Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Cantona
Posty: 42
Rejestracja: 23 lip 2018, 11:42
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)

Post autor: Cantona »

A gdzie kupic Anachrony lub Anachrony Retail w dobrej cenie, ktoś poleci?
Khag
Posty: 261
Rejestracja: 05 sty 2014, 23:06
Has thanked: 22 times
Been thanked: 21 times

Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)

Post autor: Khag »

Hej,
Mam pytanie jak się gra zestarzała?
Czy nadal trafi na stół?
Czy są dodatki "must have"?
Czy została zastąpiona przez inną?
Poznań i okolice.
Awatar użytkownika
Abizaas
Posty: 1046
Rejestracja: 13 wrz 2020, 14:03
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 615 times
Been thanked: 757 times

Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)

Post autor: Abizaas »

Cantona pisze: 08 sty 2023, 04:39 A gdzie kupic Anachrony lub Anachrony Retail w dobrej cenie, ktoś poleci?
planszostrefa (https://planszostrefa.pl/pl/p/Anachrony ... elska/7339) lub zagranica, np. zbiórka Voidfalla umożliwia zakup Anachrony z dodatkami.

Kolekcja


ninety-percent of everything is crud
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3358
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1118 times
Been thanked: 1282 times

Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)

Post autor: seki »

Khag pisze: 16 kwie 2023, 10:57 Hej,
Mam pytanie jak się gra zestarzała?
Czy nadal trafi na stół?
Czy są dodatki "must have"?
Czy została zastąpiona przez inną?
Moim zdaniem nie zestarzała się wcale i nie widzę powodu by tak się stało. To dość nowoczesny design. Gra jest też dość oryginalna. Ja grałem na podstawce w dużym pudle, która posiadała już jeden z dodatków w komplecie i szczerze mówiąc nigdy z nim nie zagrałem. Nawet sama podstawka jest grą ciekawą i obfitą w decyzje.
Awatar użytkownika
XLR8
Posty: 1681
Rejestracja: 16 lis 2020, 18:11
Has thanked: 279 times
Been thanked: 879 times

Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)

Post autor: XLR8 »

Khag pisze: 16 kwie 2023, 10:57 Hej,
Mam pytanie jak się gra zestarzała?
Czy nadal trafi na stół?
Czy są dodatki "must have"?
Czy została zastąpiona przez inną?
Ta gra to prosty workerplacement z twistem w postaci pożyczek i workerow z różnymi bonusami.
Sama gra jest po prostu solidna, ale bez rewelacji.
Awatar użytkownika
Chudej
Posty: 399
Rejestracja: 18 sty 2020, 13:52
Lokalizacja: Białystok
Has thanked: 340 times
Been thanked: 309 times

Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)

Post autor: Chudej »

Khag pisze: 16 kwie 2023, 10:57 Hej,
Mam pytanie jak się gra zestarzała?
Czy nadal trafi na stół?
Czy są dodatki "must have"?
Czy została zastąpiona przez inną?
Odpowiem jak osoba trochę chłodniej nastawiona do tej gry.

Gra się moim zdaniem dobrze zestarzała, chociaż pod spodem jest to dosyć prosty worker placement z pożyczkami, ale z drugiej strony nie jest to też wcale taki staroć. Tak naprawdę jedyne gry gdzie kiedykolwiek odczułem ząb czasu, to niektóre starsze gry Rosenberga i gry wojenne.

U mnie trafiać na stół to niestety nie trafiała i to był główny powód, dla którego się pozbyłem tej gry. Moim zdaniem Anachrony trafia do specyficznej grupy osób, która (z cały szacunkiem) przede wszystkim ceni sobie oprawę w grze, a to jest tutaj największy atut. Podobną grą pod tym względem jest dla mnie Scythe, z tym że Anachrony jest dla mnie lepszą grą i dodatkowo posiada też sensowne spięcie mechanik z tematem. Moja grupa zaś mogłaby grać w gry przy pomocy patyków i kamieni, gdyby tylko mechanika dawała radę, a tutaj szczerze mówiąc nikogo z nas nie zachwyciła.

Dodatki niby nie są must have, ale jednak każdy największy zwolennik tej gry je posiada ;) Mnie wykastrowane Essential Edition nie zachwyciło i szkoda mi było pieniędzy na ulepszanie czegoś, co nikomu tyłka nie urwało. Jeśli chodzi o to czy Anachrony zostało zastąpione przez coś, to mimo wszystko mechanizm podróży w czasie jest dość unikalny, ale jest to bardziej poboczny gimmick niż mechanika core'owa (jak np. koła w Tzolkinie) i ja osobiście nie odczułem, żeby ta pustka mnie jakoś uwierała.
sasquach
Posty: 1835
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 934 times
Been thanked: 588 times

Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)

Post autor: sasquach »

Chudej pisze: 16 kwie 2023, 13:08 U mnie trafiać na stół to niestety nie trafiała i to był główny powód, dla którego się pozbyłem tej gry. Moim zdaniem Anachrony trafia do specyficznej grupy osób, która (z cały szacunkiem) przede wszystkim ceni sobie oprawę w grze, a to jest tutaj największy atut.
Chyba pierwszy raz widzę, żeby ktoś się zachwycał grafiką w Anachrony, która jest ładna, ale co najwyżej trochę powyżej średniej. A rysunki liderów w pierwszej wersji był wręcz słabe. Do tego większość fajnych grafik jest przykryta elementami mechaniki gry, więc ciężko się nimi zachwycać. A te elementy gdzie można by grafikę wyeksponować - żetony, karty, to prawie jej nie mają.

Dlatego trochę nie rozumiem tego argumentu. Ale mam rażenie, że ludzie którym nie spodobała się gra i nie widzą co tam dla innych jest fajnego w mechanice, próbują doszukiwać się innych źródeł popularności gry. To tak jak z Ark Nova gdzie często pojawiają się opnie, że gra jest średnia albo słaba mechanicznie, więc pewnie ludzie ją lubią bo są zwierzątka. A może czas zrozumieć, że ludzie mają różne gusta, także jeśli chodzi o mechanikę? To, że wam gra nie przypadła do gustu nie znaczy, że innym się nie będzie podobać rozgrywka.
Khag pisze: 16 kwie 2023, 10:57 Hej,
Mam pytanie jak się gra zestarzała?
Czy nadal trafi na stół?
Czy są dodatki "must have"?
Czy została zastąpiona przez inną?
Zestarzeć się to się nie zestarzała bo nie ma nawet 6 lat :)

U mnie co jakiś czas trafia. Raz solo, raz multi. Nie jest to typowa gra do której chętnie wracamy. Ale nadal ma trochę fajnych mechanik która ładnie sobie działają i dobrze się bawię kiedy do niej wracam.

Dodatków "must have" nie ma. Chyba, że chcesz grać solo to wtedy Chronossus oferuje ciekawszą rozgrywkę i pozwala grać z dodatkami.

Co to zastąpienia inną grą to nie bardzo kojarzę innego tytułu który łączył by Worker Placement, Tableau Building i ciekawy system pożyczek.
Awatar użytkownika
Vuk0
Posty: 67
Rejestracja: 28 mar 2021, 12:46
Has thanked: 39 times
Been thanked: 12 times

Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)

Post autor: Vuk0 »

Khag pisze: 16 kwie 2023, 10:57 Hej,
Mam pytanie jak się gra zestarzała?
Czy nadal trafi na stół?
Czy są dodatki "must have"?
Czy została zastąpiona przez inną?
Według mnie dodatkiem 'must have' jest Fractures of Time, który dodaje świetną mechanikę blinkowania, wprowadza zróżnicowane kafle anomalii. Grając w samą podstawkę czuję, że gra jest niepełna.
NeXuS AlphA
Posty: 221
Rejestracja: 01 gru 2019, 19:26
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 86 times
Been thanked: 76 times

Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)

Post autor: NeXuS AlphA »

U mnie gra wciąż jest w kolekcji, choć od jakiegoś czasu rzadziej ląduje na stole; jednak to za sprawą chyba tego że jest też potrzeba ogrywania nowych rzeczy, a i w końcu trzeba było zabrać się za jednego czy drugiego pułkownika, w typu kupiony na premierę Barrage a odpalony dopiero w tym miesiącu. Nota bene po trzeciej rozgrywce w Barrage padło: 'całkiem fajne, a kiedy zagramy w Anachrony' :)

Jest enigmatyczne "coś" dla mnie bowiem w Anachrony i kiedyś powiedziałem, iż byłaby chyba jedną z ostatnich gier jakich bym się wyzbywał. W dodatku partnerce gra również siadła, więc wiadomo ;)

Co ciekawe, dwa pudełkowe dodatki wciąż czekają jednak na swoją kolej, bo w dalszym ciągu podstawka (wydanie od Albi) daje radość, nie dając poczucia nudy; choć trzeba zaznaczyć że ogromnej ilości partii na koncie ona nie ma.
Awatar użytkownika
SetkiofRaptors
Posty: 460
Rejestracja: 15 maja 2020, 02:04
Has thanked: 243 times
Been thanked: 374 times

Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)

Post autor: SetkiofRaptors »

Anachrony jest obecnie naszą najczęściej graną grą i przeżywa wielki renesans. Fajnie ze wywiązała się ta dyskusja bo ostatnie kilka stron w tym wątku były raczej dla gry chłodne że ot średnia gra z super klimatem. Z czym się absolutnie nie zgadzam!!! Trzeba pamiętać, że wiele osób na forum to w ogóle gry ogrywa bardzo pobieżnie i leci dalej. Podczas gdy Anachrony to gra modularna gdzie w zasadzie pierwszą grę zapoznawczą gramy właśnie na podstawowym układzie, ale potem mieszamy. Zgadzam się że podstawka zależnie od gustów to jest takie 6-8/10. Ale każda mała rzecz dodaje tej grze rumiencow.

Ale już w samym pudle podstawowym są fajne moduły bez których nie wyobrażamy sobie gry: strony B (absolutnie bezsensu moim zdaniem grać strony A jeśli jesteście zaawansowanymi graczami euro to se poradzicie). Alternatywna oś czasu jest świetna.

Stopniowo ogrywamy sobie dodatki i kiedyś się rozpiszę. Gra zaskakuje mnie głębią. Moja luba swoimi taktykami skreśla wszystkie te głupoty o których tu wcześniej pisano o obowiązkowym budowaniu i jednowymiarowosci. Wygrała ze mną nawet nie budując ani jednego superprojektu. Ogólnie zabudowuje okolo pół planszy podczas gdy ja prawie każde pole (okazjonalnie kazde).

Taaak ostatecznie to jest mielenie surowców. A co nie jest? Tylko jest różnica jak ktoś je przemielił na 30 czy 40 pkt a na 80 lub 90 (takie są nasze ostatnie wyniki zwycięskie na 2 osoby).

Ja polecam i będę dużo pisał w tym wątku w najbliższym roku.
Wrocław. Kupiłem sobie już Inis i jest super.
Khag
Posty: 261
Rejestracja: 05 sty 2014, 23:06
Has thanked: 22 times
Been thanked: 21 times

Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)

Post autor: Khag »

@Setkiofraptors dziękuję Ci za twój komentarz, w jakim składzie osobowym gracie?

Ogólnie mam opcje kupienia całkiem sporego zestawu anachrony i zastanawiam się nad tym.
Poznań i okolice.
Awatar użytkownika
gafik
Posty: 3648
Rejestracja: 25 lip 2011, 14:59
Lokalizacja: pole, łyse pole... ale mam już plan!
Has thanked: 55 times
Been thanked: 119 times

Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)

Post autor: gafik »

sasquach pisze: 16 kwie 2023, 14:44 Co to zastąpienia inną grą to nie bardzo kojarzę innego tytułu który łączył by Worker Placement, Tableau Building i ciekawy system pożyczek.
Le Havre. 😁
Cantona
Posty: 42
Rejestracja: 23 lip 2018, 11:42
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)

Post autor: Cantona »

Abizaas pisze: 16 kwie 2023, 11:12
Cantona pisze: 08 sty 2023, 04:39 A gdzie kupic Anachrony lub Anachrony Retail w dobrej cenie, ktoś poleci?
planszostrefa (https://planszostrefa.pl/pl/p/Anachrony ... elska/7339) lub zagranica, np. zbiórka Voidfalla umożliwia zakup Anachrony z dodatkami.
Mozna prosic cos wiecej o tej Zbiorce?:>
bourbon
Posty: 110
Rejestracja: 17 maja 2019, 10:26
Lokalizacja: Bytom
Has thanked: 32 times
Been thanked: 23 times

Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)

Post autor: bourbon »

jakby ktos chcial sprobowac to pojawila sie na bga
Obrazek
Atk
Posty: 1400
Rejestracja: 01 kwie 2020, 16:33
Has thanked: 496 times
Been thanked: 286 times

Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)

Post autor: Atk »

bourbon pisze: 14 cze 2023, 19:41 jakby ktos chcial sprobowac to pojawila sie na bga
Obrazek
Jak pojawiła od tygodni w to gram na bga!
sasquach
Posty: 1835
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 934 times
Been thanked: 588 times

Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)

Post autor: sasquach »

Atk pisze: 14 cze 2023, 20:11 Jak pojawiła od tygodni w to gram na bga!
Bo wcześniej była beta.
Atk
Posty: 1400
Rejestracja: 01 kwie 2020, 16:33
Has thanked: 496 times
Been thanked: 286 times

Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)

Post autor: Atk »

sasquach pisze: 14 cze 2023, 20:20
Atk pisze: 14 cze 2023, 20:11 Jak pojawiła od tygodni w to gram na bga!
Bo wcześniej była beta.
Aaaaa ok. Nie ogarniam bga, ziomek ciągle gry zakłada
Awatar użytkownika
XLR8
Posty: 1681
Rejestracja: 16 lis 2020, 18:11
Has thanked: 279 times
Been thanked: 879 times

Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)

Post autor: XLR8 »

Podobało mi się anachrony, ale po kilku partiach punktacja była strasznie jednowymiarowa. Składaliśmy po prostu dużo zestawów surowców na ewakuację. To była większa część naszej punktacji. Niestety szybko się to znudziło.
Czy fractures of time lub future poprawiają punktację na koniec dodając jakieś nowe możliwości i ścieżki rozwoju? Chciałbym tej grze dać jeszcze jedną szansę.
Awatar użytkownika
SetkiofRaptors
Posty: 460
Rejestracja: 15 maja 2020, 02:04
Has thanked: 243 times
Been thanked: 374 times

Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)

Post autor: SetkiofRaptors »

Ogólnie ewakuacja jest zawsze sporym % pkt. Jednak typowo ma się z tego powiedzmy 20 pkt. Jeśli chodzi o dodatki to nie grałem tylko Fractures. Piszę to jako fan gry, więc weź sobie poprawkę na to :D

Znając twoje gusta (interakcja) to poleciłbym bardzo wprowadzić sobie do gry kilka rzeczy z podstawki:
- Alternatywną oś czasu (zagęszcza bardzo interakcję na osi czasu a jednocześnie pozwala czasem zrobić coś sprytnego, zwiększa znaczenie pierwszego gracza itd).
- Drafting zasobów początkowych (dodaje dużo więcej strategii i przede wszystkim jest najuczciwszym sposobem na wybranie pierwszego gracza który ma kolosalne znaczenie w tej grze).
Obie te rzeczy praktycznie nie dodają ciężaru. Jeśli nie gracie na stronie B, no to musicie, bo są super.

A do tego Intrygi Rady. Intrygi rady robią kilka rzeczy: przede wszystkim wspólnie ustalamy co będzie punktowane na koniec gry w formie takiego grida gdzie po lewej mamy co a po prawej ile pkt. Liczba punktów waha się od +7 do -2, więc już jest trochę ciekawiej. Druga rzecz to misje na rundę które w praktyce sprowadzają się do odwiedzenia konkretnych pól co jest wyzwaniem. Dostajemy w zamian kafelki na grid punktacji i różne bonus rozpędzające silniczek. Po trzecie dochodzą 3 nowe akcje dodatkowe które są bardzo fajne i pozwalają trochę poszaleć bo np. można sobie wybudować superprojekt obok planszy. Ogólnie moduł dodaje dużo interakcji i powinien śpiewać na 4 osoby (nie gralem w tym składzie)

Ostatecznie jednak Anachrony jest sałatką: punktujemy budynki, cele i dwa tory (morale i podróże w czasie) + to co nam się udało podczas ewakuacji. I tak jest zawsze. Jest to gra o optymalizacji i wyścigu na pola. Moim zdaniem jest dużo miejsca na różne style gry, bo ktoś tu wcześniej sugerował ze to po prostu gra o budowaniu domków. A moim zdaniem nie, bo widziałem jak wygrywali ludzie bez superprojektów, ale też z niewielka liczbą budynków i wszystkie kombinacje. Ostatecznie chodzi o to czy masz na tych polach wybudowane sensowne rzeczy, wtedy nawet z niewielka liczbą pracowników czy budynków jesteś w stanie cisnąć fajne pętle i nabijać punkty. Czy ci się spodoba? Nie wiem, dałbym szansę :)
Wrocław. Kupiłem sobie już Inis i jest super.
Awatar użytkownika
Azel
Posty: 281
Rejestracja: 16 gru 2018, 17:04
Has thanked: 77 times
Been thanked: 39 times

Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)

Post autor: Azel »

Dawno nie grałem, ale tam czasem nie ma jakiegoś limitu punktów, jaki można zdobyć podczas ewakuacji? U nas nawet zdarzało się, że ludzie olewali ewakuację, a i tak wygrywali lub byli wysoko w punktacji.
Sprzedaję: Etherfields - Dreamwalker Pledge Sundrop PL + Thorn + Funeral Witch + Sphinx + Creatures
Awatar użytkownika
SetkiofRaptors
Posty: 460
Rejestracja: 15 maja 2020, 02:04
Has thanked: 243 times
Been thanked: 374 times

Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)

Post autor: SetkiofRaptors »

Azel pisze: 19 wrz 2023, 19:09 Dawno nie grałem, ale tam czasem nie ma jakiegoś limitu punktów, jaki można zdobyć podczas ewakuacji? U nas nawet zdarzało się, że ludzie olewali ewakuację, a i tak wygrywali lub byli wysoko w punktacji.
Jest, wynosi 30.
Wrocław. Kupiłem sobie już Inis i jest super.
kuki25
Posty: 74
Rejestracja: 24 lip 2017, 23:39
Has thanked: 18 times
Been thanked: 27 times

Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)

Post autor: kuki25 »

SetkiofRaptors pisze: 18 wrz 2023, 23:25 Ostatecznie chodzi o to czy masz na tych polach wybudowane sensowne rzeczy, wtedy nawet z niewielka liczbą pracowników czy budynków jesteś w stanie cisnąć fajne pętle i nabijać punkty.
Hejka a mógłbyś podać przykład takiej fajnej pętli, dzięki której nabijesz sporo punktow? 🙂 dodatkowo ja mam problem z cofanie się w czasie i pożyczkami, bo jak gramy nikt oprócz mnie tego nie wykonuje i nie widzę zysku z tego (a tylko dokładanie mechanik), innych to również do tego nie zachęca oraz ta cała mechanika z cofaniem się w czasie staje się wtedy taka mehh szczególnie dla innych bo nie biorą w niej udział to ich nudzi, a dla mnie również jest mniej ekscytujące . Może tutaj masz przykład jak do niej zachęcić ? 🙂
Awatar użytkownika
SetkiofRaptors
Posty: 460
Rejestracja: 15 maja 2020, 02:04
Has thanked: 243 times
Been thanked: 374 times

Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)

Post autor: SetkiofRaptors »

kuki25 pisze: 20 wrz 2023, 15:20
SetkiofRaptors pisze: 18 wrz 2023, 23:25 Ostatecznie chodzi o to czy masz na tych polach wybudowane sensowne rzeczy, wtedy nawet z niewielka liczbą pracowników czy budynków jesteś w stanie cisnąć fajne pętle i nabijać punkty.
Hejka a mógłbyś podać przykład takiej fajnej pętli, dzięki której nabijesz sporo punktow? 🙂 dodatkowo ja mam problem z cofanie się w czasie i pożyczkami, bo jak gramy nikt oprócz mnie tego nie wykonuje i nie widzę zysku z tego (a tylko dokładanie mechanik), innych to również do tego nie zachęca oraz ta cała mechanika z cofaniem się w czasie staje się wtedy taka mehh szczególnie dla innych bo nie biorą w niej udział to ich nudzi, a dla mnie również jest mniej ekscytujące . Może tutaj masz przykład jak do niej zachęcić ? 🙂
Ogólnie pętle te są związane z budynkami, jest wiele budynków które dodają punkt przy okazji produkcji czegoś. To daje ci dostęp do punktów bez wychodzenia z bazy, a więc bez kosztu w postaci mechów. Ale to dość oczywiste. Ale takie rzeczy jak np Komora Klonująca (super projekt) + budynek 415 to pętla klonuje naukowców i potem zabijam za 2 pkt i 2 wody. Można też pójść w np. tańsze budzenie robotników (311, 312) i próbować dobić na maksa na tym torze, wtedy każde budzenie to 2 pkt. Szczególnie opłacalne dla frakcji Path of Harmony która ma 3 pkt za każde kolejne budzenie, albo dla Path of Salvation która ma tam bliżej. Jest jeszcze opcja na dokładanie sobie paradoksów (414) a potem ich usuwanie :P np. I pewnie jeszcze kilka. Ogólnie im szybciej znajdziesz takie połączenie budynków tym lepiej bo więcej razy to sobie uruchomisz. Tutaj wchodzi delikatna wada i problem ze skalowaniem czyli: w 2 osoby zobaczysz dużo mniej budynków. Dlatego gra znacznie nabiera rumieńców dzięki dodatkom gdzie z jednej strony pojawiają się nowe budynki więc jest ciekawiej, z drugiej nowe sposoby na ich wybudowanie (zniżki w Intrygach i losowanie spoza stosu w Quantum Loops).

Co do pożyczek, hmmm czy wy nie widzicie tego toru podróży w czasie? :D tam jest koło 16 pkt a już dla Path of Salvation to jest 20 pkt. Jeśli wszystko robisz dobrze to po prostu nie ma bata, wygrasz jeśli jako jedyny w to idziesz, 16 pkt różnicy. Dodatkowo są sytuacje kiedy aż prosi się o pożyczanie, np w rundzie w której zamierzasz się ewakuować. Gra w oczywisty sposób do tego zachęca. Jak masz do wyboru: wziąć z planszy, albo pożyczyć a potem wziąć planszy to robisz to drugie :D Ktoś może uznać, że to mało tematyczne, a ja odpowiadam: euro. Na pewno może zachęcić do tego mechanika Alternatywnej osi czasu gdzie można zgarnąć bonus jeśli dobrze czytasz intencje innych graczy oraz Quantum Loops i Future Actions które pozwalają na duuuużo ciekawsze pożyczanie (odpowiednio pożyczasz specjalne efekty a w drugim pełne akcje - zatrudnianie, techy i budowanie).

Jest też szansa ze to nie gra dla was :) w gruncie rzeczy to euro z fajnym tematem i żonglowaniem milionem rzeczy które w ostatecznym rozrachunku to różne typu zasobów i tyle. Konwersja zasobów, wyścig na pola i balans między taktyką i strategią.
Wrocław. Kupiłem sobie już Inis i jest super.
Awatar użytkownika
gafik
Posty: 3648
Rejestracja: 25 lip 2011, 14:59
Lokalizacja: pole, łyse pole... ale mam już plan!
Has thanked: 55 times
Been thanked: 119 times

Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)

Post autor: gafik »

XLR8 pisze: 18 wrz 2023, 19:29 Podobało mi się anachrony, ale po kilku partiach punktacja była strasznie jednowymiarowa. Składaliśmy po prostu dużo zestawów surowców na ewakuację. To była większa część naszej punktacji. Niestety szybko się to znudziło.
Czy fractures of time lub future poprawiają punktację na koniec dodając jakieś nowe możliwości i ścieżki rozwoju? Chciałbym tej grze dać jeszcze jedną szansę.
Nie wiem czy poprawiają, bo ona nie jest jakoś zepsuta. Ale tak, dodają nowe możliwości i nowe ścieżki rozwoju. Choć za mało grałem by to dokładnie ocenić (raptem 8 razy z czego 2xFractures of Time). Nowa plansza z kilkoma akcjami dla mechów, gzie można zdobyć np. nowe technologie to sporo. Do tego planszetka gracza z tym urządzeniem na flux-cory też daje sporo możliwości. Ostatnio rozwinąłem ją na maksa i skombiłem z technologią co dało kilkanaście pkt. na koniec. U nas punktacja waha się między 50 a 80 pkt. Bardzo dobre euro to jest.
Awatar użytkownika
Kajdi
Posty: 201
Rejestracja: 11 cze 2013, 19:21
Has thanked: 32 times
Been thanked: 64 times

Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)

Post autor: Kajdi »

kuki25 pisze: 20 wrz 2023, 15:20 nie widzę zysku z tego
Darmowe punkty. Tu się opłaca pożyczać nawet rzeczy, których nie potrzebujesz, bo nie ma odsetek, więc za turę oddasz i jesteś do przodu.
ODPOWIEDZ