![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Rise of Empires (Martin Wallace)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- jax
- Posty: 8128
- Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 252 times
Re: Rise of Empires (Martin Wallace)
ojjjjj, to kolosalnie zmienia całą grę.. pasozy pisze:Wrzuciliśmy na stronę wariant Cuda Świata, wzmacniający interakcję między graczami i nadający budowanym cudom nowego znaczenia.
http://www.phalanxgames.pl/pages/posts/ ... ta-.52.php
[ale i tak chwała za spolszczenie wariantu]
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Re: Rise of Empires (Martin Wallace)
Witam serdecznie
Tytułem wyjaśnienia zasad chciałbym przytoczyć zapis z oficjalnego FAQ do Rise of Empires
"Can you clarify Empire tile play?
Here’s a step-by-step guide to what is allowed by Empire tile play: - First Empire tile play: You may place cubes in any one region allowed by the current Era (“first region”), plus adjacent regions to the first region up to the value shown on the Empire tile. - Subsequent tile play: You may place cubes in any region with your cubes in it, or any regions adjacent to these regions. You may place in several non-contiguous regions that meet the above requirement. Any region without cubes and not adjacent to a region with your cubes at the beginning of your Empire tile action cannot receive cubes this turn (unless a tile like Mercenaries allows it). - Water tiles: If the Empire tile has the water symbol, you may play into the Mediterranean Sea. You may also choose either the New World or Far East to expand to (as allowed by Navigation/Era), in addition to any plays in the Old World. You may only expand to one of the two areas (see 6.4.4), but you may expand to BOTH regions within an area if the tile’s value allows it. So, for example, you could play a 3-value water Empire tile, placing cubes in one European territory (or the Mediterranean), and in both North and South America. You could NOT place in Europe, North America and China with this action. (There is a way to play in all three areas; see below.) Other notes: - North America and South America are considered to NOT be accessible to each other by land. You cannot use an Empire tile (non-water) to expand from one Americas region to another; you must use a water Empire tile to do so. (Note the “X” on the board between the two regions.) - China and India ARE linked by land, and you may expand from one to the other using ANY Empire tile. (You could play a 4-value Empire tile to reinforce a European region, play cubes in an adjacent region in Europe, reinforce cubes in North America, and place cubes in India (assuming you already have cubes in China to allow land expansion).
May I reinforce a region in the New World or Far Asia without a water Empire tile?
Yes. You may use ANY Empire tile to place cubes in a region where you already have cubes"
Pozdrawiam
sebur
Tytułem wyjaśnienia zasad chciałbym przytoczyć zapis z oficjalnego FAQ do Rise of Empires
"Can you clarify Empire tile play?
Here’s a step-by-step guide to what is allowed by Empire tile play: - First Empire tile play: You may place cubes in any one region allowed by the current Era (“first region”), plus adjacent regions to the first region up to the value shown on the Empire tile. - Subsequent tile play: You may place cubes in any region with your cubes in it, or any regions adjacent to these regions. You may place in several non-contiguous regions that meet the above requirement. Any region without cubes and not adjacent to a region with your cubes at the beginning of your Empire tile action cannot receive cubes this turn (unless a tile like Mercenaries allows it). - Water tiles: If the Empire tile has the water symbol, you may play into the Mediterranean Sea. You may also choose either the New World or Far East to expand to (as allowed by Navigation/Era), in addition to any plays in the Old World. You may only expand to one of the two areas (see 6.4.4), but you may expand to BOTH regions within an area if the tile’s value allows it. So, for example, you could play a 3-value water Empire tile, placing cubes in one European territory (or the Mediterranean), and in both North and South America. You could NOT place in Europe, North America and China with this action. (There is a way to play in all three areas; see below.) Other notes: - North America and South America are considered to NOT be accessible to each other by land. You cannot use an Empire tile (non-water) to expand from one Americas region to another; you must use a water Empire tile to do so. (Note the “X” on the board between the two regions.) - China and India ARE linked by land, and you may expand from one to the other using ANY Empire tile. (You could play a 4-value Empire tile to reinforce a European region, play cubes in an adjacent region in Europe, reinforce cubes in North America, and place cubes in India (assuming you already have cubes in China to allow land expansion).
May I reinforce a region in the New World or Far Asia without a water Empire tile?
Yes. You may use ANY Empire tile to place cubes in a region where you already have cubes"
Pozdrawiam
sebur
- gafik
- Posty: 3651
- Rejestracja: 25 lip 2011, 14:59
- Lokalizacja: pole, łyse pole... ale mam już plan!
- Has thanked: 55 times
- Been thanked: 119 times
Re: Rise of Empires (Martin Wallace)
Z perspektywy czasu i na tle innych jego gier, jak oceniacie tę grę Wallace'a?
- Veridiana
- Administrator
- Posty: 3241
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
- Lokalizacja: Czyżowice
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 72 times
- Kontakt:
Re: Rise of Empires (Martin Wallace)
Ja stosunkowo słabo. Wygląda bogato, ale mechanika jest zbyt prosta, zbyt prostoliniowa. No i te wieczne niedopowiedzenia jak działają kafelki z wodą.
Dużo bardziej cenię Brassa i Aeroplany. (Generalnie mało grałam w Wallace'a).
Dużo bardziej cenię Brassa i Aeroplany. (Generalnie mało grałam w Wallace'a).
Re: Rise of Empires (Martin Wallace)
Kotleta odgrzewanie czas zacząć.
Tydzień temu jeden z graczy z naszej grupy stwierdził, że musimy w to zagrać, a zatem ruszyliśmy z partią numer jeden właśnie dziś.
Gra jest dość długa, bo z tłumaczeniem zasad trwała cztery i pół godziny na cztery osoby ale sama rozgrywka jest dość ciekawa.
Bardzo fajny motyw akcji A i B. To pewnego rodzaju programowanie sprawa, że większość ruchów wymaga kombinowania ale nie jest to coś, co sprawi, że nagle jeden gracz przestanie się w ogóle liczyć w punktacji, jeśli popełni błąd albo wykona akcje nieprzemyślaną, wszystko właściwie daje nam punkty, takie odniosłem wrażenie.
Mechanika rozwoju cywilizacji jest dość skąpa ale pozwala na zbudowanie pewnego rodzaju silniczka. Walka jest dość prosta i sprowadza się do krótkich rozstrzygnięć opisanych na kartach imperiów, przez co gra ma bardzo ograniczoną losowość.
Powiedziałbym, że to takie 3,5X - sfera explore jes również dość słabo rozwinięta.
Dużą bolączką jest jednak instrukcja - która zawiera dużo rozbieżności między wersjami angielską i polską, a także między kartami pomocy graczy. Na BGG są wątki dotyczące rozbieżności w kwestiach niektórych mechanik i żetonów, a w dodatku, tu na forum też widać, że niektóre aspekty opisane w instrukcji odbiegają od tego co znajduje się w oryginale. Grze przydałoby się porządne przepisanie instrukcji na nowo, chociaż po takim czasie to na pewno nie nastąpi. Na BGG znajduje się spory FAQ prostujący niektóre bolączki.
Dobra gra, do powtórzenia, może kilka partii ale sam nie będę polował na egzemplarz dla siebie.
Tydzień temu jeden z graczy z naszej grupy stwierdził, że musimy w to zagrać, a zatem ruszyliśmy z partią numer jeden właśnie dziś.
Gra jest dość długa, bo z tłumaczeniem zasad trwała cztery i pół godziny na cztery osoby ale sama rozgrywka jest dość ciekawa.
Bardzo fajny motyw akcji A i B. To pewnego rodzaju programowanie sprawa, że większość ruchów wymaga kombinowania ale nie jest to coś, co sprawi, że nagle jeden gracz przestanie się w ogóle liczyć w punktacji, jeśli popełni błąd albo wykona akcje nieprzemyślaną, wszystko właściwie daje nam punkty, takie odniosłem wrażenie.
Mechanika rozwoju cywilizacji jest dość skąpa ale pozwala na zbudowanie pewnego rodzaju silniczka. Walka jest dość prosta i sprowadza się do krótkich rozstrzygnięć opisanych na kartach imperiów, przez co gra ma bardzo ograniczoną losowość.
Powiedziałbym, że to takie 3,5X - sfera explore jes również dość słabo rozwinięta.
Dużą bolączką jest jednak instrukcja - która zawiera dużo rozbieżności między wersjami angielską i polską, a także między kartami pomocy graczy. Na BGG są wątki dotyczące rozbieżności w kwestiach niektórych mechanik i żetonów, a w dodatku, tu na forum też widać, że niektóre aspekty opisane w instrukcji odbiegają od tego co znajduje się w oryginale. Grze przydałoby się porządne przepisanie instrukcji na nowo, chociaż po takim czasie to na pewno nie nastąpi. Na BGG znajduje się spory FAQ prostujący niektóre bolączki.
Dobra gra, do powtórzenia, może kilka partii ale sam nie będę polował na egzemplarz dla siebie.