
Total War: Rome - The Board Game (Simon Hall)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 2573
- Rejestracja: 24 sie 2018, 10:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 158 times
- Been thanked: 703 times
Re: Total War: Rome - The Board Game (Simon Hall)
Też dostałem. No bardzo ciekaw jestem tej gry, niestety mam spore obawy ale mam nadzieję, że będe pozytywnie zaskoczony 

Re: Total War: Rome - The Board Game (Simon Hall)
Obawy odnośnie jakości, drugiej fali, czy samej rozgrywki? 

-
- Posty: 2573
- Rejestracja: 24 sie 2018, 10:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 158 times
- Been thanked: 703 times
Re: Total War: Rome - The Board Game (Simon Hall)
W sumie po trochu wszystkiego bo kampania od początku nie wygląda na zbyt profesjonalnie zarządzaną. Koncepcja na tłumaczenie chyba już się pięć razy zmieniała. No ale największe obawy są o to co najważniejsze czyli rozgrywkę. Nie za bardzo ufam autorowi, czytając jego wpisy mam wrażenie, że cierpi na przerost ego bo chwali każde swoje rozwiązanie jako wspaniałe


-
- Posty: 943
- Rejestracja: 19 lip 2021, 01:52
- Has thanked: 65 times
- Been thanked: 105 times
Re: Total War: Rome - The Board Game (Simon Hall)
Szczerze to ja się tylko martwię o wykonanie, bo rozgrywka będzie raczej dobra. Wnioskuję to przez to, że sama gra chyba będzie a może już ma dedykowaną stronę ze sklepem i zasadami, więc ludzie będą balansować i będzie living rules jak najbardziej. Pewnie sam Simon będzie jeszcze coś z tym rzeźbił, ale do niego to mam takie mieszane uczucia odnośnie kampanii, ale nie o tym jest ten post 

Re: Total War: Rome - The Board Game (Simon Hall)
Nie oglądałeś gameplayu na YT od gościa, który kupił grę w essen?Probe9 pisze: ↑02 gru 2024, 12:05W sumie po trochu wszystkiego bo kampania od początku nie wygląda na zbyt profesjonalnie zarządzaną. Koncepcja na tłumaczenie chyba już się pięć razy zmieniała. No ale największe obawy są o to co najważniejsze czyli rozgrywkę. Nie za bardzo ufam autorowi, czytając jego wpisy mam wrażenie, że cierpi na przerost ego bo chwali każde swoje rozwiązanie jako wspaniałeNo nie budzi to zaufania. Obawiam się, że gra będzie zbyt płytka co średnio współgra z IP, na którym ma się opierać
No ale zobaczymy, w sumie już niedługo trzeba będzie czekać żeby to sprawdzić.
Re: Total War: Rome - The Board Game (Simon Hall)
Ciężko stwierdzić, zwłaszcza, że mnie interesuje głównie gra na 2 osoby oraz solo. Niemniej chyba gra będzie całkiem niezła na pełny skład, ale ze sporym downtimem. Są ciekawe mechaniki z agentami, trochę losowości ze względu na dociąg kart ale jednocześnie jest sporo tych opcji dostępnych. Nie ukrywam, że nie czytałem instrukcji w pełni, raczej pobieżnie.
Recenzje na TTS też zbiera dobre od ludzi.
Mam już tracking number, ale paczka nie jest odebrana przez GLS. Ludzie w komentarzach jednak piszą, że już otrzymują grę albo jest w dostawie
Recenzje na TTS też zbiera dobre od ludzi.
Mam już tracking number, ale paczka nie jest odebrana przez GLS. Ludzie w komentarzach jednak piszą, że już otrzymują grę albo jest w dostawie

Re: Total War: Rome - The Board Game (Simon Hall)
Czy można gdzieś jeszcze kupić dodatki ('Faction Booster', 'Alexander', 'Emperor')? Bo na stronie wydawcy nie są dostępne. A jak wygląda sprawa polskiej wersji językowej przy zakupie gry na stronie wydawcy?
Re: Total War: Rome - The Board Game (Simon Hall)
Dodatki na razie są niedostępne ponieważ nie są ukończone i nawet wspierający mają je otrzymać dopiero pod koniec przyszłego roku.
Na razie nie wiadomo czy polska wersja językowa będzie choćby dla backerów. My mamy otrzymać wersję w języku angielskim, a dopiero w drugiej fali z dodatkami karty i instrukcje w wersji polskiej. Wszystko wskazuje na to, że jeśli polska wersja będzie to nie ze względu na polskiego dystrybutora tylko sam wydawca ogarnął prywatnie tłumaczenie dla graczy.
Edit: Paczka odebrana, jakość git. Będzie czytane i grane pewnie dopiero po weekendzie niestety
Na razie nie wiadomo czy polska wersja językowa będzie choćby dla backerów. My mamy otrzymać wersję w języku angielskim, a dopiero w drugiej fali z dodatkami karty i instrukcje w wersji polskiej. Wszystko wskazuje na to, że jeśli polska wersja będzie to nie ze względu na polskiego dystrybutora tylko sam wydawca ogarnął prywatnie tłumaczenie dla graczy.
Edit: Paczka odebrana, jakość git. Będzie czytane i grane pewnie dopiero po weekendzie niestety

Re: Total War: Rome - The Board Game (Simon Hall)
Cześć, czy ma ktoś już jakieś pierwsze wrażenia z gry? Dziś otrzymałem swoją kopię (Kraków) więc zakładam ze powinny pomału docierać.
-
- Posty: 88
- Rejestracja: 20 lip 2010, 18:28
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 30 times
Re: Total War: Rome - The Board Game (Simon Hall)
A możesz podać źródło tych informacji ? Zamawiałem wersję pl, a otrzymuję wersję en, więc jednak planuję wystąpić o anulowanie pledge i zwrot kosztów .Letischoo pisze: ↑09 gru 2024, 12:16 Dodatki na razie są niedostępne ponieważ nie są ukończone i nawet wspierający mają je otrzymać dopiero pod koniec przyszłego roku.
Na razie nie wiadomo czy polska wersja językowa będzie choćby dla backerów. My mamy otrzymać wersję w języku angielskim, a dopiero w drugiej fali z dodatkami karty i instrukcje w wersji polskiej. Wszystko wskazuje na to, że jeśli polska wersja będzie to nie ze względu na polskiego dystrybutora tylko sam wydawca ogarnął prywatnie tłumaczenie dla graczy.
Edit: Paczka odebrana, jakość git. Będzie czytane i grane pewnie dopiero po weekendzie niestety![]()
-
- Posty: 943
- Rejestracja: 19 lip 2021, 01:52
- Has thanked: 65 times
- Been thanked: 105 times
Re: Total War: Rome - The Board Game (Simon Hall)
Trzeba przekopać update'y. Gdzieś było że robią split na 2 fale i że elementy w wybranych wersjach językowych będą dosyłane, choć sam już nie wiem, bo było dużo zamieszania z tym wszystkim. Ja się w sumie tym nie przejmuje, bo wziąłem angielską wersję.
Re: Total War: Rome - The Board Game (Simon Hall)
Update na gamefound oraz komentarze Simona w odpowiedzi do ludzi.Chrostek84 pisze: ↑14 gru 2024, 09:50 A możesz podać źródło tych informacji ? Zamawiałem wersję pl, a otrzymuję wersję en, więc jednak planuję wystąpić o anulowanie pledge i zwrot kosztów .
Dzisiejsza informacja: On translations .... they have been done for all 5 languages and the files have been passed from the translation company to the layout person. we will get something online as soon as possible.
Czyli tłumaczenie będzie online niedługo (być może

Hi. This is what is happening You are first getting the UK version to play. We are currently training;sating to get the DFs for you Wave 2 will then include a printed version of cards, rules, QRS set and Faction Boards in your chosen language. Simon (komentarz sprzed 2 miesięcy)
A dodatki w fali drugiej powinny być w pełni po polsku oraz zawierać instrukcję oraz karty w pełni przetłumaczone do podstawowej wersji gry.
Kliny również wczoraj otrzymały, ale pewnie dopiero w święta będę miał czas ogarniać. Chętnie kiedyś pyknę

- raj
- Administrator
- Posty: 5743
- Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 346 times
- Been thanked: 1011 times
- Kontakt:
Re: Total War: Rome - The Board Game (Simon Hall)
To forum to nie jest miejsce na akcje typu "wpisujcie miasta".
Wszyscy już wiedzą, że gry są rozsyłane, więc proszę wstrzymajcie się od wpisów typu "Kraków dostał!!!" i podobnych.
Wszyscy już wiedzą, że gry są rozsyłane, więc proszę wstrzymajcie się od wpisów typu "Kraków dostał!!!" i podobnych.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Re: Total War: Rome - The Board Game (Simon Hall)
Wie ktoś może, czy jakieś polskie sklepy będą sprzedawać podstawkę i dodatki?
-
- Posty: 1895
- Rejestracja: 02 sty 2019, 09:46
- Has thanked: 133 times
- Been thanked: 533 times
- Kontakt:
Re: Total War: Rome - The Board Game (Simon Hall)
First Look at Total War: ROME
Długo oczekiwana przeze mnie gra w końcu dotarła - Total War: ROME. Dzisiaj szczegółowo obejrzymy zawartość pudełka i jej rozszerzenia. Więcej materiałów wkrótce - zapraszam!
LINK: First Look at Total War: ROME

Długo oczekiwana przeze mnie gra w końcu dotarła - Total War: ROME. Dzisiaj szczegółowo obejrzymy zawartość pudełka i jej rozszerzenia. Więcej materiałów wkrótce - zapraszam!
LINK: First Look at Total War: ROME

Mój blog, serdecznie zapraszam!
https://theboardgameschronicle.com/
https://theboardgameschronicle.com/
-
- Posty: 2573
- Rejestracja: 24 sie 2018, 10:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 158 times
- Been thanked: 703 times
Re: Total War: Rome - The Board Game (Simon Hall)
Jestem po pierwszej rozgrywce na 4 osoby, więc podziele się pierwszymi wrażeniami 
O wykonaniu już była mowa, więc króciutko - jest raczej bez szału. Z pewnością nie jest to poziom KS, a w niektórych miejscach nawet pachnie tandetą - figurki wodzów / agentów, "ulepszone" miniatury budynków. Monety 4 liter również nie urywają, a o planszetkach frakcji w formie cieniutkich karteczek nawet nie warto wspominać
Ogólnie raczej biednie, a gry do tanich bym nie zaliczył...
Instrukcja jest słabo napisana i nie do końca rozumiem w jakim celu została napisana
W oparciu o jej zawartość (która wcale nie jest jakaś minimalna - w końcu to 10 stron) nie da się zagrać, bo większości rzeczy nie tłumaczy dostatecznie precyzyjnie. Dodatkowa książeczka liczy już 40 stron i są tam raczej przykłady. Po pobieżnej lekturzy u mnie wciąż pojawiało się sporo znaków zapytania i dla części pytań nie znalazłem odpowiedzi. Imo dużo lepiej by było gdybyśmy dostali normalną i pełną instrukcję (powiedzmy te 20-25 stron) opisującą precyzyjnie wszystkie mechaniki a w dodatkowym skoroszycie byłby jakiś example of play. Tu kolejny minus niestety.
No i przechodzimy do samej rozgrywki. No i tu jest lepiej niż się spodziewałem. Nie ukrywam, że po sposobie prowadzenia kampanii oraz wypowiedziach projektanta byłem raczej sceptycznie nastawiony. Jak zobaczyłem filmik, na którym ów projektant przez 5 min zachywca się swoim geniuszem po tym jak wprowadził do gry licytację o inicjatywę to mocno zwątpiłem w efekt końcowy
No ale jak już zaznaczyłem na wstępnie - nie jest tak źle.
Największy plus dla mnie to pomysł na strukture armii, które składają się z kart. Jest to rozwiązanie wygodne, użyteczne, w miarę innowacyjne no i co najważniejsze - dające ciekawe wybory. Mamy tu mgłę wojny, chociaż tylko częściową bo z tego co pamiętam to w zasadach jest informacja, że liczbę kart na prośbę innego gracza w jego turze powinniśmy zdradzić (imo to niesłusznie wprowadzona zasada i lepiej grać bez tego ;p).
Faza Agentów jest spoko, w jakimś stopniu oddaje ducha gry. Ale jest tu jedna rzecz, która bardzo mi się nie podoba - przegięte wydarzenia
Sam autor sugerował, że jak ktoś nie lubi za bardzo chaosu na planszy to te czerwone wydarzenia można usunąc z gry - i chyba się z tym zgadzam
Nam wpadło wydarzenie, które redukowało wybraną armię o połowę kart a dodatkowo usuwało po karcie z armii sąsiadujących. No i pomijając, że to ten element chaosu, o którym wspomniał autor gry to jednak imo mamy tu też do czynienia ze złym designem. Po pierwsze nie ma żadnego sposobu żeby jakoś na to wydarzenie zareagować albo mu przeciwdziałać, po drugie niczego to nie kosztuje (poza samą kartą) osoby wykorzystującej jak również nie stwarza to żadnego ryzyka. To już nawet przy innych kartach, przy których wykonuje się mocne akcje agentów - trzeba zapłacić za tę akcje a potem i tak rzucić kością na sukces i można nawet stracić agenta. Tutaj nic takiego nie ma, a efekt jest znacznie mocniejszy.
Faza kampanii. Boje się, że downtime może trochę zabijać tę gre przy 4 osobach. Nie wiem czy nie lepiej byłoby wykonywać po jedynie po ruchu (czyli aktywacji jednej armii / floty) a nie tak jak obecnie, że gracz aktywuje wszystko co ma i dopiero przechodzimy do kolejnego gracza. Bitwa jest ciekawa w swoich założeniach ale póki co też nie jestem do niej przekonany. Ale tu jeszcze nie czuje się pewnie co do zasad, więc pewnie coś źle grałem
Póki co wydaje mi się jednak zbyt długa, autor zapewniał, że jak się ogarnie zasady to rozgrywanie bitew w tym prostszym systemie będzie zajmować 3 minuty. No chętnie zobaczę jak można bitwę pomiędzy dwoma 10 kartowymi armiami rozegrać w 3 minuty
Nie podoba mi się liczba faz i sposób wyznaczania trudności terenu i potem toczenie kilku walk o trudny teren. Nie czuję tego i mam wrażenie, że to sztuczne komplikowanie gry, które za dużo nie wnosi. Nie przemawia do mnie koncepcja, że walke o teren zawsze rozgrywamy patrząc na kości z trudnego tereny a walki o flanki i środek zawsze w oparciu o dobry teren. Według mnie lepiej by się sprawdziło rozstrzyganie całej bitwy w oparciu o teren wynikający z nadruku na planszy w danym regionie (z ewentualnym modyfikatorem dawanym przez generała). Jak dla mnie takie rozwiązanie nie tylko uprościło by grę ale jeszcze uatrakcyjniło kwestię kompozycji armii.
Pomimo wspomnianych wad to grało mi się przyjemnie, czuć w wielu miejsach feeling gry komputerowej, ale z drugiej strony w wielu miejscach czuć braki w warsztacie projektanta. Zamierzam jeszcze zagrać po dokładnym przestudiowaniu zasad bo zwłaszcza w kontekście walki miałem wrażenie, że coś mi umyka

O wykonaniu już była mowa, więc króciutko - jest raczej bez szału. Z pewnością nie jest to poziom KS, a w niektórych miejscach nawet pachnie tandetą - figurki wodzów / agentów, "ulepszone" miniatury budynków. Monety 4 liter również nie urywają, a o planszetkach frakcji w formie cieniutkich karteczek nawet nie warto wspominać

Instrukcja jest słabo napisana i nie do końca rozumiem w jakim celu została napisana

No i przechodzimy do samej rozgrywki. No i tu jest lepiej niż się spodziewałem. Nie ukrywam, że po sposobie prowadzenia kampanii oraz wypowiedziach projektanta byłem raczej sceptycznie nastawiony. Jak zobaczyłem filmik, na którym ów projektant przez 5 min zachywca się swoim geniuszem po tym jak wprowadził do gry licytację o inicjatywę to mocno zwątpiłem w efekt końcowy

Największy plus dla mnie to pomysł na strukture armii, które składają się z kart. Jest to rozwiązanie wygodne, użyteczne, w miarę innowacyjne no i co najważniejsze - dające ciekawe wybory. Mamy tu mgłę wojny, chociaż tylko częściową bo z tego co pamiętam to w zasadach jest informacja, że liczbę kart na prośbę innego gracza w jego turze powinniśmy zdradzić (imo to niesłusznie wprowadzona zasada i lepiej grać bez tego ;p).
Faza Agentów jest spoko, w jakimś stopniu oddaje ducha gry. Ale jest tu jedna rzecz, która bardzo mi się nie podoba - przegięte wydarzenia


Faza kampanii. Boje się, że downtime może trochę zabijać tę gre przy 4 osobach. Nie wiem czy nie lepiej byłoby wykonywać po jedynie po ruchu (czyli aktywacji jednej armii / floty) a nie tak jak obecnie, że gracz aktywuje wszystko co ma i dopiero przechodzimy do kolejnego gracza. Bitwa jest ciekawa w swoich założeniach ale póki co też nie jestem do niej przekonany. Ale tu jeszcze nie czuje się pewnie co do zasad, więc pewnie coś źle grałem


Pomimo wspomnianych wad to grało mi się przyjemnie, czuć w wielu miejsach feeling gry komputerowej, ale z drugiej strony w wielu miejscach czuć braki w warsztacie projektanta. Zamierzam jeszcze zagrać po dokładnym przestudiowaniu zasad bo zwłaszcza w kontekście walki miałem wrażenie, że coś mi umyka
