Oj byczQu. Te małe paczuszki, które otwiera się za przegraną, mają w sobie sporo ciekawych pomysłów. Nie wchodząc za dużo w spoilery, ale jedna z ostatnich paczek odwraca kota ogonem i agenci polują na rekrutera...ale rekruter poluje na agenta
Mind MGMT: The Psychic Espionage Game (Jay Cormier, Sen-Foong Lim)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- wrojka
- Posty: 536
- Rejestracja: 10 cze 2018, 00:00
- Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
- Has thanked: 259 times
- Been thanked: 266 times
Re: Mind MGMT: The Psychic Espionage Game (Jay Cormier, Sen-Foong Lim)
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 31 sty 2021, 22:43
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 97 times
Re: Mind MGMT: The Psychic Espionage Game (Jay Cormier, Sen-Foong Lim)
Mam ~20 partii, wszystkie jako Agenci, połowa na podstawce z pełnymi zasadami, połowa z paczkami otwieranymi na bieżąco, zostały po 3 na stronę. Mocno polecam zagrać całą kampanię i otwierać paczki na bieżąco po przegranej, lub nawet obie strony niech otwierają co grę, kto wam zabroni. Robi się ciekawiej, klimatyczniej, sporo ciekawych decyzji z tego co widziałem w kartach dla Rekrutera. Jedyny minus to ten, że im więcej paczek w grze, tym gra się wydłuża i zwiększa się szansa na paraliż decyzyjny z naciskiem na Agentów. No i zawsze jest dysproporcja czasu w grze właśnie między Rekruterem a Agentami. Jak bardzo bym się nie spinał i grał szybko to jednak trzeba trochę pomyśleć i dedukować nad stołem, więc zawsze ta minuta/dwie więcej była potrzebna na turę. Nie wiem czy da się grać pełen pakiet 7 paczek na stronę, ale wtedy wydaje mi się że albo gra wchodzi na inny poziom, albo staje się zbyt zagmatwana i trzeba redukować do 2/3 paczek na grę i potem mieszać sety. Dodatkowo możesz szukać kart w komponentach i na pudełku, tam też jest kilka stricte dla Rekrutera, niektóre ciekawie łamiące zasady i niesamowicie klimatyczne jak czytałeś komiksXLR8 pisze: ↑30 lip 2023, 21:31 Zagraliśmy dwa razy i naprawdę mi się gra podobala. Jednak odniosłem wrażenie, że Rekruter jest po prostu dużo nudniejszy od Agentów. Tak naprawdę ruszałem się raz, potem rekrutowalem Nieśmiertelnymi i tyle. Mogłem oglądać mecz czekając na swoją turę.
To cecha tej gry czy z biegiem czasu i postępu kampanii Rekruter staje się ciekawszy?
Re: Mind MGMT: The Psychic Espionage Game (Jay Cormier, Sen-Foong Lim)
Jestem na etapie drugiego tomu komiksu i muszę przyznać, że jest to jedna z ciekawszych rzeczy jakie czytałem - koncepcje są naprawdę lotne i oryginalne, kreska unikatowa, a sama historia megawciągająca. Nie mówiąc o tym, że świetnie buduje tło fabularne i pozwala zrozumieć, kto, co i dlaczego. Duża rekomendacja, a mówię to jako osoba nieczytająca komiksów na co dzień - przepraszam, nowel graficznych
Re: Mind MGMT: The Psychic Espionage Game (Jay Cormier, Sen-Foong Lim)
Jestem po 3 rozgrywkach w tym jednej pełnoprawnej.
To moja pierwsza gra hidden movement ale na ten moment zrobiła wow. Obie misje treningowe przegrał rekruter ale pierwszą pełną w 14 ruchu wygrałem agentami. Żona nie była pocieszona
Z jednej strony rozumiem sens trybu treningowego ale pełne zasady dają dużo lepsze doznania z gry, więc doradzałbym od razu grać z nimi. Lada dzień potestuję w większym gronie ale wstępne wrażenia bardzo pozytywne.
To moja pierwsza gra hidden movement ale na ten moment zrobiła wow. Obie misje treningowe przegrał rekruter ale pierwszą pełną w 14 ruchu wygrałem agentami. Żona nie była pocieszona
Z jednej strony rozumiem sens trybu treningowego ale pełne zasady dają dużo lepsze doznania z gry, więc doradzałbym od razu grać z nimi. Lada dzień potestuję w większym gronie ale wstępne wrażenia bardzo pozytywne.
1. Zamki Burgundii 2. Clash of Cultures 3. Barrage 4. Food Chain Magnate 5. Terraformacja Marsa 6. Keyflower 7. Ark Nova 8. Wyspa Skye 9. Podwodne Miasta 10. Great Western Trail: Argentyna - kolejność losowa
- Bart Henry
- Posty: 1028
- Rejestracja: 15 sie 2013, 19:59
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 139 times
- Been thanked: 808 times
Re: Mind MGMT: The Psychic Espionage Game (Jay Cormier, Sen-Foong Lim)
Wrzucam tutaj, bo bardziej chodzi o dyskusję niż zasady.
Po dwóch wygranych rozgrywkach jako Agenci w końcu przegrałem, ale nie byłem daleko od zwycięstwa. Rozumiem, że skoro Rekruter grał z dwoma modułami SHIFT, to teraz jak ja wybiorę jeden moduł (jedyny, który posiadam), to Rekruter gra bez żadnego. Czy to nie za duży rozrzut balansu, gdy z sytuacji 2:0 jest zmiana na 0:1? Tym bardziej, że to był dosyć wyrównany pojedynek. Pewnie trochę się wyrówna jak zdobędę więcej modułów (wtedy na przykład wezmę 3, a rywal 2), ale na razie mam wątpliwości.
Po dwóch wygranych rozgrywkach jako Agenci w końcu przegrałem, ale nie byłem daleko od zwycięstwa. Rozumiem, że skoro Rekruter grał z dwoma modułami SHIFT, to teraz jak ja wybiorę jeden moduł (jedyny, który posiadam), to Rekruter gra bez żadnego. Czy to nie za duży rozrzut balansu, gdy z sytuacji 2:0 jest zmiana na 0:1? Tym bardziej, że to był dosyć wyrównany pojedynek. Pewnie trochę się wyrówna jak zdobędę więcej modułów (wtedy na przykład wezmę 3, a rywal 2), ale na razie mam wątpliwości.
Re: Mind MGMT: The Psychic Espionage Game (Jay Cormier, Sen-Foong Lim)
A dlaczego nie 2:1 ? Logika nakazuje dodawać kolejne moduły stronom aż finalnie będą mogli 7:7 grać lub jak tam chcąBart Henry pisze: ↑02 wrz 2023, 20:43 Wrzucam tutaj, bo bardziej chodzi o dyskusję niż zasady.
Po dwóch wygranych rozgrywkach jako Agenci w końcu przegrałem, ale nie byłem daleko od zwycięstwa. Rozumiem, że skoro Rekruter grał z dwoma modułami SHIFT, to teraz jak ja wybiorę jeden moduł (jedyny, który posiadam), to Rekruter gra bez żadnego. Czy to nie za duży rozrzut balansu, gdy z sytuacji 2:0 jest zmiana na 0:1? Tym bardziej, że to był dosyć wyrównany pojedynek. Pewnie trochę się wyrówna jak zdobędę więcej modułów (wtedy na przykład wezmę 3, a rywal 2), ale na razie mam wątpliwości.
1. Zamki Burgundii 2. Clash of Cultures 3. Barrage 4. Food Chain Magnate 5. Terraformacja Marsa 6. Keyflower 7. Ark Nova 8. Wyspa Skye 9. Podwodne Miasta 10. Great Western Trail: Argentyna - kolejność losowa
- Bart Henry
- Posty: 1028
- Rejestracja: 15 sie 2013, 19:59
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 139 times
- Been thanked: 808 times
Re: Mind MGMT: The Psychic Espionage Game (Jay Cormier, Sen-Foong Lim)
Bazuję na instrukcji, a poprzedni post jest sponsorowany przez wewnętrzny konflikt mojej logiki z takowym zapisem.
- Ardel12
- Posty: 3569
- Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
- Lokalizacja: Milicz/Wrocław
- Has thanked: 1140 times
- Been thanked: 2334 times
Re: Mind MGMT: The Psychic Espionage Game (Jay Cormier, Sen-Foong Lim)
Masz rację, w zależności od tego ile modułów wybierze przegrany to Ty dostajesz do wyboru mniej o liczbę ostatnio wygranych.Bart Henry pisze: ↑03 wrz 2023, 01:21 Bazuję na instrukcji, a poprzedni post jest sponsorowany przez wewnętrzny konflikt mojej logiki z takowym zapisem.
Ma to o tyle sens, że wraca się do podstawki i wprowadza tylko jeden nowy moduł. Im dalej tym więcej będzie wchodzić i się liczba modułów wyrówna.
W momencie jak już odkryjemy wszystkie to możemy dowolnie wybierać i dostosowywać liczbę modułów, ale no kto broni grać jak wolicie? Ja jestem jeszcze na etapie podstawki, bo ciągle gram z inną osobą i zastanawiam się po prostu nad otwarciem po 1 paczce dla każdego i grania z tymi nowymi modułami. Sumarycznie na końcu można grać ze wszystkim(chyba, że coś tam się wyklucza, to już nie wiem).
- Bart Henry
- Posty: 1028
- Rejestracja: 15 sie 2013, 19:59
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 139 times
- Been thanked: 808 times
Re: Mind MGMT: The Psychic Espionage Game (Jay Cormier, Sen-Foong Lim)
Lubię grać według wizji autora, by potem móc to ocenić i ewentualnie jako ostateczność wprowadzić homerule. Zagramy tak, jak sugeruje instrukcja, ale obawiam się, że skoro wygrałem przy 0:0 i 1:0 dla Rekrutera, to przy 0:1 dla Agentów powinienem tym bardziej wygrać. Zobaczymy, liczę na kreatywne zagrania Rekrutera.
Re: Mind MGMT: The Psychic Espionage Game (Jay Cormier, Sen-Foong Lim)
W sumie ciekawe, że u Ciebie to agenci głównie wygrywają. W mojej grupie rekruter wygrywa 80% gier.
Jeszcze nie otwierałem żadnych SHIFTów - nie wiem co w nich siedzi a jako, że to moja pierwsza gra hidden movement, to wciąż analizuję czy aby na pewno zostaje w kolekcji. Jakby nie, to łatwiej sprzedać z oryginalnie zapakowanymi elementami
Daj znać czy dodanie modułów sporo namieszało
Jeszcze nie otwierałem żadnych SHIFTów - nie wiem co w nich siedzi a jako, że to moja pierwsza gra hidden movement, to wciąż analizuję czy aby na pewno zostaje w kolekcji. Jakby nie, to łatwiej sprzedać z oryginalnie zapakowanymi elementami
Daj znać czy dodanie modułów sporo namieszało
1. Zamki Burgundii 2. Clash of Cultures 3. Barrage 4. Food Chain Magnate 5. Terraformacja Marsa 6. Keyflower 7. Ark Nova 8. Wyspa Skye 9. Podwodne Miasta 10. Great Western Trail: Argentyna - kolejność losowa
-
- Posty: 341
- Rejestracja: 28 lip 2017, 20:27
- Lokalizacja: Rybnik
- Has thanked: 579 times
- Been thanked: 60 times
Re: Mind MGMT: The Psychic Espionage Game (Jay Cormier, Sen-Foong Lim)
Muszę wrócić do tego małego diamentu, ograłem dopiero podstawkę ale właśnie zawsze z kimś nowym i bardzo mnie wciągało. Może faktycznie warto po jednym shift otworzyć na kolejne gry?
- vnzk
- Posty: 539
- Rejestracja: 10 cze 2018, 11:39
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 287 times
- Been thanked: 475 times
Re: Mind MGMT: The Psychic Espionage Game (Jay Cormier, Sen-Foong Lim)
Powtórzę za Wrojką z poprzedniej strony - wariant solo (z apką w roli Rekrutera) jest świetny Zagrałem na razie dwie gry treningowe, w obu udało mi się wygrać, ale w drugiej miałem kilka momentów "wtf?", które wymagały przemodelowania podejrzeń. Olśnienie przyszło przed ostatnim możliwym ruchem moim agentem, więc porażka wisiała w powietrzu. Jeśli u kogoś Mind MGMT rzadko wchodzi na stół, polecam spróbować solo Setup jest błyskawiczny a obsługa bardzo wygodna.
- scraber
- Posty: 377
- Rejestracja: 06 mar 2022, 18:27
- Lokalizacja: Toruń
- Has thanked: 259 times
- Been thanked: 118 times
Re: Mind MGMT: The Psychic Espionage Game (Jay Cormier, Sen-Foong Lim)
Ja grałem na apce zanim jeszcze miałem fizyczny egzemplarz - trochę na czuja, ale nauczyłem się zasadvnzk pisze: ↑07 sty 2024, 21:31 Powtórzę za Wrojką z poprzedniej strony - wariant solo (z apką w roli Rekrutera) jest świetny Zagrałem na razie dwie gry treningowe, w obu udało mi się wygrać, ale w drugiej miałem kilka momentów "wtf?", które wymagały przemodelowania podejrzeń. Olśnienie przyszło przed ostatnim możliwym ruchem moim agentem, więc porażka wisiała w powietrzu. Jeśli u kogoś Mind MGMT rzadko wchodzi na stół, polecam spróbować solo Setup jest błyskawiczny a obsługa bardzo wygodna.
W ogóle to polecam dokupić takie przezroczyste krążki do oznaczania, które feature'y są zblokowane przez immortali.
Bez tego zdarzało się nam "oszukać" i odpytać rekrutera o feature, który był zablokowany, ale żaden z nas nie przyuważył.
Myślę że takie 15-18mm powinny być spoko. Ja miałem pod ręką 22mm ale są trochę za duże i przysłaniają inne feature'y
Spoiler:
Re: Mind MGMT: The Psychic Espionage Game (Jay Cormier, Sen-Foong Lim)
Pytanie do rekruterow mind mgmt czy czekać na terroscape od galakty w tej kategorii gier ? ewentualnie która lepiej chodzi pod 4 graczy będę wdzięczny za info
Re: Mind MGMT: The Psychic Espionage Game (Jay Cormier, Sen-Foong Lim)
Być może jako fanboy nie jestem obiektywny, ale Mind MGMT ma w sobie coś wykraczającego poza "zwykłą" grę.
Oczywiście, można uprościć wszystko do poziomu mechanizmów czy komponentów, ale dopisane dookoła Mind MGMT treści subwersywnych, "podprogowych" i generalna psychodelizacja w oprawie dają poczucie immersji, którego próżno szukać w innych tytułach. Tutaj nawet po n-tej partii możesz odkryć mały detal, dopisek, rysunek czy komponent, który wzmacnia temat i pogłębia wrażenie, że to nie jest po prostu pudełko mechanik i akcesoriów.
Dla mnie Mind MGMT było doznaniem totalnym - gdzie oprawa, właściwości poligraficzne, mechanizmy i historia wpisana w rozgrywkę sprawiały, że w głowie działy się rzeczy daleko wykraczające poza "granie w grę".
Nie chcę dissować Terrorscape, ale dla mnie wygląda jak gra w pudełku - Mind MGMT to doświadczenie w pudełku.
Oczywiście, można uprościć wszystko do poziomu mechanizmów czy komponentów, ale dopisane dookoła Mind MGMT treści subwersywnych, "podprogowych" i generalna psychodelizacja w oprawie dają poczucie immersji, którego próżno szukać w innych tytułach. Tutaj nawet po n-tej partii możesz odkryć mały detal, dopisek, rysunek czy komponent, który wzmacnia temat i pogłębia wrażenie, że to nie jest po prostu pudełko mechanik i akcesoriów.
Dla mnie Mind MGMT było doznaniem totalnym - gdzie oprawa, właściwości poligraficzne, mechanizmy i historia wpisana w rozgrywkę sprawiały, że w głowie działy się rzeczy daleko wykraczające poza "granie w grę".
Nie chcę dissować Terrorscape, ale dla mnie wygląda jak gra w pudełku - Mind MGMT to doświadczenie w pudełku.
Re: Mind MGMT: The Psychic Espionage Game (Jay Cormier, Sen-Foong Lim)
Dzięki za info a czy poleciłbyś gre na 4-5 graczy ? I czy do gry wymagany jest bardziej zaawansowany angielski czy wystarczy że 1 osoba w miarę ogarnia język?
- Hardkor
- Posty: 4859
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1451 times
- Been thanked: 975 times
- Kontakt:
Re: Mind MGMT: The Psychic Espionage Game (Jay Cormier, Sen-Foong Lim)
Im więcej osób tym lepiej działa, ale na 3 czy 2 też się świetnie można bawić. Co do angielskiego to moim zdaniem najlepiej jak 2 osoby znają dobrze, bo agent ma ukryte karty (albo kartę), która powinien rozumieć. Cała reszte jest widoczna dla wszystkich.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Re: Mind MGMT: The Psychic Espionage Game (Jay Cormier, Sen-Foong Lim)
Gra nie jest przytłaczająca dla pojedynczego gracza stającego naprzeciwko Rekrutera - to w najgorszym razie 4 "moce" do ogarniania, ale każda postać ma kartę przypominającą co umie. To zwykle zresztą dość proste rzeczy, po dwa zdania ilustrowane rysunkiem.
Natomiast przy większej liczbie graczy ciekawsza jest gra nad stołem, dedukcja, wspólne szukanie rozwiązań i wyłapywanie patentów Rekrutera.
Niezależnie jednak od liczby graczy, wyzwanie jest naprawdę koszerne.
Natomiast przy większej liczbie graczy ciekawsza jest gra nad stołem, dedukcja, wspólne szukanie rozwiązań i wyłapywanie patentów Rekrutera.
Niezależnie jednak od liczby graczy, wyzwanie jest naprawdę koszerne.
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 12 mar 2014, 16:26
Re: Mind MGMT: The Psychic Espionage Game (Jay Cormier, Sen-Foong Lim)
Jest ktoś z Trójmiasta kto chciałby grać w to regularnie i odblokować wszystkie paczki SHIFT? Do tej pory ograłem podstawkę sporo razy, ale praktycznie za każdym razem grałem z kimś innym więc nie otwierałem pakietów, a z chęcią sprawdziłbym co wnoszą do rozgrywki. Jeżeli ktoś się znajdzie to zapraszam na priv