Heroes of Might and Magic 3 - pytania o zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
Bardok
Posty: 635
Rejestracja: 23 mar 2010, 18:42
Has thanked: 57 times
Been thanked: 140 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

Post autor: Bardok »

CrossSleet pisze: 28 sie 2024, 13:29
Bardok pisze: 28 sie 2024, 08:55 Właśnie - o co chodzi z tym sprzedawaniem kart?! Ja nigdzie nie widziałem info o tym. Każdą kartę można sprzedać, czy tylko artefakty?
Zobacz sobie spis lokacji w instrukcji. Teraz nie powiem dokładnie, bo to też zależy od dodatków i jakie lokacje mamy dostępne. W podstawce jest chyba Punkt Handlowy, który pozwala usunąć dowolną kartę. Jarmark czasu też pozwala usunąć kartę i dobrać inną. Chatka czarownicy pozwala usuwac tylko karty zdolności. Uczony pozwala usunąć kartę statystyki. W Inferno jest Oś Gwiazdy, która pozwala z tego co pamiętam zmienić podstawową kartę statystyki na ulepszoną.

Ogólnie jest kilka możliwości, szczególnie przez Punkt Handlowy, który pojawia się dość często. Mimo wszystko minusem tego jest fakt, że niejako trzeba na to zmarnować swoje akcje, bo trzeba jednak dojść do punktu, a nie zawsze jest po drodze :) Chyba, że ma się czary, które ułatwiają bieganie po mapie.
Tak, te inne lokacje to znam, ale o tym punkcie handlowym pierwsze słyszę. Dzięki! Definitywnie powinien być lepszy sposób na odchudzenie talii.

edit: ok znalazłem w instrukcji (kurde nie wiem jak mogło to umknąć za pierwszym razem). Ale sprzedawać tam można tylko Zaklęcia i Artefakty. Nie można statystyk, zdolności, zaklęcia Magiczna Strzała i specjalizacji. Chyba jednak home rules dam, że zdolności też można. Zawsze to lepszy sposób odchudzania. No i jak ktoś już wcześniej pisał - zamiast karta ALBO handel dam ORAZ. 1 Karta to i tak mało, a jak już tam pojechać to niech to ma sens.
When they kick out your front door, How you gonna come? With your hands on your head or on the trigger of your gun!?

______Moja kolekcja______Wymienię/sprzedam______
CrossSleet
Posty: 382
Rejestracja: 17 gru 2013, 15:02
Has thanked: 65 times
Been thanked: 121 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 - pytania o zasady

Post autor: CrossSleet »

To co napisałeś ma sens - każdy może grać jak chce w sumie. Autorzy gry chcieli widocznie, aby były różne lokacje, które pozwalają usunąć różne typy kart. Dzięki temu unikają takiego siedzenia w miejscu, aby się pozbyć słabych kart. Bo wtedy można mieć tylko kilka mocnych kart, niewielki deck i tylko go mielić strzelając super combosy :)
Awatar użytkownika
Bardok
Posty: 635
Rejestracja: 23 mar 2010, 18:42
Has thanked: 57 times
Been thanked: 140 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 - pytania o zasady

Post autor: Bardok »

CrossSleet pisze: 29 sie 2024, 18:17 To co napisałeś ma sens - każdy może grać jak chce w sumie. Autorzy gry chcieli widocznie, aby były różne lokacje, które pozwalają usunąć różne typy kart. Dzięki temu unikają takiego siedzenia w miejscu, aby się pozbyć słabych kart. Bo wtedy można mieć tylko kilka mocnych kart, niewielki deck i tylko go mielić strzelając super combosy :)
Tylko, że w tej grze czas jest zbyt cenny. Zrealizowanie celu scenariusza w większości przypadków graniczy z cudem. My zaczęliśmy podnosić początkowy przychód surowców żeby to przyspieszyć, bo na przykład dotarcie do gralla i jeszcze pokonanie jego obrońców to nadludzki czasem wysiłek. Dlatego zachowałbym to "oraz" i pozwolił też tam pozbywać się kart zdolności, bo czasem możesz dociągnąć coś słabego.
When they kick out your front door, How you gonna come? With your hands on your head or on the trigger of your gun!?

______Moja kolekcja______Wymienię/sprzedam______
CrossSleet
Posty: 382
Rejestracja: 17 gru 2013, 15:02
Has thanked: 65 times
Been thanked: 121 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 - pytania o zasady

Post autor: CrossSleet »

Też dobry pomysł - ja raczej wydluzalem ilość tur, żeby móc grać dalej 😁
Awatar użytkownika
Seraphic_Seal
Posty: 1264
Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
Has thanked: 408 times
Been thanked: 348 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 - pytania o zasady

Post autor: Seraphic_Seal »

W oryginalnej (tej tragicznej instrukcji) pamiętam był paragraf, że ze zdolnością dyplomacji można rekrutować jednostki, jeśli posiadamy odpowiadający im poziom siedliska w zamku.

Błędnie był tam wypisany też błękitny poziom jednostki, bo takiego siedliska mieć się nie ma. Rozumiem więc, że w grze nie ma opcji rekrutowania błękitnych jednostek?
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Awatar użytkownika
Sarna
Posty: 401
Rejestracja: 21 lut 2013, 19:29
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 136 times
Been thanked: 63 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 - pytania o zasady

Post autor: Sarna »

Jeżeli rekrutujemy z dyplomacji, lub z przejęcia neutralnego zamku, to czy musimy nadal przekręcić żeton rekrutacji na stronę nieaktywną, czy to tylko kiedy rekrutujemy ze swojego zamku?
Awatar użytkownika
Seraphic_Seal
Posty: 1264
Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
Has thanked: 408 times
Been thanked: 348 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 - pytania o zasady

Post autor: Seraphic_Seal »

Przeglądam fanowską instrukcję i prawie na samym początku dwa pytania:
1)
"Akcje Miasta
Raz na rundę możesz wykonać każdą z po-
niższych Akcji Miasta. Akcje te można wyko-
nywać w dowolnym momencie podczas Tury
dowolnego Gracza, z wyjątkiem Walki lub
gdy twoja Akcja przerwie inną Akcję. Na
przykład nie możesz jednocześnie dobierać
Kart Zaklęć i korzystać z Żetonu Księgi Za-
klęć
"

Jak to właściwie rozumieć? Rozumiem, że nie mogę kupować zaklęć, gdy inny gracz akurat jakąś akcją też może dobrać zaklęcie. A co właściwie z sytuacją, gdy np. widzę, że na szczycie odrzuconych jest coś ciekawego. Jeden z przeciwników zbliża się do pola, które pozwoli mu dobrać zaklęcie, więc zanim tam wejdzie użyje mój żeton, żeby mi tego nie podebrał?
2)
Morale można wydać, aby wykonać dowolną
z poniższych akcji w dowolnym momencie....
Przerzuć jedną Kość"

Rozumiem, że tylko swoją kość?

3) Żetony morale można wydawać rzekomo w dowolnej chwili. Ale czy jest jakaś ewentualna kolejność? Np za chwilę dojdzie do bitwy, i chciałbym wydać mój na dobranie karty tylko wtedy, jeśli przeciwnik też to zrobi
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Awatar użytkownika
Poochacz
Posty: 567
Rejestracja: 16 maja 2014, 17:27
Has thanked: 144 times
Been thanked: 356 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 - pytania o zasady

Post autor: Poochacz »

Z tego co rozumiem z instrukcji to karty które mamy w danej turze "na ręku" muszą nam starczyć na całą walkę (tzn. nie dobieramy o ile nie mamy karty która nam na to pozwoli). A co z deckiem AI? Jeśli wszystkie karty odrzucimy to tasujemy ponownie czy jego "ręka" też jest już pusta?
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4280
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1117 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 - pytania o zasady

Post autor: RUNner »

Nie tasujemy ponownie talii AI jeśli się skończy i gra z pustą ręką.
noespa
Posty: 8
Rejestracja: 05 lip 2022, 21:01
Has thanked: 1 time

Re: Heroes of Might and Magic 3 - pytania o zasady

Post autor: noespa »

Grając na polu walki jak działa żeton inicjatywy?

Sytuacja: jestem graczem atakujący i jako pierwszy dostaje żeton inicjatywy ale przeciwnik ma jednostkę z inicjatywą wyższą niż moje jednostki.
Kto w tym przypadku zaczyna? Ja, poruszając moją jednostką z najwyższą inicjatywą czy przeciwnik? I kiedy ten żeton przekazujemy przeciwnikowi?
Haisenberg83
Posty: 149
Rejestracja: 12 wrz 2021, 20:36
Has thanked: 168 times
Been thanked: 30 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 - pytania o zasady

Post autor: Haisenberg83 »

noespa pisze: 05 paź 2024, 12:44 Grając na polu walki jak działa żeton inicjatywy?

Sytuacja: jestem graczem atakujący i jako pierwszy dostaje żeton inicjatywy ale przeciwnik ma jednostkę z inicjatywą wyższą niż moje jednostki.
Kto w tym przypadku zaczyna? Ja, poruszając moją jednostką z najwyższą inicjatywą czy przeciwnik? I kiedy ten żeton przekazujemy przeciwnikowi?
Z tego co kojarzę, to zaczyna przeciwnik, a żeton inicjatywy rozstrzyga tylko remisy inicjatyw. Przekazujesz go przeciwnikowi po wykorzystaniu go i tak na zmianę.
noespa
Posty: 8
Rejestracja: 05 lip 2022, 21:01
Has thanked: 1 time

Re: Heroes of Might and Magic 3 - pytania o zasady

Post autor: noespa »

To by było logiczne i tak będziemy grać.

I jeszcze jedno pytanie nasuwa się po rozgrywce. Pierwszy gracz nie zmienia się i w każdej turze jako pierwszy dobiera karty i rusza się, więc może zaatakować gracza który jeszcze nie rozpoczął swojej tury i nie ma np. karty na ręce po poprzedniej rundzie. Czy w tym przypadku zaatakowany gracz może dobrać karty do limitu? Na pewno może użyć akcji miasta, ale co z dobieraniem kart? Z instrukcji wynika że karty dobiera dopiero jak zacznie się jego tura więc walczy z tym co ma na ręce bez dobierania i tak graliśmy.
Awatar użytkownika
Seraphic_Seal
Posty: 1264
Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
Has thanked: 408 times
Been thanked: 348 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 - pytania o zasady

Post autor: Seraphic_Seal »

noespa pisze: 05 paź 2024, 14:53 To by było logiczne i tak będziemy grać.

I jeszcze jedno pytanie nasuwa się po rozgrywce. Pierwszy gracz nie zmienia się i w każdej turze jako pierwszy dobiera karty i rusza się, więc może zaatakować gracza który jeszcze nie rozpoczął swojej tury i nie ma np. karty na ręce po poprzedniej rundzie. Czy w tym przypadku zaatakowany gracz może dobrać karty do limitu? Na pewno może użyć akcji miasta, ale co z dobieraniem kart? Z instrukcji wynika że karty dobiera dopiero jak zacznie się jego tura więc walczy z tym co ma na ręce bez dobierania i tak graliśmy.
Według zasad faktycznie chyba tak jest. Natomiast w wielu przypadkach jesteśmy w stanie określić, jak daleko taki pierwszy gracz będzie w stanie dojść bohaterem w swojej turze. Więc wystawanie mu się z pustą ręką to tylko nasza wina.
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Gnosh
Posty: 1
Rejestracja: 12 paź 2020, 09:35

Re: Heroes of Might and Magic 3 - pytania o zasady

Post autor: Gnosh »

Mam kilka pytań.
1. Ile kart wzmocnienia na jedną jednostkę można zagrać w czasie bitwy? I ile kart w ogóle?
2. Czy Elfy wyrzucając -1 lub 0 mogą strzelać do zabicia grupy a potem garstki przeciwnika?
3. Czy jednostka która ignoruje rzut kością za atak nie zostaje zaatakowana wcale?
mysza
Posty: 81
Rejestracja: 11 gru 2009, 11:06
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Re: Heroes of Might and Magic 3 - pytania o zasady

Post autor: mysza »

Czy bohater pomoczniczy jak rzuca żółtą kością i rzuci exp to wg zasad nie dostaje experience ale to przerzuca kość czy ma po prostu pecha :)
Awatar użytkownika
Seraphic_Seal
Posty: 1264
Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
Has thanked: 408 times
Been thanked: 348 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 - pytania o zasady

Post autor: Seraphic_Seal »

A czy jest jakaś oficjalna wykładnia kolejności zagrywania kart natychmiastowych podczas walki, przy rozpatrywaniu ataku?
Typu - na zmianę atakujący, potem obrońca. Jak obaj gracze spasują to koniec. Czy jak jeden spasuje a drugi coś jeszcze zagra to czy pierwszy może wrócić do zagrywania itp.

EDIT:
I jeszcze fragment z instrukcji fanowskiej:
"W Trybie Starcia z co najmniej trzema
graczami, zdobycie Kostki Frakcyjnej od
każdego z nich skutkuje natychmiastową wy-
graną. Pozostałe zasady właściwe dla danego
Scenariusza mogą mieć wpływ na zdobywa-
nie Kostek Frakcyjnych."

Chodzi o grę na trzech graczy, czy w grze muszę mieć 3 przeciwników (czyli gra na 4)?
mysza pisze: 22 paź 2024, 19:56 Czy bohater pomoczniczy jak rzuca żółtą kością i rzuci exp to wg zasad nie dostaje experience ale to przerzuca kość czy ma po prostu pecha :)
Stare pytanie ale skoro odświeżyłem temat to odpowiem. Ma pecha:
https://boardgamegeek.com/thread/326715 ... d-treasure
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
castelano
Posty: 174
Rejestracja: 25 kwie 2017, 11:25
Has thanked: 18 times
Been thanked: 6 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 - pytania o zasady

Post autor: castelano »

Słuchajcie jaka jest kolejność wykładania jednostek (kart) na plansze do walki? W tej podstawowej wersji.
Awatar użytkownika
megrim
Posty: 42
Rejestracja: 02 sie 2007, 17:32
Lokalizacja: Pruszków
Has thanked: 9 times
Been thanked: 11 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 - pytania o zasady

Post autor: megrim »

castelano pisze: 20 lut 2025, 01:35 Słuchajcie jaka jest kolejność wykładania jednostek (kart) na plansze do walki? W tej podstawowej wersji.
Najpierw atakujący, później broniący lub jednostki naturalne.
Golfang
Posty: 2035
Rejestracja: 10 wrz 2018, 21:47
Lokalizacja: Będzin
Has thanked: 255 times
Been thanked: 324 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 - pytania o zasady

Post autor: Golfang »

Mam wrażenie że instrukcja nie mówi nic na temat co się dzieje gdy zostanie pokonany bohater pomocniczy i stracił wszystkie jednostki.
Instrukcja mówi o tym, że bohater pomocniczy ginie (można go później odkupić), ale nie mówi nic o jednostkach. Jakie jednostki w tej sytuacji pozostają bohaterowi podstawowemu?
----------------
10% flamberg.com.pl
Awatar użytkownika
Seraphic_Seal
Posty: 1264
Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
Has thanked: 408 times
Been thanked: 348 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 - pytania o zasady

Post autor: Seraphic_Seal »

Golfang pisze: 16 mar 2025, 20:12 Mam wrażenie że instrukcja nie mówi nic na temat co się dzieje gdy zostanie pokonany bohater pomocniczy i stracił wszystkie jednostki.
Instrukcja mówi o tym, że bohater pomocniczy ginie (można go później odkupić), ale nie mówi nic o jednostkach. Jakie jednostki w tej sytuacji pozostają bohaterowi podstawowemu?
Przecież bohater pomocniczy korzysta z jednostek bohatera głównego, nie ma swoich własnych
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Golfang
Posty: 2035
Rejestracja: 10 wrz 2018, 21:47
Lokalizacja: Będzin
Has thanked: 255 times
Been thanked: 324 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 - pytania o zasady

Post autor: Golfang »

Seraphic_Seal pisze: 17 mar 2025, 07:10
Golfang pisze: 16 mar 2025, 20:12 Mam wrażenie że instrukcja nie mówi nic na temat co się dzieje gdy zostanie pokonany bohater pomocniczy i stracił wszystkie jednostki.
Instrukcja mówi o tym, że bohater pomocniczy ginie (można go później odkupić), ale nie mówi nic o jednostkach. Jakie jednostki w tej sytuacji pozostają bohaterowi podstawowemu?
Przecież bohater pomocniczy korzysta z jednostek bohatera głównego, nie ma swoich własnych
czyli walka z takim bohaterem naraża gracza na stratę swoich jednostek i kart, ale nie daje żadnej nagrody? Przeciwnik nie straci żadnej jednostki? Po co w takim razie walczyć z bohaterem pomocniczym?
----------------
10% flamberg.com.pl
Awatar użytkownika
Seraphic_Seal
Posty: 1264
Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
Has thanked: 408 times
Been thanked: 348 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 - pytania o zasady

Post autor: Seraphic_Seal »

Golfang pisze: 17 mar 2025, 19:38
Spoiler:
czyli walka z takim bohaterem naraża gracza na stratę swoich jednostek i kart, ale nie daje żadnej nagrody? Przeciwnik nie straci żadnej jednostki? Po co w takim razie walczyć z bohaterem pomocniczym?
Korzysta z jednostek głównego bohatera, i te jednostki normalnie mogą zginąć. Po to jest opcja poddania się bohaterem pomocniczym przed bitwą, żeby nie tracić jednostek
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Awatar użytkownika
Homer
Posty: 172
Rejestracja: 06 wrz 2017, 13:36
Has thanked: 2 times
Been thanked: 64 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 - pytania o zasady

Post autor: Homer »

Golfang pisze: 17 mar 2025, 19:38 czyli walka z takim bohaterem naraża gracza na stratę swoich jednostek i kart, ale nie daje żadnej nagrody? Przeciwnik nie straci żadnej jednostki? Po co w takim razie walczyć z bohaterem pomocniczym?
Generalnie bohater pomocniczy, tak jak w grze komputerowej wykorzystywany jest najczęściej do sprzątania mapy i zbierania zasobów i znajdziek, niekiedy z drugiego końca mapy, aby główny bohater nie tracił na to ruchu (ot taki jego parobek/giermek/przydupas :P) Czasem będzie on potrzebny by czegoś bronić bo główny nie dojdzie na czas, a czasem leci na straty, czy służy jako zmyłka. A przeciwnik będzie próbować załatwić takiego, aby nie podbierał mu znajdziek, czy nieco przystopować ekspansje gracza
Golfang
Posty: 2035
Rejestracja: 10 wrz 2018, 21:47
Lokalizacja: Będzin
Has thanked: 255 times
Been thanked: 324 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 - pytania o zasady

Post autor: Golfang »

Homer pisze: 18 mar 2025, 11:45
Golfang pisze: 17 mar 2025, 19:38 czyli walka z takim bohaterem naraża gracza na stratę swoich jednostek i kart, ale nie daje żadnej nagrody? Przeciwnik nie straci żadnej jednostki? Po co w takim razie walczyć z bohaterem pomocniczym?
Generalnie bohater pomocniczy, tak jak w grze komputerowej wykorzystywany jest najczęściej do sprzątania mapy i zbierania zasobów i znajdziek, niekiedy z drugiego końca mapy, aby główny bohater nie tracił na to ruchu (ot taki jego parobek/giermek/przydupas :P) Czasem będzie on potrzebny by czegoś bronić bo główny nie dojdzie na czas, a czasem leci na straty, czy służy jako zmyłka. A przeciwnik będzie próbować załatwić takiego, aby nie podbierał mu znajdziek, czy nieco przystopować ekspansje gracza
tak ja właśnie wiem do czego może służyć bohater pomocniczy - pytałem czy warto takiego atakować
----------------
10% flamberg.com.pl
ODPOWIEDZ