Circadians: Ład Chaosu - pytania i wątpliwości
-
- Posty: 229
- Rejestracja: 11 lut 2006, 00:11
- Lokalizacja: Niedaleko Nowej Huty
- Has thanked: 172 times
- Been thanked: 62 times
Re: Circadians: Ład Chaosu - pytania i wątpliwości
1.Czy ten circadiański statek baza ,podczas darmowej i przymusowa akcji rozładunku może jednocześnie desantować do dwóch sąsiednich obszarów?
2. Czy można dokonać przegrupowanie na cholerny circadiański statek bazę?
2. Czy można dokonać przegrupowanie na cholerny circadiański statek bazę?
Ostatnio zmieniony 17 mar 2024, 08:52 przez seki, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Wulgaryzmy
Powód: Wulgaryzmy
Circadians: Ład Chaosu / Circadians Chaos Order - pytania i wątpliwości
"Przeciwnicy jako pierwsi muszą ujawnić swoje koła walki i karty taktyki".
Z opisu tej zdolności rozumiem, że obaj gracze przekręcają koło i dodają kartę taktyki w tym samym momencie według normalnych zasad (faza planowania), a następnie przeciwnik jako pierwszy pokazuje swoje koło z kartą przed grającym ludźmi, zamiast obaj jednocześnie (w fazie ujawniania planów, w której nie można nic zmieniać ani w jakikolwiek inny sposób ingerować w wynik walki, poza obowiązkowym rzutem kością po wybraniu tej sekcji na kole). Więc jaki jest sens tej pasywki?
Nie znalazłem nigdzie wątku z niejasnościami zasad tej gry, więc pytam tutaj jakby co
Z opisu tej zdolności rozumiem, że obaj gracze przekręcają koło i dodają kartę taktyki w tym samym momencie według normalnych zasad (faza planowania), a następnie przeciwnik jako pierwszy pokazuje swoje koło z kartą przed grającym ludźmi, zamiast obaj jednocześnie (w fazie ujawniania planów, w której nie można nic zmieniać ani w jakikolwiek inny sposób ingerować w wynik walki, poza obowiązkowym rzutem kością po wybraniu tej sekcji na kole). Więc jaki jest sens tej pasywki?
Nie znalazłem nigdzie wątku z niejasnościami zasad tej gry, więc pytam tutaj jakby co
Re: Circadians: Ład Chaosu / Circadians Chaos Order - pytania i wątpliwości
Gra już trochę jest na rynku a tutaj nawet tematu o zasadach nie ma, a wydaje się całkiem popularna a i niejasności przy takiej grze pewnie sporo.
Ja mam pytanie dotyczące przygotowania do gry - kto dostaje pistolet i kto pierwszy zaczyna i w jakiej kolejności dokładnie zaczynamy rozstawianie baz (pistolet dostaje frakcja najbardziej po lewej w skarbcu, pierwsza wystawia bazę najbardziej po prawej). Jako, że podane przykłady w instuckji powodują, że nie potrafię zrozumieć jak to jest liczone, to proszę o informację wymienienia kolejności frakcji od prawej do lewej (ale wszystkich 6).
Ja mam pytanie dotyczące przygotowania do gry - kto dostaje pistolet i kto pierwszy zaczyna i w jakiej kolejności dokładnie zaczynamy rozstawianie baz (pistolet dostaje frakcja najbardziej po lewej w skarbcu, pierwsza wystawia bazę najbardziej po prawej). Jako, że podane przykłady w instuckji powodują, że nie potrafię zrozumieć jak to jest liczone, to proszę o informację wymienienia kolejności frakcji od prawej do lewej (ale wszystkich 6).
Re: Circadians: Ład Chaosu / Circadians Chaos Order - pytania i wątpliwości
Taki, że nadpisuje podstawowa zasadę. Przeciwnik ujawnia koło, ty jeśli masz tę kartę możesz zmodyfikować koło. Niejasny wording, może też tłumaczenie, ale inaczej ta zdolność nie miałaby żadnego sensu.Ardon pisze: ↑27 gru 2023, 21:46 "Przeciwnicy jako pierwsi muszą ujawnić swoje koła walki i karty taktyki".
Z opisu tej zdolności rozumiem, że obaj gracze przekręcają koło i dodają kartę taktyki w tym samym momencie według normalnych zasad (faza planowania), a następnie przeciwnik jako pierwszy pokazuje swoje koło z kartą przed grającym ludźmi, zamiast obaj jednocześnie (w fazie ujawniania planów, w której nie można nic zmieniać ani w jakikolwiek inny sposób ingerować w wynik walki, poza obowiązkowym rzutem kością po wybraniu tej sekcji na kole). Więc jaki jest sens tej pasywki?
Nie znalazłem nigdzie wątku z niejasnościami zasad tej gry, więc pytam tutaj jakby co
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 28 mar 2021, 16:31
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 1 time
Re: Circadians: Ład Chaosu / Circadians Chaos Order (S. J. Macdonald, Zach Smith)
Drodzy, jestesmy po pierwszej rozgrywce. Dobre to jest. Podoba nam sie. Mam watpliwosci co do tego oznaczenia na planszetce SI (dla innych frakcji są podobne). Czy to znaczy że jak zyskam 1 sławę to dostaję w nastepnej turze karę -3 do rekrutacji i kartę?
- itsthisguyagain
- Posty: 554
- Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
- Has thanked: 233 times
- Been thanked: 386 times
Re: Circadians: Ład Chaosu / Circadians Chaos Order (S. J. Macdonald, Zach Smith)
Nic z tych rzeczy. To jest opcja wydawania punktów rekrutacji. Zamiast przesuwać wojowników w prawo (do wystawienia) możesz poświęcić 3 pkt rekrutacji, żeby dobrać kartę taktyki.
Re: Circadians: Ład Chaosu - pytania i wątpliwości
Po przeczytaniu instrukcji nie jestem pewien jak ma wyglądać zwycięstwo przez sławę frakcji Zcharo (niebieska). Napisane jest, że nie jest to instant win po wbiciu 20 sławy, a wygrana na koniec weryfikacji reliktu.
Czy mam to rozumieć, że:
1. Jeżeli nikt wcześniej nie wygrał i mam 20 sławy, a faza weryfikacji się skończyła i też nikt nie wygrał przez posiadanie reliktów to wtedy wygrywam?
Czy
2. Jak powyżej ale musze dodatkowo kontrolować relikt danej rundy?
Czy mam to rozumieć, że:
1. Jeżeli nikt wcześniej nie wygrał i mam 20 sławy, a faza weryfikacji się skończyła i też nikt nie wygrał przez posiadanie reliktów to wtedy wygrywam?
Czy
2. Jak powyżej ale musze dodatkowo kontrolować relikt danej rundy?
Re: Circadians: Ład Chaosu - pytania i wątpliwości
Nie musisz kontrolować reliktu, a jedynie zapewnić, żeby żaden z przeciwników nie wygrał w ten sposób. O ile nie jest to szósta runda, bo na jej końcu wygrywa ten kto kontroluje teren z jedynym reliktem.
Re: Circadians: Ład Chaosu - pytania i wątpliwości
1. Nie moze. Musi to byc jeden obszar. Z tym ze moze byc to obszar fizycznie sasiadujacy z samolotem lub uznawany za sasiadujacy czyli np obszar z Posterunkiem
2. Przegrupowanie pozwala na przeniesienie jednostek jedynie na sasiedni obszar gdzie juz masz obecnosc. Do bazy odsylasz tylko jesli nie ma takich obszarow. Analogicznie, grajac Circadiansami wykonujac przegrupowanie, mozesz odeslac zolnierzy na samolot jesli nie masz sasiadujacych obszarow.
Pozdrawiam
Re: Circadians: Ład Chaosu / Circadians Chaos Order - pytania i wątpliwości
Przychylam sie. Inaczej nie mialoby to sensu. Zadnego sensu.Błysk pisze: ↑03 lut 2024, 14:56Taki, że nadpisuje podstawowa zasadę. Przeciwnik ujawnia koło, ty jeśli masz tę kartę możesz zmodyfikować koło. Niejasny wording, może też tłumaczenie, ale inaczej ta zdolność nie miałaby żadnego sensu.Ardon pisze: ↑27 gru 2023, 21:46 "Przeciwnicy jako pierwsi muszą ujawnić swoje koła walki i karty taktyki".
Z opisu tej zdolności rozumiem, że obaj gracze przekręcają koło i dodają kartę taktyki w tym samym momencie według normalnych zasad (faza planowania), a następnie przeciwnik jako pierwszy pokazuje swoje koło z kartą przed grającym ludźmi, zamiast obaj jednocześnie (w fazie ujawniania planów, w której nie można nic zmieniać ani w jakikolwiek inny sposób ingerować w wynik walki, poza obowiązkowym rzutem kością po wybraniu tej sekcji na kole). Więc jaki jest sens tej pasywki?
Nie znalazłem nigdzie wątku z niejasnościami zasad tej gry, więc pytam tutaj jakby co
Pozdrawiam
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 16 sty 2010, 14:12
- Lokalizacja: Marki
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 8 times
Re: Circadians: Ład Chaosu - pytania i wątpliwości
Czy Circadianie, jeśli nie korzystają z fazy ruchu. Muszą wyładować swoje jednostki na mapę czy zostają na statku?
Re: Circadians: Ład Chaosu - pytania i wątpliwości
1. W dodatku "Heroldowie" są jakieś wzmianki o przegrupowaniu w trakcie odwrotu na niegraniczące obszary w opisie czwartej cechy zielonej frakcji oraz umiejętności pod odwrót u jednego z nowych liderów u ludzi. W instrukcji jasno pisze, że przegrupowanie wojowników podczas odwrotu zawsze następuje jedynie na sąsiadujące tereny z własnymi oddziałami lub budynkami albo wszyscy trafiają do bazy, jeżeli takowych nie ma. O co z tym chodzi?
2. Dlaczego w skrócie zasad pisze, że "jednostki mogą być przygwożdżone przez jednostki przeciwnika, uniemożliwiając im opuszczenie obszaru", skoro jest to możliwe przez przegrupowanie. Według opisu na str. 13 można normalnie zrobić przegrupowanie w fazie ruchu i tym sposobem uciekać od niechcianych bitew.
2. Dlaczego w skrócie zasad pisze, że "jednostki mogą być przygwożdżone przez jednostki przeciwnika, uniemożliwiając im opuszczenie obszaru", skoro jest to możliwe przez przegrupowanie. Według opisu na str. 13 można normalnie zrobić przegrupowanie w fazie ruchu i tym sposobem uciekać od niechcianych bitew.
- itsthisguyagain
- Posty: 554
- Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
- Has thanked: 233 times
- Been thanked: 386 times
Re: Circadians: Ład Chaosu - pytania i wątpliwości
Leyrien traktują wszystkie bagna jako sąsiadujące. Jeśli wycofujesz się na bagno które nie sąsiaduje fizycznie (sąsiaduje jedynie dzięki cesze Leyrien) jeden żołnierz wraca do bazy.Ardon pisze: ↑02 maja 2024, 23:13 1. W dodatku "Heroldowie" są jakieś wzmianki o przegrupowaniu w trakcie odwrotu na niegraniczące obszary w opisie czwartej cechy zielonej frakcji oraz umiejętności pod odwrót u jednego z nowych liderów u ludzi. W instrukcji jasno pisze, że przegrupowanie wojowników podczas odwrotu zawsze następuje jedynie na sąsiadujące tereny z własnymi oddziałami lub budynkami albo wszyscy trafiają do bazy, jeżeli takowych nie ma. O co z tym chodzi?
Przegrupowanie nie odbywa się w fazie ruchu. Jest tam wzmianka, że kiedy uruchomisz przegrupowanie z jakiegoś efektu (np z koła walki) to masz do wykorzystania 1 punkt ruchu z tego hexa gdzie je uruchomiłeś (1 punkt ruchu wyjaśnia zasięg przegrupowania) na inny hex gdzie są obecne twoje materiały (budynki i jednostki)2. Dlaczego w skrócie zasad pisze, że "jednostki mogą być przygwożdżone przez jednostki przeciwnika, uniemożliwiając im opuszczenie obszaru", skoro jest to możliwe przez przegrupowanie. Według opisu na str. 13 można normalnie zrobić przegrupowanie w fazie ruchu i tym sposobem uciekać od niechcianych bitew.
Re: Circadians: Ład Chaosu - pytania i wątpliwości
Dobra, a jak to wygląda u Zoey? Z opisu rozumiem, że mogę za pomocą odwrotów przenosić ją po całej mapie gdzie chcę, jeżeli jest tam obecna frakcja ludzi i nie ma tam ich innego lidera.itsthisguyagain pisze: ↑03 maja 2024, 13:11Leyrien traktują wszystkie bagna jako sąsiadujące. Jeśli wycofujesz się na bagno które nie sąsiaduje fizycznie (sąsiaduje jedynie dzięki cesze Leyrien) jeden żołnierz wraca do bazy.Ardon pisze: ↑02 maja 2024, 23:13 1. W dodatku "Heroldowie" są jakieś wzmianki o przegrupowaniu w trakcie odwrotu na niegraniczące obszary w opisie czwartej cechy zielonej frakcji oraz umiejętności pod odwrót u jednego z nowych liderów u ludzi. W instrukcji jasno pisze, że przegrupowanie wojowników podczas odwrotu zawsze następuje jedynie na sąsiadujące tereny z własnymi oddziałami lub budynkami albo wszyscy trafiają do bazy, jeżeli takowych nie ma. O co z tym chodzi?
Przegrupowanie nie odbywa się w fazie ruchu. Jest tam wzmianka, że kiedy uruchomisz przegrupowanie z jakiegoś efektu (np z koła walki) to masz do wykorzystania 1 punkt ruchu z tego hexa gdzie je uruchomiłeś (1 punkt ruchu wyjaśnia zasięg przegrupowania) na inny hex gdzie są obecne twoje materiały (budynki i jednostki)2. Dlaczego w skrócie zasad pisze, że "jednostki mogą być przygwożdżone przez jednostki przeciwnika, uniemożliwiając im opuszczenie obszaru", skoro jest to możliwe przez przegrupowanie. Według opisu na str. 13 można normalnie zrobić przegrupowanie w fazie ruchu i tym sposobem uciekać od niechcianych bitew.
Aha i czy premie do sumy obszarów z kart wywiadu są jednorazowe w momencie ich przekazania przeciwnikowi, czy permanentne na tak długo, jak przeciwnik posiada kartę?
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 27 lis 2022, 22:01
- Lokalizacja: Gorzów WLkp.
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 6 times
Re: Circadians: Ład Chaosu - pytania i wątpliwości
ja mam głupie pytanie, niektórzy przywódcy mają akcje w innych sytuacjach niż walka, czy muszą oni być wystawieni żeby te dodatkowe ficzery działały. na moje oko to tak, ale w manualu nie znalazłem
Re: Circadians: Ład Chaosu - pytania i wątpliwości
No wprost nie jest napisane ale skoro rekrutujemy liderow i wystawiamy ich akcja rekrutacji oraz mozemy upgrejdowac tylko wystawionych liderow to wydaje sie logicznym ze Ci niewystawieni sa nieaktywni i nie dzialaja…
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 27 lis 2022, 22:01
- Lokalizacja: Gorzów WLkp.
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 6 times
Re: Circadians: Ład Chaosu - pytania i wątpliwości
Aby Ulepszyć Przywódcę używając Akcji Pomocniczej, Frakcje muszą opłacić wskazany
koszt Energii, jak również koszt Klejnotów widoczny na karcie wybranego Przywódcy.
Mogą zdecydować się Ulepszyć dowolnego Przywódcę, nawet takiego, który jeszcze
nie znajduje się na Mapie. Po opłaceniu wymaganych Kosztów, należy odwrócić kartę
Przywódcy na stronę Ulepszoną, na której widnieją wzmocnione Współczynniki Walki
i zdolności.
to z instrukcji jest i jest to głupie. ja mam wrażenie, że przywódcy mają dawać profit jeśli są niewystawieni, ale nie w akcji walki. bo masz w koszarach przywódce. jest w tym jakaś logika. bo karty cechy to wiadomi, działają cały czas. Ja jestem jednak za podejściem jak typa nie ma na mapie to nie działa. podobnie mam rebus z kołem walki. bo jest na nim narysowana akcja ucieczki i jest narysowany, że aktywuje się w trakcie walki więc teoretycznie można ustawić inną akcję i tak uciec, jednak bez lidera, co nie ma sensu. dobrze że dali opis walki, bo jak przegrywasz i uciekasz to powinno być -2 tarcze, tak wynika z koła
koszt Energii, jak również koszt Klejnotów widoczny na karcie wybranego Przywódcy.
Mogą zdecydować się Ulepszyć dowolnego Przywódcę, nawet takiego, który jeszcze
nie znajduje się na Mapie. Po opłaceniu wymaganych Kosztów, należy odwrócić kartę
Przywódcy na stronę Ulepszoną, na której widnieją wzmocnione Współczynniki Walki
i zdolności.
to z instrukcji jest i jest to głupie. ja mam wrażenie, że przywódcy mają dawać profit jeśli są niewystawieni, ale nie w akcji walki. bo masz w koszarach przywódce. jest w tym jakaś logika. bo karty cechy to wiadomi, działają cały czas. Ja jestem jednak za podejściem jak typa nie ma na mapie to nie działa. podobnie mam rebus z kołem walki. bo jest na nim narysowana akcja ucieczki i jest narysowany, że aktywuje się w trakcie walki więc teoretycznie można ustawić inną akcję i tak uciec, jednak bez lidera, co nie ma sensu. dobrze że dali opis walki, bo jak przegrywasz i uciekasz to powinno być -2 tarcze, tak wynika z koła