Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)
Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)
To jest oddzielne zdanie, więc test nie musi się udać, a i tak możesz odkryć wskazówkę.
W najlepszym przypadku możesz odkryć nawet trzy wskazów z jednego badania - 1 normalnie, 1 z sukcesu badania i 1 z tokenu klątwy.
W najlepszym przypadku możesz odkryć nawet trzy wskazów z jednego badania - 1 normalnie, 1 z sukcesu badania i 1 z tokenu klątwy.
Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)
Cześć.
Mam pewną wątpliwość związaną z umiejętnością badacza Silas Marsh. Mianowicie na jego karcie jest tekst: "Po tym, jak podczas wykonywanego przez ciebie testu umiejętności odkryjesz żeton chaosu: cofnij na twoją rękę kartę umiejętności, którą przeznaczyłeś do tego testu. (Limit raz na rundę). Czy mam zagraną kartę umiejętności mającą pomóc mi w teście (jeśli chcę) cofnąć na rękę po dociągnięciu żetonu chaosu i nie liczyć jej do rozpatrzenia testu czy mogę ją jednak liczyć w tym teście i cofnąć po zakończeniu całego testu umiejętności. Bo w pełnej księdze zasad rozpatrywanie testu umiejętności wygląda tak:
KR.1 Ustalenie testowanej umiejętności. Rozpoczyna się test danej umiejętności.
OKNO GRACZA
KR.2 Przeznaczenie kart z ręki na potrzeby testu umiejętności.
OKNO GRACZA
KR.3 Odkrycie żetonu chaosu.
KR. 4 Rozpatrzenie efektu (efektów) symbolu chaosu.
KR.5 Wyznaczenie zmodyfikowanej wartości umiejętności badacza.
KR.6 Ustalenie, czy test zakończył się sukcesem, czy porażką.
KR.7 Zastosowanie wyników testu umiejętności.
KR.8 Test umiejętności się kończy.
Z góry dzięki za wyczerpującą odpowiedź.
Mam pewną wątpliwość związaną z umiejętnością badacza Silas Marsh. Mianowicie na jego karcie jest tekst: "Po tym, jak podczas wykonywanego przez ciebie testu umiejętności odkryjesz żeton chaosu: cofnij na twoją rękę kartę umiejętności, którą przeznaczyłeś do tego testu. (Limit raz na rundę). Czy mam zagraną kartę umiejętności mającą pomóc mi w teście (jeśli chcę) cofnąć na rękę po dociągnięciu żetonu chaosu i nie liczyć jej do rozpatrzenia testu czy mogę ją jednak liczyć w tym teście i cofnąć po zakończeniu całego testu umiejętności. Bo w pełnej księdze zasad rozpatrywanie testu umiejętności wygląda tak:
KR.1 Ustalenie testowanej umiejętności. Rozpoczyna się test danej umiejętności.
OKNO GRACZA
KR.2 Przeznaczenie kart z ręki na potrzeby testu umiejętności.
OKNO GRACZA
KR.3 Odkrycie żetonu chaosu.
KR. 4 Rozpatrzenie efektu (efektów) symbolu chaosu.
KR.5 Wyznaczenie zmodyfikowanej wartości umiejętności badacza.
KR.6 Ustalenie, czy test zakończył się sukcesem, czy porażką.
KR.7 Zastosowanie wyników testu umiejętności.
KR.8 Test umiejętności się kończy.
Z góry dzięki za wyczerpującą odpowiedź.
Ostatnio zmieniony 03 mar 2025, 12:22 przez Wiśnia978, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)
Hej.
Wydaje się, że możesz liczyć, a potem cofasz na rękę.
Zobacz tutaj jakie combo rozpisał konax https://arkhamdb.com/card/07005
Wydaje się, że możesz liczyć, a potem cofasz na rękę.
Zobacz tutaj jakie combo rozpisał konax https://arkhamdb.com/card/07005

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)
Zdolność Silasa aktywuje się w momencie wyciągnięcia żetonu i to w tym momencie decydujesz czy kartę zostawiasz czy cofasz.Wiśnia978 pisze: ↑03 mar 2025, 11:52 Cześć.
Mam pewną wątpliwość związaną z umiejętnością badacza Silas Marsh. Mianowicie na jego karcie jest tekst: "Po tym, jak podczas wykonywanego przez ciebie testu umiejętności odkryjesz żeton chaosu: cofnij na twoją rękę kartę umiejętności, którą przeznaczyłeś do tego testu. (Limit raz na rundę). Czy mam zagraną kartę umiejętności mającą pomóc mi w teście (jeśli chcę) cofnąć na rękę po dociągnięciu żetonu chaosu i nie liczyć jej do rozpatrzenia testu czy mogę ją jednak liczyć w tym teście i cofnąć po zakończeniu całego testu umiejętności. Bo w pełnej księdze zasad rozpatrywanie testu umiejętności wygląda tak:
KR.1 Ustalenie testowanej umiejętności. Rozpoczyna się test danej umiejętności.
OKNO GRACZA
KR.2 Przeznaczenie kart z ręki na potrzeby testu umiejętności.
OKNO GRACZA
KR.3 Odkrycie żetonu chaosu.
KR. 4 Rozpatrzenie efektu (efektów) symbolu chaosu.
KR.5 Wyznaczenie zmodyfikowanej wartości umiejętności badacza.
KR.6 Ustalenie, czy test zakończył się sukcesem, czy porażką.
KR.7 Zastosowanie wyników testu umiejętności.
KR.8 Test umiejętności się kończy.
Z góry dzięki za wyczerpującą odpowiedź.
Jeżeli cofasz kartę na rękę przestaje ona się liczyć do testu; po prostu jest traktowana jakbyś nigdy jej nie zagrał. Nie daje bonusu do testu i nie rozpatrujesz dodatkowych efektów.
Wyjątkiem są nieliczne karty umiejętności, których efekt aktywuje się w momencie rozpoczęcia testu, a nie po udanym teście. Tych efektów nie cofamy, ponieważ są one już zakończone.
Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)
Kolejne pytanie.
Czy "uwolnienie się ze zwarcia" jest czymś innym niż "wymknięcie się"? Wymknięcie powoduje wyczerpanie wroga, natomiast jak jest z tym "uwolnieniem się"? O nim traktują karty wydarzenia jak np Nieuchwytność
https://pl.arkhamdb.com/card/01550
lub Instynkt przetrwania
https://pl.arkhamdb.com/card/01581
Zwracam uwagę że w przypadku obu tych kart badacz może przenieść się do innej lokalizacji co sugerowałoby że "uwolnienie się" nie powoduje wyczerpania wroga tylko ponowne rozstawienie go przygotowanego w pierwotnej lokalizacji. W takim przypadku, gdy w tej lokalizacji jest inny badacz, który jest już po swoich akcjach to taki wróg w swojej turze wejdzie od razu w zwarcie z nim i go zaatakuje.
Czy dobrze to rozumiem czy jednak uwolnienie się ze zwarcia jest tożsame z wymknięciem się (wyczerpaniem wroga).
Z góry dzięki za odpowiedź.
Czy "uwolnienie się ze zwarcia" jest czymś innym niż "wymknięcie się"? Wymknięcie powoduje wyczerpanie wroga, natomiast jak jest z tym "uwolnieniem się"? O nim traktują karty wydarzenia jak np Nieuchwytność
https://pl.arkhamdb.com/card/01550
lub Instynkt przetrwania
https://pl.arkhamdb.com/card/01581
Zwracam uwagę że w przypadku obu tych kart badacz może przenieść się do innej lokalizacji co sugerowałoby że "uwolnienie się" nie powoduje wyczerpania wroga tylko ponowne rozstawienie go przygotowanego w pierwotnej lokalizacji. W takim przypadku, gdy w tej lokalizacji jest inny badacz, który jest już po swoich akcjach to taki wróg w swojej turze wejdzie od razu w zwarcie z nim i go zaatakuje.
Czy dobrze to rozumiem czy jednak uwolnienie się ze zwarcia jest tożsame z wymknięciem się (wyczerpaniem wroga).
Z góry dzięki za odpowiedź.
Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)
Spoiler:
Każdy przeciwnik w grze może być w jednym z dwóch stanów - W zwarciu z którymś z Badaczy lub "luzem" stać sobie w Lokacji.
Niezależnie od tego, przeciwnik jest dodatkowo w jednym z tych dwóch stanów - Przygotowany / Wyczerpany.
Rozpatrująć efekty kart i akcji trzeba zawsze wziąc pod uwagę na którą "grupę" dana akcja wpływa.
Akcja Wymknięcie wpływa na obie te grupy, ponieważ powoduje wyjście ze zwarcia, ale również wyczerpuje wroga.
W przypadku podanych przez ciebie kart jest mowa tylko o uwolnieniu się ze zwarcia, więc wpływa tylko na tę pierwszą "grupę" stanów. Przeciwnik nie jest już z Badaczem w zwarciu, ale nadal pozostaje Przygotowany.
Mam nadzieję, że jest to w miarę zrozumiałe wyjaśnienie. Trzeba po prostu pamiętać że wróg może być:
1. W zwarciu / Nie w zwarciu
2. Przygotowany / Wyczerpany
I że te dwie rzeczy są od siebie niezależne. Więc przeciwnik nie może być jednocześnie Przygotowany i Wyczerpany, bo to się wyklucza, ale nic nie stoi na przeszkodzie by był np. W zwarciu + Wyczerpany.
Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)
Witam
mam dwa pytania do szanownego audytorium.
1. pytanie odnośnie karty badacza Trish Scarborough, której treść w odpowiedzi brzmi " (odpowiedź) Po tym, jak odkryjesz 1 lub więcej żetonów wskazówek w lokalizacji, w której znajduje się wróg: odkryj 1 dodatkowy żeton wskazówki w danej lokalizacji albo automatycznie wymknij się danemu wrogowi. (Limit raz na rundę)." Czy zatem jeśli w lokalizacji znajduje się wróg, ale nie jestem z nim w zwarciu ( w zwarciu z nim jest np. inny gracz lub wróg jest wyczerpany ) to po odkryciu wskazówki mogę zastosować tą odpowiedź? - Jednocześnie pytanie dotyczy w jaki sposób powinniśmy traktować odpowiedzi -. Czy odpowiedź można zastosować tylko jeśli sytuacja spełnia wszystkie jej warunki ( czyli muszę być w zwarciu z wrogiem żeby mieć wybór 'wskazówka albo wymyk' )czy też można ją stosować połowicznie? W tym przypadku nie jestem w zwarciu z wrogiem i stosując odpowiedź nie mam wyboru 'wskazówka albo wymyk', pozostaje mi tylko podjęcie wskazówki.
2. Rozgrywam I scenariusz kampanii "Zmowa nad Innsmouth" - Jama rozpaczy -. Scenariusz zawiera kilka kart lokalizacji, przykładowo
Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi.
mam dwa pytania do szanownego audytorium.
1. pytanie odnośnie karty badacza Trish Scarborough, której treść w odpowiedzi brzmi " (odpowiedź) Po tym, jak odkryjesz 1 lub więcej żetonów wskazówek w lokalizacji, w której znajduje się wróg: odkryj 1 dodatkowy żeton wskazówki w danej lokalizacji albo automatycznie wymknij się danemu wrogowi. (Limit raz na rundę)." Czy zatem jeśli w lokalizacji znajduje się wróg, ale nie jestem z nim w zwarciu ( w zwarciu z nim jest np. inny gracz lub wróg jest wyczerpany ) to po odkryciu wskazówki mogę zastosować tą odpowiedź? - Jednocześnie pytanie dotyczy w jaki sposób powinniśmy traktować odpowiedzi -. Czy odpowiedź można zastosować tylko jeśli sytuacja spełnia wszystkie jej warunki ( czyli muszę być w zwarciu z wrogiem żeby mieć wybór 'wskazówka albo wymyk' )czy też można ją stosować połowicznie? W tym przypadku nie jestem w zwarciu z wrogiem i stosując odpowiedź nie mam wyboru 'wskazówka albo wymyk', pozostaje mi tylko podjęcie wskazówki.
2. Rozgrywam I scenariusz kampanii "Zmowa nad Innsmouth" - Jama rozpaczy -. Scenariusz zawiera kilka kart lokalizacji, przykładowo
gdzie po spełnieniu warunków 'zebraniu wszystkich wskazówek i posiadaniu klucza' można otworzyć skrytkę zawierającą pewną retrospekcję. Pytanie brzmi, czy spełniając te warunki, muszę być w danej lokalizacji, żeby przeczytać retrospekcję, czy mogę zrobić to w każdym innym miejscu i czasie ( bo np. wskazówki z lokalizacji zebrałem wcześniej, a klucz zdobyłem będąc w zupełnie innym miejscu )?
Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi.
Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)
Spoiler:
Wording na karcie Trish, moim zdaniem, sugeruje, że w jej przypadku jest tak jak na powyższych przykładach. Czyli możemy wymknąc się dowolnemu przeciwnikowi w lokacji, niezależnie od tego akurat my jesteśmy w nim w zwarciu.Q: When I use the ability on Stray Cat ( 76), can I choose any enemy at my
location, even if they are engaged with other investigators?
A: Yes. When you perform a standard evade action, you may only attempt to
evade enemies engaged with you. However, card effects (such as Stray Cat
or Cunning Distraction ( 78) may alter or supplant this limitation.
Jeżeli chodzi o drugą część pytania - warunkiem reakcji jest to "Po tym, jak odkryjesz 1 lub więcej żetonów wskazówek w lokalizacji, w której znajduje się wróg:". Jeżeli ten warunek spełnisz, to możesz wybrać dowolną z dwóch korzyści - wskazówkę lub wymyk. Nie musisz być w stanie wykonać obu tych rzeczy.
2. Badacz może korzystać z akcji na kartach lokacji tylko jeżeli znajduje się w tej lokacji.
An investigator is permitted to use triggered abilities from the following sources:
- A card in play and under his or her control. This includes his or her investigator card.
- A scenario card that is in play and at the same location as the investigator. This includes the location itself, encounter cards placed at that location, and all encounter cards in the threat area of any investigator at that location.
- The current act or current agenda card.
- Any card that explicitly allows the investigator to activate its ability.
- Nilis
- Posty: 831
- Rejestracja: 26 mar 2020, 13:35
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 316 times
- Been thanked: 498 times
Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)
Spoiler:
https://arkhamdb.com/card/07003
Osobiście często bardziej wolę pograć z ludźmi w planszówki, niż słuchać, co wydaje im się, że mają do powiedzenia. feniks_ciapek
Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)
Dzięki za odpowiedź. Ale tu powstaje kolejne pytanie. Jeśli wróg Amalgan jest w zwarciu z innym badaczem i jest na nim klucz (gramy w pierwszy scenariusz Innmouth). Trish robi swoją umiejętnością skuteczne wymknięcie. Co w tym przypadku dzieje się z kluczem który był na Amalganie? Czy przejmuje go Trish czy może w związku z tym, że aby przejąć klucz test wymknięcia musi zakończyć się sukcesem o co najmniej 2 to takie automatyczne wymknięcie nie powoduje przejęcia klucza?Nilis pisze: ↑05 mar 2025, 21:14Używając umiejętności Trish, po odkryciu wskazówki możesz wymknąć się wrogowi, który jest w zwarciu z innym badaczem w Twojej lokalizacji. Również przechodziłem Innsmouth Trish i w miarę dobrze przygotowałem się nią czytając info ze strony poniżejSpoiler:
https://arkhamdb.com/card/07003
Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)
Spoiler:

Klucz zostaje na przeciwniku
Poniżej informacja z FAQ:
If an ability "automatically evades" 1 or more enemies, this is not the same as automatically succeeding at an evasion attempt. As per the entry on "Evade" in the Rules Reference (see "Evade"), if an ability automatically evades 1 or more enemies, no skill test is made for the evasion attempt whatsoever. Consequentially, because no skill test is made, it is not considered a "successful" evasion. The investigator simply follows the steps for evading an enemy (exhausting it and breaking its engagement).
Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)
Mam pytanie o kartę Atutu, Lupa.
Ma opis, że jest Szybka.
I teraz, czy tak jak przy kartach Wydarzenie, zagrywamy w swojej turze, nie płacąc akcji.
Czy może w przypadku atutu, zagywamy normalnie, płacąc akcje, ale nie płacimy akcji badania?
A jeżeli nie płacimy akcji badania, to czy możemy używać tej darmowej akcji wielokrotnie?
Z góry dziękuje za wyjaśnienie.
Ma opis, że jest Szybka.
I teraz, czy tak jak przy kartach Wydarzenie, zagrywamy w swojej turze, nie płacąc akcji.
Czy może w przypadku atutu, zagywamy normalnie, płacąc akcje, ale nie płacimy akcji badania?
A jeżeli nie płacimy akcji badania, to czy możemy używać tej darmowej akcji wielokrotnie?
Z góry dziękuje za wyjaśnienie.
-
- Posty: 2781
- Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
- Has thanked: 1214 times
- Been thanked: 554 times
Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)
Akcja szybka oznacza, że ZAGRANIE karty jest darmowe. Jak zagrasz, w tym przypadku Lupę, to jej szybkość już się wydarzyła i już nie ma znaczenia.
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)
Gramy w kampanię Zmowa nad Innsmouth.
Jesteśmy w trzecim scenariuszu pt. Zbyt Głęboko.
Po raz kolejny pojawiają się żetony kluczy.
Zdobywamy wszystkie oprócz jednego. I jak wynika z opisu kart (mamy starą wersje dodatku), nigdzie nie można znaleźć klucza nr 7.
Czy coś robimy źle? Czy może wyszła jakaś errata karty miejsca w której znajdziemy ten klucz?
Jesteśmy w trzecim scenariuszu pt. Zbyt Głęboko.
Po raz kolejny pojawiają się żetony kluczy.
Zdobywamy wszystkie oprócz jednego. I jak wynika z opisu kart (mamy starą wersje dodatku), nigdzie nie można znaleźć klucza nr 7.
Czy coś robimy źle? Czy może wyszła jakaś errata karty miejsca w której znajdziemy ten klucz?
Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)
Lambrso pisze: ↑02 kwie 2025, 09:23 Gramy w kampanię Zmowa nad Innsmouth.
Jesteśmy w trzecim scenariuszu pt. Zbyt Głęboko.
Po raz kolejny pojawiają się żetony kluczy.
Zdobywamy wszystkie oprócz jednego. I jak wynika z opisu kart (mamy starą wersje dodatku), nigdzie nie można znaleźć klucza nr 7.
Czy coś robimy źle? Czy może wyszła jakaś errata karty miejsca w której znajdziemy ten klucz?
Spoiler:
Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)
Grając w jeden ze scenariuszy Dziedzictwa Dunwich, ten z pociągiem.
Trafiliśmy na ciekawy twist z którym mieliśmy/ mamy problem.
Gramy na dwie postacie, jeden z graczy czeka na swoją kolejkę (ma trzy akcje, zasoby, karty na ręce), gracz aktywny wykonuje swoje czynności, wchodzi do lokacji, która nakazuje mu (Wymusza) zagranie trzech kart tajemnic. Zagrywamy je (przypomnę, że drugi gracz nie wykonał jeszcze swoich akcji) i oczywiście okazuje się, że musimy dołożyć czerwone znaczniki na kartę tajemnic. Ich dołożenie sprawia, że przekraczamy próg tajemnic i kończymy negatywnie scenariusz. W turze gracza, gra nakazuje wykonać swoją turę.
Jest to totalnie nieeleganckie.
Proszę o sprostowanie lub potwierdzenie, czy tak ma być? Czy może przed tym całym bałaganem, gracz może wykonać swoja akcje, w końcu to jest jego tura a nie tura mitów.
Trafiliśmy na ciekawy twist z którym mieliśmy/ mamy problem.
Gramy na dwie postacie, jeden z graczy czeka na swoją kolejkę (ma trzy akcje, zasoby, karty na ręce), gracz aktywny wykonuje swoje czynności, wchodzi do lokacji, która nakazuje mu (Wymusza) zagranie trzech kart tajemnic. Zagrywamy je (przypomnę, że drugi gracz nie wykonał jeszcze swoich akcji) i oczywiście okazuje się, że musimy dołożyć czerwone znaczniki na kartę tajemnic. Ich dołożenie sprawia, że przekraczamy próg tajemnic i kończymy negatywnie scenariusz. W turze gracza, gra nakazuje wykonać swoją turę.
Jest to totalnie nieeleganckie.
Proszę o sprostowanie lub potwierdzenie, czy tak ma być? Czy może przed tym całym bałaganem, gracz może wykonać swoja akcje, w końcu to jest jego tura a nie tura mitów.
Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)
To zależy. Samo dołożenie żetonu nie powoduje postępu tajemnicy.
Tajemnica postępuje w swojej fazie.
Chyba, że na efekcie, który nakazuje dołożyć żeton wyraźnie jest zaznaczone, że efekt ten może spowodować postep.
Np. pradawne zło ma ten tekst:
Revelation - Place 1 doom on the current agenda. This effect can cause the current agenda to advance.
Jeśli jakiś efekt nie ma tego dopisanego, to nie powoduje od razu postępu, tylko daje graczom dograć rundę.
- Nilis
- Posty: 831
- Rejestracja: 26 mar 2020, 13:35
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 316 times
- Been thanked: 498 times
Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)
Ale w tym scenariuszu w talii mitów niestety jest zestaw "Pradawne zło" czyli jeżeli wylosowaliście 3 karty mitów będąc w lokomotywie i wśród nich jest powyższa karta to może ona spowodować postęp talii tajemnicy i jest opcja że przegrywacie, jesteście kaput.
W takich sytuacjach przydają się karty anulujące karty mitów a jeżeli ich nie macie to trudno. Ta gra bardzo kopie, to nie jest policzalne Euro, oj nie. Jeszcze dużo kopniaków przed wami i złudne jest przeświadczenie "mamy scenariusz pod kontrolą "

W takich sytuacjach przydają się karty anulujące karty mitów a jeżeli ich nie macie to trudno. Ta gra bardzo kopie, to nie jest policzalne Euro, oj nie. Jeszcze dużo kopniaków przed wami i złudne jest przeświadczenie "mamy scenariusz pod kontrolą "



Osobiście często bardziej wolę pograć z ludźmi w planszówki, niż słuchać, co wydaje im się, że mają do powiedzenia. feniks_ciapek