Aeon's End - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
aeiou871
Posty: 978
Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
Has thanked: 311 times
Been thanked: 432 times

Re: Aeon's End - pytania i wątpliwości

Post autor: aeiou871 »

Cataegis pisze: 05 lut 2024, 20:30 Hej, mam pytanie o zdolność pożeracza. Gdy zaczyna pożeranie jakiegoś stosu i ten się skończy to gravehold otrzymuje 2 obrażenia. I tu pytanie za każdą kartę czy tylkoko raz? Dajmy na to, że mają być pożarte 3 karty, a w stosie jest 1, to czy dostaje 2 obrażenia czy 4?
Za każdą kartę, której nie może pożreć, czyli w tym przypadku 4.
Tvisty
Posty: 23
Rejestracja: 10 gru 2015, 09:15
Has thanked: 4 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Tvisty »

Witam,mam kilka pytań dotyczących gry solo.

Wg instrukcji, grając solo wybieram sobie ilu magów chcę kontrolować, stosując zasady pasujące do takiej liczby graczy, ilu magów wybrałem. Dalej jest info o tym, aby zapoznać się z tabelą tworzenia talii nemesis, oraz informacja, że talia tur ma zawsze składać się z 3 kart gracza i 2 kart nemesis. Grając jednym magiem wszystko wydaje się zrozumiałe, ale teraz czy:

1. Grając np dwoma magami, talię nemesis składam jak dla jednego, czy dwóch graczy ?
2. Talia tur zawsze będzie się składać z 3 kart gracza i 2 kart nemesis, nawet jak gram np czterema magami ?
3. Czy grając na np trzech magów, swoje tury gram naprzemiennie tymi trzema magami, czy po prostu jak jest moja tura to wybieram sobie jednego, dowolnego z kontrolowanych magów ?
Awatar użytkownika
Seraphic_Seal
Posty: 831
Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
Has thanked: 288 times
Been thanked: 192 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Seraphic_Seal »

Tvisty pisze: 09 kwie 2024, 14:22
Spoiler:
Gracz może również grać w pojedynkę, kontrolując kilkoro Magów.
Przy takiej rozgrywce należy stosować zasady pasujące do takiej
liczby graczy, ilu Magów bierze udział w grze.

i tyle, jak chcesz grać na kilku magów. To co jest dalej w insturkcji Cię już nie obchodzi. Ale, jeśli chcesz grać TYLKO JEDNYM MAGIEM, to:

Aby doświadczyć
prawdziwej gry w pojedynkę, należy zapoznać się z tabelą tworzenia
talii Nemezis (str. 10). Talia tur powinna składać się z 3 kart tury
gracza oraz 2 kart tury Nemezis. Gdy zostaje dobrana karta tury
gracza, gracz wykonuje swoją turę. W grze dla jednego gracza, gracz
jest swoim własnym sojusznikiem. Na przykład, gdy efekt karty
przyznaje Ładunek sojusznikowi, gracz sam dobiera ten Ładunek.
Pozostałe zasady nie ulegają zmianie.
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
aeiou871
Posty: 978
Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
Has thanked: 311 times
Been thanked: 432 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: aeiou871 »

Tvisty pisze: 09 kwie 2024, 14:22 Witam,mam kilka pytań dotyczących gry solo.

Wg instrukcji, grając solo wybieram sobie ilu magów chcę kontrolować, stosując zasady pasujące do takiej liczby graczy, ilu magów wybrałem. Dalej jest info o tym, aby zapoznać się z tabelą tworzenia talii nemesis, oraz informacja, że talia tur ma zawsze składać się z 3 kart gracza i 2 kart nemesis. Grając jednym magiem wszystko wydaje się zrozumiałe, ale teraz czy:

1. Grając np dwoma magami, talię nemesis składam jak dla jednego, czy dwóch graczy ?
2. Talia tur zawsze będzie się składać z 3 kart gracza i 2 kart nemesis, nawet jak gram np czterema magami ?
3. Czy grając na np trzech magów, swoje tury gram naprzemiennie tymi trzema magami, czy po prostu jak jest moja tura to wybieram sobie jednego, dowolnego z kontrolowanych magów ?
Masz tu właściwie dość sporą dowolność, jako że zasady ewoluowały z kolejnymi edycjami i falami.

Początkowo gra "true solo", czyli jednym magiem oznaczała stworzenie talii tur z 3 kart gracza i 2 kart Nemezis. W pierwszej edycji (niewydanej w Polsce) wyczerpanie maga było także warunkiem przegranej, od drugiej edycji - grając true solo, Twój mage może zostać wyczerpany, a Ty grasz dalej.

Od trzeciej fali (Legacy) oficjalny tryb true solo oznacza stworzenie talii tur z 4 kart gracz i 2 kart Nemezis.

Ad 1. Jeśli grasz 2 magami, to składasz talię Nemezis jak dla 2 graczy.
Ad 2. Jeśli grasz według zasad wprowadzonych w Legacy to talia tur zawsze będzie składać się z 4 kart graczy i 2 kart Nemezis (niezależnie od liczby magów w grze).
Ad 3. Do Legacy bodajże w grze na 3 magów po dobraniu karty "dzikiej", gracze mogli wybrać, kto z nich wykona turę (co pozwalało na mocne dopakowanie jednej postaci). Od bodajże Nowego Początku wprowadzono przekazywany kolejno między graczami żeton, który wskazuje, kto ma wykonać "dziką" turę.

Jeśli chodzi o grę true solo, to gra z 4 kartami tury gracza sprawia, że rozgrywka jest zbyt prosta. Granie z 3 kartami tur gracza sprawia, że jest bardzo trudna (dla niektórych zbyt trudna). Niektórzy gracze sugerują zagranie pierwszej rundy (przejścia przez talię tur) z 4 kartami, a potem usunięcie jednej z kart tury gracza z talii tur. Inni proponują granie rund na zmianę z 4 i 3 kartami tury gracza. Spróbuj różnych wariantów i sprawdź, co Tobie podchodzi najlepiej.
Tvisty
Posty: 23
Rejestracja: 10 gru 2015, 09:15
Has thanked: 4 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Tvisty »

Ok, patrząc w ten sposób rzeczywiście wszystko staje się klarowne. ;)

Dzięki za szybką odpowiedź ;)
ODPOWIEDZ