
Czy ja dobrze rozumiem funkcje "skok"? Z kart powyżej wychodzi mi taka suma: 1+2+3+1+=7(suma wartości na kartach prędkości)+3(ilość kart z symbolem "+")=10 (całkowita prędkość).
Też jestem tego zdania. Instrukcja mówi:
Założyłem, że zagrał karty tak jak są ułożone. Ale tak masz rację , wszystko zależy jakie karty zagrał na początku
A 6 za użycie skoku bo? Nie wiem, może źle do tego podchodzę ale jeśli gracz może zwiększyć prędkość o 1 za każdą odkrytą kartę (z ulepszeń, obciążeń i przyspieszenia) to kolega pytający o zasadę odkrył jedną kartę po zagraniu obciążenia (trójka) i jedną po zagraniu ulepszenia (jedynka). No chyba że heat i stress też by się liczył ale to też mi nie wychodzi 6. Wczytuję się w instrukcję skoku i cały czas wychodzi mi 7+2
Karta 1/2/+/+(skok) to też kart odkryte w tej turze czyli mamy 4 oraz dodatkowe 2 za 3/1 = 6 W instrukcji nic nie jest napisane o tym, że to mają być karty zagrane PO zagraniu czegoś tylko w twojej turze.Poochacz pisze: ↑22 maja 2023, 09:26 A 6 za użycie skoku bo? Nie wiem, może źle do tego podchodzę ale jeśli gracz może zwiększyć prędkość o 1 za każdą odkrytą kartę (z ulepszeń, obciążeń i przyspieszenia) to kolega pytający o zasadę odkrył jedną kartę po zagraniu obciążenia (trójka) i jedną po zagraniu ulepszenia (jedynka). No chyba że heat i stress też by się liczył ale to też mi nie wychodzi 6. Wczytuję się w instrukcję skoku i cały czas wychodzi mi 7+2
Wg mnie odkrycie kart to wzięcie karty z talii. To co zagrywasz to zagrywasz z ręki a dobrałeś je pod koniec poprzedniej tury. A w nawiasie jest jasno napisane że o 1 za każdą odkrytą kartę z ulepszeń, przyspieszenia i obciążeń. Zatem liczy się to co odkrywasz po efekcie z tych kart
W sumie pierwotny sens by się zgadzał bo i tak do karty ulepszenia czy z przyspieszenia dobierasz tylko jedną kartę prędkości więc czy będzie się liczyć o 1 za kartę czy za użytego "plusa" to wyjdzie to samo. Ale fakt, teraz jest to napisane prościej. Ogólnie oryginalna instrukcja jest pełna takich pułapek i wszystko trzeba sobie rozrysować żeby zrozumieć zamysł autora.Adrian_P pisze: ↑22 maja 2023, 09:37Kolega zagrał dwie karty z plusem dlatego do jego wyniku (7) dodajemy 2 i łącznie mamy 9.
Pierwotny zapis w pierwszej wersji instrukcji wprowadza w błąd. Nawet ikona na karcie skoku sugeruje, że liczymy plus jeden za każdą zagraną kartę z plusem. Chociaż ten znaczek prędkościomierza nad zagrywaną kartą też tu mieszai bądź tu mądry.
Dodatkowe 1 do prędkości za karty odkryte z ulepszeń, obciążeń lub przyspieszenia a nie wszystkich kart zagranych w tej turze. Czyli 1 do prędkości za każdą kartę odkrytą przy korzystaniu z ulepszenia, obciążenia lub przyspieszenia (albo jak precyzuje nowa instrukcja za każdy plus na zagranych kartach w tej turze - wychodzi na to samo). A dlaczego w instrukcji jest napisane, że za każdą kartę odkrytą w tej turze? - bo dodatkowe symbole na kartach ulepszeń rozpatrywane są w kroku 5 (także z napędu na 4 koła), a "+" są na kartach zagranych w kroku 2 i jeszcze dodajemy "+" z przyspieszenie jak ktoś użył (bo dzięki niemu też uzyskujemy "+"). Stara czy nowa instrukcja jasno określa, że w rozpatrywanym przykładzie prędkość będzie 9 (7 prędkości w kroku 3 i dodane 2 w kroku 5), chyba że gracz użył jeszcze przyspieszenia to prędkość będzie 10 i to co dociągnął przy przyspieszeniu (7 prędkości w kroku 3 i dodane 3 plus to co dociągnął za przyspieszenie w kroku 5).ave.crux pisze: ↑22 maja 2023, 09:31Karta 1/2/+/+(skok) to też kart odkryte w tej turze czyli mamy 4 oraz dodatkowe 2 za 3/1 = 6 W instrukcji nic nie jest napisane o tym, że to mają być karty zagrane PO zagraniu czegoś tylko w twojej turze.Poochacz pisze: ↑22 maja 2023, 09:26 A 6 za użycie skoku bo? Nie wiem, może źle do tego podchodzę ale jeśli gracz może zwiększyć prędkość o 1 za każdą odkrytą kartę (z ulepszeń, obciążeń i przyspieszenia) to kolega pytający o zasadę odkrył jedną kartę po zagraniu obciążenia (trójka) i jedną po zagraniu ulepszenia (jedynka). No chyba że heat i stress też by się liczył ale to też mi nie wychodzi 6. Wczytuję się w instrukcję skoku i cały czas wychodzi mi 7+2
Moim zdaniem to niepoprawne podejście do problemu. Te reguły ktoś dodał "nadgorliwie", bo może testerzy prosili.NestorZolo pisze: ↑01 cze 2023, 00:50 Przeczytałem instrukcję papierową z pudełka, poprawioną z linku, angielską z linku i ten wątek. Jestem po jednej rozgrywce (2+4) i planuje mistrzostwa w trybie turniejowym. Zastanawiają mnie rozwiązania problemów pomyłek (przy zmianie biegu o 2 gdy nie mamy karty Heat oraz przy zagraniu ulepszenia gdy nie mamy Heat do opłacenia ewentualnego kosztu). Moim zdaniem Majek słusznie zauważył, że coś jest nie tak, z tym odrzucaniem karty i losowaniem nowej. Podobnie w przypadku zmiany biegu należy albo odrzucić nadmiarową kartę albo dolosować nową z deku. Moim zdaniem powinno się dolosować kartę z ręki. Tak samo nadmiarowa karta powinna wracać do ręki( losowo). Ulepszenie bez pokrycia w koszcie Heat też moim zdaniem powinno wracać do ręki, a w zamian powinno się losować inną kartę z ręki. Jeśli to karta nielegalna do zagrania (Heat lub inna z kosztem Heat) to losujemy następną. Jeśli nie ma żadnej legalnej, to przypadek zaśmieconej ręki.
Czy ten home rule ma sens?