Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Haisenberg83
Posty: 123
Rejestracja: 12 wrz 2021, 20:36
Has thanked: 141 times
Been thanked: 27 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: Haisenberg83 »

rav126 pisze: 06 cze 2023, 19:25 Trzy pytania:

1. Kościany poker - co się dzieje w przypadku remisu gdzie nikt nie wyrzucił żadnego z wyników tj. nawet pary nie ma? Wygrywa gracz z najwyższą wartością na wyrzuconych kościach? (np 1,2,3,5,6 a drugi gracz 1,3,4,5,6), nie ma opisanej takiej sytuacji...

2. Kościany poker - czy wg tego zapisu:
"4. Nieaktywny gracz może raz przerzucić swoje wybrane kości.
5. Gdy to zrobi, aktywny gracz także może raz przerzucić swoje wybrane kości."


Czy jeżeli niekatywny gracz nie przerzuca to aktywny też nie może przerzucać?

3. Karty trofeum - można je zdobyć za różne rzeczy - walki z potworami, medytację, walki z wiedźminami. Pod planszetką gracza jest jedno miejsce na karty trofeum, czy one się stackują? tj. czy zdobywając kolejne trofeum dostajemy kolejną umiejętność i wsuwamy pod poprzednią kartę zostawiając kolejną widoczną zdolność czy może nowa zastępuja poprzednią?
1. Według mnie wygrywa układ 1,3,4,5,6. Nikt nie ma układu więc porównuje się najwyższe wartości na pozostałych kościach po kolei. Oboje mają 6 i 5 więc kolejna jest 4 którą my tylko jeden z nich, więc to on wygrywa.
2. Aktywny może przerzucać bez względu na to czy nieaktywny to zrobił wcześniej.
3. Stackują się.
Awatar użytkownika
uyco
Posty: 1053
Rejestracja: 09 sty 2006, 13:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 145 times
Been thanked: 25 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: uyco »

mam kilka pytań:
1. czy jak dobieram kartę z toru o danym koszcie np. jako rezultat eksploracji, zakładam że wtedy nie liczą się modyfikatory z toru do kosztu – gramy tak, ze liczą się tylko przy zakupie kart.
2. mam wersje shaded, jedynym plastikowym elementem szarym jest że żeton zamkniętej karczmy. czy nie powinien tez być shaded?
3. czy ma ktoś rozpiskę jaki numer figurki to jaki potwór i na jakiej tacce go szukać? To znacznie usprawniłoby grę.
'STAY OUT OF MY TERRITORY.'

kupię sprzedam
Awatar użytkownika
ravenone
Posty: 238
Rejestracja: 13 lip 2016, 21:29
Has thanked: 64 times
Been thanked: 35 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: ravenone »

Pasywka trolla z Legendarnych łowów pozwala wrócić na wierzch talii wybraną odrzuconą kartę.
Żona ciągle wracała mi tą specjalną. Czyli - zadałem 5 ran, w obrażeniach wychodzi pasywka, więc po 1 obrażeniu wraca karta specjalna na wierzch talii i potem znowu. Więc kończy się na 1 obrażeniu. Dobrze graliśmy? Troll jest tak silny? :P
Awatar użytkownika
Bart Henry
Posty: 960
Rejestracja: 15 sie 2013, 19:59
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 134 times
Been thanked: 658 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: Bart Henry »

uyco pisze: 09 cze 2023, 23:00 1. czy jak dobieram kartę z toru o danym koszcie np. jako rezultat eksploracji, zakładam że wtedy nie liczą się modyfikatory z toru do kosztu – gramy tak, ze liczą się tylko przy zakupie kart.
Grasz dobrze.
uyco pisze: 09 cze 2023, 23:00 3. czy ma ktoś rozpiskę jaki numer figurki to jaki potwór i na jakiej tacce go szukać? To znacznie usprawniłoby grę.
https://boardgamegeek.com/filepage/2599 ... y-position
ravenone pisze: 09 cze 2023, 23:01 Pasywka trolla z Legendarnych łowów pozwala wrócić na wierzch talii wybraną odrzuconą kartę.
Żona ciągle wracała mi tą specjalną. Czyli - zadałem 5 ran, w obrażeniach wychodzi pasywka, więc po 1 obrażeniu wraca karta specjalna na wierzch talii i potem znowu. Więc kończy się na 1 obrażeniu. Dobrze graliśmy? Troll jest tak kur**sko silny? :P
Podobnie go interpretowaliśmy i chyba inna interpretacja z opisem tej umiejętności nie jest możliwa.
lbyczy
Posty: 32
Rejestracja: 07 gru 2021, 09:20
Has thanked: 103 times
Been thanked: 14 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: lbyczy »

LordRegis pisze: 07 cze 2023, 20:20 No to angielska instrukcja znów wyjaśniła, chyba sobie ją ściągnę, bo widzę że lepiej tłumaczy. Z polskiej wynika jak byk, że dopiero jak nieaktywny zdecyduje się przerzucić ("gdy to zrobi"), to aktywny może zrobić tak samo (czyli że jak nieaktywny ma lepsze kości w pierwszym rzucie to z automatu wygrywa). W takim razie pasowałaby errata na coś w stylu: "Najpierw gracz nieaktywny decyduje, czy chce przerzucić swoje kości. Następnie gracz aktywny decyduje, czy chce przerzucić swoje."
Wtedy ta kolejność nie ma znaczenia - oboje mogą zdecydować jednocześnie, czy przerzucać. W grze komputerowej (z której pochodzi ten kościany poker), gdy nieaktywny gracz nie przerzucał swoich kości to i aktywny nie mógł tego zrobić. To w angielskiej instrukcji jest błąd. Chyba jednak trzeba zapytać Łukasza, albo twórców kościanego pokera, jak to powinno wyglądać...
aspo
Posty: 463
Rejestracja: 27 paź 2011, 14:10
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 17 times
Been thanked: 9 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: aspo »

lbyczy pisze: 10 cze 2023, 00:33 W grze komputerowej (z której pochodzi ten kościany poker), gdy nieaktywny gracz nie przerzucał swoich kości to i aktywny nie mógł tego zrobić.
Serio? jestem prawie pewien, że w komputerowym Wiedźminie 1 i 2 nie było takich ograniczeń co do przerzucania kości. Można było przerzucić 0-5 kości niezaleznie od tego, czy przeciwnik to robił, czy nie.
Awatar użytkownika
goldsun
Posty: 560
Rejestracja: 11 cze 2021, 10:11
Lokalizacja: Bytom
Has thanked: 16 times
Been thanked: 196 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: goldsun »

lbyczy pisze: 10 cze 2023, 00:33
LordRegis pisze: 07 cze 2023, 20:20 No to angielska instrukcja znów wyjaśniła, chyba sobie ją ściągnę, bo widzę że lepiej tłumaczy. Z polskiej wynika jak byk, że dopiero jak nieaktywny zdecyduje się przerzucić ("gdy to zrobi"), to aktywny może zrobić tak samo (czyli że jak nieaktywny ma lepsze kości w pierwszym rzucie to z automatu wygrywa). W takim razie pasowałaby errata na coś w stylu: "Najpierw gracz nieaktywny decyduje, czy chce przerzucić swoje kości. Następnie gracz aktywny decyduje, czy chce przerzucić swoje."
Wtedy ta kolejność nie ma znaczenia - oboje mogą zdecydować jednocześnie, czy przerzucać. W grze komputerowej (z której pochodzi ten kościany poker), gdy nieaktywny gracz nie przerzucał swoich kości to i aktywny nie mógł tego zrobić. To w angielskiej instrukcji jest błąd. Chyba jednak trzeba zapytać Łukasza, albo twórców kościanego pokera, jak to powinno wyglądać...
Przecież taka zasada byłaby głupia.
W ten sposób pierwszy gracz, mając lepsze kości w pierwszym rzucie mógłby od razu powiedzieć, że nie przerzuca i zablokować możliwość poprawienia swoich rzutów drugiemu. Poker nie na tym polega.
A kolejność jak najbardziej ma znaczenie. Pierwszy gracz jest na gorszej pozycji, bo nie wie jaki wynik ostatecznie będzie mieć drugi. Musi spekulować i ryzykować ile i jakich kości przerzucać - w jaki wynik celować. Drugi gracz już zna wynik pierwszego, więc dokładnie wie jaki wynik musi uzyskać, żeby wygrać, więc wie ile/jakich kości przerzucać a ile/jakie zostawić.
--
Dołączam różne wyrazy i pozdrawiam
Goldsun
lbyczy
Posty: 32
Rejestracja: 07 gru 2021, 09:20
Has thanked: 103 times
Been thanked: 14 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: lbyczy »

Doczytałem - w oryginale, ten kosciany poker składał się z kilku rund, przypominając dzisiejszego Gwinta. Ten ze "Starego Świata" jest mocno uproszczony (co ma swoje wady i zalety). Ze strony fanowskiej:
"Pojedyncza gra zawiera 2 do 4 rundy, za to pojedyncza runda 2 rzuty. Geralt zawsze rozpoczyna rundę i jako pierwszy rzuca kośćmi. Pomiędzy rundami bazujesz na początkowej stawce oraz jeśli ty i twój przeciwnik możecie sobie na to pozwolić, macie możliwość podniesienia kwoty. To daje znacznie więcej pieniędzy zwycięzcy na koniec gry. Po tym, jak Geralt zdecyduje, czy podnosi stawkę, czy nie, przeciwnik może spasować (poddać się), zaakceptować albo podnieść zakład. Zasady podnoszenia kwoty są takie same jak w rundzie licytacji. Spasowanie gracza kończy daną rundę utratą punktu przez poddającego się uczestnika. Remisy są możliwe i nie mają żadnych konsekwencji, z wyjątkiem okazji do podniesienia stawki i rozegrania dodatkowej rundy. Zwycięzcą jest gracz z lepszym wynikiem z obu rund oraz zgarnia on całą pulę".
autopaga
Posty: 1417
Rejestracja: 29 wrz 2018, 20:27
Lokalizacja: Szczecin/Tanowo
Has thanked: 92 times
Been thanked: 316 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: autopaga »

Przygotowuję się do pierwszej rozgrywki i mam pewne wątpliwości po przeczytaniu instrukcji zacząłem oglądać wideoinstrukcję onTable i coś mi się nie zgadza:


Chodzi o kładzenie żetonów na karty eksporacji z zadaniami.

"ƒJeśli do zadania jest przypisany konkretny obszar, aby je wykonać, gracz musi się poruszyć na ten obszar podczas swojej tury."
"ƒJeśli do zadania jest przypisany konkretny rodzaj obszaru, gracz dobiera wierzchni żeton obszaru ze stosu z odpowiednim symbolem terenu i kładzie stroną z nazwą obszaru do góry na swojej karcie zadania. Obszar widoczny na tym żetonie jest obszarem zadania."

Aśka kładzie żeton Glenmore na karcie z zadaniem konkretnie w Glenmore, instrukcja mówi co innego, tzn. nie bierze się żadnego żetonu. Przecież ten żeton może być w użyciu np. przez potwora czy jako trop.
Natomiast na innych kartach kładzie żetony obszaru zakryte. Natomiast ja interpretuję to tak że jak karta mówi o zadaniu w lesie to biorę wierzchni żeton lasu odwracam i mam konkretną lokację do której muszę się udać.

Przy okazji upewnię się jak działa zdolność Leszego, który anuluje efekty fioletowych kart. W tym wypadku anuluje efekt całej fioletowej karty zarówno podstawowy efekt jak i przedłużenie kombinacji na inny kolor. Czy anuluje tylko efekty na fioletowych elementach? W tym przedłużenie fioletowej kombinacji z karty innego koloru. Obstawiam że 1 opcja jest prawidłowa.
Rykas
Posty: 371
Rejestracja: 30 paź 2017, 09:23
Has thanked: 143 times
Been thanked: 69 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: Rykas »

Ty masz rację, a Asia się myli.

Przedłużenia też są częścią fioletowej karty.
Bies nie leszy.
Awatar użytkownika
Bart Henry
Posty: 960
Rejestracja: 15 sie 2013, 19:59
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 134 times
Been thanked: 658 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: Bart Henry »

Potwierdzam odpowiedź na pierwsze pytanie.
Drugie pytanie bym konkretniej ujął - wszystko co jest na fioletowej karcie jest anulowane, w tym przedłużenie z fioletowej, bo nadal należy ono do fioletowej karty. Nie jest anulowane fioletowe przedłużenie z poprzedniej karty innego koloru, bo nie należy do fioletowej karty.
Źródło: moje rozumowanie.
vanskomer
Posty: 10
Rejestracja: 05 lut 2023, 13:15
Has thanked: 2 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: vanskomer »

2 pytania odnośnie Na tropie potworów

1. Petardy - zeby ja dobrać trzeba juz miec i odrzucić jedna karte eliksiru lub 1 zloto ?

2. Czemu w instrukcji jest mowa o 18 żetonach słabości, po 6 na kazdy rodzaj terenu. A potem w dalszej czesci jest informacja ze gdy wszystkie 6 żetonów słabości zostanie zebrane nie umieszcza sie nowych ? Chodzi o te 6 konkretnego koloru ? ( pisząc pytanie sam chyba na nie odpowiedziałem 😂😂
Rykas
Posty: 371
Rejestracja: 30 paź 2017, 09:23
Has thanked: 143 times
Been thanked: 69 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: Rykas »

vanskomer pisze: 10 cze 2023, 19:40 2 pytania odnośnie Na tropie potworów

1. Petardy - zeby ja dobrać trzeba juz miec i odrzucić jedna karte eliksiru lub 1 zloto ?

2. Czemu w instrukcji jest mowa o 18 żetonach słabości, po 6 na kazdy rodzaj terenu. A potem w dalszej czesci jest informacja ze gdy wszystkie 6 żetonów słabości zostanie zebrane nie umieszcza sie nowych ? Chodzi o te 6 konkretnego koloru ? ( pisząc pytanie sam chyba na nie odpowiedziałem 😂😂
Ad1. Tak, odrzucasz eliksir który już masz lub złoto, nie pobierasz nowego eliksiru, tylko w zamian petarde.

Ad2. Zgadza się, chodzi o dany typ.
Mareczq
Posty: 35
Rejestracja: 27 gru 2012, 16:44
Been thanked: 10 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: Mareczq »

Witam,

Grałem dzisiaj pierwszy raz z dużymi kartami potworów.

I jeden z potworów miał zdolność specjalną, że uderza za tyle obrażeń ile gracz ma kart na ręce ALBO gracz odrzuca połowę swoich kart z ręki.

Kto w takim przypadku wybiera efekt ? W danym przypadku walczący wiedźmin miał aż 6 kart na ręce i zero kart w talii... więc to była dokładne różnica śmierci, albo nie :D

Dzięki za pomoc
Awatar użytkownika
rav126
Posty: 795
Rejestracja: 27 paź 2010, 00:56
Has thanked: 405 times
Been thanked: 500 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: rav126 »

Jeżeli masz karty w talii wytrzymałości to dostajesz "tyle obrażeń ile gracz ma kart na ręce" (plus oczywiście te z ręki ile zabrakło w talii wytrzymałości). Z ręki odrzucasz połowę, jeżeli w momencie ataku w talii wytrzymałości nie masz już nic.
Mareczq
Posty: 35
Rejestracja: 27 gru 2012, 16:44
Been thanked: 10 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: Mareczq »

rav126 pisze: 10 cze 2023, 23:33 Jeżeli masz karty w talii wytrzymałości to dostajesz "tyle obrażeń ile gracz ma kart na ręce" (plus oczywiście te z ręki ile zabrakło w talii wytrzymałości). Z ręki odrzucasz połowę, jeżeli w momencie ataku w talii wytrzymałości nie masz już nic.
Dzięki - a jest to gdzieś w instrukcji/wyjaśnione ? W czasie gry często argument "bo tak mi na forum powiedzieli" nie jest przeważający ;P
Awatar użytkownika
rav126
Posty: 795
Rejestracja: 27 paź 2010, 00:56
Has thanked: 405 times
Been thanked: 500 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: rav126 »

Mareczq pisze: 10 cze 2023, 23:21 uderza za tyle obrażeń ile gracz ma kart na ręce ALBO gracz odrzuca połowę swoich kart z ręki.
wg instrukcji kolejność otrzymywania obrażeń - tarcza -> talia wytrzymałości -> ręka
I tu to się nie zmienia, tylko, że gdyby gracz nie miał już tarczy albo kart wytrzymałości to ginąłby od razu. Dlatego gra daje Ci jeszcze tę ostatnią szansę :) zostaje Ci połowa kart na ręce jeżeli go nimi zaciukasz to dobra Twoja :)
Mareczq
Posty: 35
Rejestracja: 27 gru 2012, 16:44
Been thanked: 10 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: Mareczq »

rav126 pisze: 11 cze 2023, 00:44
Mareczq pisze: 10 cze 2023, 23:21 uderza za tyle obrażeń ile gracz ma kart na ręce ALBO gracz odrzuca połowę swoich kart z ręki.
wg instrukcji kolejność otrzymywania obrażeń - tarcza -> talia wytrzymałości -> ręka
I tu to się nie zmienia, tylko, że gdyby gracz nie miał już tarczy albo kart wytrzymałości to ginąłby od razu. Dlatego gra daje Ci jeszcze tę ostatnią szansę :) zostaje Ci połowa kart na ręce jeżeli go nimi zaciukasz to dobra Twoja :)
No tak, ale z 2-giej strony jak masz sytuację gdzie masz ostatnią kartę w talii, to tutaj tylko tracisz (to realnie zostajesz z 1 kartą na ręce wtedy - niezależnie ile masz kart na ręce ). To już wiesz, że nie możesz wygrać - co najwyżej przepędzić.

Dobra dzięki - nadal nie jest to "jasno" wytłumaczone dla mnie :)
Awatar użytkownika
rav126
Posty: 795
Rejestracja: 27 paź 2010, 00:56
Has thanked: 405 times
Been thanked: 500 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: rav126 »

Mareczq pisze: 11 cze 2023, 01:16 z 2-giej strony jak masz sytuację gdzie masz ostatnią kartę w talii, to tutaj tylko tracisz (to realnie zostajesz z 1 kartą na ręce wtedy - niezależnie ile masz kart na ręce ). To już wiesz, że nie możesz wygrać - co najwyżej przepędzić.
Wg tej karty potwora - dokładnie tak jak piszesz :)

Pamiętaj, instrukcja też mówi tak - Jeśli gracze nie zgadzają się co do tego, jak rozpatrzyć dany efekt, rozpatrują go tak, jaby miał jak najwięcej sensu pod względem fabularnym..
Możesz sobie tak to wytłumaczyć jak jest w instrukcji:
- talia wytrzymałości - to Twój poziom życia, broniony dodatkowo przez tarczę, która symbolizuje Twoją zbroją, ew. znak Quen,
- talia w ręce to akcje podejmowane przez Ciebie w Twojej turze ataku - uniki, ciosy, znaki, piruety, finty, wypady.
Kiedy jest tura potwora to w Ciebie wchodzą jego obrażenia - przyjmowane przez przygotowaną tarczę ze znaku Quen, zbroję, czy też właśnie w mięso - tj. talię wytrzymałości. Kiedy skończy Ci się ta talia i tarcza to jedyne co pozostaje wiedźminowi to ostatnie uniki - resztka wytrzymałości w postaci kart akcji w ręce.
Dlatego dla mnie bez sensu by było, gdyby Wiedźmin mógł wybierać między przyjmowaniem obrażeń, a odrzuceniem kart na swoją przyszłą turę walki.
podejrzany
Posty: 261
Rejestracja: 29 gru 2020, 21:51
Has thanked: 20 times
Been thanked: 15 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: podejrzany »

Jeśli zabije potwora ostatnią kartą to liczy się jako wygrana czy jako ucieczka potwora? Bo w sumie ja nie mam już kart i potwór też, niby grałem że wygrałem bo ubiłem ale nie wiem czy w 100% to dobra interpretacja i czy nie powinno być tak że jedna karta mi powinna zostać skoro to mój licznik życia :D
Wymiene Descent ed.2 węrdrówki w mroku za Cthulu death may die 2 kampania +przedwieczny (dopłace jeśli dorzucone będą obaj przedwieczni) lub za Posiadłość Szaleństwa sama podstawka
Awatar użytkownika
rav126
Posty: 795
Rejestracja: 27 paź 2010, 00:56
Has thanked: 405 times
Been thanked: 500 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: rav126 »

W swojej turze to Ty zadajesz obrażenia a przeciwnik je przyjmuje. Ostatnim obrażeniem ubiłeś potwora.
Wyjątek stanowi sytuacja w dodatku Na tropie potworów, kiedy w swojej akcji ataku aktywuje pasywną zdolność w obronie. Możesz wtedy zginąć :)
Mareczq
Posty: 35
Rejestracja: 27 gru 2012, 16:44
Been thanked: 10 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: Mareczq »

rav126 pisze: 11 cze 2023, 02:08
Mareczq pisze: 11 cze 2023, 01:16 z 2-giej strony jak masz sytuację gdzie masz ostatnią kartę w talii, to tutaj tylko tracisz (to realnie zostajesz z 1 kartą na ręce wtedy - niezależnie ile masz kart na ręce ). To już wiesz, że nie możesz wygrać - co najwyżej przepędzić.
Wg tej karty potwora - dokładnie tak jak piszesz :)

Pamiętaj, instrukcja też mówi tak - Jeśli gracze nie zgadzają się co do tego, jak rozpatrzyć dany efekt, rozpatrują go tak, jaby miał jak najwięcej sensu pod względem fabularnym..
Możesz sobie tak to wytłumaczyć jak jest w instrukcji:
- talia wytrzymałości - to Twój poziom życia, broniony dodatkowo przez tarczę, która symbolizuje Twoją zbroją, ew. znak Quen,
- talia w ręce to akcje podejmowane przez Ciebie w Twojej turze ataku - uniki, ciosy, znaki, piruety, finty, wypady.
Kiedy jest tura potwora to w Ciebie wchodzą jego obrażenia - przyjmowane przez przygotowaną tarczę ze znaku Quen, zbroję, czy też właśnie w mięso - tj. talię wytrzymałości. Kiedy skończy Ci się ta talia i tarcza to jedyne co pozostaje wiedźminowi to ostatnie uniki - resztka wytrzymałości w postaci kart akcji w ręce.
Dlatego dla mnie bez sensu by było, gdyby Wiedźmin mógł wybierać między przyjmowaniem obrażeń, a odrzuceniem kart na swoją przyszłą turę walki.
Dzięki. Ma to jakiś sens.

Nadal lubię jak gra w miarę jasno tłumaczy jak rozpatrzeć dany efekt (wystarczyło by na karcie potwora dopisać w nawiasie przy 2-gie opcji "jak wiedźmin nie już kart w talii wytrzymałości") :) Pierwszy mój odruch był taki - że wybiera który efekt rozpatrzeć osoba która kontroluje potwora (wtedy wiedźmin przegrywa i jest powalony) ;) Dopiero potem zacząłem nad tym myśleć "dlaczego/jak" ... i w efekcie odrzuciliśmy połowę kart. Prosta była by logika , bo zawsze mocniejsze by było dostanie obrażeń = ilości kart na ręce, niż odrzucenie połowę kart zaokrąglając w dół.

Swoją drogą ta umiejętność stwora jest bardzo mocna - praktycznie w każdej walce już w dalszej części gry miewałem po 5-7 kart na ręce.

Tak czy siak już wiem co i jak dzięki za pomoc :)
Awatar użytkownika
Nidhogg
Posty: 1291
Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
Lokalizacja: Romb Kujawski
Has thanked: 84 times
Been thanked: 49 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: Nidhogg »

podejrzany pisze: 11 cze 2023, 02:10 Jeśli zabije potwora ostatnią kartą to liczy się jako wygrana czy jako ucieczka potwora? Bo w sumie ja nie mam już kart i potwór też, niby grałem że wygrałem bo ubiłem ale nie wiem czy w 100% to dobra interpretacja i czy nie powinno być tak że jedna karta mi powinna zostać skoro to mój licznik życia :D
Do tego pytania graliśmy źle, bo według opisu w instrukcji w sekcji wynik walki z potworem brak jest przypomnienia że jeśli powalisz / zabijesz przeciwnika i nie masz kart na ręce nie jesteś traktowany jako powalony.
instrukcja str. 20 pisze:Gdy zaangażowani w walkę gracze stracą swoją ostatnią kartę akcji w tej samej turze walki, gracz zagrywają-cy kartę albo karty, które doprowadziły do takiej sytuacji, nie jest traktowany jako powalony i zostaje zwycięzcą.
Zabijasz potwora.
rav126 pisze: 11 cze 2023, 02:24 W swojej turze to Ty zadajesz obrażenia a przeciwnik je przyjmuje. Ostatnim obrażeniem ubiłeś potwora.
Wyjątek stanowi sytuacja w dodatku Na tropie potworów, kiedy w swojej akcji ataku aktywuje pasywną zdolność w obronie. Możesz wtedy zginąć :)
Według instrukcji którą zacytowałem wyżej wszytko dzieje się w turze gracza który zadawał obrażenia więc nie jest traktowany jako powalony. Nie ma tu wyjątku.
Mareczq pisze: 10 cze 2023, 23:21 I jeden z potworów miał zdolność specjalną, że uderza za tyle obrażeń ile gracz ma kart na ręce ALBO gracz odrzuca połowę swoich kart z ręki.
Kto w takim przypadku wybiera efekt ? W danym przypadku walczący wiedźmin miał aż 6 kart na ręce i zero kart w talii... więc to była dokładne różnica śmierci, albo nie :D
Niestety instrukcja nie precyzje tego kto wybiera efekt. Czasem warto było by przyjąć obrażenia niż odrzucić karty bo np. masz tarczę, jesteś ze szkoły wilka i masz akurat sekwencję na 3 karty.
Ja dałbym wybór wiedźminowi, czy przyjmuje atak na klatę i otrzymuje obrażenia czy oddaje pola przemieszcza się, unika przez co traci czas i siły.
Pytanie do zadania twórcą.
7% rabatu - 3Trolle
10% rabatu - Planszostrefa
Zbiórki gdzie jestem organizatorem: tu
autopaga
Posty: 1417
Rejestracja: 29 wrz 2018, 20:27
Lokalizacja: Szczecin/Tanowo
Has thanked: 92 times
Been thanked: 316 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: autopaga »

Po pierwszej partii mam pytanie związane z tarczami. Jak wygląda ich podwyższanie? W trakcie gry nabrałem wątpliwości i na ten moment uważam że do limitu obrony podnosimy tylko jak przegramy z potworem (nie innym wiedźminem), a o 1 jak podnosimy poziom obrony (no i wiadomo z kart głownie zielonych podczas walki). Zgadza się?
ODPOWIEDZ