Yomi (David Sirlin)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Qnnrad
Posty: 228
Rejestracja: 02 sie 2012, 22:47
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 186 times
Been thanked: 196 times
Kontakt:

Re: Yomi - pojedynki, combosy, efektowne ciosy!

Post autor: Qnnrad »

7 lat później wykopuję temat by ogłosić, że David Sirlin ukazał dziś szerszej publice Yomi 2

Obrazek


Ekipa Sirlina udostępniła do pobrania i pogrania demo, w którym zagramy 3 postaciami - Grave, Setsuki i Rook - w trybach:
- online PvP
- gorące krzesła (local pass-and-play)
- vs AI (single player)
- kariera (pokonuj kolejnych fabularyzowanych przeciwników)
- Combo Practice Mode

Link do gry, gdzie można pobrać demko, na Steam: https://store.steampowered.com/app/2022230/Yomi_2/

Gra w swojej pierwszej "fazie wydawniczej" będzie do grania wyłącznie wirtualnie, na Steamie i Epicu. Early-Access rusza 27 czerwca.
W nieokreślonym terminie planowany jest druk fizyczny Yomi 2, ale jeszcze długa droga przed nami (źródło: discord Sirlin Games).
Dla chcących dotykać kart, po wsparciu Sirlina na Patreon możemy dostać pliki print-and-play z postaciami Yomi 2.

Dajcie koniecznie znać co o tym myślicie, no i oczywiście jak wam się podoba zarówno gra, jak i implementacja wirtualna.

ObrazekObrazek

Dla znających Yomi, najważniejsze zmiany względem pierwszej części:
- rezygnacja z numeracji brydżowej kart (2-10,J,Q,K,A), zamiast tego ataki normalne (stare ataki na kartach 2-10) są numerowane od A do E, i w takiej kolejności pozwalają kontynuować kombo. Reszta to bloki, rzuty, specjale (J-K) albo super (A);
- rezygnacja z dwustronnych (góra-dół) kart. Zamiast tego mamy możliwość wymiany jakiejkolwiek "normalnej" (dawne 2-10, ataki, rzuty i bloki) na dowolną "normalną" ze stosu odrzuconych, co pozwala uzupełnić brakujące opcje;
- rezygnacja z Jokerów i ich mechaniki unikania obrażeń;
- podział na niskie/normalne/wysokie ataki oraz niskie/wysokie bloki. Wysoki blok nie chroni przed niskim atakiem, a niski przed atakiem wysokim;
- na start mamy 2 super ataki (dawne Asy) w odrzuconych, karty "łowimy" mocami tylko z odrzuconych;
- wprowadzenie "licznika mocy" - aby użyć super atakumusimy nie tylko mieć kartę na ręce, ale jeszcze dysponować zmagazynowaną "mocą". Mamy max. 3 ładunki, uzupełniamy je robiąc kombo lub odrzucając pary (opcje albo +2 mocy, albo 1 specjal z odrzuconych +1 mocy);
- wprowadzenie "fireballi", ataków dystansowych. Są to ataki które przede wszystkim chronią przed kontrą po uniku;
- odwrócenie logiki szybkości, teraz wyższy numer wygrywa;
- wprowadzenie "gemów" - 6 zestawów specjalnych ataków i mocy, tematycznych dla koloru gemu (np. zielony dobór mocy i potężne uderzenia, czerwony fireballe i obrażenia, czarny wysysanie życia i odrzucanie kart), które gracz wybiera przed grą i wtasowuje do talii (będzie z tym kłopot przy fizycznym druku - Q);
- podział na tury (moja tura, dobieram 2 karty, korzystam z umiejętności, oboje kładziemy po zakrytej karcie, walka. Teraz twoja tura, dobierasz 2 karty, zagrywasz umiejętności i wymieniasz karty, oboje kładziemy po zakrytej karcie, walka. Teraz znowu moja tura, dobieram 2 karty...itd.). Tylko podczas swojej własnej tury dobieramy karty, używamy umiejętności, wymieniamy karty, itd. Podczas swojej tury wygrywamy remisy na tempo ataku. To kto pierwszy/a zaczyna losujemy;
- grę zaczynamy zawsze z dwoma blokami (niski i wysoki), rzutem i atakiem z "gema" na ręce.
Awatar użytkownika
Qnnrad
Posty: 228
Rejestracja: 02 sie 2012, 22:47
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 186 times
Been thanked: 196 times
Kontakt:

Re: Yomi (David Sirlin)

Post autor: Qnnrad »

Hejlo ekipo, przyjeżdżam z nowymi informacjami o Yomi 2, w który sobie trochę pograłem i nawet na dwóch turniejach byłem (a na jednym nawet nie zająłem ostatniego miejsca!).
Scena się rozkręca i choć gra jest w tym momencie publicznie dostępna w formie gry wideło - z rules enforcement - na Steam, to w końcu wyjdzie, za kilka lat, w formie fizycznej. Zresztą, elektroniczna implementacja to dla wielu będzie zaleta!

Póki co do puli zawodnicy wjeżdżają po kolei, na ten moment mamy ich 11, i Sirlin korzysta z dobrodziejstw elektronicznego medium dopieszczając najdrobniejsze niuanse balansu i zbierając uwagi i wnioski od grajacych i dyskutujących na discordzie Sirlin Games (na którym twórca jest naprawdę aktywny, i do dołączenia do którego was najserdeczniej zapraszam - Sirlin Games Discord Server).
Gra jest już jednak dość solidnie przetestowana i ograna przez Patronów Sirlina, więc można śmiało polecać ją jako dojrzałą grę na etapie ostatnich szlifów.

No i do grania zachęcam, tym bardziej, że teraz wjechało na przecenę na Steam - https://store.steampowered.com/app/2022230/Yomi_2/

Obrazek

A co to za gra (dla nowych) i jak się zmieniła (dla weteranów pierwszej części)?
Dalej mamy do czynienia z karcianą interpretacją pojedynków - tzw. mordobić, znanych jeszcze z automatów w latach 90. Z drobną różnicą - zostały w niej wszystkie elementy strategii postaci i gry umysłowej między grającymi (czyli to co najciekawsze), a zniknęły elementy refleksu i zwinności palców na kontrolerach (czyli to, co utrudnia wejście w system).
Zwłaszcza w wersji na Steam rozpoczęcie przygody z Yomi 2 jest bardzo ułatwione - samouczek sprawnie i w interesujący sposób prezentuje nam meandry rozgrywki i objaśnia zasady, a znajomość postaci i sprawność korzystania z mechanik gry szlifujemy pokonując przeciwników AI (4 poziomy trudności) lub grając online.
I to jest naprawdę dobre.

Względem Yomi 1 jest kilka zmian - fundamenty pozostały te same i od razu czuć, że to jest Yomi, ale zupełnie inaczej czuć tempo i znacznie zmniejszyła się losowość. Dzięki możliwości wymiany podstawowych kart (dawniej od 2 do 10) musimy sami zadbać o kondycję kart na ręce by dysponować wszystkimi opcjami walki (atak > rzut > obrona/unik) i utrudniać przeciwnikom przewidzenie naszych ruchów.
A te wybory - co odrzucić i co dobrać - bywają dramatyczne.


Wrzucam nagranie z turnieju, akurat kamera uchwyciła niżej podpisanego, i dwa słowa o dramatycznych wydarzeniach tego pojedynku którego długo nie zapomnę!
Spoiler:

Dzieje się kochani, jest się czym ekscytować i serdecznie Was zapraszam do gry!
Jak się zdecydujecie, mogę pograć przez internet. Szukajcie mnie jako gracza: "Qnnrad", i na serwerze Sirlina pod tym samym nickiem.
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6490
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 614 times
Been thanked: 971 times

Re: Yomi (David Sirlin)

Post autor: Odi »

O rany... Łezka się w oku kręci bo miałem okazję pograć w Yomi... 13 lat temu :) Świetne to było. Na komputer - idealne. Ale najlepiej byloby mieć kilka paczek do grania na żywo. Są plany wydania pudełkowego?
Na kompie można grać hot seat?

A tutaj moja recenzja Yomi na Gamefanatic sprzed tych 13 lat :)
Awatar użytkownika
Qnnrad
Posty: 228
Rejestracja: 02 sie 2012, 22:47
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 186 times
Been thanked: 196 times
Kontakt:

Re: Yomi (David Sirlin)

Post autor: Qnnrad »

Tak! Niedawno dodali gorące krzesła "Pass and Play", właśnie odpaliłem grę i sprawdziłem jak to działa.
Tak to wygląda @Odi
Spoiler:
W sprawie wydania pudełkowego - TAK, są plany.
NIE, nie wiadomo kiedy. Póki co wszystkie pieniądze jakie Sirlin zarabia idą na dokończenie wydania elektronicznego, potem przyjdzie czas na druk. A, no i jest PnP, już dostępne dla Patronów (razem z prototypami nowego Codexa i "nowego" Puzzle Strike 2).

Community jest cudowne, jest z kim grać i gadać, zaczęło się regularne granie turniejowe.
Jeszcze raz wszystkich zachęcam do jego discorda!
ODPOWIEDZ