jasne, wieczorem przekopie dysk, to powinienem znalźć. jeśli nie znajdę to dam Ci namiar na osobę, która mi drukowała miasta, twierdze i cytadele. Na pewno posiadam pliki gór, bo sam je robiłem.
Runewars (Corey Konieczka)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 572
- Rejestracja: 01 sie 2017, 10:07
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Has thanked: 266 times
- Been thanked: 177 times
Re: Runewars (Corey Konieczka)
- TuReK
- Posty: 1480
- Rejestracja: 07 cze 2004, 13:57
- Lokalizacja: Opole (d. Mecatol Rex)
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 74 times
Re: Runewars (Corey Konieczka)
czemu to problem? tak samo ty możesz trafić sukcesy w walce. Kolejności kart nie znasz, ale wiesz co możesz wyciągnąć.
W Runewars fajne są te mechanizmy do kontrolowania losowości, można się przygotować i zaplanować działania ale nie masz gwarancji powodzenia (czyli tak jak lubię ) :
rekrutujesz licząc na odpowiednią kartę pory roku, wg stanu talii losu posyłasz pasujące oddziały do walki, albo robisz dyplomację czy np akcję czarodziejki elfów (świetna na mocne neutrale ale totalnie trzeba trafić na odpowiednią kartę).
Trochę podobnie działa Warrior Knights i specjalne fazy, przez odpowiedni wybór swoich akcji możesz je przyspieszać albo spowalniać stosownie do swojego planu i sytuacji, żeby sobie pomóc a innym dowalić, np jak ktoś narekrutował wojska to ciśniesz, żeby wyszło najpierw płacenie żołdu a potem zbieranie podatków
Z pustego i Saruman nie naleje
Re: Runewars (Corey Konieczka)
Gra jest genialna i nie ma co dyskutować To jak LoTR w życiu.
Ok inne pytanie - Ktoś z okolic Podkarpacia ma ochotę na grę? )
Ok inne pytanie - Ktoś z okolic Podkarpacia ma ochotę na grę? )
-
- Posty: 572
- Rejestracja: 01 sie 2017, 10:07
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Has thanked: 266 times
- Been thanked: 177 times
Re: Runewars (Corey Konieczka)
jakby ktoś chciał sobie upiększyć i zrobić bardziej funkcjonalną 2 ED, to w końcu udostępniłem moje modele gór 3D. Może się komuś przydadzą .
Kurde...zagrałbym
https://boardgamegeek.com/filepage/2161 ... s-runewars
tak to wygląda po wydruku
Kurde...zagrałbym
https://boardgamegeek.com/filepage/2161 ... s-runewars
tak to wygląda po wydruku
Spoiler:
Re: Runewars (Corey Konieczka)
Dzieki swietna robota!shod pisze: ↑04 lut 2021, 13:47 jakby ktoś chciał sobie upiększyć i zrobić bardziej funkcjonalną 2 ED, to w końcu udostępniłem moje modele gór 3D. Może się komuś przydadzą .
Kurde...zagrałbym
https://boardgamegeek.com/filepage/2161 ... s-runewars
tak to wygląda po wydrukuSpoiler:
Wiem ze temat kilkukrotnie sie przewijal ale ktos tu na forum podobno zajmowal sie tlumaczeniem kart z dodatku? Szukalem tematu szukalem i nie znalazlem. Ktos cos?
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 03 kwie 2020, 14:29
- Has thanked: 6 times
Re: Runewars (Corey Konieczka)
Liczyłem, że ktoś odpowie Ja się za to zabrałem jesienią, ale zawirowania losu zmusiły mnie do przerwania gdzieś w...1/10? Chciałbym to skończyć w wolnej chwili, chociaż nie wiem kiedy ta nadejdzie. Jako że nie jestem grafikiem, templatki robiłem w paincie, pewne karty też tłumaczyłem redagując tłumacza googla, bo w pliku na bgg brakuje wielu rzeczy. Jeśli ktoś by chciał pomóc, to moglibyśmy się zorganizować w dokumencie googla, poszło by szybciej, bo sam nie mam pojęcia kiedy to skończę. No i fajnie jakby chciała pomóc osoba ogarnięta w uniwersum Terrinoth, która mogła by potwierdzać tłumaczenie nazw własnych(czy na przykład w innych grach w tym świecie się powtarzają i mają oficjalne tłumaczenie po polsku, coby była jakaś spójność.)
Chyba, że ktoś to już za to zabrał, to fajnie jakby się jednak ujawnił, bo nie ma sensu robić tego samego w dwóch zespołach.
Re: Runewars (Corey Konieczka)
Jak Runewars się trzyma po tylu latach? Wiele razy próbowałem do niej podejść, bo wszyscy w grupie wolą fantasy od kosmosu.
Jednak zawsze czytałem mnóstwo komentarzy, że jest strasznie przestarzała i trąci myszką.
Jednak zawsze czytałem mnóstwo komentarzy, że jest strasznie przestarzała i trąci myszką.
-
- Posty: 572
- Rejestracja: 01 sie 2017, 10:07
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Has thanked: 266 times
- Been thanked: 177 times
Re: Runewars (Corey Konieczka)
może będę w stanie pomóc w tym temacie.Stiopental pisze: ↑27 mar 2021, 11:09Liczyłem, że ktoś odpowie Ja się za to zabrałem jesienią, ale zawirowania losu zmusiły mnie do przerwania gdzieś w...1/10? Chciałbym to skończyć w wolnej chwili, chociaż nie wiem kiedy ta nadejdzie. Jako że nie jestem grafikiem, templatki robiłem w paincie, pewne karty też tłumaczyłem redagując tłumacza googla, bo w pliku na bgg brakuje wielu rzeczy. Jeśli ktoś by chciał pomóc, to moglibyśmy się zorganizować w dokumencie googla, poszło by szybciej, bo sam nie mam pojęcia kiedy to skończę. No i fajnie jakby chciała pomóc osoba ogarnięta w uniwersum Terrinoth, która mogła by potwierdzać tłumaczenie nazw własnych(czy na przykład w innych grach w tym świecie się powtarzają i mają oficjalne tłumaczenie po polsku, coby była jakaś spójność.)
Chyba, że ktoś to już za to zabrał, to fajnie jakby się jednak ujawnił, bo nie ma sensu robić tego samego w dwóch zespołach.
-
- Posty: 572
- Rejestracja: 01 sie 2017, 10:07
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Has thanked: 266 times
- Been thanked: 177 times
Re: Runewars (Corey Konieczka)
skoro czytałeś komentarze to chyba zauważyłeś, że zdania są podzielone . To co dla niektórych jest wadą, dla innych zaletą - jak zawsze jest to kwestia indywidualna.
ja ze swojej strony mogę powiedzieć tyle, że moim zdaniem gra po wielu latach nie doczekała się następcy/zastępcy - choć zaznaczam, że nie grałem w Heroes Land, Air & Sea - główny chyba pretendent do tytułu następcy Runewars. Ale...gra wymaga ponoć przynajmniej jednego z dodatków, jest droga i trudno dostępna.
Runewars moim zdaniem ma sporą zaletę w tym, że daje jednak wiele możliwości pod względem dostosowywania zasad czy modułów dla własnych potrzeb. Gra generalnie w podstawowych zasadach jest długa, co w wielu przypadkach może być wadą, ale...nic nie stoi na przeszkodzie by ustalić na początku, że gramy nie 7 a np. 5 lat gry. Albo zastosować zasady turniejowe dostępne na BGG [punktacja za różne aspekty - tereny, runy, bohaterów] albo jeszcze wprowadzić własne. Natomiast długość gry może być też zaletą, jeśli czas nas nie goni i możemy kilka godzin spędzić na satysfakcjonującej rozgrywce. Choć obiektywne mówiąc, gra przy więcej niż 2 osobach jest podatna na downtime [zwłaszcza przy walkach] i dla niecierpliwych graczy może być to problem. Mi to nie przeszkadza, bo umiem sobie zagospodarować ten czas obmyślając plany i strategie rozwoju.
Figurek jest sporo, ale...trzeba mieć świadomość, że jakościowo odbiegają od dzisiejszych standardów czy oczekiwań, ale...przez to że są niewielkie, to nie zajmują połowy pokoju i nie wymagają dodatkowych kosztów w postaci wielkiej planszy czy maty.
W mojej ocenie gra daje naprawdę sporo radości oraz satysfakcji i jeśli ktoś lubił komputerowego HM&M3 to gra powinna mu się spodobać. Jest to dla mnie zawsze miło spędzony czas. Gra nam się tak bardzo podoba, że poza zdobyciem dodatku, dorobiłem do niej modele 3D gór, stolic, twierdz, miast i planuje jeszcze w przyszłości to wszystko pomalować . Nie chcę tu zanudzać szczegółami, bo mógłbym pisać i pisać .
- wis
- Posty: 1231
- Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 24 times
- Kontakt:
Re: Runewars (Corey Konieczka)
Potwierdzam - również nie znalazłem godnego następcy, może z wyjątkiem SW:Rebellion na 2 osob.
-
- Posty: 41
- Rejestracja: 17 kwie 2017, 08:40
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 2 times
Re: Runewars (Corey Konieczka)
Ja również uwielbiam tę grę i uważam, ze przetrwała próbę czasu. Gram regularnie od 6-7 lat mniej więcej co 2 miesiące. Wizualnie może nie porywa ale emocje jakie oferuje rozgrywka w pełni to rekompensują. Nawet moja żona, która nie lubi siedzieć tyle przy planszówkach nie zadaje głupich pytań w stylu a czy długo jeszcze będziemy grać ?? Może wynika to z faktu, ze oboje lubimy uniwersum fantasy i kiedyś graliśmy w heroes of might and magic. Gra po prostu się nie dłuży mimo, że na pewno jest długa. Po zakończonej rozgrywce jeszcze wspominamy najbardziej epickie wydarzenia. Przejście po skutym lodem jeziorze i zaatakowanie twierdzy przeciwnika. Mina twojego współgracza bezcenna.
- Zet
- Posty: 1352
- Rejestracja: 26 paź 2006, 00:08
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Has thanked: 159 times
- Been thanked: 159 times
Re: Runewars (Corey Konieczka)
Jak dla mnie Runewars jest typowym przedstawicielem ameritrashy i swoich czasów. Przeładowane i zapaćkane zbędnymi pierdółkami (jak karty używane do wszystkiego, czy podróżujący bohaterowie), zupełnie jakby próbowano wcisnąć do pudełka wszystko co się robi w fantasy.
Czy to źle? Dla wielbicieli ameritrashu to wręcz doskonale, ale ja sprzedałem wraz z dodatkiem po kilku partiach - zbyt wiele elementów mnie męczyło.
Dodam, że dopiero dodatek naprawia trochę bohaterów, bo w końcu mogą być używani do dowodzenia wojskami, a nie durnego szukania przygód.
Czy to źle? Dla wielbicieli ameritrashu to wręcz doskonale, ale ja sprzedałem wraz z dodatkiem po kilku partiach - zbyt wiele elementów mnie męczyło.
Dodam, że dopiero dodatek naprawia trochę bohaterów, bo w końcu mogą być używani do dowodzenia wojskami, a nie durnego szukania przygód.
Re: Runewars (Corey Konieczka)
Chętnie pomogę )
Stiopental pisze: ↑27 mar 2021, 11:09Liczyłem, że ktoś odpowie Ja się za to zabrałem jesienią, ale zawirowania losu zmusiły mnie do przerwania gdzieś w...1/10? Chciałbym to skończyć w wolnej chwili, chociaż nie wiem kiedy ta nadejdzie. Jako że nie jestem grafikiem, templatki robiłem w paincie, pewne karty też tłumaczyłem redagując tłumacza googla, bo w pliku na bgg brakuje wielu rzeczy. Jeśli ktoś by chciał pomóc, to moglibyśmy się zorganizować w dokumencie googla, poszło by szybciej, bo sam nie mam pojęcia kiedy to skończę. No i fajnie jakby chciała pomóc osoba ogarnięta w uniwersum Terrinoth, która mogła by potwierdzać tłumaczenie nazw własnych(czy na przykład w innych grach w tym świecie się powtarzają i mają oficjalne tłumaczenie po polsku, coby była jakaś spójność.)
Chyba, że ktoś to już za to zabrał, to fajnie jakby się jednak ujawnił, bo nie ma sensu robić tego samego w dwóch zespołach.
Re: Runewars (Corey Konieczka)
Tak jest jeśli widzi się tylko militarny aspekt. Gra ma kilka mechanik o niesamowitej głębi. Teraz - grając w obecnej top gry - to doceniam.
Ale to bardziej opowieść niż gra. Takie czytanie książki.
I wygrywa ten kto ma runy )))
Ale to bardziej opowieść niż gra. Takie czytanie książki.
I wygrywa ten kto ma runy )))
Zet pisze: ↑28 mar 2021, 13:47 Jak dla mnie Runewars jest typowym przedstawicielem ameritrashy i swoich czasów. Przeładowane i zapaćkane zbędnymi pierdółkami (jak karty używane do wszystkiego, czy podróżujący bohaterowie), zupełnie jakby próbowano wcisnąć do pudełka wszystko co się robi w fantasy.
Czy to źle? Dla wielbicieli ameritrashu to wręcz doskonale, ale ja sprzedałem wraz z dodatkiem po kilku partiach - zbyt wiele elementów mnie męczyło.
Dodam, że dopiero dodatek naprawia trochę bohaterów, bo w końcu mogą być używani do dowodzenia wojskami, a nie durnego szukania przygód.
- TuReK
- Posty: 1480
- Rejestracja: 07 cze 2004, 13:57
- Lokalizacja: Opole (d. Mecatol Rex)
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 74 times
Re: Runewars (Corey Konieczka)
Nowa, fajna, rozbudowana recka Runewars
https://therewillbe.games/articles-beyo ... s-runewars
https://therewillbe.games/articles-beyo ... s-runewars
Z pustego i Saruman nie naleje
-
- Posty: 1549
- Rejestracja: 02 sty 2019, 09:46
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 437 times
- Kontakt:
Re: Runewars (Corey Konieczka)
Evening with Runewars
Runewars to zdecydowania jedna z bardziej lubianych przez nas gier "konfliktowych", nie opartych o historię. Gramy w nią co jakiś czas, na pewno rzadziej niż gry wojenne, jednak zdarzają się nam bardzo emocjonujące rozgrywki jak ta! Miłej lektury!
LINK: Evening with Runewars
Runewars to zdecydowania jedna z bardziej lubianych przez nas gier "konfliktowych", nie opartych o historię. Gramy w nią co jakiś czas, na pewno rzadziej niż gry wojenne, jednak zdarzają się nam bardzo emocjonujące rozgrywki jak ta! Miłej lektury!
LINK: Evening with Runewars
Mój blog, serdecznie zapraszam!
https://theboardgameschronicle.com/
https://theboardgameschronicle.com/
- BOLLO
- Posty: 5216
- Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
- Lokalizacja: Bielawa
- Has thanked: 1075 times
- Been thanked: 1682 times
- Kontakt:
Re: Runewars (Corey Konieczka)
Jak ze skalowaniem na 2 osoby i czasem rozgrywki? Warto w tę grę wchodzić na 2 max 3 osoby?
-
- Posty: 2463
- Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 100 times
- Been thanked: 286 times
Re: Runewars (Corey Konieczka)
Na dwie osoby powinno być dobrze. Grałem na trzy i zawsze wystąpi tu efekt "gdzie dwóch się bije tam trzeci korzysta". Czasowo w 3 osoby zajęło to parę godzin ale pewnie jak się ma grę ograną to szybciej można rozegrać partię.
Re: Runewars (Corey Konieczka)
Na trzy rzeczywiście trochę gorzej, bo każdy boi się atakować żeby nie wzmacniać tego trzeciego. Na dwóch nie ma tego problemu, do tego mapa jest mniejsza i bohaterom łatwiej wypełniać misje, praktycznie co 'lato' są w stanie dojść do celu i zgarnąć nagrodę. Czasowo wychodzi 2,5 max 3h.
- tencogoniema
- Posty: 216
- Rejestracja: 09 lis 2004, 13:00
- Lokalizacja: Himalaje
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 14 times
Re: Runewars (Corey Konieczka)
My gramy najczęściej we 3, faktycznie często dochodzi do efektu - gdzie 2 się bije.. ale i tak uważam że w dobie wspieraczek gdzie gry są ładne i nic ponad to ta gra jest warta uwagi.
jako fanatyk WoPa uważam że daje podobne odczucia. Minusem dla mnie jest brak historii żeby pisać jej nowe wersje.
Co do Heroes of land, air & sea to na początku ogrywalismy to często do momentu aż wyczailismy ze tak naprawdę walki to tylko 2 karty reszta nie ma sensu i gra umarła.
jako fanatyk WoPa uważam że daje podobne odczucia. Minusem dla mnie jest brak historii żeby pisać jej nowe wersje.
Co do Heroes of land, air & sea to na początku ogrywalismy to często do momentu aż wyczailismy ze tak naprawdę walki to tylko 2 karty reszta nie ma sensu i gra umarła.
- Fyei
- Posty: 392
- Rejestracja: 13 lut 2018, 11:49
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 56 times
- Been thanked: 165 times
Re: Runewars (Corey Konieczka)
Gram głównie we dwoje i sprawdza się świetnie . Razem z mężemy znamy już tę grę na wylot i rozgrywka zajmuje nam max 2,5h.
"Jego zdaniem fakt, że osoba nieznająca ani jednej reguły gry zawsze wygrywa, oznaczał, że same te zasady zawierają jakiś poważny błąd"