Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
W grze wcielicie się w role czarodziejki, wojownika, łuczniczki oraz krasnoluda i spróbujecie odnaleźć trzy wilczęta, które zgubiły się wewnątrz krasnoludzkiej kopalni. Jednak zanim będziecie mogli wyruszyć im na ratunek, musicie poczynić pewne przygotowania, które zapewnią krainie Andor bezpieczeństwo. Dopiero gdy wspólnie wykonacie zadania powierzone wam przez strażnika mostu, droga do kopalni krasnoludów stanie przed wami otworem. Uważajcie jednak! Pod waszą nieobecność przebiegły smok zbliża się niebezpiecznie do Zamku. Jeśli do niego dotrze, będziecie zmuszeni natychmiast przerwać poszukiwania i niestety przegracie grę. Jeśli jednak odnajdziecie wszystkie wilczęta, zanim smok dotrze do Zamku, wygracie!
Podczas każdej rozgrywki w Andor Junior musicie wykonać określone zadania, zanim będziecie mogli wyruszyć na poszukiwanie wilcząt zaginionych wewnątrz krasnoludzkiej kopalni. Zadania różnią się pomiędzy rozgrywkami. Jeśli udało wam się wygrać pierwszą rozgrywkę, w następnych partiach będziecie wypełniać inne zadania.
Rozgrywka jest zawsze podzielona na fazy dnia i nocy. Gra rozpoczyna się pierwszego dnia. Każdego dnia wykonujecie na zmianę tury swoimi bohaterami, a za każdą z nich musicie zapłacić znacznikiem słońca. Jeśli któremuś graczowi skończą się znaczniki słońca, jego bohater kładzie się spać. Kiedy wszyscy bohaterowie śpią, dzień dobiega końca i rozpoczyna się noc. Wtedy poruszają się potwory…
Każdy gracz wciela się w jednego z bohaterów Andoru:
Wojownik i wojowniczka. Wojownicy to odważni bohaterowie, szczególnie przydatni podczas walki z górami. Nie tylko mają więcej kości niż jakikolwiek inny bohater, ale też na ich kościach znajduje się wiele symboli mieczy
Łuczniczka i łucznik. Łucznicy z Andoru są wytrwałymi strażnikami i są przyzwyczajeni do wędrowania po lasach przez cały dzień. Dlatego zamiast 6 znaczników słońca mają ich aż 9 i mogą nadal być w ruchu, gdy inni bohaterowie już dawno śpią.
Czarodziejka i czarodziej. Czarodzieje używają w walce potężnych rozbłysków światła, aby odpędzić swoich przeciwników. Mają tylko jedną kość. Nie ma na niej symboli mieczy, za to jest wyjątkowo dużo błyskawic.
Krasnolud i krasnoludzica. Krasnoludy szczególnie dobrze znają kopalnie i jaskinie Andoru. Krasnoludy mają więcej pochodni na swoich kościach i dlatego są szczególnie przydatni podczas poszukiwania wilcząt. Mogą też iść na skróty przez jaskinie i pokonywać duże odległości jednym krokiem.
Na każdej planszy bohaterów znajduje się worek na skarby, w którym podczas gry będziecie umieszczać dowolną liczbę przedmiotów znalezionych w czasie przygody. Gra kończy się, gdy bohaterowie odnajdą wszystkie 3 wilczęta lub gdy smok dotrze do Zamku.
Gdy uda wam się sprostać 4 pierwszym wyzwaniom jesteście już tak doświadczonymi bohaterami, że nie musicie już grać z gotowymi zestawami zadań – zamiast tego możecie je losować przy pomocy kart zadań i wybranego przez was poziomu trudności.
Podejmij wyzwanie już w środę 17 marca!
Jak to wygląda:
Ostatnio zmieniony 12 mar 2021, 12:08 przez Miszon, łącznie zmieniany 1 raz.
planszomania.pl - 10% (rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
Czy ktoś może coś więcej powiedzieć o tej grze? Na yt widzę tylko jakieś po niemiecku lub francusku filmiki, Galakta wystrzeliła z tytułem nagle przy zapowiedziach co wydadzą w tym roku, kilka tygodni temu, a teraz od razu podają że za kilka dni polska premiera. Ktoś się zetknął z grą? Może ją porównać np. do tytułó jak Karak, Grajeczka, Talisman: Legendarne Opowieści ? (to chyba pierwsze skojarzenia)
Widzę tylko że gra dostała nagrodę Deutscher Spiele Preis Best Children's Game.
Cena nie jest zła ok. 100 zł, już są przedsprzedaże.
planszomania.pl - 10% (rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
Kupię "z sentymentu" chociaż wizualnie nie umywa się do Legend Krainy Andor autorstwa Michaela Menzela.
Ale lubię Brandów, mam ich grę Village z dodatkami więc dam szansę i Andorowi w wersji junior.
W prezentacji dostępnej na BGG Pani z wydawnictwa opowiada, że jest to gra rekomendowana dla dzieci od 7 lat - więc pewnie i 6-cio (ograny 5-cio ?) latek da spokojnie radę.
Pani podkreśla kilkukrotnie, że to gra familijna rodzice-dzieci, bardzo krótka (20-25minut) , losowa i prosta mechanicznie aby dotrzeć do młodego gracza.
Ktoś to określił (gdzieś) jako rozwinięcie Karaka i chyba to trafna diagnoza. Obawiam się, że dla starszych dzieciaków ze szkoły podstawowej już będzie za prosta.
Typowa gra dla młodszych dzieci i dla nich nabędę na pewno
Każda gra ma cenęęę, trzeba po prostu pytać, a nie czaić się z kwiatami... GrY na SpRZedaŻ
Sprzedam: Dochodzi: Necromunda. Obniżki: Deep Space D-6, Etherfields PL, Pożeracze Snów, Lands of Galzyr, Inferno Przygarnę: Skirmishe grywalne solo (np. Horizon Wars: Zero Dark, Exploit Zero), figurki do Kill Team, Stargrave - SF, Postapo.
Sprzedam: Dochodzi: Necromunda. Obniżki: Deep Space D-6, Etherfields PL, Pożeracze Snów, Lands of Galzyr, Inferno Przygarnę: Skirmishe grywalne solo (np. Horizon Wars: Zero Dark, Exploit Zero), figurki do Kill Team, Stargrave - SF, Postapo.
Zagrlismy dzis w dodatek. Zmienia sporo w grze i z gry “okej” zmienia ja w moim odczuciu w bardzo fajna przygodowke. Juniorowi tez sie bardzo spodobala odswiezona wersja. Z 7/10 spokojnie skoczyla na 8,5/10.
Czy ktoś jeszcze grał z tym dodatkiem? U mnie na stole pojawi się dopiero 25 grudnia, jak Mikołaj dowiezie, ale bardzo mnie ciekawi, czy zwiększa poziom decyzyjny?
Glownie zmniejsza losowosc smoka (bo rzucasz dwoma koscmi i wybierasz ktora dla smoka, ktora dla Wardaka) oraz zwieksza roznorodnosc zadan.
masz do zdobycia 8-12 znacznikow wykonania zadania i zadania daja 1-2 znaczniki - wiec trzeba ich wykonac wiecej. Czesc jest latwa, czesc trudna (bo np znika jedno pole sciezki Gorow wiec szybciej trafiaja do zamku) a czesc losowa: np znajdz we mgle Wiedzme Reke - no i masz 40 zetonow do przejrzenia….