Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Wozik
Posty: 148
Rejestracja: 14 sty 2020, 13:10
Has thanked: 37 times
Been thanked: 39 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: Wozik »

Kitshu pisze: 17 wrz 2024, 10:26
Wozik pisze: 17 wrz 2024, 08:26 Macie jakiś sposób na rozróżnianie postaci w grze? Nie mówię o malowaniu, bo to wiadomo, a ja w malowanie nie umiem. Dodatkowe standy, może pomalowanie samej podstawki?
generalnie jak widze Barona Harkonnena to wiem że to baron Jak widze Feyda Raute to wiem że to Feyd :P serio figurki bohaterów są dość różnorodne, co do normalnych jednostek to masz różne kształty podstawek wiec nie widze problemu w tym wymiarze.
Gorzej z Gurneyem, Stilgarem, Muad'Dibem, Chani, Aramszamem, Rabbanem. Tu jest zgryz momentami.
Kitshu
Posty: 122
Rejestracja: 24 lip 2017, 16:58
Has thanked: 3 times
Been thanked: 30 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: Kitshu »

Wozik pisze: 17 wrz 2024, 10:28
Kitshu pisze: 17 wrz 2024, 10:26
Wozik pisze: 17 wrz 2024, 08:26 Macie jakiś sposób na rozróżnianie postaci w grze? Nie mówię o malowaniu, bo to wiadomo, a ja w malowanie nie umiem. Dodatkowe standy, może pomalowanie samej podstawki?
generalnie jak widze Barona Harkonnena to wiem że to baron Jak widze Feyda Raute to wiem że to Feyd :P serio figurki bohaterów są dość różnorodne, co do normalnych jednostek to masz różne kształty podstawek wiec nie widze problemu w tym wymiarze.
Gorzej z Gurneyem, Stilgarem, Muad'Dibem, Chani, Aramszamem, Rabbanem. Tu jest zgryz momentami.
Imo tylko shani muaabdib mogą się mylić reszta jest ok
Awatar użytkownika
Koshiash
Posty: 978
Rejestracja: 01 sty 2010, 17:45
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 45 times
Been thanked: 141 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: Koshiash »

mat_eyo pisze: 17 wrz 2024, 08:29 Gra nie potrzebuje dobajerzenia, tylko jak widać, poprawy czytelności :lol:
Ani tego, ani tego. Figurki należy pomalować!
Spoiler:
Awatar użytkownika
Elros.
Posty: 199
Rejestracja: 01 lis 2020, 16:55
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 190 times
Been thanked: 172 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: Elros. »

Koshiash pisze: 17 wrz 2024, 11:47
mat_eyo pisze: 17 wrz 2024, 08:29 Gra nie potrzebuje dobajerzenia, tylko jak widać, poprawy czytelności :lol:
Ani tego, ani tego. Figurki należy pomalować!
Spoiler:
I czego niby dowodzi zdjęcie sztancy z żetonami z roku 1977?
Awatar użytkownika
Koshiash
Posty: 978
Rejestracja: 01 sty 2010, 17:45
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 45 times
Been thanked: 141 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: Koshiash »

Elros. pisze: 17 wrz 2024, 11:58 I czego niby dowodzi zdjęcie sztancy z żetonami z roku 1977?
Odpowiem pytaniem: skąd założenie, że próbuję nim czegokolwiek dowodzić?
bdm
Posty: 673
Rejestracja: 18 mar 2019, 13:41
Has thanked: 447 times
Been thanked: 89 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: bdm »

Koshiash pisze: 17 wrz 2024, 11:47
mat_eyo pisze: 17 wrz 2024, 08:29 Gra nie potrzebuje dobajerzenia, tylko jak widać, poprawy czytelności :lol:
Ani tego, ani tego. Figurki należy pomalować!
Spoiler:
Wrzuciłeś możliwie najbardziej nieczytelne.

Bo są i takie:
Obrazek
Awatar użytkownika
Jareks1985
Posty: 1115
Rejestracja: 05 cze 2018, 09:01
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 95 times
Been thanked: 145 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: Jareks1985 »

Łał, grałbym. Ciekawe czy edycja deluxe będzie takie mieć
Awatar użytkownika
Koshiash
Posty: 978
Rejestracja: 01 sty 2010, 17:45
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 45 times
Been thanked: 141 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: Koshiash »

bdm pisze: 17 wrz 2024, 13:07 Bo są i takie:
Ładne, to żetony pokerowe? Tylko znów: zastąpienie tekturowych fajnymi skutkuje tym, że w takim Carthag już się nie mieszczą.
bdm
Posty: 673
Rejestracja: 18 mar 2019, 13:41
Has thanked: 447 times
Been thanked: 89 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: bdm »

To są samoróbki ale wyglądają obłędnie.
Mata jest większa niż ta standardowa plansza ale i tak sporo mniejsza niż z WoA. I siła jednostek ułożona w stosie moim zdaniem wygląda lepiej i jest czytelniejsza niż grupa figurek z niewidocznymi wówczas podstawkami.
Awatar użytkownika
Koshiash
Posty: 978
Rejestracja: 01 sty 2010, 17:45
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 45 times
Been thanked: 141 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: Koshiash »

Swego czasu kombinowałem z naklejkami na monetach 1gr - efekt był tani i niezły, jednak wygrało lenistwo.
Tak, takie żetony są ok w tamtej Diunie, gdzie intryga toczy się w równym stopniu na stole, jak i ponad nim. Diuna WoA od początku miała być epickim starciem armii, a do tego figurki są niezastąpione. WoP pomalowany, trzeba zabrać się za WoA - będzie miłe dla oka i czytelne.
Wozik
Posty: 148
Rejestracja: 14 sty 2020, 13:10
Has thanked: 37 times
Been thanked: 39 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: Wozik »

Koshiash pisze: 17 wrz 2024, 14:14 Swego czasu kombinowałem z naklejkami na monetach 1gr - efekt był tani i niezły, jednak wygrało lenistwo.
Tak, takie żetony są ok w tamtej Diunie, gdzie intryga toczy się w równym stopniu na stole, jak i ponad nim. Diuna WoA od początku miała być epickim starciem armii, a do tego figurki są niezastąpione. WoP pomalowany, trzeba zabrać się za WoA - będzie miłe dla oka i czytelne.
Gdzie podesłać moje figurki? :D
annak2
Posty: 59
Rejestracja: 10 sty 2017, 22:12
Has thanked: 35 times
Been thanked: 1 time

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: annak2 »

Wozik pisze: 14 wrz 2024, 20:42 Druga wersja insertu pojawi się w miarę szybko.
Druga wersja insertu (niewymagająca posiadania dodatku Gildia Kosmiczna) jest już dostępna:
https://planszowkaplus.pl/product/inser ... o-arrakis/

W związku z tym mam pytanie - czy ktoś orientuje się, czy oficjalne tokeny w wersji plastikowej (czyli te https://gamefound.com/pl/projects/cmon/ ... duct/54867) mają takie same rozmiary jak te w wersji podstawowej (kartonowej)? Zastanawiam się czy zmieszczą się w dedykowane sloty w tym insercie (https://planszowkaplus.pl/wp-content/up ... rakis-.jpg)

BTW. rozważam zakup, ale jednocześnie mam wątpliwości czy na fali pewnego hype'u na tę grę ceny tych insertów nie są trochę przesadzone, względem tego co w zamian oferują, ale to już pewnie kwestia subiektywna.
Ostatnio zmieniony 18 wrz 2024, 19:48 przez annak2, łącznie zmieniany 1 raz.
Andrzejzbrowaru
Posty: 58
Rejestracja: 19 kwie 2020, 14:44
Has thanked: 27 times
Been thanked: 24 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: Andrzejzbrowaru »

Dla mnie inserty, które wymagają układania żetonów są trochę bezsensu. Przecież kupuję inserty żeby usprawnić setup, a nie dokładać sobie roboty. Co do cen, to zawsze można czekać aż spadną, ale ceny mają to do siebie, że rzadko spadają. :)
Wozik
Posty: 148
Rejestracja: 14 sty 2020, 13:10
Has thanked: 37 times
Been thanked: 39 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: Wozik »

Instert już u mnie, spokojnie zmieszczą się Desert War i Smugglers. Gildii nie planuję. Dodatkowo wziąłem znaczniki gór, myślę, że sprawdzą się w rozgrywce.

https://planszowkaplus.pl/product/inser ... o-arrakis/

Rozkładanie gry teraz to maksymalnie 3 minuty. Supersprawa.
Kajak
Posty: 229
Rejestracja: 11 lut 2006, 00:11
Lokalizacja: Niedaleko Nowej Huty
Has thanked: 172 times
Been thanked: 62 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: Kajak »

W obydwu insertach nie podoba mi się, że pojazdy latające magazynowane są bez podstawek.
Chciałbym te podstawki zamontować raz a dobrze, np. przy pomocy kleju.
Wozik
Posty: 148
Rejestracja: 14 sty 2020, 13:10
Has thanked: 37 times
Been thanked: 39 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: Wozik »

Kajak pisze: 19 wrz 2024, 13:20 W obydwu insertach nie podoba mi się, że pojazdy latające magazynowane są bez podstawek.
Chciałbym te podstawki zamontować raz a dobrze, np. przy pomocy kleju.
Kupując chodziło mi o to samo, co Tobie.

Można dać cieniutką gąbkę na spod, żeby się nie przesuwały.

Obrazek
bdm
Posty: 673
Rejestracja: 18 mar 2019, 13:41
Has thanked: 447 times
Been thanked: 89 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: bdm »

Insert całkiem ok ale cena dla mnie zbyt wysoka.

Póki co mam figurki w woreczkach strunowych podzielone kolorami i kształtami podstawek, pojazdy w osobnych woreczkach również podzielone typami. Czerwie leżą luzem w pudełku.
Setbols
Posty: 2
Rejestracja: 29 mar 2022, 17:31

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: Setbols »

Jaki rozmiar kapsli pasuje na żetony czerwia?
Andrzejzbrowaru
Posty: 58
Rejestracja: 19 kwie 2020, 14:44
Has thanked: 27 times
Been thanked: 24 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: Andrzejzbrowaru »

A zamawiał ktoś ten czarny insert i mógłby wyrazić opinię? Wygląda trochę bardziej siermiężnie ale mieszczą się do niego góry i budynki. Też mam teraz grę w woreczkach, ale insert mógłby fajnie poprawić setup, głównie ze względu na figurki i to, że można je wykładać bezpośrednio z pojemnika na planszę.
giventofly
Posty: 105
Rejestracja: 28 maja 2014, 08:21
Has thanked: 69 times
Been thanked: 30 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: giventofly »

Ile rund z reguły trwają gry w Diunę?

Grałem dzisiaj po raz pierwszy i wygrałem dość decydująco Harkonnenami w 4 rundzie
Punkty moje szły 3, 6, 8, 10 w kolejnych rundach
2 razy kupiłem punkty za przyprawę z 2 na 3 i z 5 na 6

Ta gra jest serio aż tak szybka?
Awatar użytkownika
Yooreck
Posty: 265
Rejestracja: 28 kwie 2014, 06:35
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 89 times
Been thanked: 103 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: Yooreck »

U mnie typowo trzy, czasami cztery
Awatar użytkownika
Arkhon
Posty: 341
Rejestracja: 31 paź 2015, 02:31
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 105 times
Been thanked: 173 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: Arkhon »

giventofly pisze: 22 wrz 2024, 00:39 Ile rund z reguły trwają gry w Diunę?

Grałem dzisiaj po raz pierwszy i wygrałem dość decydująco Harkonnenami w 4 rundzie
Punkty moje szły 3, 6, 8, 10 w kolejnych rundach
2 razy kupiłem punkty za przyprawę z 2 na 3 i z 5 na 6

Ta gra jest serio aż tak szybka?
U mnie minimum 4 przy rzadko już wychodzącym rushu Harkonnenów po 6 rund (baaardzo skrajne 7 sie przydażyło też)
Jest sporo zmiennych które zarówno pozwalają negować żniwa jak i spełnianie celów Atrydzkich.
Kitshu
Posty: 122
Rejestracja: 24 lip 2017, 16:58
Has thanked: 3 times
Been thanked: 30 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: Kitshu »

Imo jak Harki grają rusha to żniwa to ostatnia rzecz jaką powinni się zajmować Atrydzi :)
Awatar użytkownika
Yooreck
Posty: 265
Rejestracja: 28 kwie 2014, 06:35
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 89 times
Been thanked: 103 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: Yooreck »

Kitshu pisze: 22 wrz 2024, 12:21 Imo jak Harki grają rusha to żniwa to ostatnia rzecz jaką powinni się zajmować Atrydzi :)
Generalnie bez dodatków można ignorować żniwiarki zupełnie.

Harkonneni powinni po prostu robić: deploy (aż zbiorą grupę 2 sardaukarzy, 3-4 elity, 1-2 liderzy), move i attack. Jak nie da się z kostek, to uzupełnić kartami. Da się to robić w zasadzie zawsze i to powtarzać do wygranej w 3, max 4 turze. Atrydzi muszą mieć bardzo dobry układ celi i kostek, żeby w ogóle mieć jakiekolwiek szanse lub próbować iść w mocną agresję, ale to też wymaga dobrego układu kostek.
bdm
Posty: 673
Rejestracja: 18 mar 2019, 13:41
Has thanked: 447 times
Been thanked: 89 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: bdm »

No to nie wygląda to na grę dobrze zbalansowaną.

Żeby miało to sens to albo trzeba mieć więcej szczęścia albo po prostu niech teoretycznie lepszy gracz gra Atrydami.
ODPOWIEDZ