Smoki z głębin / Sea Dragons (Yaniv Kahana, Simone Luciani, Pini Shekhter)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Kocia
Posty: 142
Rejestracja: 12 sty 2021, 17:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 43 times
Been thanked: 62 times
Kontakt:

Smoki z głębin / Sea Dragons (Yaniv Kahana, Simone Luciani, Pini Shekhter)

Post autor: Kocia »

Obrazek

W grze wcielamy się w rodziny smoków, które bronią mórz przed piratami i walczą o wpływy na morzach. W trakcie gry będziemy realizować misje i zbierać skarby, a na koniec przyznamy punkty graczom kontrolującym każde z czterech mórz.
W swoim ruchu zagrywamy kartę z pokazanym kształtem smoka i układamy ten kształt na planszy wykorzystując drewniane elementy. Następnie dobieramy kolejną kartę.

Liczba graczy: 2–5
Czas rozgrywki: 30–45 Min
Wiek: 8+
Ciężar: 2.25 / 5

Link do gry na BoardGameGeek
Spoiler:
Ja osobiście grę polecam. 8)
Ostatnio zmieniony 13 cze 2024, 12:52 przez Kocia, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Koklusz
Posty: 127
Rejestracja: 26 lis 2020, 16:47
Has thanked: 42 times
Been thanked: 40 times

Re: Sea Dragons (Yaniv Kahana, Simone Luciani, Pini Shekhter)

Post autor: Koklusz »

Czaiłem się na wersję angielską, ale jak są plotki o polskiej wersji to poczekam :)
Awatar użytkownika
anitroche
Posty: 862
Rejestracja: 23 kwie 2020, 10:09
Has thanked: 891 times
Been thanked: 896 times
Kontakt:

Re: Sea Dragons (Yaniv Kahana, Simone Luciani, Pini Shekhter)

Post autor: anitroche »

Też polecam (zresztą grałam na egzemplarzu Koci ;) ). Siadając do rozgrywki nastawiłam się na familijny lekki abstrakt, a kurczę tutaj trzeba uważać, żeby się nie przyblokować, bo smoki "budować" trzeba tak, żeby nie dotykały smoka innego w twoim kolorze, ale koniecznie dotykały środka planszy lub smoka innego gracza. Źle dobrane karty wzorów smoków lub złe rozstawienie swoich smoków na planszy może skutkować zablokowaniem się pod koniec gry. No fajne to, niby lekkie, ale cały czas trzeba się pilnować, co, gdzie i jak najlepiej położyć.
"Cześć, mam na imię Ania i dzisiaj pokażę wam jak wygląda rozgrywka w wariancie solo w..."

Zapraszam na mój kanał z pełnymi rozgrywkami solo: Gram Solo na YouTube
Awatar użytkownika
Grover
Posty: 39
Rejestracja: 09 maja 2017, 21:30
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 6 times
Been thanked: 2 times

Re: Sea Dragons (Yaniv Kahana, Simone Luciani, Pini Shekhter)

Post autor: Grover »

No i dzisiaj Munduko ogłosiło polskie wydanie Smoków z Głębin.
Awatar użytkownika
Agnaton
Posty: 78
Rejestracja: 17 sie 2022, 14:58
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 12 times
Been thanked: 59 times
Kontakt:

Smoki z głębin (Simone Luciani, Yaniv Kahana, Pini Shekhter)

Post autor: Agnaton »

Obrazek Obrazek

Strona wydawcy: https://sklep.muduko.com/pl/p/Smoki-z-glebin/363
BGG: https://boardgamegeek.com/boardgame/374895/sea-dragons

Liczba graczy: 2-5 | Czas: 30-40 min | Wiek: 8+

Opis wydawcy:
Baśniowe smoki nie są już bezpieczne. Zamieszkiwane przez nich wody coraz zuchwalej przejmują piraci. Jako przywódcy smoczych klanów będziecie bronić Morskich Królestw. Rozstawcie swoje smoki w strategicznych miejscach i zatopcie jak najwięcej pirackich okrętów. Najbogatszy klan na koniec gry przywróci morski pokój i przyniesie chwałę swojemu dowódcy.

W każdej turze będziecie zagrywać jedną z dwóch kart wzorów z ręki i umieszczać na planszy morskiego smoka, powiększając w ten sposób swoją obecność w czterech Morskich Królestwach. Ale ostrożnie! Nie wolno wam stawiać własnych smoków morskich obok siebie, a jeśli postawisz smoka obok takiego, który należy do innego gracza, otrzyma on w zamian złoto.

W trakcie gry waszym celem będzie zdobycie jak największej liczby punktów zwycięstwa, które otrzymuje się za: zgromadzone skarby, wypełnione misje oraz przewagi liczebne w poszczególnych Morskich Królestwach

Zawartość:
4 dwustronne planszetki Morskich Królestw
1 planszetka wyspy centralnej
54 znaczników smoczych głów
190 znaczników smoczych ciał
44 żetony okrętów pirackich
76 żetonów monet
1 bloczek punktowania
80 kart wzorów
33 karty misji
24 karty rafy koralowej
instrukcja
Ostatnio zmieniony 13 cze 2024, 11:21 przez Agnaton, łącznie zmieniany 2 razy.
Moja kosmiczna planszówka - solkrig.pl
Moje growe recenzje - spacexpolska.pl/inne/recenzje
Mój growy fanpage - facebook.com/xboardgames
pcyzm
Posty: 751
Rejestracja: 21 kwie 2020, 17:03
Has thanked: 214 times
Been thanked: 242 times

Re: Smoki z głębin (Simone Luciani, Yaniv Kahana, Pini Shekhter)

Post autor: pcyzm »

Bardzo dobry tytuł, podszedłem z rezerwą, ale ta gra okazała naprawdę sprytna i ma syndrom kolejnej partii. W sumie całkiem niezłe wprowadzenie do mechaniki area majority. Jest trochę myślenia taktycznego, trochę losowości i takiej śmiesznej gry nad stołem jak gramy powyżej 2 osób (aczkolwiek na 2 też gra daje radę). Z minusów - karty raczej do zakoszulkowania. Polecam w tle włączyć soundtrack z Piratów z Karaibów ;)
Awatar użytkownika
piechotak
Posty: 409
Rejestracja: 17 gru 2007, 21:56
Lokalizacja: Białystok
Has thanked: 23 times
Been thanked: 27 times

Re: Smoki z głębin (Simone Luciani, Yaniv Kahana, Pini Shekhter)

Post autor: piechotak »

Jak ze skalowaniem i grą na 2 osoby? Jest tu trochę area majority, i się zastanawiam, czy na 2 graczy zadziała.
Awatar użytkownika
Agnaton
Posty: 78
Rejestracja: 17 sie 2022, 14:58
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 12 times
Been thanked: 59 times
Kontakt:

Re: Smoki z głębin (Simone Luciani, Yaniv Kahana, Pini Shekhter)

Post autor: Agnaton »

piechotak pisze: 05 cze 2024, 09:42 Jak ze skalowaniem i grą na 2 osoby? Jest tu trochę area majority, i się zastanawiam, czy na 2 graczy zadziała.
Przy mniejszej liczbie graczy na planszy będzie luźniej i będziemy mieli do dyspozycji więcej możliwości działania. Na 4-5 osób jest bardzo tłoczno i bardziej ekscytująco :D

Zachęcam do przeczytania mojej recenzji: https://www.spacexpolska.pl/inne/recenz ... i-z-glebin

.
autopaga
Posty: 1633
Rejestracja: 29 wrz 2018, 20:27
Lokalizacja: Szczecin/Tanowo
Has thanked: 104 times
Been thanked: 370 times

Re: Smoki z głębin (Simone Luciani, Yaniv Kahana, Pini Shekhter)

Post autor: autopaga »

Moim zdaniem słaba gra. Kulawe punktowanie mocno losowa. W tej kategorii Laguna od Knizii jest dużo ciekawsza.
pcyzm
Posty: 751
Rejestracja: 21 kwie 2020, 17:03
Has thanked: 214 times
Been thanked: 242 times

Re: Smoki z głębin (Simone Luciani, Yaniv Kahana, Pini Shekhter)

Post autor: pcyzm »

autopaga pisze: 05 cze 2024, 10:56 Moim zdaniem słaba gra. Kulawe punktowanie mocno losowa. W tej kategorii Laguna od Knizii jest dużo ciekawsza.
No jak punktowanie mocno losowe?
Statki pirackie od razu są odwrócone, cele znane, dodatkowo, zawsze masz jeden układ z dwóch dostępnych do wyboru (a w samej wystawce jest zawsze z czego wybierać) . Im bliżej końca gry mniej więcej widać kto gdzie ma przewagę w terenie, ile monet i niewykorzystanych statków, jedyną niewiadomą są te 'ukryte smoki', które pokazujemy na końcu. Dalej to jest przewidywanie co zrobi przeciwnik, jak w każdej grze. Zdecydowanie to nie jest tytuł do którego bym przypisał cechę 'mocnej losowości'.
autopaga
Posty: 1633
Rejestracja: 29 wrz 2018, 20:27
Lokalizacja: Szczecin/Tanowo
Has thanked: 104 times
Been thanked: 370 times

Re: Smoki z głębin (Simone Luciani, Yaniv Kahana, Pini Shekhter)

Post autor: autopaga »

Poprawiam. Kulawe punktowanie, mocno losowa.
Awatar użytkownika
Agnaton
Posty: 78
Rejestracja: 17 sie 2022, 14:58
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 12 times
Been thanked: 59 times
Kontakt:

Re: Smoki z głębin (Simone Luciani, Yaniv Kahana, Pini Shekhter)

Post autor: Agnaton »

Moja recenzja tego tytułu:

Obrazek

Smoki z głębin to ciekawy i angażujący abstrakt, który zapewnia całkiem sporo emocji podczas rozgrywki. Prostota zasad, dynamika gry oraz niedługi jej czas (chociaż zdecydowanie nie jest to gierka na 20 minut), ciekawe mechaniki i frajda z układania kolejnych smoków, sprawiają, że do tytułu tego chce się wracać (regrywalność jest spora, więc łatwo i przyjemnie to robić). Autorzy zadbali, by zabawę mieli z niej nie tylko planszówkowi laicy, ale i weterani ogrywający ciężkie eurasy (każdy znajdzie tutaj jakieś plusy dla siebie). Gra nada się więc tak samo dla dzieciaków i rodzin, jak i dla graczy mocniej "siedzących" w planszówkach, którzy szukają tytułu wymagającego "pomyślunku", a jednocześnie nie zabierającego większej części growego wieczora. Polecam!

Pełna recenzja: https://www.spacexpolska.pl/inne/recenz ... i-z-glebin

.
Moja kosmiczna planszówka - solkrig.pl
Moje growe recenzje - spacexpolska.pl/inne/recenzje
Mój growy fanpage - facebook.com/xboardgames
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 6462
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: YT
Has thanked: 1326 times
Been thanked: 2025 times
Kontakt:

Re: Smoki z głębin (Simone Luciani, Yaniv Kahana, Pini Shekhter)

Post autor: BOLLO »

Pisałem ostatnio że gry area control mnie prześladują?

Kolejny tytuł z elementem area control wylądował na naszym stole. Tym razem jeden z najcięższych tytułów od wydawnictwa Muduko .

Smoki z Głębin to strategiczna gra planszowa wydawnictwa Muduko, w której gracze wcielają się w liderów smoczych klanów. Celem gry jest obrona Morskich Królestw przed piratami, zdobywanie skarbów i realizacja misji.

Ale o co tu chodzi?
Karty wzorów: Gracze zagrywają karty wzorów, które określają, w jakim kształcie i gdzie na planszy umieścić swojego smoka. Pamiętać należy że niwe smoki nie mogą sie stykać z naszymi wcześniej postawionymi.

Umieszczanie smoków: Smoki są rozmieszczane na planszy w strategicznych miejscach niczym tetris, aby zatapiać pirackie okręty, zdobywać monety no i oczywiście aby dominować na 4 terenach.

Zadania i misje: Gracze realizują różne misje, zdobywając przewagi liczebne w Morskich Królestwach i zdobywając nagrody za zatopione pirackie statki.

Gra jest pełna emocji i wymaga strategicznego myślenia, aby skutecznie zarządzać swoimi smokami i pokonać tym samym swoich przeciwników.
Jeśli lubisz gry planszowe z elementami taktyki i logicznego myślenia jak ułożyć daną konfigurację kształtu na planszy, Smoki z Głębin mogą być świetnym wyborem!

Dodatkowo gra świetnie się sprawdzi również dla młodszych graczy czy nawet osób niekoniecznie związanych z planszówkami. Osobiście jednak to z ogranymi gravzami, którzy grają "wrednie" gra mi się najprzyjemniej.

Szczerze polecam Smoki z Głębin bo to naprawdę ciekawa pozycja do pogrania w każdym gronie.

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Legun
Posty: 1853
Rejestracja: 20 wrz 2005, 19:22
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 94 times
Been thanked: 204 times

Re: Smoki z głębin (Simone Luciani, Yaniv Kahana, Pini Shekhter)

Post autor: Legun »

Wygląda bardzo zachęcająco - pod choinkę już nie zdąży, lecz niedługo imieniny/urodziny Absolutnie Najlepszej Żony...
Najlepsze gry to te, w które wygrywa się dzięki wybitnej inteligencji, zaś przegrywa przez brak szczęścia...
Awatar użytkownika
Legun
Posty: 1853
Rejestracja: 20 wrz 2005, 19:22
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 94 times
Been thanked: 204 times

Re: Smoki z głębin (Simone Luciani, Yaniv Kahana, Pini Shekhter)

Post autor: Legun »

Jestem po kilkunastu dwuosobowych partiach - bardzo wciągające. Jest też bardzo wymagające, jeśli chodzi o wyobraźnię przestrzenną, którą do tego trzeba połączyć z planowaniem strategicznym na trzech, czy nawet czterech, poziomach:
- zdobywanie żetonów statków i rafy,
- ograniczenie "prezentów" dla innych graczy, czyli podprowadzania ich pod cenne zdobycze,
- dobieranie kart przydatnych w następnych turach,
- zabieganie o przewagę na obszarach.

Uroda smoków dodaje grze uroku i całkiem ją "odabstrakcyjnia".
Swoją drogą, ciekawe, dlaczego autorzy nie wykorzystali wszystkich możliwych opcji układów 5 kwadratów na zielonych kartach. Pola mórz mogłyby być też bardziej zróżnicowane, gdy chodzi o proporcję statków, raf i wirów. Choćby tak, jak są zróżnicowane strony części planszy w Tobago.
Najlepsze gry to te, w które wygrywa się dzięki wybitnej inteligencji, zaś przegrywa przez brak szczęścia...
ODPOWIEDZ