Kod planszówkowy: zabawne powiedzenia i zwroty w grach

Tutaj można dyskutować na tematy ogólnie związane z grami planszowymi, nie powiązane z konkretnym tytułem.
Awatar użytkownika
salmunna
Posty: 468
Rejestracja: 12 sty 2007, 23:47
Lokalizacja: Kraków

Re: Kod planszówkowy: zabawne powiedzenia i zwroty w grach

Post autor: salmunna »

Andy pisze:Odkąd dokupiliśmy Intrygę do Dominiona, nie mówimy "kupuję powiat", tylko "kupuje duchy" (oczywiście "duchy" czytane po polsku).
Kiedyś znajoma patrzyła i słuchała jak gramy w Dominiona ENG.
Była załamana :)
[czapel] [duchy] [smity albo smajty]
Awatar użytkownika
piotrek.t
Posty: 115
Rejestracja: 03 lut 2009, 12:08
Lokalizacja: Kopenhaga
Kontakt:

Re: Kod planszówkowy: zabawne powiedzenia i zwroty w grach

Post autor: piotrek.t »

Dzieci - nie czytać poniższego:

Z żoną jak graliśmy w Caylusa to na "Royal favor" mówiliśmy laska / królewska laska a pionek na Joust Field "robił laskę"
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5130
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Kod planszówkowy: zabawne powiedzenia i zwroty w grach

Post autor: Andy »

Minion z Dominion - Intrigue: "Facet ze szklanym wibratorem".
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
skanna
Posty: 1337
Rejestracja: 22 lis 2007, 20:43
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 3 times
Been thanked: 22 times

Re: Kod planszówkowy: zabawne powiedzenia i zwroty w grach

Post autor: skanna »

WRS pisze:Przynęta - dublony kładzione na niewybranych postaciach w Puerto Rico
U nas to są "zasiłki dla bezrobotnych" :), a nieobsadzeni na żadnej plantacji ani w budynku koloniści (muzinki ;-) "idą pić w San Juan".

W Stone Age grałam chyba raz w życiu, ale wiem, że istnieje tam "chatka-kopulatka" :P
offtopikowa specjalistka - z góry przepraszam, to niezależne ode mnie i moich palców ;-)
Awatar użytkownika
Ink
Administrator
Posty: 2822
Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 107 times
Been thanked: 161 times
Kontakt:

Re: Kod planszówkowy: zabawne powiedzenia i zwroty w grach

Post autor: Ink »

skanna pisze:
WRS pisze:Przynęta - dublony kładzione na niewybranych postaciach w Puerto Rico
U nas to są "zasiłki dla bezrobotnych" :), a nieobsadzeni na żadnej plantacji ani w budynku koloniści (muzinki ;-) "idą pić w San Juan".

W Stone Age grałam chyba raz w życiu, ale wiem, że istnieje tam "chatka-kopulatka" :P
U nas to jest "chatka miłości". A rozwój rolnictwa to "robię agricolę". Ponadto "chodzimy na grzyby" (polujemy) no i "nosimy drzewo do lasu" (płacimy za coś drewnem).

W Puerto Murzyni idą na "sam chłam".

W Caylusie "laska króla" narzuca się sama, chociaż bywa też w wersji cenzurowanej: laska króla = królowa.
Za to regularnie posuwamy chudego i grubego (czyli bailiffa/provosta).
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
Awatar użytkownika
Legun
Posty: 1802
Rejestracja: 20 wrz 2005, 19:22
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 78 times
Been thanked: 167 times

Re: Kod planszówkowy: zabawne powiedzenia i zwroty w grach

Post autor: Legun »

Nu - kak dieti - tolka diwki i wodka w głowie... :wink:
Najlepsze gry to te, w które wygrywa się dzięki wybitnej inteligencji, zaś przegrywa przez brak szczęścia...
mbork
Posty: 1144
Rejestracja: 20 cze 2009, 01:05
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Kod planszówkowy: zabawne powiedzenia i zwroty w grach

Post autor: mbork »

My w Stone Age zwykle "idziemy do lasu narobić hałasu".
Awatar użytkownika
Wehr
Posty: 333
Rejestracja: 27 maja 2008, 19:10
Lokalizacja: C.K.S.M.K.Kraków/Zakopane
Has thanked: 12 times
Been thanked: 15 times

Re: Kod planszówkowy: zabawne powiedzenia i zwroty w grach

Post autor: Wehr »

@poprzednia strona, o Cytadeli

"te żółte" to :

Obrazek

Po naszemu: "wertersy"


Aaaa! Przypomniało mi się jeszcze z Puerto Rico coś. Jak obsadzamy murzynkami niepotrzebne plantacje (np. ktoś ma plantacje kawy, ale nie ma palarni kawy i tam wsadza drewienka niewolnicze), to tworzy ukryte bezrobocie. :-D

A wczoraj w Agricoli jeden drugiego nazywał zawistnikiem, jak podebrało mu się pole, z którego chciał skorzystać. :-P "Jesteś pełen zawiści i jadu!"
Obecnie: Agricola, Bitwy Westeros, 7 Cudów
Moja kolekcja
A to bym chciał :-P
Awatar użytkownika
WRS
Administrator
Posty: 2179
Rejestracja: 09 sty 2009, 09:39
Lokalizacja: Ropczyce
Has thanked: 7 times
Been thanked: 96 times
Kontakt:

Re: Kod planszówkowy: zabawne powiedzenia i zwroty w grach

Post autor: WRS »

Grając w Torresa dorobiliśmy się własnych określeń na niektóre karty akcji:
porywacz.JPG
winda.JPG
Baruk Khazad!
Jak mawia Folko:
gry logiczne to kwintesencja rozrywki, to czysta postać gry: mechanika bez dodatkowej otoczki wnoszącej, lub starającej się coś wnieść do rozgrywki
i ja się (pod) tym podpisuję
Awatar użytkownika
Van
Posty: 1062
Rejestracja: 24 sie 2006, 19:10
Lokalizacja: Rybnik
Has thanked: 1 time
Been thanked: 16 times

Re: Kod planszówkowy: zabawne powiedzenia i zwroty w grach

Post autor: Van »

Wypisałbym używane przez nas nazwy fasolek w bohnanzie ale chyba każdy nie posiadający polskiej wersji takowe utworzył.
Ostatnio popularne jest "dzisiaj" mające ponaglić dłużej zastanawiającego się gracza.

A oprócz tego przeinaczenia surowców w osadnikach: błoto czyli glina
i w le havrze: rurka szerzej znana jako metal, klej czyli glina ponownie.
Van_Hoover
#Lista gier
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6359
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 194 times
Been thanked: 490 times
Kontakt:

Re: Kod planszówkowy: zabawne powiedzenia i zwroty w grach

Post autor: yosz »

jak jesteśmy przy przeinaczaniu surowców w grach. W Caylusie na żywność mówię świnie (przecież różowe), a na sukno - jeans :)

I za żadne skarby nie mogę się przestawić na inne nazwy ;)
Ostatnio zmieniony 13 lis 2009, 12:58 przez yosz, łącznie zmieniany 1 raz.
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5130
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Kod planszówkowy: zabawne powiedzenia i zwroty w grach

Post autor: Andy »

Czy już pisałem o nazywaniu przez nas pawianem pawna z Intrygi?

Jeśli tak, to przepraszam - nie chciało mi się sprawdzać. ;)
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Senthe
Posty: 1719
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Kod planszówkowy: zabawne powiedzenia i zwroty w grach

Post autor: Senthe »

Carcassonne:
to coś, co chyba jest płótnem = szalik
smok = Pan Wawelski
kafelek brany na zapas = zaś ("weź zasia")
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Awatar użytkownika
hallas
Posty: 187
Rejestracja: 09 wrz 2009, 14:06
Lokalizacja: Brodnica, Toruń

Re: Kod planszówkowy: zabawne powiedzenia i zwroty w grach

Post autor: hallas »

Szachy:

- Bijesz konia czy posuwasz królową?
Awatar użytkownika
macike
Posty: 2308
Rejestracja: 07 cze 2007, 18:24
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Kod planszówkowy: zabawne powiedzenia i zwroty w grach

Post autor: macike »

yosz pisze:jak jesteśmy przy przeinaczaniu surowców w grach. W Caylusie na żywność mówię świenie (przecież różowe), a na sukno - jeans
U nas są świnki i mundurki.
Si vis pacem, para bellum.
Gratislavia - wrocławski festiwal gier planszowych
Awatar użytkownika
pikpol
Posty: 523
Rejestracja: 02 gru 2008, 12:17
Lokalizacja: Chełmża
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Kod planszówkowy: zabawne powiedzenia i zwroty w grach

Post autor: pikpol »

Van_Hoover pisze:Wypisałbym używane przez nas nazwy fasolek w bohnanzie ale chyba każdy nie posiadający polskiej wersji takowe utworzył.
Ostatnio popularne jest "dzisiaj" mające ponaglić dłużej zastanawiającego się gracza.

A oprócz tego przeinaczenia surowców w osadnikach: błoto czyli glina
i w le havrze: rurka szerzej znana jako metal, klej czyli glina ponownie.
U nas w standardzie w Osadnikach zamiast Owieczek używamy osiołków nie pytajcie dlaczego:)
Awatar użytkownika
Legun
Posty: 1802
Rejestracja: 20 wrz 2005, 19:22
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 78 times
Been thanked: 167 times

Re: Kod planszówkowy: zabawne powiedzenia i zwroty w grach

Post autor: Legun »

Senthe pisze:Carcassonne:
to coś, co chyba jest płótnem = szalik
U nas 5-letnia Maja nazwała to kiedyś papierem toaletowym i tak już zostało.
Najlepsze gry to te, w które wygrywa się dzięki wybitnej inteligencji, zaś przegrywa przez brak szczęścia...
Awatar użytkownika
Larry
Posty: 167
Rejestracja: 28 kwie 2006, 13:42
Lokalizacja: Poznań Wilda

Re: Kod planszówkowy: zabawne powiedzenia i zwroty w grach

Post autor: Larry »

Fasolki w tej kwestii rządzą. "Kto chce gówno za darmo? Jaaaa! Jaaaa!" "Wezmę rzygających!" . Z podtekstami się też kiedyś grało w Troję, pojawiały się dialogi w stylu "-Biorę cię na siłę. -Ciągnij."<- czyli wyzywam cię na pojedynek z siłą (nie taktyką, tak jak potrafi np. Nestor)/ dobieraj kartę.
Awatar użytkownika
piechotak
Posty: 401
Rejestracja: 17 gru 2007, 21:56
Lokalizacja: Białystok
Has thanked: 19 times
Been thanked: 24 times

Re: Kod planszówkowy: zabawne powiedzenia i zwroty w grach

Post autor: piechotak »

macike pisze:
yosz pisze:jak jesteśmy przy przeinaczaniu surowców w grach. W Caylusie na żywność mówię świenie (przecież różowe), a na sukno - jeans
U nas są świnki i mundurki.
Nie będę oryginalny - u nas są świnie, czasem szynka.

Elektrownie olejowe w Wysokim Napięciu - elektrownie w dieslu :)
Awatar użytkownika
bartek_mi
Posty: 655
Rejestracja: 13 sie 2008, 20:16
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kod planszówkowy: zabawne powiedzenia i zwroty w grach

Post autor: bartek_mi »

nie wiem jak u Was wyglada partia w RFTG ale znajoma anglistka przygladajaca sie partii padala ze smiechu sluchajac uzywania anglojezycznych nazw faz we wszelkich mozliwych polskich odmianach (typu "setlujesz czy dewelopujesz"?)

galaxy trucker:
kosmita to oczywiscie alien i do tego jeden to fioletak a drugi g***nojad. padlo przy pierwszej partii i niestety przylgnelo

carcassonne
duzy meeple to jak wiadomo "grubas"
Dice Hate Me :(
Awatar użytkownika
oopsiak
Posty: 832
Rejestracja: 04 lip 2009, 00:48
Lokalizacja: Warszawa / gdzieś na morzu

Re: Kod planszówkowy: zabawne powiedzenia i zwroty w grach

Post autor: oopsiak »

Manila

towary to kupa, velvet, żeń-szeń i z zielonym jest różnie, ale najczęściej "bożki"
LICZBA graczy/punktów/żetonów

MAM / ODDAM / CHCĘ
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3241
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 72 times
Kontakt:

Re: Kod planszówkowy: zabawne powiedzenia i zwroty w grach

Post autor: Veridiana »

bartek_mi pisze:jeden to fioletak a drugi g***nojad.
w pierwszym odruchu pomyślałam, że to "glonojad", w drugim, że "przecież to nie jest brzydko", a w trzecim "ci kosmici są chyba jednak brązowi a nie zieloni..."

ale "kupa" wymiata :lol: dowcip fizjologiczny zawsze w cenie
Awatar użytkownika
WRS
Administrator
Posty: 2179
Rejestracja: 09 sty 2009, 09:39
Lokalizacja: Ropczyce
Has thanked: 7 times
Been thanked: 96 times
Kontakt:

Re: Kod planszówkowy: zabawne powiedzenia i zwroty w grach

Post autor: WRS »

Gdy gramy w Tibet, to zwykle następuje "wdepnięcie w kupę", tudzież jej "rozgrzebanie".
(dla tych co nie kojarzą samej gry - są tam kupy kamieni, w których różne pożyteczne znaleziska się znajdują)

A gra w Fabrik Managera ma swój tradycyjny tekst:
Dawać spodnie
kafle kolejności oczywiście ;)
Baruk Khazad!
Jak mawia Folko:
gry logiczne to kwintesencja rozrywki, to czysta postać gry: mechanika bez dodatkowej otoczki wnoszącej, lub starającej się coś wnieść do rozgrywki
i ja się (pod) tym podpisuję
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5130
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Kod planszówkowy: zabawne powiedzenia i zwroty w grach

Post autor: Andy »

Odkąd gramy w Dominiona z Seasidem, używający karty CUTPURSE anonsuje: Zagrywam kota perskiego!
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
clown
Posty: 1226
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:40
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Kod planszówkowy: zabawne powiedzenia i zwroty w grach

Post autor: clown »

Wczorajsza rozgrywka w Dungeon Lords przyniosła kilka ciekawych skojarzeń.
Imp nadzorujący pracę pozostałych kolegów to PIMP, a Evilometer wskazujący jak złym (lub dobrym) jesteśmy panem podziemi, nazwany został Złomierzem lub też Dobromierzem w zależności od tego, w którą stronę wędrował wskaźnik.
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
ODPOWIEDZ