Dorfromantik (Michael Palm, Łukasz Zach)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Mr_Fisq
- Administrator
- Posty: 5752
- Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1643 times
- Been thanked: 1827 times
Re: Dorfromantik (Michael Palm, Łukasz Zach)
Zaskakująco przyjemna gra. Jak nie lubię bić własnych wyników, tak tu dzięki odblokowywanym bonusom zarówno mi jak i żonie udzielił się syndrom jeszcze jednej partii.
Zasady są (zwłaszcza na początku) bardzo proste, czasami losowość daje w kość, ale jakoś mi to zupełnie nie przeszkadza. Człowiek siedzi i na spokojnie pyka sobie kolejne partie. Największy myk tej gry - odblokowywanie nowych elementów dzięki punktom zdobywanym w kolejnych rozgrywkach - jest jednak mieczem obosiecznym. W stałym gronie stanowi wartość dodaną i zwiększa frajdę płynącą z kolejnych partii. Gdyby jednak ktoś miał dołączać do nas z doskoku, albo skład miałby się zmieniać co partię, to gra straciła by część swojego blasku - zwłaszcza, że prowadzenie kilku równoległych kampanii nie wydaje się specjalnie wygodne w obsłudze.
Z minusów - na początku trochę za szybko odblokowują się kolejne pudełka i ich zawartość.
W swojej kategorii (lekkich gier solo/co-op): 7.5/10 - nie wiem czy z żoną starczy nam zapału, żeby dobić do 400pkt, ale na pewno nie jedną partię jeszcze rozegramy.
Zasady są (zwłaszcza na początku) bardzo proste, czasami losowość daje w kość, ale jakoś mi to zupełnie nie przeszkadza. Człowiek siedzi i na spokojnie pyka sobie kolejne partie. Największy myk tej gry - odblokowywanie nowych elementów dzięki punktom zdobywanym w kolejnych rozgrywkach - jest jednak mieczem obosiecznym. W stałym gronie stanowi wartość dodaną i zwiększa frajdę płynącą z kolejnych partii. Gdyby jednak ktoś miał dołączać do nas z doskoku, albo skład miałby się zmieniać co partię, to gra straciła by część swojego blasku - zwłaszcza, że prowadzenie kilku równoległych kampanii nie wydaje się specjalnie wygodne w obsłudze.
Z minusów - na początku trochę za szybko odblokowują się kolejne pudełka i ich zawartość.
W swojej kategorii (lekkich gier solo/co-op): 7.5/10 - nie wiem czy z żoną starczy nam zapału, żeby dobić do 400pkt, ale na pewno nie jedną partię jeszcze rozegramy.
- garg
- Posty: 4786
- Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
- Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
- Has thanked: 1753 times
- Been thanked: 1259 times
Re: Dorfromantik (Michael Palm, Łukasz Zach)
Jestem jeszcze przed pierwszą partią, ale już nie mogę odzobaczyć, jak gra została zatytułowana na Amazonie:
Wersja angielska to Village Romance
Wersja polska to... Wiejski Romans
Można to zobaczyć tutaj:
https://www.amazon.pl/Pegasus-Spiele-Vi ... ZGPB&psc=1
i tutaj
https://www.amazon.pl/51241G-Wiejski-ro ... B6P6&psc=1
Wersja angielska to Village Romance
Wersja polska to... Wiejski Romans


Można to zobaczyć tutaj:
https://www.amazon.pl/Pegasus-Spiele-Vi ... ZGPB&psc=1
i tutaj
https://www.amazon.pl/51241G-Wiejski-ro ... B6P6&psc=1
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
- garg
- Posty: 4786
- Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
- Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
- Has thanked: 1753 times
- Been thanked: 1259 times
Re: Dorfromantik (Michael Palm, Łukasz Zach)
Post pod postem, bo wreszcie zagrałem.
Zasady gra ma banalne, reguły punktowania są wręcz prostackie, ale - ja pierdziu - jak to wciąga
Siadłem sobie do tego sam, żeby ewentualnie zaproponować potem rodzinie, a wstałem od stołu po siedmiu partiach
.
Zgadzam się z tym, co już napisano: losowa, można zostawić załatwionym dociągiem kolejności zadań, zawartość pseudo-legacy nie powala, głębi w tym brak, pewnie pójdzie w końcu na sprzedaż, ale nie mogę przestać grać. To jest jakiś fenomen
. Aż od razu wieczorem dokupiłem sobie na Amazonie wersję dwuosobową (mają właśnie jakąś promocję za 116 złotych) i promocyjne kafelki.
Zasady gra ma banalne, reguły punktowania są wręcz prostackie, ale - ja pierdziu - jak to wciąga

Siadłem sobie do tego sam, żeby ewentualnie zaproponować potem rodzinie, a wstałem od stołu po siedmiu partiach

Zgadzam się z tym, co już napisano: losowa, można zostawić załatwionym dociągiem kolejności zadań, zawartość pseudo-legacy nie powala, głębi w tym brak, pewnie pójdzie w końcu na sprzedaż, ale nie mogę przestać grać. To jest jakiś fenomen

Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
- czarny kapelusz
- Posty: 190
- Rejestracja: 20 wrz 2017, 23:19
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 80 times
Re: Dorfromantik (Michael Palm, Łukasz Zach)
No coś w tym jest dziwnego. Ja sprezentowałem żonie (obiecałem, że nie dostanie więcej ode mnie gry to dostała interaktywne puzzle
) i byłem pewien, że będę się musiał zmuszać, by w to grać. Ależ się myliłem, mega to zastanawiające ale to naprawdę daje frajdę z zabawy
Zostało mi zatem powiedzieć tylko : "ja pierdziu"


Zostało mi zatem powiedzieć tylko : "ja pierdziu"

- Apos
- Posty: 1297
- Rejestracja: 12 sie 2007, 14:42
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Has thanked: 526 times
- Been thanked: 1198 times
- Kontakt:
Re: Dorfromantik (Michael Palm, Łukasz Zach)
Wczoraj skończyliśmy kampanię (bez osiągnięcia za punkty z jednego regionu z 3 flagami). Grane na dwie osoby, lajtowo i bez spiny zajęło nam 16 rozgrywek.
Re: Dorfromantik (Michael Palm, Łukasz Zach)
13
Powinna być w pudełku numer 2, w którym powinny być dwie karty - karta właśnie tego osiągnięcia i karta zawartości tego pudełka.
- garg
- Posty: 4786
- Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
- Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
- Has thanked: 1753 times
- Been thanked: 1259 times
Re: Dorfromantik (Michael Palm, Łukasz Zach)
Mnie zajęło to 17 partii, ale liczę razem z odblokowaniem celów z dodatków.
Sama podstawka to było o kilka mniej, ale nie pamiętam dokładnie, o ile.
Sama podstawka to było o kilka mniej, ale nie pamiętam dokładnie, o ile.
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
-
- Posty: 1023
- Rejestracja: 25 kwie 2018, 20:19
- Has thanked: 126 times
- Been thanked: 213 times
Re: Dorfromantik (Michael Palm, Łukasz Zach)
Co lepiej kupić jak się nie grało jeszcze w DF zwykły czy pojedynek.
Oczywiście będzie grane na 2os.
Oczywiście będzie grane na 2os.
Preferuje: średnie/ciężkie euro, rywalizacja. Gram we wszystko :D Niezwiązany z branżą.
NA SPRZEDAŻ Projekt Gaja - nakładki na plansze Res arcana gra+Lux et Tenebrae+Perlae Imperii Brazil Too Many Bones PL + Ghili i inne
NA SPRZEDAŻ Projekt Gaja - nakładki na plansze Res arcana gra+Lux et Tenebrae+Perlae Imperii Brazil Too Many Bones PL + Ghili i inne
Re: Dorfromantik (Michael Palm, Łukasz Zach)
Zwykłego przeszedłem, do Pojedynku tylko przeczytałem instrukcję i osobiście chyba bym poszedł w zwykłego, ale to zależy chyba od tego, czego szukasz. W zwykłym masz przyjemne (i trochę losowe, co czasami może popsuć nawet najlepszy plan) układanie kafelków i jak by nie poszło w partii, to zazwyczaj i tak przybliży Cię to do odblokowania nowych elementów. W Pojedynku grasz przeciwko drugiej osobie (w teorii brzmi to dość sprawiedliwie i nie tak losowo - zagrywacie te same kafelki), ale nie ma kampanii i odblokowywania nowej zawartości na przestrzeni kolejnych partii. Są tylko dwa moduły, które można dołączyć do gry, a to właśnie ta kampania i osiągnięcia były dla mnie najlepszą częścią gry.
- garg
- Posty: 4786
- Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
- Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
- Has thanked: 1753 times
- Been thanked: 1259 times
Re: Dorfromantik (Michael Palm, Łukasz Zach)
Decyzja zależy od Twojej preferowanej interakcji.
Podstawka to kooperacja, a pojedynek to konkurencja. Mechanicznie nie ma absolutnie żadnych różnic, a w podstawce ponadto masz odblokowywalną zawartość. No i podstawka ma chyba więcej kafelków (tego ostatniego nie jestem pewien).
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
- Apos
- Posty: 1297
- Rejestracja: 12 sie 2007, 14:42
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Has thanked: 526 times
- Been thanked: 1198 times
- Kontakt:
Re: Dorfromantik (Michael Palm, Łukasz Zach)
Finalna decyzja zależy od Ciebie, bo to kwestia gustu czego szukasz w Dorfromantiku (coop vs duel).
Ukończyłem podstawkę na 2 osoby i bawiliśmy się zaskakująco dobrze. Frajda z budowania oraz satysfakcja z ukończonej planszy były dla mnie chyba najfajniejsze. Odblokowywane w trakcie kampanii cele i bonusy dawały feeling progresu, który zachęcał do kolejnej i kolejnej partyjki.
Instrukcję duelu czytałem i nie szukam rywalizacji w tego typu grze. Natomiast czekam na kolejną wersją w japonii

- Mr_Fisq
- Administrator
- Posty: 5752
- Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1643 times
- Been thanked: 1827 times
- garg
- Posty: 4786
- Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
- Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
- Has thanked: 1753 times
- Been thanked: 1259 times
Re: Dorfromantik (Michael Palm, Łukasz Zach)
Kupiłem niemiecką wersję na Amazonie za 125 złotych i zaraz będzie graneMr_Fisq pisze: ↑17 lut 2025, 16:38 IUVI zapowiedziało Sakurę. Premiera 5 marca.
Źródło: FB Planszowych Newsów


Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
- Mr_Fisq
- Administrator
- Posty: 5752
- Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1643 times
- Been thanked: 1827 times
Re: Dorfromantik (Michael Palm, Łukasz Zach)
~8PLN drożej niż niemiecka. Nie nazwałbym tego "drogo".
U mnie Dorfromantik dopiero ma wyjść do rodziny, więc akurat będzie następca.
U mnie Dorfromantik dopiero ma wyjść do rodziny, więc akurat będzie następca.
- garg
- Posty: 4786
- Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
- Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
- Has thanked: 1753 times
- Been thanked: 1259 times
Re: Dorfromantik (Michael Palm, Łukasz Zach)
Subiektywne

Ale masz rację, że na szczęście nie jest to duża różnica.
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
- garg
- Posty: 4786
- Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
- Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
- Has thanked: 1753 times
- Been thanked: 1259 times
Re: Dorfromantik (Michael Palm, Łukasz Zach)
Jutro rozkładam

Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
- garg
- Posty: 4786
- Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
- Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
- Has thanked: 1753 times
- Been thanked: 1259 times
Re: Dorfromantik (Michael Palm, Łukasz Zach)
Mechanicznie to jest to samo i trzyma poziom poprzedniej części
Niestety sprzedam (nawet nie wiem, czy zagram do końca kampanii), bo interfejs, a dokładniej czytelność kafelków, jest wyraźnie gorsza, niż w pierwszej częsci. Do tego stopnia, że kolory na kaflach i na żetonach różnią się od siebie, utrudniając dopasowanie elementów. Nowe pomysły są i widać, że chłopaki (Palm i Zach) przyłożyły się do projektu. Niestety grafik już nie.
Szkoda, bo pierwsza część przykuła mnie do siebie na bardzo długo
.

Niestety sprzedam (nawet nie wiem, czy zagram do końca kampanii), bo interfejs, a dokładniej czytelność kafelków, jest wyraźnie gorsza, niż w pierwszej częsci. Do tego stopnia, że kolory na kaflach i na żetonach różnią się od siebie, utrudniając dopasowanie elementów. Nowe pomysły są i widać, że chłopaki (Palm i Zach) przyłożyły się do projektu. Niestety grafik już nie.
Szkoda, bo pierwsza część przykuła mnie do siebie na bardzo długo

Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
- Irka
- Posty: 725
- Rejestracja: 23 wrz 2022, 01:27
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 964 times
- Been thanked: 360 times
Re: Dorfromantik (Michael Palm, Łukasz Zach)
No to szkoda rzeczywiście.
Mnie z kolei przyciąga tu właśnie taka większa harmonia kolorów (edit: widzę, że są nadal tematyczne kształty dla rozróżnienia tych żetonów celów. No ale zobaczę w praktyce).
Zakładam, że mówimy o tym samym druku https://boardgamegeek.com/image/8640068 ... tik-sakura.
Mnie z kolei przyciąga tu właśnie taka większa harmonia kolorów (edit: widzę, że są nadal tematyczne kształty dla rozróżnienia tych żetonów celów. No ale zobaczę w praktyce).
Zakładam, że mówimy o tym samym druku https://boardgamegeek.com/image/8640068 ... tik-sakura.
- garg
- Posty: 4786
- Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
- Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
- Has thanked: 1753 times
- Been thanked: 1259 times
Re: Dorfromantik (Michael Palm, Łukasz Zach)
Tak - to to wydanieIrka pisze: ↑28 lut 2025, 11:12 No to szkoda rzeczywiście.
Mnie z kolei przyciąga tu właśnie taka większa harmonia kolorów (edit: widzę, że są nadal tematyczne kształty dla rozróżnienia tych żetonów celów. No ale zobaczę w praktyce).
Zakładam, że mówimy o tym samym druku https://boardgamegeek.com/image/8640068 ... tik-sakura.

Zwróć uwagę, że już na zdjęciu widać to, o czym pisałem - symbol drogi na kafelkach jest brązowy, a na żetonach bordowy lub jasnobrązowy (zależy od oświetlenia). Z kolei symbol miasteczka na żetonach jest wiśniowy. A brązowy jest symbol sześciokąta.
Kompletne zamieszanie, które przeszkadzało mi w płynnym graniu.
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
- Irka
- Posty: 725
- Rejestracja: 23 wrz 2022, 01:27
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 964 times
- Been thanked: 360 times
Re: Dorfromantik (Michael Palm, Łukasz Zach)
Bardzo dobrze napisana recenzja Sakury tutaj:
https://boardtime.pl/2025/03/dorfromant ... enzja.html
Polecam też przejrzeć jeśli ktoś nie jest pewien, którą wersję kupić lub czy warto kupić kolejną.
Jestem w trakcie kampanii i wszystko się zgadza. Myślę, że rok to dobry odstęp czasu, żeby się znów dać wciągnąć
PS. Mechanicznie to nie do końca to samo, bo chyba wszystkie osiągnięcia wprowadzają nowe i nieco trudniejsze mini-reguły.
PS2. Zamieszania z kolorami u nas na szczęście nie stwierdzono
https://boardtime.pl/2025/03/dorfromant ... enzja.html
Polecam też przejrzeć jeśli ktoś nie jest pewien, którą wersję kupić lub czy warto kupić kolejną.
Jestem w trakcie kampanii i wszystko się zgadza. Myślę, że rok to dobry odstęp czasu, żeby się znów dać wciągnąć

PS. Mechanicznie to nie do końca to samo, bo chyba wszystkie osiągnięcia wprowadzają nowe i nieco trudniejsze mini-reguły.
PS2. Zamieszania z kolorami u nas na szczęście nie stwierdzono
