Widać, że dla Ciebie gry są jak banany z krótkim terminem przydatności. Stara więc słaba to żelazny argument. Szczerze współczuję, że musisz non stop odświeżać swoją kolekcję bo co chwilę coś się starzeje, psuje i wydziela nieprzyjemną woń. Nie ma to jak nowe. Nowe to dobre, bo przecież nowe...Dr. Nikczemniuk pisze: ↑15 cze 2022, 12:03 Ale ta gra to dziadziuś już jest, trąca myszką, gra abstrakcyjna z nieintuicyjnymi zasadami. Teraz takie gry już raczej do lamusa, ktoś kupi ale z sentymentu. Te kilka stówek można dziś spożytkować dużo, dużo lepiej.
Pokolenia / Village (Inka Brand, Markus Brand)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- konradstpn
- Posty: 901
- Rejestracja: 22 sie 2017, 12:11
- Has thanked: 209 times
- Been thanked: 319 times
Re: Village / Pokolenia (Inka Brand, Markus Brand)
Gram, więc jestem.
- Dr. Nikczemniuk
- Posty: 2821
- Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
- Has thanked: 446 times
- Been thanked: 318 times
Re: Village / Pokolenia (Inka Brand, Markus Brand)
Są gry które pomimo wielu lat są nadal top, ale są takie, po które w dzisiejszych realiach i propozycjach wydawniczych po prostu nie warto sięgać. Natomiast argument "wydaj kilka stówek bo to fajna gra" jest absurdalny. To właśnie dzięki takiemu myśleniu nadal królują gry typu chińczyk, grzybobranie itd.
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
- BartP
- Administrator
- Posty: 4743
- Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 392 times
- Been thanked: 924 times
Re: Village / Pokolenia (Inka Brand, Markus Brand)
Myślę, że te gry królują z innego powodu.
Po drugie, może argument "gra jest fajna" mało mówi i jest oczywiście mocno subiektywny. Ale gdybym miał sobie przesłać wiadomość z przyszłości, to tak bym to właśnie ujął: kup teraz, póki taniej lub póki dostępna, bo gra jest fajna, daje frajdę. W końcu to chyba najważniejsze, co nie?
Po drugie, może argument "gra jest fajna" mało mówi i jest oczywiście mocno subiektywny. Ale gdybym miał sobie przesłać wiadomość z przyszłości, to tak bym to właśnie ujął: kup teraz, póki taniej lub póki dostępna, bo gra jest fajna, daje frajdę. W końcu to chyba najważniejsze, co nie?
Sprzedam nic
Re: Village / Pokolenia (Inka Brand, Markus Brand)
Zapowiedziany big box przez Rebel. Mi graficznie bardziej podoba się stare wydanie (mam z dwoma dodatkami), ale jak big box będzie miał przyjemną cenę to pewnie kupię, żeby przestestować i porównać
- tomuch
- Posty: 2005
- Rejestracja: 21 gru 2012, 03:17
- Lokalizacja: zza winkla
- Has thanked: 162 times
- Been thanked: 184 times
Re: Village / Pokolenia (Inka Brand, Markus Brand)
I okazuje się, że wariant solo (automa symulująca ruchy gracza) ma niestety dodatkowe elementy - planszetka, trzy piony i sześć kafelków.
kolekcja
rabaty: Planszostrefa 11%, Planszomania 7%, 3trolle 7%, Rebel 5%, Cdp 5%, Aleplanszowki 5%, Mepel 5%
rabaty: Planszostrefa 11%, Planszomania 7%, 3trolle 7%, Rebel 5%, Cdp 5%, Aleplanszowki 5%, Mepel 5%
-
- Posty: 84
- Rejestracja: 20 cze 2018, 18:11
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 14 times
Re: Village / Pokolenia (Inka Brand, Markus Brand)
Cześć,
Czy ktoś mógłby poratować polską nstrukcją w pdf do podstawki? Nigdzie jej znaleźć nie można. Z góry dziękuję
EDIT: Już mam instrukcję dzięki pomocy kolegi vinnichi. Serdecznie dziękuję
Czy ktoś mógłby poratować polską nstrukcją w pdf do podstawki? Nigdzie jej znaleźć nie można. Z góry dziękuję
EDIT: Już mam instrukcję dzięki pomocy kolegi vinnichi. Serdecznie dziękuję
Ostatnio zmieniony 21 paź 2023, 20:37 przez adrianopel, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Village / Pokolenia (Inka Brand, Markus Brand)
Nie wiem, czy coś pomoże. Na bgg jest angielska
https://boardgamegeek.com/filepage/7147 ... es-village
https://boardgamegeek.com/filepage/7147 ... es-village
-
- Posty: 376
- Rejestracja: 09 sie 2020, 20:44
- Has thanked: 177 times
- Been thanked: 193 times
Re: Village / Pokolenia (Inka Brand, Markus Brand)
Cześć
Big Box jest już chwilę na rynku. Czy z racji tego, że naszym rodzimi eksperci z jakiegoś powodu nie zrobili jeszcze recenzji nowej wersji, czy mógłby ktoś napisać jak ta nowa wersja, broni się mechanicznie i gamepleyowo na tle innych (jakich?), podobnych lecz nowszych tytułów? Czy warto ją kupić do grania rodzinnego? Instrukcję czytałem, ale jestem ciekaw samych odczuć płynących z rozgrywki i czy się one jakoś zmieniły w stosunku do starej wersji.
Big Box jest już chwilę na rynku. Czy z racji tego, że naszym rodzimi eksperci z jakiegoś powodu nie zrobili jeszcze recenzji nowej wersji, czy mógłby ktoś napisać jak ta nowa wersja, broni się mechanicznie i gamepleyowo na tle innych (jakich?), podobnych lecz nowszych tytułów? Czy warto ją kupić do grania rodzinnego? Instrukcję czytałem, ale jestem ciekaw samych odczuć płynących z rozgrywki i czy się one jakoś zmieniły w stosunku do starej wersji.
- Bart Henry
- Posty: 1028
- Rejestracja: 15 sie 2013, 19:59
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 139 times
- Been thanked: 808 times
Re: Village / Pokolenia (Inka Brand, Markus Brand)
Dla mnie to był zakup w ciemno po wielu pozytywnych opiniach, jakie słyszałem. Byłem ciekaw tego umierania pracowników, które miało być nie tylko nie takie straszne, jak to brzmi, ale nawet pożądane. Grałem cztery razy, ale wszystkie rozgrywki dwuosobowe.
Przyznam, że ten wyścig do miejsc w kronice jest bardzo ciekawy, ale bywa też mocno irytujący, gdy ktoś cię wyprzedzi. To taki element, który da się wykorzystać typowo gamersko, by przechytrzyć przeciwnika. Trzeba dosyć dobrze kontrolować w tym celu tor czasu na swojej planszetce. Czasem opłaca się wykonać coś czasochłonnego, by specjalnie uśmiercić swojego meeple'a i zająć ostatnie miejsce danego typu w kronice. Poza tym podstawowa operacja ściągania kostki z planszy jest w tej grze kluczowa i żeby dobrze zagrać trzeba sobie przemyśleć kilka ruchów do przodu, aby kostki się "spięły". Początkowo powodowało to u nas duży paraliż decyzyjny, z każdą kolejną grą było coraz lepiej.
Poza tymi dwoma elementami gra jest raczej prosta. Mam wrażenie, że oprawa graficzna zrobiła tej grze problem, bo będzie odbierana jako gra rodzinna, a to nie jest takie lekkie, rodzinne pykadełko. To gra z dosyć dużymi decyzjami, w której dobrze byłoby obserwować sytuację przeciwnika, by wiedzieć czy nie pokrzyżuje ci zaraz planów. Można też bardzo łatwo pozbyć się wszystkich "narodzonych" meepli i mozolnie ciułać przez kilka następnych akcji kostki, aby dorobić się kolejnego.
Dodatki w mojej opinii nie podbijają oceny gry, nie naprawiają niczego (bo w sumie nie ma czego), tylko dają nowe możliwości i urozmaicają rozgrywkę rozszerzając wachlarz możliwości taktycznych.
Czy rodzina będzie się przy tym dobrze bawić? Zależy jaka. Ja tu widzę duży potencjał na wredne rozgrywki w gronie gamerów, bez przesadnego natłoku zasad.
Przyznam, że ten wyścig do miejsc w kronice jest bardzo ciekawy, ale bywa też mocno irytujący, gdy ktoś cię wyprzedzi. To taki element, który da się wykorzystać typowo gamersko, by przechytrzyć przeciwnika. Trzeba dosyć dobrze kontrolować w tym celu tor czasu na swojej planszetce. Czasem opłaca się wykonać coś czasochłonnego, by specjalnie uśmiercić swojego meeple'a i zająć ostatnie miejsce danego typu w kronice. Poza tym podstawowa operacja ściągania kostki z planszy jest w tej grze kluczowa i żeby dobrze zagrać trzeba sobie przemyśleć kilka ruchów do przodu, aby kostki się "spięły". Początkowo powodowało to u nas duży paraliż decyzyjny, z każdą kolejną grą było coraz lepiej.
Poza tymi dwoma elementami gra jest raczej prosta. Mam wrażenie, że oprawa graficzna zrobiła tej grze problem, bo będzie odbierana jako gra rodzinna, a to nie jest takie lekkie, rodzinne pykadełko. To gra z dosyć dużymi decyzjami, w której dobrze byłoby obserwować sytuację przeciwnika, by wiedzieć czy nie pokrzyżuje ci zaraz planów. Można też bardzo łatwo pozbyć się wszystkich "narodzonych" meepli i mozolnie ciułać przez kilka następnych akcji kostki, aby dorobić się kolejnego.
Dodatki w mojej opinii nie podbijają oceny gry, nie naprawiają niczego (bo w sumie nie ma czego), tylko dają nowe możliwości i urozmaicają rozgrywkę rozszerzając wachlarz możliwości taktycznych.
Czy rodzina będzie się przy tym dobrze bawić? Zależy jaka. Ja tu widzę duży potencjał na wredne rozgrywki w gronie gamerów, bez przesadnego natłoku zasad.
- warlock
- Posty: 4821
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1142 times
- Been thanked: 2168 times
Re: Pokolenia / Village (Inka Brand, Markus Brand)
Na fotkach nowa edycja wyglądała naprawdę nieciekawie w porównaniu z oryginałem i byłem pierwszym, który narzekał na grafiki, ale w praktyce ten big box prezentuje się świetnie, szczególnie jeśli chodzi o jakość komponentów . Oczywiście nie jest to idealne wydanie: pudło jest za duże, niektóre ikonki są ciut za małe, ale całościowo jest naprawdę bardzo dobrze.
Jeśli nie macie Pokoleń z kompletem dodatków to moim zdaniem nie warto pchać się w używaną starą wersję za duże pieniądze - można śmiało sięgnąć po big boxa .
Bez Gospody do Pokoleń nawet nie siadam, goła podstawka to takie maks. 7/10 , ale Gospoda podbija ocenę o oczko w górę. A docelowo warto grać IMO i z Gospodą i z Portem (przy czym z dodatkami trochę się tę grę już tłumaczy).
Tak czy siak polecam nowe wydanie . Ale posiadacze starej wersji z rozszerzeniami absolutnie nie muszą się przesiadać (choć ostatecznie wypowiem się jak zagram jeszcze z dodatkiem Małżeństwo).
Jeśli nie macie Pokoleń z kompletem dodatków to moim zdaniem nie warto pchać się w używaną starą wersję za duże pieniądze - można śmiało sięgnąć po big boxa .
Bez Gospody do Pokoleń nawet nie siadam, goła podstawka to takie maks. 7/10 , ale Gospoda podbija ocenę o oczko w górę. A docelowo warto grać IMO i z Gospodą i z Portem (przy czym z dodatkami trochę się tę grę już tłumaczy).
Tak czy siak polecam nowe wydanie . Ale posiadacze starej wersji z rozszerzeniami absolutnie nie muszą się przesiadać (choć ostatecznie wypowiem się jak zagram jeszcze z dodatkiem Małżeństwo).
- warlock
- Posty: 4821
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1142 times
- Been thanked: 2168 times
Re: Pokolenia / Village (Inka Brand, Markus Brand)
Korzystając z okazji że mam Pokolenia z dodatkami i Kronikę Big Box cyknąłem kilka fotek porównawczych wybranych komponentów . Big Box ma więcej zawartości (nowy dodatek Małżeństwo, tryb solo + wszystkie promki), ale zestawiłem elementy z podstawki, Portu i Gospody . Może komuś się to przyda w podjęciu decyzji zakupowej. Elementy Big Boxa zawsze z lewej, stara edycja z prawej .
- anitroche
- Posty: 812
- Rejestracja: 23 kwie 2020, 10:09
- Has thanked: 746 times
- Been thanked: 817 times
- Kontakt:
Re: Pokolenia / Village (Inka Brand, Markus Brand)
A na czym polega tryb solo? Są jakieś komponenty dodatkowe do niego, czy mogę np. go użyć do starej wersji gry?
"Cześć, mam na imię Ania i dzisiaj pokażę wam jak wygląda rozgrywka w wariancie solo w..."
Zapraszam na mój kanał z pełnymi rozgrywkami solo: Gram Solo na YouTube
Zapraszam na mój kanał z pełnymi rozgrywkami solo: Gram Solo na YouTube