Tytuły łączące asymetrię frakcji/postaci z jak najlepszym balansem
Tytuły łączące asymetrię frakcji/postaci z jak najlepszym balansem
Witam. Poszukuję gry, która spełnia wszystkie poniższe kryteria:
- zawiera asymetryczne frakcje, postacie lub klasy, które mają własne unikatowe zdolności, premie, kombinacje, taktyki, jednostki, ew. warunki zwycięstwa (cokolwiek z tych rzeczy),
- balans w takiej grze jest jak najlepszy, niemal perfekcyjny (każda frakcja lub postać w grze ma równe szanse na zwycięstwo przeciwko każdej pozostałej bez wyjątku - również te z dodatków),
- losowość nie wpływa znacząco na wynik gry (koniecznie brak kostek i zmiennych losowych wartości w trakcie bitew oraz losowych nieinterakcyjnych eventów, które mogą wzmacniać lub osłabiać któregokolwiek z graczy),
- jest regrywalna (nie ma zbytniej powtarzalności).
Gatunek gry może być dowolny, oprócz kooperacji (coop ewentualnie może być jako jeden z trybów gry, ale nie jako całokształt). Może to być zarówno gra planszowa, jak i karciana.
Na wstępie Root odpada, bo nie przekonuje mnie jego klimat. Co byście jeszcze mogli polecić?
- zawiera asymetryczne frakcje, postacie lub klasy, które mają własne unikatowe zdolności, premie, kombinacje, taktyki, jednostki, ew. warunki zwycięstwa (cokolwiek z tych rzeczy),
- balans w takiej grze jest jak najlepszy, niemal perfekcyjny (każda frakcja lub postać w grze ma równe szanse na zwycięstwo przeciwko każdej pozostałej bez wyjątku - również te z dodatków),
- losowość nie wpływa znacząco na wynik gry (koniecznie brak kostek i zmiennych losowych wartości w trakcie bitew oraz losowych nieinterakcyjnych eventów, które mogą wzmacniać lub osłabiać któregokolwiek z graczy),
- jest regrywalna (nie ma zbytniej powtarzalności).
Gatunek gry może być dowolny, oprócz kooperacji (coop ewentualnie może być jako jeden z trybów gry, ale nie jako całokształt). Może to być zarówno gra planszowa, jak i karciana.
Na wstępie Root odpada, bo nie przekonuje mnie jego klimat. Co byście jeszcze mogli polecić?
-
- Posty: 1248
- Rejestracja: 23 cze 2023, 22:11
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 554 times
- Been thanked: 659 times
Re: Tytuły łączące asymetrię frakcji/postaci z jak najlepszym balansem
Najbliżej to chyba War Chest by był.
Neuroshima Hex też, jeśli odrzucisz punkt 2. i 3.
Ogólnie punkt 2. i 3. eliminuje jakieś 99,9% gier.
Jedyna której nie eliminuje to Prusage
Neuroshima Hex też, jeśli odrzucisz punkt 2. i 3.
Ogólnie punkt 2. i 3. eliminuje jakieś 99,9% gier.
Jedyna której nie eliminuje to Prusage
-
- Posty: 914
- Rejestracja: 17 sie 2020, 15:09
- Lokalizacja: Warszawa/Tychy
- Has thanked: 142 times
- Been thanked: 318 times
Re: Tytuły łączące asymetrię frakcji/postaci z jak najlepszym balansem
Właśnie miałem to polecić


Wielke "ZA"
Oczywiście uważam, że Root jest całkiem fajnie zbalansowany (po wyłączeniu Wszarza) i kostki nie zmieniają wiele.
W zakres oczekiwań mogą również wpisać się COINy - np. Cuba Libre. Jednak serii dwuosobówek (The British Way, Robin Hood) bym nie ruszał.
Z łatwiejszych pozycji może Osadnicy: Królestwa Północy - tableau builder z tym samym mechanicznie trzonem, ale jednak zróżnicowanymi frakcjami (choć do tego wymaga dodatków). Dodatkowo regrywalność wspomaga zmienne koło akcji.
Cloudspire - tu za to względnie proste zasady i skomplikowane frakcje.
Voidfall - no jest asymetryczność, choć może nie tak wielka (ale to zależy od frakcji) i blisko zeru losowości.
- itsthisguyagain
- Posty: 653
- Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
- Has thanked: 264 times
- Been thanked: 454 times
Re: Tytuły łączące asymetrię frakcji/postaci z jak najlepszym balansem
Jeopardy mode:
Jaką grą jest Circadians: Chaos Order (Ład Chaosu)?
Jaką grą jest Circadians: Chaos Order (Ład Chaosu)?
Re: Tytuły łączące asymetrię frakcji/postaci z jak najlepszym balansem
Mam Chaos Ordera i jest wkurzająca kostka do dodawania losowej wartości siły w trakcie walki. Zresztą w wątku o samej grze już się o to wyżaliłem.itsthisguyagain pisze: ↑10 gru 2024, 19:24 Jeopardy mode:
Jaką grą jest Circadians: Chaos Order (Ład Chaosu)?
Ostatnio zmieniony 10 gru 2024, 19:31 przez Ardon, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Tytuły łączące asymetrię frakcji/postaci z jak najlepszym balansem
W porządku, no to idę na kompromis. Zapodajcie teraz coś bez punktu 3.samuraj1369 pisze: ↑10 gru 2024, 14:10 Najbliżej to chyba War Chest by był.
Neuroshima Hex też, jeśli odrzucisz punkt 2. i 3.
Ogólnie punkt 2. i 3. eliminuje jakieś 99,9% gier.
Jedyna której nie eliminuje to Prusage
-
- Posty: 1248
- Rejestracja: 23 cze 2023, 22:11
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 554 times
- Been thanked: 659 times
Re: Tytuły łączące asymetrię frakcji/postaci z jak najlepszym balansem
- War Chest
- Neuroshima Hex
- Bitwa Pięciu Armii
- Wojna o Pierścień
- Wojna o Pierścień: Gra Karciana
- 1989: Jesień Narodów
- Seria Nieustraszeni
- Circadiansi Ład Chaosu
- Neuroshima Hex
- Bitwa Pięciu Armii
- Wojna o Pierścień
- Wojna o Pierścień: Gra Karciana
- 1989: Jesień Narodów
- Seria Nieustraszeni
- Circadiansi Ład Chaosu
- jacobPL
- Posty: 195
- Rejestracja: 05 paź 2020, 13:36
- Lokalizacja: Warszawa / Poznań
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 52 times
Re: Tytuły łączące asymetrię frakcji/postaci z jak najlepszym balansem
Poniższe, ale wymagają stałej ekipy, gdzie każdy zagra każdą frakcją ze 2x. Dopiero zaczyna się real fun. To gry, gdzie inwestycja w czas wraca ze zdwojoną siłą.
1) Cry Havoc, koniecznie z dodatkiem. Moje ulubione AC, bardzo niedoceniane i nie zgadzam się z opinią o wadach gry. Można grać nawet we 2, ale największy fun we 4.
2) Pan Lodowego Ogrodu, planowana jest nowa kampania. Raczej na 4 graczy.
3) 1 vs1: Bitwa 5 Armii lub Wojna o Arrakis.
1) Cry Havoc, koniecznie z dodatkiem. Moje ulubione AC, bardzo niedoceniane i nie zgadzam się z opinią o wadach gry. Można grać nawet we 2, ale największy fun we 4.
2) Pan Lodowego Ogrodu, planowana jest nowa kampania. Raczej na 4 graczy.
3) 1 vs1: Bitwa 5 Armii lub Wojna o Arrakis.
-
- Posty: 1248
- Rejestracja: 23 cze 2023, 22:11
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 554 times
- Been thanked: 659 times
Re: Tytuły łączące asymetrię frakcji/postaci z jak najlepszym balansem
Jako fan AC, ciągle ten Cry Havoc mi się przewija gdzieś przed nosem, napisał byś coś więcej? Dlaczego jest to twoje ulubione AC?
- jacobPL
- Posty: 195
- Rejestracja: 05 paź 2020, 13:36
- Lokalizacja: Warszawa / Poznań
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 52 times
Re: Tytuły łączące asymetrię frakcji/postaci z jak najlepszym balansem
Najprościej mówiąc, to łączy wszysko co lubię w grze planszowej:samuraj1369 pisze: ↑10 gru 2024, 20:11 Jako fan AC, ciągle ten Cry Havoc mi się przewija gdzieś przed nosem, napisał byś coś więcej? Dlaczego jest to twoje ulubione AC?
-budowanie talii
-łażenie i tłuczenie się po mapie, w tym eksplorację (znajdki)
-asymetrię i jej wybór (dobierasz swoje skille przed rozgrywką) a przez to nieskończoną regrywalność
-ciekawą tematykę, niby nie lubię sci-fi, ale najechanie obcej planety fajnie się łączy z obroną jej przez frakcję tubylczą,
-fajne figurki
-relatywnie proste zasady (pomijając to, że potrzebujesz stałej ekipy, która ogra każdą frakcję do pewnego stopnia i co ważniejsze będzie musiała rozumieć przewagi i słabości innej frakcji w grze)
-oryginalny system roztrzygania walki
-grę z dodatkiem można znaleźć poniżej 200 zł
Zawsze gdy w nią gramy zaklinamy się, że powinniśmy w nią grać przynajmniej raz na miesiąc, bo jest dynamiczna i ciekawa. Rzadko kiedy mówimy tak po innych AC. Najbliżej jej do PLO z tym, że mają inne mechaniki. PLO jest bardziej w stronę euro-worker, a tutaj rpg chociaż nie zbieramy doświadczenia.