Po każdej walce podnosisz poziom tarczy do poziomu obrony bez względu na jej wynik oraz jak podnosisz poziom obrony to również wtedy podnosisz poziom tarczy.autopaga pisze: ↑11 cze 2023, 11:05 Po pierwszej partii mam pytanie związane z tarczami. Jak wygląda ich podwyższanie? W trakcie gry nabrałem wątpliwości i na ten moment uważam że do limitu obrony podnosimy tylko jak przegramy z potworem (nie innym wiedźminem), a o 1 jak podnosimy poziom obrony (no i wiadomo z kart głownie zielonych podczas walki). Zgadza się?
Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
-
- Posty: 127
- Rejestracja: 12 wrz 2021, 20:36
- Has thanked: 142 times
- Been thanked: 27 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
- sqb1978
- Posty: 2623
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 142 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Hej, czy Legendarne łowy dodają drugi sposób wygranej do tego z podstawki czy nadpisują go i tylko poprzez pokonanie legendarnego potwora można wygrać?
Ostatnio zmieniony 11 cze 2023, 11:59 przez sqb1978, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam: Mr Jack Pocket, Blokus, Strife, Forgotten Circles EN + naklejki
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Petarda: bomba dwimerytowa
"Walka z potworem: Wykorzystaj te kartę, aby zignorować efekt ataku pasywnego potwora".
Czy efekt tej petardy działa przez całą walkę? Jeśliby miała działać tylko przez jedną turę, to jej przydatność byłaby mocno losowa, nie wiemy przecież czy potwór w swojej turze aktywuje swój pasywny atak.
Podobną wątpliwość budzi petarda: Księżycowy Pył". "W walce z potworem: Po odkryciu karty walki potwora możesz zmienić wybrany rodzaj ataku" Tutaj też, zakładając że jej efekt jest jednorazowy, używalibyśmy tej karty w ciemno.
Dodam tylko, że efekt petardy: Czarcia Purchawa wyraźnie zaznacza, że jej efekt działa przez całą walkę: "Wykorzystaj tę kartę przed utworzeniem talii wytrzymałości, aby zignorować zdolność specjalną potwora przez całą walkę..."
Co o tym myślicie? Zabrakło tego dopisku o działaniu przez całą walkę w przypadku tych dwóch pierwszych petard czy działanie jest rzeczywiście jednorazowe?
"Walka z potworem: Wykorzystaj te kartę, aby zignorować efekt ataku pasywnego potwora".
Czy efekt tej petardy działa przez całą walkę? Jeśliby miała działać tylko przez jedną turę, to jej przydatność byłaby mocno losowa, nie wiemy przecież czy potwór w swojej turze aktywuje swój pasywny atak.
Podobną wątpliwość budzi petarda: Księżycowy Pył". "W walce z potworem: Po odkryciu karty walki potwora możesz zmienić wybrany rodzaj ataku" Tutaj też, zakładając że jej efekt jest jednorazowy, używalibyśmy tej karty w ciemno.
Dodam tylko, że efekt petardy: Czarcia Purchawa wyraźnie zaznacza, że jej efekt działa przez całą walkę: "Wykorzystaj tę kartę przed utworzeniem talii wytrzymałości, aby zignorować zdolność specjalną potwora przez całą walkę..."
Co o tym myślicie? Zabrakło tego dopisku o działaniu przez całą walkę w przypadku tych dwóch pierwszych petard czy działanie jest rzeczywiście jednorazowe?
- sqb1978
- Posty: 2623
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 142 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
My gramy tak, że mamy możliwość odpalenia efektu karty od momentu jej zagrania przez resztę walki, do momentu kiedy ten efekt wykorzystujemy. Inaczej byłoby zbyt losowe, a tak jest to nawet klimatyczne: zagranie karty tej petardy oznacza jej przygotowanie, żeby ją mieć „pod ręką” i wykorzystać przy nadarzającej się okazji.
Sprzedam: Mr Jack Pocket, Blokus, Strife, Forgotten Circles EN + naklejki
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Hej, mam dość szczegółowe pytanie, chodzi o walkę ze "Szepciuchą".
Na jej karcie stoi napisane: "Jeśli gracz ma co najmniej 1 żółtą kartę Znaku defensywnego w swojej kombinacji, obniża swój poziom tarczy o 2. Obowiązuje przez całą walkę.
No i teraz przychodzi tura gracza. Ma poziom tarczy wynosi 0. Gracz przechodzi od razu do fazy drugiej i zagrywa kombinację złożoną z kilku kart w tym z karty żółtej. I teraz są dwie opcje:
1. W momencie zagrania kombinacji brana jest pod uwagę zdolność Szepciuchy. Jeśli tak, to gracz by nic nie tracił, bo miał tarczę na poziomie 0.
2. Zdolność Szepciuchy jest brana pod uwagę podczas rozpatrywania kombinacji, a więc najpierw przydzielamy obrażenia, podnosimy poziom tarczy i potem rozpatrujemy fakt, że została zagrana żółta karta w kombinacji.
Rodzi się też pytanie czy ważne jest to, gdzie w kombinacji znajduje się żółta karta. Przykładowo jeśli pierwsza karta jest zielona i daje tarcze graczowi, a druga żółta, to czy gracz mając już tarcze z pierwszej karty traci je, bo drugą kartę zagrał żółtą? Czy nie ma to znaczenia? A może jeśli pierwsza byłaby żółta a druga zielona, to by to coś zmieniało?
Nie znalazłem niestety klarownej informacji, kiedy brana jest pod uwagę zdolność potwora. Rozumiem, że obowiązuje przez całą walkę, ale pewnie autor miał tu na myśli przy każdej rundzie walki, a nie w każdym jej etapie.
Byłbym wdzięczny za pomoc w rozwianiu wątpliwości. Kiedy rozpatrywać działanie tej karty i czy gracz, który nie mając tarczy zagrał zieloną kartę a potem żółtą te tarczę powinien stracić.
Na jej karcie stoi napisane: "Jeśli gracz ma co najmniej 1 żółtą kartę Znaku defensywnego w swojej kombinacji, obniża swój poziom tarczy o 2. Obowiązuje przez całą walkę.
No i teraz przychodzi tura gracza. Ma poziom tarczy wynosi 0. Gracz przechodzi od razu do fazy drugiej i zagrywa kombinację złożoną z kilku kart w tym z karty żółtej. I teraz są dwie opcje:
1. W momencie zagrania kombinacji brana jest pod uwagę zdolność Szepciuchy. Jeśli tak, to gracz by nic nie tracił, bo miał tarczę na poziomie 0.
2. Zdolność Szepciuchy jest brana pod uwagę podczas rozpatrywania kombinacji, a więc najpierw przydzielamy obrażenia, podnosimy poziom tarczy i potem rozpatrujemy fakt, że została zagrana żółta karta w kombinacji.
Rodzi się też pytanie czy ważne jest to, gdzie w kombinacji znajduje się żółta karta. Przykładowo jeśli pierwsza karta jest zielona i daje tarcze graczowi, a druga żółta, to czy gracz mając już tarcze z pierwszej karty traci je, bo drugą kartę zagrał żółtą? Czy nie ma to znaczenia? A może jeśli pierwsza byłaby żółta a druga zielona, to by to coś zmieniało?
Nie znalazłem niestety klarownej informacji, kiedy brana jest pod uwagę zdolność potwora. Rozumiem, że obowiązuje przez całą walkę, ale pewnie autor miał tu na myśli przy każdej rundzie walki, a nie w każdym jej etapie.
Byłbym wdzięczny za pomoc w rozwianiu wątpliwości. Kiedy rozpatrywać działanie tej karty i czy gracz, który nie mając tarczy zagrał zieloną kartę a potem żółtą te tarczę powinien stracić.
- Bart Henry
- Posty: 976
- Rejestracja: 15 sie 2013, 19:59
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 688 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
U nas identyczna interpretacja. Skoro gracz kontrolujący potwora czyta treść karty i widnieje tam "albo", to według mnie decyzja należy do aktywnego Wiedźmina.Nidhogg pisze: ↑11 cze 2023, 10:17Niestety instrukcja nie precyzje tego kto wybiera efekt. Czasem warto było by przyjąć obrażenia niż odrzucić karty bo np. masz tarczę, jesteś ze szkoły wilka i masz akurat sekwencję na 3 karty.Mareczq pisze: ↑10 cze 2023, 23:21 I jeden z potworów miał zdolność specjalną, że uderza za tyle obrażeń ile gracz ma kart na ręce ALBO gracz odrzuca połowę swoich kart z ręki.
Kto w takim przypadku wybiera efekt ? W danym przypadku walczący wiedźmin miał aż 6 kart na ręce i zero kart w talii... więc to była dokładne różnica śmierci, albo nie
Ja dałbym wybór wiedźminowi, czy przyjmuje atak na klatę i otrzymuje obrażenia czy oddaje pola przemieszcza się, unika przez co traci czas i siły.
Kolejność nie jest jasno określona. W przypadku magów, którzy odpalają kartę po karcie, moglibyśmy skłaniać się do rozpatrywania efektu w momencie rozpatrywania danej karty. Ja bym ten efekt aktywował zawsze pomiędzy drugim a trzecim krokiem walki, czyli po ustaleniu kombinacji.Komimasa pisze: ↑11 cze 2023, 13:13 No i teraz przychodzi tura gracza. Ma poziom tarczy wynosi 0. Gracz przechodzi od razu do fazy drugiej i zagrywa kombinację złożoną z kilku kart w tym z karty żółtej. I teraz są dwie opcje:
1. W momencie zagrania kombinacji brana jest pod uwagę zdolność Szepciuchy. Jeśli tak, to gracz by nic nie tracił, bo miał tarczę na poziomie 0.
2. Zdolność Szepciuchy jest brana pod uwagę podczas rozpatrywania kombinacji, a więc najpierw przydzielamy obrażenia, podnosimy poziom tarczy i potem rozpatrujemy fakt, że została zagrana żółta karta w kombinacji.
Gdyby robić to tak, jak napisałeś w pkt 2, to w skrajnym przypadku mógłbyś mieć żółtą kartę ze zdolnością wracania na rękę, więc efekt w ogóle by się nie odpalił.
- Hardkor
- Posty: 4549
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1371 times
- Been thanked: 875 times
- Kontakt:
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Pytałem o to na discordzie gry. Powiedziano mi, że najpierw rozpatrujemy całą kombinację, a potem patrzymy na umiejętność potwora. Czyli kombinacja ci podbije tarcze, które stracisz potem.Komimasa pisze: ↑11 cze 2023, 13:13 Hej, mam dość szczegółowe pytanie, chodzi o walkę ze "Szepciuchą".
Na jej karcie stoi napisane: "Jeśli gracz ma co najmniej 1 żółtą kartę Znaku defensywnego w swojej kombinacji, obniża swój poziom tarczy o 2. Obowiązuje przez całą walkę.
No i teraz przychodzi tura gracza. Ma poziom tarczy wynosi 0. Gracz przechodzi od razu do fazy drugiej i zagrywa kombinację złożoną z kilku kart w tym z karty żółtej. I teraz są dwie opcje:
1. W momencie zagrania kombinacji brana jest pod uwagę zdolność Szepciuchy. Jeśli tak, to gracz by nic nie tracił, bo miał tarczę na poziomie 0.
2. Zdolność Szepciuchy jest brana pod uwagę podczas rozpatrywania kombinacji, a więc najpierw przydzielamy obrażenia, podnosimy poziom tarczy i potem rozpatrujemy fakt, że została zagrana żółta karta w kombinacji.
Rodzi się też pytanie czy ważne jest to, gdzie w kombinacji znajduje się żółta karta. Przykładowo jeśli pierwsza karta jest zielona i daje tarcze graczowi, a druga żółta, to czy gracz mając już tarcze z pierwszej karty traci je, bo drugą kartę zagrał żółtą? Czy nie ma to znaczenia? A może jeśli pierwsza byłaby żółta a druga zielona, to by to coś zmieniało?
Nie znalazłem niestety klarownej informacji, kiedy brana jest pod uwagę zdolność potwora. Rozumiem, że obowiązuje przez całą walkę, ale pewnie autor miał tu na myśli przy każdej rundzie walki, a nie w każdym jej etapie.
Byłbym wdzięczny za pomoc w rozwianiu wątpliwości. Kiedy rozpatrywać działanie tej karty i czy gracz, który nie mając tarczy zagrał zieloną kartę a potem żółtą te tarczę powinien stracić.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Rozumiem, że zagrana na początku fazy ataku karta (eliksiru, petardy), a niewykorzystana w tej fazie, po prostu przepada, bo była zagrana = wypita/rzucona. Czy tak?sqb1978 pisze: ↑11 cze 2023, 12:01 My gramy tak, że mamy możliwość odpalenia efektu karty od momentu jej zagrania przez resztę walki, do momentu kiedy ten efekt wykorzystujemy. Inaczej byłoby zbyt losowe, a tak jest to nawet klimatyczne: zagranie karty tej petardy oznacza jej przygotowanie, żeby ją mieć „pod ręką” i wykorzystać przy nadarzającej się okazji.
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
No tak, ale jak dasz wybór wiedzminowi, to realnie bardzo osłabia ten atak. Jeśli wiedźmin ma 1 kartę na ręce to nic nie odrzuci - a tak by dostał chociaż 1 obrażenie.Nidhogg pisze: ↑11 cze 2023, 10:17Niestety instrukcja nie precyzje tego kto wybiera efekt. Czasem warto było by przyjąć obrażenia niż odrzucić karty bo np. masz tarczę, jesteś ze szkoły wilka i masz akurat sekwencję na 3 karty.Mareczq pisze: ↑10 cze 2023, 23:21 I jeden z potworów miał zdolność specjalną, że uderza za tyle obrażeń ile gracz ma kart na ręce ALBO gracz odrzuca połowę swoich kart z ręki.
Kto w takim przypadku wybiera efekt ? W danym przypadku walczący wiedźmin miał aż 6 kart na ręce i zero kart w talii... więc to była dokładne różnica śmierci, albo nie
Ja dałbym wybór wiedźminowi, czy przyjmuje atak na klatę i otrzymuje obrażenia czy oddaje pola przemieszcza się, unika przez co traci czas i siły.
Pytanie do zadania twórcą.
Widać nie tylko ja tutaj mam problem, i rozwiązanie podane przez kolegę wyżej (Z ręki TYLKO jak już nie masz talii wytrzymałości) nie jest takie oczywiste
Gdzie można zadać pytanie do autorów - jest gdzieś, gdzie GOB odpisuje na pytania o zasady gry ?
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Jak ogłaszasz, że używasz eliksiru to wtedy odkładasz go na bok. Jeśli nie miał efektu bo "nie siadło" to niestety tak tracisz go. Jednak pamiętajmy, że opis na karcie jest nadrzędny do instrukcji. Więc jak na karcie pisze, że używasz go w innym momencie niż "faza" eliksirów/petard - to możesz go tak użyćlbyczy pisze: ↑11 cze 2023, 14:08Rozumiem, że zagrana na początku fazy ataku karta (eliksiru, petardy), a niewykorzystana w tej fazie, po prostu przepada, bo była zagrana = wypita/rzucona. Czy tak?sqb1978 pisze: ↑11 cze 2023, 12:01 My gramy tak, że mamy możliwość odpalenia efektu karty od momentu jej zagrania przez resztę walki, do momentu kiedy ten efekt wykorzystujemy. Inaczej byłoby zbyt losowe, a tak jest to nawet klimatyczne: zagranie karty tej petardy oznacza jej przygotowanie, żeby ją mieć „pod ręką” i wykorzystać przy nadarzającej się okazji.
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Spoiler:
Twoja interpretacja ma jak najbardziej sens, ale po przejrzeniu tamtego wątku całkiem przekonująca jest też taka, że Księżycowy Pył i Bombę dwimerytową można użyć jako jednorazową reakcję na atak potwora. Czyli w turze potwora. Byłoby to najbardziej dosłowne odczytanie działania karty, zgodnie z naczelną zasadą, że tekst na kartach ma pierwszeństwo względem zasad z instrukcji.
Tym bardziej mnie przekonuje tutaj do tego opis działania Księżycowego Pyłu w walce z innym wiedźminem: "Wykorzystaj tę kartę w swojej turze walki, aby Twój przeciwnik...." Po co jest tam ten fragment "w swojej turze walki"?. Czy nie dlatego, że walce z potworem można użyć petardy nie w swojej turze?
Tak w ogóle to w instrukcji do "Na tropie potworów" nie ma słowa o tym w jakim momencie walki używamy petard. Też zakładałem , że analogicznie jak eliksirów, zgodnie z zasadami podstawki, tym bardziej że opis zdecydowanej większości z nich jest jasny i wyraźnie sugeruję pierwszy krok walki.
Może będzie w przyszłości jakieś oficjalne faq, które wyjaśni tę i inne wątpliwości, do tego czasu pewnie trzeba się po prostu ugadać z ekipa przed grą co do zasady działania tych petard i tyle.
- polwac
- Posty: 2577
- Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 1171 times
- Been thanked: 461 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Doprecyzuję: "oraz jak podnosisz poziom obrony to również wtedy podnosisz poziom tarczy o 1 poziom(nie do maksymalnej wartości)."Haisenberg83 pisze: ↑11 cze 2023, 11:15Po każdej walce podnosisz poziom tarczy do poziomu obrony bez względu na jej wynik oraz jak podnosisz poziom obrony to również wtedy podnosisz poziom tarczy.autopaga pisze: ↑11 cze 2023, 11:05 Po pierwszej partii mam pytanie związane z tarczami. Jak wygląda ich podwyższanie? W trakcie gry nabrałem wątpliwości i na ten moment uważam że do limitu obrony podnosimy tylko jak przegramy z potworem (nie innym wiedźminem), a o 1 jak podnosimy poziom obrony (no i wiadomo z kart głownie zielonych podczas walki). Zgadza się?
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
- Bart Henry
- Posty: 976
- Rejestracja: 15 sie 2013, 19:59
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 688 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Z drugiej strony, przy 7 kartach w ręce, a taką sytuację mieliśmy, to może być prawie pewny KO dla Wiedźmaka, bo tyle kart na ręce masz zazwyczaj pod koniec walki, gdy już talia jest niemal pusta, więc w wyniku obrażeń i często i tak będziesz musiał usunąć karty z ręki. A jeżeli Wiedźmin ma pustą talię, to many koniec walki przy takiej interpretacji.Mareczq pisze: ↑11 cze 2023, 14:10No tak, ale jak dasz wybór wiedzminowi, to realnie bardzo osłabia ten atak. Jeśli wiedźmin ma 1 kartę na ręce to nic nie odrzuci - a tak by dostał chociaż 1 obrażenie.Nidhogg pisze: ↑11 cze 2023, 10:17Niestety instrukcja nie precyzje tego kto wybiera efekt. Czasem warto było by przyjąć obrażenia niż odrzucić karty bo np. masz tarczę, jesteś ze szkoły wilka i masz akurat sekwencję na 3 karty.Mareczq pisze: ↑10 cze 2023, 23:21 I jeden z potworów miał zdolność specjalną, że uderza za tyle obrażeń ile gracz ma kart na ręce ALBO gracz odrzuca połowę swoich kart z ręki.
Kto w takim przypadku wybiera efekt ? W danym przypadku walczący wiedźmin miał aż 6 kart na ręce i zero kart w talii... więc to była dokładne różnica śmierci, albo nie
Ja dałbym wybór wiedźminowi, czy przyjmuje atak na klatę i otrzymuje obrażenia czy oddaje pola przemieszcza się, unika przez co traci czas i siły.
Pytanie do zadania twórcą.
Widać nie tylko ja tutaj mam problem, i rozwiązanie podane przez kolegę wyżej (Z ręki TYLKO jak już nie masz talii wytrzymałości) nie jest takie oczywiste
Gdzie można zadać pytanie do autorów - jest gdzieś, gdzie GOB odpisuje na pytania o zasady gry ?
Potrzebne info od twórców co mieli na myśli podczas tworzenia tych umiejętności. Szkoda, że nikt po drodze nie wpadł na pomysł, że fajnie byłoby to gdzieś doprecyzować.
A magom pozwoli wydać energię przed jej stratą xD
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Gdy w dodatku Legendarne łowy potwór się porusza, idzie najpierw ze swojego pola startowego, po wylosowaniu karty ruchu, na obszar główny ,a potem na obszar zastępczy. Co się dzieje potem i gdzie to jest napisane? Losuje się nową kartę ruchu?
- sqb1978
- Posty: 2623
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 142 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Co rundę losujesz kolejną kartę, więc raczej nie ma sytuacji gdzie miałby być jakiś dylemat. Po wylosowaniu karty możesz mieć 2 sytuacje:
1. potwór jest na obszarze głównym -> wtedy idziesz w kierunku obszaru zastępczego
2. potwór nie jest na obszarze głównym -> wtedy idziesz w kierunku obszaru głównego
Co rundę losujesz inną kartę ruchu, z innymi obszarami, więc potwór porusza się trochę jakby ruchami Browna
Dowolna ilość, ale w praktyce to będzie ciężko pozyskać więcej niż 3-4.
Po przemyśleniu przychylam się do takiej interpretacji, że moment zagrania petardy powinien być zbieżny z warunkiem wykorzystania jej efektu. I to jest nawet bardziej klimatyczne, bo o ile eliksir można łyknąć na początku walki (lub mając chwilę wytchnienia pomiędzy kombinacjami) to rzucenie petardy w dogodnym momencie brzmi o wiele sensowniej.seban pisze: ↑11 cze 2023, 14:22 Tak w ogóle to w instrukcji do "Na tropie potworów" nie ma słowa o tym w jakim momencie walki używamy petard. Też zakładałem , że analogicznie jak eliksirów, zgodnie z zasadami podstawki, tym bardziej że opis zdecydowanej większości z nich jest jasny i wyraźnie sugeruję pierwszy krok walki.
Sprzedam: Mr Jack Pocket, Blokus, Strife, Forgotten Circles EN + naklejki
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
- goldsun
- Posty: 564
- Rejestracja: 11 cze 2021, 10:11
- Lokalizacja: Bytom
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 196 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Hmmm, jakoś to do mnie nie przemawia.
Z karty eksploracji mam:
- (w skrócie) rozmieść żetony zadań na wylosowanym obszarze wodnym i górskim - ok, wylosowałem i położyłem
- Gdy na każdym z tych obszarów znajduje się w tym samym czasie co najmniej 1 gracz, dobierz i przeczytaj XX. (to jest cytat, tylko XX to konkretny numerek karty eksploracji)
U mnie postacie graczy są w innych miejscach. Czy to oznacza, że te żetony zadań usuwam od razu - nic nie robią? Czy czekam, aż gracze wejdą na te obszary w jakiejś kolejnej rundzie? I jeśli tak, to w jaki sposób mam rozróżnić zadania z tej karty, od żetonów zadań które mogą się pojawić z kolejnej karty? (a już wiem, że mogą się pojawić w tych kartach które mam w talii eksploracji)
Na razie uznałem, że zadania "trwają" i na karcie eksploracji położyłem sobie wylosowane żetony lokacji, żeby wiedzieć które lokacje dotyczą tego zadania. Ale przewertowałem instrukcję do Dzikiego Gonu chyba z 10 razy i nie znalazłem jak właściwie te zadania mają działać. No chyba, że ślepy jestem ...
--
Dołączam różne wyrazy i pozdrawiam
Goldsun
Dołączam różne wyrazy i pozdrawiam
Goldsun
- grzeslaw90
- Posty: 1750
- Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 179 times
- Been thanked: 437 times
- Kontakt:
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Zadanie trwa do czasu aż nie spełni się kolejny warunek, tutaj gracze w każdej z lokacji. Gracz, który zadanie z karty eksploracji 'wywołał' kładzie kartę eksploracji obok swojej planszetki i jest odpowiedzialny za pilnowanie tego zadania i jego warunków (zadaniowych obszarów) nawet, jeśli ostatecznie ma go to zadanie nie dotyczyć. Co zrobić z żetonami terenu wraz z numerami terenów akurat instrukcja mówi:goldsun pisze: ↑12 cze 2023, 17:28Hmmm, jakoś to do mnie nie przemawia.
Z karty eksploracji mam:
- (w skrócie) rozmieść żetony zadań na wylosowanym obszarze wodnym i górskim - ok, wylosowałem i położyłem
- Gdy na każdym z tych obszarów znajduje się w tym samym czasie co najmniej 1 gracz, dobierz i przeczytaj XX. (to jest cytat, tylko XX to konkretny numerek karty eksploracji)
U mnie postacie graczy są w innych miejscach. Czy to oznacza, że te żetony zadań usuwam od razu - nic nie robią? Czy czekam, aż gracze wejdą na te obszary w jakiejś kolejnej rundzie? I jeśli tak, to w jaki sposób mam rozróżnić zadania z tej karty, od żetonów zadań które mogą się pojawić z kolejnej karty? (a już wiem, że mogą się pojawić w tych kartach które mam w talii eksploracji)
Na razie uznałem, że zadania "trwają" i na karcie eksploracji położyłem sobie wylosowane żetony lokacji, żeby wiedzieć które lokacje dotyczą tego zadania. Ale przewertowałem instrukcję do Dzikiego Gonu chyba z 10 razy i nie znalazłem jak właściwie te zadania mają działać. No chyba, że ślepy jestem ...
Dopiero po wykonianiu zadania żetony wracają do stosów. Tego typu zadanie nie jest opcjonalne jak pozostałe w stylu 'aby wykonać zadanie przejdź na obszar x' i wywołuje się od razu jak zostanie spełniony warunek. W talii eksploracji jest trochę takich zdań. Kolejność wykonywania zadań jest jasna - najpierw te nieopcjonalne, a dopiero potem opcjonalne.
- goldsun
- Posty: 564
- Rejestracja: 11 cze 2021, 10:11
- Lokalizacja: Bytom
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 196 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Ja piszę o Dzikim Gonie, a nie normalnej rozgrywce.grzeslaw90 pisze: ↑12 cze 2023, 18:21Zadanie trwa do czasu aż nie spełni się kolejny warunek, tutaj gracze w każdej z lokacji. Gracz, który zadanie z karty eksploracji 'wywołał' kładzie kartę eksploracji obok swojej planszetki i jest odpowiedzialny za pilnowanie tego zadania i jego warunków (zadaniowych obszarów) nawet, jeśli ostatecznie ma go to zadanie nie dotyczyć. Co zrobić z żetonami terenu wraz z numerami terenów akurat instrukcja mówi:goldsun pisze: ↑12 cze 2023, 17:28Hmmm, jakoś to do mnie nie przemawia.
Z karty eksploracji mam:
- (w skrócie) rozmieść żetony zadań na wylosowanym obszarze wodnym i górskim - ok, wylosowałem i położyłem
- Gdy na każdym z tych obszarów znajduje się w tym samym czasie co najmniej 1 gracz, dobierz i przeczytaj XX. (to jest cytat, tylko XX to konkretny numerek karty eksploracji)
U mnie postacie graczy są w innych miejscach. Czy to oznacza, że te żetony zadań usuwam od razu - nic nie robią? Czy czekam, aż gracze wejdą na te obszary w jakiejś kolejnej rundzie? I jeśli tak, to w jaki sposób mam rozróżnić zadania z tej karty, od żetonów zadań które mogą się pojawić z kolejnej karty? (a już wiem, że mogą się pojawić w tych kartach które mam w talii eksploracji)
Na razie uznałem, że zadania "trwają" i na karcie eksploracji położyłem sobie wylosowane żetony lokacji, żeby wiedzieć które lokacje dotyczą tego zadania. Ale przewertowałem instrukcję do Dzikiego Gonu chyba z 10 razy i nie znalazłem jak właściwie te zadania mają działać. No chyba, że ślepy jestem ...
Dopiero po wykonianiu zadania żetony wracają do stosów. Tego typu zadanie nie jest opcjonalne jak pozostałe w stylu 'aby wykonać zadanie przejdź na obszar x' i wywołuje się od razu jak zostanie spełniony warunek. W talii eksploracji jest trochę takich zdań. Kolejność wykonywania zadań jest jasna - najpierw te nieopcjonalne, a dopiero potem opcjonalne.
W Dzikim Gonie:
- karty eksploracji są rozpatrywane przez wszystkich wspólnie, więc nie ma gracza, który daną kartę "wywołał"
- piszę o żetonach zadań - które nie są przypisane do terenu, nie mają numerków - to jest 12 takich samych żetonów - w Dzikim Gonie - niebieskich(chyba) (W Zestawie dodatkowych przygód są takie same, ale zielone)
Ale już znalazłem.
Trzeba użyć i żetonów obszarów (położyć na kartę zadania) i żetonów zadań (położyć na obszarach na mapie).
Na mapie wskazują, że na tym obszarze "coś się dzieje", a te przy karcie wskazują która karta dotyczy danego obszaru.
A w instrukcji jest to IMHO dość nieszczęśliwie opisane, bo osobno są opisane żetony obszarów i osobno zadań.
I w instrukcji jest o "braniu żetonów obszarów" a na karcie eksploracji mam "odkryj żetony obszarów" - to jednak są IMHO różne czynności, dla mnie "odkryj" nie jest równoznaczne z "weź".
Nic nie ma natomiast o tym, że te zadania są opcjonalne lub nie, a przynajmniej ja nigdzie nie znalazłem.
--
Dołączam różne wyrazy i pozdrawiam
Goldsun
Dołączam różne wyrazy i pozdrawiam
Goldsun
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Dodatek Dziki gon - walka z ogarami:
Czy można używać eliksirów/petard w tym momencie? Bo w sumie to ciągle faza I, więc nie jest to typowa walka.
Czy można używać eliksirów/petard w tym momencie? Bo w sumie to ciągle faza I, więc nie jest to typowa walka.
- JollyRoger90
- Posty: 488
- Rejestracja: 28 lut 2020, 20:33
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 879 times
- Been thanked: 210 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
były pytania odnośnie petard, kiedy działają niektóre. Podsylam wyjaśnienie z discorda od Barniego z GoB
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
W czasie tej mini walki w Fazie I ? Wydaje mi się że nie można , ale mogę się mylić - nie grałem jeszcze w ten dodatek.
- Hardkor
- Posty: 4549
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1371 times
- Been thanked: 875 times
- Kontakt:
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
SG mają trochę kart eksploracji (te numerowane) na zasadzie. Jeśli inny gracz zrobi X to przeczytaj tę kartę. Rozumiem, że w takiej sytuacji efekt tej karty dotyczy INNEGO gracza?
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)