Neuroshima: Ostatnia Era 5e (D&D)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach RPG. Każda gra ma swój jeden wątek osobno Wilkołak, osobno Wampir itd.
Regulamin forum
Tutaj można dyskutować konkretnych grach RPG. Każda gra ma swój jeden wątek osobno Wilkołak, osobno Wampir itd.
aniolbezserca
Posty: 146
Rejestracja: 04 sty 2022, 19:34
Has thanked: 17 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Neuroshima: Ostatnia Era 5e (D&D)

Post autor: aniolbezserca »

NEUROSHIMA POWRACA!
* nowym wydawcą będzie Dark Rabbit, które ma w swoim portfolio Midguard (cyberpunkowi wikingowie w kosmosie), Herosi vs Horrory (heroic s-f) i Thorgala RPG
* gra będzie działała na mechanice D&D 5e
* lore świata zostanie rozwinięty
* jesienią na wspieram.to odbędzie się zbiórka na ufundowanie wydania nowej wersji systemu; wcześniej zostanie udostępniony starter, wraz z przygodą i przykładowymi postaciami
* więcej informacji: KLIK (fb wydawcy)
Ku Przygodzie 5e! [blog]
Awatar użytkownika
ShapooBah
Posty: 1292
Rejestracja: 18 lip 2018, 13:56
Lokalizacja: Katowice/Gliwice
Has thanked: 362 times
Been thanked: 216 times

Re: Neuroshima: Ostatnia Era 5e (D&D)

Post autor: ShapooBah »

Ugh, 5e w przyszłym roku będzie już dość przestarzałym (mającym 10 lat, systemem!)
Patrząc jak inne "reworki pod 5e" wychodziły na przestrzeni lat, czy to Adventures in Rokugan, czy LOtR 5e, chyba jednak wolałbym:
a) coś autorskiego, lepiej zbalansowany system 3d20, który był w miarę ciekawy/uczciwy, i gdyby okroić go z nadmiaru zasad, byłby dalej dobrym systemem
b) Postawić Neuroshimę na Cypherze który jest dużo bardziej elastyczny w stosunku do 5e, a też wykorzystuje jedną d20.
c) Postawić Neuroshimę na Modiphiousowym 2d20, bo w sumie niedaleko Neuroshimie do Fallouta, a ten już na tym systemie śmiga (i działa).
Awatar użytkownika
nimsarn
Posty: 309
Rejestracja: 04 lis 2005, 16:54
Lokalizacja: Z buszu! W centrum Zielonej Góry
Has thanked: 509 times
Been thanked: 176 times

Re: Neuroshima: Ostatnia Era 5e (D&D)

Post autor: nimsarn »

A mimo wszystko jestem ciekawy...

Po pierwsze będzie, to pierwsza w historii druga edycja rodzimego systemu - wydanie książkowe KC'tów trudno nazwać edycją, tak samo Neuroshime 1,5.
Po drugie 5E to szansa na powtórny renesans wspomnianej 1,5 i to z świeżym narybkiem;
Po trzecie może nowa edycja będzie nadawała się w końcu do tłumaczenia - może Trzewiczek nie będzie się jej wstydził - i w końcu za oceanem poznają co też "Polak" myśli o tych całych Stanach ;)

Co mnie trapi to... czary - tzn. magia, która już przez autorów edycji, w zapowiedziach, została zaszeregowana do grona mutacji :shock:
Awatar użytkownika
ShapooBah
Posty: 1292
Rejestracja: 18 lip 2018, 13:56
Lokalizacja: Katowice/Gliwice
Has thanked: 362 times
Been thanked: 216 times

Re: Neuroshima: Ostatnia Era 5e (D&D)

Post autor: ShapooBah »

Obstawiam, że magii jako takiej nie będzie, tak jak w Lotr 5e jej nie było,
Nie mniej martwi mnie to, ze 20 letnia gra na 10 letnim silniku, który też potrzebuje dość dużo łatek i modów, żeby ruszyć na czymś co jest odmienne.

No nic, czekamy na darmowy starter,

Patrząc po opisie podręcznika, oraz po aktualnych trendach, każdy chce ugryźć kawałek Falloutowego tortu :D
Darboh
Posty: 860
Rejestracja: 18 wrz 2012, 09:15
Has thanked: 32 times
Been thanked: 19 times

Re: Neuroshima: Ostatnia Era 5e (D&D)

Post autor: Darboh »

Jako alergik na 5e, się załamałem... Nie mogło być 2D20 jak w przypadku Thorgala? Kurde...
aniolbezserca
Posty: 146
Rejestracja: 04 sty 2022, 19:34
Has thanked: 17 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Neuroshima: Ostatnia Era 5e (D&D)

Post autor: aniolbezserca »

ShapooBah
Z tego co kojarzę, to dotychczasowe systemy "Mrocznego Królika" - Midguard, HvH czy Thorgal korzystały z autorskich mechanik (ta ostatnia była dość mocno krytykowana).

Cypher w naszym kraju to nisza

Postawienie na 2d20 od razu wzbudziłoby oskarżenia o próbę sklonowania Fallouta RPG.

nimsarn
Z tego co pamiętam Dzikie Pola doczekały się dwóch edycji. Wydaje mi się, że znalazło by się jeszcze kilka innych, ale nie mam pewności na ile kolejne edycje były faktycznie czymś nowym, a na ile tylko korektą pierwszej edycji.

Jeśli dobrze kojarzę, że jakoś przed przed wakacjami była planowana zbiórka na drugą edycję Klanarchii.

5e ma może swoje lata i sporo osób nie przepada za tym systemem, ale mimo wszystko to jedna z najpopularniejszych mechanik i biorąc pod uwagę to, że Dark Rabbit próbował wydawać Thorgala po angielsku i francusku - w razie sukcesu polskiej edycji daje szansę na wydanie tego systemu za granicą.
Ku Przygodzie 5e! [blog]
Awatar użytkownika
nimsarn
Posty: 309
Rejestracja: 04 lis 2005, 16:54
Lokalizacja: Z buszu! W centrum Zielonej Góry
Has thanked: 509 times
Been thanked: 176 times

Re: Neuroshima: Ostatnia Era 5e (D&D)

Post autor: nimsarn »

aniolbezserca pisze: 06 maja 2024, 18:33 nimsarn
Z tego co pamiętam Dzikie Pola doczekały się dwóch edycji. Wydaje mi się, że znalazło by się jeszcze kilka innych, ale nie mam pewności na ile kolejne edycje były faktycznie czymś nowym, a na ile tylko korektą pierwszej edycji.

Jeśli dobrze kojarzę, że jakoś przed przed wakacjami była planowana zbiórka na drugą edycję Klanarchii.
Kurcze, zapomniałem :cry: Ale musisz przyznać, że 2ed Dzikich Pól, była nierozreklamowanym produktem "lokalnym", a Klanarhia 2e, nasz wyczekiwany "pogrobowiec", wciąż się nie ukazała - co mówię jeśli jest na nią prowadzona jakaś zbiórka, to najwyraźniej w głębokiej konspiracji...
5e ma może swoje lata i sporo osób nie przepada za tym systemem, ale mimo wszystko to jedna z najpopularniejszych mechanik i biorąc pod uwagę to, że Dark Rabbit próbował wydawać Thorgala po angielsku i francusku - w razie sukcesu polskiej edycji daje szansę na wydanie tego systemu za granicą.
Też jestem tego zdania i 3mam kciuki :oops: :wink:
Awatar użytkownika
ShapooBah
Posty: 1292
Rejestracja: 18 lip 2018, 13:56
Lokalizacja: Katowice/Gliwice
Has thanked: 362 times
Been thanked: 216 times

Re: Neuroshima: Ostatnia Era 5e (D&D)

Post autor: ShapooBah »

Cypher w Polsce to nisza, którą dobrze przetłumaczony podręcznik mógłby wypełnić, zwłaszcza, że nikt nie podjął się tłumaczenia tego na polski, a jednak dla masowego odbiorcy granie po polsku ma dość duże znaczenie, bo obniża próg wejścia.

z argumentem na 2d20 się zgodze, ale też dostrzegam ogrom pracy przy upliftowaniu 3d20, nie ma pewnie na to ani kasy ani środków, i ja to rozumiem, bo to raczej na 25 lecie molocha mogłoby pójść, a nie na szybko na fali falloutowego serialu amazona.

Poza dnd 5edycyjne podręczniki raczej się nie sprzedają, poza tym, no sporo można 5e zarzucić w kwestii balansu, easy to learn hard to master itd.

Ludzie na zachodzie mogą słabo przyjąć kolejny setting opakowany w ten sam system, biorąc pod uwagę, że tam raczej ludzie wolą tworzyć swoje - ewentualnie próbować nowych.

Nie wiem czy przerzucanie się z jednego systemu (1.5e) opartego na mikromanagmentcie i liczeniu zasad na drugi system (5e) będzie dobrym rozwiązaniem, większość ludzi których znam, a którzy jeszcze w neuroshime grają bardziej wchodzą w uproszczenie niż zagęszczenie.
aniolbezserca
Posty: 146
Rejestracja: 04 sty 2022, 19:34
Has thanked: 17 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Neuroshima: Ostatnia Era 5e (D&D)

Post autor: aniolbezserca »

ShapooBah
Wydaje mi się, że problemem Cyphera jest to, że to uniwersalna mechanika, tylko w przeciwieństwie do Fate'a podręcznik jest znacznie większy. Możliwe, że to właśnie zniechęca wydawców. I możliwe, że jako nakładka do Neuro by się sprawdził, ale z uwagi na niewielką popularność Mroczny Królik wolał postawić na coś bardziej znanego na naszym rynku.

Nie przeceniałbym hype'u na "amazońskiego" Fallouta, bo zbiórka ma być dopiero na jesień, a wtedy mało kto będzie już o tym serialu pamiętał.

Skąd info o kiepskiej sprzedaży podręczników do systemów do 5e? AiME czy LoTR 5e zostały ciepło przyjęte. Z drugiej strony ciężko to oceniać z perspektywy naszego rynku, ponieważ Zerywia i Brancalonia okazały się niewypałami.

Balans to faktycznie bolączka każdej edycji, ale easy to learn hard to master - wydaje mi się, że akurat 5e jest na tyle uproszczona, że jej ogarnięcie nie powinno sprawiać kłopotów.
Ku Przygodzie 5e! [blog]
ODPOWIEDZ