Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Gra Crescent Moon
Autor: Steven Mathers
Ilustrator: Navid Rahman
Gra wydana w 2022 roku przez Osprey games doczeka się Polskiego wydania przez wydawnictwo Portal.
Bardzo ładnie ilustrowana, grafika przypomina stare filmy animowane np.
Spoiler:
Gra asymetryczna typu "Area Control" osadzona na środkowym wschodzie w X wieku.
Gra dla 4 do 5 graczy. Gracze wcielają się watażkę, przywódcę duchowego (nie potrafię znaleźć tłumaczenia na murshid'a), sułtana, kalifa i przywódcę nomadów.
Gra trwa z góry założoną ilość tur (3-4). Wygrywa osoba z największą ilością punktów.
Zbliża się premiera gry, a tu cicho. Grą jestem zainteresowany, intryguje mnie grafika i asymetryczny design. Wydaje mi się, ze jej zapowiedź przez Portal nie wywołała entuzjazmu.
Czy ktoś może grał, podzielicie się spostrzeżeniami?
Ja zagrałem trzy razy na 4 osoby (więc nie idealnie) i ogólnie wrażenia umiarkowanie pozytywne. Gra działa, asymetria jest bardzo duża tylko odniosłem takie wrażenie, że każda frakcja ma mocny schemat grania, w którym jedziemy jak po szynach bo inaczej nie ma szans na wygraną. Co więcej, jeśli ktoś nie jedzie wedle schematu swojej frakcji to może wysypać rozgrywkę i w łatwy sposób sprezentować zwycięstwo innemu graczowi (np. Caliph i Warlord muszą bardzo mocno się balansować jako frakcje militarne). Zapal mój studzily też takie tury, w których czekasz chwilę na swoją kolejkę a jedyne co robisz to dokladasz jeden żeton na mapę i masz takie poczucie zmarnowania akcji bo tych w grze jest naprawdę mało (chyba 20). Trochę upierdliwe jest też spamietanie która frakcja za co i ile punktuje, bo tych rzeczy trochę jest. Mimo, że mam ekipę mocno ograna w Roota to tutaj po tych trzech partiach nadal powodowało to problemy.
Myślę, że gra ma potencjał, na pewno potrzebna jest stała, mocno ograna ekipa, która będzie chciała poświęcić czas na naukę i eksplorację tej gry. U mnie 2 graczy już nie chciało, choć sam bym jeszcze zagrał. Tytuł, który pięknie i intrygująco wygląda, ale myślę, że jednak sporo osób się odbije ostro.
Pisałem w którejś grze miesiąca - pomysł ciekawy, ale jak dla mnie zbyt klaustrofobiczna i bardzo na szynach. Wystarczy jeden słabszy gracz i cały balans się wywraca do góry nogami. Jak znajdziesz dobrą ekipę, której to się spodoba, to będzie to dla dla was świetna gra. Jeśli nie, to raczej będzie narzekanie.
Zagrałem. Dość fajna gra, ale jak szukam dużej asymetrii to szybciej siądę do Roota lub Hegemony. Portal zrobił spoko tłumaczenie. Brakowało paru doprecyzowań na kartach, ale instrukcja ogarniała sprawę.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Czy polskie wydanie ma pudełko tej samej jakości co angielskie?
Angielskiego nie miałem w rękach. Polskie ma wybiórcze złocenia na zewnątrz i grafikę na wewnątrzu obydwu wiek. W środku wykładka z cienkiego nadrukowanego kartonu.
Czy polskie wydanie ma pudełko tej samej jakości co angielskie?
Angielskiego nie miałem w rękach. Polskie ma wybiórcze złocenia na zewnątrz i grafikę na wewnątrzu obydwu wiek. W środku wykładka z cienkiego nadrukowanego kartonu.
Chodzi mi o to, że angielska wersja ma bardzo twarde, grube i porządne pudełko. Polska też?
W skrócie: fajne ale wszyscy gracze muszą ogarniać i robić to, co gra zakłada, że będzie się robiło daną frakcją.
CM to jest gra przede wszystkim negocjacyjna. Jeśli jest nowy gracz to zadaniem innych jest na tyle dobrze negocjować by poszło ich planem.
Tury są krótkie i robi się mało, ale największą zaletą jest to jak dużo gracze ze sobą rozmawiają podczas rozgrywki. Same ruchy to błachostka ale ile trzeba przedyskutować i dogadać to sprawia, że gra jest bardzo dobra
Oczywiście trzeba mieć odpowiednie osoby bo to nie jest typowa Area Control i ludzie muszą być gotowi pogadać