Boże Igrzysko / God's Playground (Martin Wallace)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Legun
Posty: 1848
Rejestracja: 20 wrz 2005, 19:22
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 91 times
Been thanked: 199 times

Re: God's Playground

Post autor: Legun »

Andy pisze:Jeśli zostanie całkowicie odrzucone, to też już mam wyjaśnienie, które "uspokoi moje sumienie" ;): zasada jednomyślności, wynikająca wprost z podstawowych zasad ustrojowych Rzeczypospolitej, obowiązywała oczywiście już przed 1669 rokiem. Co prawda wtedy jej (w formie weta) nie stosowano, ale niewątpliwie można ją było stosować. ;)
Że tak tu przypomnę mą ulubioną zasadę dla autorów gier: Nigdy nie zmuszaj graczy do popełniania historycznych błędów - pozwól im robić własne.;)

Swoją drogą, to najbardziej mnie martwi w grze brak warunku powodującego upadek Rzeczpospolitej i przegraną wszystkich. Tutaj jest jak najbardziej miejsce dla hołmrulsa.
Najlepsze gry to te, w które wygrywa się dzięki wybitnej inteligencji, zaś przegrywa przez brak szczęścia...
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5132
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 83 times
Been thanked: 195 times

Re: God's Playground

Post autor: Andy »

Z przyjemnością informuję, że w sprawie polskiej edycji Bożego Igrzyska Warfrog zachował się super! Ponieważ złożyłem zamówienie, gdy jeszcze nie było informacji o spolszczeniu God's Playground, napisałem teraz, że chętnie nabyłbym rodzima wersję. Niemal natychmiast dostałem odpowiedź z propozycją zwrotu pieniędzy, a w kilka godzin po mojej akceptacji cała suma została wyekspediowana z powrotem na moje konto w PayPalu. Wraz z życzeniami miłego korzystania z polskiej wersji gry! :)

Brawa dla Warfroga za podejście dla klienta! Jeśli ktoś jeszcze tak jak ja "pospieszył się" z zamówieniem - polecam tę drogę.

Teraz czekam na ogłoszenie przedpłat przez Phalanx Games Polska i liczę, że polska wersja gry rzeczywiście będzie lepsza od oryginału! :)
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
koksik111
Posty: 192
Rejestracja: 03 gru 2007, 20:51
Lokalizacja: Jaworzno

Re: God's Playground

Post autor: koksik111 »

Nawet jeśli nie okaże się lepsza to zapewne gorsza nie będzie, a mi to w zupełności wystarczy. Przyłączam się więc do ciebie z oczekiwaniem na przedsprzedaż.
Obserwuję też z niecierpliwością żyrafę bo tam ostatnio jest najwcześniej, więc jeśli tam ogłoszą to zapewne za kilka miesięcy gra będzie :)
Awatar użytkownika
MichalStajszczak
Posty: 9752
Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 545 times
Been thanked: 1603 times
Kontakt:

Re: God's Playground

Post autor: MichalStajszczak »

Nataniel pisze:
Andy pisze:zasada jednomyślności, wynikająca wprost z podstawowych zasad ustrojowych Rzeczypospolitej, obowiązywała oczywiście już przed 1669 rokiem. Co prawda wtedy jej (w formie weta) nie stosowano, ale niewątpliwie można ją było stosować. ;)
Gracze tez pewnie nie musza zastosowac veta w pierwszych 2 etapach, jezeli nie zechca. Danie im jednak takiej mozliwosci jest poszerzeniem gry o kolejna decyzje, ktora musza sami podjac. Gdyby dazyc do zgodnosci historycznej w 100%, to gra nie bylaby do grania, tylko do ogladania (odtwarzania tego, co bylo).
Gra jest i tak dość skomplikowana, a ponadto graczom spoza Polski daje tak ogromną wiedzę na temat naszej historii, że dodatkowe komplikowanie zasad może tylko zaszkodzić. Nie ma sensu zatem np. ograniczać prawa weta tylko do niektórych etapów historycznych gry, bo takie ograniczenie, nie mające uzasadnienia w mechanice gry, tylko w samej fabule, daje jeszcze jeden przepis do zapamiętania. Tym bardziej, że jak zauważył Andy, zasada jednomyślności nie zaczęła obowiązywać w roku 1669. Wcześniej też obowiązywała, ale posłowie byli w stanie osiągnąć porozumienie i nie było powodu do vetowania ustaw, czy zrywania sejmu.
Awatar użytkownika
melee
Posty: 4341
Rejestracja: 28 cze 2007, 20:20
Lokalizacja: Warszawa / CK
Been thanked: 3 times

Re: God's Playground

Post autor: melee »

Andy pisze:Z przyjemnością informuję, że w sprawie polskiej edycji Bożego Igrzyska Warfrog zachował się super! Ponieważ złożyłem zamówienie, gdy jeszcze nie było informacji o spolszczeniu God's Playground, napisałem teraz, że chętnie nabyłbym rodzima wersję. Niemal natychmiast dostałem odpowiedź z propozycją zwrotu pieniędzy, a w kilka godzin po mojej akceptacji cała suma została wyekspediowana z powrotem na moje konto w PayPalu. Wraz z życzeniami miłego korzystania z polskiej wersji gry! :)

Brawa dla Warfroga za podejście dla klienta! Jeśli ktoś jeszcze tak jak ja "pospieszył się" z zamówieniem - polecam tę drogę.

Teraz czekam na ogłoszenie przedpłat przez Phalanx Games Polska i liczę, że polska wersja gry rzeczywiście będzie lepsza od oryginału! :)
Zarobiłeś na kursie? 8)
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5132
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 83 times
Been thanked: 195 times

Re: God's Playground

Post autor: Andy »

Ani trochę! Gdy płaciłem, krus euro był o dobre 10 groszy niższy niż w momencie otrzymania zwrotu. Ale kwota w PLN była identyczna.

Ciekawe, czy gdyby złotówka się znacznie umocniła w tym czasie, też dostałbym te same pieniądze, czy wtedy obowiązywałyby inne zasady? :)
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: God's Playground

Post autor: Nataniel »

Andy pisze:Ani trochę! Gdy płaciłem, krus euro był o dobre 10 groszy niższy niż w momencie otrzymania zwrotu. Ale kwota w PLN była identyczna.

Ciekawe, czy gdyby złotówka się znacznie umocniła w tym czasie, też dostałbym te same pieniądze, czy wtedy obowiązywałyby inne zasady? :)
Jezeli to byl zwrot na karcie kredytowej, to zawsze nastepuje po tym samym kursie, po ktorym byla zaplata.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Awatar użytkownika
Smerf Maruda
Posty: 1131
Rejestracja: 15 mar 2009, 20:53
Lokalizacja: Stolyca

Re: God's Playground

Post autor: Smerf Maruda »

Andy pisze:Ciekawe, czy gdyby złotówka się znacznie umocniła w tym czasie, też dostałbym te same pieniądze, czy wtedy obowiązywałyby inne zasady? :)
Przecież płaciłeś w funtach czy innych eurach - dla Wallace kurs jest sprawą całkowicie przezroczystą.
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5132
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 83 times
Been thanked: 195 times

Re: God's Playground

Post autor: Andy »

Wallace nie ma tu nic do rzeczy: dostał 50 euro i odesłał 50 euro. Istotne jest rozliczenie PayPala z rachunkiem mojej karty kredytowej. Skoro - jak pisze Nataniel - zasada zwrotu na rachunek karty kredytowej kwoty w PLN wynikającej z kursu w dniu pierwszej operacji działa niezależnie od kierunku zmiany kursu - to oczywiście nie ma sprawy.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
mistrz_yon
Posty: 705
Rejestracja: 26 kwie 2005, 11:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 157 times
Been thanked: 253 times
Kontakt:

Re: God's Playground

Post autor: mistrz_yon »

Ozy, czy wersja czteroosobowa bedzie sie roznic jedynie dodatkowym setem znacznikow? Przyznam, ze od strony estetycznej obecna edycja odpowiada mi znacznie bardziej niz te fragmenty, ktore moglem zobaczyc na GF i te oryginalna bym preferowal. Z drugiej strony pewnie znacznie latwiej byloby mi grac w wariant 4 osobowy, bo w takim przewaznie grywam i wtedy gra mialaby szanse nie podzielic losu ATF, ktore czeka na lepsze-gorsze czasy nieobecnosci jednej z osob grajacych.
Awatar użytkownika
BloodyBaron
Posty: 1308
Rejestracja: 15 sie 2007, 12:25
Lokalizacja: War Shau - czyli szał wojny? :)
Been thanked: 1 time

Re: God's Playground

Post autor: BloodyBaron »

Andy pisze:Wallace nie ma tu nic do rzeczy: dostał 50 euro i odesłał 50 euro. Istotne jest rozliczenie PayPala z rachunkiem mojej karty kredytowej. Skoro - jak pisze Nataniel - zasada zwrotu na rachunek karty kredytowej kwoty w PLN wynikającej z kursu w dniu pierwszej operacji działa niezależnie od kierunku zmiany kursu - to oczywiście nie ma sprawy.
pod warunkiem, że paypal robi storno pierwotnej transakcji obciążeniowej, a nie transakcję odwrotną - uznanie karty w kwocie 50 EUR - jak na przykład jest z częścią wypożyczalni samochodowych, które biorą depozyt na paliwo z karty kredytowej, a potem go oddają. Wtedy daty waluty, i co za tym idzie, kursy lubią się różnić.
_________
Moje gry
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: God's Playground

Post autor: ozy »

mistrz_yon pisze:Ozy, czy wersja czteroosobowa bedzie sie roznic jedynie dodatkowym setem znacznikow?
Nie tylko tym - dla balansu rozgrywki konieczne były zmiany w setupie i w wartościach na planszy. Czwarty gracz dawał Polsce za dużo powera i nie było szans na historyczny rezultat, nawet gdy gracze zwalczali się zamiast współpracować.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6374
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 200 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: God's Playground

Post autor: yosz »

ozy pisze:Nie tylko tym - dla balansu rozgrywki konieczne były zmiany w setupie i w wartościach na planszy. Czwarty gracz dawał Polsce za dużo powera i nie było szans na historyczny rezultat, nawet gdy gracze zwalczali się zamiast współpracować.
A jak rozwiązana będzie kwestia innych wartości na planszy dla 3 i 4 graczy?
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: God's Playground

Post autor: ozy »

Dwa rzędy wartości, zamiast jednego. Oczywiście stosownie oznaczone. ;)
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
mistrz_yon
Posty: 705
Rejestracja: 26 kwie 2005, 11:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 157 times
Been thanked: 253 times
Kontakt:

Re: God's Playground

Post autor: mistrz_yon »

czyli jesli zrobie sobie stylowe zaslepki (w stylu np. tych zmieniajacych wartosci prowincji w 'el grande') to bedzie dzialac?

nie zebym sie czepial Waszej wersji, w ogole szacunek ze ja po polsku robicie, ale stylistyka dennisa w 'ATF', 'bizancjum' czy 'brassie' akurat bardzo mi odpowiada (o 'automobile' sie nie wypowiadam), a jak wiadomo o gustach sie nie dyskutuje. no, z tym ze we czworo to bym pogral... ;)
Awatar użytkownika
TRIK-TRAK.com.pl
Posty: 102
Rejestracja: 15 cze 2009, 19:30
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: God's Playground

Post autor: TRIK-TRAK.com.pl »

MichalStajszczak pisze:
Nataniel pisze:
Andy pisze:zasada jednomyślności, wynikająca wprost z podstawowych zasad ustrojowych Rzeczypospolitej, obowiązywała oczywiście już przed 1669 rokiem. Co prawda wtedy jej (w formie weta) nie stosowano, ale niewątpliwie można ją było stosować. ;)
Gracze tez pewnie nie musza zastosowac veta w pierwszych 2 etapach, jezeli nie zechca. Danie im jednak takiej mozliwosci jest poszerzeniem gry o kolejna decyzje, ktora musza sami podjac. Gdyby dazyc do zgodnosci historycznej w 100%, to gra nie bylaby do grania, tylko do ogladania (odtwarzania tego, co bylo).
Gra jest i tak dość skomplikowana, a ponadto graczom spoza Polski daje tak ogromną wiedzę na temat naszej historii, że dodatkowe komplikowanie zasad może tylko zaszkodzić. Nie ma sensu zatem np. ograniczać prawa weta tylko do niektórych etapów historycznych gry, bo takie ograniczenie, nie mające uzasadnienia w mechanice gry, tylko w samej fabule, daje jeszcze jeden przepis do zapamiętania. Tym bardziej, że jak zauważył Andy, zasada jednomyślności nie zaczęła obowiązywać w roku 1669. Wcześniej też obowiązywała, ale posłowie byli w stanie osiągnąć porozumienie i nie było powodu do vetowania ustaw, czy zrywania sejmu.
Co do jednomyślności kwestia wygląda tak:Obowiązywała zawsze, tylko polegała jak pisze mój przedmówca na dogadywaniu się frakcji z danych ziem. Panowie szlachta z północy żądali jednego, Ci z pogranicza Ukrainy mówili veto i stawiali swe żądania kwestia polegała na dojściu to kompromisu i aklamacji danych ustaw przez ogól stanu sejmującego. Problem pojawił się 1652 roku gdy Władysław Siciński zerwał sejm vetując ustawę i uciekając z miejsca obrad, czym jednocześnie zachwiał możliwość podjęcia uchwał jednomyślnie przez sejm. Od tego czasu Veto stało sie tym co do dziś kojarzy nam się ze zła strona demokracji szlacheckiej

PS: Nie jestem specjalista od XVII wieku mój konik to wojny napoleońskie :D
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5132
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 83 times
Been thanked: 195 times

Re: God's Playground

Post autor: Andy »

TRIK-TRAK.com.pl pisze:Co do jednomyślności kwestia wygląda tak:Obowiązywała zawsze, tylko polegała jak pisze mój przedmówca na dogadywaniu się frakcji z danych ziem. Panowie szlachta z północy żądali jednego, Ci z pogranicza Ukrainy mówili veto i stawiali swe żądania kwestia polegała na dojściu to kompromisu i aklamacji danych ustaw przez ogól stanu sejmującego.
Jak wyczytałem, wcześniej dla zastosowania zasady jednomyślności stosowano tzw. sisto activitatem, czyli "wstrzymywanie czynności" przez posła, który sprzeciwiał się uchwale. Przerywano wtedy proces podejmowania decyzji do czasu osiągnięcia kompromisu.
Problem pojawił się 1652 roku gdy Władysław Siciński zerwał sejm vetując ustawę i uciekając z miejsca obrad, czym jednocześnie zachwiał możliwość podjęcia uchwał jednomyślnie przez sejm.
Ja też tak dawniej sądziłem i nawet czytałem, że Siciński musiał się salwować ucieczką na Pragę, bo bracia szlachta zamierzali go roznieść na szablach za jego inicjatywę. :) Teraz jednak wiem, że Siciński nie pozwolił tylko na przeciągnięcie obrad sejmu ponad zaplanowane 6 tygodni i opuścił zgromadzenie. Postanowiono zatem, że należy go odnaleźć i nakłonić(?) do zmiany zdania. Gdy jednak nie nie przybył na obrady następnego dnia, uznano że nie ma wyjścia. Pierwsze "prawdziwe" zerwanie sejmu nastapiło w 1669 r. w Krakowie (poseł kijowski Adam Olizar).
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: God's Playground

Post autor: ozy »

Mistrz_yon - na pewno będzie działać. Ale mam nadzieję, że gra będzie tak ładnie wydana, że się skusisz również na edycję PL. :)
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
Lord Voldemort
Posty: 866
Rejestracja: 17 sty 2006, 16:45
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 2 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

Re: God's Playground

Post autor: Lord Voldemort »

Andy pisze:Wojny, które mogę sobie zaplanować bez żadnego ryzyka, łącznie ze stratami obu stron i końcowym wynikiem - tak, to mechanizm abstrakcyjny. :)

Ale - jak słusznie Jacku zauważyłeś - nie wszystkie gry są dla wszystkich.

Mam tylko nadzieję, że w Bożym Igrzysku Wallace znów przesunie akcenty, w kierunku bardziej - z mojego punktu widzenia - pożądanym. ;)
W Bożym Igrzysku dzialania wojenne sa wybitnie losowe - mechanizm jak z bitewniaka, trzeba duzo 6 rzucac :P

Przy czym wlasciwe planowanie kampanii militarnych (oraz odsieczy Krola) jest kluczowe, bo na nic rozwoj latyfundiow jesli wejdzie wrog i wszystko spladruje i zostawi zgliszcza...
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5132
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 83 times
Been thanked: 195 times

Re: God's Playground

Post autor: Andy »

Lord Voldemort pisze:Przy czym wlasciwe planowanie kampanii militarnych (oraz odsieczy Krola) jest kluczowe, bo na nic rozwoj latyfundiow jesli wejdzie wrog i wszystko spladruje i zostawi zgliszcza...
I to właśnie nie jest rozwiązanie abstrakcyjne! :)
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
MichalStajszczak
Posty: 9752
Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 545 times
Been thanked: 1603 times
Kontakt:

Re: God's Playground

Post autor: MichalStajszczak »

Lord Voldemort pisze:W Bożym Igrzysku dzialania wojenne sa wybitnie losowe - mechanizm jak z bitewniaka, trzeba duzo 6 rzucac
Wcale mnie to nie dziwi, w Książętach Renesansu też tak jest
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8140
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 97 times
Been thanked: 258 times

Re: God's Playground

Post autor: jax »

MichalStajszczak pisze:
Lord Voldemort pisze:W Bożym Igrzysku dzialania wojenne sa wybitnie losowe - mechanizm jak z bitewniaka, trzeba duzo 6 rzucac
Wcale mnie to nie dziwi, w Książętach Renesansu też tak jest
Ależ Wallace kostki w walce się nie boi :)
Tylko że zawsze umiał wykorzystać ją oryginalniej niż rzut na 6 (vide Perikles, After the Flood, Struggle of Empires, Conquest of the Empire). Kostka pojawia się i Age of Steam i w Tinner's Trail i w Runeboundzie i w Byzantium. MW jest z kostką za pan brat ;)
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
Lord Voldemort
Posty: 866
Rejestracja: 17 sty 2006, 16:45
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 2 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

Re: God's Playground

Post autor: Lord Voldemort »

jax pisze: Ależ Wallace kostki w walce się nie boi :)
Tylko że zawsze umiał wykorzystać ją oryginalniej niż rzut na 6
No dobra, mialem nie wchodzic w detale, ale skoro zostalem potraktowany doslownie, to napisze wiecej o dzialaniach zbrojnych w Bozym Igrzysku.

Generalnie sa trzy rodzaje wojsk: piechota, kawaleria i artyleria. Piechota trafia bazowo na 5 i 6 oczek, kawaleria i kozacy na 4, 5 i 6 oczek, przy czym jednostka piechoty kosztuje $2 (podobnie jak kozacy), a jednostka kawalerii kosztuje $4. Od drugiej tury mozna uzywac artylerii (koszt $6) dzieki ktorej wszystkie nasze jednostki dostaja bonus do rzutu, tj. piechota trafia na 4+ a kawaleria i kozacy na 3+.

Zeby nie bylo tak rozowo, na 1 jednostka zawsze ginie.

Zazwyczaj im dluzej armia walczy (tj. wykonuje wiecej kampanii), tym bardziej sie wykrwawia.
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8140
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 97 times
Been thanked: 258 times

Re: God's Playground

Post autor: jax »

Lord Voldemort pisze:Generalnie sa trzy rodzaje wojsk: piechota, kawaleria i artyleria. Piechota trafia bazowo na 5 i 6 oczek, kawaleria i kozacy na 4, 5 i 6 oczek, przy czym jednostka piechoty kosztuje $2 (podobnie jak kozacy), a jednostka kawalerii kosztuje $4. Od drugiej tury mozna uzywac artylerii (koszt $6) dzieki ktorej wszystkie nasze jednostki dostaja bonus do rzutu, tj. piechota trafia na 4+ a kawaleria i kozacy na 3+.

Zeby nie bylo tak rozowo, na 1 jednostka zawsze ginie.
Spoko, nie sam mechanizm jest ważny, ale to jak komponuje się z grą. Nawet mega-prymitywne kostkowe rozwiązania (After the Flood) potrafią być świetne w danym tytule (nie mówię że w GP jest prymitywnie).
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5132
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 83 times
Been thanked: 195 times

Re: God's Playground

Post autor: Andy »

Wygląda na to, że angielska wersja God's Playground zaczyna docierać do graczy: http://www.boardgamegeek.com/thread/454232

Ciekawe, jak posuwają się prace nad polską mutacją? Może parę ilustrowanych przecieków dla podtrzymania hajpu? ;)
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
ODPOWIEDZ