Space Hulk 3 ed. (Richard Halliwell)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Łukasz Pach
Posty: 424
Rejestracja: 16 sty 2009, 10:35
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Nowy Space Hulk

Post autor: Łukasz Pach »

Assault CAnnon
- rzucasz 3D6 , kill na 5+
- tak jak storm bolter mozna isc w overwatch, tak dlugo jak masz amunicje, ale sie NIE zacina.
- sustained fire maximum to 4+ i dziala TAKZE w overwatch
- masz 10 strzalow i extra reload za 4AP nastepne 10 strzalow.
- MALFUNCTION: jak strzelasz juz z drugiego magazynka i wyrzucisz na 3d6 to samo AC wybucha zabijajac marine.
Dodatkowo rzucasz 1d6 za kazdy model/drzwi na tym samym tile, gina na 4+.

Jak wyrzucisz 3x 6 lub 5 lub 4(sustained fire) to trafiasz cel i explodujesz jednoczesnie.
Rozumiem, że poza tą bronią?
Łukasz Pach
Niegdyś pracownik Bard.pl aktualnie Grupa ADream
Dziękuję wszystkim z forum którzy mnie wspierali i którzy pomagali przy pracy nad Dominionem.
Promocji o kryptonimie "rozwalamy serwer" nigdy nie zapomnę. Dziękuję ;)
Awatar użytkownika
Andreus
Posty: 1568
Rejestracja: 01 mar 2009, 19:55
Has thanked: 6 times

Re: Nowy Space Hulk

Post autor: Andreus »

Czy avg rating 9.14 na BGG, przy ponad 300 głosach to zbiorowa herezja czy może mamy do czynienia z grą genialną?
Awatar użytkownika
Michałku
Posty: 390
Rejestracja: 06 paź 2008, 18:20
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 16 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

Re: Nowy Space Hulk

Post autor: Michałku »

Podejrzewam, że w większości głosują fani starego Space Hulka lub 40k, a im ciężko, żeby ta gra się nie podobała :)
Ogólnopolskie Forum A Game Of Thrones
Adrahil
Posty: 76
Rejestracja: 06 sty 2005, 18:58
Lokalizacja: Lublin

Re: Nowy Space Hulk

Post autor: Adrahil »

dorelas pisze:Adrahil napisał(a):
Tak na szybko
Wydaje mi się, że możesz także poruszyć się blipem i po tym ruchu odkryć Genokrady. Różnica jest taka, że w tym przypadku nie możesz już aktywować właśnie odkrytych Genokradów. Natomiast w opisanym przez Ciebie przypadku: nie wykonujesz akcji blipem -> odkrywasz Genokrady -> możesz je aktywować.


co nagle to po diable ^^ Nie jest tak , jak ci sie wydaje. Blipa nie mozna rozwijac w chwili gdy wykonal jakakolwiek akcje.
Masz rację. Sprawdziłem zasady i :oops: Nie wiem skąd mi to przyszło do głowy.

Sprawdziłem też ponownie mój timer i to dwoma stoperami. Dziesięć prób i zaskoczenie: czasy od 2' 29'' do 3' 15'' :evil: Grawitacja się zmieniała w czasie prób, czy co? No Marinsi będą mieli każdą rozgrywkę jeszcze bardziej zaskakującą :wink:
Awatar użytkownika
westwood
Posty: 432
Rejestracja: 04 gru 2007, 02:45
Lokalizacja: Kraków

Re: Nowy Space Hulk

Post autor: westwood »

Adrahil pisze:Sprawdziłem też ponownie mój timer i to dwoma stoperami. Dziesięć prób i zaskoczenie: czasy od 2' 29'' do 3' 15'' :evil: Grawitacja się zmieniała w czasie prób, czy co? No Marinsi będą mieli każdą rozgrywkę jeszcze bardziej zaskakującą :wink:
Przynajmniej masz klepsydrę. W moim egzemplarzu uległa zmiażdżeniu. Ciekawe czy uda mi się uzyskać zamiennik? Btw. z tego co na BGG czytam, chaotyczna (he, he) klepsydra to raczej norma niż wyjątek.
Figurki też idealne nie są. Plastik, z którego są zrobione jest taki... kruchy taki. Nie gram w bitewniaki, ale trochę figurek do obu Warhammerów widziałem i wydają się być lepszej jakości :evil:
Dodatkowo sposób pakowania to kpina z klienta. W jego wyniku nie tylko mam zmiażdżoną klepsydrę, ale też pokrywę pudełka z wybrzuszeniami :x
Nie chcę zrzędzić, ale jeśli wywalam niemałą kasę na "limitowaną jubileuszową edycję" to spodziewam się najwyższej jakości, a nie niedoróbek (w tym miejscu nabywcy pierwszego rzutu El Grande Decennial Edition wyśmiewają mnie :wink: )
Awatar użytkownika
Pjaj
Posty: 689
Rejestracja: 01 sie 2006, 23:54
Lokalizacja: Poznań

Re: Nowy Space Hulk

Post autor: Pjaj »

westwood pisze:[(w tym miejscu nabywcy pierwszego rzutu El Grande Decennial Edition wyśmiewają mnie :wink: )
Przynajmniej nie musisz dorysowywać pól na planszy czy domalowywać oczek na kostkach ;)
Awatar użytkownika
Łukasz Pach
Posty: 424
Rejestracja: 16 sty 2009, 10:35
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Nowy Space Hulk

Post autor: Łukasz Pach »

Czy miotaczem można rozwalić drzwi?

Przed chwilą rozegrana kolejna partia, grałem jak zwykle marynatami i wygrałem :D Pjaj zastosowałem twoją technikę i się udało, co prawda przeżył tylko koleś z miotaczem ale ważne, że się udało. Problem w tym, że moja wygrana raczej wynikała z tego, że kolega słabo jeszcze gra genami. Ale poprzednie udało mu się wygrać. Ważne by miotacz szybko otworzył drzwi i blokował miotaczem przejście a sam szedł do przodu.
Łukasz Pach
Niegdyś pracownik Bard.pl aktualnie Grupa ADream
Dziękuję wszystkim z forum którzy mnie wspierali i którzy pomagali przy pracy nad Dominionem.
Promocji o kryptonimie "rozwalamy serwer" nigdy nie zapomnę. Dziękuję ;)
Awatar użytkownika
Pjaj
Posty: 689
Rejestracja: 01 sie 2006, 23:54
Lokalizacja: Poznań

Re: Nowy Space Hulk

Post autor: Pjaj »

bard.pl pisze:Czy miotaczem można rozwalić drzwi?
Drzwi są w SH ogniotrwałe - nie da się ich rozwalić miotaczem i nie przepuszczają ognia (może się więc zdarzyć, że część danej sekcji planszy nie zostanie dotknięta działaniem miotacza).
dorelas
Posty: 26
Rejestracja: 11 lis 2005, 00:23
Been thanked: 5 times

Re: Nowy Space Hulk

Post autor: dorelas »

Drzwi mozna rozwalac autocannonem. Jak sobie wyobrazasz , ze storm bolter rozbije drzwi, a minigun, ktorego pozazdroscilby Arni Schwarz w Predatorze nic im nie zrobi? ;D

Flamer nie uszkadza drzwi. Zalecana ponowna lektura w tramwaju :D

A na powaznie: wylapalem kolejna zmiane. Jestem zaskoczony iloscia i masa zmian ukrytych w na pozor identycznej instrukcji.

Marine bedac w overwatch MUSI strzelic do genokrada jesli ten znajduje sie w odleglosci 12 pol lub mniej od niego.

Ta zmiane powitam z otwartymi ramionami , bo oznacza , ze tym prostym posunieciem GW zazegnal kolejny nieslawny hax marines polegajacy na wykonaniu akcji "ruch do tylu i strzal" w odpowiedzi na zblizajacego sie Genokrada.

Przyklad:
Genio przezyl nawalnice overwatcha, zblizyl sie do walki wrecz za 5 punkt i juz wita sie z gaska, a tu niespodzianka: Marine wydaje CP na akcje "ruch do tylu ze strzalem" tym samym wychodzac z jego zasiegu i jeszcze strzelajac w pape. :shock:

Tez zwracam uwage na to , ze po oczyszczeniu zablokowanej broni Marine automatycznie wraca do overwatcha co powaznie komplikuje taktyczne opcje goscia. Wychodzi na to , ze czasem chcialoby sie miec zacieta bron , zeby zrobic cokolwiek innego niz strzelic na overwatchu.
Oczywiscie gdy Genokrad znajduje sie poza zasiegiem Overwatch , mozna wydawac CP jak sie chce w odpowiedzi na akcje Genokrada w polu widoczonosci Marine.

=============================================================================================================================================
Space Hulk ma bardzo wysoka ocene na BGG, poniewaz po prostu jest to najlepsza gra planszowa na swiecie :D przynajmniej dla chlopcow.
=============================================================================================================================================
Awatar użytkownika
Pjaj
Posty: 689
Rejestracja: 01 sie 2006, 23:54
Lokalizacja: Poznań

Re: Nowy Space Hulk

Post autor: Pjaj »

dorelas pisze: Przyklad:
Genio przezyl nawalnice overwatcha, zblizyl sie do walki wrecz za 5 punkt i juz wita sie z gaska, a tu niespodzianka: Marine wydaje CP na akcje "ruch do tylu ze strzalem" tym samym wychodzac z jego zasiegu i jeszcze strzelajac w pape. :shock:

Tez zwracam uwage na to , ze po oczyszczeniu zablokowanej broni Marine automatycznie wraca do overwatcha co powaznie komplikuje taktyczne opcje goscia. Wychodzi na to , ze czasem chcialoby sie miec zacieta bron , zeby zrobic cokolwiek innego niz strzelic na overwatchu.
Oczywiscie gdy Genokrad znajduje sie poza zasiegiem Overwatch , mozna wydawac CP jak sie chce w odpowiedzi na akcje Genokrada w polu widoczonosci Marine.
Na ten temat toczyła się spora dyskusja na BGG i wnioski są jednak całkiem odmienne. Większość osób przyjmuje bowiem, że po ruchu genów strzał z overwatcha następuje automatycznie i jeśli genokrad dalej pozostał w zasięgu wzroku marina (czyli w praktyce jeśli nie zginął), marine ma prawo do wykonania akcji w ramach swoich CP - może to być np. odblokowanie właśnie zaciętego boltera ale również cofnięcie się a nawet kolejny strzał (tym razem z bonusem). Rzecz jasna w przypadku podjęcia jakiejkolwiek akcji innej niż odblokowanie boltera overwatch znika.
dorelas
Posty: 26
Rejestracja: 11 lis 2005, 00:23
Been thanked: 5 times

Re: Nowy Space Hulk

Post autor: dorelas »

niestety wiekszosc ludzi piszacych komentarze do Sapce Hulka to lamy kwadratowe , a debilizm wypowiedzi grubo przebija nawet oficjalne fora blizzarda do World of Warcraft. Swoja droga ciekawe jakich ludzi przyciaga Space Hulk. Np. komentarze do Stronghold czyta sie z przyjemnoscia.

10 lat temu bylo takie samo faq w White Dwarfie i tak jak powyzej mowisz nie da sie zrobic. Nawet jakbym faq na oczy nie widzial to bym tak nie zrobil. Naciagana dziwna zasada. Wlasnie dlatego przez ludzi produkujacych takie zasady po ktorych zbierasz szczene z podlogi przestalem grac w Warhammera Tabletop.

Dlatego tez GW w 3 edycji nie popelnil tego samego bledu i napisali , ze strzal z overwacha to AKCJA (masz do wykonania 1 akcje w odpowiedzi na 1 akcje genokrada) oraz napisali , ze marine MUSI strzelic z overwatcha , jesli cel jest w zasiegu 12 pol. i na dodatek to MUSI jest jedynym slowem w calej instrukcji jebnietym (pardon slownik) gruba czcionka.

Naprawde nie wiem , jak powyzsze zasady moga komukolwiek zostawiac pole do nadinterpretacji. Na BGG widac umieja :D

Moja rada dla kazdego: przeczytac uwaznie instrukcje.
Awatar użytkownika
Pjaj
Posty: 689
Rejestracja: 01 sie 2006, 23:54
Lokalizacja: Poznań

Re: Nowy Space Hulk

Post autor: Pjaj »

dorelas pisze:niestety wiekszosc ludzi piszacych komentarze do Sapce Hulka to lamy kwadratowe , a debilizm wypowiedzi grubo przebija nawet oficjalne fora blizzarda do World of Warcraft. Swoja droga ciekawe jakich ludzi przyciaga Space Hulk. Np. komentarze do Stronghold czyta sie z przyjemnoscia.

10 lat temu bylo takie samo faq w White Dwarfie i tak jak powyzej mowisz nie da sie zrobic. Nawet jakbym faq na oczy nie widzial to bym tak nie zrobil. Naciagana dziwna zasada. Wlasnie dlatego przez ludzi produkujacych takie zasady po ktorych zbierasz szczene z podlogi przestalem grac w Warhammera Tabletop.

Dlatego tez GW w 3 edycji nie popelnil tego samego bledu i napisali , ze strzal z overwacha to AKCJA (masz do wykonania 1 akcje w odpowiedzi na 1 akcje genokrada) oraz napisali , ze marine MUSI strzelic z overwatcha , jesli cel jest w zasiegu 12 pol. i na dodatek to MUSI jest jedynym slowem w calej instrukcji jebnietym (pardon slownik) gruba czcionka.

Naprawde nie wiem , jak powyzsze zasady moga komukolwiek zostawiac pole do nadinterpretacji. Na BGG widac umieja :D

Moja rada dla kazdego: przeczytac uwaznie instrukcje.
Jak rozumiem wszyscy mający odmienne od Ciebie zdanie są co najmniej nierozgarnięci. Naprawdę mogłeś sobie darować inwektywy zwłaszcza, że wypowiedzi na forum SH na BGG w większości pochodzą od osób, które wiele partii SH mają za sobą.
Co więcej wbrew Twoim twierdzeniom instrukcja wcale nie jest w tym zakresie jasna. W jednym przypadku mówi o uprawnieniu do wykonania jednej akcji, w drugim mówi, że określona czynność musi zostać wykonana. Nadal można interpretować to w ten sposób, że akcja z overwatcha jest obowiązkowa, ale marine jest upoważniony do wykonania jednej akcji w ramach swoich uprawnień (strzał z overwatcha to nie skorzystanie z uprawnień tylko obowiązek).
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Nowy Space Hulk

Post autor: costi »

Interpretujac to w ten sposob dojdziemy do wniosku, ze marine moze w overwatchu strzelic dwa razy (raz jako psi obowiazek, a drugi jako skorzystanie z tajemniczych "uprawnien").
Strzal w overwatchu jest obowiazkowy? Jest.
Strzal w overwatchu jest akcja? Jest.
To nad czym tu jeszcze deliberowac?
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
dorelas
Posty: 26
Rejestracja: 11 lis 2005, 00:23
Been thanked: 5 times

Re: Nowy Space Hulk

Post autor: dorelas »

Niektore pytania na BGG sugeruja ze sa jak najbardziej nierozgarnieci. Duzo pytan , to te same niedomowienia i "naciaganie"zasad , jakie byly potem wyjasniane dwie dekady wczesniej w faq white dwarfa.

Nie watpie w znajomosc zasad Space Hulkowych weteranow tu. Co wiecej ,nikt nie spytal czy mozna przejsc przez zamkniete drzwi, ani nie upiera sie , ze "drzwi sa w szparach miedzy puzzlami , a zatem tak naprawde nie istnieja" , wiec i poziom merytoryczny stoi tu na wysokim poziomie. Nie zapominajmy jednak, ze na forum BGG wiekszosc ludzi nie grala w poprzednie edycje Space Hulka.

Bardzo lekkiej i zartobliwej inwektywy uzylem jako alarm , zebys nie bral na powaznie i stawial za wzor wszystkiego co tam pisza.
w instrukcji 3 edycji napisali przy regulach Overwatch, ze strzal w trybie overwatch to jest Akcja. (mozesz wykonac 1 akcje w odpowiedzi na akcje genokrada)

@Pjaj: Mysle, ze nie ma zadnej ambiwalencji w zasadach. Nadal masz wybor co robic, stojac w overwatchu jesli cel wykonuje czynnosc w odleglosci wiecej niz 12 pol od ciebie. Jesli jest blizej: musi strzelac. To jest moja logiczna interpretacja zasad 3 edycji bez krztyny naciagania.

@costi: co to sa psi uprawnienia i tajemnicze obowiazki? :D


PS - w 1 edycji strzal z overwatcha byl uprawnieniem, W 3 edycji jest to obowiazek. Ten tok myslenia wspiera nie tylko obecnosc jednego JEDYNEGO slowa w instrukcji napisanego tlusta czcionka , ale i kolejna nowa zasada zmuszajaca marine do ponownego wejscia w overwatch w chwili odblokowania broni. Brak taktycznych opcji jest cena jaka placisz za mozliwosc oddania stu strzalow za 2 AP.

Juz niedlugo na pewno nadejdzie "nowe" faq i zobaczymy , co mieli na mysli.

BUMP: ja overwatch widze tak; "zeschizowany gosc stoi z palcem na spuscie i czeka na najmniejsza oznake ruchu". Troche malo czasu na filozoficzne dywagacje , wiercenie sie w zbroi bojowej i inne czynnosci w chwili gdy genokrad pojawia sie 12 pol przed toba.
Awatar użytkownika
scarneck
Posty: 209
Rejestracja: 18 kwie 2007, 21:32
Lokalizacja: Zamość

Re: Nowy Space Hulk

Post autor: scarneck »

dorelas pisze:Wydales 5 punktow i chcesz zaatakowac wrecz za ostatni szosty? wala! ruch do tylu poza zasieg pazurow i strzal :D
W sumei nie wiem czy to ma być dowcip czy nie- w takiej sytuacji SM dostanie pazurami po twarzy tak czy inaczej.
dorelas pisze:Drzwi mozna rozwalac autocannonem
Gdzie w instrukcji jest napisane że można to zrobić? Ja osobiście nie stanąłbym z AC naprzeciw metalowych grodzi i nie wywalił w nie serii 100 pocisków.
dorelas pisze:Nadal masz wybor co robic, stojac w overwatchu jesli cel wykonuje czynnosc w odległości więcej niz 12 pol od ciebie
No ale w takiej sytuacji tylko wydawanie CP. Bo z tego co ja rozumiem, nie można z overwatcha strzelić dalej niż na te 12 pól.
dorelas pisze:Stos z zetonami blipow ukladasz jeden na drugim (ciekawe ile razy sie zawali podczas gry)
Nie można stackować blipów

I moje małe wątpliwości jeszcze.
- Rozumiem, że w zasięgu pazurów genokrada wciąż mogę sobei strzelać z broni?
- W ramach swoich AP mogę wejść w zasięg pazurów, po czym bez wali spokojnie ominąć sobie genokrada bokiem?

A co do odkrywania blipów to najkorzystniej chyba je podprowadzić za figurką po czym odsłonić go w turze, w której jeszcze się nie ruszał- wtedy nie stracimy aktywacji na odkrywanie.

EDIT
- Dwa geny stoją jeden za drugim, naprzeciwko SM na overwatchu. Pierwszy genek odchodzi w bok poza pole widzenia SM odkrywając drugiego. Z tego co rozumiem, marine nie może strzelić do tego drugiego?

- Po co jest podany koszt akcji odblokowania boltera [1AP]? Z tego co ja rozumiem, to odblokowywać mogę jako reakcja na ruch gena. A przecież żeton zostanie usunięty w fazie porządkowej i nie będzie szansy przeznaczyć punktów akcji na odblokowanie. Może pytanie głupie ale mam wrażenie, że czegoś nie łapię.
hvcfl
Posty: 3
Rejestracja: 25 lip 2005, 17:28

Re: Nowy Space Hulk

Post autor: hvcfl »

Do czasu ew. ukazania się oficjalnego FAQ w którym będzie napisane inaczej, podjąłem męską decyzję o traktowaniu strzału w overwatch jako akcji, jako że takie rozwiązanie wydaje mi się "czystsze" i prostsze. Po latach grania w M:tG mam ponadto głęboko zakorzenioną nienawiść do amatorskiego "rules lawyering'u", a ta dyskusja, z całym szacunkiem do osób mających odmienną opinię (mówię zupełnie poważnie), zalatuje na kilometr nadinterpretacją i "prawnictwem" właśnie.
scarneck pisze: I moje małe wątpliwości jeszcze.
- Rozumiem, że w zasięgu pazurów genokrada wciąż mogę sobei strzelać z broni?
Dziś się nad tym zastanawiałem, ale jako że instrukcja nie zawiera żadnych wskazówek co do minimalnego zasięgu jakiejkolwiek broni - powiedziałbym że tak.

scarneck pisze:
EDIT
- Dwa geny stoją jeden za drugim, naprzeciwko SM na overwatchu. Pierwszy genek odchodzi w bok poza pole widzenia SM odkrywając drugiego. Z tego co rozumiem, marine nie może strzelić do tego drugiego?


Strzelać można raczej tylko do osobnika wykonującego akcję, jeżeli wylezie poza zasięg wzroku to raczej pupsko (w instrukcji jest nawet taki przykład).
scarneck pisze: - Po co jest podany koszt akcji odblokowania boltera [1AP]? Z tego co ja rozumiem, to odblokowywać mogę jako reakcja na ruch gena. A przecież żeton zostanie usunięty w fazie porządkowej i nie będzie szansy przeznaczyć punktów akcji na odblokowanie. Może pytanie głupie ale mam wrażenie, że czegoś nie łapię.
Kluczowa jest tutaj zasada że CP można używać do wszystkich celów, do których używa się AP.
Awatar użytkownika
scarneck
Posty: 209
Rejestracja: 18 kwie 2007, 21:32
Lokalizacja: Zamość

Re: Nowy Space Hulk

Post autor: scarneck »

scarneck pisze: - Po co jest podany koszt akcji odblokowania boltera [1AP]?
Kluczowa jest tutaj zasada że CP można używać do wszystkich celów, do których używa się AP.
OK. Czyli odblokowanie nie pochodzi z overwatcha ale właśnie z reakcji za 1CP.

A co do tego podwójnego strzału to costi wyjaśnił to krótko i właściwie.
Muttah
Posty: 1197
Rejestracja: 11 wrz 2005, 15:36
Lokalizacja: Katowice
Been thanked: 2 times

Re: Nowy Space Hulk

Post autor: Muttah »

Jakie mieliście do tej pory wyniki w pierwszej misji? Bo ja póki co dwa razy wygrałem, raz z jednej, a raz z drugiej strony :D

W pierwszej grze marines miałem za przeciwnika narzeczoną, która jak na pierwszy raz zagrała trochę zbyt nieśmiało :wink: Skończyło się na szybkim przejęciu głównego skrzyżowania, przestrzelenia drzwi z boltera i wysmażeniu sterowni :mrgreen:

Drugi raz miałem genów, a termosami walczył kumpel, fan WH40k. Walka była dość długa i zacięta, ale ciężko obstawione skrzyżowanie, oraz wjazd liczną ekipą na tyły formacji (pomimo osłony zapewnionej przez flamer'a) w końcu przetrzebił szeregi na tyle, że ostatecznie ogniowy i sierżant padli praktycznie trzy pola od ostatnich drzwi :D

Już widzę, że w SH będę grał ile wlezie, bo wystarczy dwóch graczy i przy krótszych misjach wcale nie trwa to jakoś max długo (a przed przejściem do dłuższych nabierze się co nieco wprawy, także też będzie się grało szybciej, bez zaglądania do zasad itd.).

Tylko ile malowania będzie... Za to wtedy to już wizualnie miażdży :twisted:
dorelas
Posty: 26
Rejestracja: 11 lis 2005, 00:23
Been thanked: 5 times

Re: Nowy Space Hulk

Post autor: dorelas »

scarneck pisze:
dorelas pisze:Wydales 5 punktow i chcesz zaatakowac wrecz za ostatni szosty? wala! ruch do tylu poza zasieg pazurow i strzal :D
W sumei nie wiem czy to ma być dowcip czy nie- w takiej sytuacji SM dostanie pazurami po twarzy tak czy inaczej
======================================================================================

Dowcip owszem jest, ale nie po mojej stronie chyba. Jak ma Marine dostac pazurami? genokrad sie rusza na pole obok marine za 5 puntkt, marine w odpowiedzi cofa sie pole do tylu, za ostatni 6 AP moze Genokrad wykonac tylko jedna akcje: GUZIK.
scarneck pisze:
dorelas pisze:Drzwi mozna rozwalac autocannonem
Gdzie w instrukcji jest napisane że można to zrobić? Ja osobiście nie stanąłbym z AC naprzeciw metalowych grodzi i nie wywalił w nie serii 100 pocisków.
======================================================================================

mozna mozna , gdzie pisze , ze nie mozna? najpozniej w faq sie tego dowiecie. Assault cannon to silniejszy bolter , a drzwi to taki genokrad.
Zreszta wystarczy pomyslec: przy Flamerze pisze , ze nie zagraza drzwiom , sa ekstra zasady co do planacych sekcj z zamknietymi drzwiami. Poza tym przy Assault Cannon pisze , ze CEL gine na 5+. O boze , nie napisali , czy celem moze byc Genokrad! Trzeba napisac faq do GW z zapytaniem , czy AC moze strzelac do Genokrada i do drzwi :D ... i czy mozna wycelowac go w samego siebie.
scarneck pisze:
dorelas pisze:Nadal masz wybor co robic, stojac w overwatchu jesli cel wykonuje czynnosc w odległości więcej niz 12 pol od ciebie
No ale w takiej sytuacji tylko wydawanie CP. Bo z tego co ja rozumiem, nie można z overwatcha strzelić dalej niż na te 12 pól.
======================================================================================

Bingo!" Wspieram procesy kooperatywnej burzy mozgow.

To jedyna kwestia dla ktorej czekam na FAQ. i raczej nie oczekuje wielkich niespodzianek , tylko potwierdzenia tego , co tlusta czcionka pisze winstrukcji a co tak wielu osobom spedza sen z oczu.
scarneck pisze:
dorelas pisze:Stos z zetonami blipow ukladasz jeden na drugim (ciekawe ile razy sie zawali podczas gry)
Nie można stackować blipów
[/quote]
======================================================================================

hehe , chodzi mi o stos blipow z ktorych ciagnisz posilki przez cala gre. Kiedys lezaly one sobie w bezladnej kupie, teraz maja byc niby ulozone jeden na drugim (chyba po to zeby sobie trojek nie wyszukiwac ;D) Idac dalej tym tokiem , powinni zostawic zasade z drugiej edycji, ze CP losuje sie rzutem kostka, bo tez mozna sobie zapamietac jaki zeton jak wyglada.
scarneck pisze:- Po co jest podany koszt akcji odblokowania boltera [1AP]? Z tego co ja rozumiem, to odblokowywać mogę jako reakcja na ruch gena. A przecież żeton zostanie usunięty w fazie porządkowej i nie będzie szansy przeznaczyć punktów akcji na odblokowanie. Może pytanie głupie ale mam wrażenie, że czegoś nie łapię.
Po to , zeby sobie dalej postrzelac zamiast stac i slinic sie na widok szarzujacego genokrada.
scarneck pisze:OK. Czyli odblokowanie nie pochodzi z overwatcha ...
Nie rozumiem pytania. co ma piernik do wiatraka. Overwatch to przymus strzalnia do celu w zasiegu 12 pol.
scarneck pisze:A co do tego podwójnego strzału to costi wyjaśnił to krótko i właściwie.
O to dobrze, ze sie rozumiecie , bo ja jestem za glupi , zeby zrozumiec jego post ^^. Prosze o lopatologiczne wyjasnienie.
scarneck pisze:A co do odkrywania blipów to najkorzystniej chyba je podprowadzić za figurką po czym odsłonić go w turze, w której jeszcze się nie ruszał- wtedy nie stracimy aktywacji na odkrywanie.
Bedac idealistycznym oredownikiem zasady, ze kazde pytanie ma sens spiesze z odpowiedzia:
Nie mozesz stracic aktywacji na odkrywanie blipa, poniewaz te dwie czynnosci nie maja ze soba nic wspolnego. Mozesz odkryc blipa , jesli go jeszcze nie aktywowales LUB mozesz aktywowac Blipa.

===================================================================
Aby rozwiac liczne watpliwosci: tak, Marine moze strzelac , gdy Genokrad stoi kolo niego. Nie wiem skad liczne uprzedzenia ludzi do tego rodzaju akcji. Rowniez na BGG. Aliena nie widzieli? ;D Na BGG probowali nawet zrobic liste gier, ktore zakazywalyby strzalu w analogicznych sytuacjach i im to nie wyszlo.
hvcfl pisze:Do czasu ew. ukazania się oficjalnego FAQ w którym będzie napisane inaczej, podjąłem męską decyzję o traktowaniu strzału w overwatch jako akcji, jako że takie rozwiązanie wydaje mi się "czystsze" i prostsze.
@HVCFL: thank you , THANK YOU! Podjales meska decyzje, a nawet wiecej: podazasz litera napisanych zasad!
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2009, 03:20 przez dorelas, łącznie zmieniany 6 razy.
dorelas
Posty: 26
Rejestracja: 11 lis 2005, 00:23
Been thanked: 5 times

Re: Nowy Space Hulk

Post autor: dorelas »

Muttah: kazda misja jest latwa dla marines (a w najgorszym przypadku jest duze prawdopobienstwo wygranej marines) , jak sie zna na nia trik. Farmazony GW , ze kazda misja lekko faworyzuje Genokradow mozna wlozyc miedzy bajki, bo prawda jest taka, ze z bardzo doswiadczonym graczem Marines Genokrady wygrywaja nie za czesto (przewaznie wtedy, kiedy Marine ma fatalnego pecha przy rzutach kosciami). Podczas panowania 1 edycji wyszlo pare naprawde hardkorowych i wymagajacych misji, ale chyba nie na dzisiejsze czasy, gdy kazdy musi sie dobrze bawic z usmiechem na ustach. Sprobuj zagrac w misje z dodatku Deathwing, latwe to one nie byly.

Co do twojej rozgrywki; W misji pierwszej musisz popedziec sierzantem na wprost za max CP do przodu za skrzyzowanie T, i walnac tam flamer , zeby odciac genokradom komasujacym sie w rownoleglym korytarzu droge do sierzanta i do flamera. Potem juz tylko jako drugim idziesz samym flamerem rownoleglym korytarzem (tym co skreca od glownego) i wypalasz sekcje po sekcji w strone pokoju odcinajac coraz dalej genokradow od pokoju - celu. Tyle :twisted:
Sierzant strzela na overwatchu tam gdzie go zostawiles (moze sie potem cofac do tylu , albo agresywnie zaatakowac nastepne skrzyzowanie , zeby pomoc flamerowi- wybor nalezy do ciebie). Jeden kadlubek z tylu na overwatchu obstawia korytarz po prawej od strefy wejscia Marines zniechecajac Genia do ewentualnego bawienia sie w akcje dywersyjne, ktore i tak nic nie daja z racji odleglosci dzielacej punkt wejscia Genokradow od celu Marines.

Ja mialem ubaw, jak Rescue Mission (III) przeszedlem Marines podazajac 100% wedlug utartego przez dwie dekady planu gry. Pod koniec 3 tury marines mialem juz pewnosc , ze wygram. Nie pomoglo nawet sprowadzenie do gry Bloodlorda (BTW od teraz bede go zawsze uzywac , bez wzgl na misje i zachecam was tez do tego. A moze jakis House rule , ze za kazda trojke rzucasz 1d6 i na 6 wchodzi Broodlord raz w grze?).
A spodziewalem sie jakiegos urozmaicenia z tyloma "nowymi" twistami starych zasad.
Awatar użytkownika
Łukasz Pach
Posty: 424
Rejestracja: 16 sty 2009, 10:35
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Nowy Space Hulk

Post autor: Łukasz Pach »

Opiszę swoje wrażenia z scenariusza artefakt. Grałem ten scenariusz dwa razy marynatami. Raz przegrałem, geny były wszędzie, dziubały mnie z każdej strony po kolei i choć doszedłem do artefaktu, jak wracałem czekało na mnie całe stadko. Nie było opcji bym to wygrał bo miałem przeciwko sobie 10 blipów. Za drugim razem wysyłałem jednego marins na każde wejście i ustawiałem go w overwatchu. Już gdy szedłem po artefakt blokowałem wyjścia którymi potem mogli by mnie otoczyć. W końcu doszło do sytuacji, że kumpel nie miał gdzie wyjść bo jak nie szedł tak dostawał baty. Nawet gdy wstawił sobie bloodlorda nic to nie pomogło bo librarian z artefaktem szedł środkiem stołu i rzucałem ten efekt za 2 dzięki któremu nie da się przejść danym korytarzem :D, tak więc grubas nie zabił nawet jednego modelu 8]. Jak się tylko obstawi wyjścia i ustawi overwatch to geny nie mają szans, przynajmniej w tym scenariuszu bo grałem na razie w pierwszy i ten.
Łukasz Pach
Niegdyś pracownik Bard.pl aktualnie Grupa ADream
Dziękuję wszystkim z forum którzy mnie wspierali i którzy pomagali przy pracy nad Dominionem.
Promocji o kryptonimie "rozwalamy serwer" nigdy nie zapomnę. Dziękuję ;)
Awatar użytkownika
TuReK
Posty: 1482
Rejestracja: 07 cze 2004, 13:57
Lokalizacja: Opole (d. Mecatol Rex)
Has thanked: 50 times
Been thanked: 75 times

Re: Nowy Space Hulk

Post autor: TuReK »

Z pustego i Saruman nie naleje
Muttah
Posty: 1197
Rejestracja: 11 wrz 2005, 15:36
Lokalizacja: Katowice
Been thanked: 2 times

Re: Nowy Space Hulk

Post autor: Muttah »

Dorelas: Cóż, na razie jestem jeszcze kompletnym noobem (grałem tylko w zamierzchłych czasach w oba Space Hulki na PC), także póki co nie wypracowałem jeszcze tego typu optymalnych planów :D Aczkolwiek do tego się to pewnie sprowadza - wszystko obliczone i potem już tylko co wymyśli genio, albo jak pójdą rzuty. W sumie wydaje mi się, że dla genów podstawa to połączenie szybkiego wbiegania na punkty krytyczne i gromadzenia tam odpowiednio dużych sił, a dopiero potem ewentualny atak. Jak marines będą chcieli się przebić, to muszą wydać dużo punktów akcji (no chyba że jest flamer, no ale nie może być wszędzie jednocześnie). Jak będą sępić na overwatchu, to przy pięciu, sześciu biegnących genach jest spora szansa na zacinkę (rzecz jasna przy bolterze). Wydaje mi się, że kluczowe jest obstawianie krótszych korytarzy, gdzie można szybko wypaść zza rogu i po przebiegnięciu 3-4 pól wbić zęby w blaszaka ;) Oczywiście póki co to są tylko dywagacje laika, pewnie dopiero jak się podszkolimy to zobaczę o co tak naprawdę tu biega :oops: Aczkolwiek na pewno wiem już, że wybieganie dwoma, trzema genkami w nawet średnio długi korytarz z termosem na overwatchu to jest zwykłe samobójstwo i strata czasu :D

edit: a ten dodatek deathwing jest gdzieś szansa znaleźć? Ew. jakieś fanowskie strony ze scenariuszami? Nie to żeby mi póki co brakowało, ale tak z ciekawości bym chociaż obczaił.

BTW, poleciłby ktoś jakiś soundtrack w klimacie?
Awatar użytkownika
Łukasz Pach
Posty: 424
Rejestracja: 16 sty 2009, 10:35
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Nowy Space Hulk

Post autor: Łukasz Pach »

W internecie to kazdy uczy sie na Oxfordzie, trenuje krav mage od 10 lat i ma w bicepsie 55 cm
Turek :) ja co prawda nie skończyłem Oxfordu tylko polibude, ale Krav Mage trenowałem 3 lata :D

Filmik prze odjechany, cóż szkoda, że nie nadaje się do zamieszczenia na stronie sklepu :D
Podłączam się do pytanie o muzykę. Ja ściągnę sobie coś z dawn of war ale jesli ktoś ma jakieś fajne nutki to proszę o podzielenie się z innymi.
Łukasz Pach
Niegdyś pracownik Bard.pl aktualnie Grupa ADream
Dziękuję wszystkim z forum którzy mnie wspierali i którzy pomagali przy pracy nad Dominionem.
Promocji o kryptonimie "rozwalamy serwer" nigdy nie zapomnę. Dziękuję ;)
Adrahil
Posty: 76
Rejestracja: 06 sty 2005, 18:58
Lokalizacja: Lublin

Re: Nowy Space Hulk

Post autor: Adrahil »

Miałby ktoś jakiś pomysł, jak te wszystkie elementy umieścić w pudełku, żeby były tam bezpieczne i sensownie ułożone? Zwłaszcza figurki. Najbardziej mi się podoba coś w rodzaju "battle foam" (zdjęcia na BGG), ale razem z przesyłką to za droga impreza :(

Myślałem, żeby samemu zrobić takie przegródki w arkuszu pianki, ale... No właśnie z jakiego rodzaju pianki można by to zrobić - proszę o nazwę, jeśli ktoś zna. Ewentualnie, gdzie takie pojedyńcze arkusze można nabyć. Zapewne w jakiś marketach budowlanych są, ale pewnie w większej ilości.
ODPOWIEDZ