Root - pytania i wątpliwości
Re: Root - pytania i wątpliwości
Witam podczas ostatniej rozgrywki w Roota naszły nas pewne wątpliwości. Chodzi o Dysnastie Orlich Gniazd oraz o kartę z dodatku.
Zacznę od karty jest to karta związana z tym że podczas dnia możesz wyczerpać przedmiot by zrobić ruch lub walkę. Nie pamiętam dokładnie nazwy karty. Przechodząc do pytania. Czy przedmioty które wyczerpiemy jako inna nacja poza włóczęgo odnawiają się?
Jeśli chodzi o dynastię, czy jeśli usunęliśmy wszystkie gniazda i według zasad trzeba postawić kolejne w świcie w miejscu gdzie jest najmniejsza liczba wojowników innych graczy, i mamy polanę z 3 wojownikami reszta ma po więcej, ale na tym polu miejsca są już zajęte i czy usuwamy budynek i stawiamy gniazdo? Czy szukamy następnej polany gdzie w rozgrywce, na następnej było 5 wojowników i wolne miejsce?
Zacznę od karty jest to karta związana z tym że podczas dnia możesz wyczerpać przedmiot by zrobić ruch lub walkę. Nie pamiętam dokładnie nazwy karty. Przechodząc do pytania. Czy przedmioty które wyczerpiemy jako inna nacja poza włóczęgo odnawiają się?
Jeśli chodzi o dynastię, czy jeśli usunęliśmy wszystkie gniazda i według zasad trzeba postawić kolejne w świcie w miejscu gdzie jest najmniejsza liczba wojowników innych graczy, i mamy polanę z 3 wojownikami reszta ma po więcej, ale na tym polu miejsca są już zajęte i czy usuwamy budynek i stawiamy gniazdo? Czy szukamy następnej polany gdzie w rozgrywce, na następnej było 5 wojowników i wolne miejsce?
-
- Posty: 177
- Rejestracja: 08 sty 2021, 23:46
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 98 times
Re: Root - pytania i wątpliwości
Chodzi Ci o kartę "Misja mężnych myszy" - nie, nie odświeżamy, przedmioty są dla jednorazowego użytku.marshall pisze: ↑02 lut 2023, 15:52
Zacznę od karty jest to karta związana z tym że podczas dnia możesz wyczerpać przedmiot by zrobić ruch lub walkę. Nie pamiętam dokładnie nazwy karty. Przechodząc do pytania. Czy przedmioty które wyczerpiemy jako inna nacja poza włóczęgo odnawiają się?
Jeśli chodzi o dynastię, czy jeśli usunęliśmy wszystkie gniazda i według zasad trzeba postawić kolejne w świcie w miejscu gdzie jest najmniejsza liczba wojowników innych graczy, i mamy polanę z 3 wojownikami reszta ma po więcej, ale na tym polu miejsca są już zajęte i czy usuwamy budynek i stawiamy gniazdo? Czy szukamy następnej polany gdzie w rozgrywce, na następnej było 5 wojowników i wolne miejsce?
Tak, szukasz polany gdzie jest wolne miejsce i tam stawiasz gniazdo.
Re: Root - pytania i wątpliwości
Tak o chodziło mi o misje mężnych myszy. Dziękuję za odpowiedź, czyli w dynastii szukamy wolnej polany z najmniejszą liczbą wojowników? A czy może być taki przypadek że wszystkie polany są zajęte i wtedy co musimy zrobić w takiej sytuacji?
-
- Posty: 177
- Rejestracja: 08 sty 2021, 23:46
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 98 times
Re: Root - pytania i wątpliwości
O ile pamiętam Cole na discordzie albo bgg pisał, że jest zasada że albo robisz wszystko albo nic (szkoda ze nie jest zapisana) - oznacza to, że jeśli nie ma takiej polany to nie możesz dać tych wojowników oraz gniazda.
Hmmm...
Czyli w sumie nie tylko koty mogą być całkowicie wyeliminowane z gry
Hmmm...
Czyli w sumie nie tylko koty mogą być całkowicie wyeliminowane z gry

Re: Root - pytania i wątpliwości
Cześć,
Mam pytanie, gdzie znajdę info o konieczności odrzucania karty podczas ruchu do polany gdzie są minimum 3 figurki przeciwnika. Jest taka zasada? Brak karty powoduje brak możliwości ruchu?
Mam pytanie, gdzie znajdę info o konieczności odrzucania karty podczas ruchu do polany gdzie są minimum 3 figurki przeciwnika. Jest taka zasada? Brak karty powoduje brak możliwości ruchu?
-
- Posty: 177
- Rejestracja: 08 sty 2021, 23:46
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 98 times
Re: Root - pytania i wątpliwości
Hej, nie ma takiej zasady

Re: Root - pytania i wątpliwości
Siemka,
Mam kilka pytań co do Root, podstawki.
Przemieszczanie: Jeśli np jestem sowami i mam w dekrecie "ruch" 4 ptasie karty, to czy mogę się przemieścić "w miejscu?" Np idę polanę do przodu, potem wracam itd.
Przemieszczanie: Jeśli np jestem sowami i mam w dekrecie "ruch" 4 ptasie karty, to czy mogę się przemieścić np 4 sowy na polanę obok z jednym kotem, tak by potem przejść do kolejnej polany np też z jednym kotem? Chodzi o to, że w zasadach jest, że mogę się przemieszczac z polany którą kontroluję więc jeśli trafię na polanę 4 sowami vs 1 kot to ją zaczynam kontrolować i teoretycznie mogę iść dalej tak?
Dekrety sowy. Czy np mając kilka kart ruchu w dekretach sowy muszę je rozpatrywać po kolei czy mogę w dowolnej kolejności? Np mam kartę ruchu z polany lisiej, pod spodem z polany króliczej a potem z dowlonej. W skócie czy kolejnośc kart w dekrecie ma znaczenie?
Podejrzewam, że będę miał więcej pytań, bo zaczęliśmy dopiero grać i mamy bardzo dużo niejasności
Mam kilka pytań co do Root, podstawki.
Przemieszczanie: Jeśli np jestem sowami i mam w dekrecie "ruch" 4 ptasie karty, to czy mogę się przemieścić "w miejscu?" Np idę polanę do przodu, potem wracam itd.
Przemieszczanie: Jeśli np jestem sowami i mam w dekrecie "ruch" 4 ptasie karty, to czy mogę się przemieścić np 4 sowy na polanę obok z jednym kotem, tak by potem przejść do kolejnej polany np też z jednym kotem? Chodzi o to, że w zasadach jest, że mogę się przemieszczac z polany którą kontroluję więc jeśli trafię na polanę 4 sowami vs 1 kot to ją zaczynam kontrolować i teoretycznie mogę iść dalej tak?
Dekrety sowy. Czy np mając kilka kart ruchu w dekretach sowy muszę je rozpatrywać po kolei czy mogę w dowolnej kolejności? Np mam kartę ruchu z polany lisiej, pod spodem z polany króliczej a potem z dowlonej. W skócie czy kolejnośc kart w dekrecie ma znaczenie?
Podejrzewam, że będę miał więcej pytań, bo zaczęliśmy dopiero grać i mamy bardzo dużo niejasności

-
- Posty: 177
- Rejestracja: 08 sty 2021, 23:46
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 98 times
Re: Root - pytania i wątpliwości
Ad 1: Jesteś orłamiammir pisze: ↑04 sie 2023, 11:44 Siemka,
Mam kilka pytań co do Root, podstawki.
Przemieszczanie: Jeśli np jestem sowami i mam w dekrecie "ruch" 4 ptasie karty, to czy mogę się przemieścić "w miejscu?" Np idę polanę do przodu, potem wracam itd.
Przemieszczanie: Jeśli np jestem sowami i mam w dekrecie "ruch" 4 ptasie karty, to czy mogę się przemieścić np 4 sowy na polanę obok z jednym kotem, tak by potem przejść do kolejnej polany np też z jednym kotem? Chodzi o to, że w zasadach jest, że mogę się przemieszczac z polany którą kontroluję więc jeśli trafię na polanę 4 sowami vs 1 kot to ją zaczynam kontrolować i teoretycznie mogę iść dalej tak?
Dekrety sowy. Czy np mając kilka kart ruchu w dekretach sowy muszę je rozpatrywać po kolei czy mogę w dowolnej kolejności? Np mam kartę ruchu z polany lisiej, pod spodem z polany króliczej a potem z dowlonej. W skócie czy kolejnośc kart w dekrecie ma znaczenie?
Podejrzewam, że będę miał więcej pytań, bo zaczęliśmy dopiero grać i mamy bardzo dużo niejasności![]()


Ad 2: Jesteś orłami - tak, w momencie gdy przejmujesz kontrolę nad polaną możesz z niej przemieścić się dalej

Ad 3. ORŁÓW.
Każdy dekret rozpatrujesz w dowolnej kolejności kart, ważne jest zachowanie kolejności: werbunek, ruch, walka, budowa.
Kolejność kart nie ma żadnego znaczenia.
Im więcej pytań tym lepiej tylko proszę pamiętać o dwóch rzeczach:
1. ORŁY nie SOWY
2. Włóczęga to głupia [cenzura]
Re: Root - pytania i wątpliwości
O jeszcze jedno pytanie:
Przekuwanie kart.
Karty które mają działania stałe tzw trwały efekt. Maja one jakieś znaczenie z jakiej polany one są? Czy po prostu działają jako takie extra boosty mojej frakcji?
Przekuwanie kart.
Karty które mają działania stałe tzw trwały efekt. Maja one jakieś znaczenie z jakiej polany one są? Czy po prostu działają jako takie extra boosty mojej frakcji?
-
- Posty: 177
- Rejestracja: 08 sty 2021, 23:46
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 98 times
Re: Root - pytania i wątpliwości
Karty, które po przekuciu są pasywkani (czyli nie dają ci przedmiotu i punktu zwycięstwa oraz je odrzucasz) odnoszą się do twojej frakcji i dodają Ci dodatkowe umiejętności. Nie ma żadnego znaczenia z jakiej polany one są, musisz mieć na tych polanach komponenty do przekuwania w momencie gdy je przekuwasz, potem możesz ich używać, nawet jeśli już nie masz tych polan
Re: Root - pytania i wątpliwości
Gdy gracz broniący się zagrywa kartę Płatnerze

to należy to traktować tak jakby do walki nie doszło? Czy nikt nie otrzymuje obrażeń czy tylko obrońca jest bezpieczny a atakujący otrzymuje obrażenia wynikające z rzutu kośćmi?

to należy to traktować tak jakby do walki nie doszło? Czy nikt nie otrzymuje obrażeń czy tylko obrońca jest bezpieczny a atakujący otrzymuje obrażenia wynikające z rzutu kośćmi?
- ave.crux
- Posty: 1823
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 868 times
- Been thanked: 1351 times
Re: Root - pytania i wątpliwości
Zagrywa? Ta gra musi być już w tym momencie zagrana w obszarze gracza. Oczywiście działa tylko na tego kto ma tę kartę, co cię przeciwnik interesuje (on nie ma płatnerzy wykuwających zbroje ;D).
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
-
- Posty: 148
- Rejestracja: 12 wrz 2021, 20:36
- Has thanked: 165 times
- Been thanked: 29 times
Re: Root - pytania i wątpliwości
Karta jest zagrana, ale może być odrzucona żeby anulować obrażenia z kości. W sumie nie jest na karcie napisane, że anuluje obrażenia z kości rywala, więc interpretacja, że anuluje obrażenia z wszystkich kości, zarówno atakującego jak i obrońcy jest w pewnym sensie prawidłową interpretacją tekstu na karcie.
-
- Posty: 177
- Rejestracja: 08 sty 2021, 23:46
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 98 times
Re: Root - pytania i wątpliwości
Musisz ją przekuć, nie zagrać. W momencie walki, traktujesz to tak, że ignorujesz obrażenia, które idą w Ciebie - czyli obrońca jest bezpieczny

Re: Root - pytania i wątpliwości
Podczas świtu grając Dynastią, gdy nie mam gniazd mogę rozmieścić nowe gniazdo na dowolnej polanie z najmniejszą ilością wojowników. Czy taką polaną może być pusta polana? Bez jakichkolwiek komponentów?
Re: Root - pytania i wątpliwości
Może być. Jedyną zasadą jest to że musisz być w stanie wszystkie te komponenty (1 gniazdo i 3 wojowników) rozmieścić.
Np. W pustej polanie nie będzie problemu. Na polanie z twierdzą Markizy nie możesz rozmieszczać swoich wojowników więc też gniazda tam nie postawisz.
Re: Root - pytania i wątpliwości
Grając z dodatkiem Zaciężnych mam 4 pytania. 1. Czy Flotylla przemieszcza się na dowolne pole na rzece czyli np czy może przemieścić się z pola przy krawędzi mapy na pole na drugim końcu rzeki? 2. Szpiedzy Konspiracji - pierwsza część akcji mówi aby rozmieścić dwóch wojowników Szpiegów na dowolnych polanach z komponentami przeciwnika. Co w sytuacji gdy mam wolnego tylko 1 mepla lub żadnego. Wykładam tylko jednego czy zabieram brakującego z innej polany? 3.Podobna sytuacja jest u Powierników ognia w drugim etapie świtu, gdzie muszę rozmieścić jednego wojownika Powierników na polanie z wojownikiem Powierników albo sąsiadującej z nią. Jeśli nie możesz, rozmieść 2 wojowników Powierników na dowolnych polach ( czyli mam zabrać Powierników z innych pól gdy nie mam już żadnego wolnego?)
4. Gdy mam na karcie wybór "albo" to wykonuję zawsze krok pierwszy i potem w drugim kroku mam wybór? Czy jednak na początku już decyduję się czy wykonać "1 i 2" czy tylko zastosować się do teksty pod "albo".

4. Gdy mam na karcie wybór "albo" to wykonuję zawsze krok pierwszy i potem w drugim kroku mam wybór? Czy jednak na początku już decyduję się czy wykonać "1 i 2" czy tylko zastosować się do teksty pod "albo".

- Olgierdd
- Posty: 1837
- Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 85 times
- Been thanked: 93 times
Re: Root - pytania i wątpliwości
1. Przemieszczasz się wzdłuż rzeki (jak po ścieżce), ale tylko na sąsiednią polanę. Nie "teleportujesz się".
2. i 3. Jeżeli w zasobach nie ma już komponentów do wystawienia, to pomijasz ten krok. Jeżeli masz wystawić dwóch wojowników, a w zasobach jest tylko jeden, to wystawiasz tego jednego. Nie przesuwasz komponentów po mapie.
4. W tym konkretnym przypadku wybór jest tylko w drugim kroku. Oznacza to, że wykonujesz krok pierwszy, a potem dokonujesz wyboru w kroku drugim.
2. i 3. Jeżeli w zasobach nie ma już komponentów do wystawienia, to pomijasz ten krok. Jeżeli masz wystawić dwóch wojowników, a w zasobach jest tylko jeden, to wystawiasz tego jednego. Nie przesuwasz komponentów po mapie.
4. W tym konkretnym przypadku wybór jest tylko w drugim kroku. Oznacza to, że wykonujesz krok pierwszy, a potem dokonujesz wyboru w kroku drugim.
Re: Root - pytania i wątpliwości
Mogę zmusić wojownika dowolnej frakcji do przemieszczenia się na pole z Popularnym Zespołem. Czy dowolnej oznacza, że również własnej frakcji, czy tylko wroga? I czy jak zmuszam już frakcje do przemieszczania się i np. jest takich pól 3 dookoła, gdzie są piony frakcji to mogę sobie np wybrać tylko jedno pole z którego ma się wojownik przemieścić a resztę zostawić w spokoju?


- Highlander
- Posty: 1689
- Rejestracja: 15 gru 2013, 00:09
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 146 times
- Been thanked: 178 times
Re: Root - pytania i wątpliwości
Pytanie czy następująca sytuacja jest zgodna z zasadami czy coś źle doczytaliśmy.
Trzech graczy, trzy narożniki: rozstawiaja się Koty, potem Szczury narożnik vis-a-vis, na koniec Żelazna Straż w narożniku pomiędzy w/w. Żelazna Straż może wystawić dodatkowych 4 wojowników w lokacji obok swojego narożnika przy krawędzi, w efekcie wstawiają ich w lokacji z jednym z kocich budynków i bezpośrednio przy kociej twierdzy.
Następnie wg losowo określonej kolejności okazuje się że Żelazni ruszają się pierwsi, i 4 wojowników wjeżdża do kociej centrali i niszczy jedynego obrońcę, twierdzę i budynek (zwykle jest to tartak).
Zaczyna się pierwsza runda Kotów, bez drewna i bazy i można powiedzieć że gracz ma od startu ostro pod górkę.
Czy ta sytuacja jest zgodna z zasadami?
Tak, wiem, na 3 graczy ze Szczurami i Strażą zaleca się dla trzeciego gracza tylko Kruki ale rozumiem że to tylko zalecenie. Wg metody punktowej punktów jest aż nadto.
Trzech graczy, trzy narożniki: rozstawiaja się Koty, potem Szczury narożnik vis-a-vis, na koniec Żelazna Straż w narożniku pomiędzy w/w. Żelazna Straż może wystawić dodatkowych 4 wojowników w lokacji obok swojego narożnika przy krawędzi, w efekcie wstawiają ich w lokacji z jednym z kocich budynków i bezpośrednio przy kociej twierdzy.
Następnie wg losowo określonej kolejności okazuje się że Żelazni ruszają się pierwsi, i 4 wojowników wjeżdża do kociej centrali i niszczy jedynego obrońcę, twierdzę i budynek (zwykle jest to tartak).
Zaczyna się pierwsza runda Kotów, bez drewna i bazy i można powiedzieć że gracz ma od startu ostro pod górkę.
Czy ta sytuacja jest zgodna z zasadami?
Tak, wiem, na 3 graczy ze Szczurami i Strażą zaleca się dla trzeciego gracza tylko Kruki ale rozumiem że to tylko zalecenie. Wg metody punktowej punktów jest aż nadto.
-
- Posty: 177
- Rejestracja: 08 sty 2021, 23:46
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 98 times
Re: Root - pytania i wątpliwości
Tak, dlaczego by nie? Dokładnie to samo mogą zrobić wydry, kruki oraz orły (chociaż one potrzebują pomocy).Highlander pisze: ↑13 maja 2024, 22:54 Pytanie czy następująca sytuacja jest zgodna z zasadami czy coś źle doczytaliśmy.
Trzech graczy, trzy narożniki: rozstawiaja się Koty, potem Szczury narożnik vis-a-vis, na koniec Żelazna Straż w narożniku pomiędzy w/w. Żelazna Straż może wystawić dodatkowych 4 wojowników w lokacji obok swojego narożnika przy krawędzi, w efekcie wstawiają ich w lokacji z jednym z kocich budynków i bezpośrednio przy kociej twierdzy.
Następnie wg losowo określonej kolejności okazuje się że Żelazni ruszają się pierwsi, i 4 wojowników wjeżdża do kociej centrali i niszczy jedynego obrońcę, twierdzę i budynek (zwykle jest to tartak).
Zaczyna się pierwsza runda Kotów, bez drewna i bazy i można powiedzieć że gracz ma od startu ostro pod górkę.
Czy ta sytuacja jest zgodna z zasadami?
Tak, wiem, na 3 graczy ze Szczurami i Strażą zaleca się dla trzeciego gracza tylko Kruki ale rozumiem że to tylko zalecenie. Wg metody punktowej punktów jest aż nadto.
W takiej sytuacji gracz kotów może wspiąć się na wyżyny swojego talentu by wygrać grę startując z gorszej pozycji albo zgadać się się z Szczurami że oni wygrywają grę tylko pod warunkiem że wspólnie dojadą Straż.
Root jaszczurzy kultyści
Pytanie do frakcji Jaszczurów. Czy kiedy podczas akcji akolitów " przemieść wojowników z polany wygnańców, aby walczyć na polanie docelowej" to przemieszczenie oznacza polanę sąsiednią? Jezeli tak to czy obowiazuje zasada kontroli polan nadal. A czy "przemieścić" może oznaczać teleport na jakąkolwiek wybraną polanę docelową?
Root – Plemiona Rzeczne pytania o tłumaczenie Kultystow i mechanikęMechanicznego Markiza
Cześć, grałem (czy raczej usiłowałem grać) partię solo Root'a Jaszczurzy Kultyści vs Mechaniczny Markiz (z roszerzenia Plemiona Rzeczne) i mam dwa pytania:
***EDIT***
poniższe pytanie chyba się rozwiązało > w innym video angielska wersja ma naklejkę na planszetce w tym miejscu zgodną z polskim tłumaczeniem ORAZ z aktualnymi zasadami w Laws of Root
1. W fazie dnia kultystów akcja Ofiara (za kartę ptasią) brzmi: "Rozmieść jednego wojownika na polu Akolitów". Kierując się logiką z innych akcji dnia, budowa i werbunek, gdzie słowo "rozmieść" używane jest w kontekście dodawania ogrodów/jaszczurów z zasobów/planszetki gracza, akolitów wrzucałem z moich zasobów jaszczurów. TYMCZASEM oglądając po rozgrywce wideo angielskojęzyczne z zasadami dla tych frakcji, zobaczyłem na planszetce w tym punkcie sformułowanie "from the map". ??? Czy tylko mi się wydaje, czy to zasadnicza różnica, i coś tu nie pykło w tłumaczeniu? (Księga praw 10.5.4 w trochę innej formie mówi to samo)
***EDIT KONIEC***
2. Czy Mechaniczny Markiz z Plemion Rzeczny został ulepszony/zastąpiony domyślnie przez wersję 2.0 z Trybów Leśnogrodu i lepiej nim nie grać? Objaśniam skąd pytanie: Mecha Markiz rozjechał mnie w 3 czy 4 turach szybko werbując po 2 koty na 2 rodzaje polan (potem też na trzeci typ) i w świcie kolejnych rund zgarniał 6, 10, 16 punktów za kontrolowane polany… ? Z drugiej strony ruchu nie mógł wykonać żadnego bo wszędzie stało po 3 lub mniej pomarańczowych łebków… ???

Czy ktoś miał podobny zonk z tymi frakcjami?
***EDIT***
poniższe pytanie chyba się rozwiązało > w innym video angielska wersja ma naklejkę na planszetce w tym miejscu zgodną z polskim tłumaczeniem ORAZ z aktualnymi zasadami w Laws of Root
1. W fazie dnia kultystów akcja Ofiara (za kartę ptasią) brzmi: "Rozmieść jednego wojownika na polu Akolitów". Kierując się logiką z innych akcji dnia, budowa i werbunek, gdzie słowo "rozmieść" używane jest w kontekście dodawania ogrodów/jaszczurów z zasobów/planszetki gracza, akolitów wrzucałem z moich zasobów jaszczurów. TYMCZASEM oglądając po rozgrywce wideo angielskojęzyczne z zasadami dla tych frakcji, zobaczyłem na planszetce w tym punkcie sformułowanie "from the map". ??? Czy tylko mi się wydaje, czy to zasadnicza różnica, i coś tu nie pykło w tłumaczeniu? (Księga praw 10.5.4 w trochę innej formie mówi to samo)
***EDIT KONIEC***
2. Czy Mechaniczny Markiz z Plemion Rzeczny został ulepszony/zastąpiony domyślnie przez wersję 2.0 z Trybów Leśnogrodu i lepiej nim nie grać? Objaśniam skąd pytanie: Mecha Markiz rozjechał mnie w 3 czy 4 turach szybko werbując po 2 koty na 2 rodzaje polan (potem też na trzeci typ) i w świcie kolejnych rund zgarniał 6, 10, 16 punktów za kontrolowane polany… ? Z drugiej strony ruchu nie mógł wykonać żadnego bo wszędzie stało po 3 lub mniej pomarańczowych łebków… ???


Czy ktoś miał podobny zonk z tymi frakcjami?