Co wybrać?

Zastanawiasz się co kupić? Poszukujesz gry dla 2 osób? A może najzabawniejszej gry dla 3-6 osób Reinera Knizia o kosmosie, zaczynającej się na literę Z? Pomożemy!
barcelihno
Posty: 62
Rejestracja: 29 sie 2024, 19:28
Has thanked: 10 times
Been thanked: 2 times

Co wybrać?

Post autor: barcelihno »

Cześć,

Obserwuję kilka Pledgy na Gamefound i mam dylemat w które i za ile wejść (żeby było w miarę tanio, a jednocześnie z radochą :D ):
- Mythic Battlers: Isfet,
- Euthia: Cruel Frost (tu zastanawiałem się nad podstawką, bo nie mam nawet Torment of Resurrection),
- Odalin
Pewnie wiecie coś więcej na temat każdej z wyżej wymienionych gier

I jeszcze jedno pytanie. Zainwestowałem w The Adventures of Conan na GF. Na BGG jest parę opinii, w tym jedna z nich mało pochlebna. Czy znacie temat? Jak to wygląda z Waszej perspektywy? Zastanawiam się, czy nie pośpieszyłem się z decyzją...
Pomożecie? :D
Awatar użytkownika
sortirus
Posty: 225
Rejestracja: 30 cze 2022, 00:17
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 40 times
Been thanked: 98 times

Re: Co wybrać?

Post autor: sortirus »

Znam tylko Euthię, więc o niej się wypowiem.

Gra genialna, ale najlepsza pod solo czy 2 graczy, bo downtime może być spory (jak to zawsze w tego typu grach). Szukałem od dawna RPGa komputerowego tylko na planszy, tak by nic nie brakowało i tutaj tego nie brakuje:
  • 4 podstawowe akcje - ruch, walka, handel, kopanie. Mamy w rundzie 3 żetony do dyspozycji, połączenie walka/handel/kopanie i ruchu, albo wykonujemy docelową akcję albo ruch,
  • walka - fajnie zrobiona, oczywiście RNG, ale można manipulować innymi żetonami (które dosyć ciężko zdobyć, ale dzięki temu ostrożniej podchodzimy do walki). Zarówno my jak i potwory rzucają kostkami. Zarówno my jak i gracz sterujący potworem może przerzucić kostki za pomocą tych żetonów (w wariancie solo jest do tego talia). Ekwipunek taki jak np. miecz mówi ile zadajemy obrażeń zależnie od wartości na 2 kostkach. Inny ekwipunek może zmodyfikować obrażenia czy wyniki na kostkach. Jeszcze inny jak np. siekierki pozwoli nam zaatakować przeciwnika na samym początku walki (szybki atak),
  • jest ekwipunek, który można ulepszać za pomocą kryształów (wydobywanych na hexach np. gór). Przeważnie daje po prostu więcej życia. Kryształy zwiększają statystyki albo dają "umiejętności", czyli np. 1 ruch więcej czy możliwość dobrania więcej kafli podczas kopania i wybrania sobie co chcemy zachować. Ekwipunek też ma różne tiery jak i kolory, kolory są powiązane z setami, do niektórych umiejętności jest wymagany set 3, 4 czy 5 takich samych kolorów.
  • umiejętności, które możemy odblokować po zdobyciu danego poziomu (o ile mamy slot wolny, jeśli nie to trzeba albo zamienić albo wykupić nowy). Niektóre dają stałe efekty, niektóre są jednorazowe do użycia podczas rundy np. podczas walki,
  • są misje, niektóre prostsze typu przynieść ciało jakiegoś potworka, niektóre ciut bardziej rozbudowane,
  • gra scenariuszowa, każdy scenariusz ma inne założenie i zmienia trochę punktacje,
  • pvp, coop i solo, chociaż to pvp to trochę naciągane, bo z graczami walczyć nie można. Przeciwnik przejmuje role potwora podczas walki i może decydować jak dysponować żetonami, który dany potwór ma (jeden rodzaj żetonów pozwala przerzucić kostki, drugi pozwala zagrać karty, które mają różne efekty, przeważnie modyfikują obrażenia),
  • elementale - takie "neutralne" potworki, które wpływają na walkę lub na życie gracza, np. jak walczymy obok elementala powietrza to kostkę z najwyższym wynikiem musimy przerzucić,
  • kilka tierów potworów jak i hexów.
Jest to czysty sandbox, robimy co chcemy by zdobyć jak najwięcej punktów. Gra rozbudowana ale nie przytłaczająca, zasady są moim zdaniem dosyć jasne i proste do nauczenia się. Jedyny minus - czas trwania jak i setupu, wiadomo zależy od graczy, ale jak ktoś chce sobie zaplanować mniej więcej ruchy to potrafi taka gra trwać z 4h na 2 graczy. Sam setup bez insertu też szybki nie jest i masę miejsca na stole gra zajmuje. Ciężko zabrać się do niej, ale z racji przystępnych zasad nawet jak półkuje kilka miesięcy to odświeżenie zasad nie jest katorgą, a jak już w końcu na stół trafi to radość jest ogromna.

A i sama podstawka ma masę regrywalności, ciężko będzie to ograć więc jak najbardziej wystarczy. No chyba, że jesteś kolekcjonerem jak ja i lubisz mieć wszystko :P. Ewentualnie podstawka i dwuwarstwowe plansze (ale je chyba tylko oferują w dodatku Deluxe, który ma też monety ale sporą cenę też się płaci za kartonowy "insert", z którym trzeba kombinować by go ułożyć ładnie w pudełku, ale porządkuje w miarę grę na stole).
Ostatnio zmieniony 09 paź 2024, 17:45 przez sortirus, łącznie zmieniany 2 razy.
Moja kolekcja
Moje projekty insertów (i nie tylko) do planszówek:
Printables Thingiverse
barcelihno
Posty: 62
Rejestracja: 29 sie 2024, 19:28
Has thanked: 10 times
Been thanked: 2 times

Re: Co wybrać?

Post autor: barcelihno »

Dzięki za pomoc. Poważnie do rozważenia. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 4068
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1411 times
Been thanked: 2949 times

Re: Co wybrać?

Post autor: Ardel12 »

Niestety też ogarniałem wyłącznie jeden z tych 3. Odalin. Euthia mnie zainteresowała na chwilę, ale jakoś nie przekonała mnie do zakupu przez tonę pudełek jak i zajętość miejsca na stole. Opinie jednak słyszałem pozytywne i bardzo dobre.

Co do Odalina, to główny gimmick tej gry to połączenie bohaterów z jednym z demonów. Zyskujemy dzięki temu dostęp do unikalnych umiejętności poprzez wbicie w jedną koszulkę karty bohatera(góra) oraz demona(dół). Ja bardzo lubię gry bazujące na kartach, więc dla mnie to plus. Dalej masz system balansowania dwóch torów. Jeden per postać, który ma umożliwić nam przemianę w demona na rundę z czym zyskujemy dodatkową siłę i umiejki, ale jak dobrze nie zbalansujemy tego, to możemy odpalić formę bez kontroli i spuścić lanie naszym kolegom. Drugi tor z kolei to już coś co wpływa na wszystkich. Balansujemy tam między chaosem a ładem, co ma wpływ na odpalane wydarzenia. Im bardziej w daną stronę tym mocniejsze i pewnie gorsze dla nas.

Gra oferuje na kampanii 2 kampanie i 2 pudła co utrzymają całość w jednym miejscu. Niby 1 kampania oferuje jakieś zakończenie by nie musieć grać dalej. Domyka wątki itd. ale jak to zrobią, to się okaże. W Middarze dla przykładu Akt 1 kończył się całkowicie otwarcie, ale też tam tego nie kryli.

Walka to zagranie ataku z karty + kostki. Gra ma oferować fabularne wybory, ukryty content oraz opcje pójścia dalej nawet po przegranej(pewnie standardowo nie zawsze i za karę się zrobi dodatkową misję, ale może zrobią osobne rozgałęzienia).

Ciężko polecać grę, która nie została wydana. Masę informacji masz na stronie kampanii, ja mogę je tylko powielać i zwracać uwagę co mnie kupiło(darmowy bonus dla powracających wspierających dla przykładu xD)
barcelihno
Posty: 62
Rejestracja: 29 sie 2024, 19:28
Has thanked: 10 times
Been thanked: 2 times

Re: Co wybrać?

Post autor: barcelihno »

ciekawe, czy solo też dobrze zrobiona...
ODPOWIEDZ