Wiesz co wydaje mi się że nie ma szans. Jeśli dochodzą dodatkowe figurki to może być problem.
Northgard (Adrian Dinu)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 23 paź 2021, 14:52
Re: Northgard (Adrian Dinu)
A ja mam takie pytanie, do kogo można uderzyć żeby zrobić ten fanowski dodatek? I to same budynki, czy żetony minerałów też można gdzieś zdobyć, bo w tym p2p chyba nie ma szablonu tych minerałów.Prus pisze: ↑09 maja 2023, 20:18Pierwsza partia (w dwie osoby) trwała do końca. Potem graliśmy jeszcze kilkanaście razy, może więcej (raz we czworo, reszta w trójkę) i gra zawsze kończyła się przed czasem czyli po opanowaniu trzech zamkniętych terytoriów z dużymi budynkami.Seraphic_Seal pisze: ↑09 maja 2023, 14:51Tak swoją drogą - jaki procent gier kończy się u Was warunkiem natychmiastowego zwycięstwa? (bodajże 3 terytoria z dużym budynkiem, nie pamiętam teraz dokładnie), i jak często występuje wtedy remis rozstrzygany punktami zwycięstwa?
Ostatnio wdrożyliśmy fanowski dodatek Minerały - nie zmienia gry zbyt radykalnie, ale stanowi ciekawe urozmaicenie. Warto.
Re: Northgard (Adrian Dinu)
jest na forum temat jak podejść do robienia swoich żetonów, myślę, że tamta kopalnia wiedzy Ci sporo pomoże grunt to ogarnąć tekturę i dobrej jakości wydruk
viewtopic.php?t=44462
viewtopic.php?t=44462
Re: Northgard (Adrian Dinu)
Informacja o dodatku wraz z instrukcją jest na stronie Czachy. Na razie wszystko przygotowałem sobie prowizorycznie, bo nie wiedziałem czy mi dodatek "siądzie'. Siadł, ale prowizorka pewnie zostanie na długo.SatyrionIX pisze: ↑11 maja 2023, 15:44A ja mam takie pytanie, do kogo można uderzyć żeby zrobić ten fanowski dodatek? I to same budynki, czy żetony minerałów też można gdzieś zdobyć, bo w tym p2p chyba nie ma szablonu tych minerałów.Prus pisze: ↑09 maja 2023, 20:18Pierwsza partia (w dwie osoby) trwała do końca. Potem graliśmy jeszcze kilkanaście razy, może więcej (raz we czworo, reszta w trójkę) i gra zawsze kończyła się przed czasem czyli po opanowaniu trzech zamkniętych terytoriów z dużymi budynkami.Seraphic_Seal pisze: ↑09 maja 2023, 14:51
Tak swoją drogą - jaki procent gier kończy się u Was warunkiem natychmiastowego zwycięstwa? (bodajże 3 terytoria z dużym budynkiem, nie pamiętam teraz dokładnie), i jak często występuje wtedy remis rozstrzygany punktami zwycięstwa?
Ostatnio wdrożyliśmy fanowski dodatek Minerały - nie zmienia gry zbyt radykalnie, ale stanowi ciekawe urozmaicenie. Warto.
Kopalnie wydrukowałem na laserowej drukarce u siebie, nakleiłem taśmą dwustronną na karton (sporo cieńszy niż oryginalny w grze, ale można wykorzystać piankę modelarską i będzie elegancko). W sumie, to na próbę można śmiało korzystać z czegokolwiek, choćby z domków z Monopoly - każdy chyba kiedyś przez to przeszedł i już nie ma ochoty wracać.
Żetony... miałem małe pionki w różnych kolorach. Tych w instrukcji nie ma jako gotowców do wydruku, należałoby je wyizolować z tekstu. To już więcej zabawy.
Re: Northgard (Adrian Dinu)
Serwus,
Gra na tyle przypadła mi do gustu, że mam ochotę na mały upgrade (nie przepadam za żetonami).
Czy ktoś gdzieś widział/drukował może tokeny/budynki do gry?
pozdrawiam
Gra na tyle przypadła mi do gustu, że mam ochotę na mały upgrade (nie przepadam za żetonami).
Czy ktoś gdzieś widział/drukował może tokeny/budynki do gry?
pozdrawiam
- Seraphic_Seal
- Posty: 1002
- Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
- Has thanked: 313 times
- Been thanked: 241 times
Re: Northgard (Adrian Dinu)
coś na ten temat wspominali w tej transmisji, chyba w temacie ich grupy fb
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Re: Northgard (Adrian Dinu)
hmm, no tak, dodatki dodatkami, ale upgrade w postaci plastikowych tokenów zamiast żetonów to tam nie ma ;>
Re: Northgard (Adrian Dinu)
Hejo!
Jakbyście mieli czas i chęci pomóc w ogarnięciu czy opłaca się robić dodatkowe rzeczy dla Northgarda (w tym momencie maty) to w tym wątku mam krótką ankietkę (2 pytania) gdzie byłbym bardzo wdzięczny za udzielenie odpowiedzi
viewtopic.php?t=79483
Jakbyście mieli czas i chęci pomóc w ogarnięciu czy opłaca się robić dodatkowe rzeczy dla Northgarda (w tym momencie maty) to w tym wątku mam krótką ankietkę (2 pytania) gdzie byłbym bardzo wdzięczny za udzielenie odpowiedzi
viewtopic.php?t=79483
- Seraphic_Seal
- Posty: 1002
- Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
- Has thanked: 313 times
- Been thanked: 241 times
Re: Northgard (Adrian Dinu)
Kafelki z pustkowi niby wtasowuje się między pozostałe. A nie lepiej pierw usunąć x podstawowych kafelków? Już w podstawce kafli było imo dość dużo, a tu dorzucamy do 11 dodatkowych...
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
- RUNner
- Posty: 4231
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 617 times
- Been thanked: 1075 times
Re: Northgard (Adrian Dinu)
No kafli jest naprawdę sporo. I tutaj zresztą jest największy dla mnie minus tej gry, bo plansza może się rozrosnąć do absurdalnych rozmiarów czy kształtów. Stół musi mieć konkretny wymiar
Dlatego też popieram poniższy pomysł:
Dlatego też popieram poniższy pomysł:
Ważne jest też to, że talia kafli się nie rozwodni i będzie większa szansa na trafienie tych z dodatków.Seraphic_Seal pisze: ↑23 cze 2023, 10:12 A nie lepiej pierw usunąć x podstawowych kafelków? Już w podstawce kafli było imo dość dużo, a tu dorzucamy do 11 dodatkowych...
Pomalowane figurki na wymianę: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic ... 3#p1148253
Sprzedam: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Re: Northgard (Adrian Dinu)
Może ktoś mi pomoże, bo nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania.
Grałem w samą podstawkę kilka razy, bardzo mi się spodobała.
Z dodatkiem "wodzowie" rozegrałem 2 partie, powiem szczerze, że jakoś różnicy dla mnie wielkiej nie ma. Fajnie, że jest większa asymetria ras, ale czy jest to "must have"? Ciężko mi powiedzieć. Nie jestem pewny, czy nie wolę bez wodzów.
Zastanawiam się nad dodatkiem "pustkowia", jednak czy się opłaca? Zwiększa ilość kafli, których i tak jest dużo. Dodatkowo dodaje "silniejsze stwory". Jestem graczem, który w takim 4x woli gracz vs gracz niż gracz vs środowisko.
Dodam, że nie odpycha mnie skomplikowane 4x (regularny gracz TI4). Chodzi mi o to, czy jest sens z fajnej, dynamicznej i konfliktowej podstawki robić większy tytuł, który zmniejszy frajdę z podstawki? Nie lepiej w przypadku chęci na większy tytuł po prostu ruszyć CoC, TI4 etc?
Jakie są Wasze odczucia? Dodatki to must have? Czy raczej opcjonalne?
Grałem w samą podstawkę kilka razy, bardzo mi się spodobała.
Z dodatkiem "wodzowie" rozegrałem 2 partie, powiem szczerze, że jakoś różnicy dla mnie wielkiej nie ma. Fajnie, że jest większa asymetria ras, ale czy jest to "must have"? Ciężko mi powiedzieć. Nie jestem pewny, czy nie wolę bez wodzów.
Zastanawiam się nad dodatkiem "pustkowia", jednak czy się opłaca? Zwiększa ilość kafli, których i tak jest dużo. Dodatkowo dodaje "silniejsze stwory". Jestem graczem, który w takim 4x woli gracz vs gracz niż gracz vs środowisko.
Dodam, że nie odpycha mnie skomplikowane 4x (regularny gracz TI4). Chodzi mi o to, czy jest sens z fajnej, dynamicznej i konfliktowej podstawki robić większy tytuł, który zmniejszy frajdę z podstawki? Nie lepiej w przypadku chęci na większy tytuł po prostu ruszyć CoC, TI4 etc?
Jakie są Wasze odczucia? Dodatki to must have? Czy raczej opcjonalne?
- RUNner
- Posty: 4231
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 617 times
- Been thanked: 1075 times
Re: Northgard (Adrian Dinu)
Musisz sobie odpowiedzieć na pytanie czy podstawka Ci się znudziła lub ograła na tyle, żeby warto było ją ożywić dodatkiem? Jeśli nie, to nie opłaca się nic mieszać. Moja żona uważa, że dodatki to ZŁO i coraz częściej widzę, że ma rację. Już niejednokrotnie się zdarzało, że wracaliśmy do podstawki. Co do Northgardu, to dla mnie akurat dodatkowe potwory są na plus. Lubię ten element w grze.
Dowódcy? Sam nie wiem czy ich wprowadzę. Ogólnie to oba dodatki są o tyle fajne, że nie wywracają gry do góry nogami.
Pomalowane figurki na wymianę: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic ... 3#p1148253
Sprzedam: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
- RUNner
- Posty: 4231
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 617 times
- Been thanked: 1075 times
Re: Northgard (Adrian Dinu)
Tak jak napisałem, lubię zmagać się z potworami. Lubię ich działanie, które potrafi graczowi narobić bałaganu i lubię polować na te stwory. Czuję się wtedy jak wiedźmin Dlatego różnorodność potworów dla mnie jest atutem.
Pomalowane figurki na wymianę: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic ... 3#p1148253
Sprzedam: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
- Seraphic_Seal
- Posty: 1002
- Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
- Has thanked: 313 times
- Been thanked: 241 times
Re: Northgard (Adrian Dinu)
Tak a propos:
Grałem w sumie tylko raz w podstawkę, i to jeszcze bez modułu. Dodatki już dotarły, prawdopodobnie dość szybko wrzucę wodzów - jak już ktoś napisał, wiele to nie zmienia, rozszerza trochę asymetrię (mam nadzieję, że nie psuje jakoś bardzo balansu).
Ale zaciekawiło mnie jakby się grało, gdyby jedynym dodanym stworem była wiwerna - taki bossior siejący zamęt na planszy
Grałem w sumie tylko raz w podstawkę, i to jeszcze bez modułu. Dodatki już dotarły, prawdopodobnie dość szybko wrzucę wodzów - jak już ktoś napisał, wiele to nie zmienia, rozszerza trochę asymetrię (mam nadzieję, że nie psuje jakoś bardzo balansu).
Ale zaciekawiło mnie jakby się grało, gdyby jedynym dodanym stworem była wiwerna - taki bossior siejący zamęt na planszy
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Re: Northgard (Adrian Dinu)
No to w Twoim przypadku dodatkowe stwory jak najbardziej są wskazane. Ja akurat w Northgard uwielbiam bicie się z innymi graczami. Gramy z podstawowymi stworami, a i tak potrafią namieszać za bardzo. Jeszcze ani razu nie liczyliśmy punktów w grze, bo zawsze do 7 rundy miał ktoś 3 duży budynku przez walkę
Brzmi ciekawie, jeżeli spróbujesz to daj koniecznie znać jak wyszłoSeraphic_Seal pisze: ↑26 cze 2023, 13:31 Ale zaciekawiło mnie jakby się grało, gdyby jedynym dodanym stworem była wiwerna - taki bossior siejący zamęt na planszy
- RUNner
- Posty: 4231
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 617 times
- Been thanked: 1075 times
Re: Northgard (Adrian Dinu)
Myślę że dodanie samej wiwerny jest jak najbardziej dopuszczalne i nie rozwali rozgrywki.
Pomalowane figurki na wymianę: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic ... 3#p1148253
Sprzedam: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Re: Northgard (Adrian Dinu)
Wiwerna dopiero rozwala balans rozgrywki. Jest potężna, agresywna, lata po całej mapie i sieje zniszczenie. W jedynej rozgrywce gdzie się trafiła, o interakcji między graczami można było zapomnieć; wszyscy bardziej pilnowali się, żeby jej sobie na łeb nie ściągnąć.
- RUNner
- Posty: 4231
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 617 times
- Been thanked: 1075 times
Re: Northgard (Adrian Dinu)
Zmienia się charakter rozgrywki co akurat uważam za duży plus. W końcu to jest dodatek, którego nie trzeba wprowadzać. Dla mnie bardzo udana opcja, bo wymusza na graczach zmianę nawyków. Wiwerna to praktycznie boss, którego pokonanie to gra w grze. Zabicie wiwerny w jej jaskini to 6 punktów i zajęcie terenu który daje w fazie zbiorów 2 punkty. Całkiem niezła nagroda dla odważnego gracza.
Pomalowane figurki na wymianę: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic ... 3#p1148253
Sprzedam: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690