Insert z planszówka+, dobrze widzę?
Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Tak, w wersji z dodatkowymi dużymi pojemnikami, sprawdza się bardzo dobrze.
chociaż np. pojemnik, który pierwotnie przeznaczony jest na zgarniarki aktualnie nie ma zastosowania, bo wrzuciłem je oraz ornitoptery do dużych pojemników żeby nie wyciągać podstawek.
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Znam temat, też używam z dużymi pojemnikami.


Znaczniki gór też robią robotę.

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
tylko że np dla mnie gra jest super zaraz za rebelią i przed wop ( który uważam za archaiczny ). Gambit ma swoje zdanie ja mam swoje i tak najlepiej się kierować mimo że Tomka uważam za top1 recenzenta na planszówkowej scenie PL. IMO w Diunie ilość gier tylko zwiększa wartość tytułu, coraz wiecej widzisz na planszy, lepiej poznajesz karty, zaczynasz łapać taktyki, co przekłada się na ciekawsze rozgrywki. Dodatkowo czas rozgrywki jest ogromnym plusem względem konkurencji .
- Kondzio167
- Posty: 319
- Rejestracja: 13 mar 2012, 23:28
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 57 times
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Pytanie do znawców 
Czy łączenie wersji Angielskiej z dodatkiem Gildia Kosmiczna w języku Polskim będzie problematyczne?

Czy łączenie wersji Angielskiej z dodatkiem Gildia Kosmiczna w języku Polskim będzie problematyczne?
- Portal Games
- Posty: 1389
- Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 419 times
- Kontakt:
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Dodruk był zlecany tuż po premierze, instrukcja pod tym względem jest identyczna z tą z pierwszego druku.
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
A jest szansa na najnowszą instrukcję chociażby do pobrania w postaci pdf?Portal Games pisze: ↑13 sty 2025, 12:05Dodruk był zlecany tuż po premierze, instrukcja pod tym względem jest identyczna z tą z pierwszego druku.
-
- Posty: 712
- Rejestracja: 27 cze 2020, 12:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 51 times
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Jak nie będą przeszkadzać napisy na kartach po polsku.Kondzio167 pisze: ↑13 sty 2025, 10:31 Pytanie do znawców
Czy łączenie wersji Angielskiej z dodatkiem Gildia Kosmiczna w języku Polskim będzie problematyczne?
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Czyli wciąż z błędem na planszetce Atrydów?Portal Games pisze: ↑13 sty 2025, 12:05Dodruk był zlecany tuż po premierze, instrukcja pod tym względem jest identyczna z tą z pierwszego druku.
- Kondzio167
- Posty: 319
- Rejestracja: 13 mar 2012, 23:28
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 57 times
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Bardziej mi chodzilo o to czy np. sa jakieś słowa kluczowe na kartach i w innych elementach podstawki które występują tu i tu i mogą przez to być problematyczneArtIO pisze: ↑13 sty 2025, 13:11Jak nie będą przeszkadzać napisy na kartach po polsku.Kondzio167 pisze: ↑13 sty 2025, 10:31 Pytanie do znawców
Czy łączenie wersji Angielskiej z dodatkiem Gildia Kosmiczna w języku Polskim będzie problematyczne?

-
- Posty: 865
- Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
- Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
- Has thanked: 631 times
- Been thanked: 206 times
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Wczoraj kolejna gra i Atrydzi wygrali w końcu przeciwko Harkonnenom. Kolega grał już 6 raz i zawsze Harkoneni wygrywali. Ja trzeci raz (jedna gra na niepoprawnych zasadach walki).
Całą grę grałem Atrydami defensywnie aby jednak ostatecznie spróbować zaatakować Arrakin po zniszczeniu muru zaporowego. Nie udało się i przeciwnik chciał dojść do mojej słabo bronionej siczy. Jednak zapomniał o wzmocnieniu Arrakin po ostatniej walce i udało mi się jeszcze raz zaatakować oraz wygrać bitwę i grę.
Zgadzam się że to nie jest poziom immersji Rebelii oraz pewne rzeczy mnie uwierają (straszna mały margines błędu Atrydów plus policzalne walki) jednak gra że względu na temat oraz prostotę zasad wygrywa z Rebelią.
Jeszcze muszę tylko w WOPa zagrać aby móc te trzy gry razem zestawić i porównać
jednak podskórnie czuje, że Diuna wygra przystępnością.
Całą grę grałem Atrydami defensywnie aby jednak ostatecznie spróbować zaatakować Arrakin po zniszczeniu muru zaporowego. Nie udało się i przeciwnik chciał dojść do mojej słabo bronionej siczy. Jednak zapomniał o wzmocnieniu Arrakin po ostatniej walce i udało mi się jeszcze raz zaatakować oraz wygrać bitwę i grę.
Zgadzam się że to nie jest poziom immersji Rebelii oraz pewne rzeczy mnie uwierają (straszna mały margines błędu Atrydów plus policzalne walki) jednak gra że względu na temat oraz prostotę zasad wygrywa z Rebelią.
Jeszcze muszę tylko w WOPa zagrać aby móc te trzy gry razem zestawić i porównać

Jestem tak stary, że pamiętam internet do którego sie dzwoniło...
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Ja grałem we wszystkie 3 i powiem tak. Każda z tych gier ma swoje plusy i minusy. Jeśli chodzi o długość i złożoność gry to Diuna odstaje w stosunku do Rebelii i WoP-a. Dlatego można w nią zagrać w tygodniu wieczorem i co najważniejsze rozegrać ją do końca! Dla mnie WoP jest zdecydowanie najlepszy z tych 3, ale również najdłuższy. Diuna na 2 miejscu i Rebelia na 3. WoP ma coś takiego, że bardzo mocno czujesz epickość, ciężar decyzji, pierścienia, oblężenia. W Rebelii nie umiałem się wczuć aż tak, a bardzo lubię całe uniwersum Star Wars (żeby nie było). Diuna w związku z tym, że jest prostsza i szybsza to automatycznie tego klimatu jest mniej, bitwy mniej epickie. Kupując Diunę zdawałem sobie z tego sprawę i bardzo sobie to cenię w niej. Rzadko mam czas 3-5 h aby zagrać w WoP-a, a Diuna przez to ląduje częściej na stole.
Pozdrówka.
Pozdrówka.
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Grałem dopiero dwa razy w WoPa. Ale partie kończyliśmy w Maks 2,5h. Nie licząc rozkładania. Co wpływa na to, że można w to grać 5h?
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Najczęściej... łamanie zasad (granie źle) a potem ewentualne dodatki które dają większe możliwości i w związku z tym więcej opcji do wyboru. Rzadko kiedy udało mi się zejść do 3 h.
- Yooreck
- Posty: 450
- Rejestracja: 28 kwie 2014, 06:35
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 140 times
- Been thanked: 199 times
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Zazwyczaj nie gram w warianty, ale na BGG jest od Volko Ruhnke. Na razie udostępniam, jak będę miał okazję zagrać, to podzielę się wrażeniami.
Link: https://boardgamegeek.com/filepage/2907 ... ealistic-g
Link: https://boardgamegeek.com/filepage/2907 ... ealistic-g
- MataDor
- Posty: 716
- Rejestracja: 23 sty 2006, 16:02
- Lokalizacja: Warszawa/Gocław
- Has thanked: 445 times
- Been thanked: 115 times
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Wszystkie 3 gry (WoP, rebelia, DWoA) bardzo lubię i cenie. W WoP grałem 17 razy, w DWoA 14 i Rebelię 9.
Najciekawsza dla mnie jest Diuna. Jest w niej najwiecej cięzkich decyzji do podjęcia z tej 3ki. W pierwszaych rozgrywkach może się wydawać że Atrydzi mają nikłe szanse na wygraną i gra jest nie zbalansowana. Harkoneni nie są tak trudni do gry w początkowych rozgrywkach. Dopiero jak przeciwnik zna już grę i wie jak grać Artrydami to gra dla Harkonena staje się znacznie cięższa. W grę trzeba zagrać myślę mimimum z 4-5 razy żeby zdać sobie sprawę jak sensownie grać Atrydami. Gra wydaje mi się bardzo dobrze zbalansowana po tych 14 rozgrywkach.
Najciekawsza dla mnie jest Diuna. Jest w niej najwiecej cięzkich decyzji do podjęcia z tej 3ki. W pierwszaych rozgrywkach może się wydawać że Atrydzi mają nikłe szanse na wygraną i gra jest nie zbalansowana. Harkoneni nie są tak trudni do gry w początkowych rozgrywkach. Dopiero jak przeciwnik zna już grę i wie jak grać Artrydami to gra dla Harkonena staje się znacznie cięższa. W grę trzeba zagrać myślę mimimum z 4-5 razy żeby zdać sobie sprawę jak sensownie grać Atrydami. Gra wydaje mi się bardzo dobrze zbalansowana po tych 14 rozgrywkach.
Take it easy (jak któś z Pragi Południe ma ochotę na w miarę regularne granie, proszę o PM)
kolekcja gier
kolekcja gier
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Co jest beznadziejnego w kartach misji? (Karty planów czy Jasnowidzenia w sumie?)
-
- Posty: 2572
- Rejestracja: 24 sie 2018, 10:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 158 times
- Been thanked: 703 times
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Chodzi o karty, za które się punktuje i mój problem z nimi polegający na tym, że przy większości Harkonen nie ma na nie jak zareagować (jak np. ujawnienie siczy w obszarze, w którym jest Paul i tym podobne).
- Yooreck
- Posty: 450
- Rejestracja: 28 kwie 2014, 06:35
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 140 times
- Been thanked: 199 times
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Te (pozornie) mniej interaktywne mają wymaganie, że np. ma nie być tam legionów Harkonnenów, więc można tam iść. Moje doświadczenie jest odwrotne, czyli zazwyczaj da się coś zrobić, więc sprowadza się to do decyzji co jest ważniejsze.
-
- Posty: 2572
- Rejestracja: 24 sie 2018, 10:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 158 times
- Been thanked: 703 times
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
No właśnie te z warunkiem obecności to te bardziej interaktywne. Takich jest tam ze 2-3 na 16, więc dla mnie to jednak za mało.
-
- Posty: 865
- Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
- Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
- Has thanked: 631 times
- Been thanked: 206 times
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
To jest gra sytuacyjna i czasami można coś zrobić aby zakłócić działania Atrydom tylko nie zawsze się opłaca.
Jestem tak stary, że pamiętam internet do którego sie dzwoniło...
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Przejrzałem karty i wydaje mi się że na 10 z 16 kart Harkonneni mogą jakoś zareagować. Przynamniej mają taką opcję. Szczególnie te z końcem rundy, bo punktują dopiero na koniec rundy.
Czyli:
1. Ujawnij sicz z Paulem (Faza końca rundy)
2. Paul i Jessica są na głębokiej pustyni (Faza końca rundy)
3. Dwa legiony w Ergu mniejszym (Faza końca rundy)
4. Trzy legiony na płaskowyżach (Faza końca rundy)
5. Odkrycie dwóch żetonów rozmieszczenia z Paulem (Faza końca rundy)
6. Jessica i Paul w tej samej siczy (Faza końca rundy)
7. Legion atakuje Harkonnenów poza osadą (Faza Akcji) - zrobić kontrę/nie wychodzić
8. Cztery legiony na pustyni (Faza końca rundy)
9. Legion z przywódcą atakuje Harkonnenów w osadzie (Faza Akcji) - zrobić kontrę
10. Trzy legiony w górach (Faza końca rundy)
Wszystkie punktujące na koniec rundy są do skontrowania, bo widać kartę celu, widać że Atryda ją robi i Harkonnen może to do końca rundy zepsuć.
Pozostałe 6 kart celów są bez możliwości reakcji ze strony Harkonenna i tylko w fazie Akcji.
-
- Posty: 2572
- Rejestracja: 24 sie 2018, 10:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 158 times
- Been thanked: 703 times
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Spoiler: