Under Falling Skies || Pod wrogim niebem - pytania i zasady

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3346
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1106 times
Been thanked: 1268 times

Re: Under Falling Skies || Pod wrogim niebem - pytania i zasady

Post autor: seki »

Erni pisze: 24 maja 2022, 19:55
seki pisze: 20 maja 2022, 21:01 W spoilerze scenariusz Ewakuacja z rozdziału 1
Spoiler:
Jeśli cywile uratowani to sam statek zadaje obrażenia wg standardowych zasad, czy nie?
Moim zdaniem tak.
Na grafice, na kafelku scenariusza żetony z numerami ułożone są obok ikonek reprezentujących efekty statku-matki, nie zakrywają ich, co moim zdaniem sugeruje, że mają być widoczne i aktywne.
Statek matka aktywuje zdarzenia standardowe na pewno. Mi chodziło o te stateczki atakujące miasto. Wg karty scenariusza obrażenia zadawane przez nie zależą od ilości cywili. Tu jednak gram, tak że bez cywili, jeśli mam ich wszystkich uratowanych to mimo wszystko zadają standardowe 1 obrażenie. Gdzieś na obcojęzycznym youtubie widziałem, że ktoś grał z tym scenariuszem i również zadawał obrażenia podstawowe. Czyli jeśli np będzie 2 cywili nieuratowanych to wg mnie trzeba zadać 3 obrażenia bo 2 za cywili i 1 standardowe.
Awatar użytkownika
Erni
Posty: 345
Rejestracja: 07 gru 2013, 23:06
Lokalizacja: Jakaś wiocha pod Gnieznem
Has thanked: 69 times
Been thanked: 74 times

Re: Under Falling Skies || Pod wrogim niebem - pytania i zasady

Post autor: Erni »

Ok, już kumam :roll:
Też bym tak zagrał, że po uratowaniu cywili każdy statek atakujący miasto zadaje obrażenie.
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3346
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1106 times
Been thanked: 1268 times

Re: Under Falling Skies || Pod wrogim niebem - pytania i zasady

Post autor: seki »

Erni pisze: 24 maja 2022, 21:17 Ok, już kumam :roll:
Też bym tak zagrał, że po uratowaniu cywili każdy statek atakujący miasto zadaje obrażenie.
A jeśli jakiś cywil się znajduje nadal nieuratowany? :) Mnie tu trochę wybija z tropy dosłowne sformułowanie, że te obrażenia zależą od cywili. Nie jest napisane otrzymuje "dodatkowe" obrażenia a chyba powinno być. W swojej rozgrywce szybko cywili ratowałem a wtedy mógłbym kompletnie olać statki zbliżające się do miasta i byłoby to nieco bez sensu. Ale... Jeśli ktoś się uprze to można to tak interpretować. Ciekaw byłem jak inni grają.
Awatar użytkownika
Erni
Posty: 345
Rejestracja: 07 gru 2013, 23:06
Lokalizacja: Jakaś wiocha pod Gnieznem
Has thanked: 69 times
Been thanked: 74 times

Re: Under Falling Skies || Pod wrogim niebem - pytania i zasady

Post autor: Erni »

Nie miałem jeszcze okazji zagrać w akurat ten scenariusz. A teraz, "dzięki" Twojemu postowi, mam mętlik w głowie, jak to faktycznie kiedyś rozegrać.
(Podobny problem mam ze scenariuszem "Naprawa bazy".)
tomg
Posty: 401
Rejestracja: 02 gru 2019, 00:00
Has thanked: 121 times
Been thanked: 154 times

Re: Under Falling Skies || Pod wrogim niebem - pytania i zasady

Post autor: tomg »

Erni pisze: 24 maja 2022, 19:42 Pytanie odnośnie scenariusza "Naprawa bazy":
Spoiler:
bdm
Posty: 577
Rejestracja: 18 mar 2019, 13:41
Has thanked: 379 times
Been thanked: 62 times

Re: Under Falling Skies / Pod wrogim niebem (Tomáš Uhlíř)

Post autor: bdm »

m_marple pisze: 29 lip 2021, 21:34
Erni pisze: 29 lip 2021, 20:59 Obroniłem przed Obcymi wszystkie miasta na poziomach trudności 0, 1 i 2. Czasem było łatwiej, czasem trudniej, ale jakoś się udawało.
Rozegrałem już kilka gier na poziomie trzecim (trzy odwrócone kafelki nieba) i nijak nie mogę powiedzieć, że byłem o krok od wygranej. Raczej kilometr...
Czy ktoś z Was wygrał w tę grę na poziomach trudności trzecim lub czwartym?
1 raz wygrałam na poziomie trzecim (na bodajże 3 partie rozegrane na tej trudności). Byłam o włos od przegranej, teraz próbuję powtórzyć mój sukces, żeby udowodnić sobie, że to nie była wyłącznie zasługa szczęśliwych kości ;)
Dla mnie póki co poziom 2 jest zbyt trudny. Ale grałem bez robotów miastem Roswell a z robotami i specjalnymi zdolnościami pozostałych miast jest chyba łatwiej?
Co do poziomu 4 to pewnie trudno byłoby wygrać nawet bez rzucania koścmi wybierając sobie samemu wartości na nich. :D
tomg
Posty: 401
Rejestracja: 02 gru 2019, 00:00
Has thanked: 121 times
Been thanked: 154 times

Re: Under Falling Skies / Pod wrogim niebem (Tomáš Uhlíř)

Post autor: tomg »

bdm pisze: 03 sie 2022, 11:35
Dla mnie póki co poziom 2 jest zbyt trudny. Ale grałem bez robotów miastem Roswell a z robotami i specjalnymi zdolnościami pozostałych miast jest chyba łatwiej?
Co do poziomu 4 to pewnie trudno byłoby wygrać nawet bez rzucania koścmi wybierając sobie samemu wartości na nich. :D
Niekoniecznie, szczególnie w trybie kampanijnym gdzie dochodzą scenariusze.
Poziom 2. jest dla mnie do ogarnięcia, ale wymaga bardzo uważnego planowania (w moim przypadku wiąże się to z dłuższym czasem rozgrywki, nawet grubo ponad godzina)
Sloth
Posty: 383
Rejestracja: 03 mar 2020, 14:08
Has thanked: 80 times
Been thanked: 76 times

Re: Under Falling Skies || Pod wrogim niebem - pytania i zasady

Post autor: Sloth »

Są duże pomieszczenia które mają dwa pola o różnym zastosowaniu. Np. robot plus hangar. Jak takie pomieszczenie działa ?

Jak jedna kostka jest na polu robota a drugą dołożę na hangar to wtedy liczę podwójnie hangar czy robota?

W instrukcji jest info żeby pomieszczenie zadziałało musi mieć wypełnione wszystkie pola. Czyli nie wyprodukuje robota nie mając obstawionego hangaru i na odwrót ?
Zdzichosław
Posty: 39
Rejestracja: 01 lut 2020, 07:08
Has thanked: 12 times
Been thanked: 12 times

Re: Under Falling Skies || Pod wrogim niebem - pytania i zasady

Post autor: Zdzichosław »

Sloth pisze: 28 wrz 2022, 22:58 Są duże pomieszczenia które mają dwa pola o różnym zastosowaniu. Np. robot plus hangar. Jak takie pomieszczenie działa ?

Jak jedna kostka jest na polu robota a drugą dołożę na hangar to wtedy liczę podwójnie hangar czy robota?

W instrukcji jest info żeby pomieszczenie zadziałało musi mieć wypełnione wszystkie pola. Czyli nie wyprodukuje robota nie mając obstawionego hangaru i na odwrót ?
Kości muszą leżeć na obydwóch polach. Do każdego z nich stosujesz sumę z obu kości. Jest to opisane na karcie rozdziału 1 kampanii.
Sloth
Posty: 383
Rejestracja: 03 mar 2020, 14:08
Has thanked: 80 times
Been thanked: 76 times

Re: Under Falling Skies || Pod wrogim niebem - pytania i zasady

Post autor: Sloth »

Zdzichosław pisze: 29 wrz 2022, 09:07
Sloth pisze: 28 wrz 2022, 22:58 Są duże pomieszczenia które mają dwa pola o różnym zastosowaniu. Np. robot plus hangar. Jak takie pomieszczenie działa ?

Jak jedna kostka jest na polu robota a drugą dołożę na hangar to wtedy liczę podwójnie hangar czy robota?

W instrukcji jest info żeby pomieszczenie zadziałało musi mieć wypełnione wszystkie pola. Czyli nie wyprodukuje robota nie mając obstawionego hangaru i na odwrót ?
Kości muszą leżeć na obydwóch polach. Do każdego z nich stosujesz sumę z obu kości. Jest to opisane na karcie rozdziału 1 kampanii.
To jest akurat jasne i klarownie opisane w instrukcji.

Tylko jak działa pomieszczenie jak masz dwa różne pola w dużym pomieszczeniu? Normalnie sumujesz kostki i masz zsumowany atak, energię itp. W przypadku dwóch różnych pól gdy chcesz wykonać np. atak to czy również sumujesz kostki czy liczysz tylko kostkę stojąca na polu np. hangaru ?
Zdzichosław
Posty: 39
Rejestracja: 01 lut 2020, 07:08
Has thanked: 12 times
Been thanked: 12 times

Re: Under Falling Skies || Pod wrogim niebem - pytania i zasady

Post autor: Zdzichosław »

Zapis który Ci wskazałem odnosi się właśnie do takiego przypadku. Suma kości (po uwzględnieniu modyfikatora) jest stosowana do każdego efektu tego pomieszczenia.
Gargi
Posty: 77
Rejestracja: 29 gru 2021, 23:53
Has thanked: 11 times
Been thanked: 3 times

Re: Under Falling Skies || Pod wrogim niebem - pytania i zasady

Post autor: Gargi »

tomg pisze: 28 lip 2022, 11:25
Erni pisze: 24 maja 2022, 19:42 Pytanie odnośnie scenariusza "Naprawa bazy":
Spoiler:

Podpinam się do tego pytania na które nie było odpowiedzi
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Under Falling Skies || Pod wrogim niebem - pytania i zasady

Post autor: sirafin »

Tomg odpowiedział na to pytanie. Efekt odnosi się konkretnie do tuneli, nie do dowolnych pól, nie do pomieszczeń.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Gargi
Posty: 77
Rejestracja: 29 gru 2021, 23:53
Has thanked: 11 times
Been thanked: 3 times

Re: Under Falling Skies || Pod wrogim niebem - pytania i zasady

Post autor: Gargi »

sirafin pisze: 02 lis 2022, 14:24 Tomg odpowiedział na to pytanie. Efekt odnosi się konkretnie do tuneli, nie do dowolnych pól, nie do pomieszczeń.
A jaki jest negatywny efekt?Wychodzi ze nie ma
Gargi
Posty: 77
Rejestracja: 29 gru 2021, 23:53
Has thanked: 11 times
Been thanked: 3 times

Re: Under Falling Skies || Pod wrogim niebem - pytania i zasady

Post autor: Gargi »

Dalej nie rozumiem o co chodzi z tymi tunelami. Tylko gdy wykonuje akcje wykopywania tunelu to wtedy mogę tego żetony położyć i naprawiac bazę?


Chyba że chodzi o ten tunel w którym nie ma pomieszczenia tylko ta szyna która łączy całe miasto podziemne. Jeśli o to chodzi to jeśli kładę tam kość to też statki w tym rzędzie poruszają się w moja stronę?
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Under Falling Skies || Pod wrogim niebem - pytania i zasady

Post autor: sirafin »

Ta "szyna" to właśnie tunel, na 6 str. instrukcji jest opis wszystkich pól. Nowa zasada powoduje, że tunel, który normalnie nie ma żadnego efektu, dostaje efekt naprawy bazy pod pewnymi warunkami (każdego tunelu można użyć tylko raz i trzeba pilnować wartości żetonów). Wszystkie ogólne zasady i konsekwencje umieszczania kości nadal obowiązują.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
bdm
Posty: 577
Rejestracja: 18 mar 2019, 13:41
Has thanked: 379 times
Been thanked: 62 times

Re: Under Falling Skies || Pod wrogim niebem - pytania i zasady

Post autor: bdm »

Do przesunięcia maszyny drążącej o 2 pola potrzebujemy na kości przynajmniej dwóch oczek. A jeśli mamy np wyrzucone 5 ale chcemy przesunąć maszynę tylko o 2 to statki przesuwamy o 5 czy o 2?
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3236
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 60 times
Kontakt:

Re: Under Falling Skies || Pod wrogim niebem - pytania i zasady

Post autor: Veridiana »

Statki przesuwasz w momencie umieszczania kości, więc o 5. I wcale nawet jeszcze nie musisz wiedzieć o ile faktycznie będziesz przesuwał maszynę.
bdm
Posty: 577
Rejestracja: 18 mar 2019, 13:41
Has thanked: 379 times
Been thanked: 62 times

Re: Under Falling Skies || Pod wrogim niebem - pytania i zasady

Post autor: bdm »

No przecież nie można przesunąć maszyny za umieszczoną kość, więc będę wiedział (w tym przypadku 1 albo 2 skoro umieściłem kość dwa pola za maszyną). No chyba, że nie wystarczy mi na to energii bo i tak się też może zdarzyć.
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3236
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 60 times
Kontakt:

Re: Under Falling Skies || Pod wrogim niebem - pytania i zasady

Post autor: Veridiana »

Racja. Ale i tak przesuwasz statki o liczbę oczek.
bdm
Posty: 577
Rejestracja: 18 mar 2019, 13:41
Has thanked: 379 times
Been thanked: 62 times

Re: Under Falling Skies || Pod wrogim niebem - pytania i zasady

Post autor: bdm »

Chcę zainstalować robota na powiedzmy żółtym pomieszczeniu ale jest zajęte (leży tam inna kość). Czy mogę najpierw rozpatrzyć efekt tej kości a potem na to miejsce dać robota?
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3236
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 60 times
Kontakt:

Re: Under Falling Skies || Pod wrogim niebem - pytania i zasady

Post autor: Veridiana »

Tak. Pomieszczenia rozpatruje się w dowolnej kolejności, więc możesz najpierw zużyć i zdjąć żółtą kość, a potem zainstalować robota w pustym pomieszczeniu.
ODPOWIEDZ