Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Nosiadbt1100
Posty: 420
Rejestracja: 06 maja 2020, 16:25
Lokalizacja: Radlin
Has thanked: 76 times
Been thanked: 95 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

Post autor: Nosiadbt1100 »

Gra w 2024 trafi do retail - po drugiej fali wysyłek. Retail nie będzie miał rzeczy oznaczonych jako exclusive (np frakcja tower z tego co pamiętam).
Awatar użytkownika
ravenone
Posty: 241
Rejestracja: 13 lip 2016, 21:29
Has thanked: 64 times
Been thanked: 36 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

Post autor: ravenone »

Szczęśliwie ogrywam grę już od kilku dni.
Wykonanie bardzo na plus. Grafiki z wersji PC-towej zostały ładnie podrasowane. Nawet Sandro wygląda jak żywy :D
Mankamenty w produkcji to - niektóre żetony ciężko się wyjmowało z wyprasek, trzeba czasem nożykiem poprawić. Jedna figurka miała złamaną rękę z flagą, ale skleiłem i jest ok. Nie podoba mi się, że nekromanci mają szare kostki, a kostki zużycia są czarne. Średnio to czytelne. Podobnie jak wzmocniona strona jednostek - kto u diabła robi błyszczące karty? Mieni się kolorami i jest mało czytelne. Przez ten dziwny druk chyba, dalej po kilku dniach karty te są zwinięte w lekki łuk i nie chcą się naprostować. Z pozostałymi kartami nie ma takiego problemu.
Co do samej rozgrywki - bardzo sprytnie została wersja komputerowa przeniesiona na planszę. Walka jest w miarę krótka, oddaje ducha oryginału. Większość jednostek ma nawet umiejętności podobne do tych z Heroes 3. Scenariusze mają ograniczoną liczbę rund, przez co eksploracja mapy nie będzie radosna tylko bardziej optymalizacyjna. Dla mnie to na plus. Fajnie działa skromny, ale istotny deckbuilding. Karty na ręce często robią robotę podczas walk.
W podstawce i strechgolach mamy 3 mini-kampanie solo. Zacząłem ogrywać pierwszy z frakcją ludzi. Lekko nie jest ;) Drugi scenariusz już 3 razy powtarzałem. Ogólnie widzę tu materiał na masę fanowskich scenariuszy. Jak zaskoczy globalnie, to myślę, że będzie w co grać.
Dla mnie gra to solidne 7, może 8 na 10. Dla fanów "hirołsów" pozycja obowiązkowa do sprawdzenia (koniecznie z oryginalnym soundrackiem w tle!). Dla tych co oryginału nie znają - sprawdźcie, może wam się spodoba.
Awatar użytkownika
Gizmoo
Posty: 4195
Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
Has thanked: 2834 times
Been thanked: 2748 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

Post autor: Gizmoo »

ravenone pisze: 12 sty 2024, 13:20 Dla mnie gra to solidne 7, może 8 na 10.
Przydałoby się napisać w ile osób graliście. :wink: Bo jak grałeś solo, to nie dziwię się, że mogło to działać. Moi znajomi napisali mi dzisiaj, że gra jest niegrywalna powyżej dwóch osób, bo downtime jest tak duży, że jest powyżej progu akceptacji. A grali tylko w trzyosobowym składzie. Podobno gdy dwóch graczy się tłukło, to jedna osoba czekała na swój kolejny ruch dobre 15 minut, nie mając kompletnie nic do roboty.
Awatar użytkownika
ravenone
Posty: 241
Rejestracja: 13 lip 2016, 21:29
Has thanked: 64 times
Been thanked: 36 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

Post autor: ravenone »

Gizmoo pisze: 12 sty 2024, 13:41
ravenone pisze: 12 sty 2024, 13:20 Dla mnie gra to solidne 7, może 8 na 10.
Przydałoby się napisać w ile osób graliście. :wink: Bo jak grałeś solo, to nie dziwię się, że mogło to działać. Moi znajomi napisali mi dzisiaj, że gra jest niegrywalna powyżej dwóch osób, bo downtime jest tak duży, że jest powyżej progu akceptacji. A grali tylko w trzyosobowym składzie. Podobno gdy dwóch graczy się tłukło, to jedna osoba czekała na swój kolejny ruch dobre 15 minut, nie mając kompletnie nic do roboty.
Zgadza się. Testowo pierwszy scenariusz na 2 osoby graliśmy, trochę się dłużyło.
Potem grałem już solo. Na 3 osoby może być ciężko, ale ja kupiłem świadomie do gry w max. 2 osoby.
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1729
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 807 times
Been thanked: 1247 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

Post autor: ave.crux »

ravenone pisze: 12 sty 2024, 13:20 Walka jest w miarę krótka, oddaje ducha oryginału.
To niezbyt oddaje ducha oryginału, bo przecież w PC wersji walka jest praktycznie najważniejszym aspektem, jej taktyczność i ruchy, które wykonujesz aby móc słabszą armią rozgromić potężniejszą. Tutaj ta walka to praktycznie 1-2 rundy i po zabawie. Jest niesamowicie uproszczona, ale nie wyobrażam sobie wyciągać co chwilę dodatku z dużą mapą, bo byłoby to męczące. Chyba, że nie rozumiem co masz na myśli mówiąc, że oddaje ducha oryginału.
ravenone pisze: 12 sty 2024, 13:20 Dla mnie gra to solidne 7, może 8 na 10. Dla fanów "hirołsów" pozycja obowiązkowa do sprawdzenia (koniecznie z oryginalnym soundrackiem w tle!). Dla tych co oryginału nie znają - sprawdźcie, może wam się spodoba.
Gram w Homm od ponad 20 lat (teraz wyszedł nowy patch do HOTA) i w planszowego również zagrałem. Nie uważam, że jest to pozycja obowiązkowa, a nawet stwierdzam, że takie zdanie to po prostu FOMO na nostalgii. Gra jest poprawna, daje jej 6-7/10 i dla mnie, osoby która ma kilkanaście rozgrywek w MKUE, homm planszowy mimo miłości do serii nie zrobił efektu wow i ostatecznie własnego egzemplarza nie posiadam.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Awatar użytkownika
Lopek43
Posty: 176
Rejestracja: 14 lut 2019, 13:01
Has thanked: 69 times
Been thanked: 40 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

Post autor: Lopek43 »

ravenone pisze: 12 sty 2024, 13:44
Gizmoo pisze: 12 sty 2024, 13:41
ravenone pisze: 12 sty 2024, 13:20 Dla mnie gra to solidne 7, może 8 na 10.
Przydałoby się napisać w ile osób graliście. :wink: Bo jak grałeś solo, to nie dziwię się, że mogło to działać. Moi znajomi napisali mi dzisiaj, że gra jest niegrywalna powyżej dwóch osób, bo downtime jest tak duży, że jest powyżej progu akceptacji. A grali tylko w trzyosobowym składzie. Podobno gdy dwóch graczy się tłukło, to jedna osoba czekała na swój kolejny ruch dobre 15 minut, nie mając kompletnie nic do roboty.
Zgadza się. Testowo pierwszy scenariusz na 2 osoby graliśmy, trochę się dłużyło.
Potem grałem już solo. Na 3 osoby może być ciężko, ale ja kupiłem świadomie do gry w max. 2 osoby.
Czy do "solo" jest potrzebny któryś z dodatków KS ex ? Czy prosto z pudełka (jakieś karty EJ-AJ ?)
prib4
Posty: 271
Rejestracja: 20 mar 2021, 21:12
Has thanked: 23 times
Been thanked: 124 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

Post autor: prib4 »

Jest ktoś w stanie napisać co tam się stało z figurką mantikory? Bo podobno coś z głową jest nie tak i to jest ogólnie problem z modelem.
kaem87
Posty: 44
Rejestracja: 31 gru 2015, 10:15
Has thanked: 6 times
Been thanked: 3 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

Post autor: kaem87 »

prib4 pisze: 12 sty 2024, 16:43 Jest ktoś w stanie napisać co tam się stało z figurką mantikory? Bo podobno coś z głową jest nie tak i to jest ogólnie problem z modelem.
Mam również wrażenie że coś z nią jest nie tak (całkowity brak pyska), aczkolwiek wydawca twierdzi, że tak ona ma wyglądać.
Obrazek

Generalnie na pierwszy, szybki rzut oka dobrze wykonana gra. Kilka mankamentów na szybko: zmienione kolory kostek względem instrukcji , kilka niedomówień w instrukcji , wchodzące na styk budynki na planszetkach miast .
prib4
Posty: 271
Rejestracja: 20 mar 2021, 21:12
Has thanked: 23 times
Been thanked: 124 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

Post autor: prib4 »

kaem87 pisze: 12 sty 2024, 18:12
Mam również wrażenie że coś z nią jest nie tak (całkowity brak pyska), aczkolwiek wydawca twierdzi, że tak ona ma wyglądać.
Obrazek
Tj. tam pysk jest, tylko jest całkowicie zatopiony w grzywie. Prawdopodobnie użyty plastik był tak marnej jakości, że nie spodziewali się takiego 'zlania' zlania się wszystkiego. W ogóle na filmiku te figurki średnio wyglądały.
Awatar użytkownika
battledwarf
Posty: 126
Rejestracja: 26 mar 2016, 12:52
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 25 times
Been thanked: 25 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

Post autor: battledwarf »

Spoiler:
na pewno jest coś nie tak przecież na zdjęciach z kampanii ta mantikora wygląda tak jak poniżej, na Twoim zdjęciu nie widać dokładnie szczegółów:



Obrazek
Chętnie zagram w gry planszowe w okolicach Żernik Wrocławskich lub Świętej Katarzynie:)
antonio3333
Posty: 792
Rejestracja: 19 lip 2021, 01:52
Has thanked: 47 times
Been thanked: 76 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

Post autor: antonio3333 »

battledwarf pisze: 12 sty 2024, 18:55
Spoiler:
na pewno jest coś nie tak przecież na zdjęciach z kampanii ta mantikora wygląda tak jak poniżej, na Twoim zdjęciu nie widać dokładnie szczegółów:



Obrazek
Dopiero po Twoim poście wiem gdzie patrzeć, bo ni cholery nie wiedziałem co jest czym na zdjęciu figurki xD

Czuję jakby ta grzywa z jego lewej strony za bardzo nachodzi mu na pysk. No tutaj jedynie co może uratować to dobre malowanie figurek.
Awatar użytkownika
ravenone
Posty: 241
Rejestracja: 13 lip 2016, 21:29
Has thanked: 64 times
Been thanked: 36 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

Post autor: ravenone »

Lopek43 pisze: 12 sty 2024, 13:46 Czy do "solo" jest potrzebny któryś z dodatków KS ex ? Czy prosto z pudełka (jakieś karty EJ-AJ ?)
W podstawce masz 3 frakcje, karty AI, ale tylko kampanię do gry frakcją ludzi (3 misje) oraz 2 misje co-op.
W strechgolach masz 3 kolejne kampanie.
Awatar użytkownika
Moonday
Posty: 1028
Rejestracja: 25 gru 2015, 12:10
Has thanked: 253 times
Been thanked: 275 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

Post autor: Moonday »

Są tu jacyś fani Made Knight? Da się jakoś te dwie gry porównać? Bardziej chodzi mi o przyjemność z gry niż samą mechanikę.
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3421
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1158 times
Been thanked: 1328 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

Post autor: seki »

Zagrałem przez weekend w 3 osoby.
Zacznę od wykonania. Bardzo podoba mi się wykonanie. Grafika zapożyczona z wersji cyfrowej wygląda bardzo dobrze, tektury dobrej jakości. Budynki w zamku mogłyby być 1 mm niższe bo wchodzą na wcisk ale nie odbieram to jako dużego problemu. Gorzej jak krawędzie zaczną się rozklejać. Figurki bohaterów są zaskakująco ładne w dynamicznych pozach. Żetonów zasobów mogło by być więcej, często trzeba zmieniać nominały bo brakuje niskich wartości. Karty są bardzo czytelne pod względem funkcjonalnym a grafiki jednostek rewelacyjne. Na minus szare kostki nekropolii, które są zbyt podobne do czarnych uniwersalnych kostek. Widać to na zdjęciu.
Spoiler:
Spoiler:
W grze podobnie jak w wersji cyfrowej mamy całą masę lokalizacji. I tu niestety brakuje mi trochę oznaczenia na planszy co każda z lokalizacji robi. Jeśli nie dało się tego przedstawić za pomocą symboli (co ciekawe przy niektórych lokalizacjach je zrobili) to powinna być podręczna karta pomocy z ich opisem. Niestety trzeba wertować instrukcję. To nie jedyny brak kart pomocy jaki mi doskwierał. Co chwilę trzeba szukać w instrukcji kilku innych tabelek: ilość jednostek naturalnych w zależności od poziomu trudności, przelicznik handlu. Dziwię się, że nie stworzono z tymi tabelami karty pomocy. Za to dostaliśmy zupełnie zbędne arkusze pomocy z krokami rundy i walki, które to łatwo zapamiętuje się po 1-2 rundach.
Teren hexowy bardzo fajnie stworzony. Przeszkody i lokalizacje bronione przez trudne jednostki skutecznie zmuszają nas czasami do ryzyka bądź obchodzenia blokady, podobnie jak w wersji cyfrowej.
Czas rozgrywki jest bardzo długi. Spokojnie można liczyć 15-20 minut na rundę każdego gracza a więc jeśli gramy w trójkę czekamy spokojnie pół godziny na swoją kolej. Z czasem może urwie się kilka minut ale niestety walki są czasochłonne a te odbywają się często.
Zdecydowanie nie widzę potrzeby używania figurek jednostek. Szukanie figurek tylko po to by za chwilę je ściągać z pola walki to upierdliwość. Statystyki jednostek i ich specjalne zdolności opisane są na kartach więc i tak trzeba karty rozkładać, nie da się z nich zrezygnować. Już wiem, że nie będę z figurek jednostek korzystać w ogóle.
Rewelacyjnie jawi się kwestia regrywalności. Asymetria frakcji jest prawdziwie ogromna, bohaterowie dwóch na frakcje też robią robotę. Niesamowicie fajnie na regrywalność wpłyną scenariusze które zmieniają nie tylko ułożenie mapy (to akurat szczegół) ale przede wszystkim warunki zwycięstwa i poszczególne zasady. A mamy też przecież sporo zmiennych losowych jak dobór kart zdolności/artefaktów/astrologów. Generalnie asymetria jednostek, specjalne budynki zamku i deckbuilding talii magii i mocy bardzo mi się podoba bo widać duże różnice.
Walka na podstawowej planszy walki również bardzo mi odpowiada, nie chciał bym jej przedłużać i rozbudowywać. Wygląda podobnie jak w wersji cyfrowej, są ciekawe decyzje związane z ustawieniem, przedłużaniem walki, zagrywaniem kart. Początkowo rzut kością ataku w zakresie +-1 wydawał mi się zbędny i myślałem, że zakres wartości na kości jest zbyt mały ale widzę że to działa bardzo dobrze i te 2 hity różnicy są w sam raz w kontekście wpływu losowości na bitwę.

Jako fan gry cyfrowej, jestem z rozgrywki bardzo zadowolony. Planszowa wersja doskonale oddała ducha oryginalnej gry. Obiektywnie trzeba jednak stwierdzić, że gra ma swoje mankamenty a za największe uznaje downtime i brak przydatnych arkuszy pomocy (pewnie z czasem ktoś ładne zaprojektuje i się wydrukuje). Na bgg daje ocenę 7. Bawiłem się naprawdę dobrze choć gra nie będzie często lądować na stole z uwagi na czas gry, który na 3 graczy w scenariuszu 8-rundowym wyniósł ok 4,5 h samej gry. Podtrzymuje wcześniejsze zalecenia by w grę grać w max 2 graczy, będzie szybciej, a w walkach przeciwnika zawsze to my będziemy sterować jednostkami neutralnymi. Nie chciałem wspierać gry ale żona (podobnie jak ja fanka cyfrowych homm3) namówiła mnie do zakupu. To była dobra decyzja i bardzo się cieszę, że ją mam. Gra nie zachwyci ale jest to bardzo solidna pozycja.
salut
Posty: 154
Rejestracja: 19 lis 2023, 08:06
Has thanked: 63 times
Been thanked: 19 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

Post autor: salut »

seki pisze: 14 sty 2024, 19:28 Zagrałem przez weekend w 3 osoby.
Spoiler:
Z tego co pamiętam to Battleground Expansion jest osobnym dodatkiem (ale np. core gry go nie zawiera), więc wyobrażam sobie, że można grać w jakiś uproszczony sposób bez rozgrywania wszystkich walk. Nie wiem na ile to kastruje gre i wiem, że walki to po częsci clue gry ale jeśli by to pozwalało zredukować downtime to czemuby nie?
W komputerowej wersji w HoTA czy tam Complete też jest auto walka. Podchodzisz do słabszych mobów i widzisz wynik walki jak Ci odpowiada to akceptujesz a jak nie to walczysz samodzielnie, albo np. zrobić sobie zasadę, że z mobami auto a z ludzmi manual.
Kupię: Link
Sprzedam: Link
Proszę nie wrzucać moich okazji na pepper.
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3421
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1158 times
Been thanked: 1328 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

Post autor: seki »

salut pisze: 14 sty 2024, 19:44 Z tego co pamiętam to Battleground Expansion jest osobnym dodatkiem (ale np. core gry go nie zawiera), więc wyobrażam sobie, że można grać w jakiś uproszczony sposób bez rozgrywania wszystkich walk. Nie wiem na ile to kastruje gre i wiem, że walki to po częsci clue gry ale jeśli by to pozwalało zredukować downtime to czemuby nie?
W komputerowej wersji w HoTA czy tam Complete też jest auto walka. Podchodzisz do słabszych mobów i widzisz wynik walki jak Ci odpowiada to akceptujesz a jak nie to walczysz samodzielnie, albo np. zrobić sobie zasadę, że z mobami auto a z ludzmi manual.
Ja z battlegrounda świadomie zrezygnowałem bo robi się wtedy rzeczywiście zupełnie inna gra. Niektórzy jednak twierdzą, że to dodatek niezbędny. Ja tej niezbędności nie rozumiem.
Natomiast w kwestii całkowitej rezygnacji z walki to chyba bym nie chciał. Trzeba ten czas walk zaakceptować jako cechę tej gry i wydaje mi się, że ciężko to jakkolwiek obejść. Te walki są fajne, jest element ekscytacji, z kim przyjdzie nam walczyć. Patrząc na same jednostki najniższej rangi możemy trafić np na groźne niziołki strzelające i ignorujące kary do walki a można też i trafić na słabowitych chłopów. Oczywiście zakres jednostek jest znacznie większy, wydaje mi się że są wszystkie jakie były w wersji cyfrowej i ich zdolności są podobne jak w pierwowzorze. W każdym razie walki są fajne, są miejscem gdzie podejmujemy ciekawe decyzje związane nie tylko z logistyką jednostek ale też z zagrywaniem kart bohatera. Bez walk prawie cały deckbuilding staje się bezużyteczny bo tak 80% kart wykorzystuje się w walce. Twórcy zaimplementowali omijanie zbędnych walk. W momencie gdy nasze doświadczenie jest wyższe niż poziom trudności jednostek neutralnych wygrywamy ją automatycznie. Co jest bardzo dobrą decyzją w designie gry ponieważ już walka z trudnością równą naszemu doświadczeniu jest często zwykłą formalnością. Ale czyż w grze cyfrowej też tak nie było? Oczywiście, że było. A jednak raz na 5 walk uda się taką walkę rozegrać na niekorzyść bohatera. Bardzo istotna jest tu zasada, że walcząc z jednostkami neutralnymi bohater musi się z nimi rozprawić tylko w 1 rundę walki (wyjątkiem jest najgroźniejsza błękitna grupa jednostek) i może ją co najwyżej przedłużać kosztem punktów ruchu. Ale nie zawsze je ma, a więc często jednostkami neutralnymi walczy się pasywnie, tak by walkę przedłużyć. To jest ciekawe, nawet jeśli wiemy że armia bohatera znacząco przewyższa siłą jednostki neutralne.
Inglorion
Posty: 48
Rejestracja: 24 lip 2013, 18:52
Has thanked: 33 times
Been thanked: 1 time

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

Post autor: Inglorion »

Czy dodatki z miastami będą w retailu?
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3421
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1158 times
Been thanked: 1328 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

Post autor: seki »

Inglorion pisze: 14 sty 2024, 22:19 Czy dodatki z miastami będą w retailu?
Tak, z wyjątkiem Twierdzy. Zamek Tower jest ekskluzywny.
salut
Posty: 154
Rejestracja: 19 lis 2023, 08:06
Has thanked: 63 times
Been thanked: 19 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

Post autor: salut »

seki pisze: 14 sty 2024, 23:40
Inglorion pisze: 14 sty 2024, 22:19 Czy dodatki z miastami będą w retailu?
Tak, z wyjątkiem Twierdzy. Zamek Tower jest ekskluzywny.
W retailu nie ale o ile dobrze zrozumiałem będzie dostępny w sklepie archonow podczas np eventów
Kupię: Link
Sprzedam: Link
Proszę nie wrzucać moich okazji na pepper.
Awatar użytkownika
daro69
Posty: 128
Rejestracja: 02 gru 2015, 01:07
Has thanked: 125 times
Been thanked: 13 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

Post autor: daro69 »

seki pisze: 14 sty 2024, 20:07 Ja z battlegrounda świadomie zrezygnowałem bo robi się wtedy rzeczywiście zupełnie inna gra. Niektórzy jednak twierdzą, że to dodatek niezbędny. Ja tej niezbędności nie rozumiem.
- tak robi się zupełnie inna gra - ten dodatek działa w 1vs1 znakomicie jako osobna gra - jak skirmish do walk taktycznych (chyba w 6 cyfrowej była podobna możliwość) - możesz umówić się albo na robienie armii na punkty albo masz krótki (max 15min) etap "fabularny" za pomocą specjalnej tarii kart w trakcie którego budujesz armię do walki.
Dzięki temu dodatkowi robi ci się nagle szybka gra pojedynkowo-taktyczna z długiej gry przygodowej .
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3421
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1158 times
Been thanked: 1328 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

Post autor: seki »

daro69 pisze: 15 sty 2024, 13:19
seki pisze: 14 sty 2024, 20:07 Ja z battlegrounda świadomie zrezygnowałem bo robi się wtedy rzeczywiście zupełnie inna gra. Niektórzy jednak twierdzą, że to dodatek niezbędny. Ja tej niezbędności nie rozumiem.
- tak robi się zupełnie inna gra - ten dodatek działa w 1vs1 znakomicie jako osobna gra - jak skirmish do walk taktycznych (chyba w 6 cyfrowej była podobna możliwość) - możesz umówić się albo na robienie armii na punkty albo masz krótki (max 15min) etap "fabularny" za pomocą specjalnej tarii kart w trakcie którego budujesz armię do walki.
Dzięki temu dodatkowi robi ci się nagle szybka gra pojedynkowo-taktyczna z długiej gry przygodowej .
Dokładnie tak. Tylko takiego skirmisha trzeba lubić. Ja od HoMM 3 oczekiwałem nostalgicznego powrotu do oryginalnej gry. I w sumie dostałem produkt lepszy niż się spodziewałem.
Nosiadbt1100
Posty: 420
Rejestracja: 06 maja 2020, 16:25
Lokalizacja: Radlin
Has thanked: 76 times
Been thanked: 95 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

Post autor: Nosiadbt1100 »

Tak się zastanawiam - czy będę w stanie rozegrać dwie partie w jednym czasie przy użyciu jednej kopii gry (brałem all in)? Czy np 2x 1vs1? Tak mi przyszło to do głowy jako mikro turniej:) ostatnio podobnie graliśmy w Star Wars zewnętrzne rubieże - ale mieliśmy dwie kopie gry. A tutaj w all-in jest tyle tych kart, kafelków i miast, że może by się dało podzielić to na dwa stoly w jednym czasie? Każdy by miał swoje karty - np stos kart zaklęć / artefaktow itd na dwa podzielić - w grze się przemieli cały taki stos?
Awatar użytkownika
daro69
Posty: 128
Rejestracja: 02 gru 2015, 01:07
Has thanked: 125 times
Been thanked: 13 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

Post autor: daro69 »

Ciekawy pomysł - myślę, że przy all-innie na swobodnie 2x 1vs1 .. da się zrobić bo przy każdym dodatku(zamku dostajesz karty i kafle dodatkowe) - kości trzeba by tylko załatwić (z propsować.)
Nosiadbt1100
Posty: 420
Rejestracja: 06 maja 2020, 16:25
Lokalizacja: Radlin
Has thanked: 76 times
Been thanked: 95 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

Post autor: Nosiadbt1100 »

Kośćmi się jakoś podzielisz jak grałoby się na dwa stoly - w sumie to nie jest gra w której co 2s rzucasz :) do przemyślenia temat :) bo wtedy grasz na 4 i nie masz w ogóle downtimu :)
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3421
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1158 times
Been thanked: 1328 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

Post autor: seki »

Myślę, że przy all-inie i świadomości drobnych ograniczeń bądź wdrożeniu zamienników (kości, żetony zasobów) da się rozegrać takie równolegle partie. Nie jestem pewien czy każdy scenariusz bo w którymś może brakować konkretnych typów kafli ale pewnie 2 różne scenariusze dałoby radę. Talii kart aż tak dużo się nie mieli więc jak losowo podzielisz je na 2 stoły to powinno wystarczyć. Plansza bitwy gdyby była zajęta też w sumie jest zbędna jeśli wydrukujesz sobie zamiennik.
ODPOWIEDZ