Może jesteś w stanie uchylić choć nieco rąbek tajemnicy co do kosztu na jaki mamy się przygotować Nie proszę o dokładną cenę ale chociaż jakiś pułap. Bardziej 150 czy bardziej 300?
Obsesje / Obsession (Dan Hallagan)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 106
- Rejestracja: 18 lut 2020, 17:32
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 23 times
Re: Obsession (Dan Hallagan)
- Leser
- Posty: 1752
- Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
- Lokalizacja: pod - Warszawa
- Has thanked: 576 times
- Been thanked: 1438 times
Re: Obsession (Dan Hallagan)
Bardzo chciałbym powiedzieć, ale jeszcze bardziej chciałbym nie zostać wyrzucony z pracy SCD jeszcze nie jest ustalone. W każdym razie cena powinna być niezła, a nawet więcej niż niezła na tle wersji angielskiej.Akwamarynowy pisze: ↑22 wrz 2023, 15:57Może jesteś w stanie uchylić choć nieco rąbek tajemnicy co do kosztu na jaki mamy się przygotować Nie proszę o dokładną cenę ale chociaż jakiś pułap. Bardziej 150 czy bardziej 300?
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
Re: Obsession (Dan Hallagan)
Ej no, nie pisz takich rzeczy, właśnie cena to mój główny argument żeby gry nie kupować
-
- Posty: 196
- Rejestracja: 24 kwie 2020, 00:07
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 78 times
Re: Obsession (Dan Hallagan)
No i Obsession wróciło na listę zakupową Damn You Lesser. Małżonka jest fanką epoki i tylko cena do zawartości mnie trzymała z dala…
Re: Obsession (Dan Hallagan)
Temat wydaje się być super, wykonanie ok, grafik dał ciała.
Gra wydaje się oferować losowość na poziomie Carcassonne, tzn. Jak masz pecha to przegrasz mimo nie wiem jakich fikołków byś nie robił.
Gra wydaje się oferować losowość na poziomie Carcassonne, tzn. Jak masz pecha to przegrasz mimo nie wiem jakich fikołków byś nie robił.
Poznań i okolice.
- detrytusek
- Posty: 7340
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 460 times
- Been thanked: 1116 times
Re: Obsession (Dan Hallagan)
Gra ma zaszyte mnóstwo wariantów, które mogą znacznie tę losowość redukować. Co kto lubi.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
Re: Obsession (Dan Hallagan)
Rozwiń proszę myśl. Czy te ograniczona losowość wprowadzają dodatki?detrytusek pisze: ↑24 wrz 2023, 09:55 Gra ma zaszyte mnóstwo wariantów, które mogą znacznie tę losowość redukować. Co kto lubi.
Poznań i okolice.
Re: Obsession (Dan Hallagan)
Gra jest do bólu modularna i jeśli ci się nie podoba jakiś jej aspekt, założę się, że na bgg jest o nim nitka z sugestiami, jak zmniejszyć losowość.
W dodatku jest kilka zasad zmniejszających losowość, które można zastosować w podstawce, ale jeśli szukasz czegoś więcej, to dodatek wprowadza też tryb "szachowy", monumenty z mniejszymi różnicami punktowymi oraz nową służbę, która pozwala na manipulację doborem gości i wymaganiami ich zagrywania.
Jeśli chcesz unikać losowości, dodatek na pewno ci w tym pomoże, ale sam możesz wprowadzić swoje modyfikacje zasad. Dostosowywanie rozgrywki do swoich potrzeb Obsession ma w genach.
W dodatku jest kilka zasad zmniejszających losowość, które można zastosować w podstawce, ale jeśli szukasz czegoś więcej, to dodatek wprowadza też tryb "szachowy", monumenty z mniejszymi różnicami punktowymi oraz nową służbę, która pozwala na manipulację doborem gości i wymaganiami ich zagrywania.
Jeśli chcesz unikać losowości, dodatek na pewno ci w tym pomoże, ale sam możesz wprowadzić swoje modyfikacje zasad. Dostosowywanie rozgrywki do swoich potrzeb Obsession ma w genach.
- detrytusek
- Posty: 7340
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 460 times
- Been thanked: 1116 times
Re: Obsession (Dan Hallagan)
To co wyżej kolega napisał to prawda. Ja pisałem nie o dodatku, a wariantach podstawki. Otwórz sobie instrukcję na końcu i zobacz ile tam jest opcji rozgrywki, a to nie wszystkie.Khag pisze: ↑24 wrz 2023, 23:26Rozwiń proszę myśl. Czy te ograniczona losowość wprowadzają dodatki?detrytusek pisze: ↑24 wrz 2023, 09:55 Gra ma zaszyte mnóstwo wariantów, które mogą znacznie tę losowość redukować. Co kto lubi.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
Re: Obsession (Dan Hallagan)
Jeśli chodzi o walkę/zdobywanie kart Fairchildów, to ŻADEN wariant w podstawce nie ogranicza losowości tego aspektu gry!
Grałem wszystkie trzy, w sumie to ten domyślny jest najmniej losowy. Każdy kto przeczyta zasady tej powiedzmy mechaniki ze zrozumieniem całej gry, sam może to stwierdzić nie grając nawet.
Jeśli chodzi o losowość kart celów to jest jakiś wariant wymyślony przez graczy, żeby losować karty z każdej kategorii na początku gry, a nie z ogólnej puli.
Jeśli chodzi o losowość rynku kafelków w trakcie gry, to jest w instrukcji gry wariant, który mówi o jego szybszym odświeżaniu. Nie grałem bo dodatkowej obsługi gry nie chciałem już wprowadzać. Tutaj ten asepkt losowy jakoś mi się podoba akurat, że mnóstwo płytek po prostu nie wejdzie do w ogóle.
Grałem wszystkie trzy, w sumie to ten domyślny jest najmniej losowy. Każdy kto przeczyta zasady tej powiedzmy mechaniki ze zrozumieniem całej gry, sam może to stwierdzić nie grając nawet.
Jeśli chodzi o losowość kart celów to jest jakiś wariant wymyślony przez graczy, żeby losować karty z każdej kategorii na początku gry, a nie z ogólnej puli.
Jeśli chodzi o losowość rynku kafelków w trakcie gry, to jest w instrukcji gry wariant, który mówi o jego szybszym odświeżaniu. Nie grałem bo dodatkowej obsługi gry nie chciałem już wprowadzać. Tutaj ten asepkt losowy jakoś mi się podoba akurat, że mnóstwo płytek po prostu nie wejdzie do w ogóle.
- anitroche
- Posty: 778
- Rejestracja: 23 kwie 2020, 10:09
- Has thanked: 692 times
- Been thanked: 790 times
- Kontakt:
Re: Obsession (Dan Hallagan)
Jest jeszcze losowość dociągu kart gości. Nie mam pojęcia, czy jest na to jakiś fanowski moduł, ale u nas my gramy tak, że wszystkie karty męskich gości są u góry talii a damskich u spodu i się dobiera zgodnie z upodobaniem albo górna kartę albo ze spodu, bo mnie akurat najbardziej w tej grze uwierało, że np. mam pokoje pod kobiety, a dociągamy samych facetów.nakago pisze: ↑26 wrz 2023, 20:44 Jeśli chodzi o walkę/zdobywanie kart Fairchildów, to ŻADEN wariant w podstawce nie ogranicza losowości tego aspektu gry!
Grałem wszystkie trzy, w sumie to ten domyślny jest najmniej losowy. Każdy kto przeczyta zasady tej powiedzmy mechaniki ze zrozumieniem całej gry, sam może to stwierdzić nie grając nawet.
Jeśli chodzi o losowość kart celów to jest jakiś wariant wymyślony przez graczy, żeby losować karty z każdej kategorii na początku gry, a nie z ogólnej puli.
Jeśli chodzi o losowość rynku kafelków w trakcie gry, to jest w instrukcji gry wariant, który mówi o jego szybszym odświeżaniu. Nie grałem bo dodatkowej obsługi gry nie chciałem już wprowadzać. Tutaj ten asepkt losowy jakoś mi się podoba akurat, że mnóstwo płytek po prostu nie wejdzie do w ogóle.
No i karty celów początkowe dobieramy właśnie w różnych rodzajach i potem talie tasujemy i w trakcie gry dobieramy już losowo co się trafi.
"Cześć, mam na imię Ania i dzisiaj pokażę wam jak wygląda rozgrywka w wariancie solo w..."
Zapraszam na mój kanał z pełnymi rozgrywkami solo: Gram Solo na YouTube
Zapraszam na mój kanał z pełnymi rozgrywkami solo: Gram Solo na YouTube
- detrytusek
- Posty: 7340
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 460 times
- Been thanked: 1116 times
Re: Obsession (Dan Hallagan)
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
- anitroche
- Posty: 778
- Rejestracja: 23 kwie 2020, 10:09
- Has thanked: 692 times
- Been thanked: 790 times
- Kontakt:
Re: Obsession (Dan Hallagan)
W najnowszej edycji część tych zmian zaimplementowali do zasad w głównej instrukcji, np. Objective Cards są opisane w instrukcji tak jak w tym dokumencie. Nie jestem pewna czy też nie odrzucono wysokopunktujacych kart VP Cards, bo mi w grze nigdy się nie dobrała karta dająca więcej niż 6 pkt, ale nie przeglądałam całej talii, więc nie mogę z pewnością tego stwierdzić.detrytusek pisze: ↑26 wrz 2023, 23:22 Tiaaa...
https://boardgamegeek.com/filepage/1763 ... ink-saving
Co do opisanego w pliku wariantu z kartami gości i zrobieniu ich rynku, to wolę mój house rule, bo zostaje ten lekki push your luck czy dobierzemy karte goscia zagranicznego czy nie, no i jak jest rynek kart to umiejki z przegladaniem talii stają się bezużyteczne, więc moim zdaniem robienie rynku kart gości robi się bez sensu w stosunku do innych zasad w grze.
"Cześć, mam na imię Ania i dzisiaj pokażę wam jak wygląda rozgrywka w wariancie solo w..."
Zapraszam na mój kanał z pełnymi rozgrywkami solo: Gram Solo na YouTube
Zapraszam na mój kanał z pełnymi rozgrywkami solo: Gram Solo na YouTube
-
- Posty: 716
- Rejestracja: 28 wrz 2018, 09:49
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 481 times
- Been thanked: 405 times
Re: Obsession (Dan Hallagan)
Bardzo podoba mi się twój wariant dla gości, który jest naturalny ale dalej wprowadza delikatną niepewność kogo zachęcimy by do nas przyjechał.anitroche pisze: ↑27 wrz 2023, 06:24W najnowszej edycji część tych zmian zaimplementowali do zasad w głównej instrukcji, np. Objective Cards są opisane w instrukcji tak jak w tym dokumencie. Nie jestem pewna czy też nie odrzucono wysokopunktujacych kart VP Cards, bo mi w grze nigdy się nie dobrała karta dająca więcej niż 6 pkt, ale nie przeglądałam całej talii, więc nie mogę z pewnością tego stwierdzić.detrytusek pisze: ↑26 wrz 2023, 23:22 Tiaaa...
https://boardgamegeek.com/filepage/1763 ... ink-saving
Co do opisanego w pliku wariantu z kartami gości i zrobieniu ich rynku, to wolę mój house rule, bo zostaje ten lekki push your luck czy dobierzemy karte goscia zagranicznego czy nie, no i jak jest rynek kart to umiejki z przegladaniem talii stają się bezużyteczne, więc moim zdaniem robienie rynku kart gości robi się bez sensu w stosunku do innych zasad w grze.
- detrytusek
- Posty: 7340
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 460 times
- Been thanked: 1116 times
Re: Obsession (Dan Hallagan)
To tylko warianty ograniczające losowość. Pełna dowolność kto, jakie zastosuje.
Jednak są i łypią mówiąc niedowiarkom patrzcie, jesteśmy i to nie jest nasze ostatnie słowo! To są warianty odpowiadające żywotnym potrzebom całego społeczeństwa.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
-
- Administrator
- Posty: 4747
- Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1254 times
- Been thanked: 1469 times
- Leser
- Posty: 1752
- Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
- Lokalizacja: pod - Warszawa
- Has thanked: 576 times
- Been thanked: 1438 times
Re: Obsession (Dan Hallagan)
Autor Obsesji Dan Hallagan ma, nomen omen, obsesję na punkcie doskonałości swojego dziecka. Już teraz można w to grać na kwintylion sposobów, łącząc dodatki i warianty, a jestem niemal pewien, że facet nie spocznie płodzić kolejne, dopóki choć jedna osoba na tej planecie ma wobec gry jakieś ale.detrytusek pisze: ↑27 wrz 2023, 10:00To tylko warianty ograniczające losowość. Pełna dowolność kto, jakie zastosuje.
Jednak są i łypią mówiąc niedowiarkom patrzcie, jesteśmy i to nie jest nasze ostatnie słowo! To są warianty odpowiadające żywotnym potrzebom całego społeczeństwa.
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
- Deem
- Posty: 1222
- Rejestracja: 23 mar 2005, 01:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 402 times
- Been thanked: 270 times
Re: Obsesje / Obsession (Dan Hallagan)
Przecież nie testujesz, a wybierasz warianty już przetestowane. Taki szwedzki stół, który pozwala dopasować grę do większej liczby grających.
Immanentnie abstrahując od transcendentalnych dywagacji, w kierunku pejoratywnych aczkolwiek konstruktywnych rekapitulacji, dochodzimy do konkluzji, że ewenement jest ewidentnym paradoksem.
-
- Administrator
- Posty: 4747
- Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1254 times
- Been thanked: 1469 times
Re: Obsesje / Obsession (Dan Hallagan)
- Dzień dobry, poproszę lody.
- Jakie smaki pan sobie życzy?
- Panie, co ja mam wybierać które są dobre?
Dużo jest kwestią gustu/etapu zapoznania z grą.
Re: Obsesje / Obsession (Dan Hallagan)
Ale to może pójść też za daleko, jak malinowych jest pięć rodzajów, słonego karmelu dziesięć róznych, a w śmietankowych można sobie wybrać śmietankowość i słodkość osobno. A do tego jeszcze określić temperaturę. Jak kupuję kanapkę, to chciałbym, żeby ta kanapka miała fajne połączenie smaków, którego ja nie potrafię zbudować albo sam o tym nie pomyślałem. Z pizzą mam podobnie i zrób sobie swoją, to mogę praktykować w domu. Od gry oczekuję, żeby to w co gram było możliwie najfajniejszą wersją gry, dlatego jak gra (szczególnie optymalizacyjna) ma kilkanaście modułów, w dodatku takich które się wykluczają, to dla mnie raczej wada niż zaleta.
To jest jeden z powodów, dla których nie lubię Aeons End, jak mam sobie wybrać jak zbudować rynek, czy losować, co losować, jak do tego dobrać postać i Nemesis i najlepiej zrobić tak, żeby nie było za trudno, nie za łatwo, wygrana była w ogóle możliwa, ale nie oczywista. No bo ile partii trzeba zagrać w różnych kombinacjach, żeby określić jaki poziom losowości to ten właściwy? I co z graczami przy jednym stole, którzy chcieliby więcej albo mniej? Warianty w niewielkiej liczbie zaproponowane przez autora to fajne urozmaicenie, ale duża liczba możliwych kombinacji rozgrywki, to jest dla mnie pójście w kierunku "zrób sobie grę" i raczej unikam takich rozwiązań.
-
- Administrator
- Posty: 4747
- Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1254 times
- Been thanked: 1469 times
Re: Obsesje / Obsession (Dan Hallagan)
Ze wszystkim można pójść za daleko.arian pisze: ↑28 wrz 2023, 10:36 Ale to może pójść też za daleko, jak malinowych jest pięć rodzajów, słonego karmelu dziesięć róznych, a w śmietankowych można sobie wybrać śmietankowość i słodkość osobno. A do tego jeszcze określić temperaturę. Jak kupuję kanapkę, to chciałbym, żeby ta kanapka miała fajne połączenie smaków, którego ja nie potrafię zbudować albo sam o tym nie pomyślałem. Z pizzą mam podobnie i zrób sobie swoją, to mogę praktykować w domu. Od gry oczekuję, żeby to w co gram było możliwie najfajniejszą wersją gry, dlatego jak gra (szczególnie optymalizacyjna) ma kilkanaście modułów, w dodatku takich które się wykluczają, to dla mnie raczej wada niż zaleta.
Mi postulat jedynej słusznej "konfiguracji gry" kojarzy się z postulowaniem, żeby Spirit Island miało tylko 2 konkretne duchy (i brak możliwości gry na 3-4 osoby, bo to przecież nie jest optymalny skład...), jeden typ adwersarza i zero płatnych dodatków tylko wszystkie "najlepsze" rozwiązania wbudowane od razu w grę (i kij z tym, że próg wejścia będzie kosmiczny).
Jeśli instrukcja zawiera wskazówki co poszczególne dodatki zmieniają + jakie zestawienia twórca poleca, to ja nie mam problemu z posiadaniem możliwości wyboru.
EDIT:
PS. Obsession nie mam, więc nie wiem czy robi to dobrze.
Jak się głębiej zastanowiłem nad tematem - gdzie przeszkadza mi duża liczba opcji, to na myśl mi przychodzą proste pykadełka na 15 minut typu Star Realms (z kompletem rozszerzeń), gdzie wybór dodatków może zająć tyle co rozgrywka.
Re: Obsesje / Obsession (Dan Hallagan)
No i najfajnieszą rozgrywkę daje gra bez wariantów, ale, jeśli ci się ona nie podoba, możesz dostosować ją pod siebie. Nikt nie zmusza cię na wybieranie każdego aspektu rozgrywki, zanim do niej usiądziesz - masz to, co twórca uznał za najlepsze. Jeśli masz siedem rodzajów lodów śmietankowych to możesz poprosić o ulubione sprzedawcy i później eksperymentować.