Diablo The Board Game (Glass Cannon Unplugged)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
xoxef
Posty: 35
Rejestracja: 02 lis 2022, 13:12
Has thanked: 3 times
Been thanked: 13 times

Re: Diablo The Board Game (Glass Cannon Unplugged)

Post autor: xoxef »

Darkstorm pisze: 06 gru 2023, 10:53 Zagrałem niedawno w Massive Darkness i muszę przyznać, że faktycznie niewiele mu brakuje do dobrego Diabełka. Jakby zrobili coś podobnego, z ciut mniejszymi figurkami, losowymi modularnymi planszami układanymi w trakcie gry (jak np. MageKnight albo Machina Arkana) to byłoby to.
No myślę że MD2 to niezła baza do takiej zabawy w ubijanie hord potworów, zbieranie itemów i rozwijanie postaci. Samo w sobie jest tylko za łatwe, zbyt bajkowe/cukierkowe, no a figurki to też przerost formy nad treścią :lol: Myślę że wielkościowo Cthulu: DMD to max jeśli chodzi o figurki głównych złoli :wink:

Nie obraziłbym się jakby Diablo od GCU miało dużo podobieństw do MD2, ale liczę że będzie lepsze i je przebije :mrgreen:
Jestem też za modularnymi planszami podziemi/lochów/grobowców + dodatkowo chętnie bym zobaczył jakąś większą mapę świata, albo najlepiej kilka map aktów, tzn miasto + okoliczne tereny, pustkowia, bagna, lasy, itd. tak żeby czuło się podróż przez ten świat, chodzenie od punktu A do punktu z zadaniem, a gdzieniegdzie na tej mapie też jakieś randomowe podziemia czy sidequesty.

BOLLO pisze: 04 gru 2023, 12:20 Jakie powinno być "dla mnie" planszowe Diablo?
-Posiadać plastikowe figurki
-Każda postać ma unikatowe umiejętności
-Drzewko rozwoju
...
Ja bym chciał, żeby każda postać miała chociaż ze 3 ścieżki rozwoju (np. Nekromanta: przywoływania, magia kości, trucizny; Druid: żywioły, wilkołak, niedźwiedziołak; Czarodziejka: magia ognia, lodu, błyskawic), tak że wybieranie umiejętności tylko z jednej ścieżki daje bonusy (synergie) do siły tych zdolności i otwiera drogę do silniejszych zdolności w miarę lvlowania. Ale z drugiej strony niektóre potwory powinny mieć odporność czy niewrażliwość na niektóre typy ataków (niewrażliwość na ataki fizyczne, niewrażliwość na ogień itd.), przez co grając solo jedną postacią trzeba by łączyć co najmniej 2 typy magii, a grając w drużynie można by się specjalizować czysto w jednym typie magii. Tak jak na kompie :D


No i na pewno potrzebne będą mroczne, realistyczne grafiki - osobiście jeśli chodzi o postacie to najbardziej podoba mi się styl Łowców AD 1492 czy Wasteknights (Tomasz Ryger) a jeśli chodzi o mapy to super wyglądają takie jak te z Conana (Benjamin Goupil czy Georges Clarenko) :mrgreen:
Patusznik
Posty: 13
Rejestracja: 03 maja 2021, 23:31
Has thanked: 4 times

Re: Diablo The Board Game (Glass Cannon Unplugged)

Post autor: Patusznik »

Cały czas cisza ze strony autorów?
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5268
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1080 times
Been thanked: 1694 times
Kontakt:

Re: Diablo The Board Game (Glass Cannon Unplugged)

Post autor: BOLLO »

Patusznik pisze: 21 gru 2023, 00:36 Cały czas cisza ze strony autorów?
A co mają pisać? Zapowiedzieli że w 2025 będzie planszowe Diablo żeby nikt inny ich nie uprzedził z grą czy licencją i teraz sobie powoli dłubią mechanikę, treść i grafiki. To jest proces....tym bardziej przy takiej licencji. Jestem ciekaw ile % kwoty SCD zabiera licencja?
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 11002
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3371 times
Been thanked: 3252 times

Re: Diablo The Board Game (Glass Cannon Unplugged)

Post autor: japanczyk »

Patusznik pisze: 21 gru 2023, 00:36 Cały czas cisza ze strony autorów?
Zapowiedzieli gre miesiac temu - na konkrety jeszcze chwile poczeakmy
Awatar użytkownika
612
Posty: 435
Rejestracja: 16 mar 2015, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 69 times
Been thanked: 564 times

Re: Diablo The Board Game (Glass Cannon Unplugged)

Post autor: 612 »

Też nie wiem na co oni jeszcze czekają. Mają tu całkiem darmo 6 stron pomysłów i rozwiązań, w zasadzie wbiliby na gotowe i z ksem jeszcze na gwiazdkę wystartowali.
xoxef
Posty: 35
Rejestracja: 02 lis 2022, 13:12
Has thanked: 3 times
Been thanked: 13 times

Re: Diablo The Board Game (Glass Cannon Unplugged)

Post autor: xoxef »

BOLLO pisze: 21 gru 2023, 07:49
Patusznik pisze: 21 gru 2023, 00:36 Cały czas cisza ze strony autorów?
A co mają pisać? Zapowiedzieli że w 2025 będzie planszowe Diablo żeby nikt inny ich nie uprzedził z grą czy licencją i teraz sobie powoli dłubią mechanikę, treść i grafiki. To jest proces....tym bardziej przy takiej licencji. Jestem ciekaw ile % kwoty SCD zabiera licencja?
Na razie chyba są głównie skoncentrowani na dopracowywaniu Apex Legends i Dying Light :wink:
Awatar użytkownika
Shin Ryu
Posty: 86
Rejestracja: 19 mar 2013, 16:08
Lokalizacja: Piła
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

Re: Diablo The Board Game (Glass Cannon Unplugged)

Post autor: Shin Ryu »

Czuję że ta gra może być trochę podobna do nowej planszowki Borderlands - Mr Torgue's Arena of Badassery. Tam mamy spora ilość postaci/klas (wersja KS niestety), po 3 drzewka umiejętności i levele, sporo przeciwników, minibossów i big bossów, do tego loot wypadający z pokonanych wrogów, modularną hex planszę, misje główne i poboczne i sprzęt o różnej rzadkości.
Trzymam kciuki by gra wypaliła. Z RPG może dać mi dużo radochy :)
Patusznik
Posty: 13
Rejestracja: 03 maja 2021, 23:31
Has thanked: 4 times

Re: Diablo The Board Game (Glass Cannon Unplugged)

Post autor: Patusznik »

Na forum fb diablo pojawiły się zdjęcia figurek.
Wiem, że to na razie prototypy, ale wygląda obłędnie ;)


Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
The Fifth Horseman
Posty: 148
Rejestracja: 09 sie 2021, 12:35
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 165 times
Been thanked: 53 times

Re: Diablo The Board Game (Glass Cannon Unplugged)

Post autor: The Fifth Horseman »

Wygląda, ale miej nadzieję że przynajmniej tyle samo wysiłku pójdzie w zasady gry i jej regrywalność...
Hellu
Posty: 14
Rejestracja: 16 maja 2017, 11:48

Re: Diablo The Board Game (Glass Cannon Unplugged)

Post autor: Hellu »

BOLLO pisze: 04 gru 2023, 12:20 Jakie powinno być "dla mnie" planszowe Diablo?
-Posiadać plastikowe figurki
-Każda postać ma unikatowe umiejętności
-Drzewko rozwoju
-Expienie
-Zdobywanie przedmiotów które faktycznie wnoszą coś do gry
-Osobna planszetka z ekwipunkiem
-Możliwość "znajdowania" przedmiotów
-Gra oparta na scenariuszach jak i możliwości zagrania pełnej kampanii
-Modularna zmieniająca się plansza
-Proste zasady
-Nie zabijająca cena :mrgreen:
Mam podobną wizję.

Ostatnio myślałem jak ta gra powinna wyglądać i najbardziej zależałoby mi na mechanice rozwoju postaci - podoba mi się rozwiązanie, które zobaczyłem podczas kampanii gry Arydia. Fajne są te tłoczenia (nie wiem jak się to nazywa w żargonie planszówkowym). Gdybyśmy mieli duża modularną planszę naszej postaci, którą możemy zapełniać skillami (sami kształtujemy nasze drzewko umiejętności na podstawie klasy którą gramy), potkami czy ekwipunkiem, to było by ciekawie. Taką wypełnioną planszę moglibyśmy schować do pudełka "zapisując" nasz progres, czyli obecną postać.

Co do loota, to widzę to tak: Przedmioty różnej rzadkości, co najmniej 3/4 klas (common, uncommon, rare, epic).
Zakładam, że może powinna być kość, ktora rollujemy po zabiciu potworka. Dla przykładu, gdy zabijamy bossa, to rzucamy K20 gdzie 1-9 to common, 10-15 to uncommon, 16-19 to rare, a 20 epic. Z prostych mobow moglibyśmy dropić tylko commony, uncommony i rare, rzucając np k10 i dropic rare tylko na 10. Równie dobrze zamiast kostki, można wrzucić w podobnych proporcjach tokeny do woreczka i losować. To wprowadziłoby element grindu. Epic itemy były by specyficzne dla bossa, dzięki czemu jeżeli chcielibyśmy otrzymać konkretny epic item pod nasz build, to wtedy musielibyśmy ubijać bossa aż dropnie (+ew mechanika zwiekszajaca droprate). Przedmioty wtedy musiałyby się jakoś skalować z levelem (np jeżeli parę wersji tego samego itema, które podmieniamy automatycznie, gdy wbijamy kolejne, wyższe poziomy). Fajnie, gdyby do tego wszystkiego doszły jakieś gem sloty jak w Euthia.

Walka zapewne byłaby oparta na kościach, ale w jakiś mądry sposób, a nie total random - w końcu mamy przedmioty, które "coś" robią - np dodają dodatkowe kości (aplikowanie trucizny, obrażenia od żywiołów, w/e, czy +/- modifiery do ataku/obrony - tutaj od razu jakieś Too Many Bones mi się skojarzyło).

Najtrudniejsze jest stworzenie planszy modularnej/kampanii, która jest regrywalna. Niestety nie grałem w wiele sandboxowych gier, czy tytułów, które mają modularną planszę - wiem jak to jest rozwiązane w Xia (sandbox) czy Cloudspire (modularne heksy) i generalnie to wydaje się jedyną sensowną mechaniką (Heksy z nadrukiem dwustronnym?).

Tak jak widzicie... chciałbym, żeby z tego powstał kolejny kolos pokroju KDMa, w którego można grać pół życia i który jest połączeniem wielu już drogich i ogromnych tytułów. Spodziewam się, że dostaniemy kampanijnego gniota, który sprzeda się tylko dlatego, że jest diablo theme i ładne figsy. Moja wizja to gra w cenie 70 calowego OLEDa :)

Pozdrawiam
Maciek
xoxef
Posty: 35
Rejestracja: 02 lis 2022, 13:12
Has thanked: 3 times
Been thanked: 13 times

Re: Diablo The Board Game (Glass Cannon Unplugged)

Post autor: xoxef »

Patusznik pisze: 03 sty 2024, 03:35 Na forum fb diablo pojawiły się zdjęcia figurek.
Wiem, że to na razie prototypy, ale wygląda obłędnie ;)
Spoiler:
Barbarzyńca z D3? Słaby kierunek obrali :mrgreen:
litk
Posty: 848
Rejestracja: 30 lip 2018, 14:14
Has thanked: 177 times
Been thanked: 125 times

Re: Diablo The Board Game (Glass Cannon Unplugged)

Post autor: litk »

Barbarzyńca z D3? Słaby kierunek obrali :mrgreen:
I tak pewnie dostaniemy powyginany, szary plastik zapakowany w kartony 50 na 50cm wypełnione potwietrzem. Wolałbym figurki kartonowe w kolorze na podstawkach, raz że ładniejsze, a dwa że 5x tańsze.
Patusznik
Posty: 13
Rejestracja: 03 maja 2021, 23:31
Has thanked: 4 times

Re: Diablo The Board Game (Glass Cannon Unplugged)

Post autor: Patusznik »

Prototyp barbarzyńcy
Wygląda zacnie ;)

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 12 sty 2024, 01:34 przez Patusznik, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5268
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1080 times
Been thanked: 1694 times
Kontakt:

Re: Diablo The Board Game (Glass Cannon Unplugged)

Post autor: BOLLO »

Jak on taki wielki topór jedną ręką dzierży? :mrgreen:
flissak
Posty: 266
Rejestracja: 29 maja 2021, 23:12
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 79 times
Been thanked: 46 times

Re: Diablo The Board Game (Glass Cannon Unplugged)

Post autor: flissak »

BOLLO pisze: 06 sty 2024, 00:42 Jak on taki wielki topór jedną ręką dzierży? :mrgreen:
Klasa barbażyńcy cechuje się wyjątkową siłą... :roll:
Awatar użytkownika
Backero
Posty: 390
Rejestracja: 31 maja 2015, 21:34
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 144 times
Been thanked: 82 times

Re: Diablo The Board Game (Glass Cannon Unplugged)

Post autor: Backero »

BOLLO pisze: 06 sty 2024, 00:42 Jak on taki wielki topór jedną ręką dzierży? :mrgreen:
To dla pokazówki. Ja też wciągam na fulla brzuch do zdjęcia :D

A figurka istotnie fajna. Ciekaw jestem innych klas. Z celami pewnie będą wszystkie znane z różnych części, mam taką przynajmniej nadzieję.
luki-roo

Re: Diablo The Board Game (Glass Cannon Unplugged)

Post autor: luki-roo »

xoxef pisze: 07 gru 2023, 12:30
Darkstorm pisze: 06 gru 2023, 10:53 Zagrałem niedawno w Massive Darkness i muszę przyznać, że faktycznie niewiele mu brakuje do dobrego Diabełka. Jakby zrobili coś podobnego, z ciut mniejszymi figurkami, losowymi modularnymi planszami układanymi w trakcie gry (jak np. MageKnight albo Machina Arkana) to byłoby to.
No myślę że MD2 to niezła baza do takiej zabawy w ubijanie hord potworów, zbieranie itemów i rozwijanie postaci. Samo w sobie jest tylko za łatwe, zbyt bajkowe/cukierkowe, no a figurki to też przerost formy nad treścią :lol:
Pełna zgoda, jeśli ma być dużo plastiku, to lepiej więcej różnorodnych figurek potworów niż mniej a przesadnie wyolbrzymionych, których główną funkcją jest zajmowanie miejsca.

Ja cały czas liczę że jednak twórcy wsłuchają się w oczekiwania fanów i będzie dużo contentu z Diablo 2.
W trójkę i czwórkę grałem i mnie niezbyt interesują...
Szczerze to ta figurka barbarzyńcy też mi się średnio podoba, za bardzo przypomina kolorowe Diablo 3... :|

Ogólnie jest sporo gier z których można by zaczerpnąć jakiś pomysł albo inspirację jeśli chodzi o itemy, rozwój postaci, czy gameplay, chociażby to MD2, Folklore the Affliction, Shadows of Brimstone, Machina Arcana, Kingdom Death Monster, Euthia, Chronicles of Druganor, Isofarian Guard, albo ten wspomniany wyżej Borderlands.

Mam również nadzieję że gra nie będzie przesadnie skomplikowana, tak że bedzie można pograć że znajomymi na luzie przy piwku. Poubijać potwory jak w typowym hack&slashu :mrgreen:
I to co powinno się w grze z mojej perspektywy znaleźć to wszystkie postacie znane z gry (może jako dodatki / stretchgoale te ze starszych odsłon serii - czyt. z Diablo 2, drzewka umiejętności, tj. różne buildy dla każdej z klas, no i koniecznie mnóstwo przedmiotów zwykłych, unikalnych i setowych.
ODPOWIEDZ