Hoplomachus: Victorum (Josh J. Carlson, Adam Carlson, Logan Giannini)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 716
- Rejestracja: 28 wrz 2018, 09:49
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 481 times
- Been thanked: 405 times
Re: Hoplomachus: Victorum (Josh J. Carlson, Adam Carlson, Logan Giannini)
Do Victorum na bank biorę, co do remastered nie wiem, czekam na informacje czy poprawią tytanów bo to jest największy babol jaki widziałem u CTG.
-
- Posty: 867
- Rejestracja: 07 wrz 2019, 15:00
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 116 times
Re: Hoplomachus: Victorum (Josh J. Carlson, Adam Carlson, Logan Giannini)
Czy to nie jest tak, że grupówki to raczej ze sklepu się opłaca? Zdaje się i tak wysyłkę masz za free. Podobnie jak przy Elder Scrolls. Więc zysku żadnego.
-
- Posty: 716
- Rejestracja: 28 wrz 2018, 09:49
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 481 times
- Been thanked: 405 times
Re: Hoplomachus: Victorum (Josh J. Carlson, Adam Carlson, Logan Giannini)
Polecam oglądnać na youtube Cheap Theory Games Feast, opowiadają o zawartości Hoplo i było również Q&A.
I uwaga, uwaga, zapowiedzieli i pokazali prototyp nowej gry - Wroth.
I uwaga, uwaga, zapowiedzieli i pokazali prototyp nowej gry - Wroth.
Re: Hoplomachus: Victorum (Josh J. Carlson, Adam Carlson, Logan Giannini)
Aaa, racja.manicminer pisze: ↑08 wrz 2023, 13:13Czy to nie jest tak, że grupówki to raczej ze sklepu się opłaca? Zdaje się i tak wysyłkę masz za free. Podobnie jak przy Elder Scrolls. Więc zysku żadnego.
A orientujesz się czy lepiej poczekać i zamówić ze sklepu czy podczas kampanii? Cena się zmieni?
Re: Hoplomachus: Victorum (Josh J. Carlson, Adam Carlson, Logan Giannini)
Podczas aktualnej kampanii dodatków do Vic&Rem CTG udostępniło w pdf jeden z nich, tj. Buty Merkurego (do pobrania ze strony kampanii na Gamefound). To nowy sposób na rozegranie kampanii - krótszej, z trudniejszymi walkami, szybszym progresem etc.
Na papierze fajnie to wygląda. Cała kampania została skoncentrowana w max 24 tygodniach. Akty mają po 6 tygodni, nie 12. Sami decydujemy, czy i kiedy walczymy z Primusami (max 7 starć). Każde takie wygrane starcie nas mocno boostuje, ale wprowadza też modyfikator dla wrogów, utrudniający nam wszystkie potyczki.
Fajnie rozwiązali też początek kampanii. Nie ma wyboru trudności. Mamy 10 błogosławieństw i możemy wedle uznania zamienić dowolną liczbę z nich na polepszenie statystyk ewentualnie na dodanie dodatkowych umiejek bohaterowi. Czyli wybieramy między lepszymi statystykami, umiejkami, a dodatkowymi życiami. Kurcze, jestem poza domem, a z chęcią bym to już wypróbował.
Na papierze fajnie to wygląda. Cała kampania została skoncentrowana w max 24 tygodniach. Akty mają po 6 tygodni, nie 12. Sami decydujemy, czy i kiedy walczymy z Primusami (max 7 starć). Każde takie wygrane starcie nas mocno boostuje, ale wprowadza też modyfikator dla wrogów, utrudniający nam wszystkie potyczki.
Fajnie rozwiązali też początek kampanii. Nie ma wyboru trudności. Mamy 10 błogosławieństw i możemy wedle uznania zamienić dowolną liczbę z nich na polepszenie statystyk ewentualnie na dodanie dodatkowych umiejek bohaterowi. Czyli wybieramy między lepszymi statystykami, umiejkami, a dodatkowymi życiami. Kurcze, jestem poza domem, a z chęcią bym to już wypróbował.
-
- Posty: 716
- Rejestracja: 28 wrz 2018, 09:49
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 481 times
- Been thanked: 405 times
Re: Hoplomachus: Victorum (Josh J. Carlson, Adam Carlson, Logan Giannini)
Dzięki bajbaj za przypomnienie, że mamy mercury boots udostępnione w kampanii, ściągnięte i zagrane.
Tryb jest tak z 3 razy szybszy niż normalny, mi zajęło niecałe 2 godziny. Mi się bardzo podoba, zanim zdążyłem się grą znużyć ( co w standardowej kampanii zdarza się na początku 4 tygodnia), tak tutaj to mega szybko zleciało i mam ochotę na kolejną rozgrywkę.
Rozwój pomimo krótszej kampanii następuje znacznie szybciej dzięki zmienionemu podejściu do nagród za walki z Primusami. Teraz walczymy kiedy chcemy ( ale dalej w stolicy danego primusa), z iloma chcemy, tak możemy zawalczyć z 7 albo wszystkich olać)!!
Przez tą zmianę gra się bardzo otwarla, dodatkowo mamy teraz statystykę ‚navigation’, którą możemy ulepszać (do 4 Max) dzięki czemu przez mapę przechodzimy o wieeeele szybciej ( w końcu buty mercurego).
Zmieniono podejście do kart Opportunity, wg mnie na plus. Ale do tego karty Opportunity mogą służyć do przerzucenia kośćmi, kapitalne, od razu to zaaplikowałem do mojej standardowej kampanii, którą rozgrywałem parę dni wcześniej.
Dla mnie bardzo dobra zmiana, super że jest do wydrukowania i nie trzeba pchać się w dodatkowe koszty.
Ja standardowy tryb lubię, jednak widzę już, że o wiele częściej będę ten ogrywał, krótszy czas gry, ale i to, że rozwijamy się w szybszym tempie, dzięki czemu walka z scionem następuje po 2, Max 3 godzinach gry jest ogromnym plusem.
Tryb jest tak z 3 razy szybszy niż normalny, mi zajęło niecałe 2 godziny. Mi się bardzo podoba, zanim zdążyłem się grą znużyć ( co w standardowej kampanii zdarza się na początku 4 tygodnia), tak tutaj to mega szybko zleciało i mam ochotę na kolejną rozgrywkę.
Rozwój pomimo krótszej kampanii następuje znacznie szybciej dzięki zmienionemu podejściu do nagród za walki z Primusami. Teraz walczymy kiedy chcemy ( ale dalej w stolicy danego primusa), z iloma chcemy, tak możemy zawalczyć z 7 albo wszystkich olać)!!
Przez tą zmianę gra się bardzo otwarla, dodatkowo mamy teraz statystykę ‚navigation’, którą możemy ulepszać (do 4 Max) dzięki czemu przez mapę przechodzimy o wieeeele szybciej ( w końcu buty mercurego).
Zmieniono podejście do kart Opportunity, wg mnie na plus. Ale do tego karty Opportunity mogą służyć do przerzucenia kośćmi, kapitalne, od razu to zaaplikowałem do mojej standardowej kampanii, którą rozgrywałem parę dni wcześniej.
Dla mnie bardzo dobra zmiana, super że jest do wydrukowania i nie trzeba pchać się w dodatkowe koszty.
Ja standardowy tryb lubię, jednak widzę już, że o wiele częściej będę ten ogrywał, krótszy czas gry, ale i to, że rozwijamy się w szybszym tempie, dzięki czemu walka z scionem następuje po 2, Max 3 godzinach gry jest ogromnym plusem.
-
- Posty: 398
- Rejestracja: 09 maja 2009, 19:49
- Lokalizacja: Pszczyna
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 14 times
Re: Hoplomachus: Victorum (Josh J. Carlson, Adam Carlson, Logan Giannini)
W końcu zagrałem. Grałem że 2.5h i doszedłem do 4 tygodnia. Strasznie długo, ale zakładam, że to problem pierwszej rozgrywki. Gra mi się mega dłużyła. Jakoś mnie te walki nie porwały. Plansza Atlantydów fajna ale chyba ten trójząb trochę silny skoro zadaje 3 obrażenia jeżeli locals go używa. Gry wchodziła wroga jednosta z ruchem 3 to miałem z nią problemy. Sporty wygrywałem przez eliminację wroga (prócz tribuna) bo king of the hill się wlókł a na flagę nie miałem za szybkich jednostek. Bohatera w ogóle nie wystawiałem. Potem przeszedłem na plansze argonautów i mnie ona strasznie męczyła. King of the hill znowu się ciągnął przez to, że moje 2 jednostki muszą sąsiadować. Schematy rywala trochę ciężko mi było zrozumieć. Do końca nie wiedział czy dobrzde określałem co ma robić, więc grałem na logikę głównie. Ciężko mi znaleźć jakieś pozytywy poza wyglądem i mega pomysłowym setupem.
Może rozegram jeszcze raz z modułem Merkurego ale chyba będę chciał się pozbyć.
Jakoś mi te nowy gry CTG nie leżą. Burncycle zagrałem raz i z powodu czasu trwania i rozwleczonej rozgrywki nie wróciła na stół. Chyba jednak Too Many Bines pozostanie w moim sercu. A tyle jestem zniechęcony, że myślę czy nie anulować pledge na Elder Scrolls nawet że stratą 10% bo obawiam się że też mi nie siądzie.
Może rozegram jeszcze raz z modułem Merkurego ale chyba będę chciał się pozbyć.
Jakoś mi te nowy gry CTG nie leżą. Burncycle zagrałem raz i z powodu czasu trwania i rozwleczonej rozgrywki nie wróciła na stół. Chyba jednak Too Many Bines pozostanie w moim sercu. A tyle jestem zniechęcony, że myślę czy nie anulować pledge na Elder Scrolls nawet że stratą 10% bo obawiam się że też mi nie siądzie.
-
- Posty: 867
- Rejestracja: 07 wrz 2019, 15:00
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 116 times
Re: Hoplomachus: Victorum (Josh J. Carlson, Adam Carlson, Logan Giannini)
Bo Hoplo jest troche monotonne, odrazu na yt widać, burncycle też rozwleczone tak jak napisałeś. To są gry dla osób, które czegoś takiego szukają. Myślę, że Elder Scrolls będzie bardziej podobne to TMB niż te dwie wspomniane wcześniej, nastawione na przygodę z mechaniką łącząca dobre elementy z ich innych gier. Czy to będzie gra da ciebie ? Myślę, że jeśli TMB lubisz, a dungeon crawlerem nie gardzisz to powinno być ok. Cena powinna być niższa niż w sklepach więc zawsze można sprzedać.Liarus pisze: ↑24 wrz 2023, 08:46 W końcu zagrałem. Grałem że 2.5h i doszedłem do 4 tygodnia. Strasznie długo, ale zakładam, że to problem pierwszej rozgrywki. Gra mi się mega dłużyła. Jakoś mnie te walki nie porwały. Plansza Atlantydów fajna ale chyba ten trójząb trochę silny skoro zadaje 3 obrażenia jeżeli locals go używa. Gry wchodziła wroga jednosta z ruchem 3 to miałem z nią problemy. Sporty wygrywałem przez eliminację wroga (prócz tribuna) bo king of the hill się wlókł a na flagę nie miałem za szybkich jednostek. Bohatera w ogóle nie wystawiałem. Potem przeszedłem na plansze argonautów i mnie ona strasznie męczyła. King of the hill znowu się ciągnął przez to, że moje 2 jednostki muszą sąsiadować. Schematy rywala trochę ciężko mi było zrozumieć. Do końca nie wiedział czy dobrzde określałem co ma robić, więc grałem na logikę głównie. Ciężko mi znaleźć jakieś pozytywy poza wyglądem i mega pomysłowym setupem.
Może rozegram jeszcze raz z modułem Merkurego ale chyba będę chciał się pozbyć.
Jakoś mi te nowy gry CTG nie leżą. Burncycle zagrałem raz i z powodu czasu trwania i rozwleczonej rozgrywki nie wróciła na stół. Chyba jednak Too Many Bines pozostanie w moim sercu. A tyle jestem zniechęcony, że myślę czy nie anulować pledge na Elder Scrolls nawet że stratą 10% bo obawiam się że też mi nie siądzie.
-
- Posty: 398
- Rejestracja: 09 maja 2009, 19:49
- Lokalizacja: Pszczyna
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 14 times
Re: Hoplomachus: Victorum (Josh J. Carlson, Adam Carlson, Logan Giannini)
Chyba jest coś w tym co piszesz. Może oczekiwałem coś na wzór starego Hoplomachusa połączonego w szybka kampanie a dostałem zbiór losowych łamiglowek. Może nawet nie będę zasiadał z Merkurym bo pewnie niewiele zmieni w samej grze
Re: Hoplomachus: Victorum (Josh J. Carlson, Adam Carlson, Logan Giannini)
Akurat Merkury to cztery strony do przeczytania w darmowym pdf. Chwila czytania i możesz sam zweryfikować na macie. Z drugiej strony rozumiem Twoją niechęć, bo sam tak mam z niektórymi grami, że po pierwszej randce, która się nie udała, nie mam ochoty na kolejne.
Ja na pewno dam na dniach szansę V właśnie w tym nowym trybie.
-
- Posty: 398
- Rejestracja: 09 maja 2009, 19:49
- Lokalizacja: Pszczyna
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 14 times
Re: Hoplomachus: Victorum (Josh J. Carlson, Adam Carlson, Logan Giannini)
Mnie najbardziej chyba bolą te walki i sporty (bo u mnie to jeden pies skoro tylko walczę). W normalnym Hoplomachusie gdzie jest sporo jednostek i plansza duża to losowość.tak nie bolała. Tutaj mam wrażenie że jeden atak nie wejdzie przez kości i cała walka może być ustawiona. Plus po przegranej traci się tydzień a ma żadnej wyrównującej mechaniki (nie wiem, rekrutacja może powinna pozostać czy coś). Mechaniki plansz (na razie grałem tylko na Atlantydach i Argonautach) są strasznie powtarzalne. Może tam powinni te dodatkowe zasady jakoś zmieniać albo losować czy aplikować. Jak miałem dwie walki pod rząd na planszy argonautów i ta sama zasada max 2 jednostek sąsiadujących to było dla mnie słabe
-
- Posty: 716
- Rejestracja: 28 wrz 2018, 09:49
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 481 times
- Been thanked: 405 times
Re: Hoplomachus: Victorum (Josh J. Carlson, Adam Carlson, Logan Giannini)
Dlatego polecam:
- po pierwsze wdrożyć rozwiązanie z mercury boots i zaaplikować przerzut kości za wydanie karty
- zagrać w Mercury Boots jak standardowa kampania nuży, jest po prostu szybciej i sprawniej i ciekawiej
I teraz tak się zastanawiam, że skill 'navigation' powinien być również w podstawowej kampanii dodany, usprawnia poruszanie.
- po pierwsze wdrożyć rozwiązanie z mercury boots i zaaplikować przerzut kości za wydanie karty
- zagrać w Mercury Boots jak standardowa kampania nuży, jest po prostu szybciej i sprawniej i ciekawiej
I teraz tak się zastanawiam, że skill 'navigation' powinien być również w podstawowej kampanii dodany, usprawnia poruszanie.
-
- Posty: 2470
- Rejestracja: 24 sie 2018, 10:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 154 times
- Been thanked: 659 times
Re: Hoplomachus: Victorum (Josh J. Carlson, Adam Carlson, Logan Giannini)
Kurde mam tak samo. Uwielbiam tę firmę ale Burncycle i Victorum wyleciały po 2 rozgrywkach. W Remastered zagrałem parę partii więcej i w sumie grało się ok, ale jednak za mało kombinowania, więc też poleciało. Dla mnie nieustannie Cloudspire czy TMB to niedoścignione wzory w swoich gatunkach. Niestety mam wrażenie, że Elder Scrolls też mi nie podejdzie bo on generalnie bierze TMB i CS i je upraszcza...Liarus pisze: ↑24 wrz 2023, 08:46 Jakoś mi te nowy gry CTG nie leżą. Burncycle zagrałem raz i z powodu czasu trwania i rozwleczonej rozgrywki nie wróciła na stół. Chyba jednak Too Many Bines pozostanie w moim sercu. A tyle jestem zniechęcony, że myślę czy nie anulować pledge na Elder Scrolls nawet że stratą 10% bo obawiam się że też mi nie siądzie.
Re: Hoplomachus: Victorum (Josh J. Carlson, Adam Carlson, Logan Giannini)
Pytanie w sprawie kampanii dodatku. Będzie tam coś a’la late pledge? Nigdy nie brałem nic na gamefound, chętnie kupiłbym wszystko do victorum, ale najkrócej rzecz biorąc nie teraz i nie wiem, czy trzeba tam wpłacić jakiegoś dolara, czy nie i do kiedy będzie możliwość zamawiania. Pomoże ktoś ?
Re: Hoplomachus: Victorum (Josh J. Carlson, Adam Carlson, Logan Giannini)
Na Gamefound - jeśli się nie mylę - late pledge jest dostępny albo dla wszystkich albo dla tych, którzy "follołowali" projekt przed rozpoczęciem. Nie ma z tym problemu. Gdybyś chciał dorzucić coś małego, to daj znać. Ja mam wsparty pakiet (zaoszczędziłbyś na przesyłce - ta przy pakiecie jest w cenie, doszedłby tylko paczkomat).Largo pisze: ↑25 wrz 2023, 14:00 Pytanie w sprawie kampanii dodatku. Będzie tam coś a’la late pledge? Nigdy nie brałem nic na gamefound, chętnie kupiłbym wszystko do victorum, ale najkrócej rzecz biorąc nie teraz i nie wiem, czy trzeba tam wpłacić jakiegoś dolara, czy nie i do kiedy będzie możliwość zamawiania. Pomoże ktoś ?
-
- Posty: 716
- Rejestracja: 28 wrz 2018, 09:49
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 481 times
- Been thanked: 405 times
Re: Hoplomachus: Victorum (Josh J. Carlson, Adam Carlson, Logan Giannini)
Na gamefound late pledge jest dla wszystkich.
Zawsze będziesz mógł dobrać rzeczy w sklepie CTG, na pewno będą na stanie po wysłaniu do wspierających.
Zawsze będziesz mógł dobrać rzeczy w sklepie CTG, na pewno będą na stanie po wysłaniu do wspierających.