Gorzej z Gurneyem, Stilgarem, Muad'Dibem, Chani, Aramszamem, Rabbanem. Tu jest zgryz momentami.
Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Imo tylko shani muaabdib mogą się mylić reszta jest okWozik pisze: ↑17 wrz 2024, 10:28Gorzej z Gurneyem, Stilgarem, Muad'Dibem, Chani, Aramszamem, Rabbanem. Tu jest zgryz momentami.
- Koshiash
- Posty: 978
- Rejestracja: 01 sty 2010, 17:45
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 141 times
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Ani tego, ani tego. Figurki należy pomalować!
Spoiler:
- Elros.
- Posty: 199
- Rejestracja: 01 lis 2020, 16:55
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 190 times
- Been thanked: 172 times
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
I czego niby dowodzi zdjęcie sztancy z żetonami z roku 1977?
- Koshiash
- Posty: 978
- Rejestracja: 01 sty 2010, 17:45
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 141 times
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Odpowiem pytaniem: skąd założenie, że próbuję nim czegokolwiek dowodzić?
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Wrzuciłeś możliwie najbardziej nieczytelne.
Bo są i takie:
- Jareks1985
- Posty: 1115
- Rejestracja: 05 cze 2018, 09:01
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 95 times
- Been thanked: 145 times
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Łał, grałbym. Ciekawe czy edycja deluxe będzie takie mieć
- Koshiash
- Posty: 978
- Rejestracja: 01 sty 2010, 17:45
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 141 times
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Ładne, to żetony pokerowe? Tylko znów: zastąpienie tekturowych fajnymi skutkuje tym, że w takim Carthag już się nie mieszczą.
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
To są samoróbki ale wyglądają obłędnie.
Mata jest większa niż ta standardowa plansza ale i tak sporo mniejsza niż z WoA. I siła jednostek ułożona w stosie moim zdaniem wygląda lepiej i jest czytelniejsza niż grupa figurek z niewidocznymi wówczas podstawkami.
Mata jest większa niż ta standardowa plansza ale i tak sporo mniejsza niż z WoA. I siła jednostek ułożona w stosie moim zdaniem wygląda lepiej i jest czytelniejsza niż grupa figurek z niewidocznymi wówczas podstawkami.
- Koshiash
- Posty: 978
- Rejestracja: 01 sty 2010, 17:45
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 141 times
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Swego czasu kombinowałem z naklejkami na monetach 1gr - efekt był tani i niezły, jednak wygrało lenistwo.
Tak, takie żetony są ok w tamtej Diunie, gdzie intryga toczy się w równym stopniu na stole, jak i ponad nim. Diuna WoA od początku miała być epickim starciem armii, a do tego figurki są niezastąpione. WoP pomalowany, trzeba zabrać się za WoA - będzie miłe dla oka i czytelne.
Tak, takie żetony są ok w tamtej Diunie, gdzie intryga toczy się w równym stopniu na stole, jak i ponad nim. Diuna WoA od początku miała być epickim starciem armii, a do tego figurki są niezastąpione. WoP pomalowany, trzeba zabrać się za WoA - będzie miłe dla oka i czytelne.
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Gdzie podesłać moje figurki?Koshiash pisze: ↑17 wrz 2024, 14:14 Swego czasu kombinowałem z naklejkami na monetach 1gr - efekt był tani i niezły, jednak wygrało lenistwo.
Tak, takie żetony są ok w tamtej Diunie, gdzie intryga toczy się w równym stopniu na stole, jak i ponad nim. Diuna WoA od początku miała być epickim starciem armii, a do tego figurki są niezastąpione. WoP pomalowany, trzeba zabrać się za WoA - będzie miłe dla oka i czytelne.
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Druga wersja insertu (niewymagająca posiadania dodatku Gildia Kosmiczna) jest już dostępna:
https://planszowkaplus.pl/product/inser ... o-arrakis/
W związku z tym mam pytanie - czy ktoś orientuje się, czy oficjalne tokeny w wersji plastikowej (czyli te https://gamefound.com/pl/projects/cmon/ ... duct/54867) mają takie same rozmiary jak te w wersji podstawowej (kartonowej)? Zastanawiam się czy zmieszczą się w dedykowane sloty w tym insercie (https://planszowkaplus.pl/wp-content/up ... rakis-.jpg)
BTW. rozważam zakup, ale jednocześnie mam wątpliwości czy na fali pewnego hype'u na tę grę ceny tych insertów nie są trochę przesadzone, względem tego co w zamian oferują, ale to już pewnie kwestia subiektywna.
Ostatnio zmieniony 18 wrz 2024, 19:48 przez annak2, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 58
- Rejestracja: 19 kwie 2020, 14:44
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 24 times
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Dla mnie inserty, które wymagają układania żetonów są trochę bezsensu. Przecież kupuję inserty żeby usprawnić setup, a nie dokładać sobie roboty. Co do cen, to zawsze można czekać aż spadną, ale ceny mają to do siebie, że rzadko spadają.
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Instert już u mnie, spokojnie zmieszczą się Desert War i Smugglers. Gildii nie planuję. Dodatkowo wziąłem znaczniki gór, myślę, że sprawdzą się w rozgrywce.
https://planszowkaplus.pl/product/inser ... o-arrakis/
Rozkładanie gry teraz to maksymalnie 3 minuty. Supersprawa.
https://planszowkaplus.pl/product/inser ... o-arrakis/
Rozkładanie gry teraz to maksymalnie 3 minuty. Supersprawa.
-
- Posty: 229
- Rejestracja: 11 lut 2006, 00:11
- Lokalizacja: Niedaleko Nowej Huty
- Has thanked: 172 times
- Been thanked: 62 times
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
W obydwu insertach nie podoba mi się, że pojazdy latające magazynowane są bez podstawek.
Chciałbym te podstawki zamontować raz a dobrze, np. przy pomocy kleju.
Chciałbym te podstawki zamontować raz a dobrze, np. przy pomocy kleju.
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Kupując chodziło mi o to samo, co Tobie.
Można dać cieniutką gąbkę na spod, żeby się nie przesuwały.
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Insert całkiem ok ale cena dla mnie zbyt wysoka.
Póki co mam figurki w woreczkach strunowych podzielone kolorami i kształtami podstawek, pojazdy w osobnych woreczkach również podzielone typami. Czerwie leżą luzem w pudełku.
Póki co mam figurki w woreczkach strunowych podzielone kolorami i kształtami podstawek, pojazdy w osobnych woreczkach również podzielone typami. Czerwie leżą luzem w pudełku.
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Jaki rozmiar kapsli pasuje na żetony czerwia?
-
- Posty: 58
- Rejestracja: 19 kwie 2020, 14:44
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 24 times
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
A zamawiał ktoś ten czarny insert i mógłby wyrazić opinię? Wygląda trochę bardziej siermiężnie ale mieszczą się do niego góry i budynki. Też mam teraz grę w woreczkach, ale insert mógłby fajnie poprawić setup, głównie ze względu na figurki i to, że można je wykładać bezpośrednio z pojemnika na planszę.
-
- Posty: 105
- Rejestracja: 28 maja 2014, 08:21
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 30 times
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Ile rund z reguły trwają gry w Diunę?
Grałem dzisiaj po raz pierwszy i wygrałem dość decydująco Harkonnenami w 4 rundzie
Punkty moje szły 3, 6, 8, 10 w kolejnych rundach
2 razy kupiłem punkty za przyprawę z 2 na 3 i z 5 na 6
Ta gra jest serio aż tak szybka?
Grałem dzisiaj po raz pierwszy i wygrałem dość decydująco Harkonnenami w 4 rundzie
Punkty moje szły 3, 6, 8, 10 w kolejnych rundach
2 razy kupiłem punkty za przyprawę z 2 na 3 i z 5 na 6
Ta gra jest serio aż tak szybka?
- Yooreck
- Posty: 265
- Rejestracja: 28 kwie 2014, 06:35
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 89 times
- Been thanked: 103 times
- Arkhon
- Posty: 341
- Rejestracja: 31 paź 2015, 02:31
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 105 times
- Been thanked: 173 times
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
U mnie minimum 4 przy rzadko już wychodzącym rushu Harkonnenów po 6 rund (baaardzo skrajne 7 sie przydażyło też)giventofly pisze: ↑22 wrz 2024, 00:39 Ile rund z reguły trwają gry w Diunę?
Grałem dzisiaj po raz pierwszy i wygrałem dość decydująco Harkonnenami w 4 rundzie
Punkty moje szły 3, 6, 8, 10 w kolejnych rundach
2 razy kupiłem punkty za przyprawę z 2 na 3 i z 5 na 6
Ta gra jest serio aż tak szybka?
Jest sporo zmiennych które zarówno pozwalają negować żniwa jak i spełnianie celów Atrydzkich.
- Yooreck
- Posty: 265
- Rejestracja: 28 kwie 2014, 06:35
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 89 times
- Been thanked: 103 times
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Generalnie bez dodatków można ignorować żniwiarki zupełnie.
Harkonneni powinni po prostu robić: deploy (aż zbiorą grupę 2 sardaukarzy, 3-4 elity, 1-2 liderzy), move i attack. Jak nie da się z kostek, to uzupełnić kartami. Da się to robić w zasadzie zawsze i to powtarzać do wygranej w 3, max 4 turze. Atrydzi muszą mieć bardzo dobry układ celi i kostek, żeby w ogóle mieć jakiekolwiek szanse lub próbować iść w mocną agresję, ale to też wymaga dobrego układu kostek.
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
No to nie wygląda to na grę dobrze zbalansowaną.
Żeby miało to sens to albo trzeba mieć więcej szczęścia albo po prostu niech teoretycznie lepszy gracz gra Atrydami.
Żeby miało to sens to albo trzeba mieć więcej szczęścia albo po prostu niech teoretycznie lepszy gracz gra Atrydami.