Lords of Ragnarok - pytania i zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
Seraphic_Seal
Posty: 906
Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
Has thanked: 301 times
Been thanked: 218 times

Re: Lords of Ragnarok (Adam Kwapiński)

Post autor: Seraphic_Seal »

Hoppy pisze: 06 maja 2024, 11:59
Spoiler:
Strona 6, akapit Ruch, punkt wycofanie.

"Wycofanie – Armie czasami muszą się wycofać. Oznacza to, że kontrolujący je gracz musi przenieść je z danego Regionu do sąsiedniego kontrolowanego przez siebie Regionu. Jeżeli jest to niemożliwe, Armie zostają zniszczone (zdjęte z planszy i  przeniesione do puli gracza). W  czasie wycofywania się, Armie mogą korzystać z Drakkarów. W większości wypadków
wycofanie się jest wynikiem Bitwy, ale niektóre Potwory bądź efekty mogą zmusić graczy do wycofania Armii. Efekty, które zachodzą podczas ruchu, nie znajdują zastosowania przy wycofywaniu się."
Czyli było faktycznie. Wspaniała instrukcja.
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Hoppy
Posty: 38
Rejestracja: 23 cze 2021, 12:33
Been thanked: 5 times

Re: Lords of Ragnarok - pytania i zasady

Post autor: Hoppy »

Jak dla mnie Instrukcja jest dobrze napisana i nie sprawiła mi dużych problemów. Na początku są kluczowe definicje, potem przygotowanie gry a następnie zasady rozgrywki z użyciem wcześniej przedstawionych definicji. Wiadomo, że jest tego dużo i najlepiej przeczytać instrukcję kilka razy łącznie z przeczytaniem po jednej dwóch rozgrywkach. Ale jak jest napisane że armia ma się wycofać to sprawdzasz na początku instrukcji co to jest wycofanie. Nie wymusza to ponownego tłumaczenia tego samego pojęcia
bdm
Posty: 598
Rejestracja: 18 mar 2019, 13:41
Has thanked: 403 times
Been thanked: 69 times

Re: Lords of Ragnarok - pytania i zasady

Post autor: bdm »

Po przegranej bitwie gracz musi się wycofać swoimi jednostkami do sąsiedniego regionu czy swojego kontrolowanego?
Hoppy
Posty: 38
Rejestracja: 23 cze 2021, 12:33
Been thanked: 5 times

Re: Lords of Ragnarok - pytania i zasady

Post autor: Hoppy »

Do sąsiedniego swojego. Może to zrobić również drakkarem. Jeśli nie ma możliwości cała armia ginie.
Awatar użytkownika
Moonday
Posty: 995
Rejestracja: 25 gru 2015, 12:10
Has thanked: 244 times
Been thanked: 243 times

Re: Lords of Ragnarok - pytania i zasady

Post autor: Moonday »

1. Czy mogę zwerbować armię w moim regionie z osadą ale w którym znajduje się Loki? Jeżeli tak, to czy w takiej sytuacji armia po werbunku pozostaje w regionie z Lokim?

2. Czy dobrze rozumiem, że podniesienie siły armii o +1 w ramach "aktywacji armii" wymaga, aby ta znajdowała się w regionie z osadą, ale tylko w tym przypadku? W każdym innym (akcja runiczna, premia za sojusz z domeną, artefakt) nie ma takiego wymogu i można podnieść siłę dowolnej armii?
bdm
Posty: 598
Rejestracja: 18 mar 2019, 13:41
Has thanked: 403 times
Been thanked: 69 times

Re: Lords of Ragnarok - pytania i zasady

Post autor: bdm »

1. Nie można wchodzić na pole z Lokim więc werbować też nie można. Jak już się znajdujesz na polu i wchodzi Loki to nic się nie dzieje. To jest też taka dodatkowa ochrona pola kiedy ma się nad nim kontrolę. :)
2. Na karcie artefaktu powinno być napisane: podnieś siłę dowolnej armii. Co do akcji runicznej to jest to wyraźnie zaznaczone w instrukcji, że dowolnej, więc tak. Podejrzewam, że tak samo jest z domeną ale nie jestem pewien w 100 proc. bo nie wiem jak wygląda tekst na żetonie domeny.
Awatar użytkownika
Moonday
Posty: 995
Rejestracja: 25 gru 2015, 12:10
Has thanked: 244 times
Been thanked: 243 times

Re: Lords of Ragnarok - pytania i zasady

Post autor: Moonday »

bdm pisze: 22 maja 2024, 04:51 2. Na karcie artefaktu powinno być napisane: podnieś siłę dowolnej armii. Co do akcji runicznej to jest to wyraźnie zaznaczone w instrukcji, że dowolnej, więc tak. Podejrzewam, że tak samo jest z domeną ale nie jestem pewien w 100 proc. bo nie wiem jak wygląda tekst na żetonie domeny.
Jest napisane: "Zwiększ o 1 siłę jednej ze swoich Armii". Wydaje mi się, że w każdym przypadku gdzie jest mowa o zwiększeniu siły armii poprzez jej aktywację, to wybrana armia musi być w regionie z osadą. W każdym innym przypadku, kiedy po prostu zwiększamy siłę armii ale jej nie aktywujemy, to znika wymóg osady.
wronek_87
Posty: 85
Rejestracja: 30 lis 2016, 10:27
Has thanked: 3 times
Been thanked: 6 times

Re: Lords of Ragnarok - pytania i zasady

Post autor: wronek_87 »

POTWÓR - HULDRA

Cytat z karty Potwora:
"Atak na Region: Zwiększ o 1 Siłę jednej Armii w Regionie, w którym znajduje się Huldra, lub w sąsiednim"

Wątpliwość:
Czy Huldra jest jedynym Potworem, który podczas swojego ataku na Region pomaga a nie wyrządza jakichś szkód? Jest to pozytywna cecha czy błąd na karcie?

Generalnie jest tylko jeszcze jeden Potwór (dodatek Seas of Aegir), u którego można byłoby dopatrzeć się jakiegoś "pozytywnego ataku" (u tego Potwora chodzi o przesunięcie Drakarów, ale to nie musi być zawsze pozytywne oddziaływanie).
Awatar użytkownika
Seraphic_Seal
Posty: 906
Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
Has thanked: 301 times
Been thanked: 218 times

Re: Lords of Ragnarok - pytania i zasady

Post autor: Seraphic_Seal »

wronek_87 pisze: 11 cze 2024, 12:53 POTWÓR - HULDRA

Cytat z karty Potwora:
"Atak na Region: Zwiększ o 1 Siłę jednej Armii w Regionie, w którym znajduje się Huldra, lub w sąsiednim"

Wątpliwość:
Czy Huldra jest jedynym Potworem, który podczas swojego ataku na Region pomaga a nie wyrządza jakichś szkód? Jest to pozytywna cecha czy błąd na karcie?

Generalnie jest tylko jeszcze jeden Potwór (dodatek Seas of Aegir), u którego można byłoby dopatrzeć się jakiegoś "pozytywnego ataku" (u tego Potwora chodzi o przesunięcie Drakarów, ale to nie musi być zawsze pozytywne oddziaływanie).
fragment z wikipedii "Huldry pomagały ludziom pracującym w lesie lub na wodzie". Nie jest też nigdzie napisane, że potwory w tej grze muszą być stricte przeszkadzające, to po prostu kolejny zasób, o który na różne sposoby mogą rywalizować gracze.
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
wronek_87
Posty: 85
Rejestracja: 30 lis 2016, 10:27
Has thanked: 3 times
Been thanked: 6 times

Re: Lords of Ragnarok - pytania i zasady

Post autor: wronek_87 »

BOSS - LOKI

Na karcie Lokiego jest napisane, że w przypadku wydania określonej runy można Lokiego umieścić w dowolnym Regionie i nie wywołuje to Tratowania. Z kolei w sekcji "Aktywacja Zdarzenia" (na tej samej karcie Lokiego) jest napisane, że należy przenieść Lokiego do oznaczonego przez kartę Regionu, ale nie ma żadnej informacji, że wywołuje to Tratowanie (czy też nie).

PYTANIE: Czy Loki podczas aktywacji z karty Zdarzenia i przeniesieniu się do innego Regionu Tratuje tamtejsze Armie czy też nie?

W instrukcji jest napisane, że Boss traktowany jest jak Potwór tylko podczas Polowania, więc tym samym - według tej ogólnej zasady - Loki nigdy nie będzie tratował Armii, bo tylko Potwory Tratują Armie (i nie dzieje się to podczas Polowania). Wydaje mi się, że na karcie Lokiego niepotrzebnie jest napisana informacja o Tratowaniu (a jeśli ta informacja miała rozwiewać czyjeś wątpliwości, to trzeba było powielić ją też w sekcji "Aktywacja Zdarzenia").
wronek_87
Posty: 85
Rejestracja: 30 lis 2016, 10:27
Has thanked: 3 times
Been thanked: 6 times

Re: Lords of Ragnarok - pytania i zasady

Post autor: wronek_87 »

BOHATER - BEOWULF

Cytat z karty: "Kiedy odnosisz Ranę dobierz 1 kartę Walki. Kiedy znajdujesz się w Krainie z Beowulfem możesz zadać sobie 1 Ranę przed Łowami lub Bitwą"

Czy dobrze to interpretuję:
1. Gdy w jakiejkolwiek sytuacji odnoszę Ranę, to zawsze dobieram 1 kartę Walki
2. Przed Łowami mogę zadać Bohaterowi 1 Ranę, żeby dobrać 1 kartę Walki (i nie muszę spełniać żadnego dodatkowego warunku w postaci obecności mojej Armii w tej Krainie, gdzie jest Bohater)
3. Przed Bitwą, jeśli moja Armia jest w Krainie (nie Regionie) z moim Bohaterem Beowulfem, to mogę zadać temu Bohaterowi 1 Ranę, żeby dobrać 1 kartę Walki

Zgadza się?
Awatar użytkownika
Seraphic_Seal
Posty: 906
Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
Has thanked: 301 times
Been thanked: 218 times

Re: Lords of Ragnarok - pytania i zasady

Post autor: Seraphic_Seal »

wronek_87 pisze: 13 cze 2024, 17:41 BOHATER - BEOWULF

Cytat z karty: "Kiedy odnosisz Ranę dobierz 1 kartę Walki. Kiedy znajdujesz się w Krainie z Beowulfem możesz zadać sobie 1 Ranę przed Łowami lub Bitwą"

Czy dobrze to interpretuję:
1. Gdy w jakiejkolwiek sytuacji odnoszę Ranę, to zawsze dobieram 1 kartę Walki
2. Przed Łowami mogę zadać Bohaterowi 1 Ranę, żeby dobrać 1 kartę Walki (i nie muszę spełniać żadnego dodatkowego warunku w postaci obecności mojej Armii w tej Krainie, gdzie jest Bohater)
3. Przed Bitwą, jeśli moja Armia jest w Krainie (nie Regionie) z moim Bohaterem Beowulfem, to mogę zadać temu Bohaterowi 1 Ranę, żeby dobrać 1 kartę Walki

Zgadza się?
na 99,9% tak. Opisy umiejętności bohaterów w tej grze - dawno nie spotkałem się z czymś tak nieintuicyjnie i nienaturalnie opisanym w planszówce.
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
ODPOWIEDZ