Neuroshima: Ostatnia Era 5e (D&D)
Regulamin forum
Tutaj można dyskutować konkretnych grach RPG. Każda gra ma swój jeden wątek osobno Wilkołak, osobno Wampir itd.
Tutaj można dyskutować konkretnych grach RPG. Każda gra ma swój jeden wątek osobno Wilkołak, osobno Wampir itd.
-
- Posty: 171
- Rejestracja: 04 sty 2022, 19:34
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 44 times
- Kontakt:
Neuroshima: Ostatnia Era 5e (D&D)
NEUROSHIMA POWRACA!
* nowym wydawcą będzie Dark Rabbit, które ma w swoim portfolio Midguard (cyberpunkowi wikingowie w kosmosie), Herosi vs Horrory (heroic s-f) i Thorgala RPG
* gra będzie działała na mechanice D&D 5e
* lore świata zostanie rozwinięty
* jesienią na wspieram.to odbędzie się zbiórka na ufundowanie wydania nowej wersji systemu; wcześniej zostanie udostępniony starter, wraz z przygodą i przykładowymi postaciami
* więcej informacji: KLIK (fb wydawcy)
* nowym wydawcą będzie Dark Rabbit, które ma w swoim portfolio Midguard (cyberpunkowi wikingowie w kosmosie), Herosi vs Horrory (heroic s-f) i Thorgala RPG
* gra będzie działała na mechanice D&D 5e
* lore świata zostanie rozwinięty
* jesienią na wspieram.to odbędzie się zbiórka na ufundowanie wydania nowej wersji systemu; wcześniej zostanie udostępniony starter, wraz z przygodą i przykładowymi postaciami
* więcej informacji: KLIK (fb wydawcy)
Ku Przygodzie 5e! [blog]
- ShapooBah
- Posty: 1322
- Rejestracja: 18 lip 2018, 13:56
- Lokalizacja: Katowice/Gliwice
- Has thanked: 373 times
- Been thanked: 223 times
Re: Neuroshima: Ostatnia Era 5e (D&D)
Ugh, 5e w przyszłym roku będzie już dość przestarzałym (mającym 10 lat, systemem!)
Patrząc jak inne "reworki pod 5e" wychodziły na przestrzeni lat, czy to Adventures in Rokugan, czy LOtR 5e, chyba jednak wolałbym:
a) coś autorskiego, lepiej zbalansowany system 3d20, który był w miarę ciekawy/uczciwy, i gdyby okroić go z nadmiaru zasad, byłby dalej dobrym systemem
b) Postawić Neuroshimę na Cypherze który jest dużo bardziej elastyczny w stosunku do 5e, a też wykorzystuje jedną d20.
c) Postawić Neuroshimę na Modiphiousowym 2d20, bo w sumie niedaleko Neuroshimie do Fallouta, a ten już na tym systemie śmiga (i działa).
Patrząc jak inne "reworki pod 5e" wychodziły na przestrzeni lat, czy to Adventures in Rokugan, czy LOtR 5e, chyba jednak wolałbym:
a) coś autorskiego, lepiej zbalansowany system 3d20, który był w miarę ciekawy/uczciwy, i gdyby okroić go z nadmiaru zasad, byłby dalej dobrym systemem
b) Postawić Neuroshimę na Cypherze który jest dużo bardziej elastyczny w stosunku do 5e, a też wykorzystuje jedną d20.
c) Postawić Neuroshimę na Modiphiousowym 2d20, bo w sumie niedaleko Neuroshimie do Fallouta, a ten już na tym systemie śmiga (i działa).
- nimsarn
- Posty: 315
- Rejestracja: 04 lis 2005, 16:54
- Lokalizacja: Z buszu! W centrum Zielonej Góry
- Has thanked: 532 times
- Been thanked: 192 times
Re: Neuroshima: Ostatnia Era 5e (D&D)
A mimo wszystko jestem ciekawy...
Po pierwsze będzie, to pierwsza w historii druga edycja rodzimego systemu - wydanie książkowe KC'tów trudno nazwać edycją, tak samo Neuroshime 1,5.
Po drugie 5E to szansa na powtórny renesans wspomnianej 1,5 i to z świeżym narybkiem;
Po trzecie może nowa edycja będzie nadawała się w końcu do tłumaczenia - może Trzewiczek nie będzie się jej wstydził - i w końcu za oceanem poznają co też "Polak" myśli o tych całych Stanach
Co mnie trapi to... czary - tzn. magia, która już przez autorów edycji, w zapowiedziach, została zaszeregowana do grona mutacji
Po pierwsze będzie, to pierwsza w historii druga edycja rodzimego systemu - wydanie książkowe KC'tów trudno nazwać edycją, tak samo Neuroshime 1,5.
Po drugie 5E to szansa na powtórny renesans wspomnianej 1,5 i to z świeżym narybkiem;
Po trzecie może nowa edycja będzie nadawała się w końcu do tłumaczenia - może Trzewiczek nie będzie się jej wstydził - i w końcu za oceanem poznają co też "Polak" myśli o tych całych Stanach
Co mnie trapi to... czary - tzn. magia, która już przez autorów edycji, w zapowiedziach, została zaszeregowana do grona mutacji
- ShapooBah
- Posty: 1322
- Rejestracja: 18 lip 2018, 13:56
- Lokalizacja: Katowice/Gliwice
- Has thanked: 373 times
- Been thanked: 223 times
Re: Neuroshima: Ostatnia Era 5e (D&D)
Obstawiam, że magii jako takiej nie będzie, tak jak w Lotr 5e jej nie było,
Nie mniej martwi mnie to, ze 20 letnia gra na 10 letnim silniku, który też potrzebuje dość dużo łatek i modów, żeby ruszyć na czymś co jest odmienne.
No nic, czekamy na darmowy starter,
Patrząc po opisie podręcznika, oraz po aktualnych trendach, każdy chce ugryźć kawałek Falloutowego tortu
Nie mniej martwi mnie to, ze 20 letnia gra na 10 letnim silniku, który też potrzebuje dość dużo łatek i modów, żeby ruszyć na czymś co jest odmienne.
No nic, czekamy na darmowy starter,
Patrząc po opisie podręcznika, oraz po aktualnych trendach, każdy chce ugryźć kawałek Falloutowego tortu
-
- Posty: 171
- Rejestracja: 04 sty 2022, 19:34
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 44 times
- Kontakt:
Re: Neuroshima: Ostatnia Era 5e (D&D)
ShapooBah
Z tego co kojarzę, to dotychczasowe systemy "Mrocznego Królika" - Midguard, HvH czy Thorgal korzystały z autorskich mechanik (ta ostatnia była dość mocno krytykowana).
Cypher w naszym kraju to nisza
Postawienie na 2d20 od razu wzbudziłoby oskarżenia o próbę sklonowania Fallouta RPG.
nimsarn
Z tego co pamiętam Dzikie Pola doczekały się dwóch edycji. Wydaje mi się, że znalazło by się jeszcze kilka innych, ale nie mam pewności na ile kolejne edycje były faktycznie czymś nowym, a na ile tylko korektą pierwszej edycji.
Jeśli dobrze kojarzę, że jakoś przed przed wakacjami była planowana zbiórka na drugą edycję Klanarchii.
5e ma może swoje lata i sporo osób nie przepada za tym systemem, ale mimo wszystko to jedna z najpopularniejszych mechanik i biorąc pod uwagę to, że Dark Rabbit próbował wydawać Thorgala po angielsku i francusku - w razie sukcesu polskiej edycji daje szansę na wydanie tego systemu za granicą.
Z tego co kojarzę, to dotychczasowe systemy "Mrocznego Królika" - Midguard, HvH czy Thorgal korzystały z autorskich mechanik (ta ostatnia była dość mocno krytykowana).
Cypher w naszym kraju to nisza
Postawienie na 2d20 od razu wzbudziłoby oskarżenia o próbę sklonowania Fallouta RPG.
nimsarn
Z tego co pamiętam Dzikie Pola doczekały się dwóch edycji. Wydaje mi się, że znalazło by się jeszcze kilka innych, ale nie mam pewności na ile kolejne edycje były faktycznie czymś nowym, a na ile tylko korektą pierwszej edycji.
Jeśli dobrze kojarzę, że jakoś przed przed wakacjami była planowana zbiórka na drugą edycję Klanarchii.
5e ma może swoje lata i sporo osób nie przepada za tym systemem, ale mimo wszystko to jedna z najpopularniejszych mechanik i biorąc pod uwagę to, że Dark Rabbit próbował wydawać Thorgala po angielsku i francusku - w razie sukcesu polskiej edycji daje szansę na wydanie tego systemu za granicą.
Ku Przygodzie 5e! [blog]
- nimsarn
- Posty: 315
- Rejestracja: 04 lis 2005, 16:54
- Lokalizacja: Z buszu! W centrum Zielonej Góry
- Has thanked: 532 times
- Been thanked: 192 times
Re: Neuroshima: Ostatnia Era 5e (D&D)
Kurcze, zapomniałem Ale musisz przyznać, że 2ed Dzikich Pól, była nierozreklamowanym produktem "lokalnym", a Klanarhia 2e, nasz wyczekiwany "pogrobowiec", wciąż się nie ukazała - co mówię jeśli jest na nią prowadzona jakaś zbiórka, to najwyraźniej w głębokiej konspiracji...aniolbezserca pisze: ↑06 maja 2024, 18:33 nimsarn
Z tego co pamiętam Dzikie Pola doczekały się dwóch edycji. Wydaje mi się, że znalazło by się jeszcze kilka innych, ale nie mam pewności na ile kolejne edycje były faktycznie czymś nowym, a na ile tylko korektą pierwszej edycji.
Jeśli dobrze kojarzę, że jakoś przed przed wakacjami była planowana zbiórka na drugą edycję Klanarchii.
Też jestem tego zdania i 3mam kciuki5e ma może swoje lata i sporo osób nie przepada za tym systemem, ale mimo wszystko to jedna z najpopularniejszych mechanik i biorąc pod uwagę to, że Dark Rabbit próbował wydawać Thorgala po angielsku i francusku - w razie sukcesu polskiej edycji daje szansę na wydanie tego systemu za granicą.
- ShapooBah
- Posty: 1322
- Rejestracja: 18 lip 2018, 13:56
- Lokalizacja: Katowice/Gliwice
- Has thanked: 373 times
- Been thanked: 223 times
Re: Neuroshima: Ostatnia Era 5e (D&D)
Cypher w Polsce to nisza, którą dobrze przetłumaczony podręcznik mógłby wypełnić, zwłaszcza, że nikt nie podjął się tłumaczenia tego na polski, a jednak dla masowego odbiorcy granie po polsku ma dość duże znaczenie, bo obniża próg wejścia.
z argumentem na 2d20 się zgodze, ale też dostrzegam ogrom pracy przy upliftowaniu 3d20, nie ma pewnie na to ani kasy ani środków, i ja to rozumiem, bo to raczej na 25 lecie molocha mogłoby pójść, a nie na szybko na fali falloutowego serialu amazona.
Poza dnd 5edycyjne podręczniki raczej się nie sprzedają, poza tym, no sporo można 5e zarzucić w kwestii balansu, easy to learn hard to master itd.
Ludzie na zachodzie mogą słabo przyjąć kolejny setting opakowany w ten sam system, biorąc pod uwagę, że tam raczej ludzie wolą tworzyć swoje - ewentualnie próbować nowych.
Nie wiem czy przerzucanie się z jednego systemu (1.5e) opartego na mikromanagmentcie i liczeniu zasad na drugi system (5e) będzie dobrym rozwiązaniem, większość ludzi których znam, a którzy jeszcze w neuroshime grają bardziej wchodzą w uproszczenie niż zagęszczenie.
z argumentem na 2d20 się zgodze, ale też dostrzegam ogrom pracy przy upliftowaniu 3d20, nie ma pewnie na to ani kasy ani środków, i ja to rozumiem, bo to raczej na 25 lecie molocha mogłoby pójść, a nie na szybko na fali falloutowego serialu amazona.
Poza dnd 5edycyjne podręczniki raczej się nie sprzedają, poza tym, no sporo można 5e zarzucić w kwestii balansu, easy to learn hard to master itd.
Ludzie na zachodzie mogą słabo przyjąć kolejny setting opakowany w ten sam system, biorąc pod uwagę, że tam raczej ludzie wolą tworzyć swoje - ewentualnie próbować nowych.
Nie wiem czy przerzucanie się z jednego systemu (1.5e) opartego na mikromanagmentcie i liczeniu zasad na drugi system (5e) będzie dobrym rozwiązaniem, większość ludzi których znam, a którzy jeszcze w neuroshime grają bardziej wchodzą w uproszczenie niż zagęszczenie.
-
- Posty: 171
- Rejestracja: 04 sty 2022, 19:34
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 44 times
- Kontakt:
Re: Neuroshima: Ostatnia Era 5e (D&D)
ShapooBah
Wydaje mi się, że problemem Cyphera jest to, że to uniwersalna mechanika, tylko w przeciwieństwie do Fate'a podręcznik jest znacznie większy. Możliwe, że to właśnie zniechęca wydawców. I możliwe, że jako nakładka do Neuro by się sprawdził, ale z uwagi na niewielką popularność Mroczny Królik wolał postawić na coś bardziej znanego na naszym rynku.
Nie przeceniałbym hype'u na "amazońskiego" Fallouta, bo zbiórka ma być dopiero na jesień, a wtedy mało kto będzie już o tym serialu pamiętał.
Skąd info o kiepskiej sprzedaży podręczników do systemów do 5e? AiME czy LoTR 5e zostały ciepło przyjęte. Z drugiej strony ciężko to oceniać z perspektywy naszego rynku, ponieważ Zerywia i Brancalonia okazały się niewypałami.
Balans to faktycznie bolączka każdej edycji, ale easy to learn hard to master - wydaje mi się, że akurat 5e jest na tyle uproszczona, że jej ogarnięcie nie powinno sprawiać kłopotów.
Wydaje mi się, że problemem Cyphera jest to, że to uniwersalna mechanika, tylko w przeciwieństwie do Fate'a podręcznik jest znacznie większy. Możliwe, że to właśnie zniechęca wydawców. I możliwe, że jako nakładka do Neuro by się sprawdził, ale z uwagi na niewielką popularność Mroczny Królik wolał postawić na coś bardziej znanego na naszym rynku.
Nie przeceniałbym hype'u na "amazońskiego" Fallouta, bo zbiórka ma być dopiero na jesień, a wtedy mało kto będzie już o tym serialu pamiętał.
Skąd info o kiepskiej sprzedaży podręczników do systemów do 5e? AiME czy LoTR 5e zostały ciepło przyjęte. Z drugiej strony ciężko to oceniać z perspektywy naszego rynku, ponieważ Zerywia i Brancalonia okazały się niewypałami.
Balans to faktycznie bolączka każdej edycji, ale easy to learn hard to master - wydaje mi się, że akurat 5e jest na tyle uproszczona, że jej ogarnięcie nie powinno sprawiać kłopotów.
Ku Przygodzie 5e! [blog]
Re: Neuroshima: Ostatnia Era 5e (D&D)
Rozegrałem kilkadziesiąt (a może 100+) sesji w NS i wydaje mi się, że mechanikę oryginalną 3d20 należało po prostu przetestować i połatać:D Pomysł z Segmentami walki był genialny, czynił z gry unikatową taktyczną układankę.
Strzelam że po przeflancowaniu na D&D ten patent wyleci z hukiem.
Naprawdę szkoda że Portal nie oddał systemu ekipie Frea League. Bankowo daliby sobie radę z adaptacją mechaniki NS na MY0 i ociosali naszego rodzimego SPECIALa.
Strzelam że po przeflancowaniu na D&D ten patent wyleci z hukiem.
Naprawdę szkoda że Portal nie oddał systemu ekipie Frea League. Bankowo daliby sobie radę z adaptacją mechaniki NS na MY0 i ociosali naszego rodzimego SPECIALa.
-
- Posty: 171
- Rejestracja: 04 sty 2022, 19:34
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 44 times
- Kontakt:
Re: Neuroshima: Ostatnia Era 5e (D&D)
Free League było w ogóle zainteresowane Neuro?
Ku Przygodzie 5e! [blog]
- Mr_Fisq
- Administrator
- Posty: 5021
- Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1370 times
- Been thanked: 1591 times
Re: Neuroshima: Ostatnia Era 5e (D&D)
Mają już Mutanta i Twilight: 2000, pytanie czy potrzebowaliby kolejnego systemu w klimatach postapo.
-
- Posty: 534
- Rejestracja: 01 sty 2019, 17:25
- Lokalizacja: Zagranica
- Has thanked: 233 times
- Been thanked: 446 times
Re: Neuroshima: Ostatnia Era 5e (D&D)
...I Walking Dead. Ale z nich wszystkich chyba mutant najbliżej settingiem ( tudzież najłatwiej dopasować)
- Col. Frost
- Posty: 257
- Rejestracja: 15 lis 2015, 17:40
- Lokalizacja: Głogów
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 51 times
Re: Neuroshima: Ostatnia Era 5e (D&D)
Decyzja o zrobieniu tego na 5e jest, moim zdaniem, podyktowana głównie kwestiami biznesowymi - próbą zaistnienia za granicą. Nie zrobiono tego na 2d20, bo jak wyżej wspomniano, z postapo jest już Fallout. Jeśli ktoś będzie miał dwa systemy na tej samej mechanice, umiejscowione w tym samym gatunku, to w większości przypadków wybierze dobrze sobie znaną markę, a nie coś nowego. Chyba że nie lubi Fallouta, tylko wtedy i do Neuro raczej się nie przekona. A dedeki, to jednak dedeki. Chcesz pograć w "Fallouta", ale nie chce ci się uczyć nowej mechy? Ta-dam... Czy to rzeczywiście wypali, to insza inszość.
Jeśli się nie mylę, Karczmarz niedawno ogrywał na swoim kanale betę Klanarchii 2e.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 30 sie 2024, 11:21
Re: Neuroshima: Ostatnia Era 5e (D&D)
Hej! trochę odświeżę temat bo kampania już za rogiem (rusza za 9 dni) - też zmartwiło mnie info o 5E, z racji, że za nim nie przepadam, ale ostatnio wrzucili na swojego FB sporo informacji i nie wygląda to tak źle, a nawet jestem zainteresowany wsparciem
Dla tych, którzy też byliby zainteresowani, a nie widzieli aktualizacji:
Tu link do zbiórki: https://wspieram.to/neuroshima
Tu link do FB Dark Rabbit: https://www.facebook.com/DarkRabbitPolska
Dla tych, którzy też byliby zainteresowani, a nie widzieli aktualizacji:
Tu link do zbiórki: https://wspieram.to/neuroshima
Tu link do FB Dark Rabbit: https://www.facebook.com/DarkRabbitPolska
-
- Posty: 171
- Rejestracja: 04 sty 2022, 19:34
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 44 times
- Kontakt:
Re: Neuroshima: Ostatnia Era 5e (D&D)
Wydawnictwo Dark Rabbit udostępniło do pobrania Starter do nowej edycji postapokaliptycznej gry fabularnej Neuroshima , która będzie bazować na zmodyfikowanej na mechanice piątej edycji D&D. Broszura liczy 64 strony i zawiera skrót zasad oraz scenariusz przygody Za garść gambli. Ponadto wydawca przygotował dwa zestawy (rtęć i chrom) zawierające po sześć gotowych postaci.
W najbliższy poniedziałek, 9 września rozpocznie się zbiórka społecznościowa na wydanie nowej wersji systemu.
https://www.drivethrurpg.com/en/product ... zda-probna
W najbliższy poniedziałek, 9 września rozpocznie się zbiórka społecznościowa na wydanie nowej wersji systemu.
https://www.drivethrurpg.com/en/product ... zda-probna
Ku Przygodzie 5e! [blog]
Re: Neuroshima: Ostatnia Era 5e (D&D)
Za dwa tygodnie będziemy mieli jazdę próbną w lokalnym sklepie z grami Nigdy nie brałem udziału w sesji RPG, w Nerkę chciałem ale nigdy nie było chętnych do poprowadzenia. Jaram się jak dziecko
- Mr_Fisq
- Administrator
- Posty: 5021
- Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1370 times
- Been thanked: 1591 times
Re: Neuroshima: Ostatnia Era 5e (D&D)
Kampania ruszyła, jest trochę "promocji" na pierwsze 48 godzin.
Re: Neuroshima: Ostatnia Era 5e (D&D)
Z tego co mówią moi znajomi RPG-wcy to tak, bo 5E to podobno prosty system dzięki czemu targetem tu są początkujący gracze. Na drugie pytanie odpowiedzieć nie umiem, ale możecie teoretycznie przetestować ekipą tę udostępnioną niedawno jazdę próbną Są też lokalne sklepy z grami i inne miejscówki, których ktoś może Wam poprowadzić sesję.
-
- Posty: 171
- Rejestracja: 04 sty 2022, 19:34
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 44 times
- Kontakt:
Re: Neuroshima: Ostatnia Era 5e (D&D)
A ktoś analizował Starter? Albo rozegrał zawarta w nim przygodę? Jak odczucia?
Ku Przygodzie 5e! [blog]
Re: Neuroshima: Ostatnia Era 5e (D&D)
osimaru pisze: ↑09 wrz 2024, 19:48Z tego co mówią moi znajomi RPG-wcy to tak, bo 5E to podobno prosty system dzięki czemu targetem tu są początkujący gracze. Na drugie pytanie odpowiedzieć nie umiem, ale możecie teoretycznie przetestować ekipą tę udostępnioną niedawno jazdę próbną Są też lokalne sklepy z grami i inne miejscówki, których ktoś może Wam poprowadzić sesję.
Ok, a wytłumaczcie mi dla laika - czy jak się gra w takiego RPGa, to tam jest gotowa kampania, którą jedna osoba prowadzi, czy ta osoba musi wcześniej sobie przygotować tą kampanie i napisać jakby cały scenariusz?
- Mr_Fisq
- Administrator
- Posty: 5021
- Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1370 times
- Been thanked: 1591 times
Re: Neuroshima: Ostatnia Era 5e (D&D)
To zależy od konkretnego podręcznika/RPG/edycji.
AFAIR np.:
Warhammer 2ed miał 1 scenariusz w podręczniki główny,
Warhammer 4ed nie ma żadnego scenariusza w podręczniki główny.
Za to WH 4ed masz starter gdzie nie masz pełnych zasad rozwoju postaci, ale za to masz scenariusz, i opis miasta z pomysłami na kolejne przygody (z tego co pamiętam).
Zew Cthulhu: Księga Strażnika 7ed. Zawiera dwa scenariusze. Jest też dostępny starter bez pełnych zasad z 3 scenariuszami (z czego chyba jeden był solo).
Są też RPG które z definicji nie oferują gotowych scenariuszy.
Ogólnie: "to zależy".
Neuroshima: Ostatnia Era 5e (D&D) - w progach widać scenariusze, i w jeździe próbnej. Co więcej? Trzeba pytać organizatorów.