Przyszłością Dominion są rzeczy, które mają się dopiero wydarzyć. Proroctwa są poziomymi kartami, które zmieniają rozgrywkę, lecz nie działają tak od razu po rozpoczęciu gry; aby Proroctwo się spełniło, należy zagrać różne Omeny określoną liczbę razy. A Omeny to po prostu karty z symbolem Słońca, których zagranie powoduje usunięcie żetonu leżącego na Proroctwie.
Przyjmijmy, że w grze bierze udział Rustykalna wioska i Gwałtowny rozwój, a ponadto jest to gra dwuosobowa. Na początku gry na Gwałtownym rozwoju leży 5 żetonów; każde zagranie Rustykalnej wioski usuwa jeden z nich. Kiedy ostatni żeton leżący na Gwałtownym rozwoju zostanie usunięty, efekt Proroctwa zacznie działać. Proroctwo działa na wszystkich graczy, i jest po prostu dodatkową regułą danej rozgrywki od momentu usunięcia ostatniego leżącego na nim żetonu. Kolejne efekty „+Słońce” nic już nie robią. Nie w każdej grze Proroctwo musi się spełnić, to zależy wyłącznie od zagrywania Omenów.
W grze dwuosobowej na Proroctwie kładzie się 5 żetonów, dla 3 graczy jest to 8 żetonów, dla 4 – 10, dla 5 – 12, a dla 6 graczy – 13.
Dodatek zawiera 6 Omenów i 15 Proroctw. W rozgrywce używa się tylko jednego Proroctwa, nawet jeśli występuje w niej więcej niż jeden Omen.
Przyjrzyjmy się ponownie Omenom.
- Nadrzeczna kapliczka jest kartą wyrzucającą na Śmietnisko, a ponadto można za jej pomocą dodać kartę jeśli nie dodało się niczego w swojej fazie zakupu. Prawdopodobnie zdarzą się sytuacje, w których będzie to przydatne. Efekt jest kumulatywny – zagranie dwóch Nadrzecznych kapliczek może dać dwie karty.
- Rustykalna wioska to po prostu Wioska dająca możliwość niewielkiego przebierania w kartach.
- Poetka to jedna z tych kart, które czasami działają jak Laboratorium.
Dziś 3 Proroctwa:
- Gwałtowny rozwój powoduje, że dodane karty Akcji i Skarbu automatycznie wchodzą do gry w następnej turze. Gdy dodasz 8 takich kart, będziesz miał 8 kart oczekujących na zagranie. Dodasz Miedziaki, będą oczekiwać na zagranie. Ten efekt nie będzie kolidował z większością kart, ale dla niektórych może być niepożądany, np. dla Rzeźbiarza.
- Panika powoduje, że z twojej talii znikają karty Skarbu, ale chociaż tuż przed tym dają 2 dodatkowe zakupy. Będziesz musiał jakoś sobie dawać radę bez kart Skarbu, lub być może odkupować wiele Miedziaków (na co możesz przeznaczać te dodatkowe zakupy).
- Łaskawy cesarz po prostu daje kartę Akcji na początku każdej tury, oraz jednorazowo w momencie, gdy Proroctwo się spełni. Możesz wziąć dowolną kartę Akcji – np. jakąś drogą kartę, albo taką, która w tym momencie będzie najbardziej przydatna.