High Frontier / 3rd Edition /4 All (Phil Eklund)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- orzeh
- Posty: 1282
- Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
- Lokalizacja: Mysłowice
- Has thanked: 127 times
- Been thanked: 194 times
- Kontakt:
Re: High Frontier (Phil Eklund)
Myślę że tak ale jak dostanę go do ręki bo tłumaczeni z living rules jest ryzykowne
dodam jeszcze od siebie, może wywiąże się dyskusja, prawie zawsze mam tak podczas rozgrywki że "środkowe" cykle (zawsze gramy 7 z M1,2) mam wrażenie że sa puste. Wyjaśnię - już wtedy mam np. wypromowanego Bernala i proces dostarczania ludzi z Home/LEO lub inna misja zajmuje mi tyle czasu że mam bardzo często wrażenie że nic nie robię a mam zasoby, całkiem niezłą rakietę, zawykle Frachtowca itp.
Ostatnio odkryłem że nanofacture jest świetnym wypełniaczem ale niestety układ kart nie zawsze pozwala na produkcje fab. co 2-3 turę. Macie jakieś sugestie?
To jest zwykle czas gdzie współgracze są też już dobrze usytuowani w Układzie Słonecznym i np wyścig po Glory Chity ma nie za bardzo sens.
Bardzo często robimy prospect jak największej iości obiektów (co w połaczeniu z nanofacture może dać super efekty ale nie zawsze to wychodzi.
Cały czas gram "pod" Future które są łatwo dostępne - czyli z GW/TW czy Frachtowców ale jak pewnie wiecie niektóre są dość trudne
dodam jeszcze od siebie, może wywiąże się dyskusja, prawie zawsze mam tak podczas rozgrywki że "środkowe" cykle (zawsze gramy 7 z M1,2) mam wrażenie że sa puste. Wyjaśnię - już wtedy mam np. wypromowanego Bernala i proces dostarczania ludzi z Home/LEO lub inna misja zajmuje mi tyle czasu że mam bardzo często wrażenie że nic nie robię a mam zasoby, całkiem niezłą rakietę, zawykle Frachtowca itp.
Ostatnio odkryłem że nanofacture jest świetnym wypełniaczem ale niestety układ kart nie zawsze pozwala na produkcje fab. co 2-3 turę. Macie jakieś sugestie?
To jest zwykle czas gdzie współgracze są też już dobrze usytuowani w Układzie Słonecznym i np wyścig po Glory Chity ma nie za bardzo sens.
Bardzo często robimy prospect jak największej iości obiektów (co w połaczeniu z nanofacture może dać super efekty ale nie zawsze to wychodzi.
Cały czas gram "pod" Future które są łatwo dostępne - czyli z GW/TW czy Frachtowców ale jak pewnie wiecie niektóre są dość trudne
- orzeh
- Posty: 1282
- Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
- Lokalizacja: Mysłowice
- Has thanked: 127 times
- Been thanked: 194 times
- Kontakt:
Re: High Frontier (Phil Eklund)
przekleję z grupy FB, nie wszyscy mają dostęp:
Jest AMA ION na reddicie i padło pytanie kiedy interstellar i m4 (nie będziecie zadowoleni):
"Hi, firstly we're sorry it is taking this long. We've sent our orders off to the factory, the new module is currently in a production queue and printing will start in February or March. If all goes well shipping out to customers should start in late June."
Re: High Frontier (Phil Eklund)
Ciekawostka.
Ja wciąż czekam na swój kupiony w przedsprzedaży (i przedpłacony) w czasie KS egzemplarz High Frontier 4 all. Zaczynam mieć wątpliwości czy kiedyś go w ogóle dostanę
Ja wciąż czekam na swój kupiony w przedsprzedaży (i przedpłacony) w czasie KS egzemplarz High Frontier 4 all. Zaczynam mieć wątpliwości czy kiedyś go w ogóle dostanę
- orzeh
- Posty: 1282
- Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
- Lokalizacja: Mysłowice
- Has thanked: 127 times
- Been thanked: 194 times
- Kontakt:
-
- Posty: 112
- Rejestracja: 03 gru 2010, 13:45
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 7 times
Re: High Frontier (Phil Eklund)
Ja kupiłem już dawno normalnie w sklepie.
Chyba że czekają aż wyjdą wszystkie dodatki i chcą wysłać jedną paczką może?
Chyba że czekają aż wyjdą wszystkie dodatki i chcą wysłać jedną paczką może?
Re: High Frontier (Phil Eklund)
Wysłali komuś "moją" kopię bo nawalił ktoś na magazynie. Mają mi przesłać jak będą mieć dostawę od dystrybutora. Czekam na razie cierpliwie na rozwiązanie, bo to sklep, który znam od lat i zostawiłem tam sporo pieniędzy, więc wierzę że załatwią sprawę pozytywnie. Ale trochę już czekam, w latach trzeba liczyć
Re: High Frontier (Phil Eklund)
Już do mnie dotarło High Frontier 4all z trzema modułami . Teraz weź to ogarnij
Niemniej dobrze, że już jest, że już mam swój egzemplarz.
Orientuje się się czy gdzieś jest dostępna polska wersja językowa instrukcji ?
Niemniej dobrze, że już jest, że już mam swój egzemplarz.
Orientuje się się czy gdzieś jest dostępna polska wersja językowa instrukcji ?
-
- Posty: 1083
- Rejestracja: 27 wrz 2016, 08:01
- Lokalizacja: chrzanów
- Has thanked: 940 times
- Been thanked: 586 times
Re: High Frontier (Phil Eklund)
Na Bgg lub na polskiej stronie na fb. Szukaj też w tym temacie. Autorem jest nasz kolega Orzeh
Re: High Frontier (Phil Eklund)
Z ciekawszych updatów to z tego co rozumiem z discorda ION moduł 4 albo trafił wlasnie do druku albo trafi lada chwila, także wysyłka najpewniej jesień.
Natomiast troche udało mi się pograć w moduł 4 i dewelopowany moduł 5 na tts i moge podzielić się wstepną opinią.
Po "obniżce lotów" jaką był moduł 3 (nie ukrywajmy czarna owca modułów HF), mam wrażenie że moduł 4 jest świetny.
Przede wszystkim ze względu na kontrakty - czyli "misje" które licytujemy zaczynając od 10 lat i schodząc w dół - kto obieca wykonanie jej najszybciej wygrywa aukcje i dostaje pokaźny zastrzyk aqua. Gorzej jak poźniej nie dotrzyma terminu to dostaje kopa w tyłek po ekonomii.
W każdym razie spełnianie kontraktów daje dużą frajdę, oraz każde wykonanie takiego kontraktu daje dodatkową zdolność. Tą część modułu można spokojnie dołożyć do zestawu HF + moduł 0. Działa świetnie.
Drugiej części tego modułu czyli augumentacje, spaceborn coloniests, isobank i budowa statku exodus nie mialem okazji jeszcze testowac ale na papierze wygląda rownież mega ciekawie.
Modul 5 wprowadza stock market i firmy i również jest mega ciekawym dodatkiem, który nie powoduje zawrotu głowy jesli chodzi o zasady, przynajmniej w tym podstawowym wariancie gdzie gramy HF+moduł 0 + opcjonalnie część kontraktowa modułu4.
Najwiekszą zmianą jest dodanie noweg typu akcji: transakcje. I tak teraz w trakcie rundy mamy ruchy statkami+ 1 operacje + 1 transakcje.
Na transakcje składa się kupowanie akcje firm, korzystac z usług firm, inwestowanie w firmy, wypłata dywidend i inne. Działa to bardzo ciekawie (ponoć podobnie do 18XX).
Bardzo ciekawym twistem w tym module jest crash rynku aqua, w pewnym momencie gry gdy wyprodukowany zostanie izotop lub okreslony bernal zakotwiczony w kosmosie, nastepuje załamanie rynku aqua i duza zmiana w grze jesli chodzi o dostepne akcje. Od tej pory mamy nielimitowaną ilosc aqua ale niektore akcje są o wiele gorsze. Jeszcze nie testowalem wpływu na gre ale wygląda to super ciekawie.
Jest na co czekać!
Natomiast troche udało mi się pograć w moduł 4 i dewelopowany moduł 5 na tts i moge podzielić się wstepną opinią.
Po "obniżce lotów" jaką był moduł 3 (nie ukrywajmy czarna owca modułów HF), mam wrażenie że moduł 4 jest świetny.
Przede wszystkim ze względu na kontrakty - czyli "misje" które licytujemy zaczynając od 10 lat i schodząc w dół - kto obieca wykonanie jej najszybciej wygrywa aukcje i dostaje pokaźny zastrzyk aqua. Gorzej jak poźniej nie dotrzyma terminu to dostaje kopa w tyłek po ekonomii.
W każdym razie spełnianie kontraktów daje dużą frajdę, oraz każde wykonanie takiego kontraktu daje dodatkową zdolność. Tą część modułu można spokojnie dołożyć do zestawu HF + moduł 0. Działa świetnie.
Drugiej części tego modułu czyli augumentacje, spaceborn coloniests, isobank i budowa statku exodus nie mialem okazji jeszcze testowac ale na papierze wygląda rownież mega ciekawie.
Modul 5 wprowadza stock market i firmy i również jest mega ciekawym dodatkiem, który nie powoduje zawrotu głowy jesli chodzi o zasady, przynajmniej w tym podstawowym wariancie gdzie gramy HF+moduł 0 + opcjonalnie część kontraktowa modułu4.
Najwiekszą zmianą jest dodanie noweg typu akcji: transakcje. I tak teraz w trakcie rundy mamy ruchy statkami+ 1 operacje + 1 transakcje.
Na transakcje składa się kupowanie akcje firm, korzystac z usług firm, inwestowanie w firmy, wypłata dywidend i inne. Działa to bardzo ciekawie (ponoć podobnie do 18XX).
Bardzo ciekawym twistem w tym module jest crash rynku aqua, w pewnym momencie gry gdy wyprodukowany zostanie izotop lub okreslony bernal zakotwiczony w kosmosie, nastepuje załamanie rynku aqua i duza zmiana w grze jesli chodzi o dostepne akcje. Od tej pory mamy nielimitowaną ilosc aqua ale niektore akcje są o wiele gorsze. Jeszcze nie testowalem wpływu na gre ale wygląda to super ciekawie.
Jest na co czekać!
Ostatnio zmieniony 04 maja 2023, 15:02 przez drzewko, łącznie zmieniany 1 raz.
- ZygfrydDeLowe
- Posty: 508
- Rejestracja: 17 sty 2017, 13:47
- Has thanked: 1052 times
- Been thanked: 227 times
Re: High Frontier (Phil Eklund)
Dzięki za wrażenia.
Sam jeszcze nie ogrywałem M5, ale brzmi jakby miało to sens tylko na większą liczbę graczy.
Jest tak w istocie, czy da się to jakoś sensownie dodać do solo, czy gier w 3 os?
Re: High Frontier (Phil Eklund)
ja testowalem w 3 osoby kilka razy i dziala naprawde bardzo dobrze.ZygfrydDeLowe pisze: ↑04 maja 2023, 15:00 Dzięki za wrażenia.
Sam jeszcze nie ogrywałem M5, ale brzmi jakby miało to sens tylko na większą liczbę graczy.
Jest tak w istocie, czy da się to jakoś sensownie dodać do solo, czy gier w 3 os?
Co do solo nie moge sie wypowiedziec ale jak sie zastanowie to wydaje mi sie, ze srednio pod solo pasuje.
- orzeh
- Posty: 1282
- Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
- Lokalizacja: Mysłowice
- Has thanked: 127 times
- Been thanked: 194 times
- Kontakt:
Re: High Frontier (Phil Eklund)
Szkoda ze M4 tak późno ale jestem super "nakręcony" na M4 i M5, historyzcznie rzecz biorąć nie będzie problemu grać w konf HF+0/1/2/4/5 ?
- ZygfrydDeLowe
- Posty: 508
- Rejestracja: 17 sty 2017, 13:47
- Has thanked: 1052 times
- Been thanked: 227 times
Re: High Frontier (Phil Eklund)
Mały off-top, ale są przecież kosmiczne 18tki i to nie tylko w formie podmiany Chesapeak na księżycowy grunt (aczkolwiek nie wiem czy poza PNP funkcjonują).
-
- Posty: 1083
- Rejestracja: 27 wrz 2016, 08:01
- Lokalizacja: chrzanów
- Has thanked: 940 times
- Been thanked: 586 times
Re: High Frontier (Phil Eklund)
Wiem. Tu jednak zartowalem. nie wierzę, że w HF będzie coś bardzo podobnego do 18xx. Raczej element, ułamek giełdy. I w sumie dobrze. Niech ta gra będzie czymś całkowicie innymZygfrydDeLowe pisze: ↑04 maja 2023, 21:24Mały off-top, ale są przecież kosmiczne 18tki i to nie tylko w formie podmiany Chesapeak na księżycowy grunt (aczkolwiek nie wiem czy poza PNP funkcjonują).
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 31 sty 2021, 22:43
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 97 times
Re: High Frontier (Phil Eklund)
Czy ktoś ma z Was skan / dostęp do nowej wersji planszetki z M0 do grania CEO czy będzie ona dostępna tylko i wyłącznie przy zakupieniu Exodusa? Kolejny raz próbowałem dzisiaj sobie zagrać CEO ale jak znowu zobaczyłem że pół cyklu zbieram aqua albo miele bezsensownie decki żeby skleić coś konkretnego to mnie trafia szlag i jak już uda sie wyboostować to najchętniej bym to zwinął wszystko i zagrał w coś innego, a zmienione prawa wyglądają zachęcająco W ostatecznej wersji instrukcji jest ilustracja z nową planszetką ale nie da się z niej nic rozczytać. Myślałem żeby zeskanować tą z podstawki i przerobić w Photoshopie ale nie wiem na ile tekst z instrukcji pokrywa się z tym co jest wydrukowane
- ZygfrydDeLowe
- Posty: 508
- Rejestracja: 17 sty 2017, 13:47
- Has thanked: 1052 times
- Been thanked: 227 times
Re: High Frontier (Phil Eklund)
Dawno nie sprawdzałem living rules dla HF4A, ale może o tę planszetkę Ci chodzi?Qardasowsky pisze: ↑23 lip 2023, 20:02 Czy ktoś ma z Was skan / dostęp do nowej wersji planszetki z M0 do grania CEO czy będzie ona dostępna tylko i wyłącznie przy zakupieniu Exodusa? Kolejny raz próbowałem dzisiaj sobie zagrać CEO ale jak znowu zobaczyłem że pół cyklu zbieram aqua albo miele bezsensownie decki żeby skleić coś konkretnego to mnie trafia szlag i jak już uda sie wyboostować to najchętniej bym to zwinął wszystko i zagrał w coś innego, a zmienione prawa wyglądają zachęcająco W ostatecznej wersji instrukcji jest ilustracja z nową planszetką ale nie da się z niej nic rozczytać. Myślałem żeby zeskanować tą z podstawki i przerobić w Photoshopie ale nie wiem na ile tekst z instrukcji pokrywa się z tym co jest wydrukowane
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 31 sty 2021, 22:43
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 97 times
Re: High Frontier (Phil Eklund)
Rzeczywiście to ta, zmyliło mnie że w jednym threadzie na BGG Grey chwalił się nową planszetką nie wrzucając do niej linka, dziękuję ślicznieZygfrydDeLowe pisze: ↑23 lip 2023, 20:38 Dawno nie sprawdzałem living rules dla HF4A, ale może o tę planszetkę Ci chodzi?
EDIT; Nie będę pisał nowego posta jeden pod drugim więc zedytuję ten. Udało mi się zagrać na nowej wersji planszetki z M0 i jest zdecydowanie łatwiej, ale też zdecydowanie przyjemniej. W przeciwieństwie do poprzednich gier tę udało mi się zagrać do końca więc to już samo w sobie jest sukcesem. Chociaż nie ukrywam, darmowy boost wydaje się trochę za mocny. Na plus redukcja w FINAO, zawsze jak grałem to sobie homeruleowałem do 2 aqua a tutaj Unity daje ten sam wynik + lobbowanie za 0. Z drugiej strony wydaje mi się że end game scoring przy Unity też jest dziwnie mocny, spokojnie można kilka VP nabić za delegatów. Ostatecznie i tak skończyło sie tym, że zabrakło mi jednego VP do przebicia progu. Niefortunny Solar Flare i po grze W normalnym CEO pewnie bym nawet nie przebił drugiego progu. "Normalnemu" CEO dałem 5 wg. BGG bo strasznie mnie wkurzał i nudził, tutaj spokojnie widzę 7.5 z potencjałem na więcej jak sie ogram. Sprawdziłbym solo z modułami, ale wydaje mi się że goła podstawka + M0 to już jest max na moją głowę, jednak kontrakty z M4 kuszą.
-
- Posty: 785
- Rejestracja: 10 paź 2016, 18:35
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 242 times
- Been thanked: 286 times
Re: High Frontier (Phil Eklund)
Wczoraj rozgrywka dwuosobowa, core bez polityki i innych modułów, ale wydłużyliśmy rozgrywkę, co by się nacieszyć i wykorzystać części pobudowane w kosmosie Parę błędów popełniliśmy i część z nich już trudno było odkręcić, ale wreszcie czuję, że jestem na etapie, żeby przeczytać instrukcję kolejny raz, tym razem z większym (całkowitym?) zrozumieniem.
Z takich śmiesznych głupot: po wybudowaniu fabryki na księżycu (S) straciłem wsparcie do reaktora, który dawał mi odpowiedni ciąg, żeby opuścić powierzchnię (czarna strona tego wsparcia - inny reaktor typu S miała inny rodzaj reaktora, więc nie było sensu jej obudować) i zamiast po taniości ściągnąć czarne moduły z księżyca za 1 wody, poleciałem nową rakietą z LEO (paląc mnóstwo paliwa), żeby dostarczyć tam biały reaktor (dokładnie taki, jaki zużyłem przy budowie fabryki, chyba jako wsparcie do rafinerii) tylko wybudowany na ziemi.
Także 2x rozbiłem się z załogą lądując na Marsie, bo poskąpiłem wody, pomimo że miałem i wolałem rzucać kostką.
To pewnie zasługa dłuższej rozgrywki, ale max co udało się z czarnymi częściami osiągnąć to zrobić fabrykę i kolonię na Tytanie, wcześniej lecąc zieloną trasą i korzystając z grawitacji Saturna.
2 pytania do starych wyjadaczy:
1. Którędy bez dodatków (modułów) sensownie dotrzeć za Saturn: w okolice Uranu / Neptuna? tymi zygzakami dryfując x tur (na każdym zakręcie)?
2. Czy jest jakieś sensowne otwarcie inne niż fabryka na Marsie? (pomijając leciutką sondę na solarnych żaglach, bo ona nic nie zbuduje, białe rafinerie ciężkie), fabryka na Księżycu wymaga ISRU 1, o co raczej trudno na początku
Z takich śmiesznych głupot: po wybudowaniu fabryki na księżycu (S) straciłem wsparcie do reaktora, który dawał mi odpowiedni ciąg, żeby opuścić powierzchnię (czarna strona tego wsparcia - inny reaktor typu S miała inny rodzaj reaktora, więc nie było sensu jej obudować) i zamiast po taniości ściągnąć czarne moduły z księżyca za 1 wody, poleciałem nową rakietą z LEO (paląc mnóstwo paliwa), żeby dostarczyć tam biały reaktor (dokładnie taki, jaki zużyłem przy budowie fabryki, chyba jako wsparcie do rafinerii) tylko wybudowany na ziemi.
Także 2x rozbiłem się z załogą lądując na Marsie, bo poskąpiłem wody, pomimo że miałem i wolałem rzucać kostką.
To pewnie zasługa dłuższej rozgrywki, ale max co udało się z czarnymi częściami osiągnąć to zrobić fabrykę i kolonię na Tytanie, wcześniej lecąc zieloną trasą i korzystając z grawitacji Saturna.
2 pytania do starych wyjadaczy:
1. Którędy bez dodatków (modułów) sensownie dotrzeć za Saturn: w okolice Uranu / Neptuna? tymi zygzakami dryfując x tur (na każdym zakręcie)?
2. Czy jest jakieś sensowne otwarcie inne niż fabryka na Marsie? (pomijając leciutką sondę na solarnych żaglach, bo ona nic nie zbuduje, białe rafinerie ciężkie), fabryka na Księżycu wymaga ISRU 1, o co raczej trudno na początku
mam 3trolle-7% (S) errata do 1861/67 (K) 1882, 1817/USA
- orzeh
- Posty: 1282
- Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
- Lokalizacja: Mysłowice
- Has thanked: 127 times
- Been thanked: 194 times
- Kontakt:
Re: High Frontier (Phil Eklund)
Ad. 1kisiel365 pisze: ↑07 sie 2023, 02:53 Wczoraj rozgrywka dwuosobowa, core bez polityki i innych modułów, ale wydłużyliśmy rozgrywkę, co by się nacieszyć i wykorzystać części pobudowane w kosmosie Parę błędów popełniliśmy i część z nich już trudno było odkręcić, ale wreszcie czuję, że jestem na etapie, żeby przeczytać instrukcję kolejny raz, tym razem z większym (całkowitym?) zrozumieniem.
Z takich śmiesznych głupot: po wybudowaniu fabryki na księżycu (S) straciłem wsparcie do reaktora, który dawał mi odpowiedni ciąg, żeby opuścić powierzchnię (czarna strona tego wsparcia - inny reaktor typu S miała inny rodzaj reaktora, więc nie było sensu jej obudować) i zamiast po taniości ściągnąć czarne moduły z księżyca za 1 wody, poleciałem nową rakietą z LEO (paląc mnóstwo paliwa), żeby dostarczyć tam biały reaktor (dokładnie taki, jaki zużyłem przy budowie fabryki, chyba jako wsparcie do rafinerii) tylko wybudowany na ziemi.
Także 2x rozbiłem się z załogą lądując na Marsie, bo poskąpiłem wody, pomimo że miałem i wolałem rzucać kostką.
To pewnie zasługa dłuższej rozgrywki, ale max co udało się z czarnymi częściami osiągnąć to zrobić fabrykę i kolonię na Tytanie, wcześniej lecąc zieloną trasą i korzystając z grawitacji Saturna.
2 pytania do starych wyjadaczy:
1. Którędy bez dodatków (modułów) sensownie dotrzeć za Saturn: w okolice Uranu / Neptuna? tymi zygzakami dryfując x tur (na każdym zakręcie)?
2. Czy jest jakieś sensowne otwarcie inne niż fabryka na Marsie? (pomijając leciutką sondę na solarnych żaglach, bo ona nic nie zbuduje, białe rafinerie ciężkie), fabryka na Księżycu wymaga ISRU 1, o co raczej trudno na początku
Tak, jest kilka dróg ale zawsze po tych ścieżkach, nie da się "teleportować' trwa to okrutnie długo, jeśli gracie bardzo na punkty to nie polecam bez dodatków tam lecieć, jesli jesteście wyluzowani to bardzo polecam, praktycznie każdą konfiguracją można polecieć, wszystko kwestia planowania i czasu
Tutaj jest route planner - działa w Chrome: https://nornagon.github.io/hf-mission-planner/
Tutaj jest jego zmodyfikowana wersja gdzie można zaplanować wymianę silników: https://github.com/MironSz/hf-mission-planner
Oba narzędzia traktujcie bardziej jako wskazówki a nie definitywne rozwiązanie.
Ad. 2
Oczywiście, to wymaga dobrego przygotowania, osobiście najbardziej lubie zaczynać z "Herthy" (nie wiem czy to tak się odmienia), ogólnie trzeba dość mocno iść na kompromisy w pierwszysch turach i przy planowaniu. Nie bójcie się rzucać kością
Nie uważam się za wyjadacza, dużo się ucze przy każdej rozgrywce, szczególnie z tak wytrawnymi graczami jak moi współgracze, oni mnie nauczyli że ZAWSZE trzeba mieć plan A,B,C i tak aż do Ż
Re: High Frontier (Phil Eklund)
Z moich doświadczeń wynika przede wszystkim, że jeśli chcesz zasiedlić sie gdzies dalej, to dobrze jest mieć rafinerię(i wszystko inne, ale przede wszystkim rafinerie) którą możesz produkować w fabryce gdzieś już w kosmosie i ustawić sobie taki przyczułek. Z tego co pamiętam w mojej ostatniej grze potrafiłem wybudować cały statek na Vescie i stamtąd atakować kolejne systemy.
Mars jest o tyle kiepskim miejscem, że ciężko z niego wylecieć, i nie możesz sobie tam takiego przyczułka zbudować.
Mars jest o tyle kiepskim miejscem, że ciężko z niego wylecieć, i nie możesz sobie tam takiego przyczułka zbudować.
-
- Posty: 785
- Rejestracja: 10 paź 2016, 18:35
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 242 times
- Been thanked: 286 times
Re: High Frontier (Phil Eklund)
To jest petarda! Mega pomocne! Szok jakie ciekawe trasy wyznacza. To będzie moje prokrastynatorium na najbliższe dni/tygodnieorzeh pisze: ↑07 sie 2023, 11:31 Tutaj jest route planner - działa w Chrome: https://nornagon.github.io/hf-mission-planner/
Tutaj jest jego zmodyfikowana wersja gdzie można zaplanować wymianę silników: https://github.com/MironSz/hf-mission-planner
Ciekawy pomysł. Muszę przetestować. Póki co nastawiałem się, że chcę startować z LEO (z reguły z ludźmi, aż tyle nie ważą), więc patrzyłem na to, żeby fabryka była blisko ziemi (tani koszt delivery), wiec z Marsa 3aq/szt, z Księżyca 1aq/szt (ISRU1... raczej trudno na pierwszą fabrykę). Heatha z racji bliskości trasy na Calisto może być fajnym przyczółkiem do eksploracji dalszych partii układu bezzałogowo, ino sprowadzić na ziemię za 5aq to dość dużo już. Następną cechą jest to, że masz 3M (muszę poczytać karty typu M) wiec łatwo wylądować, warto wystartować, ale gwarancji na claim nie ma (50%) i trudno o plan B bo planety w okolicy albo tycie albo bez wody. Co dalej robisz jak Ci prospect nie wyjdzie?
Atmosfera Marsa pozwala na factory assist, więc potem można "czarną" rakietą dolecieć na ziemię od biedy. Merkury i Księżyc jest bez atmosfery, więc musisz mieć porządny napęd albo ściągać po jednej części. Żaden z nas nie ruszył Venuski, warto?
Ceres daje gwarancje, ale dużo paliwa, żeby tam dolecieć z rafinerią, no i potem wylot z Ceresa jest mało optymalny. Z ISRU 2 dostępna by była Fortuna (5C) w pasie Ceresa (też drogo, żeby doleciec z rafinerią i drogo aby explorować dalej na czarnych częściach).
Warto dokupić matę neopranową? Ktoś ma? 2x większa plansza by chyba była pomocna.
mam 3trolle-7% (S) errata do 1861/67 (K) 1882, 1817/USA
- orzeh
- Posty: 1282
- Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
- Lokalizacja: Mysłowice
- Has thanked: 127 times
- Been thanked: 194 times
- Kontakt:
Re: High Frontier (Phil Eklund)
Mam matę, jest mega.
Duże obiekty moga się przemienić w pułapki studni grawitacyjnych i nie wystartujesz, Ceres jest taką, Vesta również ja uważam że Mars też jest złudny (piszę o początkowym etapie gry). Nie będę Ci tu teraz pisał co i jak ale jak nie wyjdzie z 3M to na tej trasie jest kilka dobrych miejsc na przyczółek, dalej jest to strefa Ceres więc nie za daleko. warto porozglądać się w tej strefie. Może zamiast full zestawem warto wysłać samego robonautę żeby robil prospect jak najszybciej i w międzyczasie zbudować dobrą rakiee aby przetransportować wszystko tam gdzie się uda. W pierwszym etapie gry ja nie patrzę za bardzo jakie mam oznaczenia spektralne - "robię fabrykę gdzie się uda" i potem produkuje czarne. Pamiętaj że można handlować kartami z ręki pomiędzy graczami.
Daaawno już nie grałem w podstawową wersje i mogę mieć trochę przekłamaną wizję.
Edit - nie doczytałem o Venus, Tu jest potrzebne dobre ISRU, Venus jest dość dobrym kierunkiem kiedy gracie z M2 i Futures (dość łatwo wtedy "zrobić" niektóre).
Pamiętaj że koniec końców chodzi o unikalne fabryki, jeśli Venus będzie pasować to why not?
Duże obiekty moga się przemienić w pułapki studni grawitacyjnych i nie wystartujesz, Ceres jest taką, Vesta również ja uważam że Mars też jest złudny (piszę o początkowym etapie gry). Nie będę Ci tu teraz pisał co i jak ale jak nie wyjdzie z 3M to na tej trasie jest kilka dobrych miejsc na przyczółek, dalej jest to strefa Ceres więc nie za daleko. warto porozglądać się w tej strefie. Może zamiast full zestawem warto wysłać samego robonautę żeby robil prospect jak najszybciej i w międzyczasie zbudować dobrą rakiee aby przetransportować wszystko tam gdzie się uda. W pierwszym etapie gry ja nie patrzę za bardzo jakie mam oznaczenia spektralne - "robię fabrykę gdzie się uda" i potem produkuje czarne. Pamiętaj że można handlować kartami z ręki pomiędzy graczami.
Daaawno już nie grałem w podstawową wersje i mogę mieć trochę przekłamaną wizję.
Edit - nie doczytałem o Venus, Tu jest potrzebne dobre ISRU, Venus jest dość dobrym kierunkiem kiedy gracie z M2 i Futures (dość łatwo wtedy "zrobić" niektóre).
Pamiętaj że koniec końców chodzi o unikalne fabryki, jeśli Venus będzie pasować to why not?
-
- Posty: 785
- Rejestracja: 10 paź 2016, 18:35
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 242 times
- Been thanked: 286 times
Re: High Frontier (Phil Eklund)
Super, dzięki. Właśnie tak zrobiłem którąś fabrykę (wpierw prospect i claim, zostawiłem tam robonautę, chyba z generatorem i radiatorem), site refuel kilka razy, żeby mieć na wzniesienie się z powierzchni (z ludźmi), powrót na LEO i dostarczenie rafinerii w drugiej wyprawie. Jakbym był wtedy bez ludzi, to pewnie bym się pozbył rakiety. Już bym chciał usiąść do stołu ponownie i wypróbować nowe pomysły.
Odnoszę dziwne wrażenie, że tu w wątku dużo postów o dostawie, zamówieniach, losowości, a jakoś niewiele z samych rozgrywek, porad czy strategii. Czyżby przewaga kolekcjonerów nad graczami?
Odnoszę dziwne wrażenie, że tu w wątku dużo postów o dostawie, zamówieniach, losowości, a jakoś niewiele z samych rozgrywek, porad czy strategii. Czyżby przewaga kolekcjonerów nad graczami?
mam 3trolle-7% (S) errata do 1861/67 (K) 1882, 1817/USA