Root - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
marshall
Posty: 2
Rejestracja: 09 lip 2021, 15:36

Re: Root - pytania i wątpliwości

Post autor: marshall »

Witam podczas ostatniej rozgrywki w Roota naszły nas pewne wątpliwości. Chodzi o Dysnastie Orlich Gniazd oraz o kartę z dodatku.
Zacznę od karty jest to karta związana z tym że podczas dnia możesz wyczerpać przedmiot by zrobić ruch lub walkę. Nie pamiętam dokładnie nazwy karty. Przechodząc do pytania. Czy przedmioty które wyczerpiemy jako inna nacja poza włóczęgo odnawiają się?
Jeśli chodzi o dynastię, czy jeśli usunęliśmy wszystkie gniazda i według zasad trzeba postawić kolejne w świcie w miejscu gdzie jest najmniejsza liczba wojowników innych graczy, i mamy polanę z 3 wojownikami reszta ma po więcej, ale na tym polu miejsca są już zajęte i czy usuwamy budynek i stawiamy gniazdo? Czy szukamy następnej polany gdzie w rozgrywce, na następnej było 5 wojowników i wolne miejsce?
kasztan4321k
Posty: 141
Rejestracja: 08 sty 2021, 23:46
Has thanked: 11 times
Been thanked: 67 times

Re: Root - pytania i wątpliwości

Post autor: kasztan4321k »

marshall pisze: 02 lut 2023, 15:52
Zacznę od karty jest to karta związana z tym że podczas dnia możesz wyczerpać przedmiot by zrobić ruch lub walkę. Nie pamiętam dokładnie nazwy karty. Przechodząc do pytania. Czy przedmioty które wyczerpiemy jako inna nacja poza włóczęgo odnawiają się?
Jeśli chodzi o dynastię, czy jeśli usunęliśmy wszystkie gniazda i według zasad trzeba postawić kolejne w świcie w miejscu gdzie jest najmniejsza liczba wojowników innych graczy, i mamy polanę z 3 wojownikami reszta ma po więcej, ale na tym polu miejsca są już zajęte i czy usuwamy budynek i stawiamy gniazdo? Czy szukamy następnej polany gdzie w rozgrywce, na następnej było 5 wojowników i wolne miejsce?
Chodzi Ci o kartę "Misja mężnych myszy" - nie, nie odświeżamy, przedmioty są dla jednorazowego użytku.

Tak, szukasz polany gdzie jest wolne miejsce i tam stawiasz gniazdo.
marshall
Posty: 2
Rejestracja: 09 lip 2021, 15:36

Re: Root - pytania i wątpliwości

Post autor: marshall »

Tak o chodziło mi o misje mężnych myszy. Dziękuję za odpowiedź, czyli w dynastii szukamy wolnej polany z najmniejszą liczbą wojowników? A czy może być taki przypadek że wszystkie polany są zajęte i wtedy co musimy zrobić w takiej sytuacji?
kasztan4321k
Posty: 141
Rejestracja: 08 sty 2021, 23:46
Has thanked: 11 times
Been thanked: 67 times

Re: Root - pytania i wątpliwości

Post autor: kasztan4321k »

O ile pamiętam Cole na discordzie albo bgg pisał, że jest zasada że albo robisz wszystko albo nic (szkoda ze nie jest zapisana) - oznacza to, że jeśli nie ma takiej polany to nie możesz dać tych wojowników oraz gniazda.

Hmmm...
Czyli w sumie nie tylko koty mogą być całkowicie wyeliminowane z gry :D
Gawlisz
Posty: 12
Rejestracja: 18 mar 2016, 13:30
Been thanked: 4 times

Re: Root - pytania i wątpliwości

Post autor: Gawlisz »

Cześć,

Mam pytanie, gdzie znajdę info o konieczności odrzucania karty podczas ruchu do polany gdzie są minimum 3 figurki przeciwnika. Jest taka zasada? Brak karty powoduje brak możliwości ruchu?
kasztan4321k
Posty: 141
Rejestracja: 08 sty 2021, 23:46
Has thanked: 11 times
Been thanked: 67 times

Re: Root - pytania i wątpliwości

Post autor: kasztan4321k »

Gawlisz pisze: 24 lip 2023, 18:33 Cześć,

Mam pytanie, gdzie znajdę info o konieczności odrzucania karty podczas ruchu do polany gdzie są minimum 3 figurki przeciwnika. Jest taka zasada? Brak karty powoduje brak możliwości ruchu?
Hej, nie ma takiej zasady :) najbliższe co może być, że sojusz płaci kartę więcej na polanach gdzie jest trzech lub więcej wojowników innego gracza ale to wynika z mechaniki frakcji
ammir
Posty: 23
Rejestracja: 06 sie 2011, 11:51

Re: Root - pytania i wątpliwości

Post autor: ammir »

Siemka,
Mam kilka pytań co do Root, podstawki.

Przemieszczanie: Jeśli np jestem sowami i mam w dekrecie "ruch" 4 ptasie karty, to czy mogę się przemieścić "w miejscu?" Np idę polanę do przodu, potem wracam itd.

Przemieszczanie: Jeśli np jestem sowami i mam w dekrecie "ruch" 4 ptasie karty, to czy mogę się przemieścić np 4 sowy na polanę obok z jednym kotem, tak by potem przejść do kolejnej polany np też z jednym kotem? Chodzi o to, że w zasadach jest, że mogę się przemieszczac z polany którą kontroluję więc jeśli trafię na polanę 4 sowami vs 1 kot to ją zaczynam kontrolować i teoretycznie mogę iść dalej tak?

Dekrety sowy. Czy np mając kilka kart ruchu w dekretach sowy muszę je rozpatrywać po kolei czy mogę w dowolnej kolejności? Np mam kartę ruchu z polany lisiej, pod spodem z polany króliczej a potem z dowlonej. W skócie czy kolejnośc kart w dekrecie ma znaczenie?

Podejrzewam, że będę miał więcej pytań, bo zaczęliśmy dopiero grać i mamy bardzo dużo niejasności :?
kasztan4321k
Posty: 141
Rejestracja: 08 sty 2021, 23:46
Has thanked: 11 times
Been thanked: 67 times

Re: Root - pytania i wątpliwości

Post autor: kasztan4321k »

ammir pisze: 04 sie 2023, 11:44 Siemka,
Mam kilka pytań co do Root, podstawki.

Przemieszczanie: Jeśli np jestem sowami i mam w dekrecie "ruch" 4 ptasie karty, to czy mogę się przemieścić "w miejscu?" Np idę polanę do przodu, potem wracam itd.

Przemieszczanie: Jeśli np jestem sowami i mam w dekrecie "ruch" 4 ptasie karty, to czy mogę się przemieścić np 4 sowy na polanę obok z jednym kotem, tak by potem przejść do kolejnej polany np też z jednym kotem? Chodzi o to, że w zasadach jest, że mogę się przemieszczac z polany którą kontroluję więc jeśli trafię na polanę 4 sowami vs 1 kot to ją zaczynam kontrolować i teoretycznie mogę iść dalej tak?

Dekrety sowy. Czy np mając kilka kart ruchu w dekretach sowy muszę je rozpatrywać po kolei czy mogę w dowolnej kolejności? Np mam kartę ruchu z polany lisiej, pod spodem z polany króliczej a potem z dowlonej. W skócie czy kolejnośc kart w dekrecie ma znaczenie?

Podejrzewam, że będę miał więcej pytań, bo zaczęliśmy dopiero grać i mamy bardzo dużo niejasności :?
Ad 1: Jesteś orłami ;) Tak, możesz przemieścić się 1 wojownikiem z punktu A do punktu B, potem z B do A, A do B i z B do A :)

Ad 2: Jesteś orłami - tak, w momencie gdy przejmujesz kontrolę nad polaną możesz z niej przemieścić się dalej :)

Ad 3. ORŁÓW.
Każdy dekret rozpatrujesz w dowolnej kolejności kart, ważne jest zachowanie kolejności: werbunek, ruch, walka, budowa.
Kolejność kart nie ma żadnego znaczenia.

Im więcej pytań tym lepiej tylko proszę pamiętać o dwóch rzeczach:
1. ORŁY nie SOWY
2. Włóczęga to głupia [cenzura]
ammir
Posty: 23
Rejestracja: 06 sie 2011, 11:51

Re: Root - pytania i wątpliwości

Post autor: ammir »

O jeszcze jedno pytanie:

Przekuwanie kart.
Karty które mają działania stałe tzw trwały efekt. Maja one jakieś znaczenie z jakiej polany one są? Czy po prostu działają jako takie extra boosty mojej frakcji?
kasztan4321k
Posty: 141
Rejestracja: 08 sty 2021, 23:46
Has thanked: 11 times
Been thanked: 67 times

Re: Root - pytania i wątpliwości

Post autor: kasztan4321k »

ammir pisze: 04 sie 2023, 13:07 O jeszcze jedno pytanie:

Przekuwanie kart.
Karty które mają działania stałe tzw trwały efekt. Maja one jakieś znaczenie z jakiej polany one są? Czy po prostu działają jako takie extra boosty mojej frakcji?
Karty, które po przekuciu są pasywkani (czyli nie dają ci przedmiotu i punktu zwycięstwa oraz je odrzucasz) odnoszą się do twojej frakcji i dodają Ci dodatkowe umiejętności. Nie ma żadnego znaczenia z jakiej polany one są, musisz mieć na tych polanach komponenty do przekuwania w momencie gdy je przekuwasz, potem możesz ich używać, nawet jeśli już nie masz tych polan
mouzes
Posty: 11
Rejestracja: 21 sty 2019, 18:55
Has thanked: 4 times

Re: Root - pytania i wątpliwości

Post autor: mouzes »

Gdy gracz broniący się zagrywa kartę Płatnerze
Obrazek
to należy to traktować tak jakby do walki nie doszło? Czy nikt nie otrzymuje obrażeń czy tylko obrońca jest bezpieczny a atakujący otrzymuje obrażenia wynikające z rzutu kośćmi?
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1582
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 712 times
Been thanked: 1053 times

Re: Root - pytania i wątpliwości

Post autor: ave.crux »

mouzes pisze: 18 lut 2024, 20:07 Gdy gracz broniący się zagrywa kartę Płatnerze
Obrazek
to należy to traktować tak jakby do walki nie doszło? Czy nikt nie otrzymuje obrażeń czy tylko obrońca jest bezpieczny a atakujący otrzymuje obrażenia wynikające z rzutu kośćmi?
Zagrywa? Ta gra musi być już w tym momencie zagrana w obszarze gracza. Oczywiście działa tylko na tego kto ma tę kartę, co cię przeciwnik interesuje (on nie ma płatnerzy wykuwających zbroje ;D).
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Haisenberg83
Posty: 123
Rejestracja: 12 wrz 2021, 20:36
Has thanked: 141 times
Been thanked: 27 times

Re: Root - pytania i wątpliwości

Post autor: Haisenberg83 »

ave.crux pisze: 19 lut 2024, 06:42
mouzes pisze: 18 lut 2024, 20:07 Gdy gracz broniący się zagrywa kartę Płatnerze
Obrazek
to należy to traktować tak jakby do walki nie doszło? Czy nikt nie otrzymuje obrażeń czy tylko obrońca jest bezpieczny a atakujący otrzymuje obrażenia wynikające z rzutu kośćmi?
Zagrywa? Ta gra musi być już w tym momencie zagrana w obszarze gracza. Oczywiście działa tylko na tego kto ma tę kartę, co cię przeciwnik interesuje (on nie ma płatnerzy wykuwających zbroje ;D).
Karta jest zagrana, ale może być odrzucona żeby anulować obrażenia z kości. W sumie nie jest na karcie napisane, że anuluje obrażenia z kości rywala, więc interpretacja, że anuluje obrażenia z wszystkich kości, zarówno atakującego jak i obrońcy jest w pewnym sensie prawidłową interpretacją tekstu na karcie.
kasztan4321k
Posty: 141
Rejestracja: 08 sty 2021, 23:46
Has thanked: 11 times
Been thanked: 67 times

Re: Root - pytania i wątpliwości

Post autor: kasztan4321k »

mouzes pisze: 18 lut 2024, 20:07 Gdy gracz broniący się zagrywa kartę Płatnerze
Obrazek
to należy to traktować tak jakby do walki nie doszło? Czy nikt nie otrzymuje obrażeń czy tylko obrońca jest bezpieczny a atakujący otrzymuje obrażenia wynikające z rzutu kośćmi?
Musisz ją przekuć, nie zagrać. W momencie walki, traktujesz to tak, że ignorujesz obrażenia, które idą w Ciebie - czyli obrońca jest bezpieczny :) A atakujący otrzymuje obrażenia.
mouzes
Posty: 11
Rejestracja: 21 sty 2019, 18:55
Has thanked: 4 times

Re: Root - pytania i wątpliwości

Post autor: mouzes »

Podczas świtu grając Dynastią, gdy nie mam gniazd mogę rozmieścić nowe gniazdo na dowolnej polanie z najmniejszą ilością wojowników. Czy taką polaną może być pusta polana? Bez jakichkolwiek komponentów?
polando
Posty: 1
Rejestracja: 15 lis 2022, 13:45
Been thanked: 1 time

Re: Root - pytania i wątpliwości

Post autor: polando »

mouzes pisze: 16 mar 2024, 23:28 Podczas świtu grając Dynastią, gdy nie mam gniazd mogę rozmieścić nowe gniazdo na dowolnej polanie z najmniejszą ilością wojowników. Czy taką polaną może być pusta polana? Bez jakichkolwiek komponentów?
Może być. Jedyną zasadą jest to że musisz być w stanie wszystkie te komponenty (1 gniazdo i 3 wojowników) rozmieścić.
Np. W pustej polanie nie będzie problemu. Na polanie z twierdzą Markizy nie możesz rozmieszczać swoich wojowników więc też gniazda tam nie postawisz.
mouzes
Posty: 11
Rejestracja: 21 sty 2019, 18:55
Has thanked: 4 times

Re: Root - pytania i wątpliwości

Post autor: mouzes »

Grając z dodatkiem Zaciężnych mam 4 pytania. 1. Czy Flotylla przemieszcza się na dowolne pole na rzece czyli np czy może przemieścić się z pola przy krawędzi mapy na pole na drugim końcu rzeki? 2. Szpiedzy Konspiracji - pierwsza część akcji mówi aby rozmieścić dwóch wojowników Szpiegów na dowolnych polanach z komponentami przeciwnika. Co w sytuacji gdy mam wolnego tylko 1 mepla lub żadnego. Wykładam tylko jednego czy zabieram brakującego z innej polany? 3.Podobna sytuacja jest u Powierników ognia w drugim etapie świtu, gdzie muszę rozmieścić jednego wojownika Powierników na polanie z wojownikiem Powierników albo sąsiadującej z nią. Jeśli nie możesz, rozmieść 2 wojowników Powierników na dowolnych polach ( czyli mam zabrać Powierników z innych pól gdy nie mam już żadnego wolnego?)
4. Gdy mam na karcie wybór "albo" to wykonuję zawsze krok pierwszy i potem w drugim kroku mam wybór? Czy jednak na początku już decyduję się czy wykonać "1 i 2" czy tylko zastosować się do teksty pod "albo".
Obrazek
Awatar użytkownika
Olgierdd
Posty: 1836
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 80 times
Been thanked: 92 times

Re: Root - pytania i wątpliwości

Post autor: Olgierdd »

1. Przemieszczasz się wzdłuż rzeki (jak po ścieżce), ale tylko na sąsiednią polanę. Nie "teleportujesz się".
2. i 3. Jeżeli w zasobach nie ma już komponentów do wystawienia, to pomijasz ten krok. Jeżeli masz wystawić dwóch wojowników, a w zasobach jest tylko jeden, to wystawiasz tego jednego. Nie przesuwasz komponentów po mapie.
4. W tym konkretnym przypadku wybór jest tylko w drugim kroku. Oznacza to, że wykonujesz krok pierwszy, a potem dokonujesz wyboru w kroku drugim.
mouzes
Posty: 11
Rejestracja: 21 sty 2019, 18:55
Has thanked: 4 times

Re: Root - pytania i wątpliwości

Post autor: mouzes »

Mogę zmusić wojownika dowolnej frakcji do przemieszczenia się na pole z Popularnym Zespołem. Czy dowolnej oznacza, że również własnej frakcji, czy tylko wroga? I czy jak zmuszam już frakcje do przemieszczania się i np. jest takich pól 3 dookoła, gdzie są piony frakcji to mogę sobie np wybrać tylko jedno pole z którego ma się wojownik przemieścić a resztę zostawić w spokoju?
Obrazek
Awatar użytkownika
Olgierdd
Posty: 1836
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 80 times
Been thanked: 92 times

Re: Root - pytania i wątpliwości

Post autor: Olgierdd »

Możesz przemieścić również własnego wojownika.
Nie musisz przemieszczać ze wszystkich sąsiednich polan, możesz z dowolnej liczby.
ODPOWIEDZ