Statek matka aktywuje zdarzenia standardowe na pewno. Mi chodziło o te stateczki atakujące miasto. Wg karty scenariusza obrażenia zadawane przez nie zależą od ilości cywili. Tu jednak gram, tak że bez cywili, jeśli mam ich wszystkich uratowanych to mimo wszystko zadają standardowe 1 obrażenie. Gdzieś na obcojęzycznym youtubie widziałem, że ktoś grał z tym scenariuszem i również zadawał obrażenia podstawowe. Czyli jeśli np będzie 2 cywili nieuratowanych to wg mnie trzeba zadać 3 obrażenia bo 2 za cywili i 1 standardowe.
Under Falling Skies || Pod wrogim niebem - pytania i zasady
- seki
- Moderator
- Posty: 3609
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1236 times
- Been thanked: 1457 times
Re: Under Falling Skies || Pod wrogim niebem - pytania i zasady
- Erni
- Posty: 354
- Rejestracja: 07 gru 2013, 23:06
- Lokalizacja: Jakaś wiocha pod Gnieznem
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 78 times
Re: Under Falling Skies || Pod wrogim niebem - pytania i zasady
Ok, już kumam
Też bym tak zagrał, że po uratowaniu cywili każdy statek atakujący miasto zadaje obrażenie.

Też bym tak zagrał, że po uratowaniu cywili każdy statek atakujący miasto zadaje obrażenie.
- seki
- Moderator
- Posty: 3609
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1236 times
- Been thanked: 1457 times
Re: Under Falling Skies || Pod wrogim niebem - pytania i zasady
A jeśli jakiś cywil się znajduje nadal nieuratowany?

- Erni
- Posty: 354
- Rejestracja: 07 gru 2013, 23:06
- Lokalizacja: Jakaś wiocha pod Gnieznem
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 78 times
Re: Under Falling Skies || Pod wrogim niebem - pytania i zasady
Nie miałem jeszcze okazji zagrać w akurat ten scenariusz. A teraz, "dzięki" Twojemu postowi, mam mętlik w głowie, jak to faktycznie kiedyś rozegrać.
(Podobny problem mam ze scenariuszem "Naprawa bazy".)
(Podobny problem mam ze scenariuszem "Naprawa bazy".)
Re: Under Falling Skies / Pod wrogim niebem (Tomáš Uhlíř)
Dla mnie póki co poziom 2 jest zbyt trudny. Ale grałem bez robotów miastem Roswell a z robotami i specjalnymi zdolnościami pozostałych miast jest chyba łatwiej?m_marple pisze: ↑29 lip 2021, 21:341 raz wygrałam na poziomie trzecim (na bodajże 3 partie rozegrane na tej trudności). Byłam o włos od przegranej, teraz próbuję powtórzyć mój sukces, żeby udowodnić sobie, że to nie była wyłącznie zasługa szczęśliwych kościErni pisze: ↑29 lip 2021, 20:59 Obroniłem przed Obcymi wszystkie miasta na poziomach trudności 0, 1 i 2. Czasem było łatwiej, czasem trudniej, ale jakoś się udawało.
Rozegrałem już kilka gier na poziomie trzecim (trzy odwrócone kafelki nieba) i nijak nie mogę powiedzieć, że byłem o krok od wygranej. Raczej kilometr...
Czy ktoś z Was wygrał w tę grę na poziomach trudności trzecim lub czwartym?![]()
Co do poziomu 4 to pewnie trudno byłoby wygrać nawet bez rzucania koścmi wybierając sobie samemu wartości na nich.

Re: Under Falling Skies / Pod wrogim niebem (Tomáš Uhlíř)
Niekoniecznie, szczególnie w trybie kampanijnym gdzie dochodzą scenariusze.bdm pisze: ↑03 sie 2022, 11:35
Dla mnie póki co poziom 2 jest zbyt trudny. Ale grałem bez robotów miastem Roswell a z robotami i specjalnymi zdolnościami pozostałych miast jest chyba łatwiej?
Co do poziomu 4 to pewnie trudno byłoby wygrać nawet bez rzucania koścmi wybierając sobie samemu wartości na nich.![]()
Poziom 2. jest dla mnie do ogarnięcia, ale wymaga bardzo uważnego planowania (w moim przypadku wiąże się to z dłuższym czasem rozgrywki, nawet grubo ponad godzina)
Re: Under Falling Skies || Pod wrogim niebem - pytania i zasady
Są duże pomieszczenia które mają dwa pola o różnym zastosowaniu. Np. robot plus hangar. Jak takie pomieszczenie działa ?
Jak jedna kostka jest na polu robota a drugą dołożę na hangar to wtedy liczę podwójnie hangar czy robota?
W instrukcji jest info żeby pomieszczenie zadziałało musi mieć wypełnione wszystkie pola. Czyli nie wyprodukuje robota nie mając obstawionego hangaru i na odwrót ?
Jak jedna kostka jest na polu robota a drugą dołożę na hangar to wtedy liczę podwójnie hangar czy robota?
W instrukcji jest info żeby pomieszczenie zadziałało musi mieć wypełnione wszystkie pola. Czyli nie wyprodukuje robota nie mając obstawionego hangaru i na odwrót ?
-
- Posty: 41
- Rejestracja: 01 lut 2020, 07:08
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 15 times
Re: Under Falling Skies || Pod wrogim niebem - pytania i zasady
Kości muszą leżeć na obydwóch polach. Do każdego z nich stosujesz sumę z obu kości. Jest to opisane na karcie rozdziału 1 kampanii.Sloth pisze: ↑28 wrz 2022, 22:58 Są duże pomieszczenia które mają dwa pola o różnym zastosowaniu. Np. robot plus hangar. Jak takie pomieszczenie działa ?
Jak jedna kostka jest na polu robota a drugą dołożę na hangar to wtedy liczę podwójnie hangar czy robota?
W instrukcji jest info żeby pomieszczenie zadziałało musi mieć wypełnione wszystkie pola. Czyli nie wyprodukuje robota nie mając obstawionego hangaru i na odwrót ?
Re: Under Falling Skies || Pod wrogim niebem - pytania i zasady
To jest akurat jasne i klarownie opisane w instrukcji.Zdzichosław pisze: ↑29 wrz 2022, 09:07Kości muszą leżeć na obydwóch polach. Do każdego z nich stosujesz sumę z obu kości. Jest to opisane na karcie rozdziału 1 kampanii.Sloth pisze: ↑28 wrz 2022, 22:58 Są duże pomieszczenia które mają dwa pola o różnym zastosowaniu. Np. robot plus hangar. Jak takie pomieszczenie działa ?
Jak jedna kostka jest na polu robota a drugą dołożę na hangar to wtedy liczę podwójnie hangar czy robota?
W instrukcji jest info żeby pomieszczenie zadziałało musi mieć wypełnione wszystkie pola. Czyli nie wyprodukuje robota nie mając obstawionego hangaru i na odwrót ?
Tylko jak działa pomieszczenie jak masz dwa różne pola w dużym pomieszczeniu? Normalnie sumujesz kostki i masz zsumowany atak, energię itp. W przypadku dwóch różnych pól gdy chcesz wykonać np. atak to czy również sumujesz kostki czy liczysz tylko kostkę stojąca na polu np. hangaru ?
-
- Posty: 41
- Rejestracja: 01 lut 2020, 07:08
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 15 times
Re: Under Falling Skies || Pod wrogim niebem - pytania i zasady
Zapis który Ci wskazałem odnosi się właśnie do takiego przypadku. Suma kości (po uwzględnieniu modyfikatora) jest stosowana do każdego efektu tego pomieszczenia.
Re: Under Falling Skies || Pod wrogim niebem - pytania i zasady
Podpinam się do tego pytania na które nie było odpowiedzi
Re: Under Falling Skies || Pod wrogim niebem - pytania i zasady
Tomg odpowiedział na to pytanie. Efekt odnosi się konkretnie do tuneli, nie do dowolnych pól, nie do pomieszczeń.
Re: Under Falling Skies || Pod wrogim niebem - pytania i zasady
A jaki jest negatywny efekt?Wychodzi ze nie ma
Re: Under Falling Skies || Pod wrogim niebem - pytania i zasady
Dalej nie rozumiem o co chodzi z tymi tunelami. Tylko gdy wykonuje akcje wykopywania tunelu to wtedy mogę tego żetony położyć i naprawiac bazę?
Chyba że chodzi o ten tunel w którym nie ma pomieszczenia tylko ta szyna która łączy całe miasto podziemne. Jeśli o to chodzi to jeśli kładę tam kość to też statki w tym rzędzie poruszają się w moja stronę?
Chyba że chodzi o ten tunel w którym nie ma pomieszczenia tylko ta szyna która łączy całe miasto podziemne. Jeśli o to chodzi to jeśli kładę tam kość to też statki w tym rzędzie poruszają się w moja stronę?
Re: Under Falling Skies || Pod wrogim niebem - pytania i zasady
Ta "szyna" to właśnie tunel, na 6 str. instrukcji jest opis wszystkich pól. Nowa zasada powoduje, że tunel, który normalnie nie ma żadnego efektu, dostaje efekt naprawy bazy pod pewnymi warunkami (każdego tunelu można użyć tylko raz i trzeba pilnować wartości żetonów). Wszystkie ogólne zasady i konsekwencje umieszczania kości nadal obowiązują.
Re: Under Falling Skies || Pod wrogim niebem - pytania i zasady
Do przesunięcia maszyny drążącej o 2 pola potrzebujemy na kości przynajmniej dwóch oczek. A jeśli mamy np wyrzucone 5 ale chcemy przesunąć maszynę tylko o 2 to statki przesuwamy o 5 czy o 2?
- Veridiana
- Posty: 3253
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
- Lokalizacja: Czyżowice
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 85 times
- Kontakt:
Re: Under Falling Skies || Pod wrogim niebem - pytania i zasady
Statki przesuwasz w momencie umieszczania kości, więc o 5. I wcale nawet jeszcze nie musisz wiedzieć o ile faktycznie będziesz przesuwał maszynę.
Re: Under Falling Skies || Pod wrogim niebem - pytania i zasady
No przecież nie można przesunąć maszyny za umieszczoną kość, więc będę wiedział (w tym przypadku 1 albo 2 skoro umieściłem kość dwa pola za maszyną). No chyba, że nie wystarczy mi na to energii bo i tak się też może zdarzyć.
- Veridiana
- Posty: 3253
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
- Lokalizacja: Czyżowice
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 85 times
- Kontakt:
Re: Under Falling Skies || Pod wrogim niebem - pytania i zasady
Racja. Ale i tak przesuwasz statki o liczbę oczek.
Re: Under Falling Skies || Pod wrogim niebem - pytania i zasady
Chcę zainstalować robota na powiedzmy żółtym pomieszczeniu ale jest zajęte (leży tam inna kość). Czy mogę najpierw rozpatrzyć efekt tej kości a potem na to miejsce dać robota?
- Veridiana
- Posty: 3253
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
- Lokalizacja: Czyżowice
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 85 times
- Kontakt:
Re: Under Falling Skies || Pod wrogim niebem - pytania i zasady
Tak. Pomieszczenia rozpatruje się w dowolnej kolejności, więc możesz najpierw zużyć i zdjąć żółtą kość, a potem zainstalować robota w pustym pomieszczeniu.