Hero Realms - pytania i wątpliwości
Re: Hero Realms - pytania i wątpliwości
Witam,
mam pytanie techniczne o dodatki do Hero Realms. Mam podstawkę i 5 dodatków talii bohaterów. Zastanawiam się nad rozszerzeniem swojej gry i tutaj pojawia się pytanie czy jeszcze jakieś dodatki dadzą mi taką możliwość przy założeniu że interesuje mnie tylko gra PvP. Więc takie pytania:
1. Z tego co się orientuję to duże dodatki Ruiny Thandaru oraz Zaginiona osada są nastawione na tryb kooperacyjny, ale czy w jakimś stopniu mogą te dodatki posłużyć do PvP? Np część kart można dodać do talii?
2. Czy Hero Realms Geneza chyba nadaje się do PvP?
3. Czy małe dodatki z serii "Podróże" działają z samą podstawka tzn do PvP czy są przeznaczone do trybu kooperacyjnego?
4. Jeśli są jeszcze jakieś inne dodatki które można użyć do PvP to również jestem zainteresowany.
mam pytanie techniczne o dodatki do Hero Realms. Mam podstawkę i 5 dodatków talii bohaterów. Zastanawiam się nad rozszerzeniem swojej gry i tutaj pojawia się pytanie czy jeszcze jakieś dodatki dadzą mi taką możliwość przy założeniu że interesuje mnie tylko gra PvP. Więc takie pytania:
1. Z tego co się orientuję to duże dodatki Ruiny Thandaru oraz Zaginiona osada są nastawione na tryb kooperacyjny, ale czy w jakimś stopniu mogą te dodatki posłużyć do PvP? Np część kart można dodać do talii?
2. Czy Hero Realms Geneza chyba nadaje się do PvP?
3. Czy małe dodatki z serii "Podróże" działają z samą podstawka tzn do PvP czy są przeznaczone do trybu kooperacyjnego?
4. Jeśli są jeszcze jakieś inne dodatki które można użyć do PvP to również jestem zainteresowany.
Re: Hero Realms - pytania i wątpliwości
Tutaj sytuacja jest nieco dziwna... Ale najpierw odpowiedzi:
1. Mogą posłuży do PvP. W tych dodatkach są karty rozwinięć umiejętności, talii... Można się pobawić w budowanie postaci. Trochę kart do talii rynku zdaje się też można wcisnąć
2. Geneza to zdaje się było to z rasami. Jeśli tak, to można też do PvP. Wybieramy klasę i rasę.
3. Zdaje mi się, że można używać tych dodatków PvP. Dodają nowy warunek zwycięstwa (na spełnienie questów), jeśli dobrze pamiętam.
4. Wydaje mi się, że w każdym z dodatków jest opcja użycia jako PvP.
Podsumowując wszystko niby dobrze, ale... Nie polecam tych wszystkich dodatków jeśli chce się grać PvP. Niby fajnie, możemy sobie zbudować postać prawie jak w RPG. Tylko najpierw pół godziny budujemy żeby potem 10 minut zagrać... Przez to wszystko zauważyłem, że rzadziej sięgam po HR i ostatnio nie gramy w ogóle w to PvP. Trochę cała ta rozbudowa rozmyła główny atut tej gry - szybką, dynamiczną, niezobowiązującą rozgrywkę.
Chyba, że ktoś tak lubi. Fajnie sobie pobudować postać, ale zdarzyło mi się skończyć grę na tym budowaniu... Tylko mogę nie być miarodajnym przykładem, bo grająć w komputerowe RPGi potrafiłem godzinami tworzyć postać/drużynę, żeby po tym zagrać parenaście minut
1. Mogą posłuży do PvP. W tych dodatkach są karty rozwinięć umiejętności, talii... Można się pobawić w budowanie postaci. Trochę kart do talii rynku zdaje się też można wcisnąć
2. Geneza to zdaje się było to z rasami. Jeśli tak, to można też do PvP. Wybieramy klasę i rasę.
3. Zdaje mi się, że można używać tych dodatków PvP. Dodają nowy warunek zwycięstwa (na spełnienie questów), jeśli dobrze pamiętam.
4. Wydaje mi się, że w każdym z dodatków jest opcja użycia jako PvP.
Podsumowując wszystko niby dobrze, ale... Nie polecam tych wszystkich dodatków jeśli chce się grać PvP. Niby fajnie, możemy sobie zbudować postać prawie jak w RPG. Tylko najpierw pół godziny budujemy żeby potem 10 minut zagrać... Przez to wszystko zauważyłem, że rzadziej sięgam po HR i ostatnio nie gramy w ogóle w to PvP. Trochę cała ta rozbudowa rozmyła główny atut tej gry - szybką, dynamiczną, niezobowiązującą rozgrywkę.
Chyba, że ktoś tak lubi. Fajnie sobie pobudować postać, ale zdarzyło mi się skończyć grę na tym budowaniu... Tylko mogę nie być miarodajnym przykładem, bo grająć w komputerowe RPGi potrafiłem godzinami tworzyć postać/drużynę, żeby po tym zagrać parenaście minut

Re: Hero Realms - pytania i wątpliwości
Co w przypadku braku kart rynku?
Powiedzmy, że zeszły wszystkie kart ze stosu rynku, nie można dołożyć.
Wtedy radujemy cmentarzysko?
A jak nie ma.juz cmentarzyska?
Gramy bez dobierania?
Ekstremalny przypadek, ale nie widziałem tego w instrukcji
Powiedzmy, że zeszły wszystkie kart ze stosu rynku, nie można dołożyć.
Wtedy radujemy cmentarzysko?
A jak nie ma.juz cmentarzyska?
Gramy bez dobierania?
Ekstremalny przypadek, ale nie widziałem tego w instrukcji
-
- Posty: 181
- Rejestracja: 15 maja 2018, 14:21
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 19 times
Re: Hero Realms - pytania i wątpliwości
Grając PvP na samej podstawce nie zdarzyło mi się by skończyły się karty z rynku. Gdyby to jednak nastąpiło - tasowalbym cmentarzysko.
Re: Hero Realms - pytania i wątpliwości
Witam
Mam pytanie o poświęcenie karty , dajmy na to przy zagraniu karty dotyk śmierci.
Możesz poświęcić kartę z ręki lub ze stosu kart odrzuconych, druga opcja-wiadomo pozbywam się karty, jak to działa jednak z pierwszą- dajmy na to chce poświęcić rubin (2golda) czy poświęcając ja tracę możliwość zagrania jej (czyli tracę tak jakby 2 złota) czy jednak korzystam z bonusu i wtedy ja wysyłam na cmentarzysko? (Tylko wtedy została ona zagrana i nie jest na mojej ręce)
Mam pytanie o poświęcenie karty , dajmy na to przy zagraniu karty dotyk śmierci.
Możesz poświęcić kartę z ręki lub ze stosu kart odrzuconych, druga opcja-wiadomo pozbywam się karty, jak to działa jednak z pierwszą- dajmy na to chce poświęcić rubin (2golda) czy poświęcając ja tracę możliwość zagrania jej (czyli tracę tak jakby 2 złota) czy jednak korzystam z bonusu i wtedy ja wysyłam na cmentarzysko? (Tylko wtedy została ona zagrana i nie jest na mojej ręce)
Re: Hero Realms - pytania i wątpliwości
Hej, planuje zakup Hero Realms, czy ktoś może mi powiedzieć czy znaczniki życia/liczniki życia (to to samo?) są potrzebne do gry? Czytałem gdzieś że pomagają, widzę że niektóre ogłoszenia na OLX mają w zestawie znaczniki życia, ale w sklepach tego nie ma. Co to daje? Czy warto kupić? Nie znalazłem info na forum.
-
- Posty: 965
- Rejestracja: 24 sie 2009, 11:08
- Has thanked: 305 times
- Been thanked: 163 times
Re: Hero Realms - pytania i wątpliwości
W standardzie masz odpowiednie karty do zaznaczenia stanu życia. Liczniki były często dodawane do przedsprzedaży, akcji promocyjnych. Nie są niezbędne, ale na pewno lepiej się prezentują i są bardziej funkcjonalne niż karty.
Re: Hero Realms - pytania i wątpliwości
Hej. Pytanie odnośnie puli ataku.
Gracz wystawa kilka kart w których zdolność główna to atak powiedzmy razem 10, część z kart jest z tego samego sojuszu które jako efekt dodatkowy sojuszu dają np 3 do ataku.
Czy to 3 do ataku muszę wydać dopiero po wydaniu 10 ataku z części głównej kart ? Czy może jednak mogę je dodać i mam do wydania od razu sumę czyli 13 ataku?
Jest to ważne bo czasem z części głównej jest np 4 ataku, przeciwnik ma strażnika z obroną 5, a ja mam dodatkowy atak dopiero w części dodatkowej danego sojuszu.
Gracz wystawa kilka kart w których zdolność główna to atak powiedzmy razem 10, część z kart jest z tego samego sojuszu które jako efekt dodatkowy sojuszu dają np 3 do ataku.
Czy to 3 do ataku muszę wydać dopiero po wydaniu 10 ataku z części głównej kart ? Czy może jednak mogę je dodać i mam do wydania od razu sumę czyli 13 ataku?
Jest to ważne bo czasem z części głównej jest np 4 ataku, przeciwnik ma strażnika z obroną 5, a ja mam dodatkowy atak dopiero w części dodatkowej danego sojuszu.
- Losiek
- Posty: 1005
- Rejestracja: 31 sie 2010, 03:12
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 350 times
- Been thanked: 213 times
Re: Hero Realms - pytania i wątpliwości
Sumujesz cały atak z kart i sojuszy. Sojusz przecież działa od razu po zagraniu karty. To chyba gdzieś w instrukcji było ale nie dam glowy.
-
- Posty: 844
- Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
- Lokalizacja: Elbląg
- Has thanked: 122 times
- Been thanked: 525 times
Re: Hero Realms - pytania i wątpliwości
Masz tzw. pulę punktów walki, nie wykonujesz ataku póki nie zdecydujesz się tych punktów na niego przeznaczyć. Czyli najpierw zdobywasz punkty w trakcie tury (najpierw 4 potem 3, razem 7), a potem z nich czerpiesz (zużywasz 5 na atak, 2 jeszcze zostają).jacek1234 pisze: ↑29 sty 2025, 18:03 Hej. Pytanie odnośnie puli ataku.
Gracz wystawa kilka kart w których zdolność główna to atak powiedzmy razem 10, część z kart jest z tego samego sojuszu które jako efekt dodatkowy sojuszu dają np 3 do ataku.
Czy to 3 do ataku muszę wydać dopiero po wydaniu 10 ataku z części głównej kart ? Czy może jednak mogę je dodać i mam do wydania od razu sumę czyli 13 ataku?
Jest to ważne bo czasem z części głównej jest np 4 ataku, przeciwnik ma strażnika z obroną 5, a ja mam dodatkowy atak dopiero w części dodatkowej danego sojuszu.
Nie jest dokładnie tak. Efekt podstawowy karty akcji/przedmiotu/eliksiru/itp aktywuje się po jej zagraniu, natomiast efekty sojuszy są aktywowane w dowolnym momencie tury (zagrane karty pozostają w grze aż do końca tury)
- Losiek
- Posty: 1005
- Rejestracja: 31 sie 2010, 03:12
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 350 times
- Been thanked: 213 times
Re: Hero Realms - pytania i wątpliwości
Efekt sojuszu nie wymaga aktywacji, on działa w momencie gdy jest zagrana co najmniej jeszcze jedna karta z tej samej frakcji. Czyli sumuje się wszystko.
Instrukcja:
Podczas swojej tury możesz posłużyć się Zdolnością Sojuszu, o ile posiadasz w grze inną kartę z tej samej frakcji. Kolejność zagrywania takich kart nie ma znaczenia. Tak długo jak posiadasz dwie lub więcej kart danej frakcji, możesz skorzystać ze wszystkich powiązanych z nią Zdolności Sojuszu, które są dla ciebie dostępne. Zdolności Sojuszu możesz używać w dowolnym momencie swojej Fazy Głównej, ale każdą z nich tylko jeden raz na turę.
-
- Posty: 844
- Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
- Lokalizacja: Elbląg
- Has thanked: 122 times
- Been thanked: 525 times
Re: Hero Realms - pytania i wątpliwości
To nie jest takie hop siup, tak jak napisałem. Efekt główny dostajesz natychmiast, sojusz aktywujesz wedle woli, kiedy chcesz. Mówię o timingu, nie o możliwościach. Kontestuję jedynie to co napisałeś tutaj (pogrubienie):
To jest nieprawda. Jeśli karta akcji w efekcie głównym pozwala Ci poświęcić kartę z ręki to musisz wybrać kartę do poświęcenia od razu po zagraniu albo wcale. Gdy ta sama karta w efekcie sojuszu pozwala Ci poświęcić kartę z ręki, to możesz najpierw zagrać inne karty, aktywować ewentualne dobierania kart, a dopiero potem aktywować tę zdolność. Oczywiście zakładając że w momencie zagrywania karty od razu masz możliwość aktywacji sojuszu. Podobnie gdy zdolność sojuszu odnosi się do "następnej karty" - możesz zdecydować się ją aktywować przed dowolną kartą, by ta była twoją następną. Jeszcze raz: efekt główny aktywować musisz od razu, efekt zdolności sojuszu nie - i możesz go aktywować później, jeśli zechcesz. Nie możesz się z tym nie zgodzić chyba?
Jeśli w grze istniałby efekt "Jeśli w turze uzyskasz więcej niż 6 punktów walki, to odrzuć kartę" to oczywistym byłoby nieaktywowanie efektu sojuszu dającego +4 ataku, gdy masz jeszcze karty na ręce - bo nie musisz tego robić. I na to pozwala instrukcja/reguły. Ja tylko to chciałem sprostować - żeby nie upraszczać ogólnych reguł do tłumaczenia szczególnych sytuacji.
Spoiler:
- Losiek
- Posty: 1005
- Rejestracja: 31 sie 2010, 03:12
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 350 times
- Been thanked: 213 times
Re: Hero Realms - pytania i wątpliwości
Zgoda, ale pytanie moim zdaniem dotyczyło sytuacji po wszystkich ewentualnych odrzuceniach kart itd. Chodzi w nim o to czy do punkty z sojuszy są dodawane do punktów walki. Tak, są.