Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 914
- Rejestracja: 17 sie 2020, 15:09
- Lokalizacja: Warszawa/Tychy
- Has thanked: 142 times
- Been thanked: 318 times
Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)
To z serii nie grałem, ale się wypowiem, to właściwie grałem ale mam galactic i jedyna tacka jaka wydaje sie potrzebna to na technologię. Agendy i tak podajemy sobie "do ręki" kartę a nie cała tackę, a w przypadku technologii - moga leżeć 2 na jednym polu - tu wygodniej jest podać tackę (choć robię powoli ściąge - pomoc gracza, żeby nie musieć tej tacki ruszac).
Druga sprawa z insertem jak patrze, to szczerze nie bardzo widzę sensu przegródek na techy. Tez to wywaliłem z tacek frakcji i mam jeden stos kart techów posegregowany alfabetycznie (tylko z 1 litery) i jak juz dobiore co chce, to szybko sobie wyszukuję i ukladam na tacke - podziałki w insercie to strata miejsca i czasu.
Druga sprawa z insertem jak patrze, to szczerze nie bardzo widzę sensu przegródek na techy. Tez to wywaliłem z tacek frakcji i mam jeden stos kart techów posegregowany alfabetycznie (tylko z 1 litery) i jak juz dobiore co chce, to szybko sobie wyszukuję i ukladam na tacke - podziałki w insercie to strata miejsca i czasu.
-
- Posty: 2020
- Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 1040 times
- Been thanked: 665 times
Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)
Przecież techy są uzależnione od rodu, którego tackę i tak musisz wyjąć. Chyba że karty fallen houses też trzymasz osobno.MowMiStefan pisze: ↑22 lis 2024, 12:09 Druga sprawa z insertem jak patrze, to szczerze nie bardzo widzę sensu przegródek na techy. Tez to wywaliłem z tacek frakcji i mam jeden stos kart techów posegregowany alfabetycznie (tylko z 1 litery) i jak juz dobiore co chce, to szybko sobie wyszukuję i ukladam na tacke - podziałki w insercie to strata miejsca i czasu.
No i zawsze wyjmujesz obie karty, więc pytanie co łatwiej ogarnąć - szukać dwóch zestawów kart w alfabetycznie ułożonej talii czy znaleźć po nazwie rodu i wyciągnąć od razu dwie.
-
- Posty: 914
- Rejestracja: 17 sie 2020, 15:09
- Lokalizacja: Warszawa/Tychy
- Has thanked: 142 times
- Been thanked: 318 times
Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)
Wszystkie karty trzymam osobno w stosach. Generalnie jakkolwiek na to patrzec - szybciej mi wyszukac (i potem ułożyć) to alfabetycznie, niż sortować w tackach frakcji. Znalazłem swój sposób na jak najszybszy setup & teardown i to działa. Teardown np. mam taki, że karty zbieram i dodaje do stosów bazowych koszulką do tyłu, a potem jak mam czas w domu, to je sortuje. W setupie używam też wydrukowanych 3D żetonów Reclaim/Bounty - daje to tyle, że nie musze tasować ich stosów, potem układać do góry rewersem i potem rozkładać, tylko wszędzie kładę token a jak ktoś go zbiera, to losuje kartonik z woreczka. W sumie zamiast 3D można użyć dowolnych innych tokenów - np. drewnianych dyskówsasquach pisze: ↑22 lis 2024, 13:01Przecież techy są uzależnione od rodu, którego tackę i tak musisz wyjąć. Chyba że karty fallen houses też trzymasz osobno.MowMiStefan pisze: ↑22 lis 2024, 12:09 Druga sprawa z insertem jak patrze, to szczerze nie bardzo widzę sensu przegródek na techy. Tez to wywaliłem z tacek frakcji i mam jeden stos kart techów posegregowany alfabetycznie (tylko z 1 litery) i jak juz dobiore co chce, to szybko sobie wyszukuję i ukladam na tacke - podziałki w insercie to strata miejsca i czasu.
No i zawsze wyjmujesz obie karty, więc pytanie co łatwiej ogarnąć - szukać dwóch zestawów kart w alfabetycznie ułożonej talii czy znaleźć po nazwie rodu i wyciągnąć od razu dwie.

Generalnie uważam, że poza 3-warstwowymi sektorami i tacką technologii cała reszta Galactica to badziew. Pewnie dlatego tez 3-warstwowe sektory nie sa dostepne osobno

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)
Ja do druku puściłem te 2 tacki: https://boardgamegeek.com/filepage/2671 ... nd-technol Planuję jeszcze wydrukować elementy gracza, podziałkę na tokeny 1-5. Muszę zerknąć na pozostałe karty czy warto.
Fajny pomysł z losowaniem z worka, to pewnie też go wrzucę na tapetę.
Denerwują mnie też stateczki, więc pewnie też wydrukuję. W wydruku są od razu w kształtach ikon. Przerobię tylko plik i dodam podziałkę w corvecie na kości. Może też jakiś trzymacz, żeby łatwiej podnosić.
Fajny pomysł z losowaniem z worka, to pewnie też go wrzucę na tapetę.
Denerwują mnie też stateczki, więc pewnie też wydrukuję. W wydruku są od razu w kształtach ikon. Przerobię tylko plik i dodam podziałkę w corvecie na kości. Może też jakiś trzymacz, żeby łatwiej podnosić.
Usługa druku 3D: viewtopic.php?t=84416
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Leinadus
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Leinadus
-
- Posty: 914
- Rejestracja: 17 sie 2020, 15:09
- Lokalizacja: Warszawa/Tychy
- Has thanked: 142 times
- Been thanked: 318 times
Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)
Mnie irytowały te z galactica i najpier czesc skleilem, a potem mając okazję bezVATowego i bezShippingowego nabyca druku w USA z ETSY je sobie wymieniłem

A tacki które pokazałeś moim zdaniem 100% załatwią sprawę
Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)
Zapomniałem wkleić, w planach te statki: https://boardgamegeek.com/filepage/277944/fleet-tokens Na pewno też voidstormy puszczęMowMiStefan pisze: ↑22 lis 2024, 13:49Mnie irytowały te z galactica i najpier czesc skleilem, a potem mając okazję bezVATowego i bezShippingowego nabyca druku w USA z ETSY je sobie wymieniłem
A tacki które pokazałeś moim zdaniem 100% załatwią sprawę

Usługa druku 3D: viewtopic.php?t=84416
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Leinadus
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Leinadus
Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)
Tak z ciekawości. Sprawdziłem w necie komercyjne oferty druku 3d, mają jakieś cenniki online.Leinadus pisze: ↑22 lis 2024, 13:38 Ja do druku puściłem te 2 tacki: https://boardgamegeek.com/filepage/2671 ... nd-technol Planuję jeszcze wydrukować elementy gracza, podziałkę na tokeny 1-5. Muszę zerknąć na pozostałe karty czy warto.
Fajny pomysł z losowaniem z worka, to pewnie też go wrzucę na tapetę.
Denerwują mnie też stateczki, więc pewnie też wydrukuję. W wydruku są od razu w kształtach ikon. Przerobię tylko plik i dodam podziałkę w corvecie na kości. Może też jakiś trzymacz, żeby łatwiej podnosić.
Kwota za te 2 tacki wychodzi bardzo, ale to bardzo wysoka. Praktycznie cena pół Voidfall albo innej nowej planszówki.
Z kolei ostatnio oglądałem sklep z wydrukami insertów, to ceny "znośne" - w sensie kilka różnych komponentów, a nie tylko 2 tacki.
Zapytam się, ile kosztuje po kosztach taki wydruk? Oceniałeś ile zużywasz materiału, amortyzacja drukarki, itp?
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)
W sumie ciężko powiedzieć, bo na razie nie liczyłem tego komercyjnie. Tamte 2 projekty to ok 3-4h druku plus mniej niż 200g filamentu. Filament średnio 80 zł za 1kg, ale idzie dorwać i za połowę ceny. Więc po kosztach wyszłoby ok. 10-20 zł za obie (liczę filament + prąd). Jeżeli źle liczę, to może ktoś w tym lepszy mnie poprawitomp pisze: ↑22 lis 2024, 15:35Tak z ciekawości. Sprawdziłem w necie komercyjne oferty druku 3d, mają jakieś cenniki online.Leinadus pisze: ↑22 lis 2024, 13:38 Ja do druku puściłem te 2 tacki: https://boardgamegeek.com/filepage/2671 ... nd-technol Planuję jeszcze wydrukować elementy gracza, podziałkę na tokeny 1-5. Muszę zerknąć na pozostałe karty czy warto.
Fajny pomysł z losowaniem z worka, to pewnie też go wrzucę na tapetę.
Denerwują mnie też stateczki, więc pewnie też wydrukuję. W wydruku są od razu w kształtach ikon. Przerobię tylko plik i dodam podziałkę w corvecie na kości. Może też jakiś trzymacz, żeby łatwiej podnosić.
Kwota za te 2 tacki wychodzi bardzo, ale to bardzo wysoka. Praktycznie cena pół Voidfall albo innej nowej planszówki.
Z kolei ostatnio oglądałem sklep z wydrukami insertów, to ceny "znośne" - w sensie kilka różnych komponentów, a nie tylko 2 tacki.
Zapytam się, ile kosztuje po kosztach taki wydruk? Oceniałeś ile zużywasz materiału, amortyzacja drukarki, itp?

EDIT - nie liczę tu kosztów amortyzacji.
Usługa druku 3D: viewtopic.php?t=84416
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Leinadus
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Leinadus
- Nilis
- Posty: 846
- Rejestracja: 26 mar 2020, 13:35
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 321 times
- Been thanked: 506 times
Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)
30 postów o insertach i przegródkach. Moderatorze! Czy możesz coś z tym zrobić? Myślałem że ktoś pisze coś o rozgrywkach, strategiach itd. a tu nic o grze...
Osobiście często bardziej wolę pograć z ludźmi w planszówki, niż słuchać, co wydaje im się, że mają do powiedzenia. feniks_ciapek
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 12798
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3732 times
- Been thanked: 3931 times
Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)
Nie ma miejsca na dyskusje o insertach do konkretnej gry - dla mnie miejsce na dyskusje o tym jest rowniez w watku gry - jak chcesz przekierowac dyskusje na inne tory to zawsze mozesz to zrobic

Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)
Po podaniu polskiego adresu niestety wysyłka nieco więcej, ale nadal dobra cena, no i w ogóle dostępne.

Odbiór w Będzin/Katowice lub odeślę paczkomatem.
EDIT: Zamówione.
Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)
Testuję różne rozwiązania, chcę wywalić insert i zmieścić jeszcze planszetki 3-warstwowe. Nie wiem, czy na pewno się uda, ale z tego powodu odpadają na pewno te inserty co są przygotowane pod druki wyszukuję rozwiązania, które mogą się sprawdzić.
Jak by ktoś chciał to co mi się nie sprawdziło kupić po kosztach, to zapraszam na PW. Na chwilę obecną chcę się pozbyć pudełka z przegródkami. które jest przygotowane na rasy oraz tacki na agendę. Jak by ktoś chciał do tego tackę na technologię, też mogę puścić do druku.
Jak by ktoś chciał to co mi się nie sprawdziło kupić po kosztach, to zapraszam na PW. Na chwilę obecną chcę się pozbyć pudełka z przegródkami. które jest przygotowane na rasy oraz tacki na agendę. Jak by ktoś chciał do tego tackę na technologię, też mogę puścić do druku.
Usługa druku 3D: viewtopic.php?t=84416
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Leinadus
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Leinadus
Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)
Potwierdzam ze swietna gra, w koncu cos w co kazdy chce zagrac klejny raz.
Jaki jest Wasz ulubiony scenariusz pvp na 3 os? bo ostatni zagralismy ten z megalopolis i mapa byla za duzaaa
Jaki jest Wasz ulubiony scenariusz pvp na 3 os? bo ostatni zagralismy ten z megalopolis i mapa byla za duzaaa
Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)
Insert prawie skończony, uda mi się zmieścić grę i planszetki 3 warstwowe w jednym pudle
Przy okazji pytanie - jak sprawdzają się scenariusze co-op patrząc z perspektywy osoby, która nie lubi co-opów? Mam awersję do tego typu gier, więc zastanawiam się czy warto próbować. Z co-opów lubię gry w stylu Death May Die czy Descent, nie tykam Spirit Island czy Pandemiców itp

Przy okazji pytanie - jak sprawdzają się scenariusze co-op patrząc z perspektywy osoby, która nie lubi co-opów? Mam awersję do tego typu gier, więc zastanawiam się czy warto próbować. Z co-opów lubię gry w stylu Death May Die czy Descent, nie tykam Spirit Island czy Pandemiców itp
Usługa druku 3D: viewtopic.php?t=84416
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Leinadus
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Leinadus
Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)
W grze dochodzą ciągłe wydarzenia ze strony pustki.Leinadus pisze: ↑29 lis 2024, 11:06 Insert prawie skończony, uda mi się zmieścić grę i planszetki 3 warstwowe w jednym pudle![]()
Przy okazji pytanie - jak sprawdzają się scenariusze co-op patrząc z perspektywy osoby, która nie lubi co-opów? Mam awersję do tego typu gier, więc zastanawiam się czy warto próbować. Z co-opów lubię gry w stylu Death May Die czy Descent, nie tykam Spirit Island czy Pandemiców itp
Nie trzeba realizować wszystkich wydarzeń, ale wówczas będzie coraz trudniej np. większa siła ataku pustki w fazie C lub można przez to przegrać.
Najsłabszy wynik osoby z zespołu musi przebić wynik pustki, aby wygrać.
To oznacza, że w należy w miarę iść równo z wykonywaniem zadań na wydarzeniach. Ewentualnie osoba, która mocno wybiła się na punktach powinna mocniej skupić się na wydarzeniach. Ogólnie patrzę na wydarzenia, że jest to narzędzie do uszczuplenia zasobów graczy - w dużej części trzeba coś dopłacić albo stracić.
Pisałem w temacie z pytaniami dt. gry hipotezę, że przy wariancie kooperacyjnym podejście militarne jest wg mnie najbardziej optymalne. Idealnie jest zmieść pustkę z planszy i pozamykać szczeliny, wówczas wygrana w kieszeni.
To nadal ta sama gra, ale jest trudniej. Powinno się rozmawiać, ustalać co, kto i na co może sobie pozwolić.
Gdzieś widziałem coop gameplay, zerknij i oceń, czy współpraca ci pasuje w tej grze.
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)
Najlepszy coop jaki widziałem. Tylu emocji co coop tutaj daje, to nigdzie nie znalazłem. Co najlepsze to kłótni przy stole było więcej niż przy innych tytułach wybitnie pvp.Leinadus pisze: ↑29 lis 2024, 11:06 Insert prawie skończony, uda mi się zmieścić grę i planszetki 3 warstwowe w jednym pudle![]()
Przy okazji pytanie - jak sprawdzają się scenariusze co-op patrząc z perspektywy osoby, która nie lubi co-opów? Mam awersję do tego typu gier, więc zastanawiam się czy warto próbować. Z co-opów lubię gry w stylu Death May Die czy Descent, nie tykam Spirit Island czy Pandemiców itp
- cezner
- Posty: 3193
- Rejestracja: 30 wrz 2005, 20:26
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 121 times
Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)
Ktoś szuka ale nie widzi, przynajmniej nie w EU, a z poza (UK, USA) nie ma dostawy.
Byłem nawet zapisany na powiadomienie. Jakiś błąd u mnie z odświeżeniem, już wyszły, czy to jednak nie EU było?
Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)
Wyszły już niestety z tego wynika.
-
- Posty: 1232
- Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
- Lokalizacja: Kołobrzeg
- Has thanked: 430 times
- Been thanked: 196 times
Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)
Ja sparawdzałem chwilę po wpisie (pare-parenaście minut) i na sklepie eu nie byłoby
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)
Udało się w końcu zamknąć temat insertu. W sumie poszło to z kilku różnych plików i stron. Niektóre trzeba było poprzerabiać. Wydrukowałem też statki, bo jednak te kartony mnie wkurzały, że nie widać tego tak dobrze, który dokładnie jest na planszy. Trochę poszedłem na łatwiznę i wrzuciłem te statki w woreczki. Już nie chciało mi się na to szukać pojemnika i przy okazji zrobiły za ogranicznik w pudle. Dzięki temu nic nie lata i cel osiągnięty - wszystko mieści się w jednym pudle, łącznie z 3warstowymi planszetkami, zamyka się bez odstawania i najważniejszy cel - przyspiesza rozkładanie/składnie gry. Dołożyłem też tackę na technologię.
Ile czasu wam schodzi na grę po kilku rozgrywkach?
Spoiler:
Usługa druku 3D: viewtopic.php?t=84416
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Leinadus
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Leinadus
Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)
U nas, na 3 osoby, powtarzalnie około trzy godziny, z rozstawieniem scenariusza. Ta sama trójka graczy, więc wszyscy już ogarniają co i jak i uczestniczą w przygotowaniu i zwijaniu. Nie ma jakiegoś szczególnego paraliży decyzyjnego ani przestoi, choć każdy tam chwilę nad swoim planem myśli. Ciągle też eksplorujemy samą grę, żeby ograć wszystkie domy, nauczyć się dobierać dom/wariant do stołu, etc.