Poochacz pisze: ↑04 maja 2024, 09:24
Jestem po drugim tutorialu i... nie wiem czy to tylko jego przypadłość czy sytuacja będzie się powtarzać ale w zależności od ruchów jakie podejmiesz możesz zawalić sobie misję. Dlatego że tak.
No ja byłem w szoku w tym scenariuszu:
Oczywiście trochę w tym mojej winy, bo grając w 2 bohaterów - jeden poszedł górą i zwiedzał wszystkie pola specjalne - a niestety mam wrażenie, że tutaj trzeba ścigać się z czasem, trochę jak w Podróżach przez Śródziemie przed Adventure mode. Tym bardziej, że
Nie mówią już o tym, że do białej gorączki doprowadzają mnie karty "Poświęć Manewr, żeby zrobić FLIP"....
Poochacz pisze: ↑04 maja 2024, 09:24Tutorial jest moim zdaniem obowiązkowy do przejścia. Fajnie są tam wprowadzane po kolei zasady, nie trzeba czytać wtedy Reference Book od którego się odbiłem i myślałem już o sprzedaży. A tutaj - pierwsza misja: księga kampanii uczy Cię ruchu, zdolności i mapy, druga: inicjatywy, przedmiotów i walki. Wszystkiego uczysz się w praktyce.
Niby tak, ale potem dostajesz Rope & Hook z przypisem Climb - i co? Tutorial zamiast wprowadzić komentarz do tego, woli zrobić Ci dodatkowy (poza H) spawn point B... dlaczego? Stałem tam "wiesz gdzie" i zastanawiałem się jak zejść i patrze na ten "Climb" i szukam w indeksie. Ponadto zanim zacząłem grać Tutoriale i tak przeczytałem instrukcję (bo hello! nikt nie pisze w Instrukcji: "Zacznij od Tutoriala, a tu wróć jak będziesz czegoś szukał" (w tym miejscu wielkie Kudos dla Voidfalla) i potem ma ten 2 scenariusz, który stosuje karty inicjatywy... i w jednym zdaniu zapisane jest: "ale te z bonusem dodatkowego manewru ignoruj tym razem"....
wrojka pisze: ↑24 mar 2024, 20:51
[...] z drugiej strony widzę że całkiem sporo tej erraty.[...]
uh w sumie niespecjalnie bym się przejmował tą erratą. Nawet ją sobie wydrukowałem na papierze samoprzylepnym, ale dokleiłem w dwóch miejscach. Część zmian to zwykłę QA/QC, część to rebalans. Fajnie do tego podeszli, że po scenariuszach pogrupowali - przed scenariuszem patrzysz co i jak i myślę, że będzie ok.
No a wrażenia z gry - na razie mam za małą perspektywę, ale zasad Voidfalla łatwiej mi się uczyło. Tu jest dużo wyjątków, dodatkowych reguł, specyficznych przedmiotów - no cóż - taka pewnie natura TableTopowego RPGa/przygodówki - tylko jeszcze nie wiem czym zachwycił się Mike z One Stop Coop Shop - a zwykle mam podobne do niego odczucia. Gra pewne rzeczy robi inaczej, ale jest też jednym wielkim bałaganem. Grając solo na 2 postaci trzymam je przed sobą, wiec już mapę mam daleko - a tam są istotne informacje, które znowu figurki/standy zasłaniają. Overlay'e latają, czasem trzeba je dobrze dopasować, bo granica pola ma znaczenie. No nie wiem - oczywiście pogram dalej, bo juz zainwestowałem w to sporo czasu, ale na razie nie porywa - choć nie można powiedzieć, że nie jest ciekawą koncepcją... takie mam mieszane uczucia.