Witam,
Myślę, że kwestią sporną są nie jest czy slanesh grał według zasad, ale czy wszyscy inni bogowie też grali. Otóż zastanawiając się nad strategią Nurgla przeglądałem różne fora, z których wynikało, że występują dwie wersje zasad: jedne na kartach, drugie w instrukcji -
tutaj oraz ,
tutaj. Tak więc Khorne i Slanesh zdobywali by obroty za 1 zabójstwo/żeton, a pozostali za 2. Nie jestem pewny, czy nie czyni to Khorna mistrzem w obrotach.
Kilka spostrzeżeń co do mechaniki:
- Slanesh zdobywając co turę 1 obrót swym kołem wygra w 7 turze, kręcąc o 2 , w 4
- Tzeench kręcąc o 2 - też w 4 , Khorne oraz Nurgle w 5
- Grając na 50 punktów najłatwiej ma Nurgle (najtańsze jednostki), następnie Tzeench (dużo tanich kultystów), potem Slanesh, skupiający się na regionach z noblami dający dodatkowy punkt, Khorne też nie pozostaje w tyle, dzięki kartom mówiącym: korupcja obliczana jest na podstawie siły jednostek a nie jej liczby (a tej Khorne ma sporo). Wstępne obliczenia wskazują takie zwycięstwo nastąpi w sprzyjających warunkach w 4 turze, a na pewno w 5 turze.
Klika spostrzeżeń co do samej gry:
- Nurgle nie jest najlepszym celem dla Khorna (jak podaje instrukcja). Najlepszym celem dla Khorna są regiony z porozrzucanymi kultystami. Tanie (i słabe) jednostki Nurgla, nie służą do rozlania ich po planszy (ku uciesze Boga Krwi) tylko do zmasowania ich w dobrze punktujących regionach centralnych i łatwej ich obrony oraz dominacji.
- Bardzo ciekawym jest zmienny charakter każdej gry, gdzie losuje się 7 kart z 20-30 (?) a wyznaczające, który z graczy będzie miał trudniej. Dodatkowo losowe rozmieszczenie startowych żetonów sprzyja rywalizacji poszczególnych bogów.
I na koniec pytanie:
W instrukcji jest przykład z działaniem kart: warp shield (jednostka jest niezniszczalna) + teleport (jednostka przenosi się z regionu do innego). Wyjaśniono tam, że karty celujące w jednostki nie przestają działać gdy dana jednostka opuszcza region, czy to stosuje się również do kart nurgla - obniżających wytrzymałość przeciwników i drugiej podnoszącej swoich - pozwalając poruszać wzmocnione jednostki po planszy?
Pozdrawiam.