Horror w Arkham: Gra karciana / Arkham Horror: The Card Game LCG (N. French, M. Newman)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Nilis
- Posty: 640
- Rejestracja: 26 mar 2020, 13:35
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 244 times
- Been thanked: 366 times
Re: Arkham Horror: The Card Game / Horror w Arkham: Gra karciana LCG (N. French, M. Newman)
W przyszłym tygodniu rozpoczynam Kampanię Dunwitch. Czy lepiej wcześniej przeczytać opowiadanie Zgroza w Dunwitch ponieważ dziedzictwo dzieje się po wydarzeniach z opowiadania i wszystko złoży mi się w jedną całość? Jakie mieliście doświadczenia w tej kwestii?
Osobiście często bardziej wolę pograć z ludźmi w planszówki, niż słuchać, co wydaje im się, że mają do powiedzenia. feniks_ciapek
Re: Arkham Horror: The Card Game / Horror w Arkham: Gra karciana LCG (N. French, M. Newman)
Przeczytaj opowiadanie przed. Kampania dzieje się po i jest sporo nawiązań do tego co w opowiadaniu.
Re: Arkham Horror: The Card Game / Horror w Arkham: Gra karciana LCG (N. French, M. Newman)
A jak jest w przypadku Carcosy i "Króla w Żółci"? Są jakieś nawiązania?
-
- Posty: 2521
- Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
- Has thanked: 1019 times
- Been thanked: 493 times
Re: Arkham Horror: The Card Game / Horror w Arkham: Gra karciana LCG (N. French, M. Newman)
Nie czytałem "Króla w żółci", ale zważywszy na to, że zarówno "Zgroza w Dunwich", jak "Cień spoza czasu" (czy jak tam to się nazywało od Zapomnianej Ery), jak "W Górach Szaleństwa" mają ewidentne nawiązania w kampaniach, to zdziwiłbym się, gdyby było inaczej.
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
- Ayaram
- Posty: 1552
- Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 193 times
- Been thanked: 578 times
Re: Arkham Horror: The Card Game / Horror w Arkham: Gra karciana LCG (N. French, M. Newman)
No i zemsta całkiem udana, tym razem zgroza w dunwich nie stanowiła za dużego wyzwania. Nie to żebym miał silniejsze decki, nie to żebym grał jakoś lepiej, zdecydowanie więcej szczęścia niż ostatnio. Szczególnie ostatni scenariusz kampani - jak podpasuje tam wszystko to nagle się robi najprostszym scenariuszem z wszystkich 8.
Tym razem testowana była Minh, która wypadła mocno słabo. Może nie jako sama z siebie, ale wylosowała mi się Amnezja i połączenie Króla w żółci, z Amnezją z czającą się gdzieś zawsze Dunwichową "za zasłoną" z dość miernymi statystykami od walki robią już wybuchowy mix i z Minh robi się taka panienka od ratowania.
Na szczęście Akachi ratowała całkiem sprawnie. U niej testowane Duchowy Athame. Nie wiem jak się sprawdzi u innych, ale u Akachi z bazowymi 3 siły, fajne do dobijania, a z pomocą Minh właściwie nie ma takiej wartości którą Akachi nie ogarnie siłą woli.
Z paczki z Carcossy został jeszcze Mark, ale poczeka, bo tak się składa, że mam trochę urlopu, a tuż przed ogłoszeniem, że Galakta nie wyda zapomnianej ery, udało mi się jeszcze dorwać stare wydanie po znośnej cenie - także lecimy na nowa przygodę
Tym razem testowana była Minh, która wypadła mocno słabo. Może nie jako sama z siebie, ale wylosowała mi się Amnezja i połączenie Króla w żółci, z Amnezją z czającą się gdzieś zawsze Dunwichową "za zasłoną" z dość miernymi statystykami od walki robią już wybuchowy mix i z Minh robi się taka panienka od ratowania.
Na szczęście Akachi ratowała całkiem sprawnie. U niej testowane Duchowy Athame. Nie wiem jak się sprawdzi u innych, ale u Akachi z bazowymi 3 siły, fajne do dobijania, a z pomocą Minh właściwie nie ma takiej wartości którą Akachi nie ogarnie siłą woli.
Z paczki z Carcossy został jeszcze Mark, ale poczeka, bo tak się składa, że mam trochę urlopu, a tuż przed ogłoszeniem, że Galakta nie wyda zapomnianej ery, udało mi się jeszcze dorwać stare wydanie po znośnej cenie - także lecimy na nowa przygodę
- Nilis
- Posty: 640
- Rejestracja: 26 mar 2020, 13:35
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 244 times
- Been thanked: 366 times
Re: Arkham Horror: The Card Game / Horror w Arkham: Gra karciana LCG (N. French, M. Newman)
Spoiler:
Osobiście często bardziej wolę pograć z ludźmi w planszówki, niż słuchać, co wydaje im się, że mają do powiedzenia. feniks_ciapek
- Ayaram
- Posty: 1552
- Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 193 times
- Been thanked: 578 times
Re: Arkham Horror: The Card Game / Horror w Arkham: Gra karciana LCG (N. French, M. Newman)
Owszem, jestem z tych co lubi grać często, ale nie konicznie długo za jednym zamachem Dwóch scenariuszy z rzędu chyba jeszcze nie zdarzyło mi się zagrać.
- Nilis
- Posty: 640
- Rejestracja: 26 mar 2020, 13:35
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 244 times
- Been thanked: 366 times
Re: Arkham Horror: The Card Game / Horror w Arkham: Gra karciana LCG (N. French, M. Newman)
Galakta wydała takie stanowisko że nie wyda?
Osobiście często bardziej wolę pograć z ludźmi w planszówki, niż słuchać, co wydaje im się, że mają do powiedzenia. feniks_ciapek
- Trolliszcze
- Posty: 4778
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 1036 times
- psia.kostka
- Posty: 3502
- Rejestracja: 02 mar 2020, 22:50
- Has thanked: 445 times
- Been thanked: 1051 times
Re: Arkham Horror: The Card Game / Horror w Arkham: Gra karciana LCG (N. French, M. Newman)
Zapoznaj sie z tym tematem:
viewtopic.php?t=79540
W skrocie: gdy FFG robilo druk dwupakow ZE, to Galakta nie wydala i oglosila to. Ale nie chodzi o jakas deklaracje w przyszlosc. Ponoc jest to czesto poruszane na fb Galakty w komentarzach U nas na forum tez wieszczono koniec swiata co chwile.
Wiedzialem, ze moj memik sie przyda. Macka nierychliwa, ale sprawiedliwa
viewtopic.php?p=1593697#p1593697
Szukam: transport kilku gier +mat, Szczecin -> Warszawa
Ewentualnie "planszowy couchsurfing" Pomorze Zach ʕ•ᴥ•ʔ
Szukam/Kupię: HoN, ToI, Scenariusze 1ed MoM/PSz, Unlock;
#KolekcjonujeRabaty [DobraKarmaWraca][WarszawskiKolektyw][#WawHub]
Ewentualnie "planszowy couchsurfing" Pomorze Zach ʕ•ᴥ•ʔ
Szukam/Kupię: HoN, ToI, Scenariusze 1ed MoM/PSz, Unlock;
#KolekcjonujeRabaty [DobraKarmaWraca][WarszawskiKolektyw][#WawHub]
- Nilis
- Posty: 640
- Rejestracja: 26 mar 2020, 13:35
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 244 times
- Been thanked: 366 times
Re: Arkham Horror: The Card Game / Horror w Arkham: Gra karciana LCG (N. French, M. Newman)
Jak oceniacie klimatyczność kampani Szkarłatne Klucze? Czy to w ogole jest trochę Cthulhowe? Noszę się z zamiarem dokupienia jednego cyklu z tych, które są aktualne. Najbardziej chodzi za mną Zmowa nad Innsmouth bo wydaje się że tam będzie czuć klimat, Cthulhu, Lovecrafta. Niestety jest w wersji tych niepoważnych blisterków i kampanią będzie prowadzona z pogiętych kartek No ale możliwe że nie będzie dodruku tego w nowej formie. Podpowiedzcie proszę co byście wybrali?
Osobiście często bardziej wolę pograć z ludźmi w planszówki, niż słuchać, co wydaje im się, że mają do powiedzenia. feniks_ciapek
- ZygfrydDeLowe
- Posty: 497
- Rejestracja: 17 sty 2017, 13:47
- Has thanked: 953 times
- Been thanked: 215 times
Re: Arkham Horror: The Card Game / Horror w Arkham: Gra karciana LCG (N. French, M. Newman)
Ja osobiście czekam na wydanie Innsmouth w nowym formacie. Nie wiem jak polska wersja, ale angielski druk Szkarłatnych Kluczy miał jakieś błędy.
Re: Arkham Horror: The Card Game / Horror w Arkham: Gra karciana LCG (N. French, M. Newman)
Jeżeli głównym kryterium jest dla Ciebie klimat, to idź za głosem sercaNilis pisze: ↑26 wrz 2023, 12:58 Jak oceniacie klimatyczność kampani Szkarłatne Klucze? Czy to w ogole jest trochę Cthulhowe? Noszę się z zamiarem dokupienia jednego cyklu z tych, które są aktualne. Najbardziej chodzi za mną Zmowa nad Innsmouth bo wydaje się że tam będzie czuć klimat, Cthulhu, Lovecrafta. Niestety jest w wersji tych niepoważnych blisterków i kampanią będzie prowadzona z pogiętych kartek No ale możliwe że nie będzie dodruku tego w nowej formie. Podpowiedzcie proszę co byście wybrali?
Od siebie dodam jedynie, że nie widzę różnicy w klimacie "Cthulhu" w obu wspomnianych kampaniach, ponieważ i jedna i druga jest spoko zakorzeniona w Mitach Lovecrafta. Osobiście wolę Klucze, ale nie z powodu klimatu. Przede wszystkim dlatego, że to druga kampania nowego formatu tj. kolejność rozgrywania scenariuszy nie jest odgórnie ustalona. Dla mnie to duży plus.
Co więcej Klucze dodały do Arkhama pewien nowy aspekt. Do tej pory grało się od scenariusza do scenariusza. Jedyne co było do ogarnięcia to rozwój talii, wydanie xp. Z powodu nowego formatu kampanii, jaki jest wprowadzony w Kluczach, teraz jest trochę grania pomiędzy scenariuszami. To ewolucja.
Poza tym Klucze przypominają mi Eldritcha więc z automatu mają plusa. Zdaję się, że nawet autor tej kampanii wspominał EH przy okazji omawiania Scarlet Keys.
- Chudej
- Posty: 399
- Rejestracja: 18 sty 2020, 13:52
- Lokalizacja: Białystok
- Has thanked: 340 times
- Been thanked: 309 times
Re: Arkham Horror: The Card Game / Horror w Arkham: Gra karciana LCG (N. French, M. Newman)
Ukończyłem dziś kampanię Szkarłatnych Kluczy, więc mogę mniej więcej opisać pierwsze wrażenia.
W moim odczuciu jest to mimo wszystko najmniej klimatyczna kampania pod względem Lovecrafta, mamy tu coś bliżej Z Archiwum X + gry Control (2019), nie grałem akurat w Eldritcha, ale pewnie do tego mu też bardzo blisko, w końcu mamy podróże po całym świecie, ale to co tam badamy jest mega-subtelne pod względem fantastycznych elementów w porównaniu do jakiejkolwiek innej kampanii Arkham, co mi się osobiście niezbyt podobało. Byłem zawiedziony wrogami, których napotykamy w trakcie kampanii, za mało było tam jak dla mnie jakichś ciekawych potworów, nawet kultyści pojawili się u mnie tylko raz (YMMV, nie grałem wszystkich scenariuszy, bo mi nie starczyło czasu). Inna rzecz na plus za to, to tekst w tej kampanii w porównaniu do mega marnego Na krawędzi Ziemi. Dalej jest go sporo i nie ma może za bardzo klimatu jakiego oczekiwałem, ale przynajmniej już człowieka nie skręca z cringu przy czytaniu.
Nowe mechaniki ogólnie w sumie spoko. Utajeni wrogowie bardziej dają nam wrażenie, że prowadzimy śledztwo, lub czegoś szukamy, czego zbieranie wskazówek tak dobrze nie oddaje. Klucze fajne, niektóre mocniejsze niż inne w zależności od sytuacji. Podróże niby ciekawe, ale wybieranie kolejnego scenariusza, co powinno być największym plusem tej kampanii, to był dla mnie za każdym razem ogromny "pain in the ass". Z jednej strony chcemy przyoszczędzić punktów czasu, z innej chcemy odwiedzić jedno miejsce, ale to wykluczy nam 3 inne itd. Dla mnie to było frustrujące, zwłaszcza, że graliśmy w ciemno 1 raz bez żadnych spoilerów i nie było szans trafić w jakąś tam optymalną ścieżkę (która pewnie nie istnieje, chociaż zależy jeszcze w co się w sumie celuje). Graliśmy w 3 z kolegą i często musieliśmy podróż, czytanie i setup robić przed spotkaniem, bo potrafiło to zająć tak długo. Same scenariusze mam wrażenie, że przeskalowane trochę w dół względem innych kampanii, jak dla mnie też bez rewelacji w większości. Jak to też się często zdarza chyba od Carossy i później, cel niektórych scenariuszy nie jest zawsze w 100% jasny, z czego nie wiem na ile to było zamierzone, a na ile słabo wytłumaczone.
Mimo wszystko, po skończeniu Szkarłatnych Kluczy miałbym ochotę w tą kampanię zagrać znowu chociażby po to aby popróbować innych decyzji i kierunków, także na pewno nie skreślałbym jej po 1 przejściu, a nie z każdą kampanią tak miałem, bo po wyprawie na Antarktydę prawie sprzedałem grę
Mój bardzo subiektywny ranking na ten moment z tego co grałem:
Dunwich > Carcossa > Szkarłatne Klucze > Na krawędzi Ziemi
W moim odczuciu jest to mimo wszystko najmniej klimatyczna kampania pod względem Lovecrafta, mamy tu coś bliżej Z Archiwum X + gry Control (2019), nie grałem akurat w Eldritcha, ale pewnie do tego mu też bardzo blisko, w końcu mamy podróże po całym świecie, ale to co tam badamy jest mega-subtelne pod względem fantastycznych elementów w porównaniu do jakiejkolwiek innej kampanii Arkham, co mi się osobiście niezbyt podobało. Byłem zawiedziony wrogami, których napotykamy w trakcie kampanii, za mało było tam jak dla mnie jakichś ciekawych potworów, nawet kultyści pojawili się u mnie tylko raz (YMMV, nie grałem wszystkich scenariuszy, bo mi nie starczyło czasu). Inna rzecz na plus za to, to tekst w tej kampanii w porównaniu do mega marnego Na krawędzi Ziemi. Dalej jest go sporo i nie ma może za bardzo klimatu jakiego oczekiwałem, ale przynajmniej już człowieka nie skręca z cringu przy czytaniu.
Nowe mechaniki ogólnie w sumie spoko. Utajeni wrogowie bardziej dają nam wrażenie, że prowadzimy śledztwo, lub czegoś szukamy, czego zbieranie wskazówek tak dobrze nie oddaje. Klucze fajne, niektóre mocniejsze niż inne w zależności od sytuacji. Podróże niby ciekawe, ale wybieranie kolejnego scenariusza, co powinno być największym plusem tej kampanii, to był dla mnie za każdym razem ogromny "pain in the ass". Z jednej strony chcemy przyoszczędzić punktów czasu, z innej chcemy odwiedzić jedno miejsce, ale to wykluczy nam 3 inne itd. Dla mnie to było frustrujące, zwłaszcza, że graliśmy w ciemno 1 raz bez żadnych spoilerów i nie było szans trafić w jakąś tam optymalną ścieżkę (która pewnie nie istnieje, chociaż zależy jeszcze w co się w sumie celuje). Graliśmy w 3 z kolegą i często musieliśmy podróż, czytanie i setup robić przed spotkaniem, bo potrafiło to zająć tak długo. Same scenariusze mam wrażenie, że przeskalowane trochę w dół względem innych kampanii, jak dla mnie też bez rewelacji w większości. Jak to też się często zdarza chyba od Carossy i później, cel niektórych scenariuszy nie jest zawsze w 100% jasny, z czego nie wiem na ile to było zamierzone, a na ile słabo wytłumaczone.
Mimo wszystko, po skończeniu Szkarłatnych Kluczy miałbym ochotę w tą kampanię zagrać znowu chociażby po to aby popróbować innych decyzji i kierunków, także na pewno nie skreślałbym jej po 1 przejściu, a nie z każdą kampanią tak miałem, bo po wyprawie na Antarktydę prawie sprzedałem grę
Mój bardzo subiektywny ranking na ten moment z tego co grałem:
Dunwich > Carcossa > Szkarłatne Klucze > Na krawędzi Ziemi
- Ayaram
- Posty: 1552
- Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 193 times
- Been thanked: 578 times
Re: Arkham Horror: The Card Game / Horror w Arkham: Gra karciana LCG (N. French, M. Newman)
Zawsze w przypadku takich gier pojawia się pytanie co lepsze. Czy jak twórcy kopiują sprawdzone pomysły i robią kopiuj wklej w dodatkach, czy jednak jak bawią się mechanikami, konwencją, klimatem w każdym dodatku - i bierzemy na klatę, że te pomysły są raz lepsze raz gorsze.
Ja jestem zdecydowanie team #2 i za to też bardzo lubie AH LCG, bo tutaj twórcy faktycznie potrafią i widać, że lubią bawić się własną grą. Teraz do każdego nowego scenariusza podchodzę z myślą "no dalej, zaskoczcie mnie"
Ja jestem zdecydowanie team #2 i za to też bardzo lubie AH LCG, bo tutaj twórcy faktycznie potrafią i widać, że lubią bawić się własną grą. Teraz do każdego nowego scenariusza podchodzę z myślą "no dalej, zaskoczcie mnie"
Re: Arkham Horror: The Card Game / Horror w Arkham: Gra karciana LCG (N. French, M. Newman)
Jest! W końcu pojawił się alternatywny Jim Culver
https://www.fantasyflightgames.com/en/n ... d-to-rest/
Jeden z moich ulubionych badaczy, ze względu na klimat. Cały koncept fabularny tej postaci jest dla mnie bombowy. Przed każdą kampanią, razem z żoną, staramy się ubrać w ramy fabuły nasz team. Coś jak na początku niektórych sesji RPG, wiecie o co chodzi, MG prosi o przestawienie postaci, jak się poznaliśmy, dlaczego współpracujemy, co tu robimy itd. W grach najważniejsza dla mnie jest immersja.
Dlatego staram się do każdej kampanii dobierać badaczy którzy do niej "pasują". Np. Tommy pasował mi do Kluczy czy Innsmouth, bo różnego rodzaju formacje rządowe/wywiadowcze rekrutują mundurowych.
Zanudzam tym wszystkim dlatego, że właśnie Jim Culver pasował mi zawsze najbardziej. Cała ta postać jest dla mnie kwintesencją spooky klimatu w czasach Roaring Twenties.
Niestety, nigdy nikim nie szło mi tak słabo jak Jimem A próbowałem wiele razy. Zawsze coś było nie tak. Kto wie, może ten alternatywny Jim w końcu mi siądzie. Trudno powiedzieć. Ma dostęp do innych kart, trzeba to będzie sprawdzić w praktyce. Dodatkowo ta opcja z sojusznikami duchami może okazać się całkiem spoko. Na pewno spoko wpisuje się w klimat Jima. Co mogę powiedzieć już teraz, to że w związku z jego nową, turbo zabójczą Rapsodią, przyda się karta Deny Existence.
https://www.fantasyflightgames.com/en/n ... d-to-rest/
Jeden z moich ulubionych badaczy, ze względu na klimat. Cały koncept fabularny tej postaci jest dla mnie bombowy. Przed każdą kampanią, razem z żoną, staramy się ubrać w ramy fabuły nasz team. Coś jak na początku niektórych sesji RPG, wiecie o co chodzi, MG prosi o przestawienie postaci, jak się poznaliśmy, dlaczego współpracujemy, co tu robimy itd. W grach najważniejsza dla mnie jest immersja.
Dlatego staram się do każdej kampanii dobierać badaczy którzy do niej "pasują". Np. Tommy pasował mi do Kluczy czy Innsmouth, bo różnego rodzaju formacje rządowe/wywiadowcze rekrutują mundurowych.
Zanudzam tym wszystkim dlatego, że właśnie Jim Culver pasował mi zawsze najbardziej. Cała ta postać jest dla mnie kwintesencją spooky klimatu w czasach Roaring Twenties.
Niestety, nigdy nikim nie szło mi tak słabo jak Jimem A próbowałem wiele razy. Zawsze coś było nie tak. Kto wie, może ten alternatywny Jim w końcu mi siądzie. Trudno powiedzieć. Ma dostęp do innych kart, trzeba to będzie sprawdzić w praktyce. Dodatkowo ta opcja z sojusznikami duchami może okazać się całkiem spoko. Na pewno spoko wpisuje się w klimat Jima. Co mogę powiedzieć już teraz, to że w związku z jego nową, turbo zabójczą Rapsodią, przyda się karta Deny Existence.
Spoiler:
- psia.kostka
- Posty: 3502
- Rejestracja: 02 mar 2020, 22:50
- Has thanked: 445 times
- Been thanked: 1051 times
Re: Arkham Horror: The Card Game / Horror w Arkham: Gra karciana LCG (N. French, M. Newman)
Ej, fajnie! Ci Panstwo znaja sie na zabawie
Spoiler:
Szukam: transport kilku gier +mat, Szczecin -> Warszawa
Ewentualnie "planszowy couchsurfing" Pomorze Zach ʕ•ᴥ•ʔ
Szukam/Kupię: HoN, ToI, Scenariusze 1ed MoM/PSz, Unlock;
#KolekcjonujeRabaty [DobraKarmaWraca][WarszawskiKolektyw][#WawHub]
Ewentualnie "planszowy couchsurfing" Pomorze Zach ʕ•ᴥ•ʔ
Szukam/Kupię: HoN, ToI, Scenariusze 1ed MoM/PSz, Unlock;
#KolekcjonujeRabaty [DobraKarmaWraca][WarszawskiKolektyw][#WawHub]
Re: Arkham Horror: The Card Game / Horror w Arkham: Gra karciana LCG (N. French, M. Newman)
Kiedyś jak jeszcze grałem, to z kumplem graliśmy przez telefon. Z racji sposobu kontaktu trzeba było dużo mówić. Przed kampanią zrobiliśmy wstęp z opisem postaci.
A w trakcie rozgrywki poza mówieniem co kto zrobił barwnie opisywaliśmy akcje i ich efekt.
Fajne akcje wychodziły, jak do kasyna wpadły potworności, a postać kolegi schowała się pod barem, napiła się drinka i nabrawszy odwagi zaczęła uciekać
- psia.kostka
- Posty: 3502
- Rejestracja: 02 mar 2020, 22:50
- Has thanked: 445 times
- Been thanked: 1051 times
Re: Arkham Horror: The Card Game / Horror w Arkham: Gra karciana LCG (N. French, M. Newman)
dobra pointa!
No coz, nie zawsze pod barem znajdzie sie dwie .45ki
Czasem wypijasz rozchodniaczka z Shoggoth'em i dajesz drapaka! Taki lajf...
Szukam: transport kilku gier +mat, Szczecin -> Warszawa
Ewentualnie "planszowy couchsurfing" Pomorze Zach ʕ•ᴥ•ʔ
Szukam/Kupię: HoN, ToI, Scenariusze 1ed MoM/PSz, Unlock;
#KolekcjonujeRabaty [DobraKarmaWraca][WarszawskiKolektyw][#WawHub]
Ewentualnie "planszowy couchsurfing" Pomorze Zach ʕ•ᴥ•ʔ
Szukam/Kupię: HoN, ToI, Scenariusze 1ed MoM/PSz, Unlock;
#KolekcjonujeRabaty [DobraKarmaWraca][WarszawskiKolektyw][#WawHub]
Re: Arkham Horror: The Card Game / Horror w Arkham: Gra karciana LCG (N. French, M. Newman)
Tyle dobrych opini słyszałem o tej grze, że kupiłem sobie podstawkę. Zanim zacznę, to powiedzcie mi Proszę czy dokupić jakąś talię bohatera?
Re: Arkham Horror: The Card Game / Horror w Arkham: Gra karciana LCG (N. French, M. Newman)
Przede wszystkim powiedz czy grasz solo, w 2kę czy więcej osób. O ile dobrze pamiętam to z podstawką max dwie osoby. Do tego talie będą raczej nie tyle skonstruowane przez Ciebie/Was, co przez twórców gry. Ograniczona pula kart nie pozwala na większe zmiany.
Jeżeli nie gracie w więcej niż 2 osoby, to ja zostałbym z podstawką. Ograć, sprawdzić czy siądzie. Sama podstawka jest przynajmniej wymagająca! Im "nowsze" karty, (mam na myśli chronologię wydania) tym silniejsze ich efekty i te 3 podstawowe scenariusze nie dają rady, nawet na wyższych levelach.
Swoją drogą nie mogę napisać, że jak już wybierać dodatek z badaczem, to tylko i wyłącznie w grę wchodzi jeden
Jedyny, niepowtarzalny, true OG of the arkham universe, Harvey Walters
Jeżeli nie gracie w więcej niż 2 osoby, to ja zostałbym z podstawką. Ograć, sprawdzić czy siądzie. Sama podstawka jest przynajmniej wymagająca! Im "nowsze" karty, (mam na myśli chronologię wydania) tym silniejsze ich efekty i te 3 podstawowe scenariusze nie dają rady, nawet na wyższych levelach.
Swoją drogą nie mogę napisać, że jak już wybierać dodatek z badaczem, to tylko i wyłącznie w grę wchodzi jeden
Jedyny, niepowtarzalny, true OG of the arkham universe, Harvey Walters
- psia.kostka
- Posty: 3502
- Rejestracja: 02 mar 2020, 22:50
- Has thanked: 445 times
- Been thanked: 1051 times
Re: Arkham Horror: The Card Game / Horror w Arkham: Gra karciana LCG (N. French, M. Newman)
Ta nowa, podluzna podstawka chyba ma rozszerzona pule kart i graczy.
Szukam: transport kilku gier +mat, Szczecin -> Warszawa
Ewentualnie "planszowy couchsurfing" Pomorze Zach ʕ•ᴥ•ʔ
Szukam/Kupię: HoN, ToI, Scenariusze 1ed MoM/PSz, Unlock;
#KolekcjonujeRabaty [DobraKarmaWraca][WarszawskiKolektyw][#WawHub]
Ewentualnie "planszowy couchsurfing" Pomorze Zach ʕ•ᴥ•ʔ
Szukam/Kupię: HoN, ToI, Scenariusze 1ed MoM/PSz, Unlock;
#KolekcjonujeRabaty [DobraKarmaWraca][WarszawskiKolektyw][#WawHub]
Re: Arkham Horror: The Card Game / Horror w Arkham: Gra karciana LCG (N. French, M. Newman)
Sprawdziłem, masz rację. Powrzucali tam karty z późniejszych dodatków np. Charyzmę z Essex County czy Wytrychy z Carcosy. Z tego co rozumiem te extra karty to tylko karty wyższego poziomu niż 0.
Co więcej, szare karty zostały wrzucone w większej ilości, żeby typy się nie tłukły o niespodziewaną odwagę.
Wychodzi na to więc, że podstawka na start wystarczy
Co więcej, szare karty zostały wrzucone w większej ilości, żeby typy się nie tłukły o niespodziewaną odwagę.
Wychodzi na to więc, że podstawka na start wystarczy