Łowcy A.D. 2114 / The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
kamron6
Posty: 1105
Rejestracja: 23 sty 2010, 20:57
Has thanked: 49 times
Been thanked: 66 times

Re: Łowcy A.D. 2114 / The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

Post autor: kamron6 »

@gogovsky - wiemy, ale na ile starczą te karty? Rundę, dwie?

@arian = No właśnie miałem te same odczucia, praktycznie kropka w kropkę (i pozytywne i negatywne). Na pewno nie ma jakichś magicznych zasad które pozwalały wam przeżyć walkę jak przeciwnik zaczynał? Dosłownie nie wiem co wtedy zrobić, poza próbą reakcji, ale zazwyczaj to jest za mało damage by powstrzymać wroga, a on po prostu wybije nam postacie zanim cokolwiek zrobimy. Mam powoli wrażenie że to może wynikać ze słabego skalowania na dwie postacie i przy trzech/czterech byłoby lepiej, bo: przypadałoby mniej przeciwników na głowę (np. czasami tyle samo, ale często mniej) / część przeciwników nie dotarła by do mnie / lepiej rozłożone prawdopodobieństwo że atak wroga nie będzie całkowicie udany.
Osoby z Wrocławia zapraszam do wrocławskiej grupy facebookowej zrzeszającej miłośników gier strategicznych i wojennych
gogovsky
Posty: 2208
Rejestracja: 25 sty 2018, 23:48
Has thanked: 464 times
Been thanked: 511 times

Re: Łowcy A.D. 2114 / The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

Post autor: gogovsky »

Pewnie dlatego nie mam pojęcia o czym mówicie grałem na 4 zawsze żołnierz tankuje(kamizelka zawsze najlepsza w drużynie, pierwsze co rushujecie w grze dla niego to kamizelka kuloodporna + jak najszybciej tarcza balistyczna) +4 przerwania od każdego po 1, ale ciągle jacyś maczeciarze w 6-8 w klubie potrafili przeorać :D
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
Awatar użytkownika
bajbaj
Posty: 1116
Rejestracja: 11 sie 2019, 11:39
Has thanked: 860 times
Been thanked: 631 times

Re: Łowcy A.D. 2114 / The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

Post autor: bajbaj »

W drugim przejściu podstawki, ale tym razem z New Huntsville (czyli w trzecim podejściu do gry, bo pierwszą kampanię przegraliśmy z kretesem), graliśmy zgodnie z deklaracjami, które tu wcześniej wygłosiłem, czyli z całkowitym pominięciem bazy. Nie byliśmy w niej ani razu i ... okazało się - tak jak przewidywałem - że jest znacznie łatwiej. Wszystkie moduły od razu sprzedawaliśmy i w zasadzie od trzeciego dnia już kupowaliśmy sobie dobry sprzęt. Wystarczyła misja, w której każdy dostał po trzy ogniwa, do tego trochę różnych modułów i już robiło się z tego 15-25 ogniw na trzech bohaterów zamienianych w zasadzie od razu na sprzęt. Już koło trzydziestego piątego dnia mieliśmy karabin snajperski, miotacz ognia, kewlarowe kamizelki, w sumie czego dusza zapragnie. Mój wniosek jest taki, że chyba nie testowano wystarczająco takiej opcji grania, bo jest zdecydowanie łatwej.
gogovsky
Posty: 2208
Rejestracja: 25 sty 2018, 23:48
Has thanked: 464 times
Been thanked: 511 times

Re: Łowcy A.D. 2114 / The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

Post autor: gogovsky »

a jedzenie na zeszyt u Pani Jadzi oddamy po kampanii :D
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10905
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3351 times
Been thanked: 3205 times

Re: Łowcy A.D. 2114 / The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

Post autor: japanczyk »

Pytanie bo nie mogę znaleźć- jest online helper w polskiej wersji?
Awatar użytkownika
bajbaj
Posty: 1116
Rejestracja: 11 sie 2019, 11:39
Has thanked: 860 times
Been thanked: 631 times

Re: Łowcy A.D. 2114 / The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

Post autor: bajbaj »

japanczyk pisze: 11 cze 2023, 13:38 Pytanie bo nie mogę znaleźć- jest online helper w polskiej wersji?
Ja znam tylko ten ENG/DE/FR
Mr_Fisq
Administrator
Posty: 4669
Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1213 times
Been thanked: 1419 times

Re: Łowcy A.D. 2114 / The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

Post autor: Mr_Fisq »

Przeliczam właśnie moich łowców przed sprzedażą i mam dwa pytania:
- Wiecie na ile paczek kart zostały podzielone karty z Hybris? Mam 5 zafoliowanych paczek i zastanawiam się czy to na pewno komplet.
- W New Huntsville ile powinno być kart lokacji? 434, 435, 436? Bo w instrukcji stoją dwie, ale znaczek dodatku mają u mnie trzy (każda inna, więc nie ma mowy o duplikatach).
Sprzedam: Obniżki, nowości: Root, Lanzerath Ridge, Dawn of the Zeds, Etherfields
Przygarnę: Skirmishe grywalne solo, figurki do Stargrave/Frostgrave
feniks_ciapek
Posty: 2289
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
Has thanked: 1593 times
Been thanked: 930 times

Re: Łowcy A.D. 2114 / The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

Post autor: feniks_ciapek »

Mr_Fisq pisze: 02 lip 2023, 16:50 - W New Huntsville ile powinno być kart lokacji? 434, 435, 436? Bo w instrukcji stoją dwie, ale znaczek dodatku mają u mnie trzy (każda inna, więc nie ma mowy o duplikatach).
Trzy karty - miasto i dwie lokacje
matio2007
Posty: 623
Rejestracja: 05 gru 2013, 12:55
Been thanked: 112 times

Re: Łowcy A.D. 2114 / The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

Post autor: matio2007 »

Mr_Fisq pisze: 02 lip 2023, 16:50 Przeliczam właśnie moich łowców przed sprzedażą i mam dwa pytania:
- Wiecie na ile paczek kart zostały podzielone karty z Hybris? Mam 5 zafoliowanych paczek i zastanawiam się czy to na pewno komplet.
- W New Huntsville ile powinno być kart lokacji? 434, 435, 436? Bo w instrukcji stoją dwie, ale znaczek dodatku mają u mnie trzy (każda inna, więc nie ma mowy o duplikatach).
Hej, w Hybrids jest zafoliowanych 5 talii.
Natomiast w New Huntsville są dwie karty lokacji: 434 oraz 435. Karta 436 jest w grze podstawowej (z uwagi na wymogi produkcyjne mieliśmy tam wolne miejsce dla niej).
jimmi8231
Posty: 1
Rejestracja: 07 sie 2023, 20:24

Re: Łowcy A.D. 2114 / The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

Post autor: jimmi8231 »

Witam.

Po raz pierwszy rozgrywam dodatek Hybrids.

Mam 20 dni do końca i nadal tylko I znacznik fabularny.

Co poszło nie tak, bo zakładam ze się nie wyrobię.

Aby pchnąć fabułę potrzebuję II i III i udać się do GOLDBANDA, a nie napotkałem misji/zdarzenia dającego te znaczniki.

Czy może na jakiejś karcie był błąd?
matio2007
Posty: 623
Rejestracja: 05 gru 2013, 12:55
Been thanked: 112 times

Re: Łowcy A.D. 2114 / The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

Post autor: matio2007 »

jimmi8231 pisze: 07 sie 2023, 20:53 Witam.

Po raz pierwszy rozgrywam dodatek Hybrids.

Mam 20 dni do końca i nadal tylko I znacznik fabularny.

Co poszło nie tak, bo zakładam ze się nie wyrobię.

Aby pchnąć fabułę potrzebuję II i III i udać się do GOLDBANDA, a nie napotkałem misji/zdarzenia dającego te znaczniki.

Czy może na jakiejś karcie był błąd?
Witam, sprawa w międzyczasie wyjaśniona w innym miejscu, ale dla potomnych zostawiam informację:
Po zwycięstwie w misji HQ30 powinniście przejść do karty 130, a nie 122. Przepraszam wszystkich zainteresowanych za ten błąd.
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3351
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1032 times
Been thanked: 2000 times

Re: Łowcy A.D. 2114 / The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

Post autor: Ardel12 »

Ja rozgrywam swoją pierwszą kampanię z podstawki w 2os każda prowadząca jednego bohatera. Obecnie jestem za połową kampanii(dzień 29 i misje fabularne do tego momentu mam zrobione). Na razie jest prosto, wręcz za prosto. Po pierwsze olałem całkowicie rozbudowę bazy. Przeliczając koszt uzyskania kart, potem czasu i modułów to na 2os jest to totalnie bezsensu i łatwiej sprzedawać złom i za to kupować lepsze wyposażenie. Przez to, że nie latam do bazy, to robię masę rzeczy i przed wrzuceniem kolejnej paczki wydarzeń byłem bliski wyczyszczenia wszystkich zadań z mapy. Misje 1 i 2 gwiazdkowe obecnie to fraszka. Jednogwiazdkowe w sumie od początku były łatwe. Na 3 gwiazdkowe jeszcze się nie odważyłem...no ale nie mam na co czekać. W sumie czyszczenie lokacji z misji i zrobienie tego optymalnie bardzo mi się podoba.

Gra mechanicznie mi się bardzo podoba. Czuję klimat postapo. Wydarzenie są świetne. Eksploracja miast i gadanie z kolejnymi postaciami by pchnąć fabułę lub dostać zlecenie w bardzo RPGowym stylu. Walki są szybkie, a kontrola AI nie sprawia problemów. Choć część misji jest za łatwa i czasem rozłożenie scenariusza zajmuje mi więcej niż jego przejścia(a rozkładanie trwa krótko) to dają frajdę.

Co mnie wkurza to brak podręcznego kuferka do przechowywania nadmiarowych przedmiotów. Postacie wiele miejsca nie posiadają i czasem nagrody się po prostu marnują.

Fabuła jest na razie taka sobie. Mroźni coś kombinują i łazimy to tu to tam, ale żadnego WOW jak na razie nie miałem. Zwrotów akcji zero, zobaczymy co dalej.

Gra jest szybka, jakbym grał solo to pewnie już kampanię bym ukończył. Misje są krótkie, chodzenie po lokacjach błyskawiczne, a karty nie mają ścian tekstu.

Największy minus to jednak błędy. Mam wydrukowane 3 kartki A4, które sprawdzam czy czasem nie dociągnąłem karty, która odsyła mnie w niepoprawne miejsce. Pierwsza walka bokserska nie wskazywała jak ją mam przeprowadzić. Misje potrafią mieć spore nieścisłości lub być całkowicie niezrozumiałe(vide polowanie na goryla).

Pomijając to, gra naprawdę dobrze wchodzi. Nie mogę doczekać się kolejnej partii i decyzji jakie podejmę. Bardzo podoba mi się opcja pominięcia wielu walk przez odpowiednie wybory. Rozwój postaci jest mocno odczuwalny i lepsze karty dają odpowiedni boost. Tylko jakby te misje były trudniejsze i wymagały większego główkowania to byłby ideał. Tak mocne 8/10 na obecny stan w kampanii.
shuji
Posty: 1280
Rejestracja: 23 kwie 2014, 19:47
Has thanked: 36 times
Been thanked: 219 times

Re: Łowcy A.D. 2114 / The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

Post autor: shuji »

Ardel12 pisze: 30 sie 2023, 16:00 Ja rozgrywam swoją pierwszą kampanię z podstawki w 2os każda prowadząca jednego bohatera. Obecnie jestem za połową kampanii(dzień 29 i misje fabularne do tego momentu mam zrobione). Na razie jest prosto, wręcz za prosto. Po pierwsze olałem całkowicie rozbudowę bazy. .
Czy pamiętasz o jedzeniu ? A jeśli tak to na pewno zawsze gdy powinieneś ?
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3351
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1032 times
Been thanked: 2000 times

Re: Łowcy A.D. 2114 / The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

Post autor: Ardel12 »

shuji pisze: 30 sie 2023, 22:01
Ardel12 pisze: 30 sie 2023, 16:00 Ja rozgrywam swoją pierwszą kampanię z podstawki w 2os każda prowadząca jednego bohatera. Obecnie jestem za połową kampanii(dzień 29 i misje fabularne do tego momentu mam zrobione). Na razie jest prosto, wręcz za prosto. Po pierwsze olałem całkowicie rozbudowę bazy. .
Czy pamiętasz o jedzeniu ? A jeśli tak to na pewno zawsze gdy powinieneś ?
Wg instrukcji za każdym razem jak nastaje nowy dzień to jem, więc nie wiem co w tym trudnego :)
Na początku był problem z żarciem, ale po paru misjach na luzie utrzymuję jego poziom.

Pograłem dalej i już mam 36 dzień i doczlapalem do fabulki zablokowanej na dniu 45. Jeju, wyliżę wszystkie misje i cały mini dodatek w te dni xD

Sporo zyskuje na walkach bokserskich. Mam żołnierza plus wbilet mu +1 do siły przy levelu. Jak na razie tylko raz przegrał :)
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3351
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1032 times
Been thanked: 2000 times

Re: Łowcy A.D. 2114 / The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

Post autor: Ardel12 »

Dobra, kampania z podstawki zaliczona z sukcesem. Ocena leci w dół o oczko na 7/10. Gra niestety po początkowej fazie gdzie misje są wymagające szybko spada poziomem wyzwania. Przy przechodzeniu wszystkiego jak leci(czyli lecimy z jednogwiazdkowymi, potem 2 itd) poziom postaci jak i wyposażenia robi robotę i czułem się jak w niektórych RPG, gdzie robiąc poboczne misje to główny wątek robi się totalnie banalny. Same walki moim zdaniem są średnie jednak. Wszystko opiera się na rozwaleniu wrogów(norma w DC), ale robimy to często w 1-2 tury. Niektóre walki przeprowadzałem na samej księdze przygód, bo rozłożenie by mi więcej zajęło niż zagranie go. Nie spodobało mi się, że jednak większość walk to bitki z ludźmi. Maszyny z kolei mają średnie misje(złapanie goryla czy ochrona miasta/karawany). Często czułem w kościach, że WOW tutaj będzie goryl + nosorożec to będzie ciężka przeprawa, a tutaj zasady specjalne tak uwalają umiejętności wrogów, że gra robi się idiotycznie prosta. Mapy są małe, co jest spoko do rozkładania, ale wrogowie stanowczo za szybko są w stanie pojawić się na naszym polu. Co z tego, jak sam twórca pisał, że maczeta przestanie być z czasem tak dobra, jak używanie broni dystansowej jest tak upierdliwe(trzeba albo mieć kartę odskoku albo przyjąć cios w plecy). Finalne misje niestety dalej były banalne. Walka z robotycznym wężem to po prostu padaka(można w opór pułapek wystawić, ale i tak jest on cieniutki i spokojnie można go powalić bez tego). Potem kolejne misje z mroźnymi mnie załamywały(1 szef, jeden nożownik z maczetą - ta nazwa do końca mi nie gra - i tyle). No jest jeszcze finalna bitwa:
Spoiler:
W sumie jak chodzi o walki to po skończeniu kampanii to mam finalnie złe wrażenie i wygląda to na średnio przemyślany system.

Idźmy do fabuły, tutaj bardzo spodobała mi się możliwość brania pobocznych misji, olewania głównego wątku i robienia wszystkiego w koło. Spoko, ale szkoda, że więcej zabawy miałem tocząc pojedynki bokserskie niż dowiadując się czegokolwiek o Mroźnych. Tam to po prostu nic się nie dzieje. Dostajemy misje, wpadamy w 3-4 miejsca, a potem jedziemy wąskotorówką na sam finał. Wydarzeń ciekawych zero. Zwrotów akcji 0. Naprawdę fabuła głównego wątku to totalny paździerz. A teksty pod koniec niektórych napotkanych postaci to już jak z fanfika xD O tekście podsumowującym nasze dokonania ciężko napisać cokolwiek pozytywnego.

Nie spodobało mi się również pod koniec wymuszone czekanie na pchnięcie fabuły. Panie ja nie mam co robić(albo już nie chcę robić zadań pobocznych), chcę jechać z fabułą a tutaj, czekaj X dni(wymaganie na karcie wskazujące kiedy mogę ją obrócić). No ja pierdziele, to co mam teraz łazić w kółko by mi dni mijały xD Zlałem to i ciurkiem rozegrałem kolejne misje fabularne. Wkurza mnie też brak figurek dla danych postaci. Czemu wszyscy bandyci to te same generyczne postacie. Czemu nie ma figuki z maczetą, którą autor wykorzystuje do wielu scenariuszy...Już tam przeboleję brak żetonów mających imitować stacje radiową czy inne unikalne przedmioty, ale figurki powinny być ogarnięte. Ostatni minus za totalnie zbędną bazę, której do końca gry nie ulepszyłem. Zmarnowana mechanika. Grałem z małym dodatkiem NH, ale sumarycznie nie odpaliłem ani jednej misji z tego. Finalnie przyspieszyłem grę o jakieś 6-8 dni(olałem blokadę), więc w tym czasie mógłbym to zrobić, ale jak widzę to jako dobrą opcję, gdy rozgrywamy tą kampanię ponownie(spora liczba wyborów, więc można sprawdzić co by było jakby...) tak przy pierwszym spokojnie można ją olać.

W sumie 7/10 przy wymienionych wadach to i tak niezła ocena :D ale sporo też mi się podobało. Po pierwsze dostępne opcje. Gra rzuca w nas sporą liczbą misji do wykonania i dodaje co jakiś czas nowe. To jest bardzo na plus. Ma się poczucie sandboxa, ale prowadzi to do banalnych walk. Uwielbiam, że sporo spotkań byłem w stanie uniknąć wybierając odpowiednie opcje i nie prowadziły one zawsze do tego samego wyniku. W świecie gry coś się zawsze dzieje i zmienia. Miałem uczucie faktycznie bycia najemnikiem w postapo. Gra oferuje też sporo opcji w doborze naszego wyposażenia. Dobrze działa ulepszanie broni a to przez dodatki jak optyka a to przez specjalną amunicję. Do tego mamy granaty i miny oraz mechaniczne ulepszenia samych postaci. Jest w czym wybierać. Samo lvlowanie postaci działa dobrze. Karty z wyższych lvl są odpowiednio mocniejsze, ale w trakcie kampanii dalej przydają się karty z 1-2 poziomu. Lepsze karty wcale nie zastępują 1:1 starych dając ot lepszy atak, większy ruch, ale często dodają nam nowe opcje(odskok, możliwość wyboru kilku kart na topa talii). Gra jest szybka, kampanię zrobiłem w 12 posiedzeń, które można przełożyć na jakieś 20h max. Przy ostatnich wielkich kampaniach na 40-80h to była miła odmiana.

No nic, nie pozostaje mi już nic innego jak posortować grę i odpalić drugą kampanię. Liczę, że rzuci większe wyzwanie a i fabuła będzie ciekawsza.
Awatar użytkownika
garg
Posty: 4472
Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1424 times
Been thanked: 1100 times

Re: Łowcy A.D. 2114 / The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

Post autor: garg »

Fabuła w dodatku jest moim zdaniem ciekawsza, ale rewolucji mechanicznych nie oczekuj :) .

Jest za to kilka fajnych nowych broni i opcji, które urozmaicają rozgrywkę.
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)

Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
Awatar użytkownika
arian
Posty: 829
Rejestracja: 26 sty 2016, 22:38
Has thanked: 266 times
Been thanked: 593 times

Re: Łowcy A.D. 2114 / The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

Post autor: arian »

@Ardel12
Z opisu brzmi, jakbyś był w stanie robić wszystkie misje jakie chcesz. Ja mam kompletnie inne odczucia i mam wrażenie, że na wszystko brakowało czasu i zasobów. Nie wiem, czy to kwestia szczęścia może tak zmieniać odbiór gry, ale u mnie walki były od bardzo trudnych do niemożliwych do wygrania, a leczenie ran po każdej bardzo kosztowne.

Ciekaw jestem, gdzie jest ten moment, w którym gra rozgałęzia się na bardzo łatwą i bardzo trudną. :)
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10905
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3351 times
Been thanked: 3205 times

Re: Łowcy A.D. 2114 / The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

Post autor: japanczyk »

W zlej interpretacji zasad xD
A na serio - ciekaw jestem co sprawilo, ze gra Ardela byla tak prosta
Awatar użytkownika
Lossentur
Posty: 310
Rejestracja: 09 maja 2018, 14:49
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 146 times
Been thanked: 146 times

Re: Łowcy A.D. 2114 / The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

Post autor: Lossentur »

arian pisze: 04 wrz 2023, 16:03
Spoiler:
Ciekaw jestem, gdzie jest ten moment, w którym gra rozgałęzia się na bardzo łatwą i bardzo trudną. :)
Możliwe, że to kwestia ilości prowadzonych postaci oraz podejścia do rozwoju bazy, a dokładnie olania tego elementu gry. Po opisie Ardel12 miałem dziwne wrażenie, jakbym już gdzieś coś podobnego czytał i na szybko sprawdzająć SwistakCZC miał chyba podobnie. Do tego stopnia, że odpalali wariant 4 osobowy (grając w 2) aby podbić poziom trudności.
Awatar użytkownika
bajbaj
Posty: 1116
Rejestracja: 11 sie 2019, 11:39
Has thanked: 860 times
Been thanked: 631 times

Re: Łowcy A.D. 2114 / The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

Post autor: bajbaj »

Grałem raz z bazą, raz z pełnym pominięciem. Olewając bazę jest łatwiej (co zdobyłem, to sprzedałem, by kupić wypasione karabiny, kamizelki, granaty etc.). Na moje oko nie przetestowano niestety takiego stylu grania.
Awatar użytkownika
garg
Posty: 4472
Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1424 times
Been thanked: 1100 times

Re: Łowcy A.D. 2114 / The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

Post autor: garg »

bajbaj pisze: 04 wrz 2023, 19:14 Grałem raz z bazą, raz z pełnym pominięciem. Olewając bazę jest łatwiej (co zdobyłem, to sprzedałem, by kupić wypasione karabiny, kamizelki, granaty etc.). Na moje oko nie przetestowano niestety takiego stylu grania.
Drugą kampanię przeszliśmy właśnie bez bazy i faktycznie było mniej zamieszania, a baza okazała się niepotrzebna.
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)

Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3351
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1032 times
Been thanked: 2000 times

Re: Łowcy A.D. 2114 / The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

Post autor: Ardel12 »

arian pisze: 04 wrz 2023, 16:03 Z opisu brzmi, jakbyś był w stanie robić wszystkie misje jakie chcesz. Ja mam kompletnie inne odczucia i mam wrażenie, że na wszystko brakowało czasu i zasobów. Nie wiem, czy to kwestia szczęścia może tak zmieniać odbiór gry, ale u mnie walki były od bardzo trudnych do niemożliwych do wygrania, a leczenie ran po każdej bardzo kosztowne.

Ciekaw jestem, gdzie jest ten moment, w którym gra rozgałęzia się na bardzo łatwą i bardzo trudną. :)
Moim zdaniem ułatwienie wynika z dwóch może trzech rzeczy:
1. Skalowanie na 2 postacie - po pierwsze nagrody często są nie tylko per postać ale dla całej grupy, więc więcej mam kasy na lepszy sprzęt. Po drugie w podstawkę grałem żołnierzem i myśliwym a jak kojarzę sam autor mówił, że żołnierz to bardzo dobra postać. Teraz gram snajperem i zwiadowca. Snajper moim zdaniem jest beznadziejny. Ma do bani broń, która całkowicie się w grze nie sprawdza. Od razu jak mogłem to wymieniłem na Karabin
2. Brak bazy - nie tracę czasu na chodzenie do bazy i to wydaje mi się, że oddaje mi jakieś 10 dni gdyż musimy dymac tam by zostawić moduły a potem po kilku dniach odebrać zamówienie. Ja z kolei idę do jednego z miast, sprzedaję wszystkie moduły jakie mogę i od razu kupuje. Wybieram też miasto gdzie mam rzeczy do kupna oraz najlepiej z kolejnymi misjami. Daje to dwa ułatwienia. Po pierwsze liczbę dni, których nie marnuje na bazę, po drugie natychmiastowość ulepszeń.
3. Odpowiedni rozwój. Tutaj trochę jakbym się chwalił, ale jak od połowy gry moje postacie rzucały zawsze na odległość jednego pola z trafieniem na 5 i miały tych kości od 4 do 6 no to większość wrogów można one hitowac. Zależy od obrony przeciwników i jak im pójdzie rzut.

Co do misji to w podstawce w sumie jeśli wróg zaczyna to często te misje były najcięższe. Misja w barze,.która jest jedną z początkowych to masakra. Tylko im dalej tym mniej takowych. A często nawet jak wróg zaczyna to większość tylko podejdzie.
japanczyk pisze: 04 wrz 2023, 16:20 W zlej interpretacji zasad xD
A na serio - ciekaw jestem co sprawilo, ze gra Ardela byla tak prosta
Błędy robiłem. A to o żarciu zapomniałem, a to o podwójnej akcji wrogów. W obu przypadkach męczące odtwarzanie lub rozgrywanie misji od nowa.
Zauważam też, że często trudność misji polegać będzie na tym ilu wrogów wykończe w pierwszym ruchu bohaterów. Sporo misji udało mi się przejść ubijając wszystkich w pierwszej turze a dla 2 graczy to często jest 1-2 wrogów. Wczoraj grałem w dodatek to miałem misje z krocząca maszyna, która ma aż 4 życia(skalowanie na 2) i finalnie zaczynając zadałem jej 6 xD jakbym jej nie zabił to obstawiam, że na luzie jedną postać by mi ubiła.

A i finalnie ja korzystam z tego co autor grał. Moje bronie mają tyle ulepszeń ile mogą mieć(zwykle +1 do celownika i jakaś amunicja typu heat, emp lub zwykły magazynek). Do tego granaty jak tylko mogę to kupuje(bardzo łatwo pokierować AI na jedno pole i walnąć we wszystkich). Miny są chyba najmniej u mnie używane. Za dużo zabawy a mapy za małe by móc nimi się pobawić(chyba, że mamy darmowe wystawienie w setupie). Do tego wszczepy. Pierwsze co biorę to oczy. Niwelują noc i jeszcze dodają do celowania. Staram się też wprowadzać wrogów na beczki. Wczoraj miałem misje przeciwki pythonowi z oczywiście pomniejszona liczbą życia. Wejście na beczkę dawało 3 pewne obrażenia z 6 jakie bodaj potrzebowałem. No to proszę was. Gdzie tu problem jak wystarczyło w pierwszej rundzie ruszyć się o 1 pole i czekać aż sam wejdzie. AI nie ma wpisane by unikać takich rzeczy, więc hulaj dusza :D

Niestety jak pisałem we wcześniejszych postach, niektóre misje są tak opisane, że czasem musze zgadywać lub ustalać jak to ma niby działać. Np jest napisane, że wróg poświęca jedną z akcji na ruch o 1 a drugą na atak. Ok, ale w jakiej kolejności? Dodatkowo w tej misji potwory ruszają się po zdefiniowanej ścieżce. Jak na niej nie stoimy a wróg atakuje wyłącznie z bliska no to w sumie człapie a my go rozwalamy xD

No i finalnie używam do ważnych rzutów morale plus oczywiście mam znaczone kości i fart :D no ale przy 5 ciężko wyrzucać same 6 czyli pudła.
A i misje jadę po kolei robiąc na początku tylko jednogwiazdkowe i fabularne. Niestety gra ma też trochę misji, które nie są ani fabularne ani oznaczone poziomem wyzwania. Wczoraj wbiegłem w taką xD i spokojnie poziom 2 jak nie 3 ech...oczywiście postacie zostały rozsmarowane. A i czasem gra robi takie z dupki misje, każe iść nam gdzieś, a tam się okazuje, że bez danego modułu nic nie wskóramy. Mnie to w sumie irytuje. Fabularnie spoko, ale jednak dzień w tyłek, a informacji by to skądś wiedzieć brak.
arian pisze: 04 wrz 2023, 16:03 @Ardel12
Z opisu brzmi, jakbyś był w stanie robić wszystkie misje jakie chcesz. Ja mam kompletnie inne odczucia i mam wrażenie, że na wszystko brakowało czasu i zasobów
A jak Ty grasz?
jediwolf
Posty: 401
Rejestracja: 11 sty 2015, 20:14
Has thanked: 82 times
Been thanked: 80 times

Re: Łowcy A.D. 2114 / The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

Post autor: jediwolf »

Kurde przymierzam się do tej gierki i trochę żałuję, że baza jest w sumie niepotrzebnym elementem, który lepiej omijać. Fajnie jakby wyszła jakaś errata czy zmienione zasady, które nadałyby bazie większego znaczenia.
Awatar użytkownika
garg
Posty: 4472
Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1424 times
Been thanked: 1100 times

Re: Łowcy A.D. 2114 / The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

Post autor: garg »

jediwolf pisze: 05 wrz 2023, 09:29 Kurde przymierzam się do tej gierki i trochę żałuję, że baza jest w sumie niepotrzebnym elementem, który lepiej omijać. Fajnie jakby wyszła jakaś errata czy zmienione zasady, które nadałyby bazie większego znaczenia.
Ma to być zmienione w Łowcach A.D.1492. Tam bazę (czyli wóz "drabiniasty") wozisz ze sobą :)
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)

Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
Dhel
Posty: 698
Rejestracja: 28 wrz 2018, 09:49
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 462 times
Been thanked: 390 times

Re: Łowcy A.D. 2114 / The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

Post autor: Dhel »

Albo najprościej wprowadzić zasadę, że podróż do i z bazy robimy w tym samym dniu.
ODPOWIEDZ