Tak, wszyscy wykonują karne ataki. ("odskok wroga" str 17)
Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
- Sarna
- Posty: 401
- Rejestracja: 21 lut 2013, 19:29
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 136 times
- Been thanked: 63 times
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Czy gdzieś w instrukcji jest opisane działanie medykamentów? Można zakupić je u medyka, można je wytworzyć, ale nigdzie nie mogę znaleźć efektu ich działania.
- Koshiash
- Posty: 1088
- Rejestracja: 01 sty 2010, 17:45
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 76 times
- Been thanked: 198 times
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Nie jest to przedmiot jednorazowy, który leczy dwie rany?
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Nie ma opisanego ich działania oddzielnie. Jest to standardowy ekwipunek z oznaczeniem "jednorazowy", który przywraca zdrowie. Możesz użyć ich podczas misji i poza misją.
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Mam pytanie dotyczące kart akcji i talii bohatera. Czy istnieje jakiś limit kart w talii (20-25?) i składamy ją przed walką z puli kart dostępnych, czy może tylko powiększamy talię wraz z rozwojem bohatera (kupowanych za punkty doświadczenia). Z drugiej strony czy istnieje możliwość wyrzucenia na stałe kart z talii (całkowicie z gry), np. tych startowych ("słabszych") w późniejszym etapie gry?
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Medykamenty to ekwipunek w postaci żetonu i na nim jest ikona, która informuje, że przywraca 2 punkty zdrowia. Jak wytworzysz to wyposażasz w nie bohatera. Używasz, a później odkładasz do pudełka.
Talia bohatera ma 20 kart i przygotowujemy ją przed rozgrywką z puli dostępnych kart, czyli startowych i tych, które odblokowujesz za doswiadczenie. Chcąc "wziąć" na misję nowe karty musisz zastąpić nimi któreś że startowych.lbyczy pisze: ↑14 sty 2025, 08:51 Mam pytanie dotyczące kart akcji i talii bohatera. Czy istnieje jakiś limit kart w talii (20-25?) i składamy ją przed walką z puli kart dostępnych, czy może tylko powiększamy talię wraz z rozwojem bohatera (kupowanych za punkty doświadczenia). Z drugiej strony czy istnieje możliwość wyrzucenia na stałe kart z talii (całkowicie z gry), np. tych startowych ("słabszych") w późniejszym etapie gry?
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Dziękuję Ci Arian za odpowiedź. To jeszcze jedno pytanie. Czy składnie talii następuje po zapoznaniu się z mapą i przeciwnikami - wiemy z kim będziemy walczyć i w jakich warunkach, czy robimy to w ciemno, jeszcze nie znając szczegółów misji?
-
- Posty: 907
- Rejestracja: 17 sie 2020, 15:09
- Lokalizacja: Warszawa/Tychy
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 316 times
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Talia Kart Akcji, str. 19 kompendium: Przed rozpoczęciem misji, po przeczytaniu jej opisu, bohaterowie przygotowują swoje talie kart akcji. Talia akcji zawsze składa się z 20 kart.
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Szczerze mówiąc nie wiem i szukałem nawet w instrukcjach dokładnej kolejności przygotowania do starcia, ale nie znalazłem. Podobnie jak nie wiem, czy jest jakieś ograniczenie wydawania doświadczenia, np. tuż przez misją, kiedy już przeczytamy wprowadzenie. Fajnie by było jakby Mateusz to uszczegółowił. Chyba, że to gdzieś przegapiłem. Albo jaki jest ostatni moment na wymianę ekwipunku pomiędzy planszetką bohatera a wozem.
Ja w zasadzie do odrzuconych kart na razie wracałem tylko na etapie wymiany ekwipunku, ale zakładam, że skoro pięć początkowych kart przygotowujemy już znając mapę potyczki, to wtedy też można podmienić pozostałe karty z puli dostępnych.
Edycja: To by pasowało do fragmentu, który zacytował MowMiStefan.
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Taj jak napisał MowMiStefan, swoje talie kart akcji przygotowujemy po przeczytaniu opisu misji, a przed jej rozpoczęciem.arian pisze: ↑14 sty 2025, 13:46Szczerze mówiąc nie wiem i szukałem nawet w instrukcjach dokładnej kolejności przygotowania do starcia, ale nie znalazłem. Podobnie jak nie wiem, czy jest jakieś ograniczenie wydawania doświadczenia, np. tuż przez misją, kiedy już przeczytamy wprowadzenie. Fajnie by było jakby Mateusz to uszczegółowił. Chyba, że to gdzieś przegapiłem. Albo jaki jest ostatni moment na wymianę ekwipunku pomiędzy planszetką bohatera a wozem.
Przed rozpoczęciem misji, po przeczytaniu jej opisu, bohaterowie przygotowują swoje talie kart akcji. Talia akcji zawsze składa się z 20 kart. (Talia Kart Akcji, str. 19 kompendium).
Jeżeli chodzi o ekwipunek:
Pamiętajcie, że od momentu rozpoczęcia misji (a dokładniej od otwarcia księgi misji) nie jest już możliwa wymiana jakiegokolwiek ekwipunku u waszych bohaterów lub zabieranie czegokolwiek z wozu, aż do czasu zakończenia tej misji. (instrukcja wprowadzająca str. 24 "Wóz")
Ta sama zasada dotyczy wydawania punktów doświadczenia, ale tej informacji nie ma w instrukcji, dopiszemy w FAQ.
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Mam kolejne pytanie. Czy przed nastaniem kolejnej rundy, a po zakończeniu swojej tury mogę odrzucić na discard pozostałe (np.3) karty z ręki, czy muszę dobierać dwie (do 5)? Zakładam, że nie jestem (lub nie byłem) w stanie wykorzystać tych kart do reakcji w turze wroga, czy innego bohatera i wiem, że w następnej rundzie te karty mi się nie przydadzą. Dlatego wolałbym dobrać na początku rundy 5 całkiem nowych kart. Istnieje taka możliwość?
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Nie można odrzucać kart z ręki poza sytuacjami opisanymi w instrukcji:lbyczy pisze: ↑15 sty 2025, 16:39 Mam kolejne pytanie. Czy przed nastaniem kolejnej rundy, a po zakończeniu swojej tury mogę odrzucić na discard pozostałe (np.3) karty z ręki, czy muszę dobierać dwie (do 5)? Zakładam, że nie jestem (lub nie byłem) w stanie wykorzystać tych kart do reakcji w turze wroga, czy innego bohatera i wiem, że w następnej rundzie te karty mi się nie przydadzą. Dlatego wolałbym dobrać na początku rundy 5 całkiem nowych kart. Istnieje taka możliwość?
- jako akcję w swojej turze
- jako reakcję w swojej turze, turze sojusznika lub wroga (zależnie od karty)
- podczas wykonywania którejś z akcji podstawowych
- działanie niektórych kart akcji lub reakcji pozwala na odrzucanie lub dobieranie nowych kart w specjalny sposób
Aby pozbyć się niepotrzebnych kart, jeżeli nie dysponujesz do tego żadnymi specjalnymi zdolnościami, najlepiej zagrywać je jako reakcje, nawet jeżeli nie przynosi to korzyści (np. zwiększasz ruch sojusznika, pomimo tego że tego nie potrzebuje). Drugą opcją jest wykonywanie akcji podstawowych (np. ruchu), i odrzucanie przy tym najmniej przydatnych kart. No i oczywiście warto jak najszybciej dokupić do talii kilka kart, nawet tanich, ale zastępujących te, których nie planujesz używać (np. nastawiasz się na strzelanie z łuku, więc pozbywasz się kart do walki wręcz).
- Sarna
- Posty: 401
- Rejestracja: 21 lut 2013, 19:29
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 136 times
- Been thanked: 63 times
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Pytanie do wykorzystania punktów morale podczas testu atrybutu, czy mogę wydać 2 punkty morale, aby dodać 2 do wyniku? Czy maksymalnie można wydać 1 punkt morale na test?
Edit:
Kolejne pytanie, używam runy ignis (raz na misję) atakuje kartą furii (atak4 i atak 2) czy runa działa na oba te ataki?
Jeszcze jedno pytanie, tym razem odnośnie innych miast i osad, czy można do nich również wchodzić, robić zakupy? Czy jedynie do tych których nazwy widnieją na kartach lokacji, np Penzberg?
Edit:
Kolejne pytanie, używam runy ignis (raz na misję) atakuje kartą furii (atak4 i atak 2) czy runa działa na oba te ataki?
Jeszcze jedno pytanie, tym razem odnośnie innych miast i osad, czy można do nich również wchodzić, robić zakupy? Czy jedynie do tych których nazwy widnieją na kartach lokacji, np Penzberg?
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Kompendium Zasad strona 14:
"Za każdym razem, kiedy bohater wykorzystuje punkt morale, przesuwa sześcian morale o 1 pozycję w dół. Bohater może użyć tylko 1 punktu morale na raz."
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Runa działa identycznie jak reakcje - podczas akcji składającej się z wielu czynności, ma zawsze wpływ tylko na 1 wybraną przez gracza czynność.Sarna pisze: ↑18 sty 2025, 11:00 Edit:
Kolejne pytanie, używam runy ignis (raz na misję) atakuje kartą furii (atak4 i atak 2) czy runa działa na oba te ataki?
Jeszcze jedno pytanie, tym razem odnośnie innych miast i osad, czy można do nich również wchodzić, robić zakupy? Czy jedynie do tych których nazwy widnieją na kartach lokacji, np Penzberg?
Aby zrobić zakupy, musisz znaleźć się na karcie lokacji z odpowiednimi możliwościami. Jeżeli dane miejsce nie posiada żadnych lokacji (np. jakis klasztor), to niestety nie można w nim niczego kupić lub skorzystać z innych usług.
- Seraphic_Seal
- Posty: 1258
- Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
- Has thanked: 408 times
- Been thanked: 340 times
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Pytanie o dostępne w grze postaci.
Czy ktoś może z grubsza opisać co w arsenale mają te dwie "magiczne" babeczki - bodajże wiedźma i zaklinaczka? Czy któraś jest stricte ofensywna, czy któraś zalatuje supportem itp.
I jak to wygląda z medykiem - czy to w 100% postać wsparcia?
Czy ktoś może z grubsza opisać co w arsenale mają te dwie "magiczne" babeczki - bodajże wiedźma i zaklinaczka? Czy któraś jest stricte ofensywna, czy któraś zalatuje supportem itp.
I jak to wygląda z medykiem - czy to w 100% postać wsparcia?
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
- Hardkor
- Posty: 5188
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1554 times
- Been thanked: 1120 times
- Kontakt:
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Karty zleceń mają z tyłu napisane jaka jest obiecana nagroda. Robiąc je najczęściej dostajemy w paragrafie/misji informacje co dostajemy. W takim wypadku dostajemy tylko to co w paragrafie/misji czy też dodatkowo to co było na zleceniu?
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
-
- Posty: 907
- Rejestracja: 17 sie 2020, 15:09
- Lokalizacja: Warszawa/Tychy
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 316 times
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Rozumiem, że chodzi Ci o sytuację, gdzie w księdze misji jest informacja: połóżcie na JXXX po 3 Dukaty na gracza? A jednocześnie na karcie JXXX jest znaczek 3 Monet? To w takim razie wg instrukcji z księgi misji - ale to powinno się pokrywać, przynajmniej nie miałem sytuacji by tak nei było (poza skalowaniem na gracza).
No ja byłem napalony na Wiedźmę, ale to jest moim zdaniem stricte postać wsparcia i to jeszcze raczej "debuffer". Dla porównania zaklinaczka ma statusy i jest jednocześnie "damage dealerem" jak i oferuje "crowd control". Myślę, że dla Wiedźmy nie ma miejsca w 2-osobowej drużynie, a czy jest w 3-osobowej? Nadal jakoś nie do końca jestem przekonany co do efektywności jej akcji, ale też nie grałem jej "płatymi" kartami Akcji, więc może później się to zmienia.Seraphic_Seal pisze: ↑21 sty 2025, 13:45 Czy ktoś może z grubsza opisać co w arsenale mają te dwie "magiczne" babeczki - bodajże wiedźma i zaklinaczka? Czy któraś jest stricte ofensywna, czy któraś zalatuje supportem itp.
I jak to wygląda z medykiem - czy to w 100% postać wsparcia?
Dziś resetujemy kampanię i jak dobrze pójdzie (jak trzeci gracz wezmie tanka), to zagram Medykiem. Tak, uważam, ze to głównie support i w 2-osobowej też go nie widzę, ale już w 3-osobowej na pewno - oprócz wsparcia drużyny ma również "granaty" więc mam nadzieję, że to będzie offensive support.
Podobnie nie do końca widzę postaci Nożownika - poza tym, że wku....rza innych w drużynie to na początku nie ma siły przebicia. Dobra inicjatywa i tyle. Gdyby były bonusy za flankowanie.... Za to Awanturniczka wydaje się być interesująca - nadal moim zdaniem jako 3-cia postać w drużynie. Kusznik natomiast - z tą inicjatywą to też nie mam koncepcji na niego.
Generalnie mam wrażenie, że dobry skład to Zbrojny/LK + Tropicielka/Zaklinaczka + już dowolna postać poza Nozownikiem

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Szkoda, taki nożownik-skrytobójca z dodatkowo możliwością kradzieży i otwierania zamków to też klasyczna postać z RPGów. Gdy gram z synem to najczęściej wybiera takie postacie...
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Mam pytanie co do zlecenia J004
Spoiler:
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Atryda
Nagrody na karcie zleceń są tylko obietnicą. Nie pokrywają się z tym, co możesz dostać za wykonanie zadania.
Zawsze dostajesz to, co jest napisane w księdze.
Nagrody na karcie zleceń są tylko obietnicą. Nie pokrywają się z tym, co możesz dostać za wykonanie zadania.
Zawsze dostajesz to, co jest napisane w księdze.
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Atryda
Na karcie J004 jest napisane, że gracz ...otrzyma... 1 dukata za dzień. Niedokładnie przeczytałeś.
W sumie będziesz miał jednego dukata a nie dwa.
Na karcie J004 jest napisane, że gracz ...otrzyma... 1 dukata za dzień. Niedokładnie przeczytałeś.
W sumie będziesz miał jednego dukata a nie dwa.
-
- Posty: 907
- Rejestracja: 17 sie 2020, 15:09
- Lokalizacja: Warszawa/Tychy
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 316 times
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Wczoraj zresetowaliśmy kampanię - doszedł nam dodatkowy chetny do gry i okazał się tzw rule-nazi. No i teraz mamy pytania:
Zwarcie - wg definicji z Kompendium - w zwarciu są wszystkie figurki na polu z przeciwnikiem: mogą robić tylko: odskok, atak wręcz i atak magiczny jeżeli pozwala na atak o zasięgu 0.
1. Czy w Zwarciu (czyli będąc na tym samym polu co Leczony i przeciwnik) można użyć akcji Wylecz. Zakładam, że nie.
2. Czy bycie "związanym" lub "niezwiązanym" w zwarciu ma jakieś znaczenie? Niezwiązany to wtedy, kiedy Odskok nie spowoduje Karnego Ataku, czyli Bohaterów na polu jest więcej niż Wrogów.
3. Czy można Wyleczyć postać będącą w Zwarciu na sąsiadującym polu jeśli leczenie jest o zasięgu >0
W Zwarciu można użyć Magicznego Ataku "jeśli pozwala na atak w zasięgu 0":
4. Czy można użyć w zwarciu MA o zasięgu 0-X na to pole (efektywny zasięg 0).
5. Czy można użyć w zwarciu MA o zasięgu 0-X na sąsiadujące pole?
No i pytania z innej beczki
6. Czy na Karny Atak (wroga lub sojusznika) można zagrać reakcję?
7. Pomijając inne wymogi Ukrycia, jak rozumiem wykorzystanie Czynności o nazwie "Ukrycie" jest jedynym sposobem na Ukrycie?
8. Odepchnięcie użyte przez potwora przy ataku obszarowym działa na wszystkie postacie. Czy o kierunku decydują gracze? Czy odpychane postacie można odepchnąć w różnych kierunkach?
9. Tarcza wymienia Gwarantowany Sukces na Potencjalny Sukces (np. Sile na k6). Jak rozumiem ilość wymienianych Statystyk na kości jest "do X" - czyli 3 Zwinnosci na 3 kości działa również na postać o 2 Zwinności? Dodatkowo wymiana taka może wygenerować przerzut u wroga - czy można wobec tego zrezygnować z Efektu tarczy?
Zwarcie - wg definicji z Kompendium - w zwarciu są wszystkie figurki na polu z przeciwnikiem: mogą robić tylko: odskok, atak wręcz i atak magiczny jeżeli pozwala na atak o zasięgu 0.
1. Czy w Zwarciu (czyli będąc na tym samym polu co Leczony i przeciwnik) można użyć akcji Wylecz. Zakładam, że nie.
2. Czy bycie "związanym" lub "niezwiązanym" w zwarciu ma jakieś znaczenie? Niezwiązany to wtedy, kiedy Odskok nie spowoduje Karnego Ataku, czyli Bohaterów na polu jest więcej niż Wrogów.
3. Czy można Wyleczyć postać będącą w Zwarciu na sąsiadującym polu jeśli leczenie jest o zasięgu >0
W Zwarciu można użyć Magicznego Ataku "jeśli pozwala na atak w zasięgu 0":
4. Czy można użyć w zwarciu MA o zasięgu 0-X na to pole (efektywny zasięg 0).
5. Czy można użyć w zwarciu MA o zasięgu 0-X na sąsiadujące pole?
No i pytania z innej beczki
6. Czy na Karny Atak (wroga lub sojusznika) można zagrać reakcję?
7. Pomijając inne wymogi Ukrycia, jak rozumiem wykorzystanie Czynności o nazwie "Ukrycie" jest jedynym sposobem na Ukrycie?
8. Odepchnięcie użyte przez potwora przy ataku obszarowym działa na wszystkie postacie. Czy o kierunku decydują gracze? Czy odpychane postacie można odepchnąć w różnych kierunkach?
9. Tarcza wymienia Gwarantowany Sukces na Potencjalny Sukces (np. Sile na k6). Jak rozumiem ilość wymienianych Statystyk na kości jest "do X" - czyli 3 Zwinnosci na 3 kości działa również na postać o 2 Zwinności? Dodatkowo wymiana taka może wygenerować przerzut u wroga - czy można wobec tego zrezygnować z Efektu tarczy?