Ja pamiętam, że jak miałem tę kartę z Picketem to nie mogłem jej używać nawet do jego Innate Power - ale teraz nawet nie wiem dlaczego. Tekst na karcie właściwie tego nie zabrania.
Too Many Bones - pytania, zasady
-
- Posty: 659
- Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 321 times
- Been thanked: 319 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
w 2019 CTG udzieliło takiej odpowiedzi:
- Raider Armor cannot be used with Picket's Shield Wall innate
- Raider Armor cannot be used as part of a defense training attempt (to make your defense training always auto-succeed)
Jeśli z karty wyleciał zwrot "on your turn" albo "in battle", to wygląda na niekatualne.
- Raider Armor cannot be used with Picket's Shield Wall innate
- Raider Armor cannot be used as part of a defense training attempt (to make your defense training always auto-succeed)
Jeśli z karty wyleciał zwrot "on your turn" albo "in battle", to wygląda na niekatualne.
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 9145
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 3041 times
- Been thanked: 2657 times
- Kontakt:
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Lol, zawsze jak mam taką kombinację (Picket + Raider Armor) to używam RA do wzmocnienia kości z Innate`a.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Pytanie do znających się na rzeczy. Będą spolszczenia więc nie batożyć.
Tink - Kości Atachment.
Co dzieje się po zniszczeniu bota z Ataczmentami? Lecą do Exhausted, czy wpadają na matę Tinka do kolejnej budowy (nie Prep Area)? Zakładam, że do Exhausted.
Co się dzieje z Ataczmentami, jeśli na którymkolwiek z nich wyjdą "kości" (gnaty) i zdecyduję się ich użyć w backup plan? Zakładam, że odpalam backup plan i co dalej?
Wiadomo jakie są zasady ogólne dotyczących użycia Skill Dice i jakie wyjątki są u Tinka. Nadmienię, iż jest dostępny film na YT tłumaczący zasady Tink'a pod którym pada to samo pytanie i nikt z CTG nie potrafił na nie odpowiedzieć
W FAQ ani na BGG też nic na ten temat nie znalazłem.
Jeśli ktoś da odpowiedź prosiłbym o wytłumaczenie dlaczego tak uważa. Nie po to by się spierać, tylko dlatego, żeby łatwiej mi to było poukładać sobie w głowie
Tink - Kości Atachment.
Co dzieje się po zniszczeniu bota z Ataczmentami? Lecą do Exhausted, czy wpadają na matę Tinka do kolejnej budowy (nie Prep Area)? Zakładam, że do Exhausted.
Co się dzieje z Ataczmentami, jeśli na którymkolwiek z nich wyjdą "kości" (gnaty) i zdecyduję się ich użyć w backup plan? Zakładam, że odpalam backup plan i co dalej?
Wiadomo jakie są zasady ogólne dotyczących użycia Skill Dice i jakie wyjątki są u Tinka. Nadmienię, iż jest dostępny film na YT tłumaczący zasady Tink'a pod którym pada to samo pytanie i nikt z CTG nie potrafił na nie odpowiedzieć

Jeśli ktoś da odpowiedź prosiłbym o wytłumaczenie dlaczego tak uważa. Nie po to by się spierać, tylko dlatego, żeby łatwiej mi to było poukładać sobie w głowie

-
- Posty: 659
- Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 321 times
- Been thanked: 319 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
To jest proste. Wracają do skill area.
Dlatego, że ostatnie dwa zdania w sekcji 'Bot movement and attack' na arkuszu Tinka brzmią:
If a Bot loses all its HP, exhaust the Bot Die. Its attachments are then placed back in Tink's Skill Area.

-
- Posty: 659
- Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 321 times
- Been thanked: 319 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Co do drugiej kwestii - pamiętam, że jak grałem Tinkiem i szukałem informacji to panowała zgoda, że kości ulepszeń bota, nawet jeśli trafią do backup planu i tam zostaną wykorzystane, wracają do skill area. Jeśli miałbym na szybko odpowiedzieć dlaczego, to będzie to połączenie dwóch kwestii. O backup planie w instrukcji mamy, że:
"Remove #bones to use a BP Skill that costs #. Bones from Atk and Def Dice are simply removed, but Skill Dice used in this way must be Exhausted"
Co oznacza, że jeśli skill dice trafia do backup planu i tam jest wykorzystana, wciąż jest liczona jako 'Skill dice', która została 'used' przez gracza (wybacz nowomowę, ale tak będzie łatwiej).
Natomiast na arkuszu Tinka jest informacja, że "An Attachment DDie, after use, will return to the Prep Area of the Bot"
Nie ma nigdzie żadnej informacji, że nie dotyczy to back up planu, a skoro 'use' dotyczy zarówno normalnego wykorzystania kostek, jak i wykorzystania symboli kości w backup planie - spełnia to wszelkie przesłanki aby wszystko wracało do skill area.
Oczywiście nie zdziwiłbym się przesadnie gdyby istniało gdzieś oficjalne wyjaśnienie tej kwestii i okazało się, że ta interpretacja jest błędna z jakiegoś powodu.
"Remove #bones to use a BP Skill that costs #. Bones from Atk and Def Dice are simply removed, but Skill Dice used in this way must be Exhausted"
Co oznacza, że jeśli skill dice trafia do backup planu i tam jest wykorzystana, wciąż jest liczona jako 'Skill dice', która została 'used' przez gracza (wybacz nowomowę, ale tak będzie łatwiej).
Natomiast na arkuszu Tinka jest informacja, że "An Attachment DDie, after use, will return to the Prep Area of the Bot"
Nie ma nigdzie żadnej informacji, że nie dotyczy to back up planu, a skoro 'use' dotyczy zarówno normalnego wykorzystania kostek, jak i wykorzystania symboli kości w backup planie - spełnia to wszelkie przesłanki aby wszystko wracało do skill area.
Oczywiście nie zdziwiłbym się przesadnie gdyby istniało gdzieś oficjalne wyjaśnienie tej kwestii i okazało się, że ta interpretacja jest błędna z jakiegoś powodu.
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 9145
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 3041 times
- Been thanked: 2657 times
- Kontakt:
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Nie mnożysz wyników. Niezależnie ile gnatów wypadnie, zawsze jest to Recovery +2
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Niezależnie, tzn. jeśli jest co najmniej jeden gnat to odnawia 2 HP. Jak nie ma żadnych gnatów, to umiejka Recover się nie odpala.
Moje projekty:
TMB spolszczenie viewtopic.php?f=61&t=68865&p=1295703&hi ... s#p1295703
HLAS - fanowski tryb solo https://boardgamegeek.com/filepage/2408 ... n-qreqorek
TMB spolszczenie viewtopic.php?f=61&t=68865&p=1295703&hi ... s#p1295703
HLAS - fanowski tryb solo https://boardgamegeek.com/filepage/2408 ... n-qreqorek
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Witam i jak to nie problem to o coś zapytam:
Gram Tantrumem.
Podczas bitwy określam cel Dire Wolf Pup, zadaję mu 2 obrażenia i otrzymuję 1 kość gnatów. Moja wściekłość jest na 1.6.
Czy mogę wykorzystać gnaty żeby zwiększyć rage do 1.8 i wykończyć inny cel, tzn. Dire Wolfa czy cel pozostaje niezmieniony? (Powiedzmy że oba wilki są "jedynkami")
Ps.
Mam taką zagwozdkę za każdym razem gdy używam gnatów tj. czy cel ma być zawsze ten sam który atakowałem, czy moge określić inny wg mojego widzimisię? Nie bylem pewien także podczas gry Patchesem przy 3 kościach gnatów.

Gram Tantrumem.
Podczas bitwy określam cel Dire Wolf Pup, zadaję mu 2 obrażenia i otrzymuję 1 kość gnatów. Moja wściekłość jest na 1.6.
Czy mogę wykorzystać gnaty żeby zwiększyć rage do 1.8 i wykończyć inny cel, tzn. Dire Wolfa czy cel pozostaje niezmieniony? (Powiedzmy że oba wilki są "jedynkami")
Ps.
Mam taką zagwozdkę za każdym razem gdy używam gnatów tj. czy cel ma być zawsze ten sam który atakowałem, czy moge określić inny wg mojego widzimisię? Nie bylem pewien także podczas gry Patchesem przy 3 kościach gnatów.

Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Jeśli masz umiejętność jak 1.8, której treść mówi "Execute (I) - Instantly defeat an adjacent Baddie up to a 1Pt", to możesz pokonać w ten sposób dowolnego, sąsiadującego złolca - tego którego obrałeś za cel lub innego ("an adjacent").claY varY pisze: ↑29 sty 2024, 23:15 Witam i jak to nie problem to o coś zapytam:
Gram Tantrumem.
Podczas bitwy określam cel Dire Wolf Pup, zadaję mu 2 obrażenia i otrzymuję 1 kość gnatów. Moja wściekłość jest na 1.6.
Czy mogę wykorzystać gnaty żeby zwiększyć rage do 1.8 i wykończyć inny cel, tzn. Dire Wolfa czy cel pozostaje niezmieniony? (Powiedzmy że oba wilki są "jedynkami")
Ps.
Mam taką zagwozdkę za każdym razem gdy używam gnatów tj. czy cel ma być zawsze ten sam który atakowałem, czy moge określić inny wg mojego widzimisię? Nie bylem pewien także podczas gry Patchesem przy 3 kościach gnatów.
![]()
Natomiast zapis w umiejce 2.2 "Rage Benefits (I) - You may Exhaust Rage early to gain: # Bones, # HP (up to full), or # Dmg to target" - sformułowanie "to target" jednoznacznie wskazuje, że to może uderzyć w cel, który został wybrany przed wykonaniem ataku i tego celu zmienić nie możesz na tym etapie.
Jednoznacznie wyjaśnia to Q&A w instrukcji, strona 28:
"Targeting: Can I choose a target to roll my Atk Dice and a different target for my Skill Die and a different target for my damaging backup Plan? (answered by Tyler R)
No, if a Skill, Backup Plan, or Attack has the word “Target” in the description, then it must be used on the same target. You only get one target per turn, which is declared before you choose which dice are rolled. That being said, if a Skill or Backup Plan does not use the term target (such as Boomer’s Frag Skill), then that Skill / Backup Plan does not need to be used on the same Baddie as your target."
Moje projekty:
TMB spolszczenie viewtopic.php?f=61&t=68865&p=1295703&hi ... s#p1295703
HLAS - fanowski tryb solo https://boardgamegeek.com/filepage/2408 ... n-qreqorek
TMB spolszczenie viewtopic.php?f=61&t=68865&p=1295703&hi ... s#p1295703
HLAS - fanowski tryb solo https://boardgamegeek.com/filepage/2408 ... n-qreqorek
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
I wszystko jasne.. Dziękuję bardzo. (W gąszczu wszystkich instrukcji, opcji, Gerloków i innych zasad czasem człowiek się gubi i oczywiste wyjasnienia mu umykają) 

-
- Posty: 659
- Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 321 times
- Been thanked: 319 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Prawda. Natomiast zawsze i wszędzie warto mieć baczenie na słowo 'target'. Jest kluczowe dla wielu umiejętności i niektórym moze nawet dość mocno wywrócić granie konkretną postacia (dzień dobry, Stanza).
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Witam
Zaczynam przygodę przeciwko Gendricksowi.
Jego BP to LIMIT, czyli usuwanie kosci statystyk.
Jak dobrze rozumiem dzieje sie tak za kazdym razem podczas jego tury kiedy wyrzuci gnaty.. czyli jestem w stanie stracić wszystkie 4 kosci statystyk podczas calej walki?
W polaczeniu z 2. umiejętnościa czyli HARDY walka to min 9 rund ( true solo).
W glebi duszy licze na odp w stylu: "mylisz się, to jednorazowe"

Zaczynam przygodę przeciwko Gendricksowi.
Jego BP to LIMIT, czyli usuwanie kosci statystyk.
Jak dobrze rozumiem dzieje sie tak za kazdym razem podczas jego tury kiedy wyrzuci gnaty.. czyli jestem w stanie stracić wszystkie 4 kosci statystyk podczas calej walki?
W polaczeniu z 2. umiejętnościa czyli HARDY walka to min 9 rund ( true solo).
W glebi duszy licze na odp w stylu: "mylisz się, to jednorazowe"

Ostatnio zmieniony 15 lut 2024, 23:00 przez claY varY, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 659
- Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 321 times
- Been thanked: 319 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Nie do końca rozumiem, ale czy zdajesz sobie sprawę, że:
1. Osłabienie trwa tylko do końca Twojej następnej tury.
2. Back up plany odpalają się raz w turze danej postaci. Więc nieważne ile symboli gnatów wyrzucisz - masz tylko jeden status 'weaken'. I tyczy się to wszystkiego. Jak są złole, które po wyrzuceniu gnatów tracą 1 pkt życia - tracą jeden punkt życia, nawet jak wyrzucą 4 symbole gnatów.
1. Osłabienie trwa tylko do końca Twojej następnej tury.
2. Back up plany odpalają się raz w turze danej postaci. Więc nieważne ile symboli gnatów wyrzucisz - masz tylko jeden status 'weaken'. I tyczy się to wszystkiego. Jak są złole, które po wyrzuceniu gnatów tracą 1 pkt życia - tracą jeden punkt życia, nawet jak wyrzucą 4 symbole gnatów.
-
- Posty: 659
- Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 321 times
- Been thanked: 319 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
A, ok

Już zapomniałem o tym skurzybyku. On jest z podstawki, prawda? Ten najsilniejszy.
Ale...
Nope.
On ma 9 życia na wstepie. Jeśli ściągasz 1 życie na swoją turę, to na koniec 5 rundy ma 4 życia. Traci jedno z true damage. Traci drugie w Twojej turze. Później 1 na początku 7 rundy z true damage, 1 w Twojej turze, koniec. Wobec czego na true solo z automatu możesz schodzić do 7 rund.
Pamiętaj, że hardy obniża obrażenia do 1 w każdej turze, nie rundzie.
Do tego szukasz wszystkich tych zdolności, które zadają obrażenia w innej turze niż Twoja. Zwierzątka Ghilliego mają swoje własne tury, więc one mogą zadać 1 obrażenie, później Ghillie swoje. Obrażenia z krwawienia są zadawane w turze wroga, więc one też nie redkują Ci tego, co jesteś w stanie zadać w swojej. Lashback podobnie. Plus liczysz na wszelkie zdolności, które blokują zdolności wroga.
Tyrant na pewno wymagający planowania pod radzenie sobie z jego zdolnościami, ale z tymi 9 rundami przynajmniej jesteś daleko od prawdy.
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Dzieki.
Tak 1 z 7 w podstawce
Pomylka apropos liczby rund potrzebnych do ubicia. To akurat mniej wazne dla mnie bylo, takie luzne rozwazanie.
Ale za kazdym razem kiedy Tyrant wyrzuci gnaty bede tracił jedna wybrana kosc statystyk, do konca bitwy?
Tak 1 z 7 w podstawce
Pomylka apropos liczby rund potrzebnych do ubicia. To akurat mniej wazne dla mnie bylo, takie luzne rozwazanie.
Ale za kazdym razem kiedy Tyrant wyrzuci gnaty bede tracił jedna wybrana kosc statystyk, do konca bitwy?
-
- Posty: 659
- Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 321 times
- Been thanked: 319 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Tak. Teoretycznie jest spora szansa, że już w 4 rundzie będziesz miał bazowe statystyki. Ale też dlatego tak istotne jest wyjasnienie tego hardy, bo musisz starać sie go wykończyć względnie szybko. I na hardy trzeba mieć odpowiedź.
Zerkając na szybko na arkusze podstawowych postaci, to na true solo:
1. Patches: leczenie + plus trucizna powinny byś skuteczne. W rundzie zmęczenia jestes w stanie zadać 3 obrażenia (poczatkowe z zmęczenia, jedno z trucizny, jedno z normalnych ataków czy innych kości umiejętności). Wiec Poison Dart Twoim przyjacielem, a zdobyć go możesz bardzo łatwo. Nie wiem czy dobrym pomysłem więc nie byłoby uzbrojenie się silne leczenie, kości dające trucizne i przeczekanie go do zmęczenia.
2. Tantrum: masz Lashback, masz truciznę, nic tylko korzystać, najlepiej z jednego lub drugiego w każdej rundzie.
3. Boomer ma napalm aby wróg dostawał obrażenia w swojej turze, do tego ma granat pozwalający na uniknięcie obrażeń z ataków oraz efektów z skilli wroga + untergetable w backup planu też daje Ci jedną turę spokoju, gdzie nie możesz stracić bazowej statystyki.
4. Picket - no to już chyba zostaje tylko zbudowanie sobie postaci z buffami z czerwonych kości i przetrwanie wroga do rund zmęczenia. Ale jak olejesz bazowe staty to nie będziesz cierpiał, jak będziesz je tracić

Aż muszę spróbować jutro.
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
W każdej rundzie to się nie da - po wykorzystaniu kość leci na exhaust i drugi raz jej w tej walce nie użyjesz. To tak dla uściślenia, żeby ktoś nie pomyślał, że like a wyrm czy like a wolf raz wykulnięte działają przez całą walkę.
-
- Posty: 659
- Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 321 times
- Been thanked: 319 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Fakt, dla wroga mającego 9 punktów zycia w każdej się nie da. Powinienem bardziej napisać - w każdej możliwej. W każdym razie jest opcja, żeby boss w 4 rundzie został z 2 punktami życia, więc to już szybka droga do wygranej, na pewno dużo wcześniej niż w 9 rundzie.
Ale uwaga tym bardziej słuszna, że już nieraz były dyskusje na temat tego czy te kości są na całą walkę i byli gracze, którzy grali w ten sposób. Ciężko wtedy tantrumem przegrać pewnie.
Ale uwaga tym bardziej słuszna, że już nieraz były dyskusje na temat tego czy te kości są na całą walkę i byli gracze, którzy grali w ten sposób. Ciężko wtedy tantrumem przegrać pewnie.
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Wczoraj zagrałem pierwszy raz Tantrumem. Mam pytanie. W jakiej kolejności rozpatruje się wytrzymałość i kości obrony? Czy najpierw Tantrum używa wszystkich swoich aktywnych kości obrony, a to co zostanie jest redukowane do 1 obrażenia dzięki wytrzymałości? Czy od razu dostaje 1 obrażenie, do obrony którego wystarczy użyć 1 kości obrony?
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Nie wiem jak w przypadku Tantruma bo jeszcze nim nie grałem, ale u złolców jak mają wytrzymałość to działa ona na punkty życia czyli obronę zdejmujesz normalnie i dopiero redukcja do 1 w danej turze jest na ich punktach życia. Na BGG znalazłem w jakimś wątku takie wyjaśnienie bo sam właśnie byłem ciekaw jak to jest z obroną złolców
Także może tutaj jest analogicznie jeżeli to jest "ta sama" wytrzymałość 
W wielu wątkach jest o tym napisane, ale fajnie ktoś tu podsumował z przykładem i też dla gruboskórności


W wielu wątkach jest o tym napisane, ale fajnie ktoś tu podsumował z przykładem i też dla gruboskórności

Thick Skin: Damage dealt will be applied as normal to Defense Dice. So in your example with Nom:
1 Damage: Remove 1 Defense
2 Damage: Remove 2 Defense
3-5 Damage: Remove 2 Defense. No HP lost because of Thick Skin 3.
6 Damage: Remove 2 Defense, Nom loses 1 HP.
7 Damage: Remove 2 Defense, Nom loses 2 HP.
...and so on...
Hardy: Damage dealt will be applied as normal to Defense Dice. For an example of a Hardy Baddie with 2 Defense:
1 Damage: Remove 1 Defense
2 Damage: Remove 2 Defense
3+ Damage: Remove 2 Defense. Baddie loses one HP.
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 9145
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 3041 times
- Been thanked: 2657 times
- Kontakt:
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Zawsze najpierw używa się kości obrony i jest to obowiązkowe (czyli nie możesz nie użyć kości obrony, żeby specjalnie dostać ranę). Jeśli np. dostaniesz 4 obrażenia a masz dwie tarcze a aktywnym slocie, to po wydaniu tych tarcz tracisz 2 HP.Khonrad pisze: ↑09 cze 2024, 07:35 Wczoraj zagrałem pierwszy raz Tantrumem. Mam pytanie. W jakiej kolejności rozpatruje się wytrzymałość i kości obrony? Czy najpierw Tantrum używa wszystkich swoich aktywnych kości obrony, a to co zostanie jest redukowane do 1 obrażenia dzięki wytrzymałości? Czy od razu dostaje 1 obrażenie, do obrony którego wystarczy użyć 1 kości obrony?
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego