To prawda, chociaż tam na PlanszówkachTV padło, że jak gra będzie sukcesem to tam może wymyślą jakiś dodatek wprowadzający negatywną interakcję (np.Wikingów). Na moje, to jeżeli Portal jest pewny tego dobrego przyjęcia gry to pewnie koncepcja dodatku już dawno jest więc to może było takie mrugnięcie okiem, czas pokaże.
Podziemne Imperium / Imperial Miners (Tim Armstrong)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Podziemne Imperium / Imperial Miners (Tim Armstrong)
- Ayaram
- Posty: 1650
- Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 231 times
- Been thanked: 730 times
Re: Podziemne Imperium / Imperial Miners (Tim Armstrong)
Ostatnio akurat mówił, że na tą chwile nie ma żadnych planów na dodatek. W sensie - sprzeda się, dopiero zaczynają myśleć w ogóle co w tych dodatkach ma się pojawić.pcyzm pisze: ↑20 sie 2023, 12:09
To prawda, chociaż tam na PlanszówkachTV padło, że jak gra będzie sukcesem to tam może wymyślą jakiś dodatek wprowadzający negatywną interakcję (np.Wikingów). Na moje, to jeżeli Portal jest pewny tego dobrego przyjęcia gry to pewnie koncepcja dodatku już dawno jest więc to może było takie mrugnięcie okiem, czas pokaże.
Re: Podziemne Imperium / Imperial Miners (Tim Armstrong)
Dostałem właśnie informacje od jednego z sprzedawców iż, "karty promocyjne będą dokładane do wszystkich egzemplarzy w przedsprzedaży a nie tylko sprzedawanych przez Portal. W związku z tym ja osobiście zamawiam
Oczywiście nie biorę odpowiedzialności za informację z II ręki
Oczywiście nie biorę odpowiedzialności za informację z II ręki
Re: Podziemne Imperium / Imperial Miners (Tim Armstrong)
Też się zastanawiam czy ta dodatkowa plansza Postępu z torami Biurokracji i Eksploracji jest warta tych 35zl różnicy pomiędzy portalem a innymi sklepami z planszowkami z darmowym odbiorem..
Re: Podziemne Imperium / Imperial Miners (Tim Armstrong)
Pewnie z czasem będą dostepne do kupienia w sklepie portalu jak wszelkie inne promoski, więc raczej nie warto.
Re: Podziemne Imperium / Imperial Miners (Tim Armstrong)
Na stronie Portalu nie kojarzę. Wszędzie IV kwartał. Natomiast jak patrzyłem w Swoim zamówieniu to mam podane "wysyłka od 18 października"
- Tycjan
- Posty: 3200
- Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 34 times
- Kontakt:
Re: Podziemne Imperium / Imperial Miners (Tim Armstrong)
5 października.
# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
-
- Posty: 132
- Rejestracja: 08 lip 2023, 12:31
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 21 times
Re: Podziemne Imperium / Imperial Miners (Tim Armstrong)
Opinia po kilku rozgrywkach - szybka, łatwa do wytłumaczenia, przepięknie wyrysowana. Zero negatywnej interakcji, co jednym się spodoba, ale innym nie. Wymaga dobrego planowania, żeby sobie budować kombosy, ale na szczęście nie miałam graczy analizujących wszystkie 13 milionów możliwych opcji, więc raczej jest to sprawne. Karty wydarzeń potrafią być bardzo przydatne, ale też wyjść w bardzo kiepskim momencie - ostatnio w pierwszej rundzie wyszła nam karta dająca fantastyczny bonus za hajs, ale na tym etapie nie masz nic i nie zdobędziesz na tyle, by skorzystać. Druga karta chyba była podobnego autoramentu, więc trochę frustracja. Za to położenie karty, która uruchamia nam łańcuszek kolejnych bonusów - czysta satysfakcja.
Jak wspominałam, gra jest przepięknie wyrysowana, a smaczku dodają diamenciki będące punktami. Ale i tu uwaga - niebieskie i zielone diamenty, które mają przecież różne wartości, w sztucznym świetle mogą być zbyt podobne i się pomylić podczas brania czy wymiany. Wolałabym chyba jakiś bardziej odróżniający się kolor, niechby nawet szary.
Nie znam innych gier z serii Osadników poza wykreślanką na Andka, ale jeśli pozostałe są równie ciekawe jak ta, to chętnie pogram.
Jak wspominałam, gra jest przepięknie wyrysowana, a smaczku dodają diamenciki będące punktami. Ale i tu uwaga - niebieskie i zielone diamenty, które mają przecież różne wartości, w sztucznym świetle mogą być zbyt podobne i się pomylić podczas brania czy wymiany. Wolałabym chyba jakiś bardziej odróżniający się kolor, niechby nawet szary.
Nie znam innych gier z serii Osadników poza wykreślanką na Andka, ale jeśli pozostałe są równie ciekawe jak ta, to chętnie pogram.
Re: Podziemne Imperium / Imperial Miners (Tim Armstrong)
Miałem okazję zagrać na Copernicon. Fanem takich gier nie jestem, ale jeśli się miło i przyjemnie. Kolejny tor zdaje się być dobra opcja, bo.... w mojej grze ja zrobiłem wszystkie 3 tory, a kolega przy stole zaczął już robić je od nowa. Gra pasjans na robienie silniczka. Grafiki jak zwykle na najwyższym poziomie z humorem. Jako lekka, szybka, prosta gierka mogę polecić, mimo że nie jestem jej targetem, bawiłem się dobrze.
Re: Podziemne Imperium / Imperial Miners (Tim Armstrong)
Zagrałem wczoraj dwie szybkie partyjki solo i całkiem to przyjemne!
Osobiście nie miałem jakichś oczekiwań wygórowanych, ani nie przepadam za O:NI, ani Królestwa Północy mi mie siadły. Nie zeby to złe gry były, ot tak jakoś nie i już.
Podziemne Imperium to chyba dla mnie najfajniejsza gra w serii. Sprytna, prosta, bez zbędnych udziwnień i kombinacji, zostawia trochę fajnych decyzji do podjęcia. Do tego jest ładna i fajnie się prezentuje na stole, to zawsze spory plus
Osobiście nie miałem jakichś oczekiwań wygórowanych, ani nie przepadam za O:NI, ani Królestwa Północy mi mie siadły. Nie zeby to złe gry były, ot tak jakoś nie i już.
Podziemne Imperium to chyba dla mnie najfajniejsza gra w serii. Sprytna, prosta, bez zbędnych udziwnień i kombinacji, zostawia trochę fajnych decyzji do podjęcia. Do tego jest ładna i fajnie się prezentuje na stole, to zawsze spory plus
FlowPOP.pl - Płynnie o popkulturze || LINKTREE <--- PLANSZÓWKI, FILMY, MUZYKA, SERIALE, GRY
Profil na BGG
Profil na BGG
- jacobPL
- Posty: 143
- Rejestracja: 05 paź 2020, 13:36
- Lokalizacja: Warszawa / Poznań
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 40 times
Re: Podziemne Imperium / Imperial Miners (Tim Armstrong)
Podobnie jak wyżej - "Narodzin" nie lubię, "Królestwa" szanuję za wykonanie i regrywalność, ale to "Podziemne" znalazło miejsce w kolekcji. Małe pudełko, fajne wykonanie, banalne zasady i próg wejścia, szybka rozgrywka. To bardzo uniwersalna gra na różne okazje, która świetnie uzupełnia cięższą kolekcję.
- Ardel12
- Posty: 3569
- Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
- Lokalizacja: Milicz/Wrocław
- Has thanked: 1140 times
- Been thanked: 2333 times
Re: Podziemne Imperium / Imperial Miners (Tim Armstrong)
Podziemne Imperium rozegrałem na 2os i w sumie jak wyżej słusznie zauważono ten drugi jak i kolejni gracze są całkowicie zbędni. Tu nie ma negatywnej interakcji, ba tu nie ma żadnej. Ani zasady ani karty ani nawet tory nie dają jakiejkolwiek możliwości wpłynięcia na innego gracza. Gra trwa turbo szybko, bo 20min i możemy składać lub zagrać kolejną partię. 10 rund, 10 kart, 10 wydarzeń i tyle.
Mimo tej małej liczby tur jesteśmy w stanie sporo zrobić. Wszystko dzięki prostej zasadzie odpalania kolejnych kart budujących piramidę. Po dołożeniu nowej karty i jej użyciu, przechodzimy poziom niżej i możemy odpalić jedną ze stykających się kart z poprzednią i tak do momentu dojścia do planszetki. Comba w tej grze wskakują w sumie same. Dostajemy je za posiadanie tej samej lub różnych frakcji. Wszystko kręci się na otrzymywaniu kasy/PZ oraz mieleniu kasy na PZ lub wózki(dające PZ na koniec). Tur wiele nie ma, więc początkowy dociąg wygląda mi na bardzo ważny, choć w trakcie gry planszetka oferuje akcję dociągu aż 3 kart, ale jest to kosztem innych opcji.
Gra jest prosta jak budowa cepa. Zasady to 3 strony z czego tłumaczy się to w 5minut. Do zagrania na szybko jak znalazł, gdyż rozłożenie trwa minutę.
W przeciwieństwie do forumowiczów powyżej dla mnie gra jest zwykłym samograjem i decyzji tutaj jest jak kot napłakał. W zależności co się trafi nam na początku będziemy starali ciągnąć się w jedną z frakcji lub ich różnorodność, ale tutaj dociąg może nam wszystko zepsuć, więc raczej rzeźbimy z tego co mamy. Czy to problem w takiej krótkie grze? Powiedziałbym, że nie. Spokojnie w godzinkę zagramy nawet 3 partie, więc jest szansa na rewanż. Tory w sumie nie oferują wielu ciekawych akcji, raczej kolejne PZ i kasę, więc idziemy tam rozbujać naszą ekonomię a potem łupać dodatkowe punkty. Nie podoba mi się za to wybitnie, że koronna karta w układzie jest taka słaba i daje zawrotne 2PZ. Wszystkie z poziomu 4 mają tą samą akcję...No tutaj spory minus.
Podsumowując, gra całkowicie nie dla mnie. Przestrzeń decyzyjna mierna, a interakcja zerowa. Wydarzenia są ok. Tory nudnawe i zbyt łatwe do zrobienia(ot akcja idziesz po nim o X pól zgarniając bonus z pola, na którym się zatrzymasz i tyle). Spokojnie jednak, bo to zdanie pode mnie Dla graczy szukajacych lekkiej i szybkiej rozgrywki, gdzie nie tyle nawet ścigamy się z wrogiem co z naszymi własnymi osiągnięciami z poprzednich gier, może się okazać ciekawym wyborem. Sam jednak polecić nie mogę, bo szukam wyzwań i ciekawych wyborów w grach planszowych wraz z interakcją z innymi graczami. Tutaj wszystkiego brakuje. 5/10(meh).
Mimo tej małej liczby tur jesteśmy w stanie sporo zrobić. Wszystko dzięki prostej zasadzie odpalania kolejnych kart budujących piramidę. Po dołożeniu nowej karty i jej użyciu, przechodzimy poziom niżej i możemy odpalić jedną ze stykających się kart z poprzednią i tak do momentu dojścia do planszetki. Comba w tej grze wskakują w sumie same. Dostajemy je za posiadanie tej samej lub różnych frakcji. Wszystko kręci się na otrzymywaniu kasy/PZ oraz mieleniu kasy na PZ lub wózki(dające PZ na koniec). Tur wiele nie ma, więc początkowy dociąg wygląda mi na bardzo ważny, choć w trakcie gry planszetka oferuje akcję dociągu aż 3 kart, ale jest to kosztem innych opcji.
Gra jest prosta jak budowa cepa. Zasady to 3 strony z czego tłumaczy się to w 5minut. Do zagrania na szybko jak znalazł, gdyż rozłożenie trwa minutę.
W przeciwieństwie do forumowiczów powyżej dla mnie gra jest zwykłym samograjem i decyzji tutaj jest jak kot napłakał. W zależności co się trafi nam na początku będziemy starali ciągnąć się w jedną z frakcji lub ich różnorodność, ale tutaj dociąg może nam wszystko zepsuć, więc raczej rzeźbimy z tego co mamy. Czy to problem w takiej krótkie grze? Powiedziałbym, że nie. Spokojnie w godzinkę zagramy nawet 3 partie, więc jest szansa na rewanż. Tory w sumie nie oferują wielu ciekawych akcji, raczej kolejne PZ i kasę, więc idziemy tam rozbujać naszą ekonomię a potem łupać dodatkowe punkty. Nie podoba mi się za to wybitnie, że koronna karta w układzie jest taka słaba i daje zawrotne 2PZ. Wszystkie z poziomu 4 mają tą samą akcję...No tutaj spory minus.
Podsumowując, gra całkowicie nie dla mnie. Przestrzeń decyzyjna mierna, a interakcja zerowa. Wydarzenia są ok. Tory nudnawe i zbyt łatwe do zrobienia(ot akcja idziesz po nim o X pól zgarniając bonus z pola, na którym się zatrzymasz i tyle). Spokojnie jednak, bo to zdanie pode mnie Dla graczy szukajacych lekkiej i szybkiej rozgrywki, gdzie nie tyle nawet ścigamy się z wrogiem co z naszymi własnymi osiągnięciami z poprzednich gier, może się okazać ciekawym wyborem. Sam jednak polecić nie mogę, bo szukam wyzwań i ciekawych wyborów w grach planszowych wraz z interakcją z innymi graczami. Tutaj wszystkiego brakuje. 5/10(meh).
- Mr_Fisq
- Administrator
- Posty: 5120
- Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1412 times
- Been thanked: 1634 times
Re: Podziemne Imperium / Imperial Miners (Tim Armstrong)
I wraz z dodatkiem ma się pojawić poprawiona karta z podstawki...
https://boardgamegeek.com/thread/318892 ... -by-the-de
- Leviathan
- Posty: 2350
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 13:53
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 402 times
- Been thanked: 1104 times
- Kontakt:
Re: Podziemne Imperium / Imperial Miners (Tim Armstrong)
Pierwsze wrażenia z rozgrywek na Wojennik TV:
Re: Podziemne Imperium / Imperial Miners (Tim Armstrong)
Pojawiła się wersja mobilna ze wczesnym dostępem. Czy miał ktoś okazję już testować? Kusi mnie, żeby kupić tylko po tym jak potraktowali mobilną Neuroshime Hex jestem ostrożny.
Re: Podziemne Imperium / Imperial Miners (Tim Armstrong)
Na FB bodaj ktoś pisał dzisiaj, że wersja na Android całkiem spoko, ja jednak czekam na wersję na steam.