Pytania o rulesy w wątku obok, ale na moje oko mozna miksowac, dlatego dali dodatkowa plansze dla kart magow.
Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- psia.kostka
- Posty: 3652
- Rejestracja: 02 mar 2020, 22:50
- Has thanked: 461 times
- Been thanked: 1075 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Szukam/Kupie: Chronicle X, Tide of Iron, HoN, Laboratorium (1ed PSz), Unlock;
#KolekcjonujeRabaty [DobraKarmaWraca][WarszawskiKolektyw][#WawHub] ʕ•ᴥ•ʔ
#KolekcjonujeRabaty [DobraKarmaWraca][WarszawskiKolektyw][#WawHub] ʕ•ᴥ•ʔ
- goldsun
- Posty: 564
- Rejestracja: 11 cze 2021, 10:11
- Lokalizacja: Bytom
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 196 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Można grać w mieszanej grupie, dowolnie mieszanej.
Tak, magowie mają inne talie kart niż wiedźmini, więc jest osobny tor na kupowanie kart dla magów, obok toru kart wiedźminów.
Co ważne - jak się kupuje kartę z toru magów, to odkłada się również kartę z tej samej pozycji z toru wiedźminów - bo bez ego, gdyby grał np. tylko jeden mag, to mógłby sobie sam ustawiać żeby jakaś karta mu zeszła na pole "-1", a jak się "kasuje" kartę z obydwu torów równolegle, to wszyscy gracze mają wpływ na ruch tych kart na torze, niezależnie czy magowie czy wiedźmini.
Reszta obsługi kart jest praktycznie taka sama ZTCP.
Poza tym, że na kartach magów są dodatkowe symbole, zwłaszcza energia i osłona - ich nie ma na kartach wiedźminów.
--
Dołączam różne wyrazy i pozdrawiam
Goldsun
Dołączam różne wyrazy i pozdrawiam
Goldsun
- Bart Henry
- Posty: 976
- Rejestracja: 15 sie 2013, 19:59
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 688 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Ale ona działa jednorazowo według mnie. Przykładowo Czarcia Purchawa ma dopisek o ignorowaniu, w jej przypadku zdolności specjalnej, przez całą walkę. Brak tego dopisku w BD według mnie oznacza jednorazowe wykorzystanie.
Jest też problem w interpretacji kiedy Bombę dwimerytową zagrać. My gramy ją jako reakcję na atak pasywny, ale są też podejścia oparte na odpaleniu bomby jako ochrony przed potencjalnym atakiem pasywnym w najbliższej turze (co daje potencjał na jej spalenie bez efektu).
Edit: btw, żeby nie pisać postu pod postem - widzę, że Syrena nie ma swojego żetonu potwora. Wchodzi do gry jako jakieś wydarzenie?
-
- Posty: 262
- Rejestracja: 29 gru 2020, 21:51
- Has thanked: 20 times
- Been thanked: 15 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Tak, ja tak grałem, 3 osoby wiedźmina i 1 osoba magiem
Wymiene Descent ed.2 węrdrówki w mroku za Cthulu death may die 2 kampania +przedwieczny (dopłace jeśli dorzucone będą obaj przedwieczni) lub za Posiadłość Szaleństwa sama podstawka
- sqb1978
- Posty: 2623
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 142 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Moja wina, pomieszałem nazwy. Chodziło mi oczywiście o Czarcią Purchawę i niwelowania zdolności specjalnej, szczególnie takiej, która działa przez całą walkę.Bart Henry pisze: ↑12 cze 2023, 13:04Ale ona działa jednorazowo według mnie. Przykładowo Czarcia Purchawa ma dopisek o ignorowaniu, w jej przypadku zdolności specjalnej, przez całą walkę. Brak tego dopisku w BD według mnie oznacza jednorazowe wykorzystanie.
Sprzedam: Mr Jack Pocket, Blokus, Strife, Forgotten Circles EN + naklejki
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
- ave.crux
- Posty: 1624
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 747 times
- Been thanked: 1110 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Parę słów na gorąco. Rozstrzał rozgrywek opiniujących 2-10.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Wiesz, że możesz mieć maksymalnie 4 eliksiry
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 577 times
- Been thanked: 1030 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Być może stracił w sumie 5 eliksirów w trakcie gry, niekoniecznie wszystkie jednocześnie?
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
- sqb1978
- Posty: 2623
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 142 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Tak dokładnie, jak tylko jakieś mi się udało zdobyć to trafiałem na wydarzenie, które mi je odbierało. Sądzę że miałem pecha, bo tych kart nie ma jakoś wiele chyba. Ale jeśli wziąć pod uwagę, że grałem szkołą Mantikory, gdzie eliksiry są potrzebne do działania zdolności specjalnej to trochę dało w kość.
Sprzedam: Mr Jack Pocket, Blokus, Strife, Forgotten Circles EN + naklejki
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
To ja tutaj mogę troszkę skomentować waszą wypowiedź.
Według mnie podstawka jest bardziej kompletna niż to się wydaje - właśnie dlatego, że ta gra to GŁÓWNIE wyścig, a przygody to miły dodatek. Grając w samą podstawkę w 4-oosby naprawdę bawiłem się bardzo dobrze, i totalnie nie czułem dowtimu - ale od razu mówię , grałem z ogranymi graczami i każdy starał się w miarę "dobrze" grać - w efekcie każdy zabijał potwory/medytował/starł się poruszać optymalnie (w tej grze dwóch graczy medytowało, a sporo miało już 4 level) etc. - szedł do celu. To co dawały przygody poza klimat to "ZŁOTO" - tak serio:) Wbrew pozorom nie ma dużo opcji na "pewne" zdobycie złota - bo poker jest mocno ryzykowny (w ostatniej grze na 3 os. z dodatkami - mówię to serio - NIKT Nie wygrał pokera z wieśniakami... przegraliśmy 7 razy :d - i serio spowodowało to, że NIKT nie wymaksował żadnej statystyki - nikt nawet nie miał poziomu 4 na koniec gry. ). W efekcie takiej rozgrywki 4 osobowej widzieliśmy tylko ok. 10 kart przygód. Oczywiście jest to na pewno problem - ale spokojnie można rozegrać 5-6 gier, i nie musieć używać już "czytanych" kart. Do tego jak nie gramy bardzo często (np. 1 rozgrywka tygodniowo) to mam wrażenie, że te karty z pierwszych gier będą przez nas totalnie nie zapamiętane (zwłaszcza, jak nie czytaliśmy sobie - nawet w pamięci - innych opcji niż wybrane przez aktywnego gracza). Dlatego mam wrażenie, że podstawka to jednak jest na te 10+ gier spokojnie. Oczywiście karty przygód to pierwszy dodatek jaki bym kupił - a karty akcji 2-gi
To co graczy z jakim grałem powiedzieli - to to , że sama podstawka była dla niech "przyjemniejsza" w odbiorze na 4 graczy, niż podstawka + dodatki SG (realnie wszystkie) na 3 graczy. Było mniej zasad, grało się płynniej , łatwiej było wybrać optymalną drogę do zwycięstwa.
Fajnie jak by wyszedł dodatek kładący nacisk na "fabułę" - pytanie czy wtedy właśnie gra nie zrobiła by się nudna dla bardzo dużego grona odbiorców.
- ave.crux
- Posty: 1624
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 747 times
- Been thanked: 1110 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
[/spoiler]
U mnie też nie ma farta w pokerze i też często liczę na złoto z przygód. No, ale co kolejna rozgrywka to nagrody z przygód i przygody są fajniejsze, bardziej urozmaicają grę i podoba mi się fakt, że jest ciągle coś nowego (też nie spoilujemy sobie kart). W podstawce tak jak mówiłem w materiale, karty się powtarzały i nie było już efektu. Pal licho jak inny gracz ma tę przygodę, bo nie zapamiętasz jej tak jakbyś to ty wybierał co się stanie, ale jak w jednej grze wpadają ci 3 karty, których outcome dobrze znasz to już kiepsko wypada eksploracja. Z nagród dzisiaj wskoczyła Mapa i ma świetny bonus podróżowania.
Co do samej przyjemności grania to mi mutageny odbierają trochę te przyjemność, bo jestem typem gracza, który woli jednak pochodzić chłopkiem na planszy niż budować konkretny deck. Mutagenów na ten moment nie mam nawet zamiaru wyciągać, bo robią duże przestoje w pierwszej fazie. Wszystko inne wrzucam do rozgrywki i nawet nie przeszło mi na ten moment przez myśl żeby dokupować kolejne dodatki (LH/Skellige/Mages), bo to co dostałem jest niesamowicie obszerne.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Oczywiście z czasem karty jak już będziesz pamiętał obie "opcje" to fakt - zaczyna to być problem. Tylko to oznacza, że naprawdę czytałeś już wszystkie 100+ kart te 2-3 razy , a to trochę rozgrywek musi minąć. Tak jak to nawet chyba jest napisane w instrukcji, użyte karty przygody warto odkładać do pudełka i nie używać ich w kolejnej grze (tak aby na pewno ich nie było). Dopiero jak zostanie te 20 lub mniej, to dodać te 10-20 "najstarszych". Problem zaczyna się jak gramy w grę nie jednym egzemplarzem, a kilkoma i do tego z różnymi "grupami" = wtedy rzeczywiście jest większa szansa, że "my" będziemy coś znali.ave.crux pisze: ↑12 cze 2023, 21:08[/spoiler]
U mnie też nie ma farta w pokerze i też często liczę na złoto z przygód. No, ale co kolejna rozgrywka to nagrody z przygód i przygody są fajniejsze, bardziej urozmaicają grę i podoba mi się fakt, że jest ciągle coś nowego (też nie spoilujemy sobie kart). W podstawce tak jak mówiłem w materiale, karty się powtarzały i nie było już efektu. Pal licho jak inny gracz ma tę przygodę, bo nie zapamiętasz jej tak jakbyś to ty wybierał co się stanie, ale jak w jednej grze wpadają ci 3 karty, których outcome dobrze znasz to już kiepsko wypada eksploracja. Z nagród dzisiaj wskoczyła Mapa i ma świetny bonus podróżowania.
Co do samej przyjemności grania to mi mutageny odbierają trochę te przyjemność, bo jestem typem gracza, który woli jednak pochodzić chłopkiem na planszy niż budować konkretny deck. Mutagenów na ten moment nie mam nawet zamiaru wyciągać, bo robią duże przestoje w pierwszej fazie. Wszystko inne wrzucam do rozgrywki i nawet nie przeszło mi na ten moment przez myśl żeby dokupować kolejne dodatki (LH/Skellige/Mages), bo to co dostałem jest niesamowicie obszerne.
Realnie ja grałem te 3 razy - i szczerze z pamięci kojarzę tylko jedną kartę, i tylko jej "jeden" efekt z kilku jakie może przynieść (to była przygoda, co miała zadanie - które miało różny efekt w zależności od twojego poziomi alchemii). I rzeczywiście mogę teraz z pamięci powiedzieć, którą trzeba wybrać opcję aby dostać "Zadanie" i co się dzieje, jak będziesz miał I-II poziom alchemii. Jednak nie wiem co się stanie ja wybierzesz 2-gą opcję (nie ta co kończy się Zadaniem) i co się stanie jak z Zadaniem mamy Alchemie na wyższy poziomie. Tylko to jedyna karta jaką pamiętam od "tak" - resztę mniej lub bardziej zapomniałem.
No u mnie już 2-uch graczy nie chce Mutegenów - twierdza, że wolą dobierać karty (chodzi tutaj o to, że ta EXTRA karta na ręce daje realnie dodatkowy rozwój, dodatkowy eliksir, czy nawet dodatkowy atak w pierwszej turze). Mutageny też "mocno" nagradzają Ciri i ten eliksir co działa jak zdolność Ciri. Realnie Ciri jako postać jest dużo mocniejsza z dodatkami (zaawansowane karty Akcji + Mutageny + Petardy) niż jak by ją dodać jako mini dodatek do samej podstawki (Wtedy mam rażenie, że była by nawet najsłabszą postacią). Nie wiem czy dobrą zasadą nie jest - że można wybrać czy chcemy ciągnąć Mutagen, czy extra kartę. Realnie mam rażenie, że 1-2 Mutageny jeszcze może odpalisz, ale branie ich 4-6 to już lekka przesada i do tego mega komplikuje walkę aby to "śledzić" czy weszło.
Mages to według mnie dodatek najbardziej na siłę - społeczność chciała kolejne SG to dostali. Strasznie mi nie pasuje, że używają eliksirów, petard czy nawet mutagenów. To mi psuje klimat aż za bardzo. Realnie ja grać nimi nie chcę, ale jak inny gracz wyrazi taką chęć - to wyciągnę dodatek, w innym przypadku będzie on chyba najmniej granym.
Duże potwory to dodatek gorszy niż się wstępnie spodziewałem. Potwory generalnie wydają się troszkę za łatwe - i też dużo mniej chce się bić z innymi (to realnie poza trofeum daje lekki bonus do walki z bosem - osłabia jego pasywne tarcze - ale tez musisz palić karty , czego nie chcesz robić). W efekcie gra właśnie wyglądała tak, że każdy się zbroił - zabił jednego , maks 2 potwory - i potem pierwszy atak na bossa skończył grę. Każdy zebrany "żeton" zniszczenia, osłabia talię bossa o 1 - bez problemu zbierzesz ich 5+ w ciągu gry, więc nagle życia bossa są mniejsze niż Level III potworów... Generalnie obecnie nadal nr. 1 najtrudniejszym potworem jest Eredin - jego blokowanie do MAKS 5 obrażeń naprawdę zmienia bardzo dużo (bez problemu da się kom-bić na 10+ obrażeń).
Skellige jest według mnie najlepszy z tych "pudełkowych" dodatków. Nowe przygody, nowe mini mechaniki, bardzo fajna rzecz że są karty "miejsc" w kartach przygód - czyli gra się rozwija z nami. Dla mnie najciekawszy dodatek. Sam "bossu" skellige też fajnie jest rozwiązany - ale realnie nie jest to trudny przeciwnik (chodź trudniejszy niż Legendarny Potwór realnie).
- ave.crux
- Posty: 1624
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 747 times
- Been thanked: 1110 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Ja mówię głównie o podstawce, gdzie jest 36 kart w jednym decku. To one się powtarzały kilkukrotnie, teraz nie mam z tym żadnego problemu dzięki adventure pack.Mareczq pisze: ↑12 cze 2023, 21:48 Oczywiście z czasem karty jak już będziesz pamiętał obie "opcje" to fakt - zaczyna to być problem. Tylko to oznacza, że naprawdę czytałeś już wszystkie 100+ kart te 2-3 razy , a to trochę rozgrywek musi minąć. Tak jak to nawet chyba jest napisane w instrukcji, użyte karty przygody warto odkładać do pudełka i nie używać ich w kolejnej grze (tak aby na pewno ich nie było). Dopiero jak zostanie te 20 lub mniej, to dodać te 10-20 "najstarszych". Problem zaczyna się jak gramy w grę nie jednym egzemplarzem, a kilkoma i do tego z różnymi "grupami" = wtedy rzeczywiście jest większa szansa, że "my" będziemy coś znali.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
- BOLLO
- Posty: 5324
- Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
- Lokalizacja: Bielawa
- Has thanked: 1091 times
- Been thanked: 1722 times
- Kontakt:
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
A co wy na to zeby po kazdej rozgrywce wyciagac z talii przygod karty ktore sie juz rozpatrzylo tak aby nie bylo sytuacji ze cos sie powieli?
Majac SG mysle ze to nie glupie ale jeszcze nie gralem wiec tak na sucho sobie gdybam.
Majac SG mysle ze to nie glupie ale jeszcze nie gralem wiec tak na sucho sobie gdybam.
- warlock
- Posty: 4677
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1045 times
- Been thanked: 1989 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Drugie podejście, tym razem na 3 graczy i z dorzuconymi dodatkami Na Tropie Potworów i Skellige (i oczywiście wszystkimi kartami eksploracji). No i ocena rośnie o oczko w górę, znakomicie się przy tym bawię. To co dochodzi w Na Tropie Potworów kosmicznie zwiększa poziom frajdy z walki . Taki zestaw to już dla mnie "kompletny Wiedźmin" - nie ma szans na powrót do samej podstawki.
BGG (moje oceny i komentarze)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
-
- Posty: 69
- Rejestracja: 12 paź 2014, 11:34
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 8 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Ja już to robię i odkładam karty eksploracji z konkretnej rozgrywki do torebki i podpisuje, żeby w przyszłości móc wymieszać z równie starymi i dołożyć do decku
- sqb1978
- Posty: 2623
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 142 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Ale tak jest z tego co rozumiem w zasadach. Masz wybór: karta lub mutagen.
Dokładnie tak gram. Zużyte karty daję na koniec decka oddzielając je od nieużytych. Jeszcze nie doszedłem nawet do 1/4 po 4 rozgrywkach, więc sądzę, że będzie nie do zapamiętania.
Sprzedam: Mr Jack Pocket, Blokus, Strife, Forgotten Circles EN + naklejki
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Cytuję z instrukcji :
"Za każdym razem, gdy gracz awansuje (podnosi poziom
swojego wiedźmina), zamiast dobierać 1 albo 2 karty ze
swojej talii akcji (w zależności od poziomu), zdobywa
kartę mutagenu"
- sqb1978
- Posty: 2623
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 142 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Ok, ja to zrozumiałem jako alternatywny wybór, ale widzę, że niekoniecznie tak to można interpretować. Z drugiej strony tych mutagenów jest 15, co jeśli zabraknie? Gra 5 graczy, 1 wbije poziom czwarty, drugi poziom piąty, a 3 na trzeci, co oznacza, że będzie potrzebne 16 kart, a tych jest tylko 15.
Możliwość wyboru wydaje się mieć sens szczególnie, że im wyższy poziom tym mniej się opłaca brać mutagen.
Możliwość wyboru wydaje się mieć sens szczególnie, że im wyższy poziom tym mniej się opłaca brać mutagen.
Sprzedam: Mr Jack Pocket, Blokus, Strife, Forgotten Circles EN + naklejki
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
- spongePepp
- Posty: 109
- Rejestracja: 16 lut 2021, 22:14
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 64 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Ja jestem po trzech rozgrywkach, zużyte karty eksploracji odkładam zawsze na spod talii po rozgrywce, wiec zanim się powtórzą minie trochę czasu - przed pierwszym graniem je wszystkie porządnie wytasowalem
Moja kolekcja gier planszowych :) https://boardgamegeek.com/collection/us ... dgame&ff=1
- ave.crux
- Posty: 1624
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 747 times
- Been thanked: 1110 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Nie wiem co musiałoby się stać żeby zabrakło. W moich rozgrywkach rzadko się zdarza żeby ktoś wbił 4 poziom, a co dopiero 5ty. Nie mniej jednak wówczas pobierasz karty na standardowych zasadach gdy zabraknie mutagenów.sqb1978 pisze: ↑13 cze 2023, 08:12 Ok, ja to zrozumiałem jako alternatywny wybór, ale widzę, że niekoniecznie tak to można interpretować. Z drugiej strony tych mutagenów jest 15, co jeśli zabraknie? Gra 5 graczy, 1 wbije poziom czwarty, drugi poziom piąty, a 3 na trzeci, co oznacza, że będzie potrzebne 16 kart, a tych jest tylko 15.
Możliwość wyboru wydaje się mieć sens szczególnie, że im wyższy poziom tym mniej się opłaca brać mutagen.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
- sqb1978
- Posty: 2623
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 142 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
U mnie na 3 graczy wszyscy wbili na 4 poziom, ale graliśmy na możliwość wyboru między dobraniem karty i mutagenu. Wydaje mi się, że z dodatkiem Legendarne Łowy wbijanie wyższych poziomów jest nawet szybsze (w grze solo z nim, wbiłem 5 poziom bez problemu).
Ale nie znalazłem takiego zapisu, że gdy się skończą mutageny to dobierasz kartę. Jest nawet spora dyskusja o tym na bgg.
Ale nie znalazłem takiego zapisu, że gdy się skończą mutageny to dobierasz kartę. Jest nawet spora dyskusja o tym na bgg.
Sprzedam: Mr Jack Pocket, Blokus, Strife, Forgotten Circles EN + naklejki
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
-
- Posty: 717
- Rejestracja: 28 wrz 2018, 09:49
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 481 times
- Been thanked: 405 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Zostawiam jakby kogoś interesowało, jeden z użytkowników przygotował automę to tej gry imitującą wyścig z drugim graczem:
https://boardgamegeek.com/thread/30978 ... a-now-live
https://boardgamegeek.com/thread/30978 ... a-now-live
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Widać, że gra nie miała bardzo dużego "beta testingu" przed drukiem - brakuje mocno FAQ-u, wyjaśnienia pewnych kart etc. Jednak też nie jest to mała gra, więc źle też nie jestsqb1978 pisze: ↑13 cze 2023, 09:07 U mnie na 3 graczy wszyscy wbili na 4 poziom, ale graliśmy na możliwość wyboru między dobraniem karty i mutagenu. Wydaje mi się, że z dodatkiem Legendarne Łowy wbijanie wyższych poziomów jest nawet szybsze (w grze solo z nim, wbiłem 5 poziom bez problemu).
Ale nie znalazłem takiego zapisu, że gdy się skończą mutageny to dobierasz kartę. Jest nawet spora dyskusja o tym na bgg.
Instrukcja dla mnie jasno mówi, że jak dodajesz mutageny to ZASTĘPUJESZ normalne levelowanie mutagenami - tutaj jest to dla mnie wręcz jasne jaka była intencja. I tak nie ma żadnego info co jak skończą się mutageny. Według zasad z innych puntków w instrukcji tu i tak, jak czegoś nie ma - to tego nie bierzesz. Więc w teorii wtedy level-up nic nie powinien dawać (nawet dociągu). Granie na większą ilość graczy ma też tą wadę, że mamy 5 potworów I poziomu - a tych to można już od 2-gier tury klepać Tutaj według mnie im więcej graczy tym wyścig jest znacznie "szybszy" jeśli chodzi o ilość tur na gracza.
Jednak jeśli gracze będą grali na fabułę - wprowadza jakiś Home Rule że np. przez pierwsze 5 tur nie można atakować potworów , czy (to często czytam w wielu miejscach w PL i ENG) że można ubić każdego poziomu potwora maksymalnie 1 raz (z wyjątkiem III tych można bić kilka). To rzeczywiście gra będzie dłuższa, będzie więcej przygód, więcej rozwoju - i wtedy może Mutagenów zabraknąć na 4-5 graczy. Wtedy można zrobić prostą zasadę - że gracz wybiera DOWOLNY Mutagen jaki ma , i kładzie na nim żeton "Zadania". Taki Mutagen można użyć dwa razy na walkę.
- sqb1978
- Posty: 2623
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 142 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Tak potencjał homerulsowy jest spory, nie tylko z uwagi na to, że zasady w instrukcjach nie są wszędzie klarowne czy zupełne, ale również dlatego, że jest sporo ciekawych pomysłów, które pewnie rzeczy usprawniają.
Mi się takie pomysły podobają:
- podczas awansu na wyższy poziom jest możliwość wyboru pomiędzy mutagenem, a dobraniem karty
- zabicie potwora z I i II poziomu podnosi reputację tylko za pierwszym zabiciem potwora danego poziomu (3 poziom bez ograniczeń)
Po ograniu tego co mam myślałem również o dodaniu scenariuszy z różnymi warunkami wygranej oraz lekką modyfikacją zasad, podobnie jak mam to miejsce w grze Firefly.
Bardzo podoba mi się zmieniony warunek wygranej z Legendarnych Łowów. Można wymyślić też inne, np wbicie 5 poziomu, zebranie określonej ilości monet, zdobycie 5 trofeów, pokonanie każdego ze współgraczy. To tylko przykłady, ale pokazujące, że gra ma potencjał i fani mogą ją mocno rozwijać.
Mi się takie pomysły podobają:
- podczas awansu na wyższy poziom jest możliwość wyboru pomiędzy mutagenem, a dobraniem karty
- zabicie potwora z I i II poziomu podnosi reputację tylko za pierwszym zabiciem potwora danego poziomu (3 poziom bez ograniczeń)
Po ograniu tego co mam myślałem również o dodaniu scenariuszy z różnymi warunkami wygranej oraz lekką modyfikacją zasad, podobnie jak mam to miejsce w grze Firefly.
Bardzo podoba mi się zmieniony warunek wygranej z Legendarnych Łowów. Można wymyślić też inne, np wbicie 5 poziomu, zebranie określonej ilości monet, zdobycie 5 trofeów, pokonanie każdego ze współgraczy. To tylko przykłady, ale pokazujące, że gra ma potencjał i fani mogą ją mocno rozwijać.
Sprzedam: Mr Jack Pocket, Blokus, Strife, Forgotten Circles EN + naklejki
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum