Northgard (Adrian Dinu)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SA INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
shadoxsas
Posty: 38
Rejestracja: 03 kwie 2022, 18:07
Has thanked: 49 times
Been thanked: 2 times

Re: Northgard (Adrian Dinu)

Post autor: shadoxsas »

Manietu pisze: 16 mar 2023, 14:10 Czy w insercie z podstawki zostało jeszcze jakiekolwiek miejsce na elementy z dodatków?

Wiesz co wydaje mi się że nie ma szans. Jeśli dochodzą dodatkowe figurki to może być problem.
SatyrionIX
Posty: 1
Rejestracja: 23 paź 2021, 14:52

Re: Northgard (Adrian Dinu)

Post autor: SatyrionIX »

Prus pisze: 09 maja 2023, 20:18
Seraphic_Seal pisze: 09 maja 2023, 14:51
RUNner pisze: 09 maja 2023, 13:25 No i 2 rundy mniej osłabią działanie takiego budynku jak Ołtarz Królów oraz kart generujących jakieś zasoby po zagraniu. Wg mnie 7 rund to idealny czas gry.
Tak swoją drogą - jaki procent gier kończy się u Was warunkiem natychmiastowego zwycięstwa? (bodajże 3 terytoria z dużym budynkiem, nie pamiętam teraz dokładnie), i jak często występuje wtedy remis rozstrzygany punktami zwycięstwa?
Pierwsza partia (w dwie osoby) trwała do końca. Potem graliśmy jeszcze kilkanaście razy, może więcej (raz we czworo, reszta w trójkę) i gra zawsze kończyła się przed czasem czyli po opanowaniu trzech zamkniętych terytoriów z dużymi budynkami.
Ostatnio wdrożyliśmy fanowski dodatek Minerały - nie zmienia gry zbyt radykalnie, ale stanowi ciekawe urozmaicenie. Warto.
A ja mam takie pytanie, do kogo można uderzyć żeby zrobić ten fanowski dodatek? I to same budynki, czy żetony minerałów też można gdzieś zdobyć, bo w tym p2p chyba nie ma szablonu tych minerałów.
Awatar użytkownika
Rayos
Posty: 84
Rejestracja: 10 gru 2015, 19:30
Has thanked: 12 times
Been thanked: 18 times

Re: Northgard (Adrian Dinu)

Post autor: Rayos »

jest na forum temat jak podejść do robienia swoich żetonów, myślę, że tamta kopalnia wiedzy Ci sporo pomoże :) grunt to ogarnąć tekturę i dobrej jakości wydruk ;)

viewtopic.php?t=44462
Awatar użytkownika
Prus
Posty: 84
Rejestracja: 01 sie 2019, 12:17
Has thanked: 29 times
Been thanked: 37 times

Re: Northgard (Adrian Dinu)

Post autor: Prus »

SatyrionIX pisze: 11 maja 2023, 15:44
Prus pisze: 09 maja 2023, 20:18
Seraphic_Seal pisze: 09 maja 2023, 14:51

Tak swoją drogą - jaki procent gier kończy się u Was warunkiem natychmiastowego zwycięstwa? (bodajże 3 terytoria z dużym budynkiem, nie pamiętam teraz dokładnie), i jak często występuje wtedy remis rozstrzygany punktami zwycięstwa?
Pierwsza partia (w dwie osoby) trwała do końca. Potem graliśmy jeszcze kilkanaście razy, może więcej (raz we czworo, reszta w trójkę) i gra zawsze kończyła się przed czasem czyli po opanowaniu trzech zamkniętych terytoriów z dużymi budynkami.
Ostatnio wdrożyliśmy fanowski dodatek Minerały - nie zmienia gry zbyt radykalnie, ale stanowi ciekawe urozmaicenie. Warto.
A ja mam takie pytanie, do kogo można uderzyć żeby zrobić ten fanowski dodatek? I to same budynki, czy żetony minerałów też można gdzieś zdobyć, bo w tym p2p chyba nie ma szablonu tych minerałów.
Informacja o dodatku wraz z instrukcją jest na stronie Czachy. Na razie wszystko przygotowałem sobie prowizorycznie, bo nie wiedziałem czy mi dodatek "siądzie'. Siadł, ale prowizorka pewnie zostanie na długo.
Kopalnie wydrukowałem na laserowej drukarce u siebie, nakleiłem taśmą dwustronną na karton (sporo cieńszy niż oryginalny w grze, ale można wykorzystać piankę modelarską i będzie elegancko). W sumie, to na próbę można śmiało korzystać z czegokolwiek, choćby z domków z Monopoly - każdy chyba kiedyś przez to przeszedł i już nie ma ochoty wracać.
Żetony... miałem małe pionki w różnych kolorach. Tych w instrukcji nie ma jako gotowców do wydruku, należałoby je wyizolować z tekstu. To już więcej zabawy.
Owczymon
Posty: 7
Rejestracja: 26 paź 2020, 11:49

Re: Northgard (Adrian Dinu)

Post autor: Owczymon »

Serwus,

Gra na tyle przypadła mi do gustu, że mam ochotę na mały upgrade (nie przepadam za żetonami).
Czy ktoś gdzieś widział/drukował może tokeny/budynki do gry?

pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
Seraphic_Seal
Posty: 769
Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
Has thanked: 280 times
Been thanked: 184 times

Re: Northgard (Adrian Dinu)

Post autor: Seraphic_Seal »

Owczymon pisze: 31 maja 2023, 10:46 Serwus,

Gra na tyle przypadła mi do gustu, że mam ochotę na mały upgrade (nie przepadam za żetonami).
Czy ktoś gdzieś widział/drukował może tokeny/budynki do gry?

pozdrawiam :)
coś na ten temat wspominali w tej transmisji, chyba w temacie ich grupy fb
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Owczymon
Posty: 7
Rejestracja: 26 paź 2020, 11:49

Re: Northgard (Adrian Dinu)

Post autor: Owczymon »

hmm, no tak, dodatki dodatkami, ale upgrade w postaci plastikowych tokenów zamiast żetonów to tam nie ma ;>
Tijaczer
Posty: 194
Rejestracja: 09 gru 2021, 09:34
Has thanked: 56 times
Been thanked: 17 times

Re: Northgard (Adrian Dinu)

Post autor: Tijaczer »

Ktoś wie kiedy te dodatki mają być wysyłane co były limitowane po 400 sztuk?
Awatar użytkownika
Backero
Posty: 387
Rejestracja: 31 maja 2015, 21:34
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 142 times
Been thanked: 82 times

Re: Northgard (Adrian Dinu)

Post autor: Backero »

Tijaczer pisze: 03 cze 2023, 15:39 Ktoś wie kiedy te dodatki mają być wysyłane co były limitowane po 400 sztuk?
W połowie czerwca
Awatar użytkownika
Greymane
Posty: 3
Rejestracja: 05 cze 2023, 10:33

Re: Northgard (Adrian Dinu)

Post autor: Greymane »

Hejo!
Jakbyście mieli czas i chęci pomóc w ogarnięciu czy opłaca się robić dodatkowe rzeczy dla Northgarda (w tym momencie maty) to w tym wątku mam krótką ankietkę (2 pytania) gdzie byłbym bardzo wdzięczny za udzielenie odpowiedzi :D
viewtopic.php?t=79483
Tijaczer
Posty: 194
Rejestracja: 09 gru 2021, 09:34
Has thanked: 56 times
Been thanked: 17 times

Re: Northgard (Adrian Dinu)

Post autor: Tijaczer »

Dziś dostałem maila, że paczka jest do mnie w drodze z dodatkami do northgard, tak więc będzie grane :D
Awatar użytkownika
Seraphic_Seal
Posty: 769
Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
Has thanked: 280 times
Been thanked: 184 times

Re: Northgard (Adrian Dinu)

Post autor: Seraphic_Seal »

Kafelki z pustkowi niby wtasowuje się między pozostałe. A nie lepiej pierw usunąć x podstawowych kafelków? Już w podstawce kafli było imo dość dużo, a tu dorzucamy do 11 dodatkowych...
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4163
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 570 times
Been thanked: 1028 times

Re: Northgard (Adrian Dinu)

Post autor: RUNner »

No kafli jest naprawdę sporo. I tutaj zresztą jest największy dla mnie minus tej gry, bo plansza może się rozrosnąć do absurdalnych rozmiarów czy kształtów. Stół musi mieć konkretny wymiar :)
Dlatego też popieram poniższy pomysł:
Seraphic_Seal pisze: 23 cze 2023, 10:12 A nie lepiej pierw usunąć x podstawowych kafelków? Już w podstawce kafli było imo dość dużo, a tu dorzucamy do 11 dodatkowych...
Ważne jest też to, że talia kafli się nie rozwodni i będzie większa szansa na trafienie tych z dodatków.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
goluch
Posty: 51
Rejestracja: 23 wrz 2014, 23:41
Has thanked: 6 times
Been thanked: 1 time

Re: Northgard (Adrian Dinu)

Post autor: goluch »

Czy dodatki będą w sprzedaży u Czachy?
Awatar użytkownika
Rayos
Posty: 84
Rejestracja: 10 gru 2015, 19:30
Has thanked: 12 times
Been thanked: 18 times

Re: Northgard (Adrian Dinu)

Post autor: Rayos »

Jutro o 10 będą dostępne bezpośrednio od czachy :) tak przynajmniej głosił post na ich fb, który z jakiegoś powodu chwilowo nie istnieje :o
Awatar użytkownika
Rayos
Posty: 84
Rejestracja: 10 gru 2015, 19:30
Has thanked: 12 times
Been thanked: 18 times

Re: Northgard (Adrian Dinu)

Post autor: Rayos »

Ralif
Posty: 45
Rejestracja: 20 kwie 2021, 08:31
Has thanked: 38 times
Been thanked: 21 times

Re: Northgard (Adrian Dinu)

Post autor: Ralif »

Może ktoś mi pomoże, bo nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania. :)

Grałem w samą podstawkę kilka razy, bardzo mi się spodobała.
Z dodatkiem "wodzowie" rozegrałem 2 partie, powiem szczerze, że jakoś różnicy dla mnie wielkiej nie ma. Fajnie, że jest większa asymetria ras, ale czy jest to "must have"? Ciężko mi powiedzieć. Nie jestem pewny, czy nie wolę bez wodzów.
Zastanawiam się nad dodatkiem "pustkowia", jednak czy się opłaca? Zwiększa ilość kafli, których i tak jest dużo. Dodatkowo dodaje "silniejsze stwory". Jestem graczem, który w takim 4x woli gracz vs gracz niż gracz vs środowisko.

Dodam, że nie odpycha mnie skomplikowane 4x (regularny gracz TI4). Chodzi mi o to, czy jest sens z fajnej, dynamicznej i konfliktowej podstawki robić większy tytuł, który zmniejszy frajdę z podstawki? Nie lepiej w przypadku chęci na większy tytuł po prostu ruszyć CoC, TI4 etc?

Jakie są Wasze odczucia? Dodatki to must have? Czy raczej opcjonalne?
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4163
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 570 times
Been thanked: 1028 times

Re: Northgard (Adrian Dinu)

Post autor: RUNner »

Ralif pisze: 26 cze 2023, 10:40 Grałem w samą podstawkę kilka razy, bardzo mi się spodobała.

Jakie są Wasze odczucia? Dodatki to must have? Czy raczej opcjonalne?
Musisz sobie odpowiedzieć na pytanie czy podstawka Ci się znudziła lub ograła na tyle, żeby warto było ją ożywić dodatkiem? Jeśli nie, to nie opłaca się nic mieszać. Moja żona uważa, że dodatki to ZŁO i coraz częściej widzę, że ma rację. Już niejednokrotnie się zdarzało, że wracaliśmy do podstawki. Co do Northgardu, to dla mnie akurat dodatkowe potwory są na plus. Lubię ten element w grze.
Dowódcy? Sam nie wiem czy ich wprowadzę. Ogólnie to oba dodatki są o tyle fajne, że nie wywracają gry do góry nogami.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Ralif
Posty: 45
Rejestracja: 20 kwie 2021, 08:31
Has thanked: 38 times
Been thanked: 21 times

Re: Northgard (Adrian Dinu)

Post autor: Ralif »

Jestem wdzięczny za odpowiedź :) Odnośnie dodatkowych potworów, czemu na plus?
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4163
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 570 times
Been thanked: 1028 times

Re: Northgard (Adrian Dinu)

Post autor: RUNner »

Tak jak napisałem, lubię zmagać się z potworami. Lubię ich działanie, które potrafi graczowi narobić bałaganu i lubię polować na te stwory. Czuję się wtedy jak wiedźmin ;) Dlatego różnorodność potworów dla mnie jest atutem.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Awatar użytkownika
Seraphic_Seal
Posty: 769
Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
Has thanked: 280 times
Been thanked: 184 times

Re: Northgard (Adrian Dinu)

Post autor: Seraphic_Seal »

Tak a propos:

Grałem w sumie tylko raz w podstawkę, i to jeszcze bez modułu. Dodatki już dotarły, prawdopodobnie dość szybko wrzucę wodzów - jak już ktoś napisał, wiele to nie zmienia, rozszerza trochę asymetrię (mam nadzieję, że nie psuje jakoś bardzo balansu).

Ale zaciekawiło mnie jakby się grało, gdyby jedynym dodanym stworem była wiwerna - taki bossior siejący zamęt na planszy
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Ralif
Posty: 45
Rejestracja: 20 kwie 2021, 08:31
Has thanked: 38 times
Been thanked: 21 times

Re: Northgard (Adrian Dinu)

Post autor: Ralif »

RUNner pisze: 26 cze 2023, 13:28 Tak jak napisałem, lubię zmagać się z potworami. Lubię ich działanie, które potrafi graczowi narobić bałaganu i lubię polować na te stwory. Czuję się wtedy jak wiedźmin ;) Dlatego różnorodność potworów dla mnie jest atutem.
No to w Twoim przypadku dodatkowe stwory jak najbardziej są wskazane. Ja akurat w Northgard uwielbiam bicie się z innymi graczami. Gramy z podstawowymi stworami, a i tak potrafią namieszać za bardzo. Jeszcze ani razu nie liczyliśmy punktów w grze, bo zawsze do 7 rundy miał ktoś 3 duży budynku przez walkę :)
Seraphic_Seal pisze: 26 cze 2023, 13:31 Ale zaciekawiło mnie jakby się grało, gdyby jedynym dodanym stworem była wiwerna - taki bossior siejący zamęt na planszy
Brzmi ciekawie, jeżeli spróbujesz to daj koniecznie znać jak wyszło :)
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4163
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 570 times
Been thanked: 1028 times

Re: Northgard (Adrian Dinu)

Post autor: RUNner »

Myślę że dodanie samej wiwerny jest jak najbardziej dopuszczalne i nie rozwali rozgrywki.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
profes79
Posty: 420
Rejestracja: 28 gru 2008, 18:16
Has thanked: 34 times
Been thanked: 131 times

Re: Northgard (Adrian Dinu)

Post autor: profes79 »

RUNner pisze: 28 cze 2023, 16:05 Myślę że dodanie samej wiwerny jest jak najbardziej dopuszczalne i nie rozwali rozgrywki.
Wiwerna dopiero rozwala balans rozgrywki. Jest potężna, agresywna, lata po całej mapie i sieje zniszczenie. W jedynej rozgrywce gdzie się trafiła, o interakcji między graczami można było zapomnieć; wszyscy bardziej pilnowali się, żeby jej sobie na łeb nie ściągnąć.
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4163
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 570 times
Been thanked: 1028 times

Re: Northgard (Adrian Dinu)

Post autor: RUNner »

Zmienia się charakter rozgrywki co akurat uważam za duży plus. W końcu to jest dodatek, którego nie trzeba wprowadzać. Dla mnie bardzo udana opcja, bo wymusza na graczach zmianę nawyków. Wiwerna to praktycznie boss, którego pokonanie to gra w grze. Zabicie wiwerny w jej jaskini to 6 punktów i zajęcie terenu który daje w fazie zbiorów 2 punkty. Całkiem niezła nagroda dla odważnego gracza.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
ODPOWIEDZ